Főoldal Blog Oldal: 345

Sikeres 2016-os évet zárt a Volkswagen Haszonjárművek

Volkswagen Haszonjárművek világszerte összesen 480 064 járművét adta át ügyfeleinek a 2016-os gazdasági év során, ami 11,4 százalékos növekedésnek felel meg a megelőző évhez (430 900 jármű) viszonyítva. Nyugat-Európában a Volkswagen Haszonjárművek 329 400 darabra (+15,7 százalék) növelte eladásait.

„Köszönetet mondunk ügyfeleinknek a bizalomért és nagy örömmel tölt el minket a 2016-os megnövekedett kereslet. A Volkswagen Haszonjárművek jól végezte munkáját ezen eredmények tükrében, a márkakereskedőkkel és importőrökkel együtt, szerte a világon” – jelentette ki Bram Schot, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Az előttünk álló évben megújult és minőségi termékeinkkel, illetve testreszabott megoldásainkkal továbbra is ügyfeleink megelégedésére szeretnénk szolgálni” – mondta Bram Schot.

Csaknem 124 000 gépkocsit szállítottak ki Németországban a 2016-os év során, 11,6 százalékkal többet, mint 2015-ben. A tavalyi év Európa további nagy piacain is sikeresnek bizonyult, Olaszországban 46,1 százalékkal 11 400, Spanyolországban 27,7 százalékkal 13 400, Franciaországban 24,8 százalékkal 19 300, míg az Egyesült Királyságban 5,8 százalékkal 50 100 darabra növelve az eladásokat.

Ugyancsak sikeres volt a márka Kelet-Európában is, ahol 36 500, azaz 16,9 százalékkal több könnyű haszonjárművét szállította ki ügyfeleinek.

Szintén bővült az értékesítés a következő régiókban: Észak-Amerika (+24,7 százalékkal 8500 járműre), Afrika (+6,3 százalékkal 16 100 járműre), Közel-Kelet (+2,6 százalékkal 35 600 járműre) és az ázsiai/csendes-óceáni térség (+1,3 százalékkal 21 700 járműre).

Csupán Dél-Amerikában csökkentek a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai a tavalyi év során, ahol 12,7 százalékkal kevesebb, összesen 32 300 könnyű haszonjármű és pick up (2015: 37 000 darab) talált gazdára. Ennek oka jórészt e régió kevéssé stabil gazdasági környezetében keresendő.

Kiszállítások modellsorozatok szerint világszerte – 2016:

T-sorozat 199 700 darab (171 100; +16,7 százalék)
Caddy 162 800 darab (132 800; +22,6 százalék)
Amarok 69 200 darab (76 500; -9,5 százalék)
Crafter 48 400 darab (50 400; -4,1 százalék)

15 Nissan elektromos járművet kapott Essen városa

A Nissan – az elektromos mobilitás globális úttörője – segítségével Essen, az európai zöld főváros felvillanyozva kezdi az évet. A japán autógyár – a város új főszponzora – 15 elektromos járműből álló flottát ad át Essen városának. A két partner az elkövetkező tizenkét hónap központi témáján dolgozik együtt: a mobilitás fenntartható átalakításán.

2017. január 13-án, pénteken, az esseni Rüttenscheider Stern hotelben átadtuk az első három Nissan LEAF és két e-NV200-at Thomas Kufen, Essen polgármestere és Simone Raskob, Essen környezetvédelmi és építési osztályának vezetője és a Zöld Főváros projekt vezetője vette át a nagyméretű, szimbolikus autókulcsot Thomas Hauschtól, a Nissan Center Europe GmbH vezetőjétől.

„Essen, az európai zöld főváros, és az elektromos mobilitás terén vezető szerepet betöltő Nissan nagyszerű csapatot alkot” – nyilatkozta örömmel Thomas Hausch. „Mindeddig 275 000 elektromos járművet adtunk el világszerte, ezek több mint 3 milliárd kilométert tettek meg mindennapi használatban, és 4000 gyorstöltő-állomást telepítettünk Európában. Ügyfeleink 95 százaléka nagyon elégedett elektromos járműveinkkel. Most az a célunk, hogy az évek során összegyűlt tapasztalatunk és tudásunk felhasználásával iránymutatást és segítséget nyújtsunk az európai zöld fővárosnak, hogy „elektromosan mobillá” válhasson. Nagyon várjuk a közös munkát.”

„Az elektromos mobilitás jövőnk központi témája lesz, melyet a klímatudatosság, környezetvédelem, az erőforrások takarékos felhasználása és a hatékonyság határoz majd meg.” – hangsúlyozta Thomas Kufen.

Simon Raskob hozzátette: „Az elmúlt évtizedekben városunk képes volt az önálló átalakulásra. Az elektromos mobilitás népszerűsítése a zöld főváros program évében megadja a kezdőlökést, hogy elinduljunk a fenntartható jövő irányába.”

A projektiroda és más városi hivatalok fogják használni a Nissan elektromos flottáját. A Nissan Leaf és a Nissan e-NV200 is tökéletes megoldás a városnak: gyakorlatilag hangtalanul, és CO2 vagy más szennyezőanyagok kibocsátása nélkül szállíthatnak embereket és árukat.

A Nissan 2010-ben mutatta be a LEAF-et, a világ első tömeggyártott és immár a legnagyobb példányszámban eladott elektromos autóját. Az Egyesült Királyságban, Sunderlandben – Essen testvérvárosában – készülő LEAF egyre nagyobb népszerűségnek örvend Németországban is: 2016-ban 23%-kal nőtt az értékesítés az előző évhez képest. A piaci bevezetés óta már 4000 elégedett ügyfél vezet Nissan e-autót. Az Essen utcáin közlekedő LEAF-ek 30 kWh-s akkumulátora 250 kilométeres hatótávot biztosít. Mindössze 30 perc alatt 80%-ra lehet tölteni, erre lehetőség van a Nissan partnere, a BK Motors gyorstöltőjénél is, mely a városháza szomszédságában található. A Nissan üzemelteti Németország legnagyobb ingyenes töltőállomás-hálózatát: az autósok 70 gyorstöltőnél és 400 töltőállomáson tölthetik fel elektromos járműveiket – ráadásul mindezt ingyenesen. A japán autógyártó 2014 októberében indította el „Ingyenes elektromosságot mindenkinek” kampányát. 2015-ben jelent meg a piacon a LEAF praktikus alternatívája. A teljesen elektromos e-NV200 egy hagyományos hajtásláncú városi kisáruszállító és a LEAF már bevált zéró emissziós hajtásláncának kombinációja. A „2016-os németországi Év Haszongépjárműve díj” nyerteséhez a Nissan immár 5 év garanciát kínál.

Jelenleg kifejezetten vonzó lehetőség egy Nissan elektromos autó vásárlása. A szövetségi kormány 4000 euró bónuszt ad elektromos jármű vásárlása esetén, melynek összegét a kormány és az autógyártók egyenlő részben fedezik. A Nissan ezt a bónuszt most 5000 euróra növeli a LEAF és 5250 euróra az e-NV200 esetében. Így a Nissan LEAF már 18 365 eurótól elérhető (plusz az akkumulátorbérlés költsége).

Rajtra kész a Ford Ganassi Chip Racing, jöhet a Daytona Rolex 24 órás futama!

Tizenkét pilóta. Négy autó. Egy csapat. A Ford Chip Ganassi Racing IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságon és a FIA Hosszútávú Világbajnokságon indított csapatai ebben a hónapban egy közös cél érdekében egyesítik az erőiket: győzni akarnak a Daytona Rolex 24 órás futamon.

A Ford már a kezdetektől jelen volt Észak-Amerika leghíresebb motorsport-rendezvényén, mióta csak a verseny szervezői kialakították a futam jelenlegi, 24 órás változatát.
1966-ban, az első daytonai 24 órás versenyen Ken Miles és Lloyd Ruby aratott győzelmet a Ford GT MkII volánja mögött. Ugyanabban az évben a Sebring 12 órás futamot is megnyerték, azt megelőzően pedig Miles – és társpilótája, Denny Hulme – másodikként ért célba a Le Mans 24 órás versenyen.

Idén a Ford Chip Ganassi Racing négy autóval, és autónként három pilótával áll rajthoz. A mezőnyben ott lesznek az INDICAR ászai, Scott Dixon (NZ) és Tony Kanaan (BR), aki 2015-ben már győzött itt egyszer egy Forddal, valamint a 67-es rajtszámú Ford GT (Ryan Briscoe/AU és Richard Westbrook/UK) és a 69-es Ford GT (Andy Priaulx/UK és Harry Tincknell/UK) teljes legénysége.

Sébastien Bourdais (F) a 66-os rajtszámú Ford GT-vel áll rajthoz, társpilótái pedig Joey Hand (USA) és Dirk Müller (D) lesznek; tavaly ők nyertek Le Mans-ban a GTE Pro géposztályban. Billy Johnson (USA) a 68-as rajtszámú Ford GT-t vezeti majd; ő nemcsak arról közismert, hogy tavaly első lett egy Shelby GT350R-C versenygéppel az IMSA Grand Sport bajnokságon, hanem arról is, hogy részt vett a Ford GT fejlesztésében.
Kanaannak ez lesz az első rajtja egy Ford GT volánja mögött, Tincknell pedig először versenyez a Daytona Rolex 24 mezőnyében, bár újoncnak véletlenül sem nevezhetnénk a motorsport világában.

A csapatot Chip Ganassi irányítja – a világ egyetlen csapattulajdonosa, akinek vitrinjében egyaránt láthatók a Le Mans 24 órás, az Indianapolis 500, a Daytona 500, a Brickyard 400, a Daytona Rolex 24 és a Sebring 12 órás futamok győzelmi trófeái.
Ganassi szerint a tavalyi kiábrándító start után Ford GT csapatának ki kell köszörülnie a csorbát.

“A 2016-os évet úgy összegezném, hogy ‘a küldetés teljesítve’, már ami a Ford debütálásával kapcsolatos programot illeti” – nyilatkozta Ganassi. “Nyertünk futamokat, végigcsináltuk az IMSA és a WEC bajnokságokat, és persze győzelmet arattunk Le Mans-ban. Mint minden új program esetében, itt is voltak hibák, mint például a tavalyi fiaskó itt Daytonában, de keményen dolgoztunk ezek kijavításán, és végül sikeresen zártuk a 2016-os esztendőt. Az idei évben viszont már teljesen más a helyzet. Nemcsak azért, mert kettő helyett négy autóval állunk itt rajthoz, hanem azért is, mert már van egy 24 órás futamgyőzelmünk, ráadásul rengeteg tapasztalatot szereztünk ezekkel az autókkal. Már alig várom, hogy lássam, milyen eredményeket érünk el az idei évadban!”

A Ford Chip Ganassi Racing idén is négy Ford GT-vel versenyez: kettővel az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban, kettővel pedig a FIA Hosszútávú Világbajnokságon.

“Készen állunk, rá, hogy megkezdjük második évadunkat a Ford GT-vel” – mondta el Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A tavalyi évet elégedetten zártuk, hiszen minden tőlünk telhetőt megtettünk céljaink érdekében, ám ez nem jelenti azt, hogy a munkánk ezzel véget ért. A csapat remekül felkészült az idei szezon előtti rövid időszakban – és reméljük, arra is felkészültünk, hogy 2017-ben eredményesen versenyezzünk!”

Már rendelhető az új generációs Hyundai i30 ötajtós változata itthon is

Az európai vásárlók mindenekelőtt formatervük miatt választják a Hyundai gépkocsikat – áll a márka hazai képviseletének sajtóközleményében. Kiderül az is, hogy a vadonatúj i30 modellel lett megfrissítve a márka formanyelve, precíz, feszes vonalakkal, plasztikus kialakítású karosszériával teremtve időtálló, magabiztos megjelenést. Harmonikus arányaival, rövid első és hátsó túlnyúlásaival, hosszú motorházfedelével és elkeskenyedő tetővonalával sportos és stabil kiállású az autó.

Utasai kényelmét és ízlését letisztult, könnyen kiismerhető belső tere szolgálja. A műszerfal vízszintes elrendezése elegáns benyomást és remek térérzetet kelt. A választható felszereltségek között kiemelkedő a lebegő kialakítású 8” érintőképernyő, amely otthont ad a navigációs, média és kapcsolódási funkcióknak, menürendszere magyar nyelven is elérhető.

Új Hyundai i30 ötajtós modell árlistája és bemutatkozó katalógusa megtalálható a hivatalos Hyundai márkakereskedésekben.

Dinamikus, egyben takarékos vezetési élmény

A Hyundainál elsőként alkalmazott, új fejlesztésű 140 lóerős 1,4 T-GDI négyhengeres turbómotor mellett a modell kapható a háromhengeres, 120 lóerős 1,0 T-GDI turbómotorral, vagy a 100 lóerős, 1,4 literes négyhengeres benzinmotorral is. Az 1,6 literes, négyhengeres dízelmotor három teljesítményszinten: 95, 110 vagy 136 lóerős kivitelben választható, CO2-kibocsátása akár 89 g/km (célérték). A motorokhoz hatfokozatú kéziváltó (6MT) vagy a Hyundai takarékos, közvetlen hétfokozatú duplakuplungos sebességváltója (7DCT) csatlakozik.

Alapfelszereltség a biztonság és a kényelem

A vadonatúj i30 alapmodellje is gazdagon felszerelt. A 4 499 000 Ft kezdőáron kínált 100 lóerős (1,4l motor, manuális váltóval) „Life” modellekben is alapfelszereltségben adja a Hyundai a következő magas szintű aktív biztonsági elemeket:

Autonóm vészfékezőrendszer (FCWS és AEB)
Ez rendszer figyelmezteti a vezetőt a vészhelyzetekre, és önállóan működteti a fékrendszert. Először fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, majd a veszélyhelyzet státuszától függő mértékben szabályozza a fékteljesítményt, végül az ütközést megelőző pillanatokban teljes fékerővel lassít.

Vezetői Éberségfigyelő rendszer (DAA)

Ez a riasztórendszer a sofőr viselkedési, autóvezetési mintáit megfigyelve képes felismerni, ha figyelmetlen vagy fáradt a vezető, és ezzel megelőzni a potenciális balesetet. A rendszer a jármű számos paraméterét elemzi: a kormányszögtől és a kormányzási nyomatéktól kezdve a jármű sávon belül elfoglalt helyén át a menetidőig. Ezen felül a vezető saját maga szabályozhatja a rendszer érzékenységét.

Amennyiben a rendszer figyelemhiányra utaló viselkedési jeleket észlel, hangjelzéssel, valamint a műszerfalon megjelenő üzenettel figyelmezteti a vezetőt.

Automatikus világítás

A világításkapcsoló AUTO állásában a helyzetjelző világítás és a tompított fényszóró a környezet fényerősségétől függően önműködően kapcsol be és ki.

Aktív sávtartó rendszer (LKAS)

Ez a rendszer riaszt, ha 60 km/óra feletti sebességnél nem biztonságos manővert érzékel. Hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, még mielőtt az autó áthaladna a fehér, szürke vagy kék vonalon, illetve az útfelületből kiemelkedő sávhatároló jelzéseken. Hang- és fényjelzést követően a kormányzásba aktívan beleavatkozva visszaigazítja az autót a biztonságos irányba.

Sebességtartó és -korlátozó automatika

A gázpedál lenyomása nélkül kb. 30 km/h feletti sebességgel haladhat automatikusan. Beállíthatja a sebességhatárt, ha nem akar egy meghatározott sebesség fölött haladni. Ha az előzetesen beállított sebességhatárnál gyorsabban halad, a beállított sebességhatár villog, és a figyelmeztető hangjelzés szólal meg, amíg a gépkocsi sebessége a sebességhatár alá nem csökken.

Intelligens távolsági fényszóróasszisztens

Automatikus üzemmódban éjjeli sötétben észleli a szemből érkező, illetve előttünk, velünk azonos irányban haladó gépkocsikat, és tompított világításra vált át, ezzel megelőzve mások elvakítását. Amikor a rendszer nem észlel járművet, automatikusan visszakapcsolja a távolsági világítást, ezzel optimalizálva a látási viszonyokat.

[TESZT] Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription – komplexitás magas szinteken

Tűkön ülve vártuk szinte: az XC90 debütálása-érkezése után tudvalévő volt, hogy a svédek következő nagy dobása az S90-V90 párhuzam lesz. Mennyi ideig is kellett visszaszámolni a napokat (némi túlzással)? Nem sokáig, a lényeg: tavaly, Q3 környékén már a bennfentesebbek megismerhették a prémium limuzin/kombi minden sajátosságát. Szerkesztőségünkhöz is megérkezett a nagybetűs északi luxus a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription személyében.

Lehet vitatkozni azon, hogy a Volvo mennyire találta el, esetleg nyúlt mellé jelen megközelítéseivel – ami a formatervet, vagy épp a sokhengeres motorverziók elhagyását jelenti. Tény viszont, hogy a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription, illetve maga az S90 változatai is mind-mind egytől egyig mesterműveknek számítanak, alapvetően azért, mert remekbeszabottan hordozzák a jelenlegi piactól kissé eltérően az egyediség minden mozzanatát. Persze 10 millió felett már vígan beszélhetünk a prémiumról és a luxusról, ez már más világ, itt mindennek egyedinek és utánozhatatlannak kell tűnnie; illeszkedni muszáj. A Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription pedig kiválóan hozza az elvárásokat.

Formaiság tekintetében a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription egyedi, ahogy írtuk pár sorral feljebb, apelláta nincsen. Ugyanis a dizájnerek elkövettek mindent, hogy a küllem jól passzoljon a svéd stílusirányzathoz, hordozva olyan részleteket, amelyeket visszamenőleg szinte bármelyik Volvo-modellnél fellelhetünk. Az orr-rész hűtmőmaszk kialakítása például ennek jegyében fogant egyebek mellett, a hangsúlyos rácsozat, a még hangsúlyosabb Volvo embléma mind ezeket a téziseket erősítik. Kötelező jelleggel elkél a sok króm, a befelé hajló lamellák illusztrisak, annak rendje s módja szerint törik meg a fényhatást, így befotózásnál több pontos derítésre van szükség (ha optimális végeredményt akarunk). Nyilván ez nem szempont, csak megjegyeztük, utalva arra, hogy a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription szinte bármely porcikája hordozza a különlegességet, és a már unalomig ismételgetett egyediséget.

Minden illeszkedik a mára jól megszokott új Volvo-arculatba

Természetesen maga a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription is megkapta a mostani Volvo portfólióra egyre inkább jellemző Thor beütést, a kalapács-sziluettet – a front lámpabúrái enyhén íveltek, a maszk felé nyitnak, és kellemes harmóniát képeznek a beömlőknek álcázott díszítések alá helyezett apró ködlámpafészkekkel. Kimondottan lapos, keskeny az orr, amúgy nemcsak ez a felület, az egész autó is, a maga 1475 milliméteres magasságával.

A „laposság” a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription oldalnézetéből látszik igazán, ahogy az is, mennyire próbálták a gyakorlati megvalósításokat sportos irányba terelgetni. Úgy, hogy közben az egész jellegzetesség business jellege megmaradjon, sok-sok prémiumelemet ötvözve.

A 19-es kerekek óriásinak tűnő hatást nyújtanak, ez betudható a sikkes, pillekönnyű érzetet adó vonalvezetésnek, nyakonöntve az egész összképet a tradicionális kombik minden bájával. Viszonylag magasra húzott övvonalak, nagy oldalablaküveg-felületek, klasszikus formairányzat az autó elejétől a hátuljáig. Mindehhez ezüstárnyalatú berakások, végig követve az oldalvezetést. Jól szembetűnik a beltér nagyságára utaló tengelytávolság, amely jelen esetben majdnem eléri a 3 métert – 2941 milliméter egészen pontosan.

Bár a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription elölnézetből sem kifejezetten hétköznapi, a hátsó talán még inkább különlegesnek hat: a meghatározhatatlan alakzatot hordozó hátsó helyzetjelzők buráinak rajzolata lenyűgözi a hozzáértőt és laikust egyaránt, a sok törésvonallal domborító dizájn itt is arcunkba csap makacsul – a LED alapú, aszimmetrikus vonalként jelenlévő zárófények egyszerűen zseniálisak minden túlzás nélkül. Vagy leginkább amolyan volvós a megközelítés, amelyet elvár a márka fan, s az már csak hab a tortán, hogy a lámpatokozás lezárása a csomagtérajtón végződik, a rendszámtáblahely kialakítása fölé ívelődve. Volvo nagyfelirat van, klasszikus módon az üvegezés alá húzva, no meg V90 és D5 plakett is akad bal, illetve jobb oldalon annak rendje, s módja szerint. A lökhárítóba ágyazott dupla kipufogóvég is elmaradhatatlan, szolidan húzódik meg szinte a háttérben, jelezve ugyanakkor, hogy a prémiumkategória minden egyes elvárásának így is meg kell felelni.

Stílusos részletek mellé betársul a praktikum is: a Volvo V90 számtalan előnnyel bír

Öblös, nagy, bár kategóriájában nem a legterjedelmesebb csomagteret tartogat a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription. Bár az 560 literes befogadóképesség majd’ gigászi, van ettől nagyobb (640 liter – de minek?), ráadásként a rakfelület bőségesen kiterjeszthető akár 1526 literig is.

Enteriőr tekintetében ne várjunk semmiféle felesleges sallangot, koncentráljunk a lényegre. Ahogyan azt a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription minden egyes részlete esetében, itt is felsejlik a svédes elegancia, hűvös visszafogottság, de ezen összhatás nélkül nem Volvo egy Volvo; közhelyekkel élve, nem lehet másképp ugyanis.

Finoman megmunkált, selymesen lágy tapintású anyagok köszönnek vissza, a kormánykerék fogása olyan jó, hogy az ember talán nem is akarná többet elengedni, vagy legalábbis példamutató koncepcióként alkalmazná minden egyes hasonszőrű kategóriatársnál. A kormánykerék keresztküllőire helyezett pár funkciógomb jól kézre esik, hüvelykujjal tökéletesen lehet klimpírozni rajtuk vezetés közben úgy, hogy az ne vonja el a figyelmet semmiről.

Techdemó svéd módra

Több virtuális oldalnyi strófát zengtünk a műszaki, technológiai és biztonsági megoldásokról még korábban, az XC90 taglalásánál. Nos, ugyanaz a felszereltség megtalálható itt is, a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription esetében (Inscription csomag), a 12.3 col képátlós kapacitív TFT alapú központi kijelző kellőképp informatív, minden érintésre jól reagál. A menürendszer viszont alapvetően túlzsúfoltnak, átláthatatlannak tűnik, megnehezítve a sofőr, és nem egy esetben a mellette ülő utas dolgát is: számos olyan opció került bele a felhozatalba, amely kevésbé, vagy szinte egyáltalán nem szükséges a (nem) hétköznapi élvezetekhez, magához az utazáshoz. Szimplán bonyolult a felépítés, és egészen biztos, hogy jóval több megszokást igényel a perfekt, gyors kezelhetőség, mint mondjuk 15-20 perc. S bár hiába a több, mint 12 hüvelykes megjelenítő, a funkciók ikonjai sok esetben zsúfoltan kerülnek egymás mellé, így fennáll a lehetősége annak, hogy menet közben fél szemmel oda-odapillantva véletlenül másra bökünk, mint amire kellene.

Erős viszont hangrendszer tekintetében a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription. A Bowers and Wilkins 7.1 hifirendszer lenyűgöző, az elosztás ideális, az egész utastér kitűnő lefedettséget kapott. Számos profilt ki tudunk választani zenehallgatás közben, nekünk leginkább a klasszikus concert hall-verzió tetszett – le a kalappal a surround emulálásnak, amellyel még a rádiócsatornák hallgatása is új értelmet nyer. Tehát ha külön kellene konfigurálni az audiót a V90-be, biztosan kiválasztanánk az elsők közt.

Utazni, utazni, utazni: a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription egyértelműen erre sarkall. Már a puszta kombis megjelenés is ezt harsogja, de miután helyet foglalunk az autóban, kicsúcsosodik az érzés. Hogy miért? A válasz egyértelmű: nagybetűs a kényelmi faktor. Lenyűgöző a hangszigetelés. Hátul is mosolyogva elfér négy, igaz, közepesebb termetű felnőtt, akár több száz kilométeres távolságokkal számolva is.

Kényelmesen. Akár hosszú, több száz kilométeres távok tekintetében is

Az első ülések ergonómiai szempontból nagyon rendben vannak, beleértve a comb- és deréktámaszokat, az ülésfűtést, az ülésszellőztetést, vagy akár a masszázsfunkciót is. Minden természetesen az infotainmenten keresztül állítható, az ülések is, bár itt megint belefut a koncepció egy feleslegesen túlspilázott grafikus felületbe, felesleges. Látványos, de nem létszükséglet, a kevésbé geek felhasználó nehezen emészti. Aki viszont műszaki-tech-IT beállítottságú, az már önmagában a körítést, a műszaki hátteret is imádni fogja a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription-ben.

Hátul – ahogyan említettük feljebb – remekbeszabottan elférnek a felnőttek, de a legoptimálisabb a 2 gyerek-1 felnőtt, vagy 2 felnőtt-1 gyerek kombó, vagy csak a 2 felnőtt irány. Itt is igaz azért az aranyszabály, hogy a legkényelmesebb a négy fős kiosztás utazásnál, de nem cáfoljuk az imént leírtakat: jól utazható az autó hátul 3 fővel is, az ülő- és hátlapok kialakítása megadja a teljes, pozitív támogatást ehhez.

Két literes, de meggyőzi a célközönséget

Fanyalogni ér, ha felmerül a Volvo új D5-D4 motorcsaládja. Konkrétan a fanyalgás oka ismételten csakis a downsizing, merthogy minek a jól bevált 2.5 literes lökettérfogatot 2 literesre csökkenteni, a hengerszámot négyre redukálni, és a többi. Üzenjük minden fanyalgónak: nem éri meg felesleges köröket futni és frázisokat zengeni, ugyanis a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription orrába épített, sornégyes, 1969 köbcentiméteres, 15.8:1 sűrítési arányú, magas nyomású turbódízel aggregát 4000-es percenkénti fordulatszámon leadott 235 lóereje, valamint az 1750-2250 közt rendelkezésre álló 480 Newtonméteres csúcsnyomaték mindenért kárpótol.

Vagy legalábbis hozza azt a szintet, ami elvárható egy közel 5 méter hosszúságú prémium kombitól. Ugyanakkor figyelembe kell vennünk, hogy magasra húzott turbótöltés ide, vagy oda, az 1705 kilogramm száraz tömeget nem kimondottan egyszerű úgy mozgatni dinamikusan egy 2 literes gázolajossal, hogy az például az üzemanyagfogyasztásra is jótékony hatással lehessen.

A gázreakciók közvetlenek, a hajtáslánchoz társított 8 sebességes automataváltó korrektül teszi a dolgát, bár láttunk-tapasztaltunk már sokkal precízebben dolgozót is. Vagy inkább észrevétlenebbül dolgozót, a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription esetében több ízben érezhető gondolkodás felváltásoknál, illetve szereti a rendszer a magasabb RPM tartományokat, túlságosan is kiaknázni az erőhátteret a végletekig. Ilyenkor segíthet a manuális váltás közbeiktatása, már ha a hajtás is úgy akarja.

Jól brillírozik összkerékhajtás terén a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription, bár hó, latyak, egyéb csúszósságra utaló körülménybe nem futottunk bele az utakon, viszont érezhetően hordozza az autó am stabilitás minden mozzanatát. Nehéz tehát kihozni a sodrából, ha pedig mégis sikerülne, a számtalan integrált elektronika azon nyomban közbe avatkozik, és visszavesz az elánból.

Tesztjeink során a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription fogyasztása változatos jelleggel alakult. Városban jóval felülmúltuk a gyárilag megadott 5.7 literes átlagot, 8.1 litert sikerült produkálnunk, viszont országúti körülmények (90 kilométer/óra átlagtempó) hoztuk nagyjából a 4.5 liter/100 kilométert – itt 4.8-5 literrel közlekedtünk. Autópályán a kettő közé sikerült beirányoznunk a fogyasztást, nyolcadikban, 2100 RPM mellett 6.7-7.1 literrel zártuk a méréseket.

Mennyiért?

A cikkben szereplő Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription jelenleg 17 966 000 forintba kerül, a belépő szintet képviselő D3 Kinetic 150 lóerővel 11 891 000 forintért vihető haza.

2016 Volvo V90 D5 AWD AUT specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött soros dízelmotor

Lökettérfogat: 1769 cm³

Maximális teljesítmény: 235 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 480 Nm @ 1750-2250 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4936 mm

Szélesség: 1890 mm

Magasság: 1475 mm

Tengelytáv: 2941 mm

Első gumik mérete: 225/40 R19

Hátsó gumik mérete: 225/40 R19

Tömeg, üresen: 1705 kg

Megengedett össztömeg: 2400 kg

Csomagtartó mérete: 560 liter, 1526 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 240 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.2 s (gyári), 7.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.1 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 6.4 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.7 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 129 g/km

Bővebb információ a Volvo hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Business Athlete, azaz Vezető alkat: ezzel a szlogennel kapcsol magasabb fokozatba az új BMW 5 marketing-kampánya

A világ több mint negyven országában képernyőre tűzött televíziós reklám és online rövidfilm-sorozat főszerepére Scott Eastwood hollywoodi színészt kérte fel a BMW.

Mindössze néhány héttel azelőtt, hogy 2017. február 11-én a BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációjának első képviselői megérkeznek a márkakereskedésekbe, a világ legintelligensebb üzleti limuzinjának nemzetközi kommunikációja újabb fokozatba kapcsol. Az átfogó kampány egy vadonatúj televíziós reklám köré épül, amelyben az új 5-ös BMW mellett Hollywood egyik legsikeresebb színésze, Scott Eastwood játssza a főszerepet.

A BMW 5-ös sorozat, mint a felső-középkategóriájú üzleti gépkocsik abszolút piacvezető modellje

Világszerte eladott mintegy 7,9 millió modellel a BMW 5-ös sorozat minden kétséget kizáróan a bajor gyártó egyik legmeghatározóbb terméke. A hamarosan leköszönő, hatodik modellgeneráció önmagában világszerte nem kevesebb, mint 2,1 millió ügyfél tetszését nyerte el, amellyel a modell a prémium felső-középkategória abszolút piacvezetőjévé vált.

A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációjának célja, hogy még intenzívebb vezetési élményével, rendhagyó vezetést támogató rendszereivel, valamint egyedülálló járműkapcsolati- és intuitív vezérlési koncepcióival új mércét állítson fel az iparágban és tovább írja elődjei sikertörténetét. Az új 5-ös BMW-ben olyan járműtechnológiai innovációk kapnak helyet, mint az intelligens hangvezérlés (Intelligent Voice Assistant), a BMW Gesztusvezérlés és az immáron 70 százalékkal nagyobb kivetítő-felületet kínáló BMW Head-Up kijelző. A BMW Connected széleskörű szolgáltatás-palettájának köszönhetően ráadásul az On-Street Parking Information intelligens felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás és a Remote 3D View funkció is a világ elsőszámú üzleti limuzinjában ünnepli világpremierjét.

Magával ragadó bevezető kampány

Az új BMW 5-ös limuzin világpremierjét és piaci bevezetését már 2016 második felétől nemzetközi kommunikációs kampány előzte meg, amely a világ több mint negyven országába jutott el. Az eleinte javarészt digitális felületekre optimalizált kampány az új BMW 5-ös sorozat intelligens járműkapcsolati innovációk és digitális járműtechnológiai újítások terén betöltött piacvezető szerepét helyezte a középpontba, a BMW Connected szolgáltatás-paletta úttörő megoldásairól szóló és a nagymértékben automatizált járművezetést előrevetítő előzetesek pedig egy csapásra megtalálták közönségüket. Az új BMW 5-ös sorozat bevezető marketing-kampányának legelső posztjait a Facebookon több mint 18 millióan, míg az Instagramon több mint 24 millióan követték.

A digitális kampány másik központi alkotóeleme a BMWFilms.com világhírű The Hire rövidfilm-sorozatának folytatása volt: a The Escape címet viselő alkotást az Oscar-díjra jelölt direktor, Neill Blomkamp rendezte, a lebilincselő üldözős jelenetekkel tarkított rövidfilmben pedig ismét Clive Owen ült be a BMW 5-ös sorozat volánja mögé. A The Escape tizenöt évvel a The Hire rövidfilm-sorozat befejezése után készült el, az újdonság pedig ezúttal is hatalmasat szólt: az alkotást röviddel az online publikálást követően több mint 5,5 millió YouTube-felhasználó nézte meg, a kivétel nélkül pozitív visszhangú sajtó-kritikák pedig világszerte nem kevesebb, mint 125 millió emberhez jutottak el.

https://www.youtube.com/watch?v=pDc2J5tQDLg

„A BMW Films legújabb alkotása páratlanul sikeres utat járt be a közösségi médiában, kiváló példaként szolgálva arra, hogy egy hiteles, hamisítatlanul egyedi marketing-megoldás miként lendítheti előre egy termék népszerűsítő kampányát” – mondta Hildegard Wortmann, a BMW márkaigazgatója.

A digitális megjelenésekkel párhuzamosan a BMW a világ több mint hetven nagyvárosában interaktív installációkat is telepített, amelyekben több mint 70 000 látogató testközelből tapasztalhatta meg az új üzleti limuzin innovációit.

Az új BMW 5-ös sorozat bevezető marketing-kampánya néhány héttel a modell világméretű piaci debütálása előtt most a BUSINESS ATHLETE szlogen (a magyar kampányban: Vezető alkat)  alatt útjára indított digitális kommunikációval kapcsol magasabb fokozatba. Az új 5-ös BMW a vezető, a jármű és a környezet közötti interaktív, állandó kapcsolat minden korábbinál átfogóbb innovációjával és még intenzívebb vezetési élménnyel kecsegtet, miközben minden képessége adott hozzá, hogy újabb lendületet hozzon az üzleti limuzinok szegmensébe. Egy vérbeli vezető alkat (BUSINESS ATHLETE), a szó legszorosabb értelmében.

A 2017. január 19-én kezdődött reklámkampány az új modell innovációs erősségét, menetdinamikáját, üzleti vénáját és vezetési élményét helyezi a középpontba, minden egyes piacon más-más területre helyezve a hangsúlyt.

https://www.youtube.com/watch?v=jdJVQQ26NJ4

A kampány kulcsszereplője minden kétséget kizáróan Hollywood egyik legsikeresebb színésze és rendezője, Scott Eastwood, aki lendületes, magabiztos és őszinte egyéniségével kiválóan testesíti meg az új BMW 5-ös limuzin ambícióit és dinamizmusát.
A Scott Eastwood főszereplésével készült kampány ráadásul nem csupán a televíziós reklámra, de számos online megjelenésre is kiterjed.

A 30 és 45 másodperc hosszúra vágott televíziós reklámban Scott Eastwood és a BMW 5-ös sorozat az eltökéltségre, a magabiztosságra és a kitartásban rejlő sikerekre helyezi a hangsúlyt, a választott életút rendíthetetlen követésének üzenetét hordozva. A reklámban a jármű és vezetője is a kiforrott tudásra építő, fáradhatatlan elszántságot testesíti meg, magabiztos fellépéssel és kompromisszumokat nem ismerő céltudatossággal haladva a kiválasztott úton. A televíziós reklám üzenetét a BMW 530e iPerformance plug-in hibrid modell piaci bevezetése egészíti ki, a hosszú távú fenntarthatóság és az innovatív járműtechnológia egyedülálló párosát hirdetve.

„A reklám üzenete egyértelmű: a sikert ki kell érdemelni. Soha ne üljünk a babérjaikon” – fogalmazott Hildegard Wortmann. „Ez éppúgy igaz az új BMW 5-ös sorozatra, mint Scott Eastwood-ra. És ez csak egy a két főszereplő közötti számos párhuzam közül” – tette hozzá a BMW márkaigazgatója.

„Évek óta a BMW rajongója vagyok, nagyszerű élmény volt a kreatív csapatukkal együtt dolgozni ezen a kampányon” – nyilatkozta Scott Eastwood.

A Los Angelesben és környékén forgatott televíziós reklámot a díjnyertes rendező, Alex Feil készítette.

A Scott Eastwood főszereplésével bemutatkozó kampány nem merül ki a televíziós reklámban, hiszen a készítők egy újabb rövidfilm-sorozatot is leforgattak az új 5-ös BMW-vel. Az egyik epizód például tréfás dramaturgiával mutatja be a vadonatúj Remote 3D View funkció képességeit és előnyeit. A rövidfilmek számos online felületen és a szociális hálóban debütálnak majd, kifejezetten a digitális világ sajátosságaihoz hangolva.

Az új BMW 5-ös limuzin köré épülő marketing-kampány ugyanakkor a BMW vadonatúj márkaarculatát és képi ábrázolásmódját is útnak indítja, amelyben az új modell kiállása, dinamizmusa és innovatív karaktere kerül a figyelem középpontjába. Az olyan epizódcímek, mint „A siker nem örökölhető – ki kell érdemelni” („Success isn’t inherited. It has to be earned”) vagy a „Győztesnek született” („Built to outperform”), az új üzleti limuzin eltökéltségét, magabiztosságát és kitartását hangsúlyozzák, miközben a rövidfilmekben a modell összes járműipari innovációja szerepet kap.

A BUSINESS ATHLETE szlogen alatt induló marketing-kampány a világ több mint negyven országát veszi célba, Magyarországon Vezető alkat szlogennel indul 2017 februártól.

A Hydrogen Council Davosban ülésezett először

Nem kevesebb, mint 13 energetikai, szállítmányozási és járműipari vállalat állt össze és adott ki közleményt, hogy tanúbizonyságát adja elkötelezettségének a hidrogénalapú társadalom mellett. A Hydrogen Council, azaz Hidrogéntanács névre keresztelt társaság legfőbb célja, hogy a legelterjedtebb, legnépszerűbb energiahordozók közé emelje be a hidrogént.

Ez az anyag igen sokoldalú és hatékony energiahordozó, s mivel felhasználása során nem szabadul fel szén-dioxid, rendkívül fontos szerepe van a tiszta, alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiarendszer kialakításában. A hidrogénfelhasználáshoz kapcsolódó technológiák és termékek hatalmas fejlődésen mentek át az elmúlt években, sőt piaci bevezetésük is megkezdődött. A tanács feladata, hogy együttműködjön a törvényhozókkal, a nemzetközi ügynökségekkel, a civil szervezetekkel és a piaci szereplőkkel, valamint különféle tanácsokkal segítse őket, hogy minél hamarabb megvalósulhasson a hidrogénalapú társadalom.

Mindemellett a Hydrogen Council tagjai megerősítették, hogy komoly befektetésekkel igyekszenek felgyorsítani a folyamatot. Erről árulkodik, hogy eddig évente 1,4 milliárd eurót fordítottak fejlesztésre, illetve piaci bevezetésre, és a kutatások jövőben is folytatódnak1. Célkitűzéseik csak akkor teljesülhetnek, ha a részvénytulajdonosok is felismerik a hidrogénben rejlő lehetőségeket és megfelelő szerepet biztosítanak számára az energiahordozók között.

Az első, davosi konferencián 13 ügyvezető-igazgató, illetve elnök vett részt a járműipari és energetikai vállalatok képviseletében. Legfőbb törekvésük, hogy elősegítsék a 2015-ös Párizsi Klímakonferencián meghatározott cél teljesülését, miszerint 2100-ig 2 Celsius fok alatt tartandó a globális átlaghőmérséklet emelkedése. A tanács jelenleg az alábbi tagokból áll össze: Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW GROUP, Daimler, ENGIE, Honda, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, TOTAL és Toyota. Vezetését két egymástól nagyban eltérő profilú konszern, az Air Liquide és a Toyota vállalta magára.

“A 2015-ös Párizsi Klímacsúcs nagyon fontos lépés a helyes irányba, de további tetteknek kell követnie, hogy valóban megtörténjen a változás. A Hydrogen Council a világ legnagyobb járműipari és energetikai cégeit fogja össze, hogy kidolgozzák a kapcsolódó technológiákat és stratégiákat, egyszersmind minél nagyobb szerepet biztosítsanak a hidrogén számára az ipari és lakossági szektorban, beleértve az energetikát és a járműipart is. De ez egyedül nem fog menni. A kormányzatokra legalább ekkora szükség van a tervek megvalósításához, ki kell építeniük például a szükséges infrastruktúrát. Ma azért fordultunk a világ vezetői felé, hogy segítségüket kérjük a hidrogénalapú energiarendszer megvalósításában és a klímaváltozás megállításában” – osztotta meg gondolatait Benoit Potier, az AirLiquide elnök-vezérigazgatója.

“A Hydrogen Council felelős, példamutató szakmai szervezetként mutatja be a hidrogénalapú technológiákat, illetve előnyeiket a bolygóra nézve, egyúttal együttműködést, megértést és közös munkát kér a kormányoktól, az iparágaktól és persze az emberektől. Mi, a Toyotánál – környezetvédelmi és technológiai szempontból is – mindig vezető szerepre törekedtünk a járműiparban, ezért is mutattuk be üzemanyagcellás autónkat. Tudjuk, hogy ha a hidrogén elterjed a közlekedésben és a különféle iparágakban, jelentősen közelebb kerülhetünk az alacsony szénfelhasználású társadalomhoz. A Hydrogen Council szándéka, hogy aktívan segítse ezt az átállást” – ismertette álláspontját Takeshi Uchiyamada, a Toyota elnöke.

“A Honda elektromos hajtásláncok kidolgozásán és fejlesztésén dolgozik, illetve olyan műszaki megoldásokat keres, melyek révén csökkenthető a fosszilis energiahordozók felhasználása és elérhető a fenntartható társadalom. Azt szeretnénk, hogy 2030-ra a világszerte eladott autók két harmada elektromos (pl. üzemanyagcellás, akkumulátoros, hibrid, plug-in hibrid) legyen, tehát olyan járművek kerüljenek forgalomba, melyek egyáltalán nem bocsátanak ki káros anyagokat. Hisszük, hogy idővel a hidrogénüzemű és az üzemanyagcellás járművek adják majd az energiarendszer magját. A Honda – az üzemanyagcellás technológia egyik vezető fejlesztőjeként – arra törekszik, hogy világszerte segítse a hidrogénalapú társadalomra irányuló törekvéseket. A Hydrogen Council összefogja a bolygó vezető vállalatait, és tevékenységeiket összhangba hozva várhatóan jelentősen felgyorsíthatja az energiaátállás folyamatát” – mondta el Seiji Kuraishi, a Honda Motor Co., Ltd. alelnöke.

A „Miként segítheti a hidrogén az energiaátállást?2” címmel kiadott, Hydrogen Council által készített tanulmány részletesen bemutatja a hidrogén nyújtotta előnyöket, továbbá felsorolja azon alapvető lépéseket, melyek a törvényhozók részéről elengedhetetlenek az energiaátálláshoz.

Az energetikai és egyéb világcégeknek komoly felelőssége van a bolygó jövőjére nézve, ezért létfontosságú, hogy egyesítsék erőiket, s közösen tegyenek az energiaátállásért, valamint az alacsony szénfelhasználású, fenntartható gazdaságért. Fontos, hogy a kormányok és a főbb részvényesek megismerjék a hidrogén előnyeit, s elfogadják, illetve segítsék térnyerését a jövőben. Ennek keretein belül lehetőség adódik számukra, hogy együttműködhessenek a piaci szereplőkkel és hatékony tervet dolgozzanak ki.

Új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki London

A Ford egy több millió font költségvetésű projektet indít, amelynek célja a levegőminőség javítása Londonban. Mindez összefügg azzal, hogy a vállalat a következő öt évben 13 új elektromos hajtású modell bemutatására készül.

A Londoni Közlekedési Vállalat (Transport of London) által támogatott projekt lényege, hogy a kiválasztott tesztelők 12 hónapon át 20 darab új plug-in hibrid (PHEV) járművet használnak, amelyek a városi útszakaszok nagy részén tisztán elektromos hajtással is közlekednek, miközben felhasználóik árut szállítanak, vagy karbantartási munkákat végeznek.

Londonban a haszongépjárművek 280.000 fuvart, azaz közel 13 millió kilométert teljesítenek egy-egy tipikus hétköznapon. E munka 75 százalékát a csúcsforgalom idején végzik a kisáruszállítók, és ilyenkor London belvárosában óránként több mint 7000 ilyen jármű közlekedik.

A Ford 20 darab PHEV Transitot biztosít egy sor különféle helyi haszongépjármű-flottaüzemeltető – köztük a Londoni Közlekedési Vállalat – számára, hogy kiderüljön, milyen mértékben járulnak hozzá az ilyen autók a légszennyezés csökkentéséhez, és hogyan javítják a flottaüzemeltetők gazdasági mutatóit a zsúfolt nagyvárosi forgalomban, ami köztudottan próbára teszi a járműveket. A kezdeményezést a brit kormányzat által alapított Fejlett Hajtásmód Központ (Advanced Propulsion Centre) pénzbeli támogatással is segíti.

“Ez az izgalmas londoni projekt rávilágít arra, hogyan javíthatja az innovatív technológia a zsúfolt nagyvárosokban élők egészségét és életminőségét” – mondta el Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “A Ford az európai piac első számú haszongépjármű-márkája, így hát logikus, hogy a Transit plug-in hibrid modell álljon az áruszállítás forradalmának élére.”

EV-terveiben a Ford azokra a területekre koncentrál, amelyek egyébként is erősségeinek számítanak, hogy az elektromos hajtás révén a legnépszerűbb, nagy sorozatban gyártott haszongépjárművei, teherautói és SUV-modelljei, valamint nagy teljesítményű járművei még praktikusabbak és még élvezetesebben vezethetők lehetnek – és még kevesebbet is fogyasszanak.

A várhatóan 2017 végén induló flottateszt szerves részét képezi a Ford azon célkitűzésének, hogy a világ legnagyobb városaival együttműködve megoldást találjon a közlekedési problémákra, és egyszerűbbé tegye az emberek és az áruk szállítását.

“A fuvarozási szektor átállítása ultra-alacsony emissziójú járművekre létfontosságú lépés London mérgező levegőjének megtisztításához” – fogalmazott Sadiq Khan, London polgármestere. “A Londoni Közlekedési Vállalat továbbra is élen jár a jó példával, egyre növelve elektromos hajtású járművei számát; a mostani projektből nyert adatok felbecsülhetetlen értéket jelentenek majd LoCITY programunk számára, aminek célja, hogy ösztönözze a csekély károsanyag-kibocsátású megoldások alkalmazását a közúti áruszállításban.”

A londoni kísérlethez szánt Transit Custom PHEV modelleket kifejezetten arra tervezték, hogy tisztán elektromos hajtással, nulla károsanyag-kibocsátással tehessék meg a városi utak nagy részét, a hosszabb távú fuvarok során pedig takarékos belsőégésű motorjuk hajtja az autókat. A Ford az első tömeggyártó, amely PHEV-technológiát kínál az áruszállító-piac ezen szegmensében.

A tesztautó-flottát úgy osztják szét, hogy a felhasználók között minden olyan tipikus vállalkozás szerepeljen, amelyek a városi forgalomban végzik napi munkájukat. A tesztautókban a Ford telematikai rendszere gyűjt majd adatokat a járművek működtetéséről és környezeti teljesítményéről, s az információk feldolgozása után érthetőbbé válik, hogyan használhatók ki maximálisan az elektromos hajtás előnyei.

A 20 darab Transit Custom PHEV modellből álló kísérleti flotta kifejlesztését 4,7 millió angol fonttal támogatta a Fejlett Hajtásmód Központ. Az áruszállítókat az Egyesült Királyságban, a Ford duntoni műszaki központjában és a Banburyben működő Fejlett Hajtásmód Központban tervezték.

“Az Egyesült Királyság globális szinten is élen jár a kis károsanyag-kibocsátású motortechnológiában. Ez az új projekt és a kormány által nyújtott közel 5 millió fontnyi támogatás biztosítja, hogy a munka a mi országunkban folyik majd, emellett pedig bizonyítja elkötelezettségünket a széndioxid-kibocsátás csökkentésére; nem beszélve arról, hogy fontosnak tartjuk az együttműködést egy olyan vállalattal, amely új generációs, az emberek életminőségét javító technológiák kifejlesztésén dolgozik” – jelentette ki Nick Hurd klímaváltozási és ipari miniszter. “Kormányunk továbbra is együttműködik az autóipari szektorral, miközben kidolgozzuk átfogó Ipari Stratégiánkat, amely növeli majd a termelékenységet, a jól képzett munkaerőt igénylő munkahelyek számát, és biztosítja a fenntartható gazdasági növekedést.”

2016-ban a Ford immár másodszor lett Európa első számú haszongépjármű-márkája, s a Transit Custom PHEV piaci bevezetését 2019-re tervezi a vállalat. A Ford 2020-ig 4,5 milliárd dollárt fektet az elektromos hajtású autók fejlesztésébe és gyártásába, s eltökélten törekszik arra, hogy autógyártó és mobilitási vállalattá fejlődjön, vezető szerepet töltve be az elektromos és önvezető autók, valamint az új közlekedési megoldások területén.

A Transit Custom PHEV csupán egy abból a 13 új elektromos hajtású modellből, amelyeket a Ford a következő öt évben mutat majd be. A várható újdonságok közt egy tisztán elektromos hajtású, legalább 480 kilométeres hatótávolságú SUV-modell is szerepel, akárcsak egy, az észak-amerikai piacon 2021-ben bemutatkozó, nagy sorozatban gyártható önvezető hibrid autó a taxi- és autómegosztó-szolgáltatók számára, valamint a kultikus Mustang sportkocsi hibrid hajtású változata. A Ford szándéknyilatkozatot írt alá több más vezető autógyártóval arról, hogy Európában kiépítik az elektromos járművek leghatékonyabb feltöltő hálózatát.

Hamarosan nagykorúvá érik a SEAT Leon

A SEAT most vezeti be a SEAT Leon átdolgozott modelljét, azt a modellt, amelyet az 1990-es évek második felében történt paci bevezetése óta majdnem kétmillió példányban adtak el. Nézzünk kilenc érdekességet a SEAT Leon-ról!

A Leon mindhárom nemzedékét a SEAT martorelli (Barcelona) létesítményeiben tervezték, fejlesztették ki és gyártották. Giorgetto Giugiaro tervezte az autó első nemzedékét, Walter da Silva a másodikat, és Alejandro Mesonero-Romanos a Leon harmadik nemzedékének megalkotója.

Piaci bevezetése, 1999 óta 1,8 millió SEAT Leont adtak el. Az első nemzedékből 534.797 darab került piacra 1999 és 2005 között. A második generációhoz tartozó Leon értékesítése 2005 és 2015 között 140.000 darabbal haladta meg a megelőző nemzedék eladásait. Ez a növekvő tendencia tovább erősödött a Leon jelenlegi nemzedéke esetében, melyből 2012 és 2016 között 566.931 gépkocsit adtak el, ami már több, mint az egész első generációs Leon össz-értékesítési adata volt.

A SEAT Leon az elmúlt esztendő végére eddigi történetének legmagasabb értékesítési mutatóit produkálta, és 3 %-kal haladta meg a 2015-ös évben eladott 165.000 egységet. Az 1999-es piaci bevezetése óta ez volt a modell legjobb értékesítési adata.
Nemzetközi modell

A SEAT a Leon termelésének 80 %-át külföldön értékesíti. A számok tehát szintén azt mutatják, hogy a márka és a modell egyre nemzetközibbé válik. A harmadik generációs Leon értékesítése követi a spanyol vállalat trendjét, azaz Németország továbbra is a fő piaca, ahol 136.674 ilyen típusú gépkocsit adtak el.

A SEAT Leon eladásai először 2014-ben haladták meg az Ibiza értékesítési számait, így a Leon vált a vállalat második pillérévé, és a Leon lehetővé tette a cégnek, hogy új kategóriákban jelenjen meg. Egy jó példa erre, hogy 2016-ban jelent meg a vállalat első szabadidő-autója, a SEAT Ateca .

A SEAT Leon 2008-ban és 2009-ben megnyerte a túraautó-világbajnokságot (WTCC). Ez volt a legelső autó, amelyik dízel motorral felszerelve nyerte meg a versenyt.

A Jordi Gené vezette SEAT Leon Cupra 2014-ben lett a leggyorsabb első kerék hajtású, sorozatban gyártott gépkocsi a Nürburgring versenypályán a 7:58 perces köridővel. Egy évvel később a Leon ST Cupra ugyancsak a leggyorsabb kombi autó lett a híres Nordschleife pályán 7:58:12 perce idővel.

A SEAT Leon harmadik nemzedéke 90 kilóval könnyebb, mint a második generációs Leon volt. Mindezen túl a harmadik generációs Leon saját kategóriájában az első teljesen LED lámpákkal szerelt gépkocsi volt.

A SEAT most mutatja be a SEAT Leon felfrissített modellváltozatát, ez a Leon továbbfejlesztett külső formával és a gépkocsin megvalósított jelentős technológia előrelépéssel kerül piacra. A SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Matthias Rabe szerint „még azt is kijelenthetjük, hogy az Ateca jellemzőit átültettük a Leonba!”

Íme, a MINI Magyarország 2017-es márkanagykövetei

A MINI Magyarország márkanagyköveteket jelentett be: a BMW Group Magyarország évkezdő sajtótájékoztatójának egyik meglepetés programjaként a MINI márka magyarországi nagyköveteit jelentették be a MINI stílusához és hangulatához illeszkedő belvárosi Brody Studios-ban.

2017 különösen fontos a MINI számára, hiszen idén februárban érkezik az új MINI Countryman, amely a brit márka első prémium kompakt szabadidő-autója. A nóvummal további célcsoportok felé szeretne nyitni a MINI, mely marketing-kommunikációs kampányának meghatározó pilléreként egyfajta történetmesélésre épít.

A MINI olyan híres, a saját pályájukon sikeres és hiteles művészeket, alkotókat, sportolókat, illetve egyéniségeket keresett meg, akik a MINI márka prémium stílusához igazodva, a saját professzionális területükön értek el elismerésre szóló eredményt. Az eseményen egymás után mutatkozott be egy rövid, saját történettel Nagy Ervin színművész, Szabó Gabriella háromszoros olimpiai aranyérmes kajakozó, Leblanc Gergely a Magyar Nemzeti Balett táncosa, valamint Zoób Kati divattervező.

Nagy Ervin: Jászai Mari-díjas színész, a Katona József Színház társulatának tagja, de játszik számos más előadásban is. Szinkronszínészként is aktív, illetve filmes pályája is hosszú éves múltra tekint vissza. Ervin 2017-ben a Kincsem című mozis szuperprodukció főszereplőjeként minden bizonnyal tovább építheti filmszínészi karrierjét.

Szabó Gabriella: háromszoros olimpiai bajnok magyar kajakozó, kajak négyesben 2012-ben Londonban, majd szintén kajak négyesben 2016-ban Rio-ban, valamint Kozák Danutával párban is olimpiai aranyérmet szerzett. A 2017-es év Gabriella számára is újabb világversenyre való felkészülést és megmérettetést tartogat.

Leblanc Gergely: balettművész, a Magyar Állami Operaház balett-társulatának táncosa. Fiatal tehetség, akinek kitartó munkáját az idei évadban A Magyar Nemzeti Balett Etoile-ja címmel ismerték el. Több darabban táncol főszerepet és gyermekkori álma válik valóra, mikor a napokban Anyeginként debütál az Operaház színpadán.

Zoób Kati: divattervező, a magyar divatszakma ikonikus alakja. Kifinomult stílusa, karakteres kollekciói összetéveszthetetlenné teszik. Pályáját bábkészítőként kezdte, számos ismert magyar bábfigura létrejötte az ő nevéhez kapcsolódik. Világszerte ismert és elismert divatkollekcióit bemutatták Párizsban, Londonban, Frankfurtban, Dubajban és Shanghaiban. Munkáját számos díjjal ismerték el, valamint a divat mellett jelmezterveit is számos színházi színpadon láthatja a közönség.

Bár igazi „világevőként” igazoltan volt távol külföldi étteremlátogatása miatt, de a MINI ötödik magyarországi követeként bemutatták Jókuti Andrást, aki Világevő blogjával, illetve a januári Bocuse D‘Or világverseny leendő házigazdájaként a magyar gasztronómiai élet egyik ismert alakja. Blogjában bemutatja a világ legjobb éttermeit, megosztja személyes tapasztalatát, így a magyar közönség is egy speciális szemszögből nyerhet bepillantást a csúcsgasztronómia titkaiba.

„Add Stories – Mondd el, mi a Te történeted? – a MINI új Countryman modellje erre a történetmesélésre épít, melyhez úgy gondoljuk, remek választás a ma bemutatott márkanagyköveti kör. Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy ilyen érdekes és szimpatikus emberekkel működhetünk együtt. Azt szeretnénk, ha itthon is közel kerülhetne a MINI márka az emberekhez, az autóink stílusa, illetve az a különleges világ, amit a MINI képvisel reményeink szerint egyre szélesebb körökhöz is eljut. Célunk, hogy időről időre a MINI Magyarország márkanagykövetei által valamilyen plusz értéket, sztorit, élményt társíthassunk a MINI-hez, amely így tovább fűzheti a márka magyarországi történetmesélését” – mondta el Oros Attila MINI márkavezető a sajtótájékoztató alkalmával.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK