Főoldal Blog Oldal: 344

A Volkswagen klímakomfort szélvédője fűtőszálak nélkül is tökéletes kilátást nyújt

Klímakomfort szélvédőjével a Volkswagen kiváló megoldást talált a tökéletes kilátásra. A fűtőszálak nélküli konstrukcióban leheletvékony, elektromosan vezető ezüstréteget visznek fel az első szélvédő rétegei közé, amely elektromos áram hatására gondoskodik a szükséges hőről.

E technika 400 – 500 watt maximális teljesítményfelvétel mellett a legrövidebb idő alatt melegíti fel a szélvédőt, hatékonyan segítve a jég leolvasztását. Az első szélvédő alsó részén emellett kívülről nem látható fűtőszálak szolgálnak az ablaktörlők felfekvő felületének melegítésére, megelőzve a lapátok lefagyását. A fűtőszálak nélküli és infravörös sugarakat visszaverő első szélvédőt a Volkswagen a Golf, Golf Sportsvan, Golf Variant, Tiguan, Passat és Passat Variant modelljeibe kínálja extrafelszerelésként.

Az innovatív szélvédő nem csupán a hideg évszakban bizonyul hasznosak. Nyáron a vékony ezüstréteg egyfajta passzív hőpajzsként szolgál, s a napsugárzás akár hatvan százalékát is visszaverve akár 15 Celsius fokkal hűvösebben tarthatja az utasteret, mint a hagyományos, zöld színezésű szélvédők. A napon leparkolt autóban azután így jóval gyorsabban kellemes klímát alakíthat ki a légkondicionáló berendezés.

A fűthető szélvédő korántsem újdonság az autózásban. Az első szélvédőbe ágyazott vékony fűtőszálak immár évtizedek óta sikerrel akadályozzák meg extrafelszerelésként az üvegfelület párásodását, illetve gondoskodnak a lerakódott jégréteg gyors leolvasztásáról. E vékony fémhuzalok azonban bizonyos esetekben – különösen az esti szembeforgalom vagy épp a lenyugvó nap fényében – láthatóvá válnak a vezető számára.

Renée Fleminget a BMW Group Magyarország szállította Budapesten

A nem kevesebb, mint négyszeres Grammy-díjas Renée Fleming hatalmas sikert aratva, klasszikus ária- és dalestet adott január 21-én az Erkel Színházban. A harmincéves pályafutása során a világ legfontosabb színpadain fellépő amerikai szopránt az Opera intézményi partnere, a BMW Group Magyarország szállította Budapesten.

A New York-i Metropolitanben több mint kétszázszor fellépő, Barack Obama beiktatási ceremóniáján is éneklő, repertoárjában három évszázad zeneszerzőinek mintegy 50 operáját felvonultató Renée Fleming másodszor lépett színpadra Magyaroszágon. Az Erkel Színházban 2017. január 21-én megrendezett klasszikus, zongorás koncerten többek között Brahms, Massenet, Fauré, Saint-Saëns, Delibes, Verdi, Tosti, Donaudy, Cilea és Leoncavallo művei hangzottak el.

A világszerte ünnepelt énekesnőt budapesti tartózkodása során az Operához a BMW Art&Culture program keretében 2015 februárjában intézményi és kizárólagos autóipari partnerként csatlakozó BMW Group Magyarország egy 7-es sorozatú BMW-vel szállította.

A bajor gyártó zászlóshajóának szerkezeti felépítése a BMW i modellekben alkalmazott úttörő járműtechnológián alapuló innovatív Carbon Core rendszeren alapszik, amely amellett, hogy csökkenti a jármű tömegét, minden korábbinál erősebbé és merevebbé teszi a karosszéria vázát.

A 7-es sorozatban mutatkoztak be először olyan újdonságok, mint a gesztusvezérlés vagy a távirányítású parkolás, de kategóriájában szintén először vált elérhetővé a lézervilágítás is. A BMW legnagyobb modellje kétféle karosszériaváltozattal rövid és nyújtott tengelytávval, 4-féle erőforrással, valamint a BMW legfrissebb kortárs luxust magán hordozó formatervével érhető el Magyarországon.

A BMW Art&Culture program történetének negyven évében, a BMW Group több mint száz kulturális partneri viszonyt épített ki világszerte a modern és kortárs művészeti irányzatok, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a formatervezés területén, a művészeti értékek hosszú távú fenntartásának érdekében.

A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint negyven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. 1972-ben Gerhard Richter három nagyszabású festményét kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Roy Lichtenstein-en, Olafur Eliasson-on, Jeff Koons-on és Zubin Metha-n keresztül egészen Daniel Barenboim-ig és Anna Netrebko-ig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel. A vállalatcsoport ezen felül központi épületeinek és üzemeinek megtervezésére olyan neves építészeket is alkalmazott, mint Karl Schwanzer, Zaha Hadid és Coop Himmelb(l)au. A Solomon R. Guggenheim Alapítvány, a Guggenheim Múzeum, valamint a BMW Group világméretű együttműködésének eredménye, a BMW Guggenheim Laboratórium 2011-ben ünnepelte világpremierjét New Yorkban. A vállalatcsoport teljeskörű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.

A Ford GT kínálja minden eddigi sorozatban gyártott Ford közül a legmagasabb végsebességet és leggyorsabb köridőt

A vadonatúj Ford GT EcoBoost motorja a legnagyobb teljesítményű a márka összes ilyen technológiájú erőforrása közül, s ehhez a teljesítményhez kimagasló aerodinamikai hatékonyság és fejlett dinamikai rendszer társul – nem csoda hát, hogy 347 km/órás végsebességével a Ford GT minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Fordja.

Pályaversenyekre optimalizált formatervével a lenyűgöző sebességre képes Ford GT a márka versenysportos múltja előtt tiszteleg. A 2016-os fejlesztési időszak tesztjei során – ahol minden autó új folyadékokkal, friss gumiabroncsokkal és optimális futómű-beállításokkal, azonos körülmények között és ugyanazzal a pilótával futott – a Ford GT a kanadai Calabogie Motorsports Park versenypályán jobb köridőt futott, mint a McLaren 675LT és a Ferrari 458 Speciale:

Ford GT: 2:09.8
McLaren 675LT: 2:10.8
Ferrari 458 Speciale: 2:12.9

“A Ford GT minden porcikája a teljesítményt szolgálja” – mondta el Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. “A karbonszálas építési móddal sikerült jelentős mértékben csökkenteni a tömeget. Ezt a megtakarítást aztán ott használtuk fel, ahol ez sokkal fontosabb: a teljesítmény, ezen belül pedig főleg az aktív menetdinamika terén. Így az autó még gyorsabbá vált.”

A SAE mérése szerint az amerikai specifikációjú modell teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 2,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Ovál emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.

“Mindig is számítottunk arra, hogy az EcoBoost V6-os remekül teljesít majd a Ford GT-ben” – nyilatkozta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A hajtásláncot a Daytona Prototípus versenyautóban teszteltük, amely két szezont futott az IMSA bajnokságban, az utolsó évadban pedig már a Ford GT szerepelt. Nagyon elégedettek vagyunk a működésével – mind a versenypályán, mind pedig közúton.”

Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT két fő vetélytársa, a McLaren 675LT és a Ferrari 488 között helyezkedik el. Az autó amerikai specifikációjú változatának teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő.

A futóműben és az aerodinamikában alkalmazott aktív dinamikai rendszerek minden sebességtartományban optimális leszorító erőt, légellenállást és kiegyensúlyozottságot biztosítanak, így az autó bármilyen felkészültségi szintű vezető számára nagyobb sebességet kínál.

A Ford GT azóta újra bebizonyította, mire képes, hiszen kategóriagyőzelmet aratott Le Mans-ban, és sok más pályán is elsőként ért célba a tavalyi IMSA és WEC bajnokságokon. A nagy teljesítményű pályaverseny-változat számos megoldása a sorozatgyártású Ford GT-be is bekerül, új magasságokba emelve a fejlett aerodinamikájú, csúcskategóriás futóművel felszerelt szupersportkocsi teljesítményét.

Ford Chip Ganassi Racing: első három starthely besöpörve a Daytona Rolex 24 órás futam időmérőjén

A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három startpozíciót a Daytona International Speedway pályán 55. alkalommal megrendezett Rolex 24 órás futamon.

Joey Hand 1:43.473 időeredménnyel szerezte meg az első helyet, míg Richard Westbrook és Olivier Pla a második és harmadik helyet biztosította a 67. és 68. rajtszámú Ford GT-k számára. A 69. rajtszámú autó az ötödik pozícióból vág neki a versenynek.
„Remek csapatom van!” nyilatkozta Hand. „Nagyszerű érzés a Ford Chip Ganassi Racing tagjának lenni. Mindenki pontosan tudja, hogyan tegye a dolgát ezen a versenyen, így mindenki jókedvű. Aki ebben a programban lehet pilóta, az jól tudja, hogy itt tényleg van esélye nyerni!”

Ez az eredmény drasztikus változást jelent az egy évvel ezelőtt történtekhez képest, amikor a Ford GT még kiforratlanul állt rajthoz a legendás 24 órás futamon.

„Tavaly óta rengeteget fejlődtünk” – magyarázta el Hand. „A tavalyi verseny volt az autó legelső futama, így aztán nem is tudtuk, mire számíthatunk; egyszerűen csak megpróbáltunk sikeresen teljesíteni néhány kört. Azóta volt időnk kijavítani a hibákat, sőt meg is nyertünk egy 24 órás futamot Le Mans-ban a GTE Pro kategóriában. Ma már tudjuk, mire képes ez a gép, rengeteget dolgoztunk a teljesítményen, és sikerült sokkal gyorsabbá formálnunk. Még ma is változtattunk rajta egy kicsit (az edzés és az időmérő között), úgyhogy nagyon jól ment az autó; végre úgy éreztem, hogy tényleg jók vagyunk – de persze sosem lehet tudni.”

Hand és pilótatársai, Dirk Müller és Sébastien Bourdais tavaly elsők lettek a Le Mans 24 GTE Pro osztályában – éppen 50 évvel azután, hogy a Ford 1966-ban ugyanitt történelmi győzelmet aratott a Ferrari fölött. A Ford számára egyébként a Daytona 24 órás futam is igencsak emlékezetes, hiszen a legendás Le Mans-i győzelem évében Ken Miles és Lloyd Ruby Daytonában is nyertek, méghozzá az itt megrendezett első 24 órás futamon.
Hand sokra értékeli mindazt az előrelépést és erőfeszítést, aminek gyümölcse most, a 2017-es szezonban érhet be.

„A versenyzés leginkább a lendületről szól” – vélekedett a pilóta. „Mindenki mondhat, amit a akar a szerencséről meg az ilyesfajta dolgokról, de a lendület a legfontosabb. Mi pedig nagyon jó lendületet hoztunk magunkkal az elmúlt évből. Dirk és én ugyan nem tudtunk mindent megcsinálni az IMSA-ban, amit szerettünk volna, Le Mans-ban viszont nagy győzelmet arattunk. Ezt a hullámot még mindig remekül lovagoljuk, és azt szeretném, ha ez a lendület itt is kitartana. Megszereztük a pole pozíciót, és szerintem jó csapattal és jó partnerekkel vágunk neki az évadnak.”

Westbrook 1:43.704 köridőt futott az időmérőn, így autója a rajtrács második helyéről indulhat.

„Nagyon elégedett vagyok” – nyilatkozta Westbrook. „Micsoda eredmény ez a Ford Chip Ganassi részéről! Ennél már csak akkor leszek boldogabb, ha Joey mellett én is ott száguldhatok majd az élen!”

Pla is parádés köridőt futott (1:43.987), ami a harmadik rajthelyet eredményezte, bár később egy trükkös hajtűkanyarban kicsúszott a pályáról.

„Az első két edzés után nagyon magabiztosan kezdtünk neki az időmérőnek” – mesélte. „Kicsit jobb eredményre számítottam, de sajnos a 3. kanyarban elrontottam a fékezést, és megpördültem. Ettől függetlenül fantasztikus dolog, hogy a Ford begyűjtötte az első-második-harmadik startpozíciót. Persze boldog vagyok, hogy pole pozícióból rajtolhatok, de tegyük hozzá, hogy 24 óra alatt még bármi történhet.”

Maximális AEB gyalogosvédelmi minősítést kapott a Volvo S90 és V90

A prémium autókat gyártó Volvo Cars ismét erősített pozícióján, mint a világ egyik vezető autóipari innovátora a biztonság terén, miután az új S90 szedán és V90 kombi modellek elsőként értek el maximális hat pontot a gyalogosvédelmi autonóm vészfékrendszer (AEB Pedestrian) teszten, ami hozzájárult a modellek ötcsillagos végső minősítéséhez.

Az S90 és V90 modellek által elért eredmény minden más, tavaly megvizsgált személygépkocsi összesített teljesítményét felülmúlta. Így az Euro NCAP történetének három legkiválóbban teljesítő autója mind Volvo.

Emlékezetes, hogy az XC90 volt a legelső olyan gépkocsi, amely maximális pontszámot ért el az Euro NCAP autonóm vészfékrendszer ráfutásos vizsgálatán (AEB City és AEB Interurban). Az S90 és a V90 a várakozásoknak megfelelően teljesítettek a 2017-es tesztcikluson, és maximális ötcsillagos eredményt értek el. Ez jelentős részben az új modellek gazdag biztonsági alapfelszereltségének volt köszönhető.

„Keményen dolgozunk azért, hogy autóink minden létező biztonsági előírásnak megfeleljenek, és a minősítő intézetek által kidolgozott összes teszten megfelelően teljesítsenek. Elsődleges célunk, ahogy mindig is, a valós biztonság. Az autonóm vészfékezési rendszerek, mint a Volvo City Safety rendszere, egy fontos lépéssel közelebb visznek bennünket a teljesen autonóm működésű gépkocsikhoz, amelyek meglátásunk szerint kulcsszerepet fognak játszani a halálos vagy súlyos sérüléssel járó közlekedési balesetek csökkentése terén.” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Car biztonsági központ (Volvo Cars Group) igazgatója.

A Volvo annak a fejlett City Safety rendszernek köszönheti az autonóm vészfékezési teszteken elért kiváló eredményeit, amely minden új Volvo gépkocsiban az alapfelszerelés részét képezi. A City Safety képes azonosítani az autó előtti útszakaszon megjelenő potenciális veszélyhelyzeteket, így járműveket, gyalogosokat vagy – bizonyos helyzetekben – kerékpárosokat, éjjel és nappal egyaránt.

„A biztonság mindig is elsődleges jelentőséggel bírt a Volvo Cars számára. Az S90 és a V90 ötcsillagos minősítése, valamint az AEB teszteken elért maximális pontszáma is igazolja azon törekvéseinket, hogy biztonságos, élvezetes, magabiztos vezetési élményt kínáló autókat fejlesszük.” – tette hozzá Malin Ekholm.

Az Euro NCAP „AEB Pedestrian” tesztje a gyalogosfelismerő rendszerek teljesítményét hivatott ellenőrizni. Ehhez három olyan helyzetet vizsgál meg, amelyek mindegyike halálos gázolásba torkollott volna, ha az AEB rendszer nem avatkozik közbe. A teszt olyan gyakori, kritikus helyzeteket képvisel, amelyek a valós életben gyakorta halálos kimenetelű gázoláshoz vezetnek:

• A vezető oldala felől felnőtt fut ki az úttestre
• Az utas oldala felől felnőtt sétál ki a jármű elé (ezt a tesztet kétszer végzik el)
• Az utas oldala felől, két parkoló autó között gyermek fut ki az úttestre.

A Volvo Cars célkitűzése, hogy 2020-ra nullára csökkentse az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát. Az S90 és V90 modellek is azt igazolják, hogy a Volvo folyamatos erőfeszítései és hajlíthatatlan elhivatottsága révén őrzi meg vezető helyét az autóipari biztonság terén.

Premier: 8 millió Audi quattro összkerékhajtással

Az évszakhoz illő, különleges jubileumot ünnepel a négykarikás márka: San José Chiapa városában működő új gyárában legördült a nyolcmilliomodik quattro összkerékhajtással készült Audi a szerelőszalagról. A quattro technika a beépített plusz a biztonság és a vezetés élvezete terén – havon és jégen egyaránt. A jubileumi modell egy Gránátvörös Audi Q5 2.0 TFSI quattro.

Több mint három évtizede, 1980-ban tartotta bemutatóját a quattro technika, mára pedig az Audi immár több mint száz modellváltozatában kapható. Az Audi Q7, Audi A4 allroad quattro*, Audi A6 allroad quattro, Audi A8 és Audi R8 sorozatokban, valamint minden S és RS modellben az alapfelszereltséghez tartozik a quattro összkerékhajtás, míg a többi modellcsalád tagjaihoz kívánságra rendelhető. Az Audi vásárlóinak 44 százaléka döntött világszerte valamelyik quattro modell mellett 2015-ben, az élen mintegy 262 ezer legyártott példánnyal az Audi Q5 állt. Különösen nagy részaránnyal bírtak a quattro modellek az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Oroszországban és a közel-keleti piacokon, míg Németországban 122 048 darab kelt el belőlük.

Az Audi minden modelljéhez testre szabott kivitelben készíti a quattro összkerékhajtást. A keresztben beépített motorral készülő, kompakt sorozatok tagjaiban hidraulikus működtetésű és elektronikus szabályozású, többlamellás tengelykapcsoló dolgozik a hátsó tengely előtt, míg a középmotoros R8 sportkocsi lamellás tengelykapcsolója az első tengelyen kapott helyet. Ezen aktív rendszerek mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően, változó arányban osztják el a motor forgatónyomatékát a két tengely között.

Az önzáró központi differenciálmű, amely számos hosszirányban beépített motorral készülő Audi modellbe kerül, tulajdonképpen tisztán mechanikus bolygóműves egység. Alapesetben 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.

Néhány csúcsmodell esetében a hátsó tengely sport-differenciálműve is rendelkezésre áll, amely a hátra érkező forgatónyomatékot két elektrohidraulikus lamellás tengelykapcsolóval működő áthidaló hajtás segítségével aktívan osztja el a hátsó kerekek között. Szélsőséges esetben akár a teljes nyomaték is az egyik kerékre irányulhat. E rendszer valósággal a kanyarívre préseli az autót, már kialakulása előtt megelőzve az alulkormányozottságot.

A legújabb fejlesztés: quattro összkerékhajtás ultra technológiával

Az Audi legújabb fejlesztése e téren az ultra technológiával működő quattro összkerékhajtás, amelyet ugyancsak a hosszirányban beépített motorral készülő modellek számára fejlesztettek ki. Ez esetben összkerékhajtás során a sebességváltó mögött elhelyezett, szabályozott lamellás tengelykapcsoló osztja el változó arányban a forgatónyomatékot az egyes tengelyek között. A hátsó kerekek hajtáskapcsolatát a hátsó differenciálműbe épített leválasztó tengelykapcsoló szakíthatja meg. Olyan menethelyzetekben, ahol az összkerékhajtás nem jelent előnyt, mindkét tengelykapcsoló nyit, így választva le a hajtáslánc motorfék-hatásért felelős hátsó elemeit. A rendszer szabályozóegysége adatok sokaságából modellezi a pillanatnyi menethelyzetet, mintegy fél másodperccel előretekintve. Ha például azt érzékeli, hogy a kanyar belső ívén gördülő valamelyik kerék rövidesen eléri tapadási határát, előrelátó módon kapcsolja az összkerékhajtást, amely így mindig akkor aktív, amikor szükséges. Az új koncepció jelentősen növeli a gazdaságosságot, mégpedig a vonóerő-átadási és menetdinamikai képességek kárára kötött kompromisszumok nélkül.

Sikertörténet: a quattro sztori

Az Audi a quattro állandó összkerékhajtással mérföldkövet állított az autózás történetében, egyetlen más gyártó sem kínált ugyanis 1980-ban nagy sebességre is alkalmas, könnyű és nagy sorozatban gyártható összkerékhajtást. Az új hajtástechnika az 1980-as Genfi Autószalonon az úgynevezett Ur-quattro („Ős-quattro”) modellben mutatkozott be. Az Audi 1986-ban a manuálisan zárható, első generációs központi differenciálművet a forgatónyomatékot immár változó arányban elosztó Torsen-differenciálművel váltotta fel, 2005-ben pedig a teljesítményt aszimmetrikus-dinamikus alapelosztásban továbbító bolygóműves egység következett. Az Audi önzáró központi differenciálműveit egészen napjainkig folyamatosan fejlesztik, s egyaránt mércéül szolgálhatnak a csekély tömeg mellett kínált kiváló vonóerő-átadási és menetdinamikai képességek terén.

Az Audi a versenysportban is számos diadalt ünnepelhetett quattro összkerékhajtásával. Az eddigi mérleg: négy ralivilágbajnoki cím, hat győzelem a híres Pikes Peak (Amerikai Egyesült Államok) hegyiversenyen, bajnoki cím az amerikai egyesült államokbeli TransAm sorozatban, két DTM-bajnoki cím, 11 trófea országos Szupertúraautó-bajnokságokon (Super Touring Car Championship) és egy a Túraautó-világkupán (Touring Car World Cup). A quattro technikával aratott legfrissebb győzelem: november végén Mattias Ekström és EKS privát ralikrosszcsapata az Audi S1 EKS RX quattro versenygéppel a FIA Ralikrossz-világbajnokságán a pilóta- és a csapatvilágbajnoki címet is elhódította.

A BMW X1 sorozatgyártása Hollandiában is beindul

A BMW X modellcsalád legkisebb tagját világszerte akkora érdeklődés övezi, hogy a regensburgi termelés megerősítésére van szükség.

2017 augusztusában a hollandiai Bornban, a VDL Nedcar üzemében is megkezdődik a BMW X1 sorozatgyártása. Az együttműködést a BMW Group és a VDL Group közösen jelentette be január 25-én. A BMW X modellcsalád legkisebb tagjának elsőszámú gyártási helyszíne továbbra is a BMW Group regensburgi létesítménye marad, miközben idén augusztustól a Hollandiában készülő modelleket is a világ összes országába exportálják majd. A BMW Group és a VDL Nedcar közötti együttműködés 2014 februárjában vette kezdetét, jelenleg a borni üzemben a MINI aktuális palettájának nem kevesebb, mint három modellsorozata lát napvilágot. Augusztustól a BMW X1 a bajor gyártó első és a vállalatcsoport negyedik modellsorozataként csatlakozik a sorhoz.

A BMW X1 második modellgenerációjának sorozatgyártása 2015 júliusában indult be a BMW Group regensburgi üzemében, ahol a modellsorozat nyolc változata jelenleg egyetlen gyártósoron készül. A BMW X modellcsalád legkisebb tagja iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfél-érdeklődéssel párhuzamosan a vállalatcsoport az utóbbi másfél évben jelentősen megnövelte a regensburgi létesítmény termelési kapacitását, a sikeres gyarapodás fenntartása érdekében azonban a gyártás megosztására van szükség. A kiegészítő termelést a VDL Nedcar szerződéses gyártásmegbízás keretében vállalja.
A 2014 óta eltelt három évben a BMW Group és a VDL Nedcar szoros és kiváltképp sikeres együttműködést épített fel, a bizonyítottan megbízható holland partner pedig immáron több éves tapasztalatra tett szert a prémium minőségű gépkocsik sorozatgyártása terén. A VDL Nedcar együttműködésével még tovább erősödik a BMW X1 termelési kapacitása, a BMW Group így még gyorsabban és még rugalmasabban alkalmazkodhat az egyes piacok változó ügyfél-igényeihez.

„Hollandiában kimagasló érdeklődés mutatkozik a BMW X modellcsalád tagjai iránt, s kivételesen igaz ez a BMW X1 modellre” – mondta Peter Haug, a BMW Group Hollandia ügyvezető igazgatója. „Tavaly nem kevesebb, mint 1 946 darab BMW X1 modellt értékesítettünk Hollandiában, amely a legjobb eladási mutató az első modellgeneráció 2009-es debütálása óta. 2016-ban a Hollandiában értékesített 3 131 darab BMW X modell 62,2 százalékát a BMW X1 tette ki, amely azt is jelenti, hogy minden hatodik eladott BMW egy vadonatúj X1 volt” – tette hozzá.

A VDL Nedcar hollandiai üzemében 2014 óta készülnek MINI modellek. Az együttműködés a háromajtós MINI sorozatgyártásával kezdődött, amellyel a VDL Nedcar az oxfordi létesítmény termelési kapacitását erősíti. A második modell a MINI Cabrio, amelynek képviselői kizárólag a Bornban működő üzemben látnak napvilágot. 2016. november 2-án a VDL Nedcar üzemében az új MINI Countryman exkluzív sorozatgyártása is beindult, amelyhez 2017 márciusában a brit prémiumgyártó első plug-in hibrid modellje, a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 és a 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes MINI John Cooper Works Countryman is csatlakozik majd.

A BMW Group 2016-ban 2 003 359 darab vadonatúj BMW modellt adott át ügyfeleinek világszerte, amely a 2015-ös teljesítmény tükrében 5,2 százalékos értékesítési növekedést jelent. Ebből nem kevesebb, mint 644 922 darab gépkocsi a BMW X modellcsalád tagjaként gurult ki az utakra, amely 22,3 százalékos fejlődés az egy évvel korábbi számokhoz képest. Mindez azt jelenti, hogy 2016-ban minden harmadik eladott BMW egy X modell volt.

A Honda növelte leginkább eladásait 2016-ban Európában a nagyobb gyártók közül

A főbb autógyártók közül a Honda növekedett a leggyorsabban az európai piacon 2016-ban.

Az európai autógyártókat tömörítő ACEA adatai szerint az EU és az EFTA országaiban 159 126 új Honda gépkocsi talált gazdára december végéig, ami 20,8 százalékos pozitív elmozdulást jelent 2015 azonos időszakához mérten. Ezzel a Honda jelentősen felülmúlta a teljes piacra vonatkozó értéket, hiszen az EU személyautó-eladásai csupán 6,8 százalékkal gyarapodtak.

A vásárlók a márka minden modellje iránt élénk érdeklődést mutattak, de a siker elsősorban a HR-V, a Jazz és a Civic érdeme. Az új HR-V remekül teljesített, 34 921 példány fogyott belőle, és a Jazz is rendkívül népszerű, miként azt a 26 százalékos fejlődés, no meg a 39 613-as darabszám (EU és EFTA) is jelzi. Az új Civic Type R érkezésével még kelendőbbé vált a Civic család, erről árulkodik, hogy 2016-ban 47 300 példányt adott el a japán gyártó, 4,9 százalékos gyarapodást könyvelve el.

A Honda szárnyalása leginkább a fő piacokon tapasztalható keresletnövekedésnek tudható be, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolország egyaránt jól fogytak 2016-ban a vállalat járművei. Olaszországban például 98,0 százalékos növekedést regisztrálhatott a márka, így a déli állam a Honda harmadik legnagyobb európai piacává lépett elő. Mindemellett jól teljesítettek a kisebb országok kereskedői is, Finnországban 47,7, Magyarországon 58,1, Portugáliában 38,6 százalékkal értékesítettek több Honda személyautót.

Jean-Marc Streng, a Honda Motor Europe autós üzletágának vezetője elmondta: „Az új modelleknek köszönhetően nagyot léptünk előre 2015 vége óta, szinte minden piacunkon nőttek az eladások. Nagyon örülök, hogy termékeink ilyen közkedveltek, különösképp a Civicre vagyunk büszkék, hiszen ez volt a kilencedik generáció utolsó teljes éve, és mégis rengetegen voksoltak rá. Az új ötajtós Civic pár héten belül megérkezik az európai szalonokba, s bízom benne, hogy hasonlóan népszerű lesz.”

Az értékesítési sikereket nagy jelentőségű bejelentések, illetve történések kísérték az év során. A Genfi Autószalonon leleplezték például az új ötajtós Civicet, egyúttal kiderült, hogy a modellt a Honda angliai gyáregységéből szállítják a nemzetközi piacokra. A swindoni gyár 70 országot lát majd el, közöttük az öreg kontinens és Észak-Amerika államaival.

Emellett szeptemberben, a 2016-os Párizsi Autószalonon ünnepelte világpremierjét az új Civic Type R prototípusa, amelyet 2017 leginkább várt autójának szavaztak meg a What Car? olvasói. Ráadásként 2016 novemberében befutottak a Clarity Fuel Cell névre keresztelt üzemanyagcellás autó első példányai, hogy részt vegyenek a HyFIVE projektben, és megérkezett a várva várt NSX is, első példányát a Honda Switzerland egykori vezetője, Claude Sage vehette át.

Az ACEA hivatalos értékesítési adatai (2016)
Honda Europe (kivéve Oroszország, Törökország és Ukrajna) 159,126 +20.8%
 
A Honda saját értékesítési adatai (2016.01.01.-2016.06.30)
Egyesült Királyság 59,141 +10.7%
Németország 24,921 +18.9%
Franciaország 9,192 +24.9%
Olaszország 9,600 +98,0%
Spanyolország 9,136 +20,2%
Magyarország* 1,990 +58,95%

*Forrás: Datahouse 2016.01-12. időszak

 

Megújul a Ford Mustang kabrió: karcsúbb forma, fejlettebb technológia és magasabb teljesítmény

Lehullt a lepel Amerika legkelendőbb sportautójáról, az új Ford Mustang kabrióról, amelynek bevezető körútja több mint 50 regionális autókiállítást érint, mielőtt idén ősszel megkezdődik értékesítése Észak-Amerikában.

Akárcsak a világ legnépszerűbb sportkupéján, a kabrió változaton is rengeteg változás történt, s az új technológiai és dizájn-újításoknak köszönhetően a vásárlók még inkább saját elvárásaikhoz formálhatják a Mustangot. A kínálatban három új fényezés jelent meg, nem beszélve a 12 különféle keréktárcsáról és a személyre szabható digitális műszeregységről. A motorok erősebbek lettek, és a nagyobb teljesítmény jobban kiaknázható az új MagneRide futóművel.

• Karcsúbb forma: Az autó első és hátsó része karcsúbb és áramvonalasabb, így az új Mustang külső megjelenése atlétikusabb lett.
• Fejlettebb technológia: Az új Mustang technológiái közt egy 12 colos, teljesen digitális műszeregyüttes is szerepel, amit az autósok egyéni ízlésükhöz szabhatnak; emellett ott van még a MyMode szolgáltatás memória-funkciója, ami emlékszik az autós vezetési beállításaira, és a következő úton már ezekre programozza a Mustangot; a listán olyan új vezetősegítő berendezések is megtalálhatók, mint a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer.


• Magasabb teljesítmény: A 2,3 literes EcoBoost® és az 5,0 literes V8-as motorok teljesítményét növelő frissítések, valamint egy vadonatúj, 10 fokozatú automata sebességváltó révén a Mustang még erőteljesebbé vált. Emellett a MagneRide futóműnek köszönhetően az autó vezethetősége is javult, az opcionális aktív szelepes kipufogó pedig tökéletes hangélményt kínál, mivel az autós maga döntheti el, hogy a motor hörögjön, vagy csendben doromboljon.

Továbbra is hosszú távú partnerség a MINI és a Pitti Immagine között

A MINI egy látványos közterületi installációval és egy újabb merész ruhakollekcióval érkezett meg a 91. Pitti Uomo férfidivat-fesztiválra.

2017. január 10-13. között rendezték meg Olaszországban a 91. Pitti Uomo férfidivat-fesztivált, amelynek ezúttal is Firenze legnagyobb történelmi emlékműve, a Fortezza da Basso középkori erőd adott otthont. A négynapos rendezvényen a MINI és az évente megrendezett Pitti Immagine nívós olasz divatvásár ismét megújította hosszú távú partnerségét, amellyel mindkét fél megerősítette, hogy az innovációk iránti szenvedélyben, a részletekre való összpontosításban, a szüntelen megújulási vágyban és a példaértékű minőség iránti elkötelezettségben egyformán osztozva a jövőben is olyan közös projektek megvalósításán dolgoznak, amelyek vadonatúj, stílusteremtő irányzatok megszületéséhez járulnak hozzá.

A MINI és a Pitti Immagine partnersége a feltörekvő tehetségek támogatására épül
A MINI és a Pitti Immagine nívós olasz divatvásár közötti kreatív partnerséget az innováció és a közös értékteremtés iránti szenvedély táplálja, amely a progresszív életszemlélet vezérelvei szerint egyesíti két teljesen eltérő világ tapasztalatait és célkitűzéseit. A két vállalat évek óta tartó együttműködése a 2017. január 10-13. között megrendezett 91. Pitti Uomo férfidivat-fesztiválon újabb állomásához érkezett, a firenzei Fortezza da Basso középkori erődben életre hívott rendezvényen ugyanis az úttörő partnerség ezúttal a divatvilág azon feltörekvő tehetségeinek adott kibontakozási lehetőséget, akik munkájukban a legkorszerűbb trendeket a nagyvárosok kultúrájával egyesítik. Mint ilyen, kiforrott szépérzékével, kreativitása, egyénisége és termékpalettája iránti rajongásával, valamint innovatív ötleteivel, a MINI kiváló inspirációként szolgált a divattervezőknek és a feltörekvő fiatal művészeknek.

A 91. Pitti Uomo férfidivat-fesztiválon a MINI és a Pitti Immagine immáron harmadik alkalommal mutatta be a nagyközönségnek a brit prémiumgyártó támogatását élvező nemzetközi divattervezők „The Latest Fashion Buzz” elnevezésű rendhagyó válogatását. A firenzei Piazzale delle Ghiaie téren a MINI, a Pitti Immagine, valamint a L’Uomo Vogue és a GQ férfimagazinok által kiválasztott hat fiatal, feltörekvő divattervező mutatkozhatott be a divatvilágnak kollekciója felvonultatásával.

A spanyol David Catalán, a portugál Estelita Mendonça, a kínai Feng Chen Wang, a német Sissi Goetze, a kínai Pronounce és az olasz Luca Magliano alkotta csapat egyetemi és professzionális művészek háttértámogatását élvezve hívta életre a MINI FLUID FASHION ruhakollekció legújabb, „Bold Meets Genderless” névre keresztelt stílusát, amelynek merész, klasszikus trendeket messziről elkerülő, határtalan szabadságot hirdető alkotásai egy vadonatúj, változásra fogékony célcsoportot céloznak meg.

Az innovatív szemléletű anyaghasználat és a határokat ledöntő alkotói kreativitás egyedi, kulturális szintű egyesítésével a kínai Pronounce magasan kiemelkedett a hat tehetséges divattervező közül, akinek így személyes tapasztalatokkal megfűszerezett, modern világpolgári látásmódját a szervezők egy teljes éven át tartó kreatív képzéssel ismerik el. A kínai művészt a divatvilágban alkotó fiatal tehetségek felkutatására és továbbképzésére szakosodott CREATIVE AND MORE ügynökség veszi szárnyai alá.

A MINI által felállított közterületi installáció nem csupán üzleti megbeszéléseknek, de megannyi szusszanásnyi kikapcsolódásnak és hangulatos találkozásnak adott otthont, ahol a divattervezők, a vásárlók, a média képviselői és a látogatók a rendhagyó innováció, az egyedülálló stílus és a kortárs dizájn közvetlen ölelésében élhették át a MINI és a Pitti Immagine közötti úttörő partnerség eredményeit, a közös inspirációban rejlő értékeket, illetve az autóipar és a divatvilág egyedi összefonódásának határtalan lehetőségeit.

A Pitti Immagine egy Olaszországban évente megrendezett elsőrangú divatvásár, amelynek keretein belül 1972 óta évente két alkalommal a Pitti Uomo elnevezésű férfidivat-fesztivált is életre hívják, hagyományosan Firenzében. A fesztivál kiemelt hangsúlyt fektet a fiatal, feltörekvő és a hagyományokkal esetenként szembemenő divatmárkákra. A MINI és a Pitti Immagine közötti partnerség 2015 januárjában vette kezdetét és azóta számos projektre kiterjedt már.

Az elmúlt évek Pitti Uomo férfidivat-fesztiváljain a MINI számtalan alkalommal bemutatta, hogy rendkívüli márkafilozófiája az autóiparon kívülálló világra is kiterjeszthető: 2015 júniusában, a 88. Pitti Uomo férfidivat-fesztiválon a brit prémiumgyártó hat fiatal olasz tehetséggel együttműködve hívta életre a vadonatúj MINI Clubman ihlette első „MINI Gentleman Kollekciót”, amelynek hat nívós divat- és életmód-kiegészítője az olasz szaktudást kreatív és innovatív részletekkel ötvözi.

A MINI 2016 júniusában, a 90. Pitti Uomo férfidivat-fesztiválon rántotta le a leplet MINI FLUID FASHION névre keresztelt ruhakollekciójáról, amelynek limitált darabszámban elkészített pulóverei öt nemzetközi, feltörekvő és már befutott divattervező együttműködéséből születtek meg. A kiválasztott művészek öt egyedülálló perspektíva szerint értelmezték újra a MINI márka optimista, nyitott és határokat nem ismerő életszemléletét.

A két vállalat közötti partnerség elsöprő sikerére való tekintettel a MINI és a Pitti Immagine 2017 júniusában, a 92. Pitti Uomo férfidivat-fesztiválon tovább folytatja úttörő együttműködését és a divatvilágban alkotó fiatal tehetségek felkutatását.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK