Főoldal Blog Oldal: 348

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: bemutatkozik az újgenerációs Hyundai i30 kombi

Az idei Genfi Nemzetközi Autószalon alkalmával leplezik le az új generációs Hyundai i30 kombit.

Az i30 modellcsalád új tagja megtartja ötajtós testvérének időtálló formáit, eleganciát és sokoldalúságot adva a karosszériának.

„Formatervezése alapján az Új Generációs i30 kombi az i30 modellcsalád nyelvét beszéli, és magán hordozza a Hyundai modellek új jellegzetességét – a kaszkád hűtőrácsot” – magyarázza Thomas Bürkle, a Hyundai európai dizájn központjának fő tervezője. „A szűkülő tetővonal és a dinamikus arányok szinte már kupészerű sziluettet kölcsönöznek a kombinak. A jól fésült és mozgalmas összképet az oldalsó ablakokon körbefutó gazdagon krómozott keret csak még jobban kiemeli.”

Ügyfélélményt javít a Nissan technológai megoldásokkal és továbbfejlesztett szolgáltatásokkal

Az autók hálózatba kapcsolásával, a biztonsági technológiákkal és az egyedi kiegészítőkkel kapcsolatos fejlesztéseknek köszönhetően a vásárlók még nagyobb befolyást gyakorolhatnak járművük felett a Nissan szerint.

A várakozások szerint 2022-re az új technológiák és szolgáltatások már mintegy 30%-át teszik majd ki a Nissan szerviz üzletághoz kapcsolódó bevételeinek.

A Nissan tehát elindította a vállalat új, átfogó stratégiáját, melynek célja, hogy az innovatív technológiákra és minőségi szolgáltatásokra alapozva formálja át az ügyfelek tulajdonosi élményét. Az eredmény: az ügyfelek elérhetik a hálózatba kapcsolt autókhoz tartozó szolgáltatásokat, és nagyobb szabadságot kapnak az autók egyedi kiegészítőinek és tartozékainak kiválasztása terén. Az új szolgáltatások lesznek a Nissan szerviz üzletág növekedésének mozgatórugói, és a várakozások szerint 2022-re már 30%-át teszik ki a Nissan szervizhez kapcsolódó bevételeinek.

„A területen már meglévő befektetéseinkre építve a Nissan Europe átfogó, hosszú távú jövőképét fogalmazott meg az előremutató technológiák fejlesztése terén, hogy ügyfeleinknek még több választás lehetőséget és egyedi kiegészítőt kínáljunk” – mondta el Vincent Wijnen, a Nissan Europe Vevőszolgálatért felelős alelnöke. „Eltökélt szándékunk az autók tervezésének és gyártásának átformálása. Olyan, minden eddiginél magasabb szintű kifinomultságot és testre szabási lehetőségeket kínálunk, melyek megfelelnek a mai vásárlók életstílusának és vágyainak. A végső cél a mindenre kiterjedő személyre szabhatóság és a vásárló még nagyobb befolyása.”

A stratégia kulcsfontosságú eleme, hogy minden ügyfél számára elérhetővé tegyük a kapcsolódást. A hálózatba kapcsolt autók először Japánban és Indiában jelennek meg kereskedői opcióként, majd 2020-ig más piacokon is megjelennek.

A Nissan megfizethető megoldásokat fejleszt, hogy a hálózatba kapcsolódás opcióként elérhető legyen a már meglévő ügyfeleknek.  Számos technológiát kínálunk majd azon ügyfeleinknek, akik autói még nem hálózati technológiával készültek, így ezek a járműtulajdonosok is élvezhetik a hálózatba kapcsolt szolgáltatások előnyeit.

A jövőben a Nissan autók előre figyelmeztetik az ügyfeleket az esedékes szervizre, illetve automatikusan megrendelik az alkatrészeket az ellátási láncból, hogy azok a márkakereskedés rendelkezésére álljanak a szervizlátogatás során.

A stratégia keretében nagy hangsúlyt fektetünk az egyedi kiegészítőkre és tartozékokra is, így a vállalat vezető szerepet tölthet be az egyedi megoldások terén az autóiparban. A Nissan Juke-kal két éve megkezdve úttörő szerepet vállalt az európai piac ezen területén. Egyes alkatrészeinek és kárpitjainak bőséges színválasztékával a Juke részletekbe menő testreszabhatóságot kínál az ügyfeleknek. Ma a Juke-ok 80%-át egyedi utastérrel vagy külsővel, sok esetben a kettő kombinációjával vásárolják, ezáltal a típus a tartozékok terén a három legnagyobb hasznot termelő jármű között van. A Nissan következő lépése a vadonatúj Micra gyártási és tervezési folyamatának továbbfejlesztése, hogy az ügyfelek még több választási lehetőséget kapjanak a színek és a kárpitok személyre szabására.

A hálózatba kapcsolt autók fejlesztésének és a big data technológia egyre szélesebb körű használatának köszönhetően a Nissan új szolgáltatásokat kínálhat, javíthatja az ügyfelek márkakereskedésekről alkotott véleményét és sikeresebb lehet az ügyfelek megtartásában. Ezzel a megközelítéssel sokkal hatékonyabbá válhat a Nissan globális ellátói lánca, a „just-in-time” rendszerű logisztika bevezetésével a teljes gyártási folyamat hatékonyabbá válik, a gyáraktól egészen a márkakereskedésekig.

[TESZT] Opel Corsa 1.4 Turbo 150 ECOTEC Start/Stop Color Edition – sportosan attraktív

Nem is olyan régen járt nálunk egy hasonló modell, konkrétan 1.4 literes turbóval, ráadásul Color Edition megközelítésben. Itt a folytatás: Opel Corsa 1.4 Turbo teszt következik, igaz, most 150 lóerős benzines erőforrással szerelve.

Mint már megannyiszor írtunk róla, egészen az 1982-es évtől táplál maradéktalan népszerűséget az Opel Corsa, a német gyártó kisautója. Beszámoltunk már több ízben teszt formájában is a Corsa-ról, alapvetően a D sorozat oszlopos tagjairól, de miután az idő jócskán halad, s 2014 év vége felé debütált a Corsa E, ezért elkerülhetetlenül nekifutunk az újboli kivesézésnek.

Valamilyen szinten folytatjuk a hagyományokat. Népszerű szerkesztőségünkben az Opel, főként, ha olyan tesztautó érkezik, amely valamilyen módon kilóg a sorból, egyedibb, érdekesebb. Tehát elengedhetetlen maga a Color Edition irány, ami alapjaiban véve egyedi színárnyalat-együttest és szintén összetéveszthetetlen belső enteriőr-konfigurációt jelent a modellpalettára nézve.

Nem titkoltan megosztotta a közvéleményt az új Opel Corsa E érkezése, akadtak ugyanis, akik szerint egy, a korábbi platformra épített járművel jelentkeztek Rüsselsheimből. Lehet, hogy az alapok korábbi gyökereket hordoznak, ám a 2015-ös Corsa számtalan mélyre hatoló újítást hordoz – alapvetően már a külsőnél is jól látszik mindez.

A frontrész került középpontba az új Corsa-nál

Az orr-rész leghangsúlyosabb pontja minden kétséget kizáróan a hűtőmaszk lett, az amolyan mosolyra szaladó szájat formázó sziluett – talán nem is véletlen, hiszen az Opel Corsa 1.4 Turbo amúgy is vidám hangulatát fontos fókuszba helyezni ezzel. A lámpatestek rajzolata sportos, de közben egyedinek is definiálható némi aszimmetriával nyakon öntve, kiegyenesített alsó vonalakkal. A ködlámpafészkek alulra, a két szélső pontra lettek megálmodva, szolid, a beömlő keresztcsíkjával egységesen párhuzamot alkotnak.

 

Ha oldalról vizslatjuk, érkezhet némi utóérzet az előző Opel Corsa-generáció irányába, a tetőív gömbölyded mivolta, valamint az 5 ajtós kialakítás, valamint az oldalajtók felülete, illetőleg a csapott hátsó ablakrész tekintetében. Mindhárom oszlop vékonyra húzott megközelítést kapott, a C lezáró csinos díszítőelemmel büszkélkedhet, míg a visszafogott, épp alig észrevehető szárny kellemes hatást kölcsönöz a csomagtérajtónak. A 16-os felnik megdobják a sportos összhangot, csakúgy, mint az egész kasznira jellemző karbonanyagot idéző csík-stíluselemek.

Nincs többé karosszériába integrált ajtónyitás lehetősége, ezt elhagyták a tervezőmérnökök az Opel Corsa 1.4 Turbo-nál – itt az ötödik ajtóelem nyitógombjára gondolunk, mely az embléma enyhe nyomására reagált. Persze az alapok valamilyen szinten megmaradtak, a logó jobban kidomborodik, és az alsó körív környékén keresendő a nyitás mikéntje.

Lámpatestek tekintetében érkezik a tipikus Opel-jelleg, az oldalablakok ívelését szorosan követő vonalvezetéssel történt a kialakítás, valamint a front fényszóróihoz hasonlóan itt is kiegyenesített alsó felületeket kapunk. Se több, se kevesebb; mondhatni, már-már minimalista a jelleg, de persze nem az. Ez az Opel Corsa 1.4 Turbo egy igazi egyéniség, színes szeretetcsomag.

Részletek az enteriőrben: dinamizmust sugall, annak rendje és módja szerint

Folytassuk az Opel Corsa 1.4 Turbo belterének taglalásával: A műszerfal, valamint az első utasoldali rész felé húzódó cockpit kialakítása harmonizál az autó színével, jelen esetben a sárga árnyalat lett átültetve az utaskabinba, lakkfekete berakás-megoldásokkal, mely utóbbiak még az ajtók kárpitozásán, konkrétan a könyöklőkön is visszaköszönnek.

Rendkívül stílusos tehát a megjelenés, az már más kérdés, hogy a szűkös láb- és térdterek már elöl is visszafogják a komfortérzetet, igaz, alaphangon nyilván nem férfifejjel kell gondolkodnunk, ha az új Opel Corsa 1.4 Turbo határait feszegetjük.

Könnyen konfigurálható és gyakorlatban jól teljesítő IntelliLink alapú infotainment dolgozott az Opel Corsa 1.4 Turbo tesztautóban. A 7 col képátlós, kitűnő kontrasztarányú és fényerejű LCD pillanatok alatt felismerte a párosított készüléket (az Android mellett természetesen kipróbáltuk iOS-szal is), az előtelepített BringGo navigációs szoftver (Android) pontosan és korrektül irányította csapatunkat az utazás során – igaz, némi latency azért érzékelhető volt a Bluetooth 3.0 alapú kapcsolódás révén (USB átvitelt nem próbáltunk). A rendszer egyébként még tud hangutasításra is dolgozni (Siri Eyes Free), valamint számos, ingyenesen (is) letölthető applikáció áll rendelkezésre.

Szem előtt a biztonság

Komoly vezetéstámogató rendszert is konfigurálhatunk az Opel Corsa 1.4 Turbo-ban, nem meglepő módon a Cosmo felszereltséghez társításra került számtalan ilyen opció. A rendszer neve Opel Eye névre hallgat, tartalmaz jelzőtábla-felismerést, sávelhagyásra figyelmeztetést, követésitávolság-jelzőt, ráfutásra figyelmeztetőt, távfényszóró asszisztenst, oldalsó holttérfigyelőt.

Kényelmes, mélyített háttámlájú ülések várják az új Opel Corsa E utasait, optimálisan kialakított ülő- és hátfelületekkel. Hátul két fő utazhat viszonylag kényelmesen, nyilván nem hosszabb távon, itt is jól kialakított székekkel. A beszállás – mint affajta alsókategóriás miniautóba – itt sem egyszerű mutatvány, vigyáznunk kell arra, hogy ne verjük be a fejünket, amikor oldalazva ülünk a hátsó traktusba.

280 literes csomagtérkapacitással rendelkezik az új Opel Corsa E, a befogadóképesség 1090 literig növelhető. A pakolhatóság jó, minimális szinteltérés tapasztalható csak a raktér padlója és a küszöb közt, ami egyáltalán nem zavaró.

Közelít az OPC-hez

A korábbi 1.4-es benzines turbómotorral szerelt Corsa 100 lóerőt produkált. Dinamizmusban nem volt hiány, ez tény – viszont a nem sokkal később tesztelt Corsa OPC erőteljesen megmutatta: igenis számít az a nagyjából duplázott lóerő-különbség. Jelen tesztalanyunk 150 lovas turbóst kapott, ami papírforma szerint ugyebár pluszban 50 lóerőt, 20 Newtonmétert (a 100 LE-s kerek 200 Nm) tesz hozzá az összképhez. Nyilván jobban kell pörgetni az aggregátot ahhoz, hogy a teljesítmény ténylegesen leadásra kerülhessen, itt a csúcsnyomaték 3000-es percenkénti fordulatszámon érkezik (+1150 RPM), a teljesítmény pedig 5000-es percenkénti fordulatszámon domborít (+1500 RPM). Minden egyéb megegyezik a 100 és 150 lovas benzineseknél, a hengerűrtartalom ugyanúgy 1364 köbcentiméter, a sűrítési arányok egyaránt 9.5:1 értékűek.

Bár az OPC értékeket papírforma szerint nem éri el az Opel Corsa 1.4 Turbo, de hasonló érzetet ad vezetés közben: remek gyorsulást hoz (méréseink szerint 8.7 másodperc alatt futotta a 0-100 kilométer/órás sprintet), a megfelelően hangolt 6 sebességes manuális váltó fokozatai megfelelő áttételezésüknek köszönhetően remekbeszabottan kiautózható minden tartomány. Mindehhez soha el nem fogyó erőtartalék, jól brillírozó turbónyomás társul, bár ez az 1.4-es is hajlamos lefulladásra, ha óvatlanul kezelnénk a pedálokat – de elég egy hirtelenebb indítás piros lámpától.

Városi környezetben összehozható a 7 liter körüli átlag (7.2 pontosan) 100 kilométerre lebontva, ami tényleg átlagos ilyen teljesíményt figyelembe véve. Hatodikban, folyamatosan 90 kilométer per óra környékén autózva 4 személlyel a végletekig takarékos tud maradni az Opel Corsa 1.4 Turbo: 4.6 liter/100 kilométer átlaggal zártunk.

Árazás

Tesztünk főszereplője, az Opel Corsa 1.4 Turbo 4 580 000 forintos alapáron férhető hozzá, az alap Corsa 1 literes ECOTEC Start/Stop rendszerrel felruházott motorral, 90 lóerővel, 6 gangos manuális váltóval 4 460 000 forinttól vásárolható meg – Selection felszereltséggel. A csúcsot jelentő, 1.6-os turbótöltött ECOTEC benzines erőforrással gyártott OPC variáns 6 130 000 forintba kerül jelenleg az importőr adatai szerint.

2016 Opel Corsa 1.4 Turbo 150 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1364 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 3000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4021 mm

Szélesség: 1746 mm

Magasság: 1481 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Első gumik mérete: 215/45 R17

Hátsó gumik mérete: 215/45 R17

Tömeg, üresen: 1105 kg

Megengedett össztömeg: 1690 kg

Csomagtartó mérete: 280 liter, 1090 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 207 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.2 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.4 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.4 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 132 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Rövid ideig Budapesten állomásozott az új Volkswagen Crafter

Szokatlan körutazásba vágott a Volkswagen Haszonjárművek: nem kevesebb négy hónap alatt harminc országot felölelő túrára küldte az új Crafter modellt.

A Mesterektől a mesterekhez elnevezésű projekt keretében különleges szakembereket keres fel a turné annak érdekében, hogy bebizonyítsa: ez az autó még a legkülönlegesebb mesterek munkájába is tökéletesen bele tud illeszkedni. Az új Volkswagen Crafter hazánkban az oldtimer repülők renoválásával foglalkozó Goldtimer Alapítványt látogatta meg néhány napja a Budaörsi repülőtéren.

Legyen szó skótduda készítőről Skóciában, szélmalom felújítóról Hollandiában, a holland királyi udvarnak szállító virágtermesztőről, egy fejszéket készítő svéd kovácsról vagy a magyar old timer repülőgépeket restauráló alapítványról – minden vállalatnál egy a cél, hogy tökéleteset alkossanak.

Ehhez hasonló különleges mesterségeket űző vállalatokat látogat meg a Mesterektől a mesterekhez elnevezésű projekt keretében a Volkswagen Haszonjárművek az új Crafter hivatalos bevezetése előtt, hogy ezzel is bebizonyítsa: a kishaszonjárművet nagyon változatos felhasználói csoportok igényeihez és szükségleteihez szabták.

Így ez az autó sokkal praktikusabb, költség-hatékonyabb és innovatívabb, mint bármikor korábban, ebből eredően megfelel minden olyan kihívásnak, ami a hétköznapi életben a kézműves mesterségek gyakorlatában előfordulhat.

A körút Hannoverből, a márka központjából indult, s négy hónap alatt harminc országot látogat meg, mely során az új Crafter megközelítőleg a Föld kerületével azonos távolságot – közel 42 ezer kilométert – tesz meg, ezáltal gyakorlatilag az első pillanattól kezdve egy minőségi ellenőrzésnek veti alá magát.

A kétfős német stáb hazánkban az old timer repülők renoválásával foglalkozó Goldtimer Alapítványt látogatta meg a Budaörsi repülőtéren az elmúlt napokban, ami azért is volt különleges pillanat, mert Magyarországon itt volt először látható az új haszonjármű.

Az Alapítvány egyébként idén ünnepli 25 éves évfordulóját, s ez idő alatt számos repüléstörténetileg meghatározó repülőgépet restaurált, így például egy Li-2-őt, egy Po2-őt, egy Bánhidi Antal tervezte Gerlét, vagy egy-egy példányt a Rubik Ernő által megalkotott Cimbora, Vöcsök és Kánya típusokból.

A bemutató után az új Crafter egyből továbbállt, a következő két megállója Ausztriában és Szlovákiában lesz.

Bemutatták Magyarországon is a Fiat Tipo kombit

Harmadik karosszériaváltozatával teljessé vált a Fiat Tipo modellcsaládja: itt a kombi verzió. Láthatóan összetéveszthetetlen karakter, egyszerűség, funkcionalitás jellemzi, mindehhez kiváló ár-érték arány társul.

Ezek azok a tulajdonságok, amelyek az új Tipo szedánt, illetve ötajtós változatát egyaránt sikeressé tették és hozzájárultak, hogy a Fiat modellcsaládja az Autobest nagy presztízsű szavazásán elnyerje a 2016 legjobb vétele címet.

Nem kell sok, hogy sokat kapjon: a legjobb vétel lehetőségét keresők számára, kizárólag a 2017 február 16 és 25 között megrendezett nyílt napokon a Tipo mindhárom – 4 ajtós, 5 ajtós és kombi – karosszériatípusa már 3.990.000 forinttól elérhető ajándék metálfényezéssel a Fiat magyarországi márkakereskedéseiben.

A kombi megjelenésével teljessé vált a Tipo modellcsaládja, amely kiegyensúlyozott ár-tartalom-minőség arányt, a funkcionalitás és a sokoldalúság terén ennél is többet nyújt.
A Tipo ezen változata 4,57 méteres hosszával a kategória élvonalába tartozó kényelmet kínál utasainak. A két első ülésen az akár 187 centiméteres testmagasságú utazók is kompromisszummentesen helyet foglalhatnak, míg hátul három, 180 centis utasnak is jut elegendő hely.

Kategóriája egyik legtágasabb, 550 literes csomagterével, a Tipo kombi autója jó választás. De, hogy valóban a legjobb vétel legyen, a konfigurálható „Magic Cargo” csomagtér-elemek beépítésével a Fiat garantálja a praktikus és rugalmas használhatóságot is. A csomagtartó padlója két szinten helyezhető el, ezáltal szabályozható a raktér magassága. A két kiemelhető oldalfal pedig választási lehetőséget kínál: szállíthatunk apró tárgyakat, vagy teljes egészében kihasználhatjuk a csomagtartó szélességét. A pillanatnyi igények szerint alakítható tágas és könnyen pakolható csomagtér a családi és szabadidős tevékenységekhez éppen úgy tökéletesen megfelel, mint ahogy eleget tesz a munkavégzéssel járó követelményeknek is.

Az osztottan is dönthető hátsó ülések lehajtva egybefüggő padlót eredményeznek. Az egységes, egyetlen síkot alkotó, szintkülönbség nélküli rakodófelület megkönnyíti pakolást. A csomagtér teljes hosszúsága meghaladja a 180 centimétert, így alkalmas akár kerékpárok, sílécek, babakocsik, vagy bőröndök szállítására is.

A Fiat számos ötletes megoldással igyekszik a Tipo család minden utasa számára a lehető legélvezetesebbé tenni a fedélzeten töltött időt. Ennek jegyében, kiviteltől függetlenül valamennyi Tipo gazdag alapfelszereltséget kínál. A kombi Lounge verzióján az alapcsomag része az innovatív Uconnect 7″ HD LIVE rendszer, amelynek nagy felbontású, hétcolos érintőképernyője a táblagépekhez hasonlóan fogadja a többujjas parancsokat. A legújabb generációs rendszer Bluetooth mobiltelefon kihangosítást, audio streaming funkciót, szöveges üzenet felolvasást és hangfelismerést, AUX és USB csatlakozókat, iPod integrációt, valamint a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket tartalmaz. De a Tipo igény esetén tolatókamerával és az új TomTom 3D Touch műholdas navigációs berendezéssel is rendelhető.

Fontos szerepet kaptak a fejlesztés során az Euro6-os besorolású motorok. A Tipo család mindhárom tagja az európai piacra tervezett három, eltérő teljesítményű benzines és két dízel motorváltozattal rendelhető. A benzines választékban elérhető a 95 lóerős 1,4 literes 16 szelepes, a 120 lóerős 1,4-es T-Jet, valamint a 110 lóerős 1,6 literes E-TorQ motor. Az 1,4 literes 120 lóerős motor LPG változaban is kérhető. A kínálatot a 95 lóerős 1,3-as Multijet II és a 120 lóerős 1,6-os Multijet II dízelmotor teszi teljessé.

Utóbbi már rendelhető a DCT duplakuplungos automata sebességváltóval is, amely folyamatos nyomatékleadást és vonóerő-kifejtést biztosít, ezáltal nem jelentkezik teljesítmény-vesztés a sebességváltásoknál. A duplakuplungos sebességváltó használatható automata vagy szekvenciális kézi üzemmódban, a vezető döntésétől függően kényelmesen és takarékosan, vagy dinamikus vezetési stílusban.

Itt a vadonatúj Kia Rio

Az új Kia Rio még tavaly, 2016 szeptemberében, a Párizsi Autószalonon tartotta világpremierjét, tegnap Magyarországon is bemutatták. Az autó európai forgalmazása 2017 első negyedévében indul.

A Rio a Kia második legkeresettebb modellje: 2016-ban világszerte több közel 450 000 példány talált belőle gazdára, és ezzel a márka éves eladásainak 15 százalékát tette ki.

A negyedik generációs Rio új formaterve, fokozott kényelme és praktikuma, kategóriaelső biztonsági technológiái és új kapcsolódási megoldásai mellett különleges vezetési élményt is kínál.

„A Rio rendkívüli jelentőséggel bír a Kia számára, hiszen márkánk egyik legfontosabb típusa világszerte, az európai piacon pedig a harmadik legsikeresebb modellünk” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója. „Az újautó-piacon a B-szegmensben tapasztalható talán a legélesebb verseny; a Rio előző generációja minden korábbinál több emberrel ismertette meg a Kia márkát.”

A Rio mindig is vonzó formatervet, kedvező fenntartási költségeket és általános praktikumot kínált az ügyfeleknek. A korábbi modell pontosan ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően szerzett rajongókat minden korábbinál nagyobb számban szerte a világon. Az új modell elődje erősségeit megőrizve élvezetesebb vezethetőséggel és kategóriája legfejlettebb biztonsági jellemzőivel lép színre.

Az ügyfelek eddiginél szélesebb körének szükségleteit és kívánságait szem előtt tartva megtervezett új Rio az eddiginél is fontosabb szerepet játszik a Kia modellkínálatában. A B-szegmens az európai újautó-piac legnagyobb kategóriája; a Kia várakozásai szerint az új Rio felzárkózik majd a Kia legnépszerűbb európai modelljei, a Sportage és a cee’d mellé.

Külső formaterv: egyenes vonalak, sima felületek

A Rio progresszív, új külső és belső formatervét a Kia németországi és kaliforniai formatervező stúdiói alkották meg, szoros együttműködésben a vállalat hazai dizájnközpontjával (Namyang, Korea). Az új Rio megjelenését egyenes vonalak és sima felületek határozzák meg, és ez karakteres, újszerű, elődjénél érettebb megjelenéssel ruházza fel.

Az autó elején a Kia tigrisorr hűtőmaszkjának legfrissebb adaptációjával találkozhatunk. Ez szélesebb és laposabb is a korábbinál, a hűtőmaszk burkolata fényes fekete. A maszk egységet alkot a szintén frissen tervezett fényszórókkal, amelyek plasztikusabb kialakításukkal divatosabb megjelenésűek, modern hatásukat új, U alakú LED-es nappali menetfény fokozza. A Rio ködfényszóró-keretei a lökhárítóban kijjebb és feljebb költöztek a harmadik generációs modellhez képest, ami optikailag szélesebbé teszi az autó orrát. A megnyújtott motorháztetőn törésvonalak futnak végig az A-oszlopok tövétől a hűtőrácsig, illetve a fényszórókig.

Oldalnézetből megnyújtott, kiegyensúlyozottabb kiállást mutat a negyedik generációs Rio, ami a hosszabb motorházfedélnek, a nagyobb első túlnyúlásnak, a 10 mm-rel megnyújtott (2580 mm) tengelytávnak, és a keskenyebb, meredekebben álló C-oszlopoknak köszönhető. Az új autó összességében 15 mm-rel hosszabb (4065 mm), és 5 mm-rel alacsonyabb (1450 mm) elődjénél. A Rio vállvonalán és ajtólemezein egyenes, határozott vonalak futnak végig, optikailag még inkább megnyújtva a karosszériát.

A Rio hátsó része meredekebben áll, a hátsó szélvédő csaknem teljesen függőleges. A hűtőrácstól kiinduló, a fényszórókon és az ajtók felső élén végig futó, majd hátul folytatódó egyenes vonalakhoz keskenyebb, plasztikusabban megformált hátsó lámpák társulnak; utóbbiakat új, nyíl alakú LED-es betétek teszi karakteresebbé. Akárcsak az autó szélesebb hatású homlokzata, az új Rio hátulja is hozzájárul az erőteljes megjelenéshez.

Az új Rio európai forgalmazásának kezdetekor nyolcféle karosszériaszínben lesz megrendelhető, háromféle könnyűfém keréktárcsával, 15-17 colos méretben. A Rio csak ötajtós kivitelben lesz kapható Európában.

Belső kialakítás: modern utastér új, „lebegő” HMI kezelőfelülettel

Az új Kia Rio modern beltere a korábbinál merészebb térbeli formákkal és ergonomikusabb kialakítással operál.

Akárcsak a karosszéria külső felületén, a műszerfal széltében végigfutó, egyenes vonalak határozzák meg a belső tér formáját: optikailag kiszélesítik, és hatásosabb térérzetet teremtenek. A műszerfal alakját kirajzoló hosszú vonalak mellett az előző generáció függőleges szellőzőit felváltó, vízszintes rostélyok is szélesítik a teret, a műszerfal középső részét fényes fekete dekorbetét foglalja el.

Maga a műszerfal a vezető felé fordul, ami sportosabb, vezetőközpontú kialakítást és prémiumhatást is teremt. A műszerfal közepét az infotainment rendszer foglalja el, „lebegő” nagyfelbontású érintőképernyős kezelőfelülettel. Ez alatt, a vezető felé forduló középkonzolon a korábbinál kevesebb a gomb, ugyanakkor több kapcsoló is található itt; ezekkel a fűtés és a szellőzés kezelhető.

Az új Rio fekete vagy szürke szövet üléskárpittal, illetve fekete vagy szürke műbőrkárpitozással rendelhető meg. A „piros csomag” fekete/piros műbőrbe burkolt üléseket kínál mindkét üléssorban.

Új technológiák teszik még vonzóbbá a Rio utasterét. A kényelmes és praktikus környezetet kínáló új modell olyan funkciókkal is megrendelhető, mint a kulcs nélküli nyitás és indítás, a fűthető ülések és -kormánykerék, az esőérzékelős ablaktörlő, vagy az automata fényvezérlés. Az új modellhez emellett elérhető sebességtartó automata sebességhatároló funkcióval, valamint a tolatókamerás parkolássegítő rendszer is.

A fejlesztők különösen nagy hangsúlyt fektettek a menetzajok lehető leghatékonyabb kiszűrésére, ennek érdekében a műszerfal is új hangszigetelő anyagokkal gazdagodott. Ugyanakkor a merevebb első segédváz a korábbinál hatékonyabban szűri meg az útfelület felöl érkező rezgéseket. Az új Rio padlóját kívülről áramlásjavító műanyagburkolat fedi, és légterelőit is úgy alakították ki, hogy azok hatásosan csökkentsék a szélzajt.

Praktikum: tágasabb utastér és csomagtartó, jobb körkörös kilátás, átláthatóság

A Rio kategóriája egyik legnagyobb csomagtartójával (325 liter) rendelkezik; a modell tervezése és fejlesztése során alapvető szempont volt a praktikum.

A Rio 10 mm-rel megnövelt tengelytávja és 15 mm-rel nagyobb hossza tágasabb utasteret és nagyobb csomagtartót eredményez. A lábtér elöl 1070 mm, hátul 850 mm, ráadásul az új modellben a válltér is meghaladja a kategória legtöbb autójáét: elöl 1375 mm, hátul 1355 mm. Noha az új Rio 5 mm-rel alacsonyabb lett, az első és a hátsó fejtér (1020 mm, illetve 964 mm) a B-szegmens legjobb értékei közé tartozik.

A keskenyebb (87 mm-rel) C-oszlopok és az A-oszlopok tövére átköltöztetett külső visszapillantók a lehető leghatékonyabban csökkentik a holtteret, és javítják a körkörös kilátást. Az alacsonyabban húzódó ablakvonal és a hátsó ajtók kilépő élén kialakított háromszög-ablakok szintén jobb kilátást engedélyeznek.

A Rio utasterében még több a tárolóhely. A középkonzol tövében mobiltelefonok és egyéb apró tárgyak elhelyezésére alkalmas fedetlen tárolótálca található, a tetőkonzolon napszemüvegtartót alakítottak ki. A kesztyűtartó szabályos téglatest alakú üreg. Az új Rio minden ajtajában (elöl másfél, hátul félliteres palackok elhelyezésére is alkalmas) palacktartót találunk, elöl két nagyméretű pohártartó is van. Az ajtóbehúzókban zárt aljú üregeket alakítottak ki, ahol szintén elférnek apróbb tárgyak. Opcióként középső könyöklő is rendelhető.

A csomagtartó 37 literrel nőtt, most 325 literes (VDA; +13%), ez az egyik legjobb érték a kategóriában. A tér annak ellenére tágasabb, hogy (a modell egyik legfontosabb stíluselemeként) a Rio hátsó túlnyúlása rövidebb (655 mm) lett. Az új Rio csomagtérpadlója két szinten tehető be, így a felhasználók változatos méretű tárgyakat helyezhetnek el a padló alatt, megakadályozva azok elgurulását, vagy elrejtve őket az illetéktelen tekintetek elől. A Rio alapfelszerelésként kínálja az osztottan dönthető hátsó üléssort, valamint a csomagtérpadló alatt elhelyezett defektjavító készletet. A vásárlók opcióként pótkereket is rendelhetnek.

A hátsó ülés alatt elhelyezett üzemanyagtartály 45 literes, két literrel nagyobb, mint az elődmodellben volt.

Hajtásláncok: takarékos, új T-GDI motorok alacsony károsanyag-kibocsátással és közvetlen gázreakcióval

Az új Rio takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre.

Valamennyi kéziváltós kivitelhez alapáron jár a Kia startstop rendszere, a 100 LE-s T-GDI benzinmotorhoz és a 77 LE-s 1,4-es dízelhez Eco, és LFC (Low Fuel Consumption: Alacsony fogyasztás) csomag is rendelhető. Az Eco csomagba 15 colos keréktárcsák, LED-es nappali menetfények, alacsony gördülési ellenállású Michelin gumiabroncsok és az alapmodellekénél kicsivel hosszabbra áttételezett sebességváltó tartozik. Az LFC csomag mindezeket 5 mm-rel alacsonyabb hasmagassággal (135 mm) egészíti ki. Az alacsony gördülési ellenállású abroncsok a többi Rio változathoz is elérhetők.

A könnyű, kompakt.0 T-GDI benzines először a Kia cee’d-ben jelent meg 2015-ben; az új Rio eladásaiban a várakozások szerint főszerephez jut majd, a különösen takarékos, csekély károsanyag-kibocsátású T-GDI motorok kis tömege jót tesz a Rio dinamikus vezethetőségének: a kisebb tömeg jobb kanyartulajdonságokat is eredményez.

A Kia Rióhoz az 1.0 T-GDI motor 100 vagy 120 lóerős kivitelben választható. A 100 lóerős erőforrás 4500/perc fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka (172 Nm) 1500-4000/perc között jelentkezik. Ennek a motornak a kombinált átlagfogyasztása 4,5 l/100 km (Eco csomaggal 4,3, LFC-vel 4,1 l/100km), széndioxid emissziója 102 g/km (Eco: 99, LFC: 94 g/km). A nagyobb teljesítményű, 120 lóerős változat nyomatékcsúcsa és az ahhoz tartozó fordulatszám-tartomány megegyezik a 100 LE-sével, maximális teljesítményét azonban magasabban, 6000/percnél adja le. Ezzel a motorral a Rio kombinált fogyasztása 4,7 l/100 km (CO2: 107 g/km).

Az 1,0 literes T-GDI motor mellett a Kia Rio két hengerenkénti szívócső befecskendezéses (MPI) szívó benzinmotorral is megrendelhető. A 84 lóerős, 1,25 literes erőforrás percenkénti 6000-es fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka 122 Nm (4000/perc), vegyes fogyasztása, alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal 4,7 l/100 km, (CO2: 106 g/km) és 4,8 l/100 km (CO2: 109 g/km) normál gumikon. Az 1,4 literes benzines 100 lóerős 6000/percnél, 133 Nm nyomatéki csúcsa 4000/percnél jelentkezik, kombinált fogyasztása 5,0 l/100 km (CO2: 114 g/km).

Még kedvezőbb károsanyag-kibocsátásra képesek az új Rio dízelmotoros változatai: az 1,4 literes gázolajos 77 vagy 90 lóerős lehet. Előbbi CO2 emissziója LFC csomaggal mindössze 88 g/km (Eco-val: 92 g/km), a 90 LE-s változat 96 g/km-re képes.

Az összes motor az első kerekeket hajtja, ötfokozatú (az 1,25 literes, illetve a 100 lóerős 1,0 literes T-GDI benzinmotorok esetén) vagy hatfokozatú (1,4 literes benzinmotor, 120 lóerős 1.0 T-GDI, valamint mindkét 1,4 literes dízel) kézi sebességváltón keresztül.

Biztonság: ADAS vezetőtámogató technológiák, ötcsillagos Euro NCAP célérték

Az új Rio kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselőjeként lép piacra; biztonsági teljesítményét a Kia fejlett vezetőtámogató csomagja (ADAS) is javítja. Az új Rio nagyszilárdságú acélszerkezetre épül, és a passzív biztonsági funkciók széles körét kínálja: az autót úgy tervezték, hogy a világ legszigorúbb töréstesztjein is helyt álljon.

Az ötcsillagos Euro NCAP teljesítményre tervezett Rio (opciós ADAS technológiákkal kiegészítve) a kategóriában elsőként kínál gyalogosfelismeréssel kiegészített önműködő vészfékrendszert. A Rio AEB rendszere hosszú távú radar segítségével észleli az ütközés vagy gázolás veszélyét, és segít megállítani az autót*. Az AEB-hez sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) is társul, amely figyelmezteti a vezetőt, ha az autó, indexelés nélkül készül elhagyni a forgalmi sávot.

A Kia tervei szerint újabb vezetői asszisztens rendszerek is megjelennek az új Rióban még idén, ilyen a holttér figyelő, az automatikus távfény kapcsolás, és a fáradtságérzékelő is. Utóbbi a vezető kormánymozdulataiból, pedálkezeléséből és irányjelző használatából következtet a testi és szellemi frissességre, s ha bajt észlel fényjelzéssel és hanggal is figyelmeztet.

Az új Rio karosszériája jelentős részben fejlett, nagy szilárdságú acélokból (AHSS) áll: a Kia 2020-ra 5 százalékkal csökkenteni kívánja az új modellek vázszerkezetének tömegét (a 2014-es szintekhez képest), javuló biztonsági jellemzők mellett. Az új Rio karosszériájának 51 százaléka erős, könnyű AHSS ötvözetekből készült, szemben a harmadik generációs modell 33 százalékos értékével.

Az AHSS szélesebb körű alkalmazása megerősítette az utascellát, ami az ütközéskor fellépő erők hatékonyabb elvezetése révén fokozott utasbiztonságot eredményez. A nagyobb szilárdságú acélelemekkel merevítették az A- és B-oszlopokat, a küszöböket, a tetőszerkezetet, a motorteret, valamint a padlólemezt is.

Az új Rio összesen hat légzsákot kínál, emellett az első és hátsó utasüléseken egyaránt ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontokat.

Stabilabb vezethetőség, kényelmes rugózás

Az új Rio nem csupán rendkívül biztonságos, de a vezetési élmény terén is felülmúlja közvetlen elődjét. A Kia futómű-fejlesztő stábjai élvezetesebb vezethetőséggel kívánták felruházni az autót, dinamikusabb, közvetlenebb irányíthatósággal, méghozzá komfortosabb rugózás mellett. A Rio elöl független MacPherson futóművet, hátul csatolt lengőkarokat alkalmaz.

A merevebb vázszerkezet bevezetésének köszönhetően a K+F csoportok komfortosabb, kiszámíthatóbb felfüggesztést tervezhettek. Az új Rio elődjéhez képest módosított rugó- és lengéscsillapító-beállításokat kapott, ami a teljes sebességtartományban stabilabb, kényelmesebb rugózást eredményez, ugyanakkor élvezetesebbé is teszi a modell vezethetőségét.

Az első futómű vadonatúj: merevebb rugóstagokkal és erősebb kereszttartóval készül, így az új Rio elődjénél pontosabban irányítható, és közvetlenebbül követi a vezetői utasításokat. A hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztésben újak, és a korábbiaknál függőlegesebb helyzetűek a lengéscsillapítók, ez a stabilitásra és a kanyarjellemzőkre is jótékonyan hat. Az áthelyezett kormánymű ellenállása kisebb a korábbinál, így a kormányáttételt 5 százalékkal közvetlenebbre vehették a fejlesztők.

Az új ADAS technológiai csomagon túlmenően az új Rio alapfelszerelésként kínálja a Kia VSM stabilitás-szabályozó rendszerét, valamint ESC menetstabilizáló berendezését. A VSM fékezéskor és kanyarodáskor gondoskodik a stabilitás megőrzéséről: a rendszer észleli a tapadásvesztést, és az ESC segítségével irányban tartja az autót.

Az ívmeneti fékerő-szabályozó rendszer szintén az alapfelszerelés része, ez kanyarban képes a fékerő kerekenkénti független szabályozására, és így a stabilitás mindenkori megőrzésére. Ugyanezzel a módszerrel a lassításokból adódó karosszériabillenések is csökkenthetők, amitől a vészfékezések válhatnak hatékonyabbá.

Csatlakozás: teljes körű Android és Apple okostelefonos integráció

A műszerfal közepét az új infotainment rendszer foglalja el, a Kia új HMI kezelőfelületével. A Rióhoz elérhető a „lebegő” 5 colos érintképernyővel felszerelt infotainment rendszer, amelyhez hathangszórós audio is társul. A vásárlók külön megrendelhetik a 7 colos változatot Android Auto™ vagy Apple CarPlay™ funkciókkal, navigációs rendszerrel.

A navigációs rendszerrel elérhető Kia Connected Services online kapcsolódási csomag a legkülönfélébb információs szolgáltatásokat vonultatja fel, az élő forgalmi hírektől** a traffipax-térképig és figyelmeztetésig**, a turisztikai pontok keresésétől az időjárás előrejelzésig. A navigációs rendszerrel felszerelt gépkocsikhoz rendelhető Kia Connected szolgáltatást az autó megvásárlását követő hét éven át ingyenesen használhatják a tulajdonosok.

A Rio Android Auto rendszere legalább Android 5.0 (Lollipop) vagy annál frissebb operációs rendszert alkalmazó okostelefonokkal kompatibilis. A modell piaci bevezetésétől elérhető Android Auto összekapcsolódik a felhasználó telefonjával, majd lehetővé teszi, hogy az okostelefonos alkalmazásokhoz és egyéb funkciókhoz (pl. Google Maps navigáció szóbeli útmutatással, telefon kihangosító, szöveges üzenet felolvasása, hangfelismerés) az autó fedélzeti infotainment rendszerének képernyőjén keresztül férjenek hozzá. Az Android Auto azt is lehetővé teszi, hogy streaming kapcsolaton keresztül zenét hallgassunk a Google Play Music szolgáltatásból vagy máshonnan.

Az iPhone 5 vagy újabb készülékkel kompatibilis Apple CarPlay teljes körű Siri hangvezérlést kínál, amellyel a telefon, számos funkciója és alkalmazása irányítható, beleértve az Apple Maps alapú navigációt, a híváskezelést, vagy a szöveges üzenet diktálását. Az Apple CarPlay további olyan audio alkalmazásokat is támogat, a zenei streamingtől a hangoskönyvekig, amelyeket a felhasználó korábban iPhone készülékére letöltött. 2017 végére a Rióhoz teljes konnektivitást lehetővé tevő 7 colos központi érintőképernyő is elérhető lesz, navigációs rendszer nélkül is.

A Kia Rio a B-szegmensben elsőként kínál USB csatlakozást az utastér első és hátsó felében, amelyeken keresztül a felhasználók közvetlenül az autó infotainment rendszeréhez csatlakoztathatják mobil készüléküket, valamint menet közben tölthetik annak akkumulátorát.

Az új Rio európai forgalmazása 2017 elején indul

A vadonatúj Kia Rio 2017 első negyedévében koreai gyártásból (Sohari) érkezik Európába a vállalat egyedülálló hétéves, 150 000 kilométeres garanciájával.

*Az önműködő vészfékrendszer (AEB) vezetőtámogató rendszer, és mint ilyen, nem mentesíti a vezetőt azon felelősség alól, hogy minden körülmények között biztonságosan működtesse gépkocsiját. A vezetőnek mindenkor személyes vezetési képességeihez, a törvényi előírásokhoz és az általános forgalmi és útviszonyokhoz kell igazítani vezetési stílusát. Az AEBS nem a gépkocsi önálló működtetésére szolgál.
** A szolgáltatások igénybe vételét az adott országban törvényi korlátozások szabályozhatják.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: a Honda újdonságai

Számtalan érdekességet s persze újdonságot sorakoztat fel a Honda a 2017-es Genfi Autószalonon.

A japán gyártó nemcsak a Civic Type R legújabb nemzedékét gurítja színpadra a seregszemlén, hanem új, gondolatolvasó koncepcióautóját és legfrissebb, legmodernebb műszaki megoldásait is közszemlére teszi.

Civic Type R

A japán gyártó bemutatójának egyik legfőbb eleme a vadonatúj Civic Type R lesz, melynek fejlesztésekor arra törekedtek a szakemberek, hogy a vezetési élményt illetően messze túlszárnyalja a hot hatch szegmens többi tagját. A Type R-t az alapmodellel egyidejűleg dolgozták ki a mérnökök, így mindkét változatot egyedülálló kifinomultság és kiemelkedő menetdinamika jellemzi. Utóbbiról a Honda legújabb erőforrása, a rendkívül hatékony 2.0 VTEC TURBO gondoskodik.

Az új Civic Type R gyártása 2017 nyarán kezdődik Swindonban, a Honda angliai üzemegységében, innen exportálják majd az európai piacokra, sőt Japánba és az Egyesült Államokba is. Az észak-amerikai forgalmazás kezdete jelentős mérföldkő a vállalat történetében, hiszen most először árulnak majd Honda-emblémás Type R-t az újvilág kereskedéseiben.

A vadonatúj Civic Type R sorozatgyártású változatának hivatalos bemutatója 2017. március 7-én 11 óra 30 perckor, a 4-es pavilonban kezdődik.

Clarity Fuel Cell

Bár a tavalyi év végén már megérkeztek az első példányok kontinensünkre, a Clarity Fuel Cell is színre lép Genfben. A vadonatúj Clarity a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve, 620 kilométeres hatótávolságával kategóriájának abszolút legjobbja.

A modell szerves része az Európában útjára indított HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) programnak, melynek célja, hogy megismertesse az emberekkel az üzemanyagcellás járművek előnyeit és a teljes régióban kiépüljön a hidrogénutántöltéshez szükséges infrastruktúra.

Honda NeuV

Genfben találkozhat először a nagyközönség a Honda NeuV tanulmányautóval, ami nem más, mint egy elektromos, automatikus irányítású jármű, melynek legfőbb érdekessége a mesterséges intelligencia által vezérelt „érző erőforrás”, ami képes tanulni a pilótától.

Az innovatív, önvezető modell komoly anyagi haszonnal kecsegteti a leendő vásárlókat, ugyanis azokban az időszakokban, amikor a tulajdonosnak nincs rá szüksége, utasokat szállít! Amellett, hogy „taxizik”, képes áramot termelni és „feltölteni” az elektromos hálózatba, így tényleg teljesen új üzleti modellt alakíthatnak ki a vásárlók.

A mesterséges intelligenciának köszönhetően a NeuV okos és segítőkész személyi asszisztensként is képes helyt állni, „érző motorja” felismeri, hogy a vezető döntéseit milyen érzelmek vezérlik. Később – a tanultakat felhasználva – a vezérlőegység is döntéseket hoz, illetve ajánlásokat tesz a vezető számára.

Bemutatkozott az új Suzuki Ignis

Alapvetően a fiatalokat megcélzó ultrakompakt SUV modellben egyesül a letisztult, stílusos külső a sokoldalú kihasználhatósággal. Itt az új Suzuki Ignis.

A Suzuki hagyományai által inspirált, de a 21. század elvárásaihoz igazodó, karakteres megjelenésű crossover magabiztos, kényelmes és élvezetes vezetést biztosít a legváltozatosabb körülmények között is.

A tavalyi Párizsi Autószalonon mutatta be a Suzuki Motor Corporation ultrakompakt crossoverjét, az izgalmas és letisztultan elegáns Ignis-t, amely mostantól a hazai utakon is feltűnést kelt. A hagyományos Suzuki dizájnelemeket modern stílusjegyekkel ötvöző vonalvezetés ugyanis igazán karakteres külsőt kölcsönöz az autónak.

A kompakt méretű és könnyen vezethető modell a folyamatosan mozgásban levő, fiatalabb generációk változatos igényeinek is megfelel, akiknek a biztonság és kényelem mellett fontos, hogy egy szerethető autó tulajdonosai legyenek. A jól alakítható csomagtérben könnyedén elfér a sportfelszerelés, a lapra szerelt asztal, de még a nagybevásárlás is.

A 14 színben elérhető Ignis a takarékos és korszerű szívómotor mellett modern vezetéstámogató és biztonsági felszereltséggel támogatja a nyugodt autózást. Legyen szó mindennapi városi ügyeink intézéséről vagy hétvégi túrákról, az Ignis-szel élménnyé válik az autózás.

Gyurta Dániel együttműködési megállapodást írt alá az Audival

Az Audi újabb olimpiai bajnokkal kötött együttműködési megállapodást jelentette be: Gyurta Dániel olimpiai-, háromszoros világ- és kétszeres Európa-bajnok úszó, a legsikeresebb, jelenleg is aktív magyar mellúszó vette át új autóját, Mátrabérci Sándor Audi márkaigazgatótól.

A kiváló sportembert – aki a NOB újdonsült tagjaként sportdiplomáciai megbízást is teljesít – egy 2.0 TDI, 190 lóerős scubakék metál Audi A5 Sportback segíti a felkészülésben. Az autót nem mindennapi keretek között, egy uszodai medencét idéző átadóban vehette át az úszó az Audi Centrum Budapest szalonjában. Az ünnepélyes átadáson részt vett dr. Bienerth Gusztáv a Magyar Úszó Szövetség elnöke, dr. Sós Csaba, az úszók szövetségi kapitánya és Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója.

Hét évvel az Audi A5 Sportback születése után most megújulva érkezett meg az ötajtós kupé, amely intenzív érzelmeket ébresztő formavilágát magas fokú funkcionalitással és magas szintű kényelemmel ötvözi. Teljes egészében új fejlesztésű futómű, erőteljes motorok és innovatív vezetéstámogató rendszerek jellemzik a második generáció kínálatát. Az új A5 Sportback dizájnjának megalkotásakor az Audi formatervezői az érzelmekben gazdag formavilágot és az atlétikusan feszes felületeket hozták harmonikus összhangba. – mondta Mátrabérci Sándor Audi márkaigazgatója.

A négykarikás márka büszke arra, hogy Gyurta Dániel partnere lehet a hazai rendezésű Úszó VB-re történő felkészülésében és reméli, hogy az új Audi A5 Sportback-el újabb sikerek felé segíti a jövőben.

Lexus: négy éve folyamatosan világszintű rekord eredmény

Immáron a negyedik egymást követő évben ért el rekord világszintű értékesítési eredményt a Lexus: a japán prémium márka 677615 új autót értékesített 2016-ban, ami 4 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.

A világ vezető hibrid prémium gyártója egyébiránt Európában és Magyarországon még ennél is látványosabb eredménnyel zárta a tavalyi évet: az Európában gazdára talált 74.300 darab új autó 16,5%-os bővülést jelent, míg a márka hazánkban 67,5%-al növelve értékesítéseit 417 új autót értékesített.

A Lexus értékesítései mind Japánban, mind pedig Európában, Kínában, Kelet-Ázsiában és Óceániában rekordot döntöttek. Japánban a vállalat immár az ötödik egymást követő éve könyvelhet el rekordszintű eladásokat (52.149 darab), amivel a Lexus márka a második helyet szerezte meg a luxusautók piacán. Kínában a Lexus eladásai idén lépték át először a 100.000 darabos határt (109.151 autó).

“Elégedettek vagyunk globális értékesítési eredményünkkel a luxusautók piacán, amit komoly konkurenciaharc jellemez. Egy ilyen eredmény jól példázza, hogy a vásárlók értékelik márkánkat, termékeinket és a Lexus globális dizájn-irányvonalát. Bízunk abban, hogy ez a folyamatos növekedés fenntarthatónak bizonyul, és nemcsak bejáratott piacainkon, hanem a feltörekvő régiókban is kiegyensúlyozott gyarapodást könyvelhetünk majd el” – fogalmaz Tokuo Fukuichi, a Lexus International elnöke.

A 2017-es naptári évben a Lexus két új modellel is színre lép: az egyik az LC kupé lesz, a másik pedig az újjászületett LS szedán. E két prémium modell szenvedélyes stílusa, teljesítménye és jövőbe mutató technológiája érzékletesen jelzi a márka új irányvonalát – mellettük pedig a 2016 szeptemberében Párizsban bemutatott UX Concept testesíti meg, hogyan képzeli el a Lexus a kis crossoverek új generációját.

“A vadonatúj LC kupé és LS szedán megjelenésével 2017-ben a Lexus nagyot léphet előre. E két fontos modell olyan stílust, formanyelvet, teljesítményt és érzelmi töltést kínál, aminek segítségével egyértelműen kommunikálhatjuk vásárlóink számára, hogy a Lexus fokozatosan egy luxus életstílus-márkává fejlődik” – mutat rá Yoshihiro Sawa, a Lexus International ügyvezető alelnöke.

2016-ban a Lexus számára újra Európa jelentette az egyik a leggyorsabban növekvő piacot. A Lexus Europe tavaly 74.316 autót értékesített, ami 16,5 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. A Lexus Europe összesített eladásainak 60 százalékát a hibrid hajtású változatok tették ki, újra megerősítve a Lexus hibridek vezető szerepét a prémium piacon. A nyugat-európai országokban a hibridek aránya elérte a 98 százalékot. Európában 26.105 eladott darabbal a a legkelendőbb Lexus modell az NX volt, ezt követte az RX 18.074 darabbal. 2016-ban jelent meg a vadonatúj, negyedik generációs RX, így a modell értékesítési eredménye 163 százalékkal nőtt a 2015-ös évhez képest. 2016-ban a márka sok országban könyvelhetett el rekordszintű éves értékesítést: Oroszországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Belgiumban, Svédországban, Norvégiában, Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, és nem utolsó sorban Magyarországon, ahol a Lexus értékesítések 67,5%-al haladták meg az előző évi eredményeket. Az első helyen hazánkban is az NX végzett 182 eladott darabbal, ami a magyarországi értékesítések 46,3%-át jelenti, ezt követte az RX 146 darabbal (35%), valamint a GS 38 darabos (9,1%) és az IS 37 darabos (8,9%) értékesítéssel.
Oroszországban, a Lexus legnagyobb európai piacán 24.120 autó kelt el 2016-ban, vagyis az értékesítés 19 százalékkal nőtt – annak ellenére, hogy a prémium piac 4 százalékkal zsugorodott. Ennek következtében 2016-ban a Lexus piaci részesedése 16 százalékra nőtt az orosz prémium piacon.

A Lexus tovább folytatja több mint egy évtizedes együttműködését a világ legnagyobb dizájn-rendezvénye, a Salone del Mobile di Milano (Milánói Dizájn Hét) szervezőivel. A Lexus Dizájn Verseny egy évente megrendezett esemény, ahol a világ legnevesebb formatervezői arra ösztönzik a feltörekvő dizájnereket, hogy alkossanak olyan műveket, amelyek egyedi módon fejezik ki a valódi luxust. 2017 nyarán a Lexus is szerepel egy sci-fi filmben, a Luc Besson által rendezett Valerian: az ezer bolygó városa című eposzban. A történet hőse, a Dane DeHaan által alakított Valerian egy Lexus Skyjet gépet vezet; a jövő közlekedési eszközét a Lexus Design tervezői és a film kreatív szakemberei alkották meg közös munkával. Az Intersect By Lexus (Találkozás a Lexussal) egy luxusszínvonalú kulturális-kulináris tér és dizájn-galéria Tokióban, amely tavaly ünnepelte harmadik születésnapját. A második Intersect By Lexus galéria most nyílik Dubajban, hogy az ide látogatók autójukon kívül is átélhessék a Lexus-élményt; a harmadik ilyen galéria pedig New York-ban nyitja majd meg kapuit. 2016-ban a Lexus a nemzetközi motorsport porondján is megjelent: az RC F kupé rajthoz állt a japán Super GT GT500 sorozatban és a német VLN hosszútávú versenyszériában a híres Nürburgring pályán. Észak-Amerikában a Lexus USA két RC F GT3 kupéval mutatkozott be a Daytona Rolex 24 órás futamon. Ezek az autók a 3GT csapat színeiben versenyeznek az IMSA GTD sorozatban.

A 2017-es évben érkezik meg a márkakereskedésekbe az LC 500 és az LC 500h, lenyűgöző menetdinamikával és lélegzetelállító stílussal csábítva a vásárlókat. A Lexus többfázisú hibrid technológiája is ebben a modellben mutatkozik be elsőként. Ebben az innovatív rendszerben mechanikus multifokozatú sebességváltó és szoftver segít maximálisan kiaknázni azt az erőt, amit a hibridek benzin- és elektromotorja ad le a rendkívül megbízható teljesítményelosztó bolygóművön keresztül. Az új hibrid rendszer 10 sebességfokozatú hajtáslánca olyan vezetési élményt, gyorsulást és gázreakciókat kínál, mintha a vezető a 10 fokozatú mechanikus váltóval szerelt benzinmotoros változatban ülne. 2017-ben az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatkozott be a vadonatúj LS 500 modellben a márka kettős turbótöltésű, 3,5 literes V6-os motorja. A 310 kW/421 LE teljesítményű új blokk a kategória legjobb üzemanyag-fogyasztását és teljesítmény/lökettérfogat arányát kínálja. A vadonatúj LS forgalmazása 2017-ben kezdődik.

Az LS 500 zászlóshajó hatalmas sikert aratott az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, ahol a szedán megkapta a legjobb utastéri dizájnért járó EyesOn Design díjat. A trófea most bekerül abba a vitrinbe, ahol két másik EyesOn Design díj is van már; ezeket az LC kupé nyerte a tavalyi évben.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK