AutóAddikt Magazin Meglátogattuk Európa első Mazda múzeumát Augsburgban

Meglátogattuk Európa első Mazda múzeumát Augsburgban

Korábban – egész pontosan alig egy héttel ezelőtt – hírt adtunk arról, hogy a Mazda megnyitotta első Japánon kívüli múzeumát Augsburgban. Nem voltunk restek, megnéztük testközelből.

Stílszerűen autóval, semmi repülő, vonat, vagy busz. Alapvetően ez a hétszázvalahány kilométer meg sem kottyan, főként, hogy gyönyörűen, autópályán haladva lehet közlekedni Münchenig, de aztán persze konkrétan Augsburgig is megvannak a jó kis pályaszakaszok. Kedvenc terület ez, hiszen (nem véletlenül) ha Németországba tévedünk, mindig nagyteszt kerekedik a sztoriból; az adott autót megmérettetés alá vetjük a sebességkorlátozásoktól mentes autópályaszakaszokon.

Nem volt egyszerű megtalálni a Frey csoport kezdeményezéseként létrehozott egyetlen európai Mazda múzeumot. Legalább három kört futottunk Augsburg labirintus-szerű, zegzugos, villamossínpárokkal átszelt utcáin, míg végre egyszerre ott virított előttünk a Mazda oszlop, meg a Mazda Classic felirategyüttes.

A németországi Mazda múzeum egy régi, 1897-ben épült villamosremízből lett átalakítva, erre utaló jelek természetesen vannak, a keskeny nyomtávú sínek ott kígyóznak az aszfalton, direktben az utcafront felől. Csalóka és megtévesztő, mivel a parkolás közvetlenül a bejáró mellett oldható meg, a remíz homlokzata pont erre néz, viszont a bejárat jobb felől, oldalt, de inkább hátul található.

Nathalie, a Mazda Museum munkatársa rendkívül készséges és segítőkész volt, bár az hozzátartozik az igazsághoz, hogy több ízben egyeztettünk vele, több irányból, így ténylegesen zökkenőmentesen mehetett minden annak rendje, s módja szerint.

A kis előtérből, ahol egyébként meg lehet vásárolni a belépőket (5 EUR a felnőtt, 2.50 EUR a gyerekjegy), mindenféle Mazda-relikviákkal távozhatunk, modellautótól a bögréig, sapkákig, pólókig, pendriveokig. Szóval minden rendelkezésre áll, ami szemnek s széjnak ingere.

A hangárba belépve elénk tárul maga a kiállítás, ami közel sem olyan apró, mint ahogy a legtöbb fotón látszik.

A gyűjtemény több, mint 50 darab autóritkaságot mutat be, beleértve olyanokat is, amelyek a Frey csoport magánkollekciójából lettek átemelve a kiállításra.

Nekünk, európaiaknak nyilván a legismerősebb, mára már klasszikusnak számító Mazda modellek a 323, 323F, 626, esetleg 929, MX-5 (korai, bukólámpás), netán RX-7 (klasszikusan Wankel-motorral), aztán az akkoriban kimondottan futurisztikusnak ható Xedos 6, vagy a Xedos 9 következett.

Ezek mindegyike kiállítva megtekinthető egyebek mellett, de számos olyan exkluzivitást találunk, amelyek nagyjából csak Japán utcáin jelentek meg a Mazda közel 100 éves történelme alatt.

Úgyhogy fog tartogatni elegendő meglepetést a Frey’s Mazda Classic Car Museum mindazoknak, akik ellátogatnak Augsburgba, a villamosremíz falai közé, Oberhausenbe.

A pontos cím egyébként 86153 Augsburg, Wertachstraße 29 – a nyitvatartási idő pedig egész héten 10 órától 18 óráig tart.

Pluszban megemlítenénk, hogy a létesítmény vasárnap is várja a látogatatókat – pedig Németországban a legtöbb bolt, múzeum, egyéb létesítmény ezen a napon zárva tart.

Bővebb információ a Mazda Classic Automobil Museum Frey honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS
Előző cikkÚgy tűnik, nem ismer lehetetlent a Lexus RC F GT3
Következő cikkA Wankel-motoros Mazda Cosmo 50 éves idén