Főoldal Blog Oldal: 377

A világ egyik leghíresebb alakzata is fellelhető az új Honda NSX koncepciójában

Kimondottan különleges ötlettel rukkoltak elő a Honda mérnökei: a japán márka ugyanis egy fejlett GPS-rendszer és az NSX segítségével újraalkotta a világ egyik leghíresebb alakzatát.

honda-nazca-vonal-autoaddikt

Az NSX Driving Drawing a perui Nazca sivatagban fellelhető, teljes egészében csak a levegőből látható Kolibrit jeleníti meg. Az alkotás készítéséről forgatott rövidfilmet a Formula 1 suzukai futamán, 2016. október 9-én vetítették le elsőként.

A Nazca-vonalak különleges, levegőből látható ábrák Peruban, melyeket Kr. e. 500  és Kr. u. 500 között alkottak, méghozzá úgy, hogy a sötét, felső földréteget eltávolították a világosabb alsó réteg fölül. Az idők során egy új, védelmező réteg alakult ki a rajzokon, ami megóvja a vonalakat a torzulástól és az eróziótól, így még ma is szinte eredeti formájukban csodálhatók meg a képek.

Míg az eredeti Kolibri megközelítőleg 93 méter hosszú, a Honda-féle átirat közel tízszer akkora, egészen pontosan 965 méteres. Elkészítéséhez egy nagy felbontású fotót használtak, ez alapján jelölték ki a GPS-koordinátákat, amelyek háromméteres pontosságot garantáltak a „rajzolónak”.

Maga az ábra harminc hajtűkanyart foglal magában, így különösen nagy jelentősége volt az ultraprecíz Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive) hajtásláncnak. Hála az első kerekeket – függetlenül hajtó – elektromotoroknak, az NSX egészen szűk fordulók gyors végrehajtásában is jeleskedik, különösképpen, hogy a manőverek során a külső íven futó kerekekre jutó hajtási erőt automatikusan növeli a rendszer, míg a belsőkét visszafogja.

Hogy az alakzat tökéletes legyen, a japán-amerikai Honda-csapat rendkívül nagy pontossággal jelölte ki az útvonalat, nem mellesleg egy speciális, fejre szerelhető digitális kijelzőt készített a vezetőnek, hogy a lehető legpontosabban követhesse a GPS útmutatásait. Miközben végighaladt a nyomvonalon, GPS-koordinátáit folyamatosan rögzítette, illetve továbbította a rendszer, így a szervezők valós időben láthatták, hogy miként ölt formát a 601195 négyzetméteres óriásmadár.

Az eseménynek a kaliforniai El Mirage sós síksága adott otthont, hatalmas, hófehér vászont biztosítva a művészeknek, akik kézi és drónra szerelt kamerák tucatjaival rögzítették a történéseket.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4Ybo8wdve0

A vadonatúj NSX a Honda kiemelkedő mérnöki teljesítményének és technikai fejlettségének szimbóluma. Hajtóerejét középen elhelyezett, ikerturbós, V6-os Otto-motorból meríti, amelyhez kilencfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó és egy ultramodern, azonnali gázreakciókat biztosító villanymotor kapcsolódik. Emellett az autó orrában egy kétmotoros, elektromos hajtóegység (Twin Motor Unit, TMU) is megbújik, ez forgatja – egymástól függetlenül – a bal és jobb kereket az aktuális terhelésnek, illetve útviszonyoknak megfelelően.

A TMU a Honda által fejlesztett Sport Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive hajtásláncához kapcsolódik, ami teljesen egyedülálló a szupersportkocsik szegmenségben. Az eredmény egy olyan jármű, ami azonnal, tökéletes pontossággal hajtja végre a pilóta – gyorsításra, lassításra és irányváltásra vonatkozó – utasításait, s utánozhatatlan vezetési élményt nyújt.

Közel 2 millió forintot spórolhatunk, ha a Kia Soul EV-t választjuk

2016. október 27-től megnyílik a lehetőség, hogy Kia Soul EV vásárlásához az ügyfelek vissza nem térítendő állami támogatást vegyenek igénybe.

kia-soul-ev-tamogatas-autoaddikt

A megpályázható állami támogatás mértéke Soul EV esetén 1.500.000 forint. Ezen felül most a KIA egyedi akció keretén belül további bruttó 460.000 forint árelőnyt biztosít, így 9.959.000 forint helyett 7.999.000 forintért vásárolható meg a Soul EV.

A Soul EV a  Kia első globálisan értékesített elektromos autója,  2014-es bevezetése óta egyre több piacon hódít. Az elsősorban városi közlekedésre szánt modell kiváló alternatíva a környezetvédelemre fogékony ügyfeleknek.

A hagyományos, belsőégésű motoros modellhez hasonlóan az elektromos Soul is azonnal felismerhető jellegzetes formájáról. A vidám formaterv és a praktikus, öko anyagokat is felhasználó prémium színvonalú belső tér mellett, kategóriájának egyik legjobb hatótávolságával is büszkélkedhet a Soul EV. Az elméleti hatótáv 212 km, városi-elővárosi üzemben 150-160 km a reális, országúton, autópályán pedig 100-130 km.

Az elektromos Soul különlegessége természetesen nem merül ki a formatervben. A Kia összes modelljéhez hasonlóan, az egyedülálló 7 éves, 150 000 km-es gyári garancia Európában is jár hozzá.

Erősítette pozícióját a Nissan a világ vezető brandjei között

Már ötödik éve szerepel a világ legértékesebb márkanevei között a Nissan az Interbrand globális márkaarculati tanácsadócég Best Global Brands tanulmánya alapján összeállított, rangos elismerést jelentő listán.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-010

Az idei év is előrelépést hozott a Nissannak, miután tavalyi 49. helyezése után idén a lista 43. helyére került. A tanulmány szerint emellett a Nissan márkaértéke már meghaladja a 11 milliárd dollárt. A cég egyben a negyedik leggyorsabban növekvő márka az idei listán.

A márkaerő növelése az elmúlt öt év során központi szerepet kapott a cég minden tevékenységében, és nagyon biztató, hogy erőfeszítéseink évről évre visszaigazolást nyernek ezen a tekintélyes márkarangsoron keresztül is”  – mondta el Roel de Vries, a Nissan marketingért és márkastratégiáért felelős alelnöke. „A tény, hogy a Nissan továbbra is a leggyorsabban növekvő autóipari márka maradt, még inkább megerősíti, hogy a termékeink mögött álló filozófia és a jövőre vonatkozó elképzeléseink vásárlóink megelégedésére szolgálnak.”

Az újabb elismerés mindemellett tükrözi a Nissan azon erőfeszítéseit is, hogy a márka folyamatosan erősödő láthatósága az erőteljes üzleti teljesítmény egyik hajtóereje is legyen. A Nissannak egyebek mellett a biztonságosabb, fenntarthatóbb, de egyben élménydúsabb vezetést ígérő Intelligens Mobilitás jövőképének ismertetésével sikerült lényegesen proaktívabb módon fokoznia a márkanév vonzerejét. Az elmúlt év során a Nissan a márka ismertségét több, kiemelt nyilvánosságot biztosító szponzori megállapodással is erősítette, a 2016-os riói olimpiától az UEFA Bajnokok Ligájáig.

Az Interbrand tanulmánya a márkarangsorban való előrelépés hátterében álló tényezők közül külön kiemelte egyebek mellett a következőket:

  • a digitális platformok és technológiák stratégiailag átgondolt használatával megvalósított, a márkaismertség növelését célzó hosszú távú vízió;
  • a járművek hálózatba kapcsolására és a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésére irányuló partnerségi megállapodások olyan iparági szereplőkkel, mint a Microsoft;
  • olyan innovatív új modellek kifejlesztése, mint a ProPilot technológiával felszerelt Serena vagy a GT-R NISMO;
  • a Nissan vevőelégedettség iránti erős elkötelezettsége; valamint
  • a Nissan sikeres kísérlete a márkaarculat modern, újszerű megjelenítésére a Tokió Ginza negyedében nemrégiben megnyitott Nissan Crossing bemutatóteremmel.

A Ford Fiesta ST ötajtós karosszériával is megvásárolható

Európában most először jelenik meg a Ford Fiesta ST kompakt hot hatch ötajtós változata az eddig forgalmazott háromajtós kivitel mellett.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-2

Az ötajtós Fiesta ST praktikusabb a mindennapos használat során, hiszen a hátsó utasok könnyebben tudnak ki- és beszállni, illetve a szülők egyszerűbben ültethetik be hátulra a kisgyermekeket. Ugyanakkor szemernyit sem csorbult az autó teljesítménye és kategória első menetdinamikája, amit már a forgalmazás első évében több mint 20 díjjal ismertek el világszerte.

A modell 1,6 literes EcoBoost benzinmotorjának 182 lóereje és 240 Nm forgatónyomatéka 6,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót, amelynek üzemanyag-fogyasztása 6,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 141 g/km.

A futóművet, a kormányművet és a fékrendszert a Ford Performace tuningolta, és a Fiesta ST menetdinamikáját még magasabb szintre emeli a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás (ami kanyarodás közben fékezi az ívbelső első kereket, javítva ezzel az útfogást, és a sebesség csökkenése nélkül mérsékelve az alulkormányzottságot), valamint a 3 üzemmódba kapcsolható Elektronikus Stabilitásvezérlés.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-3

„2013-as bevezetése óta több mint 38.000 Fiesta ST-t adtunk el Európában, ugyanakkor egyre több vásárlónk kérdezte tőlünk, hogy lehetséges lenne-e ötajtós kivitelben is gyártani ezt a modellt,” mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Az új, ötajtós Fiesta ST elérhető áron kínálja a Ford Performace vezetési élményét, ami ezentúl még több vásárló számára jelent majd vonzerőt.”

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-4

A Ford számításai szerint az ötajtós változat a Fiesta ST európai eladásainak akár 25 százalékát is kiteheti.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-5

Az autót továbbra is a Fiesta ST jellegzetes stíluselemei díszítik: 17 colos könnyűfém keréktárcsák, egyedi hűtőrács, dinamikus formavilágú fényszórók és hátsó diffúzor. Az öt választható fényezés között a Race Red és a Spirit Blue árnyalat is szerepel, az utastérben pedig különleges ST-mintázattal díszített Recaro ülések várják az utasokat.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-6

A Ford idén mutatta be az új, 200 lóerős Fiesta ST200 modellt is, ami kizárólag háromajtós karosszériával rendelhető; ez a változat 6,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.

ford-fiesta-st-5-ajtos-autoaddikt-1

Toyota Hiluxok a hazai katonai rendészet szolgálatában

Az idén tavasszal megalakult MH Katonai Rendészeti Központ alaptevékenységei közé tartozik a rendészeti és a bűnüldözési feladatok mellett Magyarország függetlenségének, területi épségének és határainak katonai védelme, a nemzetközi szerződésekből fakadó közös védelmi és békefenntartói megbízások ellátása, valamint a nemzetközi jog szabályaival összhangban humanitárius tevékenység ellátása, védelmi képesség fenntartása, illetve fejlesztése. A központ munkáját 16 megbízhatóságáról, strapabírásáról és kiemelkedő terepképességeiről elhíresült Toyota Hilux segíti.

toyota-hilux-katonai-rendeszet-magyarorszag-autoaddikt

A dandár jogállású elitegység feladatai rendkívül széleskörűek: a központ felel a katonai rend fenntartásáért és a személyi állomány fegyelméért épp úgy, mint a különböző helyőrségekben való megjelenéséért, a közlekedési szabályok betartatásáért, vagy épp a technikai eszközök ellenőrzéséért, amelyek szerepe a menekültválság és a terrorfenyegetés idején különösen felértékelődött. Külföldi kiküldetések során a központ munkatársainak ezen felül várhatóan katonai rendőri feladatokat is el kell majd látniuk. A múlt hónapban a szervezési időszakot lezáró szemlén az immár országos hatáskörben feladatokat ellátó, a Petőfi-laktanyában helyet kapó központban bemutatásra kerültek az új szolgálati formák, köztük a motoros és kutyás katonai rendészek és bűnügyi helyszínelők épp úgy, mint a szervezet munkáját segítő technikai eszközök, köztük a 15 fényhidas, megkülönböztető jelzéssel is ellátott és 1 sztenderd Toyota Hilux is.

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Magyar Honvédség részére a tavalyi év végén és az idei év során leszállított 90 darab Toyota Hiluxból 16 darab a Katonai Rendészeti Központ állományát erősíti. Abban, hogy a Honvédségnek a Hiluxra esett a választása, a kategóriaelső üzemben tartási költségeken túl minden bizonnyal nagy hangsúllyal esett latba a modell legendás megbízhatósága, strapabírása, terhelhetősége, vonóereje, és nem utolsósorban szegmenselső terepképességei” – fogalmaz Dura László, a Toyota magyarországi flottaértékesítésekért felelős vezetője.

„A mintegy 18 millió eladott darabbal a világ legnépszerűbb pickupjának bizonyuló Hilux a világ 6 kontinensének legkeményebb terepein állta meg a helyét az elmúlt közel öt évtizedben, a legnagyobb igénybevételt jelentő tereprally versenyeken és a mindennapok kíméletlen használata során egyaránt. Ez a legendás modell szolgálja majd a jövőben majd a Magyar Honvédséget, és segíti a Katonai Rendészeti Központot hazai feladatai és nemzetközi missziókban vállalt feladatainak ellátása során egyaránt” – teszi hozzá a szakember.

Jelentős támogatás a Peugeot teljesen elektromos járműveire

A Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt pályázat keretében elérhető állami támogatást a Peugeot az iOn és az elektromos Partner esetében akár további 1.5 millió forint kedvezménnyel egészíti ki, amellyel az egyik legkedvezőbb áru, teljes értékű elektromos autóját kínálja a magyar piacon.peugeot-ion-tamogatas-autoaddikt

A Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt pályázat keretében az elektromos autókra maximálisan elérhető 1,5 millió Ft-os állami támogatáshoz a Peugeot hazai importőre az elektromos iOn modelljéhez további 1,5 millió Ft kedvezményt ad, így a városi kisautó már bruttó 5 600 000 Ft-tól elérhető. A piac legkedvezőbb ára mellé gazdag felszereltség társul, hiszen az iOn alapfelszereltsége tartalmazza a klímaberendezést, a Bluetooth telefonkihangosítót és a könnyűfém keréktárcsákat is.

A Peugeot jó ideje kutatja azokat az új technikákat, amelyek választ adhatnak napjaink környezetvédelmi kihívásaira és az ügyfelek eltérő igényeire, elvárásaira.

A Peugeot nem csupán néhány lelkes kalandvágyónak szánja a száz százalékos elektromos iOn kisautót, hanem magánszemélyekből, vállakozásokból és vállalatokból álló, modern és igényes vevőkörnek, amelynek tagjai meggyőződéssel, elkötelezetten képviselik a környezetvédelmet.

A lítium-ion akkumulátornak és a fékezési energia visszanyerésének köszönhetően a maximálisan megtehető táv 150 km, ami tökéletesen megfelel a városban közlekedő autósok szükségleteinek.

Az iOn ideális társ a városi és a városkörnyéki közlekedéshez. Az elektromos szervokormánynak és a kicsi fordulókörnek köszönhetően az iOn könnyen tartja a városi közlekedés ritmusát, míg autópályán akár 130 km/h sebességre is képes felgyorsulni. A fürge, jól vezethető és kompakt – 3,38 m hosszú és 1,47 m széles – kisautóval kiválóan lehet manőverezni a belváros szűk utcáiban. A magas építésnek és a 2,55 m-es tengelytávnak köszönhetően tágas az utastér, négy felnőtt kényelmesen utazhat benne.

A Peugeot az iOn mellett az elektromos Partner furgonra is kidolgozott egy vonzó ajánlatot, az állami támogatás felett további 9%-os kedvezményt kínálva ügyfeleinek. A Partner L1 Electric változat kedvezményekkel csökkentett, a maximális állami támogatást is tartalmazó nettó ára 5 853 000 Ft. A 695 kg-os hasznos teherbírású, 3,3 m3 rakterű Partner furgon egy feltöltéssel 170 km-t képes megtenni, így kiváló és egyben környezetkímélő megoldást jelent a városi áruszállításra.

A környezetet kevéssé szennyező elektromos autók hazai térnyerését mostantól nem csak az alacsony üzemeltetési és fenntartási költségek, hanem az elérhetőbb ár is segíteni fogja. A Peugeot által kidolgozott ajánlatok mind a városi kisautót, mind a kis áruszállítót kereső magán- és céges ügyfelek számára megfontolandó, környezetkímélő megoldást jelentenek.

Optikai csalódás kémkedés ellen: mutatjuk, mit fejlesztett a Ford

Nyilván már mindegyikünk látott már olyan autót, amelyen kusza kacskaringók, szemkápráztató minták vagy cirkalmas vonalak futottak. Ilyen esetekben vélhetően egy szigorúan titkos prototípussal találkoztunk, amit speciális álcázó matrica fedett. A Ford valami egészen újszerűvel rukkolt elő.

ford-optikai-csalodas-camouflage-alca-autoaddikt

Az ilyen dizájn célja, hogy megtévessze az ipari kémeket, akik megpróbálják kilesni a közutakon tesztelt új modellek formavilágát, optikai csalódással nehezítve meg az autó valódi formáinak érzékelését.

A Ford legújabb, 3D hatású “Tégla” kamuflázsát részben a népszerű online illúziók inspirálták: a véletlenszerűen elhelyezett fekete, szürke és fehér hengerek kaotikus mintázatot alkotnak. Ez a megoldás hatékonyan takarja el a karosszéria domborulatait és vonalait – még akkor is, ha több ezren posztolnak az autóról fotókat és szelfiket.

“Ma már szinte mindenkinél van okostelefon, és az ezzel készült fotókat azonnal meg is tudja osztani, így bárki láthatja autóinkat, miközben a közúti teszteket végezzük,” mondta Lars Muehlbauer, a Ford Európa álcázásért felelős managere. “A formatervezők gyönyörű karosszériákat és dizájn-megoldásokat alkotnak, a mi feladatunk pedig az, hogy ezek az utolsó pillanatig titokban maradjanak.”

A szigorú vizsgálati módszerek fontos része az új modellek közúti tesztje. Egy-egy új kamuflázs kifejlesztése körülbelül két hónapig tart, majd az elkészült mintázatot szuperkönnyű, a hajszálnál is vékonyabb műanyag fóliára nyomtatják, és ezzel borítják a tesztautókat. Az új megoldások először egy zárt Ford-tesztpályán vizsgáznak; itt derül ki, hogy tényleg hatékonyan álcázzák-e a karosszéria formáit.

“Olyan mintázatot próbáltam kialakítani, ami biztosan összezavarja az ember szemét” – mesélte el Marco Porceddu, a Ford Európa termékfejlesztési részlegének prototípus-tervezője, az új kamuflázs kifejlesztője. “Az interneten tanulmányoztam az optikai csalódásokat, és találtam egy formát, ami ezerszámra sokszorosítható és keverhető. Ez a megoldás nemcsak optikai csalódást kelt, hanem háromdimenziós hatású is.”

A 3D Tégla kamuflázs extrém hőmérsékleteken is megállja a helyét: létezik olyan változata, ami Európa havas környezeteiben igazán hatékony, és olyan is, aminek homokszíne az ausztrál vagy dél-amerikai tájhoz illik.

“Az új álca szinte bármilyen környezetben jól látható, mégis megtöri az autó vonalainak folytonosságát, így az agyunk nem tudja összerakni a helyes képet” – magyarázta el Martin Stevens, az Exeter Egyetem docense, aki közel 15 éve tanulmányozza az állatok színvilágát és rejtőzködő képességét. “Az optikai csalódás nem rontja az autó láthatóságát, de összezavarja az érzékeinket, így nem tudjuk felmérni a felületek mélységét és árnyékait, vagyis nem érzékeljük az autó formáit. Olyan trükk ez, amit az állatok is használnak, hogy távol tartsanak maguktól valamit, vagy elrejtőzzenek – és azt hiszem, ez egy tesztautó vezetője számára is ugyanilyen hasznos.”

Márkakereskedés-arculatot újít a SEAT

A SEAT márka tekintetében is érezhető: az elmúlt években fellendült a gépjárműipar, 2016 első felében a vártnál is nagyobb ütemben értékesítettek új autókat világszerte, így Magyarországon is.

seat-szabo-markaarculat-autoaddikt

 

A SEAT a piac bővülésével azonos mértékben növekszik, így az elmúlt két évben összesen 35%-kal tudta növelni a hazai piacon forgalomba helyezett autók számát, a növekvő igényeket pedig új szalonok megnyitásával és a meglévők felújításával igyekszik kiszolgálni.

A SEAT az idei év első kilenc hónapjában 2.246 darab gépjárművet szállított ki vevőinek, ami 14,5 %-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A növekedés az elmúlt években megújult modellkínálatának köszönhető, de a legnagyobb érdeklődés a Leon különböző változatai iránt volt, az elmúlt kilenc hónapban összességében 44 %-kal több Leon modell talált gazdára, mint tavaly (1.053 db 2015:1-9 hó.). A SEAT-ok népszerűek a flotta üzletágban is, és számos cég választott teljes mértékben SEAT-okból álló flottát. A spanyol márka tovább folytatja fejlesztéseit, így az újdonságok érkezése mellett megújulnak a hazai márkakereskedések is, hogy a vásárlói igényeket és a modellek iránti keresletet megújult környezetben szolgálják ki.

Papp Zoltán SEAT márkaigazgató elmondta: régóta készülnek a márkakereskedői hálózatuk fejlesztésére, ennek érdekében az országban több helyen új SEAT bemutatóterem nyílik. „A SEAT is érzékeli a növekvő keresletet az új gépjárművek iránt, az új Ateca érkezésével pedig várhatóan tovább bővül a SEAT-tulajdonosok száma, és minden bizonnyal változik összetétele is. Eddig közel 700 tesztvezetési igény érkezett az új Ateca különböző változataira, a honlapon keresztül történő, az egyes modellekhez köthető konfigurációs beállításoknak pedig 60 százalékát az Ateca kapcsán végzik ügyfeleink. Becsléseink szerint az év végére tavalyhoz képest 10 %-kal növekszik majd az eladott SEAT-ok száma. Előre tekintünk, jelentős fejlesztéseket hajtunk végre a meglévő szalonokban, melyek a gyár által kifejlesztett új koncepció szerint újulnak meg, hogy elősegítsék az eladások maximalizálását.” Az új szalonok kialakítása új design koncepción alapszik, amely egyben képviseli a SEAT határozott egyéniségét és vizuális jegyeit, ugyanakkor költséghatékonysági szempontokat is szem előtt tart. A meglévő szalonok megújulása mellett új márkakereskedések is nyíltak vagy nyílnak: Győrött szeptember 28-án, Nyíregyházán október 12-én, Miskolcon pedig október második felében.

A meglévő SEAT bemutatótermek fejlesztésének középpontjában a külső és belső design modernizálása áll – időről időre szükség van a megújulásra, nemcsak az autók, de a márkakereskedések esetében is. Ahogy a kedvelt új modellek, úgy a bemutató tér is letisztultabb, modernebb vonalvezetést és színeket kap. Megjelennek a SEAT-ra jellemző karakteres színek, mint a piros, a fehér és a szürke, a formavilágot pedig az autóktól kölcsönzik majd az épületek. A szalonok egyben bővülnek is, így az eddigieknél több autó fér el a bemutató térben. Szabó Csaba, a szeptemberben újranyitott Szabó Autójavító Kft. márkakereskedés tulajdonosa a szalon arculati frissítése kapcsán kiemelte: „A SEAT dinamikus márka, igyekszik megfelelni a változó igényeknek, ezt a felújítási projekt is alátámasztja. A kiállított járművek és a berendezés összhangban állnak egymással, ami segít átadni vásárlóinknak a SEAT életérzést. Biztos vagyok  abban, hogy szalonunkba ennek köszönhetően több vásárló tér majd be a jövőben.”   

Érkezik az Audi Q5 második generációja – sportosabb és sokoldalúbb lett

Megújulva startol el a sikeres, népszerű modell második generációja: 2017 elején indul az Audi Q5 második nemzedékének gyártása. A négykarikás márka SUV-modellje az Audi limuzinjainak sportosságát sokoldalú karakterrel és széleskörűen variálható utastérrel kombinálja. Legyen éppen szó a connectivity, a gazdaságosság vagy éppen a vezetői segédrendszerek területéről – az Audi Q5 ismét mércéül szolgálhat piaci szegmensében.

audi-q5-2017-autoaddikt-3

„Az első Audi Q5 hosszú éveken át a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje volt piaci kategóriájában, így utódját megalkotni korántsem volt egyszerű feladat, ám pontosan ezért bizonyult olyan izgalmasnak” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „Új Q5 modellünkkel ismét magasabbra helyezzük a mércét. Legfőbb fejlesztései között elsősorban az ultra technikával működő quattro összkerékhajtás, a különösen gazdaságos motorok, a csillapítás-szabályozással működő légrugózás, illetve az infotainment- és vezetői segédrendszerek széles palettája említhető.”

Az Audi új SUV-modelljét sportosan feszes fellépés jellemzi. Aerodinamikus kialakítású, lapos elejét masszív szegélyével plasztikusan kiformált Singleframe hűtőrácsa határozza meg. Fényszórói kívánságra LED- vagy dinamikus irányjelzővel kiegészített, nagyfelbontású Matrix-LED technikával egyaránt rendelhetők.

Jellegzetes Audi – egyértelmű utalások a quattro összkerékhajtásra

Markánsan lendületes és határozottan kiemelt vállöve határozza meg a Q5 oldalnézetét. A hangsúlyos kerékjáratok a quattro összkerékhajtásra utalnak, az utastér keskeny üvegezett felülete (greenhouse) felett pedig már korán ereszkedni kezd a tetőív. Akárcsak a Q5 elején, hátul is a vízszintes vonalak emelik ki szélességét és határozott fellépését. A hátsó lámpatestek extrafelszerelésként szintén rendelhetők dinamikus irányjelzővel. A csomagtérajtó a márka Q-modelljeinek jellegzetes formai megoldásaként a C-oszlopokat is körülöleli. A kipufogó-rendszer végcsöveit a diffúzorbetét foglalja magában.

Az Audi összesen 14-féle külső színben kínálja új Q5 modelljét. Emellett öt újonnan kialakított felszereltségi szint – a sport, a design, az S line sportcsomag, a design selection és az S line külső optikai csomag – áll rendelkezésre, amelyek az autó megjelenését is meghatározzák. A design esetében például szürke kontrasztárnyalatú kiegészítő elemek hangsúlyozzák az új SUV-modell robusztus karakterét, míg a sport kivitelben az Audi Q5 minden külső eleme teljes fényezést kap.

Tömegcsökkentés – akár 90 kilogrammal is könnyebb elődjénél

Hosszúsága 4,66, szélessége 1,89, magassága 1,66, tengelytávja pedig 2,82 méter – az új Q5 csaknem minden méretében növekedett elődjéhez képest, ezzel egyidejűleg azonban saját tömege motorváltozattól függően akár 90 kilogrammal is alacsonyabban alakulhat. Karosszéria-szerkezetében a legnagyobb húzószilárdságú acélfajták és az alumínium alkot intelligens vegyes anyaghasználati koncepciót.

Az új Q5 aerodinamikai tulajdonságai területén is kategóriája élvonalát képviseli, a négyhengeres változatok kedvező légellenállású tetőkialakításukkal mindössze 0,30 légellenállási együtthatót (cw) produkáltak. A szélzajok ennek megfelelően rendkívül alacsonyan alakulnak, akárcsak az utastér rezgésszintje, az Audi új SUV-modellje kategóriája legszínvonalasabb belső akusztikai adottságaival várja vezetőjét és utasait.

Tágas és nagyvonalú – az utastér

Az utastér bőséges hellyel szolgál öt személy számára, s legfontosabb méreteiben egyaránt felülmúlja elődjét és vetélytársait. Vízszintes orientációjú vonalvezetése a tágasság és a kényelem érzetét hangsúlyozza, a műszerfal teljes szélességében pedig háromdimenziós hatású dekorbetét fut végig. A felszereltségi szintek új koncepciója színek és anyagok széles palettájával szolgál az ügyfelek számára.

Az új, nagyhatékonyságú légkondicionáló berendezés két változatban is szerepel a kínálatban. A háromküllős, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék a szériafelszereltséget bővíti, opcióként pedig olyan kiegészítő funkciók is rendelkezésre állnak, mint például a kormánykerék karimájának fűtése. Az ülések felszereltségi kínálata egészen a pneumatikus masszázsfunkcióig terjed. Sötétben az extrafelszerelésként rendelhető Ambiente-világítás (a design selection esetében széria) harminc különböző színárnyalatban kelthet kellemes hangulatot. Az új Q5 kidolgozási minősége szintén nem ismer kompromisszumot.

Az új Audi Q5 hátsó ülésének támlája három részre osztott kivitelű. Kívánságra az ülés hosszirányban elcsúsztatható, és a támla dőlésszöge is állítható. A hátsó ülés helyzetétől függően a csomagtér alapesetben 550 – 610 literes, vagyis 10 literrel nagyobb, mint az előd esetében. Lehajtott hátsó üléstámlákkal már akár 1550 liternyi raktér áll rendelkezésre. A pakolást intelligens megoldások könnyíthetik, mint például az alapkivitelhez tartozó, variálható és összehajtható szőnyeg, az elektromos mozgatású csomagtérajtó opcionális mozdulatvezérlése, illetve a szintén opcionális légrugózás segítségével a karosszéria manuális lesüllyesztése.

Egyszerű és következetes – kezelés és kijelzők

Az Audi új SUV-modelljének kezelése alapvetően intuitív, és három fő újdonság határozza meg. Az extrafelszerelésként kínált Audi virtual cockpit 12,3 col átlójú, nagyfelbontású kijelzőfelülete igényes grafikákkal dolgozik. A vezető két nézet közül választhat: az egyik a hagyományos, nagyméretű körműszerekkel, a másikat pedig a navigációs térkép vagy más adatlisták határoznak meg. A szintén opcionális Head-up kijelző a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg.

audi-q5-2017-autoaddikt-2

Fő kezelőelemként a középkonzol MMI-terminálja szolgál. Az MMI Touch funkcióval és 8,3 col átlójú képernyővel kiegészített MMI Navigáció plusz csúcs infotainment-rendszer a nyomó-/forgatógomb tetején érintőfelületet kínál, amely kézírást, illetve a szórakoztató elektronikából ismert kézmozdulatokat – például a nagyítás (zoom) – egyaránt felismeri. Az automata sebességváltóval szerelt új Q5 kínálatában a nagyobb, érintésbeli visszajelzéssel is szolgáló MMI all-in-touch rendszer szerepel. Az MMI kezelési logika egyszerű hierarchiájában napjaink okostelefonjait idézi, és többek között intelligens szabadszöveges keresőt is kínál. Az új, természetes hatású hangvezérlés (magyar nyelven még nem működik) a mindennapos élőbeszéd elemeit is felismeri. A Multifunkció plusz kormánykerék az új Audi Q5 harmadik kezelési síkjaként is szolgál. Kívánságra új fejlesztésű Head-up kijelző is kapható, amely a fontos információkat – a vezetői segédrendszerek részéről is – gyorsan észlelhető szimbólumok és számok formájában vetíti a szélvédőre.

Audi navigáció – a „személyes útvonal-asszisztens”

Az új Audi Q5 – akárcsak a Q7 és az A4 – az öntanuló „személyes útvonal-asszisztens” technikájával is felszerelhető. Miután az ügyfél aktiválta a szolgáltatást, a navigációs rendszer „megtanulja” rendszeresen bejárt útvonalait és felkeresett úti céljait, majd ezeket az információkat a parkolási pozícióval és a napszakkal kombinálja. A rendszer – ameddig aktív – ilyenformán tanul az ügyfél viselkedéséből és a következő út alkalmával ennek alapján tesz javaslatokat az optimális útvonaltervezésre, akár inaktív útvonalvezetés mellett is. A navigációs rendszer a három legvalószínűbb úti célt veszi tekintetbe az útvonalszámításkor, amely során az érkezési idő mellett a pillanatnyi forgalomterhelést is bekalkulálja. Ennek megfelelően például a navigáció bekapcsolását is ajánlhatja, hogy potenciális alternatív útvonalakat számítson. Az ügyfél igény szerint aktiválhatja vagy kapcsolhatja ki a szolgáltatást, illetve törölheti a tárolt úti célokat. Inaktív állapotban a rendszer nem tárolja az úti célokat, de a már törölt célokat és a bejárt útvonalakat sem veszi figyelembe.

Online LTE-kapcsolattal – az MMI Navigációs rendszer plusz

Az MMI Navigációs rendszer plusz az Audi connect rendszerével közösen LTE-modult és WLAN-hotspotot is tartalmaz, az utasok így akár nyolc mobileszközzel is csatlakozhatnak a világhálóhoz. Az Audi connect egyes európai országokban (magyarországi ügyfelek számára még nem elérhető) a beépített SIM-kártya, a rögzített díjas adatcsomaggal kínált Audi connect SIM segítségével Audi connect szolgáltatások sokasága esetében teszi lehetővé a kényelmes roamingot Európában. A WLAN-hotspothoz kedvező áron igényelhetők adatcsomagok szintén EU-roaming lehetőséggel. A magyar ügyfelek Magyarországon az adatforgalomra képes SIM kártyát a magyarországi mobilszolgáltatóknál tudják beszerezni.

A díjmentes Audi MMI connect App közvetlen kapcsolatot teremt az autó és az okostelefon illetve okosóra között és további szolgáltatásokat is kínál. Ilyen például a fontos járműparaméterek lekérdezése a távolból, az Online Media Streaming és az okostelefon határidőnaplójának továbbítása az MMI rendszerére.

High-end opciók – az infotainment-modulok

Az Audi phone box az okostelefont a jármű külső antennájával csatlakoztatja, így biztosítva optimális vételt, emellett a Qi-szabvány szerint, induktív úton tölti akkumulátorát. A Bang & Olufsen Sound System újszerű térhangzása a magasság térdimenziójára is kiterjed. Az ugyancsak új Audi tablet sokoldalú hátsó szórakoztatórendszerként (Rear Seat Entertainment) szolgál. Az Audi smartphone interface az Apple CarPlay és Android Auto rendszereket hozza el az új Q5 fedélzetére.

Biztonsági és vezetői segédrendszerek

Az új Audi Q5 a vezetői segédrendszerek területén is high-tech megoldások széles portfóliójával jár piaci szegmense élén. E technikák intelligens együttműködésükkel további jelentős lépést tesznek az automatizált vezetés felé. Háromféle csomagba összeállítva kaphatók: Tour, Város és Parkolás.

Az előrelátó gazdaságossági asszisztens közeli környezete információival célzottan segíti a vezetőt az üzemanyag-takarékosságban. A közlekedési torlódás asszisztenssel kiegészített adaptív sebességszabályozás (Adaptive Cruise Control; ACC) sűrű forgalomban részben a kormányzás feladatát is átveheti. Az Audi active lane assist az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását könnyíti, míg a követésitávolság-jelző a biztonságos táv lecsökkenésére figyelmeztet. A hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens további olyan újdonságok, amelyek jó szolgálatot tehetnek a biztonság érdekében. Ugyanez érvényes a pre sense rendszerekre is. A szériafelszereltséget bővítő Audi pre sense city gyalogosokra és járművekre figyelmeztet és – működési határain belül – szükség esetén automatikus vészfékezést is aktiválhat. A kínálatot a parkolási asszisztens, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése és a lejtő-asszisztens teszik teljessé.

Erős ötös – a TDI és TFSI motorok

Az új Audi Q5 összesen öt – négy TDI és egy TFSI – erőteljes és gazdaságos erőforrás palettájával érkezik a piacra Európában. Miközben teljesítményük akár 20 kilowattal (27 LE) is nőtt, üzemanyag-fogyasztásuk jelentősen csökkent. Különösen az új Q5 2.0 TDI motorjai – amelyek 110 kW (150 LE), 120 kW (163 LE) és 140 kW (190 LE) teljesítményváltozatokban kaphatók – számítanak kiemelkedően gazdaságosnak.

A két csúcsmodell a tekintélyes erő és a takarékos üzem együttesével szolgál. A továbbfejlesztett 2.0 TFSI 185 kilowattot (252 LE) produkál, mégis átlagosan mindössze 6,8 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 154 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. A szintén jelentősen átdolgozott 3.0 TDI teljesítménye 210 kW (286 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 620 newtonméter.

Sokoldalú és hatékony – az erőátvitel

A középkategóriájú SUV-modell hajtáslánca teljes egészében új fejlesztés, ami a hatfokozatú manuális, a hétfokozatú S tronic és a nyolcfokozatú tiptronic (csak a 3.0 TDI számára rendelhető) sebességváltóra egyaránt érvényes. Az automata váltóművek üzemanyag-takarékos szabadonfutó üzemmódot is kínálnak. Az automata konstrukciók a sebességváltókarral és a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel egyaránt vezérelhetők, a jelek mindkét esetben elektronikus úton továbbítódnak a váltómű felé.

audi-q5-2017-autoaddikt-5

Az új ultra technikájú quattro hajtásrendszer a 120 kW (163 LE) és a 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI, valamint a 185 kilowattos (252 LE) 2.0 TFSI esetében már az alapkivitel része, míg a 110 kilowattos (150 LE) dízel belépőmotorhoz kívánságra rendelhető. Az ultra technikájú quattro összkerékhajtás önműködően leválasztja a hátsó kerekeket amikor épp nem szükséges a hajtásuk, amennyiben pedig a menethelyzet szükségessé teszi, fejlett proaktív szabályozással kapcsolja vissza. Az új koncepció nagyban növeli a gazdaságosságot, mégpedig a hatékony vonóerő-átadási és menetdinamikai képességek kárára kötött kompromisszumok nélkül.

Első és összkerékhajtás esetén egyaránt a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás adja meg „az utolsó simításokat” az irányíthatósági tulajdonságoknak. Ez az intelligens szoftvermegoldás mindenkor dinamikus, pontos és kontrollált vezetést teszt lehetővé. A V6-os dízelhez kínálja az Audi a hátsó futóműhöz sport-differenciálművét, amely a nyomatékot igény szerint osztja el a hátsó kerekek között. E megoldással, amely szintén újdonság e modellsorozatban, illetve a vetélytársak körében, jelentősen növeli a menetdinamikai képességeket.

Ellentétek feloldása – a futómű

Az új Audi Q5 olyan menettulajdonságokkal szolgál, amelyek egészen eltérő erényeket ötvöznek – az új SUV-modell egyszerre sportos és különösen kényelmes. Ennek alapját az új fejlesztésű, ötkaros kerékfelfüggesztések és a szintén új elektromechanikus szervokormány jelentik. Extrafelszerelésként a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a pillanatnyi sebesség és bekormányzási szög szerint változtatja áttételét. A rugózás és a csillapítás terén kétféle kivitel is rendelkezésre áll. A csillapítás-szabályozással működő futómű különösen széles tartományt ölel fel a kényelem és a dinamika között, amelyben az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével mozoghat a vezető. Az új adaptive air suspension a lengéscsillapítók szabályozása mellett lehetővé teszi karosszéria magasságának állítását is öt fokozatban. E két rendszer, akárcsak az Audi Q5 3.0 TDI változathoz rendelhető sport-differenciálmű, új központi futóműszabályozó-egység irányítása alatt működik.

A különböző főegységek üzemét befolyásoló, a szériafelszereltséghez tartozó Audi drive select akár hétféle üzemmód szerint is működhet. A két új lift/offroad illetve allroad módusz az Audi Q5 terepes karakterét hivatott optimálisan kiemelni.

Az új Audi SUV-modell alapesetben 17 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal készül, míg a design és a sport felszereltségi szinthez 18, a S line sportcsomaghoz és az Audi design selection kivitelhez pedig 19 colos könnyűfém keréktárcsák tartoznak. Extrafelszerelésként akár 21 colos változatok is rendelhetők.

Az új Audi Q5 a márka új, mexikói gyárában gördül le a szerelőszalagról, s 2017 elejére várható Németország, illetve a többi európai ország márkakereskedőihez. A Q5 2.0 TDI quattro S tronic (120 kW/163 LE) ajánlott bruttó fogyasztói alapára piaci bevezetésekor 12.600.000 Ft alakul.

Jóval 6 millió forint alatt a teljesen elektromos Citroën C-ZERO ára

A Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt pályázat keretében elérhető állami támogatást a Citroën akár plusz 1,5 millió forintos kedvezménnyel toldja meg, így jelenleg a Citroën kínálja a piac egyik legkedvezőbb árú, teljes értékű elektromos autóját.

citroen-c-zero-kedvezmeny-autoaddikt

A pályázattal maximálisan elérhető 1,5 millió Ft-os állami támogatáshoz a Citroën hazai importőre a C-ZERO esetében további 1,5 millió Ft kedvezményt ad, így az elektromos városi kisautó már bruttó 5 600 000 Ft-tól elérhető. A piac egyik legkedvezőbb ára mellé gazdag felszereltség társul, hiszen az akár 150 km-es hatótávú C-ZERO szériafelszereltsége a klímaberendezést, a Bluetooth telefonkihangosítót és a könnyűfém keréktárcsákat is tartalmazza – áll a sajtóközleményben.

Érdemes tudni, hogy a Citroën az 1990-es évek eleje óta gyárt elektromos hajtású autókat. A márka első szériában gyártott elektromos autói a C15 és a C25 électrique modellek voltak, a kínálat később az AX, a Saxo és a Berlingo elektromos változataival bővült. A Citroën jelenlegi kínálatában a C-ZERO városi autó és a Berlingo kisteherautó elektromos változata szerepel,  jövő nyáron a piacon teljesen egyedülálló elektromos kabrió az e-Méhari is megérkezik a magyar piacra.

A Citroën a C-ZERO mellett az elektromos Berlingo furgonra is kidolgozott egy vonzó ajánlatot, az állami támogatás felett további 9%-os kedvezményt kínálva ügyfeleinek. Az L1 District változat kedvezményekkel csökkentett, a maximális állami támogatást is tartalmazó nettó ára 5 853 000 Ft. A 695 kg-os hasznos teherbírású, 3,3 m3 rakterű Berlingo furgon egy feltöltéssel 170 km-t képes megtenni, így kiváló és egyben környezetkímélő megoldást jelent a városi áruszállításra.

A környezetet kevéssé szennyező elektromos autók hazai térnyerését mostantól nem csak az alacsony üzemeltetési és fenntartási költségek, hanem az elérhetőbb ár is segíteni fogja. A Citroën által kidolgozott ajánlatok mind a városi kisautót, mind a kis áruszállítót kereső magán- és céges ügyfelek számára megfontolandó, környezetkímélő megoldást jelentenek.

LEGFRISSEBB

1000 kilowattos villámtöltőt vizionál Európába a BYD

0
A kínai BYD szenzációs innovációval állt elő a müncheni autókiállításon, bemutatva az európai piacra szánt, lenyűgöző teljesítményű, 1000 kilowattos villámtöltőjét. Ez a technológia jelenleg...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK