Főoldal Blog Oldal: 350

Fennállásának legeredményesebb évkezdését produkálta a BMW Group

A 163 288 darab új autó átadása mögött világméretű értékesítési növekedés és a BMW elektromos hálózatról tölthető modelljeinek osztatlan sikertörténete húzódik.

 

Miután a tavalyi esztendő a BMW Group globális értékesítési hálózatának sorozatban hatodik rekordszintű éves mutatóját hozta, a vállalatcsoport 2017-et is százéves fennállása legeredményesebb évkezdésével indította. A BMW, a MINI és a Rolls-Royce idén januárban világszerte összesen 163 288 darab új autót adott el, amely 6,8 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi értéket.

„A 2016-os esztendő sikertörténetét folytatva kiválóan indítottuk az újévet, idén debütáló új modelljeink tükrében pedig biztosak vagyunk benne, hogy ez a kitartó növekedés újabb lendületet vesz. Az új BMW 5-ös sorozat épp a napokban érkezik meg a BMW márkakereskedéseibe, a vállalatcsoport hosszú távon fenntartható, nyereséges működését pedig globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiánk szavatolja” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

A BMW idén januárban világszerte 143 553 darab új modellt adott át ügyfeleinek, amely 7,2 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel ezelőtti évkezdést. A bajor gyártó kimagasló értékesítési növekedéséből a teljes modellpaletta kivette a részét, így például a BMW X1, a BMW 3-as sorozat és a BMW 7-es sorozat is. A 2017-es esztendőt nem kevesebb, mint 20 059 ügyfél kezdte a legkisebb SUV volánja mögött (40,2 százalékos növekedés), a BMW legnépszerűbb modelljét 28 684 tulajdonos vette át (6,3 százalékos javulás), a márka zászlóshajója pedig csak januárban 4 403 ügyfeles átadást jelentett (29,8 százalékos gyarapodás). A BMW nemzetközi értékesítési fejlődése az új BMW 5-ös sorozattal kapcsol magasabb fokozatba, a világ legnépszerűbb üzleti limuzinjának hetedik modellgenerációja február közepén érkezik meg az utakra.

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei iránt mutatkozó kereslet mindeközben azt igazolja, hogy a bajor gyártó ügyfelei egyre szélesebb körben nyitnak az alternatív koncepciók felé. 2017 januárjában 115,8 százalékkal nőtt a BMW i és a BMW iPerformance modellek globális értékesítési mutatója, összesen 5 232 darab innovatív gépkocsi átadásával. Márciusban ráadásul az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozata, a BMW 530e iPerformance is megérkezik, 2017 nyarán pedig a MINI márkatörténetének első, elektromos hálózatról tölthető négykerekűje ünnepli világpremierjét. A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 júniusban gurul be a brit prémiumgyártó márkakereskedéseibe.

A MINI ráadásul töretlen lendülettel folytatja globális eladásainak 2016-ban regisztrált emelkedését, a januárban átadott 19 563 darab új modell 3,7 százalékos gyarapodást jelent. A brit márka legsikeresebb modellje továbbra is a MINI Cabrio és a MINI Clubman: amíg az előbbiből értékesített 1 517 darab 690,1 százalékos növekedésnek felel meg, addig a világszerte gazdára talált 3 693 darab hatajtós 60,5 százalékos fejlődést jelent. Sőt mi több, a MINI átfogó modellpalettája idén februárban az új MINI Countryman modellel bővül, amely szinte bebiztosítja a brit prémiumgyártó 2017-es abszolút értékesítési növekedését.

Miután 2016-ban a BMW és a MINI együtt több mint egymillió új autót adott el Európában, a vállalatcsoport idén 3,5 százalékos fejlődés mellett 63 915 darab újautó-átadással nyitott az öreg kontinensen. A BMW Group szinte összes európai piacán kiegyensúlyozott értékesítési fejlődést könyvelhetett el, Németországban például 17,2 százalékos (20 034 darab), Nagy-Britanniában 4,9 százalékos (9 921 darab), Franciaországban pedig 5,4 százalékos (5 556 darab) gyarapodás mellett.
A vállalatcsoport ázsiai eladásai kétszámjegyű értékesítési növekedéssel indították az újévet, hiszen a 66 719 darab vadonatúj BMW és MINI modell az egy évvel ezelőtti teljesítmény tükrében 12,1 százalékos javulást jelent. Kínában az egy hónap alatt eladott BMW és MINI modellek mutatója most először lépte át az ötvenezres értéket, az 51 345 darab új autó 18,2 százalékos fejlődésnek felel meg.

Az amerikai kontinensen a bajor gyártó 1,0 százalékos értékesítési növekedéssel kezdte a 2017-es esztendőt, összesen 26 940 darab új BMW és MINI modellt adtak át. Az Egyesült Államokban ez a szám 21 219 darab, amely ugyan 0,5 százalékos csökkenés, a Kanadában eladott 2 337 darab új autó azonban 2,5 százalékos javulást jelent.
A BMW Motorrad ugyancsak eredményesen indította az idei évet, a világszerte átadott 7 503 darab robogó és motorkerékpár 0,2 százalékos fejlődést hozott.

Elkezdték a megújult Škoda Octavia gyártását

Legördült – a mai napon az első alkalommal – a szerelőszalagról Mladá Boleslavban a megújult Škoda Octavia.

Átdolgozott orr- és farkialakítással, illetve a vezetői segédrendszerek, az infotainment és a connectivity területein egyaránt a legkorszerűbb megoldásokkal írja tovább a Škoda e modellsorozat sikertörténetét. Az elmúlt 21 esztendő során több mint ötmillió vásárló döntött az Octavia család valamely tagja mellett.

„Az új Škoda Octavia gyártáskezdetével új fejezet nyílik ’bestsellerünk’ sikertörténetében. A Škoda egész csapata, a műszaki fejlesztéstől és a beszerzéstől a gyártáson és a logisztikán át, egészen a minőségbiztosításig, ismét nagyszerű munkát végzett. A márka számára e különösen fontos modell gyártásának beindítása megbízható és minőségi módon, s pontosan határidőre zajlott” – emelte ki Michael Oeljeklaus, a Škoda igazgatótanácsának a termelés területéért felelős tagja.

A Škoda Octavia új tervezésű orr- és farkialakítással, illetve számos vonzó felszereléssel érkezik, köztük a teljes-LED fényszórókkal, valamint a biztonságot és kényelmet szolgáló további fejlett megoldásokkal. A Škoda emellett új connectivity-ajánlatokkal is kínálja „beststellerét”: a Škoda Connect mobil online-szolgáltatásai az információs és navigációs funkciókat, illetve a jármű távelérését szolgálják. Mint minden Škoda Octavia, térkínálata, funkcionalitása, biztonsági és kényelmi technikái, dizájnja, valamint ár/érték-aránya tekintetében az új generáció is mércéül szolgálhat piaci szegmensében. A márka a széles körűen átdolgozott Škoda Octavia modellekkel kívánja folytatni e sorozat sikertörténetét, tovább erősítve pozícióit a nemzetközi piacokon.

A Škoda Octavia a cseh gyártó legnagyobb darabszámban értékesített modellje, amelynek 21 évvel ezelőtti, 1996-os bemutatkozása óta világszerte több mint ötmillió vásárló döntött e család számos változata mellett. Már önmagában az 1996-tól 2010 november végéig készült első generáció 1,4 millió példányban talált gazdára, a Škoda Octaviamásodik nemzedéke pedig töretlenül folytatta elődje sikereit: 2004 és 2013 között összesen 2,5 millió kelt el belőle. 2012 novembere óta készül az Octavia harmadik generációja, amely a Škoda kínálatának egyik alappillére, s 2016 március végén már az egymilliomodik példány készült el belőle a Mladá Boleslav-i szerelőcsarnokban. A múlt év végéig összesen csaknem 1,4 millió darabot gyártottak a harmadik generáció tagjaiból. A ŠKODA csehországi székhelye mellett a Škoda Octavia már Kínában, Indiában, Oroszországban Ukrajnában és Kazahsztánban is készül, amelyekhez a megújult ŠKODA OCTAVIA további termelési helyszíneként Algéria is társul.

Elkészült a 9 milliomodik Opel motor Szentgotthárdon

Február kilencedikén, azaz ma délelőtt egy rövid szünetet tartott a szentgotthárdi gyár. A Flex üzem benzines szerelősoráról ugyanis ünnepélyes keretek között lejött a kilencmilliomodik Opel motor, egy 1.5 literes turbó benzines, amely a hamarosan a debütáló, s egyben a piacon feltűnő új Opel Insignia modellben fog majd bemutatkozni. Ott jártunk a jeles eseményen.

“Büszkeséggel tölt el bennünket a tény, hogy az új Insignia alap benzines motorját, az 1.5-ös turbó benzinest mi fogjuk gyártani” – mondta az ünnepségen Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd igazgatója, majd hozzáfűzte: “Ezzel párhuzamosan továbbra is a szentgotthárdi gyár szállítja az összes motort az új Astrába, amelyre Európában ez idáig több, mint 350.000 megrendelés érkezett 2015 óta.”

„Ennek köszönhetően az Opel Szentgotthárd rekord évet zárt 2016-ban, csaknem 630.000 gyártott motorral, amely a gyár fennállása óta a legnagyobb termelési volument” – emelte ki Buchal és egyben arra is emlékeztetett, hogy idén fogják ünnepelni 25. évfordulóját a modern kor hazai autógyártásának, amely az Opel gyár indulásához kötődik.

A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat, mégpedig párhuzamosan termel az 1992 óta működő úgynevezett Family 1-es motorgyár és az új 700 millió eurós beruházással létrehozott Flex üzem.

Ez utóbbiban a kis és közepes méretű benzinesek gyártása ugyanazokon a rugalmas gyártósorokon történik, mint a közepes méretű dízelmotorok gyártása. Ezek az erőforrások mind az Opel legújabb motorgenerációjához tartoznak, jellemző rájuk a nagy teljesítmény és kis fogyasztás, a halk futás és az Euro 6-os környezetvédelmi megfelelőség.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A Ford megmutatja, milyennek képzeli a jövőt

A Ford már jó ideje olyan autógyártó és mobilitási szolgáltatóként működik, amelynek üzleti tevékenysége az autók eladásán messze túlmutatva más területekre, például a telekocsi-szolgáltatásra vagy a kerékpármegosztásra is kiterjed. Az autógyárnak ez az újszerű jövőképe eddig főleg a digitális médiában és PR-üzenetekben jelent meg – most viszont fordult a kocka.

Azzal, hogy 90 másodperces reklámfilmjét az amerikai Super Bowl kezdőrúgása előtt vetítette le, a Ford a világ legnagyobb nézettségű és legdrágább felületén adja át üzenetét. A hirdetésben a Ford már jól működő autó- és kerékpármegosztó szolgáltatásai mellett olyan dolgok is megjelennek, amelyek még fejlesztés alatt állnak – például a márka önvezető autója. A reklámfilmet a WPP ügynökség Fordra szakosodott csapata, a Global Team Blue készítette.

“Kivételes lehetőséget jelent ez a 90 másodperc, amikor a Super Bowl közönségének elmondhatjuk üzenetünket: azt, hogy segítünk az embereknek a szabad mozgásban. Ezek a szolgáltatások ugyanis pontosan erről szólnak, különféle megoldásokat kínálva arra, hogy az emberek élete ne váljon nehezebbé, még ha a közlekedés egyre nehézkesebb is. Sok város egyre zsúfoltabb és ez a helyzet mind több problémát szül – mi pedig megpróbáljuk megoldani ezeket a gondokat” – mondta el Chantel Lenard, a Ford amerikai marketingigazgatója.

Az idei reklámfilm olyan emberekkel kezdődik, akik valamilyen hétköznapi, ám idegesítő helyzetben rekedtek: egy férfi például nem tud lejönni a tetőről, mert eldőlt a létra, egy srácnak pedig rászorult a fejére a póló, vagy láthatunk végeláthatatlan dugóban veszteglő, reményvesztett autóst is. Ezután jelennek meg a Ford autói és szolgáltatásai – olyan eszközökként ábrázolva, amelyek kisegítik az embereket azokból a közlekedési helyzetekből, amelyekben megrekedtek. Látunk például egy autóst, aki a fedélzeti navigációs rendszert használva jut ki a dugóból, egy másik snittben pedig egy Ford teherautó szabadít ki egy autót a hó fogságából.

https://www.youtube.com/watch?v=HhtHflDrnAU

Az egyik jelenetben egy Ford kerékpár is feltűnik néhány pillanatra, utalva a Ford által támogatott kerékpármegosztó programra, amit a vállalat jelenleg is a Motivate nevű szolgáltatóval közösen működtet a San Franciscóban. A reklámfilm egy másik jelenetében egy Ford kisbusz jelenik meg. A Ford tavaly év végén jelentette be, hogy felvásárolta a San Franciscó-i székhelyű Chariot személyszállító szolgáltatót, és indította el app alapú autómegosztó szolgáltatását.

Bár a reklámban néhány jelenleg kapható autó is látható, ez a film ezúttal nem az autóvásárláshoz akar kedvet csinálni – sokkal inkább a vállalat jövőképéről szól, arról, hogy hogyan képzeli el a Ford a jövő városát.

“A Fordnál már jó ideje dolgozunk azon, hogy a mai fogyasztói igények maximális kielégítése, és modelljeink legendás megbízhatósága mellett az emberek a jövő mobilitási vállalataként ismerjék meg a márkát. Nem meglepő hát, hogy a Ford az amerikai média egyik leghatékonyabb, presztízs értékű megjelenését használja fel arra, hogy fogyasztók millióihoz juttassa el ezt az üzenetet” – mondta Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR-igazgatója, majd hozzátette: “Az autógyárak számára leghatékonyabb Super Bowl reklámok mindig azok, amelyek a márka üzenetét közvetítik. A Ford pedig pontosan azon dolgozik, ami ebben a filmben megjelenik – a jövő mobilitási megoldásain.”

Űrhajót tervezett a Lexus – igaz, csak egy film kedvéért

A Lexus által tervezett Skyjet űrhajó Luc Besson hamarosan érkező sci-fijében, a Valerian és az ezer bolygó városa című filmben szerepel majd.

A Miamiban megrendezett 2017 Lexus Lifestyle eseményen a Valerian és az ezer bolygó városa címszereplője, Dane DeHaan leplezte le a filmben feltűnő űrhajó másolatát. Az együléses Skyjet a Lexus interaktív rendezvényén állt először reflektorfénybe, ahol a közönség megismerhette a luxusmárka legújabb termékeit és életstílus-ötleteit. A Valerian csapata azzal az elképzeléssel készítette el a Skyjet-et, hogy egy olyan járművet alkossanak, amely a jelenből idézi meg a 700 év múlva elkövetkező Valeriánus világot. A kreatív csapat együttműködött a Lexus dizájnereivel, és együtt találták ki, milyen kortárs formatervezési ötleteket alkalmazhatnának a Skyjet végleges megformálásához.

A Skyjet formatervének fontos része a Lexusra jellemző orsó formájú hűtőrács és a hamarosan bemutatandó, nagy várakozással övezett 2018-as Lexus LC kupé lámpakialakítása, amely atlétikus és aerodinamikus hatást kelt. A Valerian kreatív csapata a koncepció belső terének kialakítása során számos ötletet merített azokból a fejlesztésekből, amelyeket a márka a mesterséges intelligencia és a fejlett ember-gép interfész területein folytatott. A történetben egy jövőbeli energiakapszula is szerepel, amit a Lexus innovatív hidrogén üzemanyagcellás kutatásai ihlettek. Az űrhajó első fotói novemberben jelentek meg, a film előzetesének bemutatása napján.

“Mindig is szerettem volna Luc Bessonnal dolgozni, mert ő a legapróbb részleteket is gondosan kimunkálja a filmjeiben, és képzeletgazdag megoldásokkal kelti életre a történetet. Meglátják majd, hogy a Lexus közreműködésével elkészített a Skyjet milyen hihetetlenül izgalmas dolgokat művel majd az üldözési jelenetekben” – fogalmaz Dane Deehan.

A replika leleplezését hatásos fényeffektek vezették be, majd Dane jelent meg a színen, elmesélve, milyen volt a Skyjet-tel forgatni, illetve milyen élményt jelentett a közös munka a társszereplő Cara Delevingne oldalán és Luc Besson irányításával.

„Amikor Luc először mesélt nekünk a Valerian terveiről, azonnal megéreztük, hogy ugyanaz az ambíció fűti, ami minket is: túl akar lépni az átlagos megoldásokon, és lenyűgöző élményt szeretne alkotni. Izgalmas kihívást jelentett, hogy a Lexus világának alapján képzelhettük el és tervezhettük meg a Skyjet technológiáit. Amellett, hogy márkánk e hihetetlen történet részesévé válhatott, azt sem felejtjük el soha, hogyan néztek ránk dizájnereink és mérnökeink, amikor megmondtuk nekik, hogy most egy űrhajón fognak dolgozni!” – Spiros Fotinos, a Lexus európai marketing-vezetője így emlékezett vissza az érdekes együttműködésre.

A Lexus most arra készül, hogy az elkövetkező hét hónap során rengeteg lenyűgöző élménnyel lepi meg a világ filmrajongóit, egyre jobban felcsigázva érdeklődésüket a Valerian 2017 júliusi bemutatójáig.

A film

A történet alapja egy klasszikus képregénysorozat, a Valerian és Laureline. A híres rendező és író, Luc Besson ezt a kultikus forrást használta kiindulásul különleges kortárs science fiction balladájához. Valerian (Dane DeHaan) és Laureline (Cara Delevingne) az emberlakta övezeteket vezető kormány különleges ügynökei, akiknek munkája a rend fenntartása az Univerzumban. Felettesük a Parancsnok (Clive Owen), feladatuk pedig, hogy a lélegzetelállító intergalaktikus városban, Alphában szálljanak le. Ez az örökké növekvő metropolisz ezernyi különböző faj gyűjtőhelye, akik az Univerzum legtávolabbi sarkaiból sereglettek össze. Alpha tizenhétmillió lakója az idők során egyesítette tudását, technológiáját és forrásait a közjó érdekében. Ám sajnos nem mindenki ért egyet ezekkel a nemes célokkal. Láthatatlan erők dolgoznak azon, hogy nagy veszélybe sodorják fajunkat.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: 480 kilométer hatótávolságú SUV a Fordtól

A millenáris nemzedékben erős a társadalmi felelősségtudat, emellett pedig vonzónak találják a javak és szolgáltatások bérleti és megosztási konstrukcióit – vagyis egészen másfélék a fogyasztási szokásaik, mint az idősebb generációké. Mindez alapjaiban változtatja meg a vállalatok (köztük az autógyártók) üzleti elképzeléseit – derül ki a Ford kutatásaiból.

Arról sem feledkezhetünk meg, hogy e nemzedék egészen újszerű szemléletmódja magukra az autókra is kihat.

A millenáris generáció tagjainak négyötöde szerint az elmúlt öt év során a SUV-ok alacsonyabb fogyasztásúvá és környezetbarátabbá váltak; éppen ezért e nemzedék egynegyedének bevásárló listáján már egy SUV szerepel, amikor új autó vásárlását fontolgatják.

A Ford egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV bemutatásán dolgozik, amelynek tervezett hatótávolsága eléri a 480 kilométert – vagyis egy feltöltéssel teheti meg a London és Párizs közti utat. A vállalat tavaly három új SUV-modellel lépett piacra Európában, és az új, nulla károsanyag-kibocsátású jármű egyike lesz annak az öt ilyen modellnek, amelyek 2020-ig jelennek meg.

“Európában a SUV-kategória minden más szegmensnél gyorsabb növekedést mutat, és az egyre növekvő kereslet hajtómotorja a környezettudatos millenáris nemzedék. Tavaly a Ford SUV-eladásai még az egyébként gyors ütemben erősödő iparági növekedést is felülmúlták” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “A vásárlók felismerték, milyen takarékosak az olyan motorok, mint például új 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelünk, amely a legújabb Euro 6 emissziós szabványnak is megfelel, hiszen CO₂-kibocsátása az új Kugában mindössze 115 g/km, vagy éppen az EcoSport többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost erőforrása.”

A Ford európai SUV-modelljeinek (vagyis a kompakt EcoSport, a közepes méretű Kuga és a nagyméretű Edge) 2016-os értékesítése 31 százalékkal nőtt a 2015-ös eredményekhez képest. A Kuga és az EcoSport minden idők legjobb eladásaival zárta a tavalyi évet. 2016-ban a SUV-kategória európai értékesítése 21 százalékkal nőtt, és a térségben eladott újautó-eladások több mint egynegyedét tette ki.

Magyarországon az SUV szegmens a 2016-ban forgalomba helyezett 28222 db új gépkocsival a második legnagyobb szegmens, melyből a Ford összesen 1640 darab eladott Kugaval, Edge-el és Ecosporttal 5,8 százalékkal részesedik. A Kuga étékesítése 49,65 százalékkal haladta meg a 2015-ös darabszámokat.

Ám nem csupán a fiatalabb nemzedékekre igaz, hogy autóválasztásukkal felrúgják a megszokásokat. A Ford adatai azt mutatják, hogy a ferdehátú izomautók, vagyis a kis- és középméretű modellek nagy teljesítményű változatait megvásárlók átlagéletkora több mint 10 százalékkal nőtt a 2010 és 2016 közötti időszakban.

A Ford nagy teljesítményű autóinak (Fiesta ST, Focus ST, Focus RS, Ford Mustang) értékesítésében immár második éve könyvelhet el a márka 60 százalékos növekedést. Magyarországon a Mustang iránti kereslet töretlen, tavaly 151 darab talált gazdára, mely eredmény közel 30 százalékos piacrészesedést eredményez, és messze túlszárnyalja a kategória versenytársait. A sportautó kategóriában a Mustang darabszáma a Datahouse adatai szerint meghaladta az utána következő 3 versenytárs modell összesített eredményeit.

Tippek a téli autózáshoz a Zöld Autószerviztől

Bár úgy tűnik, a szélsőségesen hideg, téli időjárás már nem nagyon tér vissza – legalábbis idén tavaszig – nem árt, ha felkészülünk lelkileg és fizikailag is arra, hogy bizony bármikor újra beköszönthet a zimankó. Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa több dologra is felhívja a figyelemet.

  • Mindenképp minőségi üzemanyagot tankoljunk indulás előtt az autónkba, legyen az akár benzines, akár gázolajos üzemű. Mindig többet tankoljunk, mint amennyit kiszámítunk a tervezett út hosszára, legyen tartalékunk. A legjobb, ha teletankkal indulunk útnak.
  • Az autó alvázvédelme az egyik legfontosabb pont a téli hónapokban. A Zöld Autószerviznél teljes körű alvázvédelem-szolgáltatással várják ügyfeleiket (http://www.alvazvedelem.eu).
  • Mind a hűtőfolyadék, mind a szélvédőmosó folyadék legyen bekeverve fagyálló koncentrátummal. Nyilván a hűtőfolyadék és a szélvédőmosó folyadék kettő, egymástól külön kezelendő dolog. A Zöld Autószervizben még nem késő elvégeztetni a szükséges rutinfeladatokat, szakemberek segítségével.

  • Nem árt, ha felkészülünk autónk külső jegesedésére is. Ezért legyen nálunk mindig megfelelő céleszköz (jégkaparó), de számítsunk arra is, hogy kültéri parkolás esetén szükség lehet a hirtelen lemerült akkumulátor életre keltéséhez egy indítókábelre (s persze lelkes segítségre) is.
  • Sose induljunk hosszabb távolságra hólánc megléte nélkül, egyes határmenti és határontúli országok meg is követelik, hogy legyen nálunk.
  • Természetesen az egyik legfontosabb részlet a megfelelő minőségű és állapotú téli gumiabroncs megléte. Teljes körű gumiszerelés szolgáltatással áll ügyfelei rendelkezésére a Zöld Autószerviz.
  • Ha tehetjük, parkoljunk fedett, védett, fűtött helyen, így kevesebb kellemetlenséget okozhat a szélsőséges időjárás.
  • Legyen a garázsunkban, vagy akár az autónkban útszóró só, és ehhez megfelelő lapát is – áldásos hatást fejthet ki, ha netán elakadnánk menet közben egy jeges szakaszon.

 

Toyota üzemanyagcellás villástargoncák a Motomachi üzemben

A Toyota bejelentette, hogy két üzemanyagcellás villástargoncát állított munkába a Toyota Cityben működő Motomachi üzemben. A targoncákat a Toyota Industries Corporation gyártotta.

A hidrogénből előállított elektromos árammal működő üzemanyagcellás targoncák rendkívül környezetbarátak, hiszen működésük során sem CO₂-t, sem más káros anyagot nem bocsátanak ki. Emellett használatuk is nagyon kényelmes, mivel üzemanyagtartályuk körülbelül három perc alatt tölthető újra. Ugyanakkor az is fontos tulajdonságuk, hogy – mivel üzemanyagcellájuk áramot fejleszt – vészhelyzet esetén kiegészítő áramforrásként is szolgálhatnak. A Toyota arra törekszik, hogy mérsékelje gyárai CO₂-kibocsátását, ezért a vállalat azt tervezi, hogy hagyományos villástargoncáit üzemanyagcellás hajtásúakra cseréli.

E folyamat első lépése az új eszközök bevezetése a Motomachi üzemben, ahol 2018-ban újabb 20 ilyen targonca áll majd munkába, és számuk 2020 körül már 170-180 darabra nőhet. Mióta 2015-ben közzétette 2050-es Környezetvédelmi Célkitűzéseit, a Toyota elkötelezetten dolgozik a hidrogén-energiával kapcsolatos technológiák fejlesztésén és bevezetésén, hogy üzemeiben minél nagyobb arányban alkalmazhassa a hidrogént – valóra váltva ezzel a Nulla CO₂-kibocsátású Gyártás tervét.

A két üzemanyagcellás villástargonca üzembe állítása fontos lépése a Toyota, a Környezetvédelmi minisztérium és a Vidékfejlesztési, Infrastrukturális, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztérium közös kezdeményezésének, amelynek célja az üzemanyagcellák népszerűsítése a munkagépek gyártói között, elősegítve ezzel a hidrogénalapú társadalom kialakulását.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: Citroën C-Aircross Concept – igazán kompakt SUV, amely jól illeszkedik a márka arculatához

A Citroën egy merész, karakteres és színes egyéniségű tanulmányautóval lép a közönség elé. A C-Aircross Concept a márka B szegmensbeli SUV-król alkotott elképzeléseit testesíti meg, és egyben a Citroën termékoffenzívájának újabb állomását is jelzi. A nemzetközi forgalmazásra szánt sziluettel a márka az SUV-piacon készül támadásba lendülni. A különleges egyéniségű autó az új C3 szellemiségét idézi.

Egy magabiztos SUV: a C-Aircross Concept friss, eredeti egyéniségével tűnik ki a többi SUV közül. A modern karosszéria lemezfelületeit erőteljes grafikai elemek és színek dobják fel. Belül tágas utastér rejlik, melynek szín- és anyaghasználata – végletekig letisztult stílusban – egyszerre high-tech és oldott hangulatot teremt.

Egy modern SUV: a C-Aircross Concept ellentétes irányba nyíló ajtói mögött derűs, nyugodt utazást ígérő, szellős utastér tárul fel. A bőséges helykínálat, a párnázott hatású, széles ülések, a panoráma napfénytetőn beáramló fény egytől-egyig a Citroën Advanced Comfort program alapértékeit testesítik meg.

A Citroën leleplezte a C-Aircross Concept-et, mely a márka kompakt szabadidő-autókról alkotott elképzelését testesíti meg. A tanulmány újabb bizonyíték arra, hogy a Citroën minden szegmensben képes eredetit alkotni.

A C-Aircross dizájnjával, egyedi felépítésével és friss színvilágával tűnik ki a kompakt SUV modellek közül.

A koncepcióautó beltere – a fényben fürdő, tágas utastérrel, a meleg hatású anyagokkal és a mindennapi életet megkönnyítő technológiákkal – a Citroën Advanced Comfort® program megvalósulásának újabb példája.

A március 7-én a Genfi Autószalonon debütáló C-Aircross Concept a márka SUV-szegmensben indítandó offenzívájának az előhírnöke is egyben.

A technológiai berendezéseket is egyszerű, gördülékeny használat jellemzi. Jó példa erre a műszerfal folytatásaként kialakított, színes kijelzős head-up display, az intuitív kezelőszervekkel ellátott egyküllős kormány, a visszapillantó kamerák vagy az indukciós telefontöltés.

„A C-Aircross Concept a Citroën nemzetközi termékoffenzívájának folytatását vetíti előre. Az új C3 szellemiségében fogant, magabiztosságot sugárzó, merész tanulmány a kompakt szabadidő-autók új felfogását tükrözi. Kényelmes, derűt sugárzó belterével egyben a Citroën Advanced Comfort program filozófiáját is tökéletesen megtestesíti” – mondta el Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója.

A minden ízében optimista C-Aircross Concept különleges egyéniséget rejt. Rendkívül modern, határozott dizájn jellemzi, mely egyszerre sugall robusztusságot és energiát. A – mindössze 4,15 m hosszú, 1,74 m széles és 1,63 m magas – kompakt SUV az áramvonalas külső és a hagyományos SUV-attribútumok sikeres összhangját valósítja meg. Az új C3-on alkalmazott jellegzetes stílusjegyekre támaszkodó C-Aircross tanulmány a sima felületek és az üde színfoltokkal tarkított grafikai elemek ellentétére épít.
Felépítését tekintve a C-Aircross Concept a magasra helyezett, rövid motorháztetővel és a zömök, ám cseppet sem agresszív orr-résszel hívja fel magára a figyelmet, ami szokatlan az SUV-k rendkívül kötött stílusvilágában. A C-Aircross Concept – minden kalandra felkészülve – elöl és hátul fényes fekete sárvédő-betétekkel, újfajta kialakítású, kerékív-betétekkel és a karosszéria alsó részén húzódó oldalsó védőelemekkel van felszerelve. Az autó látványos 18” keréktárcsákkal felszerelt kerekeken gurul.

A márkaképpel és az új C3 külső stílusjegyeivel összhangban a C-Aircross Concept kerekded, magabiztos orr-részt és két szinten elhelyezett világítótesteket kapott. A hűtőrácshoz kapcsolódó LED-es nappali lámpák elkülönülnek az elsődleges világítást biztosító alsó lámpatestektől. A letisztult, egyedi grafikájú hátsó részt is határozott stílus jellemzi. A markáns vállak kiemelik a két oldalt elhelyezkedő, három lebegő fénykarikából álló, high-tech 3D hátsó lámpákat.

Ugyanez a lebegő hatás érvényesül a hátsó oldalablakok díszítései és a tető esetében. A koncepcióautó valóságos védjegye a belülről megvilágított, lebegni látszó két hátsó oldalablak. A panoráma üvegtetővel pedig tovább nő a fényforrások száma. A korallszínű, stilizált hátsó ablakoknak köszönhetően akadálytalanul hatol be a fény, ugyanakkor a külső szemlélő számára rejtve marad a gépkocsi belseje. A jelentős üvegfelület és a nagy beltér tovább erősítik a tanulmány egyedi karakterét, mely tágas és világos utasteret kínál.

A tervezésnél az aerodinamika is kulcsszerepet játszott. Ez mindenekelőtt a karosszéria vonalvezetésében és a koncepció tökéletes kiegyensúlyozottságában nyilvánul meg. Minden egyes felület kialakításánál figyelembe vették az autó által gerjesztett légáramlatokat. Az aerodinamikai hatékonyság növelése érdekében az első lökhárítóban elektronikusan vezérelt légterelők, az alsó air breather karosszériavédőkben további levegőbelépők, hátul pedig egy diffúzor kapott helyet.

A Citroën C-Aircross Concept-et a könnyebb beszállás érdekében ellentétes irányba nyíló ajtókkal tervezték. A kényelmet szolgáló kinematikai megoldás a korábbi Aircross és CXperience koncepcióautóknál alkalmazott változatot idézi. A tanulmány ajtajai egy funkcionálisan kialakított, kellemes méretű, energizáló hatású utastérre nyílnak, mely utazásra és a szabadidő aktív eltöltésére csábít.

Az SUV belsejében a Citroën tervezőmérnökei egy letisztult, légies műszerfal és lebegni látszó ülések mellett tették le a voksukat. A belső kialakítás jellemzően vízszintes tagolású, ami tágas, szellős belső tér benyomását kelti.

A Citroënre oly jellemző, intuitív kezelőszervekkel ellátott egyküllős kormány mellett a kárpittal bevont műszerfal egy füstüveg head-up display kijelzőt is magában foglal, melyen a műszerek információi a vezető látóterébe vetítve jelennek meg. A műszerfal közepén egy különleges képvilágú, 12” érintőképernyő foglal helyet, mely a különböző vezetéssel kapcsolatos, ill. infotainment információk közvetítésére szolgál. Alatta kezdődik a széles középkonzol, mely egészen a hátsó ülésekig húzódik, és számos hasznos tárolóhelynek ad otthont. Különleges hatást kelt a világító korallszín padló és a vele azonos árnyalatú szőnyegek.

Az üléseket borító, bársonyos tapintású vastag szövetre is a színek bátor kombinálása jellemző. Az üléspadra emlékeztető üléseken a szürke- és narancsárnyalatok köszönnek vissza. A színeknek és anyagoknak a műszerfal dizájnját idéző váltakozása, valamint a vízszintes tagolás felerősíti a Citroën C-Aircross tanulmányautó egyedi jellegét.

Akárcsak az új C3, a C-Aircross Concept is hű marad a Citroën Advanced Comfort® programhoz. A vezetőt és az utasokat védőburokként körbevevő, igazi élettérként funkcionáló autó bővelkedik a testi-lelki nyugalmat szolgáló adottságokban.

Beszálláskor már az utastér puszta látványa is kellemes érzéssel tölti el az embert. A kanapé módjára hívogató, széles első és hátsó üléseket meleg, párnázott hatású alcantara kárpit borítja. Magas minőségű, egyszerre természetes és igényes kiképzésük mellett kiválóan tartanak, kialakításukat az ágymatracok világa inspirálta.

A praktikum és a funkcionalitás jegyében a C-Aircross Concept számtalan nagyméretű, speciális rendeltetésű, jól látható tárolóhelyet kínál. A tervezők az ülések háttámlájában, ill. oldalában is elrejtettek néhány tároló alkalmatosságot. Elöl a középkonzolban is található egy jókora tároló, az első rekeszben pedig egy vezeték nélküli indukciós töltő. A középkonzol folytatásában egy második tárolóhely is rendelkezésre áll a hátsó utasok telefonjai számára. Hordozható tabletünk is pillanatok alatt megtalálja a helyét: az első ülések háttámlájára rögzítve filmet nézhetünk rajta, vagy az üléspad közepén kialakított diszkrét tárolórekeszbe rejthetjük.

A jó hangulatú, derűs utazás érdekében a Citroën C-Aircross tervezői számára különösen fontos volt a fény és a külvilággal való vizuális kapcsolat. A célt híven szolgálják az impozáns oldalsó üvegfelületek és a fényt a zsalugáterekhez hasonlóan beengedő, innovatív, stilizált hátsó oldalablakok. A hatalmas panoráma üvegtetőn keresztül pedig csak úgy dől be a napfény az ülőhelyekre. A különböző forrásokból érkező fény növeli a teret és a jó közérzetet és közvetlenül hozzájárul az utasok kényelméhez.
A nyugodt vezetést szolgáló technológiák
A Citroën Advanced Comfort® program jegyében új fedélzeti technológiák segítik a C-Aircross Concept használatát. Az élenjáró, hasznos és intuitív technológiák előnyeiből minden utas egyformán részesül.

A vezető kímélése és a zavartalan, nyugodt vezetés érdekében leegyszerűsödtek a kormánynál lévő vezérlők, a vezetéshez hasznos információk pedig a vezető látóterébe vetítve jelennek meg. A C-Aircross Concept tökélyre viszi a head-up display kijelzést, és a visszapillantók is a high-tech kategóriába tartoznak: a hagyományos külső visszapillantó tükrök szerepét két oldalsó kamera látja el. A látott kép a belső visszapillantó tükörben jelenik meg. Az autó környezetének tökéletes belátása érdekében a tetőspoiler közepén is elhelyezésre került egy hátsó kamera.

A C-Aircross Concept intelligens és intuitív kezelői felülettel rendelkezik. A vezető és az utasok a 12” központi érintőképernyőn számos funkcióhoz hozzáférnek. A valóságos vezérlőközpontként működő képernyő megkönnyíti az autó

használatát, de fontos esztétikai szerepe is van: nagyban hozzájárul az autó belsejében tapasztalt kivételes térélményhez. Ami az infotainment rendszert illeti, a hangvezérlésű 3D online navigáció, a Citroën Connect Nav jóvoltából az adott útra vonatkozó információk mindenkihez eljutnak. Minden egyes utas kiválaszthatja a kedvenc zenéjét vagy megnézheti az általa választott filmet. A keresett élménytől függően különböző konfigurációk közül lehet választani: 1:2, 2:1 vagy teljes képernyős megjelenítés.
Az eredetileg az új C3-on bevezetett fedélzeti HD kamera, a ConnectedCAM Citroën™ a társas érintkezés és a lelki nyugalom szempontjából egyaránt hasznos. A közvetlenül a belső visszapillantó tükör mögött elhelyezett eszköz felveszi, amit a vezető maga előtt lát, és lehetővé teszi, hogy az így készült képeket és videofelvételeket egy kattintással megossza a közösségi oldalakon.

A C-Aircross Concept fedélzetén a Share with U alkalmazás is rendelkezésre áll. Az új szolgáltatásnak köszönhetően egyszerűen megoszthatjuk, majd együtt élvezhetjük médiafájljainkat (játékok, zene, videók) az útitársakkal.

Ami a csatlakoztatási lehetőségeket és a külvilággal való kapcsolattartást illeti, a C-Aircross Conceptben a középkonzol közepén található bemélyedésben okostelefonja vezeték nélküli indukciós töltése is biztosított.

Az akusztikai élmény érdekében a tervezők a térbeli hangzásra is kiemelt figyelmet fordítottak. Az első és hátsó fejtámlákba hangszórókat és mikrofonokat építettek, amitől megannyi külön hangburok jött létre. Az utasok választhatnak, hogy a többiekkel való kommunikációt vagy a befelé fordulást részesítik előnyben.

A mindennapos városi közlekedésre és a hegyekben vagy a tengerparton tett családi vagy baráti kiruccanásokra egyaránt alkalmas C-Aircross Concept mindenféle szituációban megállja a helyét, köszönhetően a tapadást hatékonyan javító Grip Control rendszernek.

Dowan Kim február elejétől a Kia Motors Hungary élén

A Kia Motors Corporation vezetősége 2017 február elsejétől Dowan Kim urat nevezte ki a Kia Motors Hungary új elnökének. Az előző elnök, Jong Kook Lee úr, a Kia Motors csehországi leányvállalatánál folytatja munkáját, továbbra is elnöki pozícióban.

Kim úr 1996 óta dolgozik a Kia Motors Corporation-nél. 2010 – 2014. között az oroszországi Kia értékesítési- és logisztikai koordinátoraként dolgozott. Ezután visszatért Szöulba, ahol jelen kinevezéséig a Kia Motors központjában a FÁK és a Kelet-európai eladásért felelős csoport vezetője volt.

Dowan Kim úr nős, két gyermek édesapja, szabadidejében kifejezetten aktívan él, szeret golfozni.

“Izgalommal várom az új kihívásokat a Kia Motors magyarországi csapatánál. Szeretnék hozzájárulni a márka hazai sikereihez. Ebben a tehetséges és lelkes kollégákból álló csapatra is komolyan támaszkodhatom. Hiszem, hogy nagy lehetőségek rejlenek a márkában, hiszek a növekedésben értékesítési területen és a piaci részesedés terén egyaránt. Modelljeink kiválóak, különlegesek és feltűnő megjelenésűek, világszínvonalúak minőségben és változatlanul kiemelkedők ár-érték arányban” – mondta el Kim úr.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK