Főoldal Blog Oldal: 347

Közel 2 millió autót értékesített az Audi AG 2016-ban

Az Audi AG mintegy 1 871 350 járműre növelte globális forgalmát 2016-ban, ami 3,8 százalékkal haladja meg eddigi rekordéve, 2015 volumenét.

Modellpalettája jelenleg is zajló, széles körű megújulása közepette a márka minden alapvető régióban növelte eladásait, Európában 7,6, Észak-Amerikában 5,3, az Amerikai Egyesült Államok stagnáló piacán 4, míg az ázsiai/csendes-óceáni régióban 0,5 százalékkal. A négykarikás márka öt legnagyobb piacán egyaránt minden eddiginél több autóját értékesítette. Világszerte 2009 óta immár a hetedik egymást követő évben nő az Audi termékei iránti kereslet, s a 2009-es 949 729 darabos volumenhez képest a márka csaknem megduplázta sikerét ezen időszak alatt.

„2016 még a várakozásoknál is nagyobb kihívásokat rejtett az Audi számára, számos fontos piacán erős ellenszélben haladva. Ennek során világszerte kiegyensúlyozott növekedéssel igazoltuk márkánk erejét” – emelte ki Dietmar Voggenreiter, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Legújabb modelljeink kedvező fogadtatása jól mutatja modell- és technikai offenzívánk sikerét. Az idén folytatjuk járműportfoliónk átfogó megújítását, fokozatosan jelenve meg újdonságainkkal a piacon.”

Az új Audi A4 a tengerentúli piacokon is bemutatkozott 2016-ban, globális értékesítési volumene a megelőző évit 7,6 százalékkal meghaladva emelkedett 337 550 darabra. Európában, ahol egész évben kapható volt, az A4 a prémiumszegmens élén 25,7 százalékkal több, mintegy 164 600 példányban talált gazdára. Az Audi középkategóriájú modelljeinek megújulása az idén az új A5 Coupé révén folytatódik a nemzetközi piacokon, miután 2016 végén már megjelent Európában. Az új A5 Sportback 2017-ben érkezik, s első ízben jelenik meg az Amerikai Egyesült Államok piacán.

2016-ban zárult a Q7 felsőkategóriájú SUV-modell második generációjának globális piaci bevezetése, ennek során 43,6 százalékkal több, mintegy 102 200 példányban talált gazdára. A Q7 ezzel megduplázta elődje átlagos évi értékesítési volumenét, első alkalommal lépve túl az évi 100 ezres mennyiséget. Az új Q2 „city-formátumban” bővíti a négykarikás márka népszerű SUV-családját. Európai bemutatója komoly érdeklődést ébresztett 2016-ban a márkakereskedőknél, a további piacok 2017-ben következnek. Az új Q5 formájában az idén generációváltás veszi kezdetét az Audi legnagyobb darabszámban értékesített SUV-modelljénél.

Az újjászervezett Audi Sport GmbH az Audi további növekedési motorjául szolgált 2016 során. A csúcsmodell új R8 eladásai 31,8 százalékkal emelkedtek, mintegy 2890 sportkocsira. Az R- és RS-modellek jelentős, 18 százalékos bővüléssel nagyjából 20 200 darabos eladást produkáltak, első ízben lépve át a 20 ezer darabos határt.

Az Audi Európában hódította el 2016 során a legtöbb új ügyfelet, elsősorban az új A4 révén. A régió számos politikai és gazdasági bizonytalansága ellenére az Audi forgalma 7,6 százalékkal, mintegy 860 600 autóra nőtt, így a 2014-es 762 949 kiszállításhoz viszonyítva a márka két év alatt közel százezer darabbal növelte eladásait hazai kontinensén. Legutóbb az Audi négy legnagyobb európai piacán produkált rekordértékeket: Németországban (+8,6 százalékkal 293 307 darabra), Nagy-Britanniában (+6,4 százalékkal 177 565 darabra), Franciaországban (+8,5 százalékkal 65 362 darabra) és Olaszországban (+15,5 százalékkal 62 430 darabra) egyaránt minden korábbinál többen választották a négykarikás modelleket 2016 során. Spanyolország 16,4 százalékkal több, összesen 51 879 eladásával világszerte a legnagyobb növekedést érte el az Audi csúcspiacai között. Immár sorozatban a harmadik évben fejtett ki ellentétes hatást Oroszország továbbra is negatív piaci trendje, ahol a 20 706 kiszállítás az Audi itteni eladásainak 19,3 százalékos visszaesését jelentette.

Magyarországon is kiváló eredménnyel zárta az Audi a tavalyi esztendőt, így megőrizte piacvezető szerepét a prémium személyautók piacán. 2016-ban a négykarikás márka 2503 személygépkocsit értékesített, ami 14%-kal volt magasabb az előző év 2197 darabos eredményénél.  Az éves forgalmi adatok alapján az Audi több típusnál is piacvezető lett 2016-ban, így megelőzte közvetlen konkurenseit az Audi A3, A4, A6, A7 és a TT kategóriákban.

Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi eladásai az elmúlt évekhez hasonlóan nagyobb mértékben bővültek a teljes helyi piac meglehetősen visszafogott teljesítményénél, az egyetlen nagy prémiumgyártóként mutatva fel érzékelhető növekedést, mégpedig 4 százalékkal, összesen 210 213 darabra. Jelentős szerepe volt ebben a Q7 sorozatnak: új nemzedéke amerikai egyesült államokbeli, tavaszi piaci bevezetését követő 2016-os eladásai 60,9 százalékkal 30 563 autóra bővültek e modell legnagyobb daraszámú piacán. Az összes Q-modellt tekintve a SUV-modellek eladásai 18,9 százalékkal 100 161 darabra emelkedtek. Az Audi Canada (+14,2 százalékkal 30 544 darabra) ugyancsak profitálhatott e SUV-trendből, első alkalommal lépve a négykarikás márka tíz legnagyobb piaca közé. Lényegesen kedvezőtlenebbül alakultak egyes dél-amerikai piacok igencsak volatilis körülményei, Brazíliában például a tavalyi jelentős növekedés után 2016-ban 29,9 százalékkal kevesebb, 12 011 Audit értékesítettek.

Kínában az Audi további 3,6 százalékkal igen magas szintre, 591 554 darabra növelte kiszállításait. Ezen új rekordjával a vállalat továbbra is fölényesen vezet a prémiummodellek kínai piacán. 2016-ban a négykarikás márka mindenekelőtt a prémium alsó-középkategóriában tapasztalt növekvő keresletet, 2015-nél 29,7 százalékkal több, összesen 89 213 Audi A3, illetve 27,6 százalékkal több, 89 779 Q3 gépkocsiját értékesítve. Az Audi ma elsősorban a fiatal vásárlókat hódítja meg e modelljeivel, miután 2013-ban a helyi gyártás úttörőjeként ebben az akkor még itt kevéssé jelentős prémium piaci szegmensben megkezdte a termelést. Az Audi az elmúlt évben is a további sikeres piaci tevékenység fontos alapköveit fektette le, 2016-ban mutatva be azon modelljei utódjait, illetve felfrissített változatait, amelyek együttesen itteni eladásai több mint felét tették ki. Az új, megnövelt tengelytávú A4 L ősszel érkezett a márkakereskedőkhöz, míg az év végén a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű, helyi gyártásban készülő A6 L e-tron jelentett fontos mérföldkövet a márka kínai modellkínálata elektromossá alakításának útján. Az idén importból már a Q7 e-tron is rendelkezésre áll majd.

Értékesítési adatok

AUDI AG

December Összesen

 

 

 

2016 2015 Eltérés 2016 2015 Eltérés
Világszerte 157 450 158 429 -0,6% 1 871 350 1.803 246 +3,8%
Európa 65 500 57 644 +13,7% 860 600 799 940 +7,6%
– Németország 17 654 17 087 +3,3% 293 307 270 063 +8,6%
– Nagy-Britannia 11 219 9003 +24,6% 177 565 166 817 +6,4%
– Franciaország 5386 5355 +0,6% 65 362 60 216 +8,5%
– Olaszország 5074 3575 +41,9% 62 430 54 054 +15,5%
– Spanyolország 3804 2886 +31,8% 51 879 44 587 +16,4%
Amerikai Egyesült Államok 23 195 20 399 +13,7% 210 213 202 202 +4,0%
Mexikó 1700 1516 +12,1% 15 330 14 147 +8,4%
Brazília 554 1309 -57,7% 12 011 17 130 -29,9%
Kína (és Hongkong) 51 514 60 197 -14,4% 591 554 570 889 +3,6%

 

Közel duplájára nőtt a GreenGo szolgáltatása Budapesten

A sikeres indulás után a GreenGo közel duplájára növesztette a flottája méretét, ezzel szolgálva ügyfelei kényelmét Budapesten. Így az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Lezárult az új szolgáltatás “béta teszt” szakasza, amelynek eredményeképpen nem csak a szolgáltatás további fejlesztési irányai alakultak ki, de az üzleti terv is módosult. A fővárosban elérhető közösségi autós szolgáltatás elmúlt két hónapos bevezetése annyira sikeresnek bizonyult, hogy a vállalkozás vezetői mostantól közel kétszer több elektromos gépkocsit biztosítanak ügyfeleik számára a főváros útjain – az indulással teljesen azonos feltételek mellett.

A GreenGo hazai startup továbbra is azok számára biztosítja szolgáltatását, akik “reális alternatívát keresnek a nehézkes belvárosi tömegközlekedésre, fontos számukra a környezetvédelem, fáznak már a Bubin, nem akarnak drága pénzen saját gépjárművet fenntartani, vagy csak fáj a szívük, ha marokszám dobálják a százasokat a parkolóautomatákba”.

“Az elmúlt két hónap bebizonyította, hogy a budapestiek kedvelik ezt a trendi és környezetbarát közlekedési módot. Sokan és sokat használják a szolgáltatásunkat, ami nagy öröm számunkra. De természetesen nekünk is van még mit tanulnunk. Az elmúlt hetek súlyos mínuszai miatt előfordult, hogy a vártnál gyakrabban kellett a töltőállomásokra beállnunk, akár nappal is. Nagyon hálásak vagyunk a fővárosi elektromos autós közösségnek a sok támogatásért, tanácsért és persze türelemért, amit ezekben a napokban nyújtottak számunkra” – nyilatkozta Michaletzky Bálint a vállalkozás résztulajdonosa és vezetője.

A mobilapplikáció/weboldal segítségével működő car-sharing szolgáltatás, az autóparkja növelése mellett, már idén elkezdi a szolgáltatási terület bővítésének előkészítését is. Amíg ma az autók egyelőre csak az applikáció által jelzett területen belül (Árpád-híd – Hősök tere – Baross utca – Rákóczi híd – Bocskai út – Alkotás út – Óbuda által határolt kerületekben) elérhetőek, úgy ez a tervek szerint már a belátható közeljövőben nagyobb területre fog növekedni.

Továbbra is bárki egyszerűen csatlakozhat a szolgáltatáshoz. Ehhez három egyszerű lépést kell csak megtenni:
– letölteni és telepíteni az alkalmazást az App Store, Android Play webstore-ból ,
– elvégezni az online regisztrációt,
– személyesen bemutatni az ellenőrzéshez szükséges okmányokat (jogosítvány, személyi igazolvány) a Király utca 16. szám alatt található GreenGo irodában.

A regisztrációs folyamat után az app segít megtalálni a rendelkezésre álló Volkswagen e-Up!-okat, minden további bürokratikus vagy szerződéses ügyintézés nélkül. A regisztrációs díj 5900 forint (amiért 30 perc ingyen autóhasználat jár cserébe), a havi díj 990 forint. A bérlés percdíja 65 forint, parkolni (a bérlés ideje alatt) 15 forintért lehet percenként. A maximális napi díj 19 500 forint, ennél többet a rendszer nem terhel a megadott bankkártyára.

Itt az új BMW 4-es sorozat

Páratlanul magabiztos kisugárzásával és lendületes vonalvezetésével a BMW 4-es sorozat már piaci debütálásakor kiemelkedett a sportos prémium modellek mezőnyéből.

A bajor gyártó egyik legfiatalabb modellsorozatának története 2013-ban, a BMW 4-es Coupé világpremierjével vette kezdetét, amelyhez egy évvel később a BMW 4-es Cabrio és a BMW 4-es Gran Coupé is csatlakozott a palettán. A lélegzetelállító modelltrió tagjai Münchenben (BMW 4-es Coupé), Regensburgban (BMW 4-es Cabrio) és Dingolfingban (BMW 4-es Gran Coupé) látnak napvilágot, világméretű népszerűségüket pedig az elmúlt három évben elkelt csaknem 400 ezer példány igazolja.
Az új BMW 4-es sorozat még határozottabb kiállással és továbbfejlesztett futóművel nyitja meg a sikertörténet új fejezetét.

A leköszönő modellév xenon fényszóróit vadonatúj stílusú, dupla-LED-technológiás megoldás váltja, a modellsorozat átfogó alapfelszereltsége pedig a LED-es első ködlámpával bővül. A BMW 4-es sorozat erőteljes kisugárzását most először LED-es hátsó lámpák nyomatékosítják, az átdolgozott légbeömlők, a hátsó lökhárító új betétje és a különböző felszereltségi csomagok egyedi karosszéria-kiegészítői eközben minden korábbinál elegánsabb autó benyomását keltik.

Az utastérben vadonatúj galvanizált betétek, magasfényű fekete középkonzol és króm kiegészítők fokozzák az exkluzív, prémium hangulatot. Hasonlóan látványos újítás a műszerfal bőrözésének dupla varrása, miközben az utastér személyre szabhatósági opcióit három új kárpit-árnyalat és három új dekorcsík-megoldás gyarapítja még tovább.

A vadonatúj, versenykék- (Snapper Rocks Blue) és narancsmetál (Sunset Orange) karosszériafényezési árnyalatok kizárólag az új BMW 4-es sorozathoz válnak elérhetővé, az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok pedig egy-egy új, ugyancsak típus-specifikus keréktárcsa-opcióval gazdagodnak. A minden korábbinál átfogóbb extrafelszereltségi tételeknek köszönhetően a bajor gyártó ügyfelei még inkább saját ízlésükre szabhatják kedvenc modelljüket.

Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Gran Coupé még feszesebb hangolású futóművet kap, amely minden korábbinál sportosabb vezethetőséget és változatlanul kényelmes menetkomfortot kínál. A futómű továbbfejlesztésének köszönhetően a BMW 4-es sorozat oldal- és hosszirányú agilitása is javul, a jármű terheltségétől függetlenül. Mindez nem csupán az alapfelszereltség részeként kínált futóműre, de az opcionálisan elérhető M Sport futóműre és az adaptív futóműre is vonatkozik. Az új BMW 4-es sorozat modelljei minden korábbinál stabilabb egyenesfutást, még közvetlenebb kormányreakciót és még részletesebb visszajelzést garantálnak. A BMW 430d és a BMW 430i szintjétől felfelé a bajor gyártó az opcionális extrafelszereltség részeként mindegyik modellváltozathoz gyárilag felszerelt nagyteljesítményű gumiabroncsokat is kínál.

Az új BMW 4-es sorozat benzinmotorjai és négyhengeres dízelmotorjai egytől egyig a BMW EfficientDynamics stratégia legmodernebb erőforrás-családjának tagjai, amelyekben a legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo turbófeltöltésű technológia dolgozik. A bajor prémiumgyártó ügyfelei a 4-es BMW motorházteteje alá karosszériaváltozattól függetlenül háromféle benzines (BMW 420i, BMW 430i és BMW 440i), illetve háromféle dízelüzemű (BMW 420d, BMW 430d és BMW 435d xDrive) szív közül választhatnak.

A BMW 4-es sorozat benzinmotorjainak ereje a BMW 420i modell 135 kW-jától/184 lóerejétől a BMW 440i modell 240 kW-os/326 lóerős maximális teljesítményéig terjed (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5–7,9 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 127–185 gramm/km). A dízelmotorok palettája eközben a BMW 420d modell 140 kW-os/190 lóerős teljesítménye és a BMW 435d xDrive modell 230 kW-os/313 lóerős maximális teljesítménye közötti tartományt fedi le (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,0–5,9 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 106 – 155 gramm / km).

A BMW 4-es Gran Coupé a belépő szintű dízelmotorral is elérhető: a BMW 418d maximális teljesítménye 110 kW / 150 lóerő (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1–4,5 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 107–118 gramm/km).
Az új BMW 4-es sorozat tizenkét modellváltozata az opcionális extrafelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhető, mindez azonban a BMW 435d xDrive modell esetében az átfogó alapfelszereltség része – Coupé, Cabrio és Gran Coupé karosszériaváltozatban egyaránt.

A továbbfejlesztett BMW Professional navigációs rendszer vadonatúj felhasználói felülettel érkezik meg az új BMW 4-es sorozat opcionálisan elérhető extrafelszereltségei közé. A menürendszer listaszerű elrendezését mostantól nagyméretű csempe-ikonok váltják, amelyek még intuitívabb és minden korábbinál hatékonyabb kezelést tesznek lehetővé. Az „élő” csempék a felhasználó személyes preferenciái szerint alakíthatók és elhelyezhetők, a rendszer folyamatos frissítésének köszönhetően pedig a csempék már a menürendszer főképernyőjén is mutatják az adott ikonhoz rendelt tartalmat, anélkül, hogy a felhasználó direkt aktiválná őket.

Az új BMW 4-es sorozat opcionális extrafelszereltségeinek palettájára ráadásul a felsőbb modellsorozatokban korábban bemutatott digitális műszerfal-kijelző is megérkezik, amely a Driving Experience Control vezetési élménykapcsoló aktuális állása szerint (ECO PRO, COMFORT vagy SPORT) változtatja a digitális műszerfal tartalmát, elrendezését és árnyalatát.

A BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio sportmodell-párost már az alapfelszereltség részeként full LED-technológiás, adaptív első fényszórókkal kínálja ügyfeleinek a bajor gyártó. A kétajtós sportolók megjelenését és kisugárzását mindeközben vadonatúj stílusú, ugyancsak full LED-es hátsó lámpák erősítik. Az utastérben számos típus-specifikus kiegészítő gondoskodik a legsportosabb 4-es BMW hamisítatlan atmoszférájáról, és ahogyan a paletta összes többi képviselője, úgy a két M4 modell is megkapja a BMW Professional navigációs

CES 2017: Lucas di Grassi szerint új korszak kezdődött, ott a Formula E versenyszimulátor

Az ABT Schaeffler Audi Sport Formula E csapat virtuálisan már megkezdte az új évet: Lucas di Grassi és Daniel Abt az 1 millió dollár díjazású Vegas eRace versenyszimulátorain gyűjtöttek új tapasztalatokat.

Míg Abt a kilencedik helyen végzett a 30 fős mezőnyben, di Grassi egy technikai probléma miatt nem tudott elindulni a főversenyen. Ennek ellenére a brazil versenyző pozitívan értékelte a versenyt az alábbi interjúban és alig várja, hogy visszatérhessen az igazi versenypályákra.

A Formula E sorozat most először tartott a CES keretein belül virtuális versenyt szimulátorok segítségével. Mit gondolsz a Vegas eRace erőpróbájáról?

Lucas di Grassi: „Nagyszerű ötlet volt és csodás esemény. Egy ilyen látványos környezetben megvalósuló versennyel teljesen új célcsoportot értünk el és rengeteg embert nyertünk meg a Formula E sorozat és mögötte álló elképzelés számára. Sikeresen kezdtük ezt az új korszakot, a szervezés és a bemutató is magával ragadó volt. Most pedig folytatnunk kell a munkát, tovább kell tökéletesítsük a folyamatokat és természetesen a szoftvert is. Ez kiemelten fontos, hiszen mindenki – akár profi versenyző, akár rajongó – ambícióval telve érkezett ide Las Vegasba.”

A legjobb eredményeket azok a rajongók érték el, akik rendelkeznek már szimulátoros tapasztalattal és online kvalifikálták magukat a versenyre. Közülük is kiemelkedik Bono Huis, aki a pole pozícióból indulva szerezte meg az első helyet. Profi autóversenyzőként ez nem bosszant téged?

„Egyáltalán nem. Nekünk, profik számára már az elején egyértelmű volt, hogy nehéz dolgunk lesz, hiszen egy szimulátor mégiscsak közelebb áll egy játékhoz, mint az igazi versenyautóhoz. A rajongók hosszú órákat töltenek otthon a szoftverrel, így előnyből indulnak, amelyet mi igyekszünk a versenytapasztalatainkkal kompenzálni. De gyorsan tanulunk és a technológiai fejlődés nem áll meg, így talán van esély rá, hogy a következő alkalommal másképpen alakuljanak a dolgok.”

A következő „igazi” verseny február 18-án Buenos Airesben rajtol majd el. Milyennek látod a csapatod esélyeit Argentínában?

„A célok mindig ugyanazok: a győzelemért szállunk harcba Buenos Airesben és a lehető legtöbb pontot szeretnénk begyűjteni. A pálya fekszik az autónak és a mérnökök sem csupán pihenéssel töltötték a téli szünetet, hanem számos apró részleten végeztek fejlesztéseket. A Formula E versenynaptárában az argentin verseny olyan, mintha hazai pályán küzdenék. Alig várom, hogy hallhassam a családom, a barátaim és természetesen a rajongók bíztatását.”

November közepén Marrákesben volt az utolsó verseny. Hogyan telt ez a rövid karácsonyi szünet számodra?

“Hazai földön, Brazíliában töltöttem, ahol a pihenés mellett edzettem, kikapcsolódtam a családommal és a barátaimmal, de készültem már a Buenos Aires-i versenyre is. Nagyon várom, hogy újra beinduljanak a dolgok a versenypályán és végre felpörögjön a szezon.”

Egy második és egy ötödik hely után az összetettben második helyen állsz, csakúgy, mint a csapatod. Mit vársz ettől a szezontól?

„Ismét a bajnoki címért szeretnénk harcolni. Hogy ez sikerül-e vagy sem, majd később derül ki, hiszen annyi megjósolhatatlan dolog történhet még szezon közben. Ezt szem előtt tartva próbálunk még jobban dolgozni, hogy maximálisan felkészüljünk mindenre. Úgy gondolom, hogy az ABT Schaeffler Audi Sport megérdemli a bajnoki címet, hiszen mindenki ezen dolgozik fáradhatatlanul mióta elindult ez a versenysorozat.”

A Formula E sorozat most a harmadik szezonnál jár. Hogy értékeled a sorozat fejlődését?

„A Formula E gyorsabban és jobban fejlődik, mint bármilyen más sorozat a világon. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan a legfontosabb kategóriák egyike lesz. A Las Vegas-i verseny alatt láttam például az új autóról készült első rajzokat, amely majd az ötödik szezonban kerül bevetésre. Agresszív és egyben lenyűgöző a megjelenése. Ezen kívül érkezik majd az akkumulátorok új generációja, amely feleslegessé teszi az autók cseréjét. A gyártók, a rajongók és a versenyzők szívét már most rabul ejtette a Formula E, ez a lelkesedés pedig csak nőni fog a jövőben.”

EyesOn Design díjat nyert a Nissan Vmotion 2.0

A Vmotion 2.0 egy tanulmányautó, mely bemutatja a Nissan szedánok új formatervi irányvonalát, és amely a 2017-es EyesOn Design díj nyertese a Legjobb tanulmányautó kategóriában. A tanulmányautó a Legjobb innovatív színhasználat, grafika és anyagok díját szintén elnyerte.

A bejelentést kedden, a 2017. évi Észak-amerikai Nemzetközi Autókiállítás (North American International Auto Show, NAIAS) EyesOn Design díjátadó ünnepségén tették meg, mindössze egy nappal az autó nemzetközi bemutatkozását követően.

A közlekedéssel kapcsolatos formatervezők egyik legelismertebb díjával a detroiti autókiállításon a világ előtt bemutatkozó legjobb sorozatgyártású és tanulmányautóit tüntetik ki. Az EyesOn Design díj nyertesét a világ különböző tájairól érkező formatervező szakmai zsűri választja.

„A Vmotion 2.0 lenyűgöző képet tár elénk a Nissan formaterveinek jövőbeni irányáról – ez az irány friss és dinamikus, mégis az utasfülkére koncentrál” – mondta Mamoru Aoki fő tervezési igazgató, a Nissan Motor Co., Ltd. globális formatervi stratégiáért felelős osztályának vezetője. „Ez a komoly presztízsű díj, melyet a világ vezető formatervezői ítéltek oda, pontosan mutatja, mekkora potenciál rejlik a Nissan legújabb formatervi irányvonalában. Megtisztelő számunkra, hogy itt lehetünk, és nagy izgalommal tekintünk előre, hogy megmutathassuk a világnak a Nissan formaterveiben rejlő korlátlan lehetőségeket.”

A Nissan Vmotion 2.0 a napjaink számos Nissan termékén visszaköszönő, védjeggyé vált V-motion orrkialakítás továbbfejlesztése. A díjnyertes Silver Copper („ezüstös vörösréz”) színű fényezés a vörösréz és más fémek egyedi keveréke, mely a rétegelt hatásnak köszönhetően minden szögből más színárnyalattal és visszaverődésekkel gyönyörködtet.

„A tökéletesség felé vezető végtelen utunk során 100-nál is több próbálkozással jutottunk el ehhez a színhez” – mondta Nicole Fonseca a Nissan Design America, Inc. vezető szín- és anyagtervezője.  „Úgy tűnik, hogy a 101 a szerencseszámunk, mert a 101. próbálkozásra megtaláltuk a vörösréz, az ezüst és más fémek tökéletes keverékét, és létrehoztuk ezt a gyönyörű, többrétegű fényezést. Köszönjük az EyesOn Design-nak ezt a megtisztelő díjat – kiváló elismerés ez a Nissan formatervezés számára!”

[TESZT] Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive – kiforrott negyedik generáció

Már negyedik generációját tapossa a Toyota ikonikus zöld autója, a Prius. Tulajdonképpen stílus- és kategóriateremtő vonalat hozott létre a japán gyártó, a hibrid szegmens kiindulópontjaként. Teszteltük a 2016-ban debütált Toyota Prius 1.8 Hybrid-et, Executive felszereltséggel.

Az előző szériához képest sokban, nagyon sokban változott a Toyota Prius, szinte csak a 2700 milliméteres tengelytávhoz nem nyúltak a tervezők. A frontrész teljes átszabásra került, ugyanakkor megtartották a szamurájkard-sziluettet, amely azért már az elődökre is jellemző volt; az alapárazásért vihető LED alapú, automata reflektorral felszerelt lámpatestek már-már absztrakt hatásúnak tűnnek a maguk random vonalvezetésével, a mellső lökhárítóelembe benyúlásukkal. A ködlámpafészkek kialakítása is formabontó, hosszanti háromszögalakzattal vannak jelen mindkét oldalon, kecsesen körbezárva az alsó szintre helyezett nyújtott trapézalakzatú légbeömlő egységét.

Igazán jövőbe mutató koncepció a “négyes” Prius egésze

Oldalnézetből tűnnek ki leginkább a furcsa arányok, a viszonylag hosszú padlólemezre utaló, az imént már említett 2.7 méteres tengelytávolság, valamint az aprónak tűnő, ám mégis 17 colos kerekek szinte eltűnnek a hatalmasnak tűnő méretek mellett. Pedig annyira azért nem hatalmas a Toyota Prius 1.8 Hybrid, mindösszesen 6 centiméterrel lett hosszabb a korábbi verziónál, ami jelen esetben 4540 millimétert jelent. Ha már az adatokat taglaljuk, nem mehetünk el az 1470 milliméteres magasság mellett sem, amely viszont arra enged következtetni, hogy a korábbról ismert harmadik generációhoz képest laposabb lett az autó. A szélesség viszont növekedett, jelenleg 1760 milliméterrel kell számolnunk.

Gyönyörűen hordozza egyébként az új Toyota Prius 1.8 Hybrid a jövőbemutató technológia demonstrálását a formatervvel, kimondottan jól beletrafáltak a dizájnerek: sehol egy hétköznapi forma vagy megvalósítás, könnyedén játszik az összhang a futurisztikus tálalással, legyen szó akár egy-egy lámpabura-kialakításról, vagy a számos törésvonal megjelenítéséről. Az övvonalak felfelé ívelése a B oszlop után tör elő, szinte összetömörítve a C oszlopot, majdhogynem el is tünteti, és harmonikus egységet zár a csomagtérajtó széleivel.

Mindez tökélyre hangoltan folytatódik a farnál is, a meghatározhatatlan formaiság tükrözi az első fényszórók milliőjét, tehát ugyanolyan „véletlenszerű” hatást kelt, mint ahogyan azt a kocsi körbejárásakor az orrnál megismertük. Természetesen a helyzetjelzők zárófényei is LED-et kaptak a Toyota Prius 1.8 Hybrid-nél, skicc-jelleg jut a szemlélődő eszébe, joggal: itt is a randomhatás dominál. Tetszetősen, jövőképet vetítve és sugallva a vásárló elé.

Pakolni is remekbeszabottan lehet a Toyota Prius 1.8 Hybrid-et, 501 liter áll rendelkezésre, a rakfelület növelhető az osztott támlájú hátsó ülések hajtogatásával. A négyes szériánál sikerült elérni, hogy az akkumulátort az első utasülések alá helyezzék, így jelentős tér szabadult fel hátul, illetve az autó stabilitás- és súlyeloszlás szempontból is optimálisabbra lett hangolva.

Enteriőr: a hatás azonnali. Jól kiegészíti a külsőt

Ízléses, és szintén jövőképet vizionáló beltérrel lett megerősítve a Toyota Prius 1.8 Hybrid. Az anyaghasználat prémiumos, bár sok helyen futunk bele kemény, ám csillogó műanyag részkidolgozásokba – a kormánykerék alsó küllője, valamint a kardánalagút, illetve a váltókonzol burkolata tekintetében.

Ez persze nem jelent problémát, ugyanis a kedvező színválasztás, valamint az egész arculat rátesz egy lapáttal a vizuális hatásra, és összetéveszthetetlen hangulattal ruházza fel a Toyota Prius 1.8 Hybrid-et. Ha nem lett volna elég tehát a külső formavilág által okozott eufória, javallott a belteret mustrálni alaposan.

A fokozatmentes E-CVT alapokon nyugvó automataváltó karja (vagy inkább joystickje) a műszerfal középső, infotainment alatti részére lett elhelyezve. Első blikkre azt gondoltuk, hogy nehézkes lesz a kezelése-elérése könyöktámaszon nyugvó karral, de rácáfolt a gyakorlat: gyönyörűen tologattuk az állásokat, és a balra helyezett parkolóállás gombja is simán működésbe hozható volt minden egyes parkolásnál. A bal lábbal működtethető kézifék szokást igényel azoktól, akik a tradíciók rabjai, de tudomásul kell venni, hogy a Toyota Prius 1.8 Hybrid alapvetően az amerikai piacot célozza, egyre törtetlenebb sikerekkel és eladási mutatókkal. Ugyanakkor praktikus az ilyen megoldás, mi szeretjük, helyet spórol és szimpla.

Minden a kezünk alá dolgozik

Optimális elrendezést kaptak a Toyota Prius 1.8 Hybrid kijelzői, ami fontos is, hiszen menet közben alapvetően folyamatosan oda-oda téved a szemünk a műszerekre a pillanatnyi energiafelhasználás, fékenergia-visszatáplálás, tisztán elektromos (EV) hajtás ki-bekapcsolása és persze az üzemanyagfogyasztás alakulása miatt. Egyszerű, jól felépített struktúrával bír a rendszer, minden átlátható, az adatok hihetetlenül gyorsan kinyerhetők és emészthetők úgy, hogy mindez nem megy egy pillanatig sem a vezetés (élményének) a rovására.

Kényelmes a Toyota Prius 1.8 Hybrid, nincs apelláta. Teljes értékű, 5 személyes, akár családi felhasználású, kicsit egyterű hatást adó autó. A teszthét alatt nagyjából 600 kilométert autóztunk, vegyesen mindennel, amit lehet – a tény maga az aranyszabály is: városban érzi magát otthonosan a Prius leginkább, de bárhol-bármikor helyt áll. Hosszabb távon is, a komfort-faktor meg tud maradni, nem érezzük 200-300 kilométer megtétele után, hogy mindenünk el lenne gémberedve, örömmel az arcunkon utazunk akár masszívabb, külföldre beirányzott célpontok felé is.

A hibrid autózás kiindulópontja – sokat csiszoltak a hajtáson

A Toyota Prius 1.8 Hybrid-et teljesen hibrid (full hybrid) hajtáslánc mozgatja, 122 lóerő összteljesítménnyel (98 lóerő – benzinmotor, 72 lóerő – elektromotor). A tagoltságnak megfelelően a forgatónyomaték is kettős, 142, illetve 163 Newtonméter, amely bőségesen elegendő – az Atkinson-ciklusú, 1798 köbcentiméteres benzineshez tökéletes kiegészítő a kis villany erőforrás.

Megújult, jóval csendesebb hajtáslánc dolgozik tehát a Toyota Prius 1.8 Hybrid alatt, amely a korábbihoz képest visszafogott üzemanyagfogyasztást ígér. Ennek az egyik alapfeltétele a súlycsökkentés, ami be is következett: a gyári üres tömeg esetünkben 1350 kilogramm, amely alulmarad az előzetes megközelítések tekintetében.

Imént említettük a csendes hajtást: a Toyota tervezőmérnökei mindent elkövettek annak érdekében, hogy a korábbi, kellemetlen utastérbe beszűrődő zajokat szinte teljes mértékben kizárják – a lemezek alatt megbúvó több réteges szigetelőanyagok pontosan ezt mutatják, gyakorlatban is. Igaz, ha hirtelen gyorsítást eszközölünk, mondjuk egy dinamikusabb előzés révén, a benzines egykedvű mormogása erősödik, s végig úgy érezzük, változatlan a fordulatszám, a hangerő hullámzik.

A Toyota Prius 1.8 Hybrid karakterisztikája viszont sokkal dinamikusabb és közvetlenebb lett, a teljesítménycsökkenés ellenére úgy érezzük, ténylegesen kivitelezhető egy-egy sportosabb malőr.

Ez tényleg keveset fogyaszt

Meggyőző fogyasztást produkált a Toyota Prius 1.8 Hybrid, az előirányzott vegyes 3.3 liter/100 kilométeres gyári adatokat figyelembe véve. Tesztjeink során az autó 4-4.3 literes átlaggal zárt, annak ellenére, hogy az autó átvételekor állandónak tűnő 5.5 liter/100 kilométert mutatott a kijelző. Nullázás után azonban stabilan beállt a fenti értékekre, függően attól, hogy milyen arányban autóztunk pályán, autóúton, vagy sima országúton. 130 kilométer/órás átlagtempónál szökött feljebb pár tizeddel az átlagérték, városban, illetve 90-110 kilométer/órás sebességeknél azonban stagnált 4 liter környékén. Kitűnő értékek ezek, s a 43 literes üzemanyagtank kapacitását figyelembe véve a hatótáv is kellemesnek mondható.

Sajnos a Toyota Prius 1.8 Hybrid nem kaphat zöld rendszámot, mivel a tisztán elektromos üzemben megtehető kilométerek száma nem éri el az előírtat (25 kilométer megtétele a feltétel elektromos módban), de majd az idén érkező konnektoros hibrid már alkalmas lesz rá.

A Prius vételára 9 705 000 forinttól indul (Live felszereltség), a legmagasabb összeget, 11 405 000 forintot az Executive Sunroof kivitel esetében kell kifizetnünk.

2016 Toyota Prius 1.8 Hybrid specifikációk

Motor

Motortípus: full hibrid hajtáslánc: soros elrendezésű, négyhengeres Atkinson ciklusú benzinmotor + villanymotor

Lökettérfogat: 1798 cm³

Maximális teljesítmény: 122 LE összteljesítmény, 98 LE (benzinmotor) + 72 LE (villanymotor)

Maximális forgatónyomaték: 142 Nm (benzinmotor) + 163 Nm (villanymotor)

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, fokozatmentes E-CVT automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4540 mm

Szélesség: 1760 mm

Magasság: 1470 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 215/40 R17

Hátsó gumik mérete: 215/45 R17

Tömeg, üresen: 1350 kg

Megengedett össztömeg: 1790 kg

Csomagtartó mérete: 501 liter

Üzemanyagtartály mérete: 43 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.6 s (gyári), 11.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.1 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 4.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 3.3 l/100 km

Országúti: 3.3 l/100 km

Vegyes: 3.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 76 g/km

Bővebb információ a Toyota hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Új lépéseket tesz a Nissan a vezető nélküli tesztek területén – ezúttal kereskedelmi szolgáltatásokhoz

A Renault-Nissan szövetség elkötelezettségétől vezérelve, a Nissan a japán szoftvercéggel, a DeNa-val együttműködve olyan teszteket indít, melyek célja a vezető nélküli járművek kereskedelmi alkalmazása.

A tesztek Japánban indulnak ebben az évben, melynek célja a technológia tökéletesítése. A Nissan és DeNa célja, hogy 2020-ra kibővítse a teszteket, mely magába foglalja a hétköznapi használatát az önvezető technológiának mobiltási szolgáltatások terén Tokióban és vonzáskörzetében.

A vállalatszövetség az autógyártói tapasztalatát és az autonóm vezetés területén felhalmozott tudását felhasználva megépíti és átadja a prototípus járműveket, melyek elektromos meghajtásúak lesznek. A DeNa online és mobil alapú felhasználói felületek terén szerzett tapasztalatát kínálja fel, és a mobilitási szolgáltatások informatikai rendszereit építi ki és üzemelteti.

A vállalatszövetség most először jelentette be, hogy önvezető jármű kifejlesztését tervezi. A Nissan most teszteket tervez az autonóm vezetés minden szintjén az Egyesült Államokban, Európában, Kínában és Japánban is.

A Nissan önvezető járművek kifejlesztését célzó stratégiája négy szakaszra bontható: Az első szakasz asávon belüli autópályás autonóm vezetés megvalósítása. Ezt tavaly augusztusban teljesítettük, amikor Japánban bemutatkozott a ProPILOT technológia a Nissan Serena buszlimuzinban. Ha be van kapcsolva, a sávjelzések olvasásával a sáv közepén tartja az autót, méri az autó és az elöl haladó jármű közötti távolságot és kormányoz. Japánban a modell vásárlóinak 60%-a már kérte ezt az extra funkciót. A Nissan más típusokban is elérhetővé teszi ezt a technológiát, 2017-től Európában a Qashqaihoz is választható lesz.

A második fázis az autonóm vezetés többsávos autópályákon. Ebben a fázisban már megjelenik automatikus sávváltás képessége, ez 2018-tól lesz elérhető. A harmadik fázis az autonóm városi vezetés, várakozásaink szerint ez 2020-tól áll majd rendelkezésre. A negyedik és végső fázist a teljesen önvezető járművek jelentik.

Business Lease: 35 százalékos autóflotta növekedés, az ügyfelek is elégedettek

Közel 35 százalékos növekedést ért el 2016-ban a járműlízinggel, flottamenedzsmenttel és mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozó Business Lease Hungary Kft. által kezelt autóflotta mérete az előző évhez képest – derül ki a cég sajtóközleményéből.

A tavalyi évet kiváló ügyfél elégedettségi mutatókkal záró vállalat 2006-os magyarországi piacra lépése óta folyamatosan azon dolgozik, hogy megszolgálja ügyfelei bizalmát, és a számok azt bizonyítják, hogy az elmúlt évek kitartó munkájának beérett a gyümölcse.

Az Európában 25 éves múlttal rendelkező cégcsoportnak mára hazánkban is sikerült kiépítenie egy erős bizalmi alapokra épülő, tartós kapcsolatrendszert ügyfeleivel és partnereivel egyaránt, mely szakembereik szerint a “Better care” filozófiájuknak köszönhető. A Business Lease időben felismerte, hogy igény van olyan minőségi szolgáltatásra és innovatív megoldásokra, melyek korábban nem voltak elérhetőek a piacon, ezért a vállalatnál nem az autó, hanem a gondoskodás került a középpontba – nem véletlen tehát a szlogen: Same cars, better care.

Legyen szó flottamenedzserről, járművezetőről vagy beszállítóról, a Business Lease magasan képzett, motivált munkatársai számára mindig az ügyfelek tökéletes kiszolgálása a cél, akár a személyes, akár a vállalati szempontoknak megfelelően. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Business Lease 2016-os Ügyfél elégedettségi kérdőíve, melyet a neves független Feeddex kutatócég készített, és elemzett a vállalatnak. A 10 pontos skálán az Ügyfelek elégedettsége 9,3, míg a Gépjárművezetőké 9,2 pontos lett, tehát mindkét esetben kiemelkedőek az eredmények, melyek tovább erősítik a “Better care” filozófia sikerességét.

„Büszke vagyok a csapattal elért üzleti sikerekre, melyek kulcsa a kollégák szakértelme és ügyfélközpontú gondolkodásmódja. Még nagyobb öröm számomra, hogy ez a fantasztikus csapat folyamatosan bővül és, hogy a jövőbeni technológiai fejlesztések mellett is kiemelten fontos marad számunkra az ember, mert ez teszi igazán szerethetővé a céget” – mondta Vincent van der Meijden, a Business Lease Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A sikeres üzleti év személyes sikereket is hozott a vállalat munkatársai számára: a korábban kontroller feladatokat ellátó Török András pénzügyi igazgatóként folytatja munkáját a Business Lease Hungary Kft-nél, míg a cég korábban hollandiai ügyvezetője Vincent Peeters, a Business Lease Group CEO pozíciójában segíti tovább a csoport munkáját.

Africa Race 2017: az Opel Dakar Team teljesítette a 6 és fél ezer kilométeres versenytávot

Egy csapat, két jármű – mindkettő teljesítette az Africa Race 6500 kilométeres versenytávját, s eljutott a legendás Rózsaszín-tó partján felállított céldobogóig. Az Opel Dakar Team két párosát, az autós mezőnyben 11. (s kategóriájában második) helyen végző Szalay Balázs, Bunkoczi László párost, valamint a kamionosok között hatodikként végző Darázsi Zsolt, Szalai Norbert kettőst arra kértük, idézze fel a Marokkón, Mauritánián és Szenegálon áthaladó viadal legjobb pillanatát.

Szalay Balázs: „Talán furcsán hangzik, de számomra az volt a legjobb pillanat, amikor elhibáztam a nyomot, és egy hatalmas dűne tetejéről orra esve egy tevefűben landoltunk. Teljesen kilátástalannak tűnt a helyzetünk, úgy tűnt, onnan lehetetlen kiszabadulni, hiszen az egyik oldalon egyáltalán nem ért le az autó. De három-négy ásással, centiről centire araszolva onnan is kijöttünk, s ez számomra azt a tanulságot hozta, hogy nincs lehetetlen, a kilátástalan helyzetekből is van kiút.”

Bunkoczi László: „Klassz érzés volt újra ott lenni a Rózsaszín-tó partján, ami a terepralisok számára legendás helyszín, hiszen a célba érkezést jelképezi, azt, hogy teljesítetted a távot, átszelted a Szaharát. Én hetedszer voltam ott, és most is lenyûgözött az élmény, Balázs pedig tizenegyedszer, de rajta is azt láttam, hogy nem változott meg benne az érzés.”

Darázsi Zsolt: „Nagyon tetszett a mauritániai homokos játszóház, ahol egy-két helyen már tudtunk tényleg gyorsan menni, és akadtak igazán remek pillanataink. Persze nehéz is volt, de nagyon élveztük. A legjobban az akzsuzsti hurokszakaszt, amely során gyönyörû tájakon autóztunk, és amikor egy kanyonban, a homokfolyóban mentünk, vagy amikor onnan kijöttünk egy meredek feljárón, az felidézte bennem a régi Dakar-érzést, akkor gondoltam azt, hogy itthon vagyok. Afrika varázsa visszatért.”

Szalai Norbert: „A verseny minden pillanatát élveztem – kivéve persze azt, amikor egy kerékcsere közben észrevettük, hogy eltört a laprugónk, mert akkor nagyon megijedtem, azt hittem, hogy itt a vége. Ez a két hét még jobban összekovácsolt minket Zsozsóval (Darázsi) és nagyon jó érzés volt megérkezni a Rózsaszín-tó partjához. Amikor meglátom azt a tavat, mindig boldog vagyok, mert az azt jelenti, hogy célba értünk…”

Megkezdték a vadonatúj Nissan Micra gyártását

Elindult a vadonatúj Nissan Micra gyártása, az első példányok az elmúlt napokban gördültek le a gyártósorról.

A gyártás utáni utolsó minőségellenőrzések garantálják, hogy az autók megfeleljenek a legmagasabb szintű minőségi követelményeknek. A Nissan legfontosabb európai piacain február közepétől kezdve érkeznek majd az első szállítmányok a márkakereskedőkhöz és vevőkhöz, míg a kontinens fennmaradó országaiban márciusban kezdődik az értékesítés.

A gyártás megindulása egyben egy több mint három évtizedre visszatekintő sikertörténetben nyit új fejezetet. Az először 1983-ban, Európában bemutatott Micra mára a világ egyik legismertebb autómodelljévé vált, amiből összesen mintegy hétmillió darabot adtak már el világszerte. A modell mostani, alapjaiban megújult ötödik generációjával a Micra az európai piac B szegmensébe sorolt ferdehátú modellek legjobbjai közé tért vissza.

Az új Nissan Micra a Nissan vállalatszövetségi partnere, a Renault flins-i üzemében, Franciaországban készül. Az új Micra a Nissan első olyan személyautó-modellje, mely a Renault egyik európai gyáregységében készül, így a modell gyártása hét év után visszakerült Európába, legfontosabb vásárlói bázisának közvetlen közelébe. Az új Micra a Nissan V-padlólemezének egy módosított változatára épül.

A Párizstól nyugatra található flins-i gyáregység felbecsülhetetlen tapasztalatokkal bír az európai piacra szánt csapotthátú autók gyártása terén. Az 1952-ben megnyitott, összesen 237 hektárnyi területet elfoglaló gyár a Renault Csoport legrégebbi autógyártó üzeme. Jelenleg az aktuális Renault Clio és Renault Zoe típusok gyártása folyik itt.

Az ehhez hasonló közös gyártásfolyamatok számos fontos előnyt kínálnak mind a vállalatnak, mind a vevőknek, és kiemelt szerepük van a Renault–Nissan Alliance vállalatszövetség által elért működési szinergiákban.

A legfontosabb, hogy ezzel maradéktalanul kiaknázhatók a Renault és a Nissan által közösen alkalmazott, APW-ként (Alliance Production Way) is ismert gyártás- és üzemmenedzsment-rendszer előnyei. Ez, amellett, hogy lehetővé teszi az egyes gyáregységek kapacitásainak optimális kihasználását, egységesíti a két gyártó által alkalmazott minőségi követelményeket és legjobb gyakorlatokat a lehető legmagasabb gyártásminőségi szint elérése és fenntartása érdekében.

Paul Willcox, a Nissan Europe elnöke ennek kapcsán elmondta: „A teljesen megújult Micra gyártásának elindítása egy olyan, ünneplésre érdemes pillanat, ami a Renault–Nissan Alliance vállalatszövetségen belüli együttműködés méltó példája.”

Hozzátette: „Arra koncentrálunk, hogy az ügyfelek mit szeretnének ma és mit várnak el a jövőben. Ezzel új szintre emeltük az európai kompakt autók szegmensét. A teljesen új Micra egy kivételes autó, melyet kifejező formaterve, vidám utastere és magabiztos vezetési élménye tesz különlegessé.”

Az új Nissan Micra egész egyszerűen forradalmi. Radikális előrelépést jelent mind az elődmodellhez, mind ahhoz a rendkívül sikeres szupermini trióhoz viszonyítva is, melynek története a Micra 34 évvel ezelőtti európai bemutatkozásáig nyúlik vissza.

Az új Micra minden eddiginél hosszabb, szélesebb és alacsonyabb. Tervezése során az európai vevők igényei jelentették a legfontosabb szempontot.

Vonzerejének alapját a sportos, kifejező külső formaterv jelenti, mely új, merész irányba tereli a Micráról kialakult képet. A modern megjelenés és a prémium érzet az autó belső terében is nyomon követhető, a kimagasló minőségű utastérben kéttónusú, puha tapintású anyagok fogadnak, ezek az összes modellben az alapfelszereltséghez tartoznak.

Az új Nissan Micra emellett a beépített technológiák terén is vezető szerepet tölt be, olyan megoldásokkal, melyek nem csak a modell, hanem az egész szegmens szempontjából újdonságot jelentenek. Ide tartozik többek között az intelligens sávelhagyásjelzés és -megelőzés. Ez a biztonsági rendszer szükség esetén finoman visszatereli a Micrát a helyes nyomvonalra.

Szintén egyedi a vezetőülés fejtámlájába épített hangsugárzókkal kivételes, 360 fokos hangzást biztosító BOSE Personal audiorendszer. Az új Micra személyre szabási lehetőségek széles tárházát kínálja. A külső és az utastér számtalan, stílusos és modern színekben elérhető prémium alkatrésszel szabható személyre.

A teljesen új Nissan Micra vezetése is nagyszerű élmény: dinamikus teljesítményt nyújt, melyet a fürgeség, az izgalmasság és a kiszámítható kezelhetőséggel együtt járó biztonságérzet egyensúlya jellemez. A modell háromféle – két benzines és egy dízelmotorral – rendelhető.

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK