AutóAddikt Autóteszt Audi Audi Q2 1.4 TFSI S line – felnőve a feladathoz

[TESZT] Audi Q2 1.4 TFSI S line – felnőve a feladathoz

Egy korall narancs színű csodáról szól ez az írás, amit nem csak szemet gyönyörködtető Dynamic-design 18-as kontrasztszürke felnije, S line emlémája, matt platinaszürke hatalmas hűtőrácsa, krómozott kipufogó végei és szürke/fekete/narancs varrású üléskárpitja emel ki a többi autómárka közül, hanem Audi hangrendszere, smart phone rendszere, egyedi Audi drive select futóműve szabadonfutó rendszerrel, praktikus vezetőinformációs rendszere és külső optikai csomagja.

Ez utóbbi miatt igazán versenyképes lett az olasz tervezők Maserati, Lamborghini álommasináival. Az Audi konszern termékei, ami fejlődésen keresztül mentek az elmúlt 30 évben az példa nélküli. A semmiből vált minden korosztály luxuslimuzinjává, olyan márkákat utolérve, mint az Alfa-Romeo, Citroen, Mercedes-Benz, Fiat, Ford, Skoda. Sőt, ezek többségét le is hagyta.

Az általunk tesztelt négy karikás szériafelszereltségéből néhányat csak azért említünk meg, hogy tudjuk mi az alap Audiéknál, amit mindenki megkap, függetlenül attól mely optikai csomagért szurkol le több millió forint extrát. Hiszen a start/stop automatika és energia visszanyerés, a térd légzsák, a függönylégzsákok elöl és hátul, illetve oldallégzsákok, a fékbetét-kopás kijelző rendszer, az abroncsnyomás jelző, az 5,8”-as kijelző nem akármelyik márkatársban található meg, mint alapfelszereltség.

Mindent a biztonság érdekében

De térjünk vissza azon paraméterekhez, amelyek mégiscsak elgondolkodtatnak, ha történetesen egy Audi szalon kellős közepén múlatjuk az időt: az Audi active lane assist (azaz sáv asszisztencia) egy olyan rendszer, amely csak 65 km/h felett működik és finom kormányrázással figyelmeztet ha indexelés nélkül elhagynánk sávunkat. Persze ehhez nem szabad letakarni illetve tisztán kell hagyni a szélvédő felső részébe integrált érzékelőt. Továbbá nagyon praktikus extra felszereltség a side assist, azaz mindkét oldali tükörbe épített érzékelő amely egy bizonytalan (vagy balesetveszélyes) előzéskor piros fénnyel jelez, ha úgy érzi a mögöttünk vagy éppen már mellettünk haladó között és köztünk nincs elég hely (ezért inkább ne váltsunk sávot).

Ez nem csak a tanuló vezetőnek, hanem épp a gyakorlott, de fáradt sofőrnek is jól jöhet egy baleset elkerüléséhez.

És ugyanezen megfontolásból létezik a hátsó keresztirányú forgalmi asszisztens, amely nem csak a mögöttünk levő területet pásztázza, hanem bármelyik oldalról nagy sebességgel érkező autóra is figyelmeztet, mert „ő hátul jobban látja” a gyorsan közeledő tárgyat, mint mi az első vezető ülésből.

Azonban sose felejtsük el, ezek asszisztens rendszerek, nem mindig jól működnek hóesésben, esőben, változó megvilágításban, tehát ne hagyatkozzunk csupán rájuk, hanem ugyanúgy vezessünk körültekintően, mintha nem lennének. Viszont ha használjuk őket, akkor dupla biztonságot jelentenek és ez által biztosabban óvhatjuk magunk vagy szeretteink testi épségét.

Elkerülhető a legtöbb baleset?

Apropó védelmi rendszer: extrafelszereltsége tartalmaz egy követési távolságtartó tempomatot is amely a sebességszabályozó és a távolságszabályozó rendszer kombinációja. 30 és (német autó lévén) 200 km/h között bármilyen értéket be tudunk állítani. Szabad útpályán úgy működik, mint egy tempomat. Viszont ha felismer egy előtte haladó járművet, akkor lecsökkenti a sebességünket és a kettőnk közötti távolságot tartja, hogy biztonságosan haladjunk. Ez által megszűnik a ráfutásos baleset esélye, mindamellett üzemanyag fogyasztás csökkentésben is segít.

Az elindulásos és megállásos közlekedésben az adaptív cruise control a rendszerhatárok keretein belül a megállásig fékez és azután megfelelő feltételek esetén elindít. Ha a vezetőnek nem tetszik a computer és radar által összeállított kombó akkor persze bármikor kikapcsolhatja a rendszert és újra átveheti a gépjármű irányítását.

Összefoglalva: a hűtőrácsba szolidan eltelepített radar és a tempomat úgy dolgozik össze, hogy egy robotizált autónk van! Menet közben állítható a távolságtartó tetszésünk szerint és ha egyszer beállítottuk, akkor teszteljük nyugodtan.

Mi leteszteltük! Beállítottuk a sebességet 140-re. Ezt a 140 felett a műszerfalon egy pici piros LED mutatta. Ez azt jelenti a gyakorlatban, ha nem lett volna előttünk kocsi akkor 140-el haladtunk volna. De folyamatosan haladt a kocsisor nagyjából 55-70 km/h tempóval. Így történt, hogy Érd felé a Budaörsi majd Balatoni úton egészen Érdig hozzá se értünk se a gázpedálhoz se a fékhez.

A rendszer többször megállította a kocsit akadálykor vagy például a tóérberki lámpánál, majd ahogy indult a forgalom és tisztult előttünk az autóáradat, haladtunk mi is. Persze a csúcsforgalom nem engedte a rendszerünket 70 fölé gyorsítani.

Könnyű megszokni a jót a Q2 esetében

Mindezen rendszerek megszokást és jó beállítást igényelnek, tehát nyilván nem lehet 5 perc alatt elsajátítani alkalmazásukat és megszokni őket. Viszont néhány nap alatt megszerethető a dolog és lehet, hogy utána e nélkül már nem is tudunk élni.

Érdekes módon a 70-es években kezdődött divat, amely egyre biztonságosabb autókat csupán egyre erősebb karosszériával képzelt el és fejlesztett ki, mára mégiscsak oda jutott, hogy ne a bivalyerős kasztnival készüljünk egy elkerülhetetlen balesetre, hanem integrált védelmi asszisztensekkel magát a balesetet kerüljük el. Így történetesen eljutottunk a bivalyerős, de benzinzabáló monstrumoktól az ilyen csábos 1,4 TFSI motorral szerelt átlagban csak 5,4 liter benzint szürcsölgető, de mégiscsak robbanékony 7 fokozatú S tronic 150 lóerős autókhoz.

Sosem gondoltuk volna, hogy 2017-ben még létezik Trabant is, de már Audi Q2 FSI S-line is beszerezhető.

Ki-ki döntse el melyik a szerethetőbb. Persze előtte azért olvassa át a gyári adatokat is…

2016 Audi Q2 1.4 TFSI specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1395 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hétfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4191 mm

Szélesség: 1794 mm

Magasság: 1508 mm

Tengelytáv: 2601 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1255 kg

Megengedett össztömeg: 1840 kg

Csomagtartó mérete: 405 liter, 1050 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 212 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.5 s (gyári), 8.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 123 g/km

Bővebb információ az Audi magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS
HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, design
89 %
Komfort
90 %
Kezelhetőség, teljesítmény
90 %
Anyagminőség
91 %
Biztonság
92 %
Ár-érték arány
88 %
Előző cikkElkészült a tizennyolcadik BMW Art Car
Következő cikk350 lóerő teljesítménnyel domborít a Suzuki DF350A V6 hajómotor