Főoldal Blog Oldal: 359

Oldalszélben is stabil marad a Ford Transit

Hamarosan érkeznek a téli viharok, az erős széllökések tovább nehezítik a közlekedést, különösen azok számára, akik magas, nagy oldalfelületű járműveket vezetnek az autópályán. Épp ezért a Ford alapfelszereltségként adja a Transit és a Transit Custom modellekhez azt az új technológiát, amelynek segítségével a vezető még akkor is stabilan tarthatja a sávot, ha járműve váratlanul erős oldalszélbe vagy egy kamion légörvényébe kerül.

ford-transit-oldalszel-vedelem-autoaddikt

Az Oldalszél Stabilizálás modern rendszerét a Ford mérnökei fejlesztették ki; a berendezés finoman fékezi a kerekeket a jármű egyik oldalán, ellensúlyozva az oldalszél lökését, ami kitérítené az autót a kijelölt nyomvonalról.

“Senki sem szereti, amikor autóját hirtelen arrébb tolja egy oldalirányú széllökés, vagy amikor túl közel halad el egy gyorsan száguldó kamion mellett” – magyarázta el Marc Suermann, a Ford Európa karosszériavezérlésért felelős főmunkatársa. “Ezzel az új technológiával a Transit sofőrjei stresszmentesebben vezethetnek az autópályán, különösen a sötét és szeles téli napokon.”

Amikor a jármű sebessége meghaladja a 80 km/órát, az Oldalszél Stabilizálás másodpercenként 100-szor ellenőrzi a stabilitásérzékelőkből érkező jeleket. Ha a rendszer váratlan oldalirányú széllökést érzékel, kevesebb mint 200 ezredmásodperc alatt reagál, vagyis ugyanolyan gyorsan, ahogyan egy rövidtávfutó elrugaszkodik a startpisztoly dördülése után.

A Ford mérnökei egy speciális pályán tesztelték az új rendszert, ahol hat nagy teljesítményű ventillátor állította elő az akár 80 km/órás oldalszelet, de a technológiát olyan közutakon is próbára tették – például Hollandiában, az Északi-tenger partvidékén –, amelyek hírhedtek arról, hogy erős széllökések nehezítik az autózást.

Az Oldalszél Stabilizálás a legújabb Ford Transit és Transit Custom modellekben jelenik meg először, amelyeknek új, legmodernebb technológiájú Ford EcoBlue dízelmotorja a magasabb teljesítmény mellett is jelentős mértékben csökkenti az autók üzemeltetési költségét, hiszen üzemanyag-fogyasztása akár 13 százalékkal alacsonyabb, és 20 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot biztosít az alacsony fordulatszám-tartományban.

https://youtu.be/Aka7PXsjrgc

Mindkét modellben új, fejlett vezetősegítő technológiák működnek, például az Ütközésre Figyelmeztető rendszer – a szegmensben elsőként Gyalogosészlelő technológiával párosítva –, amely csökkenti a frontális ütközés és a gyalogosgázolás veszélyét, illetve mérsékli az ebből eredő sérülések súlyosságát.

Hyundai: digitális csatornákon szól az IONIQ generációhoz az autógyártó

Elérkezett az idő, hogy demokratizáljuk az európai elektromos közlekedést. 2016 őszétől az egész kontinensen elérhetők az IONIQ Hybrid és IONIQ Electric modellek. A harmadik hajtáslánc-variácó, az IONIQ Plug-in jövőre érkezik.

hyundai-ionoq-digitalis-autoaddikt

A vadonatúj Hyundai IONIQ az első olyan autó a világon, amely háromféle, részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal kapható Az IONIQ új ügyfélszegmensre szabott, digitális marketing stratégiája ugyanolyan kivételes, mint maga az autó.

„Most először fordul elő, hogy a Hyundai Motor elsősorban digitális csatornákon, videotartalmak segítségével vezeti be új modelljét Európában” – mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke. „Az IONIQ bevezetése paradigmaváltást testesít meg az autóiparban. Korábban egyetlen autógyártó sem összpontosított ilyen intenzíven a digitális csatornákra. Ezzel a megközelítéssel egy vadonatúj ügyfélkört szólítunk meg, akiket közös gondolkodásuk és beállítottságuk köt össze – őket nevezzük IONIQ generációnak.”

Az IONIQ generáció nem korcsoportokról, bevételről vagy iskolázottságról szól
Az IONIQ generáció tagjai önálló, környezettudatos városi fogyasztók, nemtől, életkortól és társadalmi státusztól függetlenül. A koncepció felborít minden hagyományos ügyfél csoportosítást: semmi köze a korcsoportokhoz, a bevételi szintekhez vagy az iskolázottsághoz. Az IONIQ generáció tagjait közös értékrendjük, tapasztalataik és véleményük – egy szóval attitűdjük köti össze.

A márka mesélő és ügyfélkommunikációs központja – az IONIQ digitális központ

A Hyundai IONIQ kampányának központi eleme egy teljes mértékben integrált platform, amelyet a Razorfish vezető digitális ügynökséggel, valamint a Facebookkal és a Google-lal szoros együttműködésben fejlesztettek és folyamatosan harmonizálnak. Az IONIQ digitális központ tartalmazza a járműre vonatkozó összes releváns tartalmat, amelyet az ügyfelek érdeklődési körén alapuló szegmentáció és adat alapú mesélés segítségével szabtak teljes mértékben a célközönsége. Ennek a stratégiának köszönhetően derült ki például, hogy a hibrid járművek iránt érdeklődést mutató emberek között csaknem háromszor nagyobb eséllyel fordulnak elő lelkes, aktív kerékpárosok.

A központ az IONIQ generációra vonatkozó vallomásokat is tartalmaz, amelyekből megérthetjük a potenciális ügyfelek értékrendjét, véleményét és szükségleteit. A különböző hajtási rendszerekhez köthető egyéni történetek érzelmi kapocsként szólítják meg a közönséget, egyben megnyugtató választ igyekeznek adni az elektromos közlekedéssel kapcsolatos olyan aggályokra és fenntartásokra, mint a hatótávolság vagy a töltés. A személyes vallomásokat az ügyfelek lehetséges attitűdjei szerint csoportosították.

Az emocionális videók egyszerű, átlátható összehasonlító eszköz segítségével teszik lehetővé, hogy az IONIQ-ot összevessék legfontosabb vetélytársaival. Mindezen jellemzőkön felül a digitális központ egy egyszerű modellválasztó eszközt is kínál, amelynek segítségével az ügyfelek áttekinthetik az egyes hajtáslánc opciók előnyeit, és így pontosan meghatározhatják, melyik modell illik legjobban igényeikhez.

Az IONIQ digitális központot különböző eszközökre (okostelefonra, táblaszámítógépre és asztali számítógépre) optimalizálták, tartalma jelenleg angol, német, francia, spanyol, holland, olasz és norvég nyelven érhető el: www.hyundai-ioniq.com. A magyar változat a hazai piacon fontos információkkal bővítve év végéig elkészül.

Az új Hyundai IONIQ kiterjesztett valóság applikáció

A digitális központ funkcionalitását az iOS és Android rendszereken egyaránt elérhető IONIQ 3D App teljesíti ki. A technológia és a funkciók alapos megismerése érdekében az ügyfelek digitális formában, kiterjesztett valóság technológia segítségével térképezhetik fel kívül-belül a három elektromos modellt. Ha például okostelefonukkal beolvassák egy brosúra címlapját, megjelenik a kijelzőn a Hyundai IONIQ háromdimenziós modellje. Ezt a legkülönfélébb módokon manipulálhatják: elforgathatják, kinagyíthatják, hogy alaposabban megnézzék egyes elemeit, de akár be is szállhatnak, és 360 fokban szétnézhetnek az utastérben. Az alkalmazás emellett alkalmas a színválasztásra, az IONIQ egyes funkcióinak az alapos megismerésére, az egyes hajtásláncok működésének módját pedig animációk segítségével magyarázza el az ügyfeleknek.

Frankfurt, Oslo, Amszterdam és Milánó – Az IONIQ generáció road show

A fentieken túl a digitális alapú koncepció a valós világhoz is szoros szálakkal kapcsolódik. A 2016. augusztus végétől november elejéig tartó IONIQ generáció road show négy városba: Frankfurtba, Oslóba, Amszterdamba és Milánóba látogat el. A potenciális ügyfelek az összes városban tesztvezetésen ismerkedhetnek meg az IONIQ Hybrid és IONIQ Electric modellekkel. A Q alakú pavilonban a látogatók a számítógépes tartalmakat a valósággal ötvöző, kiterjesztett valóság funkción keresztül ismerhetik meg az autót. Az autó részleteiről egy applikáció szolgál további tájékoztatással. Virtuális valóság (VR) szemüvegen keresztül szemlélve az IONIQ 360 fokos panoráma videóban jelenik meg a szemük előtt. A prezentáció másik látványossága a digitális kívánságfal, amelyen a látogatók kifejthetik a jövőre vonatkozó kívánságaikat, majd a videolinket a közösségi hálózatokon keresztül oszthatják meg barátaikkal.

A Ford Mustang gyerekeknek készült verziója minden idők legmodernebb kisautója

A Ford és a Fisher-Price szoros együttműködésével született meg az új Power Wheels Smart Drive Mustang, ez az élethű és hi-tech, gyors és élvezetes elektromos hajtású kisautó. A Smart Drive Mustang arra készült, hogy hamisítatlan póniautós megjelenésével és teljesítményével örömöt szerezzen az izomautók apró rajongóinak – ugyanakkor komoly biztonsági csomagot is tartalmaz, hogy a szülők is elégedettek legyenek.

ford-mustang-power-wheels-autoaddikt-001

A kék és rózsaszín árnyalatokban kapható kisautót a Fisher-Price a Ford által átadott dizájn-adatok alapján kicsinyített le. Az eredmény egy megszólalásig élethű Mustang lett – persze gyermekméretben – ami ugyanazt a hangulatot, stílust és modern technológiát kínálja, mint a V8-as motorral hajtott Mustang GT, amit a szülők is szívesen vezetnének.

“A Mustang az egyik legkelendőbb sportkocsink,” mondta el Gary Collins, a Power Wheels vezető formatervezője. “A Smart Drive Mustang esetében valósághű vezetési élményre törekedtünk, ami minden eddiginél több izgalmat kínál a gyerekek számára.”

A Smart Drive rendszer újdonságnak számít a Power Wheels kisautóiban. Voltaképpen a vállalat első, számítógép-vezérlésű hajtásláncáról van szó, aminek révén sok biztonsági rendszer beépíthető a járműbe, így a Power Wheels Mustang még inkább emlékeztet az életnagyságú változatra:

• Kipörgésgátló: a számítógép érzékeli a kerék kipörgését, és szabályozza a villanymotor teljesítményét, hogy az autó egyenletesen haladjon a vizes füvön vagy az egyenetlen talajon is
• Stabilitás ellenőrzés: Egy dőlésérzékelő jelzi, ha az autó már közel jár ahhoz, hogy veszélyes szögben megbillenjen; ilyenkor leállítja a motort, hogy megelőzze a borulást
• Digitális sebességvezérlés és akkumulátor-ellenőrzés: A szülők egy LED háttérvilágítású érintésvezérlésű felületen beállíthatják a jármű legnagyobb sebességét (1,5 és 8 km/óra között), és ellenőrizhetik az akkumulátor töltöttségének szintjét
• Lassú indulás és megállás: Az egyszerű kikapcsolás/bekapcsolás helyett a villanymotor immár fokozatosan gyorsít és lassít

ford-mustang-power-wheels-autoaddikt-002

Alighanem a beépített hangrendszer is sok örömöt szerez majd: egy valódi Mustangban vették fel a kisautó motorhangját, ami a gyorsítással és lassítással együtt erősödik vagy halkul, akárcsak egy valódi autóban. Egy jack csatlakozó segítségével a gyerekek menet közben is hallgathatják kedvenc zenéiket – méghozzá a legnagyobb hangszórón, amit eddig Fisher-Price termékbe építettek.

A Smart Drive Mustang már látható a Los Angelesi Nemzetközi Autókiállításon. A kisautó decembertől vásárolható meg 359,99 USD fogyasztói áron.

Érkezik az Audi Q5 második generációja – még sportosabb, még sokoldalúbb

Megújítja egyik sikermodelljét az Audi: 2017 elején indul az Audi Q5 második nemzedékének gyártása. A négykarikás márka SUV-modellje az Audi limuzinjainak sportosságát sokoldalú karakterrel és széles körűen variálható utastérrel kombinálja. Legyen szó a connectivity, a gazdaságosság vagy éppen a vezetői segédrendszerek területéről – az Audi Q5 ismét mércéül szolgálhat piaci szegmensében.

audi-q5-2017-autoaddikt

„Az első Audi Q5 hosszú éveken át a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje volt piaci kategóriájában, így utódját megalkotni korántsem volt egyszerű feladat, ám pontosan ezért bizonyult olyan izgalmasnak” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „Új Q5 modellünkkel ismét magasabbra helyezzük a mércét. Legfőbb fejlesztései között elsősorban az ultra technikával működő quattro összkerékhajtás, a különösen gazdaságos motorok, a csillapítás-szabályozással működő légrugózás, illetve az infotainment- és vezetői segédrendszerek széles palettája említhető.”

Az Audi új SUV-modelljét sportosan feszes fellépés jellemzi. Aerodinamikus kialakítású, lapos elejét masszív szegéllyel plasztikusan kiformált Singleframe hűtőrácsa határozza meg. Fényszórói kívánságra LED- vagy dinamikus irányjelzővel kiegészített, nagyfelbontású Matrix-LED technikával egyaránt rendelhetők.

Jellegzetes Audi – egyértelmű utalások a quattro összkerékhajtásra

A Q5 oldalnézetét markánsan lendületes és határozottan kiemelt vállöve határozza meg. A hangsúlyos kerékjáratok a quattro összkerékhajtásra utalnak, az utastér keskeny üvegezett felülete (greenhouse) felett pedig már korán ereszkedni kezd a tetőív. Akárcsak a Q5 elején, hátul is a vízszintes vonalak emelik ki szélességét és határozott fellépését. A hátsó lámpatestek extrafelszerelésként szintén rendelhetők dinamikus irányjelzővel. A csomagtérajtó a márka Q-modelljeinek jellegzetes formai megoldásaként a C-oszlopokat is körülöleli. A kipufogórendszer végcsöveit a diffúzorbetét foglalja magában.

Az Audi összesen 14-féle külső színben kínálja új Q5 modelljét. Emellett öt újonnan kialakított felszereltségi szint – a sport, a design, az S line sportcsomag, a design selection és az S line külső optikai csomag – áll rendelkezésre, amelyek az autó megjelenését is meghatározzák. A design esetében például szürke kontrasztárnyalatú kiegészítő elemek hangsúlyozzák az új SUV-modell robusztus karakterét, míg a sport kivitelben az Audi Q5 minden külső eleme teljes fényezést kap.

Tömegcsökkentés – akár 90 kilogrammal is könnyebb elődjénél

Hosszúsága 4,66, szélessége 1,89, magassága 1,66, tengelytávja pedig 2,82 méter – az új Q5 csaknem minden méretében növekedett elődjéhez képest, ezzel egyidejűleg azonban saját tömege motorváltozattól függően akár 90 kilogrammal is alacsonyabban alakulhat. Karosszériaszerkezetében a legnagyobb húzószilárdságú acélfajták és az alumínium alkot intelligens vegyes anyaghasználati koncepciót.

Az új Q5 aerodinamikai tulajdonságai területén is kategóriája élvonalát képviseli, a négyhengeres változatok kedvező légellenállású tetőkialakításukkal mindössze 0,30-os légellenállási együtthatót (cw) produkáltak. A szélzajok ennek megfelelően rendkívül alacsonyan alakulnak, akárcsak az utastér rezgésszintje, az Audi új SUV-modellje kategóriája legszínvonalasabb belső akusztikai adottságaival várja vezetőjét és utasait.

Tágas és nagyvonalú – az utastér

Az utastér bőséges hellyel szolgál öt személy számára, s legfontosabb méreteiben egyaránt felülmúlja elődjét és vetélytársait. Vízszintes orientációjú vonalvezetése a tágasság és a kényelem érzetét hangsúlyozza, a műszerfal teljes szélességében pedig háromdimenziós hatású dekorbetét fut végig. A felszereltségi szintek új koncepciója színek és anyagok széles palettájával szolgál az ügyfelek számára.

Az új, nagyhatékonyságú légkondicionáló berendezés két változatban is szerepel a kínálatban. A háromküllős, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék a szériafelszereltséget bővíti, opcióként pedig olyan kiegészítő funkciók is rendelkezésre állnak, mint például a kormánykerék karimájának fűtése. Az ülések felszereltségi kínálata egészen a pneumatikus masszázsfunkcióig terjed. Sötétben az extrafelszerelésként rendelhető Ambiente-világítás (a design selection esetében széria) harminc különböző színárnyalatban kelthet kellemes hangulatot. Az új Q5 kidolgozási minősége szintén nem ismer kompromisszumot.

Az új Audi Q5 hátsó ülésének támlája három részre osztott kivitelű. Kívánságra az ülés hosszirányban elcsúsztatható és a támla dőlésszöge is állítható. A hátsó ülés helyzetétől függően a csomagtér alapesetben 550 – 610 literes, vagyis 10 literrel nagyobb, mint az előd esetében. Lehajtott hátsó üléstámlákkal már akár 1550 liternyi raktér áll rendelkezésre. A pakolást intelligens megoldások, mint például az alapkivitelhez tartozó, variálhatóan összehajtható szőnyeg, az elektromos mozgatású csomagtérajtó opcionális mozdulatvezérlése, illetve a szintén opcionális légrugózás segítségével a karosszéria manuális lesüllyesztése könnyíthetik.

Egyszerű és következetes – kezelés és kijelzők

Az Audi új SUV-modelljének kezelése alapvetően intuitív és három fő újdonság határozza meg. Az extrafelszerelésként kínált Audi virtual cockpit 12,3 col képátlójú, nagyfelbontású kijelzőfelülete igényes grafikákkal dolgozik. A vezető két nézet közül választhat: az egyik a hagyományos, nagyméretű körműszerekkel, a másikat pedig a navigációs térkép vagy más adatlisták határozzák meg. A szintén opcionális Head-up kijelző a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg.

Fő kezelőelemként a középkonzol MMI-terminálja szolgál. Az MMI Touch funkcióval és a 8,3 col átlójú képernyővel kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz csúcs infotainment-rendszer a nyomó-/forgatógomb tetején érintőfelületet kínál, amely kézírást, illetve a szórakoztató elektronikából ismert kézmozdulatokat – például a nagyítást (zoom) – egyaránt felismeri. Az automata sebességváltóval szerelt új Q5 kínálatában a nagyobb, érintésbeli visszajelzéssel is szolgáló MMI all-in-touch rendszer szerepel.

Az MMI kezelési logika egyszerű hierarchiájában napjaink okostelefonjait idézi és többek között intelligens szabadszöveges keresőt is kínál. Az új, természetes hatású hangvezérlés a mindennapos élőbeszéd elemeit is felismeri. A Multifunkció plusz kormánykerék az új Audi Q5 harmadik kezelési síkjaként is szolgál. Kívánságra új fejlesztésű Head-up kijelző is kapható, amely a fontos információkat – a vezetői segédrendszerek részéről is – gyorsan észlelhető szimbólumok és számok formájában vetíti a szélvédőre.

Audi navigáció – a „személyes útvonal-asszisztens”

Az új Audi Q5 – akárcsak a Q7 és az A4 – az öntanuló „személyes útvonal-asszisztens” technikájával is felszerelhető. Miután az ügyfél aktiválta a szolgáltatást, a navigációs rendszer „megtanulja” rendszeresen bejárt útvonalait és felkeresett úti céljait, majd ezeket az információkat a parkolási pozícióval és a napszakkal kombinálja.

A rendszer – ameddig aktív – ilyenformán tanul az ügyfél viselkedéséből, és a következő út alkalmával ennek alapján tesz javaslatokat az optimális útvonaltervezésre, akár inaktív útvonalvezetés mellett is. A navigációs rendszer a három legvalószínűbb úti célt veszi tekintetbe az útvonalszámításkor, amely során az érkezési idő mellett a pillanatnyi forgalomterhelést is bekalkulálja. Ennek megfelelően például a navigáció bekapcsolását is ajánlhatja, hogy potenciális alternatív útvonalakat számítson. Az ügyfél igény szerint aktiválhatja vagy kapcsolhatja ki a szolgáltatást, illetve törölheti a tárolt úti célokat. Inaktív állapotban a rendszer nem tárolja az úti célokat, és a már törölt célokat és a bejárt útvonalakat sem veszi figyelembe.

Online LTE-kapcsolattal – az MMI Navigációs rendszer plusz

Az MMI Navigációs rendszer plusz az Audi connect rendszerével közösen LTE-modult és WLAN-hotspotot is tartalmaz, az utasok így akár nyolc mobileszközzel is csatlakozhatnak a világhálóhoz. Németországban az Audi connect a beépített SIM-kártya, a rögzített díjas adatcsomaggal kínált Audi connect SIM segítségével Audi connect szolgáltatások sokasága esetében teszi lehetővé a kényelmes roamingot Európában. A WLAN-hotspothoz kedvező áron igényelhetők adatcsomagok szintén EU-roaming lehetőséggel.

Németországban a díjmentes Audi MMI connect App közvetlen kapcsolatot teremt az autó és az okostelefon illetve okosóra között, és további szolgáltatásokat is kínál. Ilyen például a fontos járműparaméterek lekérdezése a távolból, az Online Media Streaming és az okostelefon határidőnaplójának továbbítása az MMI rendszerére.

High-end opciók – az infotainment-modulok

Az Audi phone box az okostelefont a jármű külső antennájával csatlakoztatja, így biztosítva optimális vételt, emellett a Qi-szabvány szerint, induktív úton tölti akkumulátorát. A Bang & Olufsen Sound System újszerű térhangzása a magasság térdimenziójára is kiterjed. Az ugyancsak új Audi tablet sokoldalú hátsó szórakoztatórendszerként (Rear Seat Entertainment) szolgál. Az Audi smartphone interface az Apple CarPlay és Android Auto rendszereket hozza el az új Q5 fedélzetére.

Biztonsági és vezetői segédrendszerek

Az új Audi Q5 a vezetői segédrendszerek területén is high-tech megoldások széles portfóliójával jár piaci szegmense élén. E technikák intelligens együttműködésükkel további jelentős lépést tesznek az automatizált vezetés felé. Háromféle csomagba összeállítva kaphatók: Tour, Város és Parkolás.

Az előrelátó gazdaságossági asszisztens közeli környezete információival célzottan segíti a vezetőt az üzemanyag-takarékosságban. A közlekedési torlódás asszisztenssel kiegészített adaptív sebességszabályozás (Adaptive Cruise Control; ACC) sűrű forgalomban részben a kormányzás feladatát is átveheti. Az Audi active lane assist az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását könnyíti, míg a követésitávolság-jelző a biztonságos táv lecsökkenésére figyelmeztet. A hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens további olyan újdonságok, amelyek jó szolgálatot tehetnek a biztonság érdekében. Ugyanez érvényes a pre sense rendszerekre is. A szériafelszereltséget bővítő Audi pre sense city gyalogosokra és járművekre figyelmeztet és – működési határain belül – szükség esetén automatikus vészfékezést is aktiválhat. A kínálatot a parkolási asszisztens, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése és a lejtő-asszisztens teszik teljessé.

Erős ötös – a TDI és TFSI motorok

Az új Audi Q5 összesen öt – négy TDI és egy TFSI – erőteljes és gazdaságos erőforrás palettájával érkezik a piacra Európában. Miközben teljesítményük akár 20 kilowattal (27 LE) is nőtt, üzemanyag-fogyasztásuk jelentősen csökkent. Különösen az új Q5 2.0 TDI motorjai – amelyek 110 kW (150 LE), 120 kW (163 LE) és 140 kW (190 LE) teljesítményváltozatokban kaphatók – számítanak kiemelkedően gazdaságosnak.

A két csúcsmodell a tekintélyes erő és a takarékos üzem együttesével szolgál. A továbbfejlesztett 2.0 TFSI 185 kilowattot (252 LE) produkál, mégis átlagosan mindössze 6,8 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 154 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. A szintén jelentősen átdolgozott 3.0 TDI teljesítménye 210 kW (286 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 620 newtonméter.

Sokoldalú és hatékony – az erőátvitel

A középkategóriájú SUV-modell hajtáslánca teljes egészében új fejlesztés, ami a hatfokozatú manuális, a hétfokozatú S tronic és a nyolcfokozatú tiptronic (csak a 3.0 TDI számára rendelhető) sebességváltóra egyaránt érvényes. Az automata váltóművek üzemanyagtakarékos szabadonfutó üzemmódot is kínálnak. Az automata konstrukciók a sebességváltókarral és a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel egyaránt vezérelhetők, a jelek mindkét esetben elektronikus úton továbbítódnak a váltómű felé.

Az új ultra technikájú quattro hajtásrendszer a 120 kW (163 LE) és a 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI, valamint a 185 kilowattos (252 LE) 2.0 TFSI esetében már az alapkivitel része, míg a 110 kilowattos (150 LE) dízel belépőmotorhoz kívánságra rendelhető. Az ultra technikájú quattro összkerékhajtás önműködően leválasztja a hátsó hajtást amikor épp nem szükséges, amennyiben pedig a menethelyzet szükségessé teszi, fejlett proaktív szabályozással kapcsolja vissza. Az új koncepció nagyban növeli a gazdaságosságot, mégpedig a hatékony vonóerő-átadási és menetdinamikai képességek kárára kötött kompromisszumok nélkül.

Első és összkerékhajtás esetén egyaránt a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás adja meg „az utolsó simításokat” az irányíthatósági tulajdonságoknak. Ez az intelligens szoftvermegoldás mindenkor dinamikus, pontos és kontrollált vezetést tesz lehetővé. A V6-os dízelhez kínálja az Audi a hátsó hajtáshoz a sport-differenciálművét, amely a nyomatékot igény szerint osztja el a hátsó kerekek között. E megoldás, amely szintén újdonság ebben a modellsorozatban illetve a vetélytársak körében, jelentősen javítja a menetdinamikai képességeket.

Ellentétek feloldása – a futómű

Az új Audi Q5 olyan menettulajdonságokkal szolgál, amelyek egészen eltérő erényeket ötvöznek – az új SUV-modell egyszerre sportos és különösen kényelmes. Ennek alapját az új fejlesztésű, ötkaros kerékfelfüggesztések és a szintén új elektromechanikus szervokormány jelentik. Extrafelszerelésként a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a pillanatnyi sebesség és bekormányzási szög szerint változtatja áttételét.

A rugózás és a csillapítás terén kétféle kivitel is rendelkezésre áll. A csillapítás-szabályozással működő futómű különösen széles tartományt ölel fel a kényelem és a dinamika között, amelyben az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével mozoghat a vezető. Az új adaptive air suspension a lengéscsillapítók szabályozása mellett a karosszéria magasságának öt fokozatban való állítására is lehetőséget kínál. E két rendszer, akárcsak az Audi Q5 3.0 TDI változathoz rendelhető sport-differenciálmű, az új központi futóműszabályozó-egység irányítása alatt működik.

A különböző főegységek üzemét befolyásoló, a szériafelszereltséghez tartozó Audi drive select akár hétféle üzemmód szerint is működhet. A két új – lift/offroad illetve allroad – módusz az Audi Q5 terepes karakterét hivatott optimálisan kiemelni.

Az új Audi SUV-modell alapesetben 17 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal készül, míg a design és a sport felszereltségi szinthez 18, a S line sportcsomaghoz és az Audi design selection kivitelhez pedig 19 colos könnyűfém keréktárcsák tartoznak. Extrafelszerelésként akár 21 colos változatok is rendelhetők.

Az új Audi Q5 a márka új, mexikói gyárában gördül le a szerelőszalagról, s 2017 elejére várható Németország, illetve a többi európai ország márkakereskedőihez. Az új Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic (120 kW/163 LE) alapára piaci bevezetésekor 12.600.000 forint lesz.

A Toyota hidrogén üzemanyagcellás kamionokat fejleszt

A világ legnagyobb autógyártója, a hybrid és plug-in hybrid technológiák kifejlesztésével közel húsz éve autóipari forradalmat elindító Toyota volt az első autógyártó, amely nyíltan letette a voksát a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók hosszútávú elterjesztése mellett.

toyota-hidrogen-hajtasu-kamion-autoaddikt

A világ leginnovatívabb autógyártójaként is emlegetett Toyota az első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás autó, a Mirai után most a technológia újabb felhasználási lehetőségeit vizsgálja, ezúttal a kamionok esetében, ami túlzás nélkül forradalmasíthatja a közúti áruszállítást.

A Toyota hosszú ideje vallja, hogy a hidrogén üzemanyag-cellás technológia a járműfajták széles választéka számára kínálhat megoldást a nulla károsanyag-kibocsátáshoz. E technológia méretezhetősége azt is lehetővé teszi, hogy az autógyár egy kaliforniai megvalósíthatósági tanulmány segítségével megvizsgálja, hogyan alkalmazható ez a hajtásmód a nyerges vontatók, vagyis a kamionok esetében. A világ különböző tájain élő vásárlók számára továbbra is a Toyota Mirai kínál emissziómentes autózást – a jövő nulla károsanyag-kibocsátású közúti szállításában pedig egy üzemanyagcellás nyerges vontató jelenthet megoldást. A tanulmány további részleteiről, illetve a hidrogén-alapú társadalom fejlődéséről ígérete szerint a következő hónapokban szolgál majd további részletekkel a Toyota.

A társadalom legfontosabb mobilitási problémáinak megoldására egyébiránt a Toyota világszerte számos közösségi, polgári, tudományos és kormányzati szervezettel működik együtt. A vállalat megosztja erőforrásait és kiterjedt ismereteit, hogy non-profit szervezeteket támogasson, így azok még több embernek nyújthatnak segítséget abban, hogy még több helyre eljussanak.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

„Ez a kezdeményezés elképesztő lehetőségeket rejt magában, és túlzás nélkül forradalmasíthatja a közúti áruszállítást. A drasztikus károsanyag kibocsátás és üzemanyag-felhasználás csökkentés révén hihetetlen mértékű környezeti lábnyom csökkentést tenne lehetővé, ha a melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatók és kamionok világszerte leválthatnák jelenleg használt társaikat. Éppen ezért rendkívüli izgalommal várjuk a tanulmány első eredményeit” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

Íme, a Ford dolgozóinak mobilitási találmányai

A Ford versenyt hirdetett ki olyan jövőbeli személyi közlekedési megoldásokra, amelyek a városban elviszik felhasználóikat a célig vezető utolsó szakaszon. A megmérettetés döntősei közt egy innovatív eszköz is szerepel, amely pontosan befér egy autó csomagterében a pótkerék helyére.

ford-carre-autoaddikt

A vállalat egyik kölni rendszermérnöke, Kilian Vas által kifejlesztett Carr-E az egyike annak a 633 pályamunkának, amelyekkel a Ford munkatársai beneveztek a legutóbbi Utolsó Mérföld Mobilitási Versenyre. A versenykiírás szerint a Ford olyan mobilitási ötleteket várt, amelyek megkönnyítik a közlekedést az autóval nem, vagy csak nehezen megközelíthető területeken.

A Carr-E teherbírása 120 kg, hatótávolsága 22 km, végsebessége pedig 18 km/óra. Az innovatív közlekedési eszköz bekerült a verseny döntősei közé – akárcsak a TriCiti, az összecsukható elektromos tricikli, amely jól használható bevásárlókocsiként vagy golfautóként, illetve az eChair tanulmány, ez az elektromos hajtású kerekesszék, ami önműködően ‘beteszi magát’ az autóba.

“Újra át kell gondolnunk a kerékben rejlő lehetőségeket, hogy új megoldásokat találhassunk a mobilitásra” – vélekedett Vas. “A Carr-E kifejlesztéséhez az adta az ötletet, hogy a Ford autóipari és mobilitási vállalattá kíván fejlődni, emellett pedig az is szöget ütött a fejembe, milyen gyorsan növekednek a városok, és hogy a nagyvárosi környezetben egyre bonyolultabb a közlekedés. Ezért egy olyan eszközt akartam alkotni, amivel a munkába járás egyszerűbb és vidámabb.”

Vas munkáját egyik kollégája, Daniel Hari és menedzsere, Dr. Uwe Wagner segítette, s a Carr-E megvalósításában a Ford Európa dizájnerei és az RWTH Aachen Egyetem prototípus-specialistái is részt vettek. A négykerekű eszköz az autók kiegészítésére készült, hogy elszállítsa az embereket a leparkolt jármű és a céljuk közti utolsó útszakaszon.

A Carr-E emellett nehéz tárgyak szállítására is alkalmas. A felhasználók egyszerűen rátehetik a rakományt az eszközre, az pedig követni fogja a náluk lévő elektronikus jeladót.

A TriCiti kifejlesztésében a Ford Európa járműfelépítmény részlegén dolgozó James Neugebauer, Torsten Gerhardt és Robert Spahl vett részt. A jármű a rövid távú utazás mellett sokoldalú szállítóeszközként is használható; az összecsukható tricikli vásárláskor is jó szolgálatot tesz, vagy akár golftáskákat is vihet, ugyanakkor a városi közlekedésbe is bekapcsolódhatunk vele, használaton kívül pedig elfér az autóban. A TriCiti hatótávolsága 30 kilométer, legnagyobb sebessége pedig 20 km/óra.

ford-dolgozok-mobilitas-verseny-autoaddikt

A Ford Lommel Próbapályán dolgozó mérnökök, Gunther Cuypers, Robin Celis és David Longin által megalkotott eCair egy könnyű, elektromos hajtású kerekesszék, amely önműködően ‘beteszi magát’ az autóba, így sokkal önállóbb életet kínál a mozgássérültek számára.

“Az innováció és az új utak keresése ugyanolyan mértékben határozza meg mérnökeink szemléletét, mint Henry Ford gondolkodásmódját, amikor átformálta a világ közlekedését” – nyilatkozta Walter Pijls, a Ford Európa mobilitási innováció-menedzsment osztályának vezetője. “A személyi közlekedési eszközök segítségével az emberek gyorsan és könnyen küzdhetik le utazásuk utolsó kilométereit, és súlyos tárgyakat szállíthatnak, amiket eddig nagy fáradsággal kellett cipelniük.”

Tavaly több mint 6000 találmányt jelentettek be a Fordnál, idén pedig ennél is többet, ami várhatóan vállalati rekordot jelent majd a 2016-os évben. Ám nem a találmányok száma az egyetlen javuló mutató a Fordnál; a találmányokat kiötlő dolgozók száma szintén rekordszintet ért el, hiszen 2015 eleje óta több mint 3500-an tették közzé első ötletüket

Személyi változások a BMW Groupnál

A BMW vállalatcsoport európai értékesítési hálózatának, illetve Belgiumot és Luxemburgot egyesítő értékesítési régiójának élére egyaránt új vezető kerül.

jean-philippe-parain-bmw-group-2017-autoaddikt

2017. január 1-jétől Jean-Philippe Parain veszi át a BMW Group európai értékesítési hálózatának irányítását. A Franciaországban született szakember jelenleg a vállalatcsoport Belgiumot és Luxemburgot egyesítő értékesítési régiójának elnök-vezérigazgatójaként dolgozik. A negyvenhárom esztendős új vezető Dr. Nicolas Petert követi az európai értékesítési hálózatért felelős elnöki székben, miután elődje 2017. január 1-jétől a BMW AG igazgatótanácsának pénzügyekért felelős tagjaként folytatja tovább munkáját. Jean-Philippe Parain húsz évvel ezelőtt csatlakozott a BMW Grouphoz és ez idő alatt a vállalatcsoport értékesítési- és marketing-részlegén hatalmas tapasztalatra tett szert, hiszen a közelmúltban már a MINI márka európai értékesítési hálózata is az ő irányítása alá tartozott.

dr-peter-henrich-hea-bmw-group-autoaddikt

A vállalatcsoport Belgiumot és Luxemburgot egyesítő értékesítési régiójának elnök-vezérigazgatói székében 2017. január 1-jétől Dr. Peter Henrich foglal helyet. A negyvenegy esztendős szakember tizenhét évvel ezelőtt csatlakozott a BMW Grouphoz és jelenleg a BMW kompakt modellsorozatainak termékmenedzsmentjéért felelős divízió vezetőjeként dolgozik. Dr. Peter Henrich behatóan ismeri a vállalatcsoport belgiumi és a luxemburgi értékesítési régióját, hiszen 2014-ig mindkét országban ő irányította a BMW Group marketingtevékenységeit.

Jelentős súlycsökkentésen esik át az új Opel Insignia, ezáltal könnyedebb, dinamikusabb és élénkebb vezetési élmény várható

Mindent beleadott az Opel az Insignia Grand Sport modellbe, ami dinamikussá és élénkké tesz egy középkategóriájú limuzint.

opel-insignia-2017-alcazott-autoaddikt

Elődjéhez képest 175 kilogrammot elérően lett könnyebb az új konstrukció, és ez jó hatással volt mind a vezethetőségére, mind a dinamikájára. Az atletikus autó 29 milliméterrel alacsonyabb a korábbinál, nyomtávja 11 milliméternyit szélesedett, jóval rövidebbek lettek a karosszéria túlnyúlásai, miközben a tengelytáv 92 millimétert nyúlt – ezáltal javult az egyenesfutás, és nagy sebességnél a stabilitás is. A továbbfejlesztett FlexRide-futómű automatikusan, illetve a választható Standard, Sport és Tour módnak megfelelően szabályozza a lengéscsillapítást, a kormányzást és a hajtást. Mindez a legendás Nürburgring északi pályáján tesztelhető legjobban, amelyet kifejezetten nehézzé tesz a változó útburkolat, illetve a kanyarok és egyenesek kombinációja. Valamennyi Opel ott kapja meg a végső csiszolást.

Csapatával és egyelőre még álcázott prototípusokkal épp oda utazott tesztelésre az Insignia főmérnöke, Andreas Zipser. A fejlesztők a 21 kilométeres „Zöld Pokolban” tökéletesítik a jármű finomhangolását.

„Már ahogy beül az ember, érzi, hogy teljesen új fejlesztés az Insignia. Mintha összeforrna vezetőjével, remekül érezhető. Még azonos motorral is sokkal agilisabb lett“ – örvend Zipser a gyors köridőknek.

opel-insignia-2017-alcazott-2-autoaddikt

A főmérnök kirobog az Insignia Grand Sporttal az északi körre. Egykettőre az útfogás határán hajt, a Brünnchennél besüllyed a rugózás, majd biztos kéz vezeti a kocsit az autóverseny-rajongók kedvelt Pflanzgartenjében. Gyorsan száguld az Opel új zászlóshajója, Zipser pedig élvezi a precíz, sebességfüggő kormányzást és a vezetőre hangolt belső teret, hiszen azáltal, hogy három centivel mélyebben ül, mint az elődmodellben, együtt van az autóval – a középkonzol jól megtámasztja, a műszerek feléje fordulnak, minden kapcsoló kézre esik. Szinte olyan az egész, mint egy verseny-túraautóban.

opel-insignia-camouflage-grand-sport-2017-autoaddik-1

Eközben legjobb, ha a FlexRide-futómű „Sport“-módját használja a pilóta, mert így feszesebbek a lengéscsillapítók, direktebb a kormányzás és a gázvétel. Később avatkozik be a menetstabilizáló, nagyobb játékteret enged. Ha automatikus a váltómű, jobban kihúzatja a fokozatokat – teljesen sportra áll be az Insignia.
Hazafelé a Nürburgringről, az út jellegzetességeinek, kedvének és hangulatának megfelelően háromféle mód közül választhat a vezető:
· Standard: az automatikus vezérlés mindig a legjobb beállítást választja ki, a jármű érzékelőitől érkező információk alapján.

opel-insignia-camouflage-grand-sport-2017-autoaddik-2
· Tour: komfortos futómű-hangolás, fogyasztáscsökkentő hajtómű-beállítások – ezzel lehet hosszú utakat lazán megtenni.
· Sport: fékezéskor kevésbé süllyed le az Insignia eleje, gyors kanyarodáskor jóval kisebb a karosszéria dőlése, és a kormány jobb visszajelzéseket ad az út állapotáról.
Mindhárom módban másodpercenként 500-szor, azaz percenként 30 ezerszer állítja a FlexRide-futómű a csillapítást elektro-hidraulikusan az útállapothoz és a menethelyzethez. Sport-állásban el is menthetők a kormányzás, a gázvétel és a csillapítás személyes preferenciái. Ráadásul a szoftver megtanulja a pilóta vezetési stílusát.

„Az aktív futómű lelke az új Drive Mode Control-szoftver: a szenzorjeleket és a beállításokat állandóan kiértékelve, az egyéni stílust felismerve optimalizálja az útfogást és az útfekvést” – magyarázza Zipser főmérnök.

opel-insignia-2017-alcazott-4-autoaddikt

Ha épp Standard-módban suhan az új Opel Insignia Grandsport, és utasai élvezik a temperamentumos kanyarvételeket, a gyorsításokból és lassulásokból felismeri a szoftver a dinamikus stílust, és egy pillanat alatt sportosra állítja a hajtó- és futóművet.

Bétateszt-fázisban a Greengo, az új, perc alapú számlázással működő közösségi autózás

Nincs parkolási díj. Nincs gépjármű fenntartási költség. Nincs biztosítási díj, menetrend, tankolás vagy súlyadó. De autómosatás se. Ráadásul környezetkímélő, halk és nagyon menő. Technikailag 2016. november 21-től, gyakorlatilag tegnap 0:00 órától lehet regisztrálni Magyarország első budapesti elektromos autó megosztó szolgáltatásának, a Greengo kipróbálására a https://www.greengo.hu/ weboldalon.

greengo-budapest-business-journal-autoaddikt

A hazai startup 45 elektromos autót bocsát azok rendelkezésre akik reális alternatívát keresnek a nehézkes belvárosi tömegközlekedésre, fáznak már a Bubin, nem akarnak drága pénzen saját gépjárművet fenntartani vagy csak fáj a szívük ha marokszám dobálják a százasokat a parkolási automatákba – ráadásul mindezt trendi, fiatalos és környezettudatos módon.

Az Uber eltűnésével és a Bubi népszerűségének növekedésével alapjaiban változott meg az elmúlt években a Budapesti közlekedés szerkezete. Mától pedig egy újabb lehetőség áll azok rendelkezésére, akik valamilyen okból nem tudnak vagy akarnak saját gépjárművet fenntartani, ódzkodnak a tömegközlekedéstől vagy csak egyszerűen és gyorsan olyan ügyet kell intézniük (hétvégi bevásárlás, üzleti tárgyalás, gyerekek szállítása) amihez kényelmes, egyszerű, mobiltelefonról kezelhető közlekedési megoldást keresnek.
A GreenGo szolgáltatás egy mobilapplikáció / weboldal segítségével működő car-sharing szolgáltatás. A rendszerben mostantól 45 elektromos autó lesz elérhető az applikáció által jelzett területen belül (nagyságrendileg: Árpád-híd – Hősök tere – Baross utca – Rákóczi híd – Bocskai út – Alkotás út – Óbuda által határolt kerületekben), amelyet a felhasználók az okos telefonjaikon keresztül foglalhatnak le, majd használat után fizethetnek ki teljesen automatikus módon (a rendszer a perc alapú használat után egyszerűen megterheli a megadott bankkártyát). A rendszerben elérhető gépjárművek a beépített Vodafone SIM kártyáik és az M2M technológai megoldások segítségével folyamatos kapcsolatban állnak mind a vállalkozás központjával, mind pedig a műholdakkal és a felhasználóik applikációval.
Bárki egyszerűen csatlakozhat a szolgáltatáshoz. Ehhez három egyszerű lépést kell csak megtenni:
1. Letölteni és telepíteni az alkalmazást bármelyik webstore-ból (App Store; Android Play)
2. Elvégezni az online regisztrációt
3. Személyesen bemutatni az ellenőrzéshez szükséges okmányokat (jogosítvány, személyi igazolvány) a 1061 Király utca 16. szám található GreenGo irodában
A regisztrációs folyamat után falhasználóinknak nincs más dolga, mint a telefonjukon futó applikáció segítségével megkeresni a hozzájuk legközelebb található GreenGo elektromos autót és kedvükre használni azt. Az autókkal egyszerű és könnyű felvétele után azonnal, és minden várakozás nélkül megkezdheti a személyre szabott és azonnali autókölcsönzését, majd a hét bármely napján, a nap 24 órájában használhatja a rendelkezésre álló Volkswagen e-Up!-okat, minden további bürokratikus vagy szerződéses ügyintézés nélkül.

Máris nagy sikernek örvend a Kia Niro, meggyőző mutatókat produkál

Az új Kia Niro máris népszerű, hiszen összesen több mint huszonháromezer rendelést adtak le rá megjelenése, azaz idén július óta Európában.

kia-niro-autoaddikt-2016-4

Október végéig mindösszesen 5815 tulajdonos vehette át új Niróját, de a fennmaradó több mint 15 000 autó is biztosan gazdájához ér még 2016-ban.

A Niro egyedülálló a maga nemében, hiszen egyszerre praktikus crossover és hibrid is. Hajtásláncában 1,6 literes közvetlen befecskendezéses benzinmotor dolgozik együtt egy 32 kW teljesítményű villanymotorral. Mindkét erőforrás az első kerekeket hajtja, a Kia saját fejlesztésű hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóján keresztül, az akku lítiumion-polimer szerkezetű. A Niro széndioxid kibocsátása 88 g/km, vegyesüzemi fogyasztása pedig mindössze 3.8 l/100km (az új NEDC ciklus szerint).

Az eddig kiszállított Nirók 46 százaléka magánvevőkhöz került, a maradék 54 százalékot vállalkozások és flottakezelők vásárolták meg, miközben a Kia teljes modellpalettájára vetítve 57 százalék a magán és 43 a céges vásárlás aránya Európában. A Niro a Kia fontos bástyája lehet a flottavásárlók felé irányuló nyitásban, hiszen üzemeltetési költségei több mint versenyképesek, így új vevőket, és flottacégeket is a márkához csábíthat.

kia-niro-autoaddikt-2016-2

Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “A Niro nagyon jól illik a magán és az üzleti piacra is, hiszen fenntartása olcsó, hajtáslánca pedig tiszta üzemű és takarékos. Ugyanakkor megjelenése stílusos, és használata a legkisebb mértékben sem követel kompromisszumokat. A Niro ráadásul nem csak az emisszió alapú adózási rendszereket alkalmazó országokban szerepel jól. A Kia középtávú célja a 3 százalékos európai piaci részesedés elérése – és ebben a Nirónak kiemelten fontos szerep jut. Korai sikerei máris bebizonyították, hogy a piacon igenis van hely és igény, a crossoverek és a hibridek közötti űrt betölteni képes modellekre.”

kia-niro-autoaddikt-2016-3

A Niro felszereltségének fontos része a DriVE WISE vezetősegédek komplett rendszere, amelyek közé a gyalogosfelismerő funkcióval kiegészített automatikus vészfék is tartozik. A konnektivitás is teljes a fedélzeten: van Android Auto, Apple CarPlay, és ott a Kia saját, Connected Services nevű telematikai rendszere is. A Niro kifejezetten okostelefon-barát: extralistáján a vezeték nélküli töltő éppúgy megtalálható, mint a nyolc hangszórós Premium audio rendszer. Vontatási képességei szintén kiemelkedők, akár 1300 kilós fékezett utánfutót is húzhat.

kia-niro-autoaddikt-2016-5

Hatfokozatú duplakuplungos váltójával a Niro élénken viselkedik, folyamatosan változó áttételű sebességváltóval felszerelt hibrid versenytársainál jóval közvetlenebb vezetési élményt nyújtva. A fejlesztés során a teszteket Európán kívül Észak-Amerikában és a távol keleten futották.

A Niro Európában a Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 km-es garanciájával kerül forgalomba.

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK