Főoldal Blog Oldal: 343

2016 legszebb koncepcióautója a Renault Trezor

A 32. Festival Automobile International Invalides-nél tartott ceremóniáján a Renault Trezor átvehette a 2016-os év legszebb koncepcióautójának járó díjat.

„Köszönöm a zsűrinek az elismerést, arra sarkall minket, hogy a már megkezdett ösvényen menjünk tovább, már ami a dizájn-stratégiát illeti” – mondta el Laurens van den Acker, a Renault Ipari Formatervezésért felelős Igazgatója. „Dögös, erőteljes stílusával a TREZOR nyitja meg a jövőbeli fejlesztéseink előtt az utat. A Trezor egyben a koncepcióautók új generációjának előhírnöke is. ”

„A zsűri a Trezor kivételes szépségét, érzéki eleganciáját díjazta. Ez a par-excellence koncepcióautó. Különösen nagyra értékeltük azt, hogy az autó formája és apró stílusjegyei koherens egészet alkotnak. Kifinomult kreatív alkotás ez, amely reméljük, hogy a jövő Renault modelljeit is inspirálja majd” – hangsúlyozta Rémi Depoix, a Festival Automobile International elnöke.
A Renault Trezor egyszerű, barátságos és egyben érzéki vonalvezetésű, az orr-részen ott a már jellegzetesnek mondható C-alakú fényjegy. A jövőbeli Renault modellek ezt a stílus őssejtet kapják majd meg és ebből táplálkozik a formájuk, lendületes és kiforrott módon.

A Renault Trezor belső dizájnja az élvezetes vezetés köré épül fel. Hatalmas érintőképernyője körülveszi a sofőrt, aki leginkább egy repülő pilótafülkéjében érezheti magát. Ez az érintős felület, amely folyamatosan online kapcsolatot nyújt és természetesen személyre is szabható, egyesíti az olyan nemes és meleg anyagokat, mint a fa és a bőr. A jövőbeli modellek belső tere ezt a letisztult, stílusos és hipermodern, online koncepciót követik majd.

A Fesztivál keretében a Renault Trezor megtekinthető az Invalides-ben, egyéb, olyan koncepcióautókkal együtt, amelyeket a zsűri kiállításra érdemesnek talált. A nagyközönség számára a fesztivál február 1-e és 5-e közt látogatható.

Kimagasló 2017-es évkezdéssel startolt a Toyota Magyarországon

A világ leginnovatívabbnak és legkörnyezettudatosabbnak tartott autógyártója, a hibrid technológiájáról is köztudatban lévő Toyota elképesztően rajtolt januárban Magyarországon: a japán márka 106,4 százalékkal növelte, azaz gyakorlatilag megduplázta értékesítéseit a mindössze 10,8 százalékkal bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon az előző év azonos időszakához képest.

Ezzel a Toyota 9,7 százalékos piaci részesedéssel a második helyen végzett a gyártók rangsorában. A gyártó prémium márkája, a Lexus még ennél is jobban szárnyalt, értékesítéseit 230%-al növelve, azaz több, mint megháromszorozva 0,9 százalékos piaci részesedést ért el.

A Toyota januárban 741 új autót értékesített Magyarországon, amellyel az előző év azonos időszakához képest 106,4 százalékkal növelte, azaz megduplázta értékesítéseit, így 3,3 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel, 9,7 százalékos részesedéssel a második helyen végzett a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. A történelmi eredmény annak fényében még kiemelkedőbb, hogy a 2016-os évet a márka a hatodik helyen zárta, 5,75 százalékos piaci részesedéssel.

Ennél is drasztikusabb növekedést ért el hazánkban a világ leginnovatívabb, vezető hibrid gyártójának prémium márkája, a Lexus, amely januárban 66 új autó értékesítésével 230 százalékkal növelte, kvázi megtriplázta értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedését 0,6 százalékponttal 0,9 százalékra növelve.

A Toyota és a Lexus közös piaci részesedése így 10,6% lett – magyarországi története során először haladva meg a 10 százalékot.

A januárban hazánkban is szárnyaló Toyota magyarországi értékesítéseit a sokak által a kategória királyának tartott, szegmensének értékesítéseit toronymagasan, 47,3%-os részesedéssel domináló Hilux vezette, amely a hónapban a márka hazai eladásainak 23,9%-át tette ki. A második legnépszerűbb Toyotának a szintén szegmenselső Yaris bizonyult (a Toyota januári hazai eladásainak 16%-ával), ezt követte a szegmensének negyedik helyén álló, hibrid meghajtásával hódító RAV4 (13,9 százalék) a világelső Corolla (10,9%), a töretlenül népszerű Auris (8,4 százalék) és a Toyota rendkívüli várakozások övezte, kategóriateremtő új modellje, a remekül rajtoló C-HR (7,4 százalék).

A szintén rendkívül népszerű Verso (5,8 százalék) a középkategóriás egyterű szegmens második helyén áll, míg az Avensis (5,7 százalék) feljött a felső-középkategóriás szegmens ötödik helyére. Érdemes megjegyezni, hogy a Corolla és az Auris együttes értékesítésének összevonásával az alsó-középkategóriás szegmens ötödik helyén végez a márka, ami a Toyota hazai értékesítéseinek 16,7 százalékát jelenti, azaz második legnagyobb volument jelentő szegmens a vállalat hazai értékesítésében.

„A Toyota és a Lexus márkák által elért történelmi magasságú, rendkívül inspiráló rekord piaci részesedése, és a januárban a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a Toyota által megszerzett második hely több tényezőre vezethető vissza. Beérni látszik a Toyota és Lexus idén is folytatódó technológiai és modellinváziója, amelynek révén egyszerre tudtuk látványosan növelni értékesítéseinket a magánvásárlók és a flottaügyfelek körében egyaránt” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója.

„Legalább ilyen fontos ugyanakkor hangsúlyoznunk a regionális központunkban dolgozó kollégák szakmai felkészültségét és folyamatosan kimagaslóan teljesítő, a tavalyi évben a megnövekedett munkaterhelés mellett is sikert sikerre halmozó márkakereskedőink elkötelezettségét és profizmusát, amely ügyfeleink legmagasabb szintű kiszolgálásában is megnyilvánul.” – teszi hozzá László Richárd.

A Toyota és Lexus márkák látványos sikereiben egyébiránt a folyamatosan érkező vadonatúj modellek és forradalmi technológiák, innovatív műszaki megoldások mellett rendkívül fontos szerepe van a vállalat által húsz éve bemutatott, azóta pedig tökéjre fejlesztett környezetbarát hibrid technológiának.

„A Toyota és a Lexus a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálja, ami számottevő versenyelőnyt jelent számunkra azon a piacon, ahol a magán és vállalati ügyfelek egyaránt egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát autózásra és az üzemben tartási, így az üzemanyag és szervizköltségekre” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

A rendkívül látványos évkezdés természetesen egyben nem kis kihívást is jelent a januárban a piaci bővülés üteménél értékesítését tízszer gyorsabban növelő Toyota és huszonháromszor gyorsabban növekvő Lexus márkák számára, ha szeretnék fenntartani értékesítéseik lendületét az év hátralévő részében is.

„A tavalyi évben bemutatott, rendkívül kedvező piaci fogadtatásra talált modellek – közöttük a vadonatúj, kategóriateremtő, és látványos rajtot vevő C-HR – mellett az idei évben is számos újdonság érkezik mind a Toyota, mind a Lexus portfóliójában, ami segítségünkre lehet abban, hogy az idei évet még a tavalyinál is látványosabb értékesítés és piaci részesedés növekedéssel zárjuk” – fogalmaz Réthelyi Nándor, a Toyota magyarországi értékesítési és hálózatfejlesztési vezetője.

Best Cars 2017: kettős Audi-győzelem született

Kettős összetett győzelmet aratott az Audi a Legjobb Autók 2017 (Best Cars 2017) idei mezőnyében. Az Audi A1* a Kisautók, míg az Audi A3* az Alsó-középkategória mezőnyében végzett az élen az auto motor und sport magazin olvasói szavazásán. A díjakat január 26-án, Stuttgartban adták át.

Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke: „A ‚Best Cars 2017’ alkalmával aratott kettős győzelmünk lendületet adhat az új évre. E siker jól mutatja, hogy továbbra is töretlen autóink népszerűsége, ami nagyban segít minket a jövő felé vezető utunkon.” Dietmar Voggenreiter, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja így egészítette ki: „Az A1 és az A3 kompakt formában kínálja az Audi összes erényét. E sikerrecepttel mindkét modell folyamatosan erős értékesítési számokat produkál. Várakozásaink szerint a jövőben tovább nő a városi prémium mobilitás iránti kereslet.”

Az auto motor und sport az idén 41. alkalommal ítélte oda e díjait. A neves szakmai magazin olvasói 11 kategóriában összesen 378 modell közül választották ki kedvenceiket. Minden kategóriában egy összesített és egy import-győztest hirdettek. Az Audi A1 az olvasók 20,7 százalékának szavazatával végzett a „Kisautók” kategóriájának élén, míg az Audi A3 a voksok 17,1 százalékával diadalmaskodott az „Alsó-középkategória” indulói körében. Az Audi Q7* a szavazatok 10,4 százalékával lett második a „Nagyméretű SUV-modellek/Terepjárók” kategóriájában. Egyaránt harmadik helyezést ért el az Audi A4* a „Középkategória”, az Audi A6* a „Felső-középkategória”, az Audi R8 Spyder* a „Kabriók”, illetve az Audi Q2* a „Kompakt SUV-modellek/Terepjárók” mezőnyében.

* Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:

Audi A1:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,2 – 3,6**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 168 – 94**

Audi A3:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,1 – 3,7**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 163 – 98**

Audi Q7:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,6 – 5,5**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 199 – 144**

Audi A4:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,6 – 3,7**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 175 – 95**

Audi A6:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 9,6 – 4,2**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 224 – 109**

Audi R8 Spyder:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 11,7
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 277

Audi Q2:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,8 – 4,1**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 134 – 109**

** Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvénye.

[TESZT] Citroën Jumpy Club M 2.0 BlueHDi – a vállalkozás sikere

Sok esetben meghatározó lehet egy célirányos vállalkozás esetében a megfelelő kishaszonjármű kiválasztása. Főként olyan esetekben, amikor a profil leginkább a szállítmányozásra irányul – kis- és közepes cégekhez javallott az új Citroën Jumpy beszerezése. Akár flottában is.

Tudvalévő, hogy a korábbi, egyébként jól bevált Citroën-Peugeot-Fiat hármas olasz tagjának a helyére a Toyota férkőzött haszonjármű-területen, így nem meglepő, ha a Citroën Jumpy-Peugeot Expert házon belüli páros kiegészítő résztvevőjét a Toyota ProAce személyében kell keresnünk. Szinte csavarra megegyeznek, de a felszereltség, az enteriőr-béli elgonolások azért minden esetben mások és mások.

Lesz teszt mindegyik szereplőről, azonban elsőként a Citroën Jumpy érkezett szerkesztőségünkhöz. Örülünk minden egyes kishaszonnak, hiszen olvasóink jelentős hányada folyamatos érdeklődést mutat a kategória iránt, arról nem is beszélve, hogy a legendássá lett francia dízelmotorok fenntarthatósága és megbízhatósága még inkább nyom a latba.

A küllem meggyőző, ugyan hajaz a klasszikus kishaszonjármű-megjelenésre, mégis számtalan, a kategórián túlmutató részlettel lett felvértezve az új Citroën Jumpy. Kissé gömbölyded formavilággal, húzott front fényszóró rajzolattal, illetve az elmaradhatatlan hűtőmaszkba kanyarított márka emblémával domborít, a maga kellően visszafogott krómberakásaival, nélkülözve a színre fújt lökhárítókat és tükröket.

Hagyományos, klasszikus formavilág: amilyennek egy kishaszonjárműnek lennie kell

Oldalnézetben már látszik jól, hogy a 3.2 méteres tengelytáv sejteti az autó tényleges, 4959 méteres hosszát, amelyből az is következik, hogy a raktér méretezése is figyelemre méltó.

Mindezekből adódóan a manőverezésnél – elsősorban belsőíves, szűkebb kanyaroknál figyelni kell jól, hogy nehogy padkázás legyen a vége ténykedésünknek. Parkolóházak e tekintetben nem a legideálisabbak számára (kacskaringós, kanyargósak semmiképp), annak ellenére, hogy az 1895 milliméteres magasság lehetővé teszi, hogy a legtöbb mélygarázsba beférjünk vele. Az Aréna Plaza-ba gond nélkül be is parkoltunk, ott 2.1 méter a magasságkorlátozás, viszont kihajtásnál ha a belvárosi irányt választjuk, ott bizony figyelni kell az első lesorolásnál a kivezető út falainak szűk keresztmetszetére.

Hátulról szemlélve a Citroën Jumpy tesztautót, feltűnő lehet az ablakok jelenléte úgy, hogy az oldalak zártak, illetve az utaskabin is kapott egy teljes elválasztópanelt a raktértől. Ennek a konfigurálás az oka, ugyanis számtalan módon lehet személyre szabni az autót, kényünk és kedvünk szerint – nem éreztük zavarónak ezt, van, akinek ilyen elgondolásai lesznek, amikor kitalálja, miként és hogyan virítson Jumpy-je vásárlás után.

Kényelem, komfort kipipálva

Egyszerű és lényegre törő a Citroën Jumpy utastere, a vezetőállás kellően magasra pozícionált, a műszerfal jól áttekinthető és megfelelően informatív.

A sofőr mellett még két személy elfér, ami inkább egy, szükségmegoldásnak viszont rendben van a hármas kialakítás. Az ülések kényelmesek, viszont a háromból csak a vezetőülés tekinthető teljes értékűnek, a két utasülés ülőfelülete rövidebbre lett szabva.

A középső ülésnél érthető is, hiszen a cockpitbe integrált váltóbölcső viszonylag sokat elvesz a térdtérből, úgyhogy a középen helyet foglaló delikvensnek kissé féloldalasan kell utaznia, ha hármas felállásban történik a fuvar.

Méretek és adatok

Ami talán a legfontosabb a Citroën Jumpy esetében, az a pakolhatóság, raktér.

Nos, e téren sincs hiány, ugyanis a tesztelt verzió 5.3 köbméterrel érkezett, ami önmagában véve nem kevés, viszont a konkurens márkák hasonszőrű képviselőihez képest kisebb. Számadatok szerint leginkább a Ford Transit Custom adatait hozza, ott 5.4 köbméteres a rakfelület, míg a Volkswagen Transporter és Opel Vivaro-Renault Trafic megközelítések 0.5 köbméterrel tudják felülmúlni.

A Citroën Jumpy rakterének hossza 2512 milliméter, 1628 milliméter teljes szélességgel. Persze a kerékjárati doboknál szűkül a szélesség, 1258 milliméterre csökken.

A teljes belmagasság 1397 milliméter, felegyenesdni teljesen nem is, de kényelmesen mozogni tudunk benne rakodás közben, a fellépés is egyszerű, csakúgy mint a kilépés – a rakodási magasság 544 milliméter. A hasznos terhelhetőség kereken 1 tonna, ami szintén remek érték, s a méretezést elnézve ki is lehet használni maradéktalanul.

Megmarad a stabilitás

2 literes BlueHDi dízel került a Citroën Jumpy-ba, 120 lóerővel 4000-es percenkénti fordulatszámon, 340 Newtonméteres forgatónyomatékkal, mely már 2000-től rendelkezésre áll. A furgon kifejezetten dinamikus menettulajdonságokkal bírt a tesztek során, nagyjából 200 kilogramm teherrel, 3 felnőtt utassal szinte semmilyen különbséget nem véltünk felfedezni ahhoz képest, ha csak a sofőrrel, szólóban történt az autózás. Itt a menetstabilitást is meg kell említeni, az autót – nyilván ebben közrejátszott a hosszú tengelytáv is – nehéz volt kihozni a sodrából, még havas, jégkásás útszakaszokon is.

A Citroën Jumpy-hoz társított 6 gangos maunális váltó áttételezése testreszabottan illett a karakterisztikához, rövid gyorsítófokozatokkal, jól kiautózható ötödikkel és hatodikkal. Az optimális áttételezésnek köszönhetően a fogyasztás is jól domborított: városi környezetben 6.7, országúton 5.1 literes éréket rögzítettünk 100 kilométeres távolságra átlagolva.

Tesztünkben tehát egy olyan konfigurációjú Citroën Jumpy szerepel, amely konkrétan nincs beárazva az árlistán, mivel kapott egy Stop&Start rendszert. Így az alap 8 788 400 forintos bruttó listaár mellé még hozzájön 75 000 forint plusz ÁFA felár.

2016 Citroën Jumpy Club M 2.0 BlueHDi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött soros dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4959 mm

Szélesség: 1920 mm

Magasság: 1895 mm

Tengelytáv: 3275 mm

Első gumik mérete: 215/60 R16C

Hátsó gumik mérete: 215/60 R16C

Tömeg, üresen: 1510 kg

Megengedett össztömeg: 2610 kg

Csomagtartó mérete: 5300 liter

Üzemanyagtartály mérete: 69 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 152 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 14.6 s (gyári), 12.6 (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.1 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 6.4 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.0 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 5.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 144 g/km

Bővebb információ a Citroën hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Ónos eső: a veszélyekre figyelmeztetnek a hatóságok

Az ónos eső veszélyeire figyelmeztetett az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) kedden Budapesten, a két szervezet közös sajtótájékoztatóján. Elhangzott: az éjszaka a legmagasabb riasztási fokozat is érvénybe léphet.

Gál Kristóf, az ORFK szóvivője azt hangsúlyozta, hogy senki ne rutinból közlekedjen, akár autós, akár gyalogos, akár kerékpáros. Az autósoknál fontos a nagyobb követési távolság és a sebesség megfelelő megválasztása – tette hozzá.

Arra kérte az embereket, hogy figyeljenek egymásra, és a balesetek elkerülése érdekében adott esetben azokat is engedjék el, akikkel szemben nekik lenne elsőbbségük, mert lehet, hogy az érintettek nem tudnak megállni.

Ha egy autó megcsúszik, általában a hátulja mozdul el. Ilyenkor nem fékezéssel kell korrigálni, hanem a gáz elvételével és ellenkormányzással – adott vezetéstechnikai tanácsot Gál Kristóf.

A párásodás miatt fontos az ablakok időnkénti lehúzása, a levegő cseréje és a szélvédőre irányítása.

A rendőrség azt ajánlja, hogy a kerékpárosok inkább tolják haza a járművüket.

Aki teheti, ne induljon el otthonról a zord időjárási körülmények között – tanácsolta, hozzáfűzve: ha valakinek muszáj útra kelnie, azt teli üzemanyagtartállyal tegye, és legyen nála élelem. Probléma esetén a 107-es vagy a 112-es segélyhívók tárcsázásával lehet segítséget kérni – jegyezte meg Gál Kristóf.

Hajdu Márton, az OKF szóvivője kiemelte: a legfrissebb meteorológiai előrejelzések szerint az éjszaka akár a legmagasabb riasztási fokozat is érvénybe léphet az ónos eső miatt. Elsősorban azokat fenyegeti veszély, akik éjjel vagy hajnalban indulnak útnak – tette hozzá.

A jegesedés nemcsak a lakosságnak okozhat problémákat, hanem a szolgáltatóknak is – szögezte le. Az esetleges vezetékszakadások, vasúti problémák miatt komoly fennakadások, késések fordulhatnak elő.

Közölte: a katasztrófavédelemnél és a rendőrségnél egyaránt működik az országos irányító törzs, amelynek feladata az intézkedések összehangolása.

Hajdu Márton arra kérte az embereket, hogy kövessék a hatóságok tájékoztatóit.

Forrás: MTI

Bővül a Toyota gyártókapacitása Amerikában

A Toyota 400 új munkahelyet létesít princetoni (Indiana állam, USA) gyártóüzemében, ahol 600 millió dolláros beruházással teremti meg a Highlander szabadidőjármű iránti erőteljes és folyamatosan növekvő kereslet kielégítésének a feltételeit, és modernizálja a teljes gyártólétesítményt.

A beruházás célja a szerszámok cseréje, új berendezések telepítése, valamint olyan fejlett technológiák bevezetése, amelyek erősítik a gyár versenyképességét. A projekt 2019 őszén veszi kezdetét; a fejlesztés nyomán az üzem 40 000 darabbal több Highlandert lesz képes előállítani évente.

A gyárbővítési projekt része a Toyota lokalizációs stratégiájának, amely arra törekszik, hogy a járműveket az értékesítés helyén gyártsák. Jim Lentz, a Toyota Motor North America elnök-vezérigazgatója a 2017-es Detroit-i Autószalonon jelentette be, hogy a vállalat további 10 milliárd dollár értékű beruházásra készül az Egyesült Államokban a következő öt év során. Ezzel a beruházással a világ egyik legnagyobb autógyártója még versenyképesebbé teszi már meglévő USA-beli létesítményeinek működését. Ez a bejelentés is a Toyota azon szándékát igazolja, hogy folytatni kívánja az Egyesült Államokban beruházásait. A princetoni (Indiana állam) üzemben tavaly több mint 400 000 gépkocsi készült, több, mint a gyár 20 éves fennállása óta bármikor.

„A Highlander remek járműnek bizonyult létesítményünk szempontjából; izgatottak vagyunk, hogy hamarosan még többet szállíthatunk belőle hűséges ügyfeleinknek. Ez egyszerre igazolja rátermett munkatársaink elhivatottságát, és az általuk gyártott járművek kiváló minőségét” – fogalmaz Millie Marshall, a Toyota Indiana elnöke.

A harmadik generációs Highlander 2013 óta készül az indianai üzemben; a modell folyamatosan felülmúlja az ügyfelek elvárásait. A Highlander elnyerte a 2017-es Top Safety Pick+ díjat, amellyel az IIHS (Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet) ismeri el a modell minden téren kiemelkedő törésbiztonsági és utasvédelmi jellemzőit.

Kitűnő a BMW 2 Coupé és a BMW 3 limuzin utasbiztonsága

A 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé és a legújabb BMW 3-as limuzin is elnyerte az amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) legbiztonságosabb autókat megillető „Top Safety Pick+ díját.

 

A bajor gyártó modelljei mindegyik teszten kitűnő eredményt értek el.Az amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS – Insurance Institute for Highway Safety) legutóbbi felmérésén a legújabb, 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé és BMW 3-as limuzin egyaránt elnyerte a szervezet legbiztonságosabb sorozatgyártású autókat megillető „Top Safety Pick+” díját, amely újfent igazolja a bajor prémiumgyártó azon hosszú távú törekvését, hogy mindegyik modellsorozatában tökéletes utasbiztonságot garantáló gépkocsit kínáljon ügyfeleinek.

Az intézet 2017-től kizárólag azoknak az autóknak ítéli oda a legmagasabb szintű utasbiztonságot jelentő Top Safety Pick+ díjat, amelyek az öt törésteszt mindegyikén jó eredményt érnek el, kiválóan teljesítenek frontális ütközés esetén és tökéletes kivilágítást garantálnak. A töréstesztek során az IIHS szakemberei tüzetesen megvizsgálják, hogy a sorozatgyártású gépkocsik vázszerkezete, gyűrődési zónái és biztonsági felszereltségei együtt mekkora utasbiztonságot garantálnak betonoszlopba csapódás, sarokelemnek ütközés, oldalirányú erőhatás, borulás, ráfutásos baleset és frontális karambol esetén.

A BMW a maximális szintű utasbiztonság megteremtése érdekében a 2017-es modellévtől még tovább erősítette a BMW 3-as limuzin vázszerkezetét, hogy a modell egy betonoszloppal történő frontális ütközés esetén is minden korábbinál átfogóbb utasbiztonságot garantáljon. Az amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) 2016 decemberében „JÓ” értékeléssel ismerte el a legújabb 3-as BMW töréstesztjét, amelynek köszönhetően a 2017-es modellévű BMW 3-as limuzin a szervezet legmagasabb szintű Top Safety Pick+ díját is elnyerte.

2014-es piaci bevezetése óta az IIHS minden évben, immáron sorozatban negyedszerre ismeri el a BMW 2-es Coupé tökéletes utasbiztonságát. Kivételes szilárdságú vázszerkezetével és optimális erőhatás-elvezető gyűrődési zónáival a 2-es BMW mindegyik törésteszten kiváló eredményt ért el. A 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé 2016 decemberében az amerikai Közlekedésbiztonsági Intézet Top Safety Pick díját nyerte el, így a bajor gyártó némi módosítással még tovább tökéletesítette legkisebb kupéja fényszóró-technológiáját. Az IIHS szakemberei ismételten megvizsgálták a legújabb BMW 2-es Coupé kivilágítását, amelyet JÓ eredménnyel ismertek el, a 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé így a legmagasabb szintű, Top Safety Pick+ díjat is kiérdemelte.

A 2017-es modellévű BMW 2-es Coupé és BMW 3-as limuzin széleskörű biztonsági alapfelszereltséggel és megannyi intelligens vezetést támogató rendszerrel garantálja utasai maximális biztonságát. A bajor gyártó az Intelligens Segélyhívót (Intelligent Emergency Call), a BMW TeleServices szolgáltatásokat, a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control), a féktárcsák rendszeres szárazra fékezését (Brake Dry Assist), a kanyarodás közbeni fékerő-szabályzást (CBC – Cornering Brake Control) és a dinamikus vonóerő-szabályzást (DTC – Dynamic Traction Control) is az alapfelszereltség részeként kínálja modelljeihez. Az opcionális extrafelszereltségek listáján eközben a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), valamint az automata fékező funkcióval dolgozó (City Collision Mitigation), gyalogosokra figyelmeztető rendszerrel kiegészített (Pedestrian Warning), frontális ütközésre figyelmeztető vezetést támogató rendszer (Frontal Collision Warning) is megtalálható.

Rangos formatervezési díjat zsebelt be a Lexus LS 500

Radikálisan újszerű formájával, kupés sziluettel és a tradicionális japán esztétikát idéző utastérrel megalkotott vadonatúj Lexus LS 500 modell kapta meg a kiváló utastéri dizájnért járó 2017-es EyesOn formatervezési díjat az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon.

Az EyesOn a NAIAS által hivatalosan odaítélt díj, amit az autókiállításon látható legjobb sorozatgyártású és tanulmányautók kaphatnak meg. A zsűriben a világ autó- és a közlekedési iparágának, valamint a formatervezési iskolák vezető dizájnerei kapnak helyet, és e szakemberek választják ki azokat a járműveket, amelyeket méltónak ítélnek a EyesOn díjra. Az LS 500 ötödik generációjának dizájnja a Toyota Cityben működő Lexus Formatervezési Részleg munkája; a dizájnerek célja az volt, hogy az új luxusautó ne csupán méltó képviselője legyen a Lexus márkának, hanem a japán hagyományokat és kultúrát is megtestesítse. A tervezők tiszta lappal láttak munkához, elképzelve, milyennek kellene lennie egy zászlóshajónak, ha egy márka mindent elölről kezdene, túl akarván szárnyalni a luxusautó-vásárlók minden elvárását.

„Az LS megalkotása során arra törekedtünk, hogy ugyanazt a hatást érjük el, mint 1989-ben az eredeti LS bemutatásakor” – magyarázza Koichi Suga, az LS vezető formatervezője. „Büszkék vagyunk rá, hogy az EyesOn zsűrije értékelte erőfeszítéseinket, és a legjobb utastér díjával tüntette ki az LS 500-at.”

Már rendelhető Magyarországon is az Alfa Romeo Stelvio First Edition

Sportosság és elegancia egyedülálló, exkluzív stílusban. A formák és idomok harmóniája az Alfa Romeo műszaki kiválóságával párosítva nagyteljesítményű, rendkívül sokoldalú járművet hozott létre. Dióhéjban ez annak a Stelvio-nak a lényege, amely a több mint egy évszázada fennálló márka első szabadidőjárműveként tavaly novemberben, Quadrifoglio sportkiadásban mutatkozott be a Los Angeles-i Autószalonon.

A szupersportos modellváltozat elsöprően pozitív fogadtatása nyomán az Alfa Romeo úgy döntött, egy másik, nem kevésbé merész kiadásban is színre lép a típussal, amelynek minden részlete a maximális vezetési élményről és az első osztályú menetteljesítményekről szól. Ez a Stelvio First Edition, a modell első, exkluzív kiadása, amely már megrendelhető az Alfa Romeo márkakereskedésekben.
Ezen túlmenően egy különösen előnyös pénzügyi ajánlatnak köszönhetően a Stelvio First Edition ügyfelek a világon elsőként vezethetik azt a modellt, amely átírja a kategória szabályait.

Nem véletlenül, hiszen az Alfa Romeo új szabadidőjárműve már nevében is vérpezsdítő vezetési élményt kínál, a középkategóriás szabadidőjárművek körében felülmúlhatatlan komfort és sokoldalúság mellett. A Stelvio a legmagasabban fekvő hegyi hágó Olaszországban; ugyanígy nevezik a rajta áthaladó utat. A több mint hetvenöt hajtűkanyarral tagolt, húsz kilométeres útszakasz a vezetési és turisztikai élmények szinonimája, maga is legendás úti cél. Ha stílusosan, ráadásul családi, baráti társaságban szeretnénk meghódítani ezt a magasban kanyargó utat, egyetlen szabadidőjármű létezik csupán, amely egyesíti önmagában az élmény összes komponensét, a vezethetőségtől az olasz stíluson át a sokoldalúságig: az Alfa Romeo Stelvio. A Stelvio azonban nem csak teljesítményről és vezethetőségről szól: különösen tágas belső tere élvezetes, komfortos utazást biztosít mindenki számára, akármerre vezet is az út.

Az egyedülálló stílus és a hiánytalan alapfelszereltség mellett az exkluzív First Edition magabiztos személyiségének elmaradhatatlan pillére az új, 280 lóerős 2.0 Turbo benzinmotor, amelyet nyolcfokozatú automata sebességváltóval és Q4 összkerékhajtással kínálunk. Az új generációs erőforrás még inkább kiemeli a modell sportos temperamentumát, ami különösen országúton kap főszerepet. Az egyedülálló vezetési élmény még a gyakorlott vezetők számára is páratlan örömöket tartogat: mindössze 5,7 másodperces gyorsulásával (0-100 km/óra) a Stelvio First Edition kategóriájának legdinamikusabb képviselője.

Az izgalmas Stelvio First Edition külső megjelenését olyan vonzó stílus uralja, amely a hagyománytisztelet, a sebesség és a szépség optimális egyensúlyát nyújtja, tökéletesen kifejezésre juttatva a márka több mint egy évszázados történetét. Az összhatást 20 colos könnyűfém keréktárcsák, festett féknyergek, bixenon fényszórók, krómozott ablakkeretek, sötétített hátsó ablakok és az ajtókilincsekbe épített világítás teszi teljessé.

Ugyanez a sportos elegancia érvényesül a kecses, lényegre törő utastérben, amelynek vezetőközpontúságáról a tökéletesen formázott kormánykerék, valamint az ezen elhelyezett motorindító gomb is tanúskodik. Az alumínium váltófülek az alapfelszerelés részét képezik.

A kiváló ergonómiai szempontok szerint tervezett bőrülések fűthetők és motorosan állíthatók. A cockpit átlósan kialakított padlóalagúttal és elegánsan ívelt műszerfallal teremt hívogató vezetői környezetet. A hangulatot valódi fabetétek, a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett, új generációs 3D navigációs rendszer, a műszerfalba integrált, 8,8 colos nagyfelbontású kijelző, valamint a digitális vételre (DAB) is képes hifi rendszer teszi teljessé. A műszerek tökéletes megjelenítését 7 colos színes TFT kijelző segíti.

Az Alfa Romeo Stelvio First Edition az új 2,0 literes, négyhengeres, teljesen alumínium építésű benzinmotorját kapta meg, szénszálas kardántengellyel kiegészítve. A nyolcfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódó motor legnagyobb teljesítménye 280 LE 5250/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 400 Nm 2250/percnél. A MultiAir elektro-hidraulikus szelepvezérlő rendszeren túlmenően a motor olyan különleges technológiákat vonultat fel, mint a kettő-az-egyben turbófeltöltő, vagy a 200 bar nyomáson üzemelő, közvetlen benzinbefecskendezés, amelyek együttesen a teljes üzemi tartományban különösen gyors gázreakciót és kivételesen takarékos működést tesznek lehetővé.

A Stelvio First Edition alapfelszerelésként kínálja a Q4 összkerékhajtási rendszert, amely a nyomatékmegosztást valós időben szabályozva biztosít kiemelkedő teljesítményt, takarékosságot és biztonságot. Az Alfa Romeo új szabadidőjárművének Q4 hajtási rendszere az összkerékhajtás összes eredendő előnyét a hátsókerékhajtású autók által kínált vezetési élménnyel társítja.
A Q4 rendszer felépítését tekintve aktív osztóműből, valamint az Alfa Romeo egyedi műszaki adottságaihoz (pl. nagy nyomatékszintek gyors kezelése) igazodó első differenciálművet tartalmaz, kompakt, kis tömegű felépítéssel. Egy sor paraméter folyamatos ellenőrzésével optimalizálja a nyomatékmegosztást a két tengely között az autó pillanatnyi viselkedésétől, illetve az egyes kerekeknél rendelkezésre álló tapadástól függően.
Normál körülmények között a Q4 rendszerrel szerelt Stelvio First Edition hátsókerék-hajtású autóként viselkedik; a hajtóerő 100 százaléka a hátsó tengelyre jut. Amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 50 százalékát is képes az első tengelyre átcsoportosítani. Ez a megoldás a tapadás és az ívmeneti iránytartás terén egyaránt kategóriaelső kezelhetőséget eredményez.

A Stelvio First Edition ugyancsak alapfelszereltségként kínálja az olyan új aktív biztonsági rendszereket, mint az integrált fékrendszer, a ráfutásra figyelmeztető rendszer, az autonóm vészfékezés, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Szintén szériatartozék a dinamikus segédvonalakkal kiegészített tolatókamera, az első és hátsó parkolóradar, az elektromos vezérlésű csomagtérajtó, valamint az automata távolsági fény vezérlés.

Kiderült, melyek az autópálya matrica vásárlás legnépszerűbb módjai

Jóllehet még mindig a benzinkúton történő vásárlás a legnépszerűbb módja az autópálya matricák beszerzésének, a kényelmi szempontok úgy, mint az egyszerűség és a gyorsaság miatt ma már jelentős az a vásárlói kör, amely az elektronikus eszközökön és okostelefonon veszi meg a matricáját.

Jóllehet a benzinkút az útdíjak beszerzésének leginkább preferált helyszíne, mégis egyre többen fordulnak az alternatív fizetési megoldások felé. A kényelem, a könnyű kezelhetőség és a gyors ügyintézés lehetősége miatt hamarosan egyre nagyobb hangsúly helyeződhet az elektronikus fizetési módozatok, így a mobiltelefonon történő vásárlásra is – derül ki a Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil valamint az NRC közös kutatásának eredményeiből.

Az autóval rendelkező matricavásárlók 71 százaléka még mindig az út menti benzinkutakon szerzi be a fizetős útszakaszokra az úthasználati jogosultságot. A döntés mögött meghúzódó elsődleges ok nem más, mint a megszokás, ami azt jelenti, hogy a berögződések a magyar emberek legfőbb vezetői a vásárlásaik során.
Azzal már úgy tűnik, mindenki tisztában van, hogy más módjai is léteznek a jogosultság megvásárlásának, az autóval rendelkező matricavásárlók 29 százaléka ugyanis rendszeresen valamilyen elektronikus fizetési mód igénybevételével rendezi az ilyen típusú vásárlásait. A vizsgált alcsoport közel 20 százaléka próbálta már az okostelefonos alkalmazással történő matricavásárlást, azonban a válaszadók mindössze egytizede használja rendszeresen ezt a fizetési alternatívát.
A felmérés arra is kitért, hogy melyek a leggyakrabban vásárolt matrica típusok. A válaszok tükrében elmondható, hogy az autóval rendelkező matricavásárlók nem terveznek hosszú távra, hiszen a legtöbben a tíznapos országos matricát választják utazásaikhoz (67%). Ez az arány a benzinkúton vásárlók esetében magasabb, közel háromnegyedük dönt rendszeresen emellett az opció mellett, de az elektronikus fizetési módozatokat igénybe vevők 55%-a is hasonlóképp cselekszik.
Az elektronikus úton vásárlókra inkább jellemző, hogy éves megyei matricát vesznek, mint a benzinkúton vásárlókra. A legkisebb érdeklődés mindenütt a havi országos matricák iránt mutatkozik.

A kutatásból ezzel együtt az is kiderül, hogy a vizsgált alcsoport többsége (43%) percekkel az utazás előtt veszi meg az autópálya-matricát, a gyakoriságot tekintve ezt követi az év eleji vásárlás, amely az elektronikus úton vásárlók körében a legnépszerűbb (36%).

A Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil tapasztalatai szintén hasonló tendenciát mutatnak. Az applikáción keresztül vásárolt, 2017-es évre szóló matricák közül ugyancsak az éves megyei autópálya-matrica a legnépszerűbb. Az eddigi 10698 vásárló összesen 16323 darab éves megyei és országos matricát vett, amiből 14388 darab éves megyei matrica volt.

A vásárlás időpontját tekintve a Simple alkalmazásban 2016-ban a heti vagy havi érvényességű jogosultságot vásárlók 17%-a gondolkodott előre, de ők is jellemzően csak három nappal az úthasználat előtt vették meg matricájukat. Tavaly összesen 5900 darabot vettek meg előre az autósok, míg több mint 28 ezer heti és havi matricát inkább aznap, kevéssel a pályára való felhajtás előtt váltottak meg az appon keresztül.
Bár sokan az utolsó pillanatig várnak a matricavásárlással, érdemes észben tartani, hogy már a pályára lépés időpontjában rendelkeznünk kell érvényes matricával, annak utólagos pótlására nincs lehetőség. Amellett, hogy ez kényelmes lehetőséget jelent az új matrica beszerzésére, az applikáció valamint az oldal használatának előnye, hogy a matrica a vásárlás pillanatától érvényes, köszönhetően annak, hogy az OTP Mobil a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos viszonteladója, ráadásul az érvényesség ellenőrzése nem igényel külön utánajárást, hiszen az alkalmazásban folyamatosan nyomon követhető, így segítve a felhasználókat abban, hogy elkerüljék az egyébként sokezer forintos pénzbírságot.
Míg a benzinkutas vásárlásoknál kiegyenlített a nemek közötti megoszlás, addig az alternatív megoldásokat jellemzően férfiak veszik igénybe. A válaszadók életkorát vizsgálva ugyanis az tapasztalható, hogy a fiatal (18-39), felsőfokú képzettséggel rendelkező budapesti férfiak érdeklődnek leginkább az elektronikus fizetés lehetősége iránt, de ez a tendencia a jövőben változhat, és a potenciális vásárlók köre bővülhet az idősebb generáció tagjaival is.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK