Főoldal Blog Oldal: 382

Hankook Racer Cup, Slovakiaring: újabb futamgyőzelmek

Folyamatos helyváltoztatás jellemezte a Hankook Racer Cup mezőnyének hétvégéjét a Slovakiaringen.

hankook-racer-cup-slovakiaring-suzuki-autoaddikt

Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság keretén belül zajló futamon a Swiftek között toronymagasan vezető Báldi Gergő bajnokká avatását tervezték, azonban az ötödik, majd a hatodik helyen végző pilóta erre még várhat, inkább biztonságra törekedve karcmentesen behozta autóját a célba. Míg a Lotusok versenyében a szlovák versenyzők diadalmaskodtak.

Mint ahogy azt már az időmérő eredménye is tükrözte izgalmas adok-kapoknak lehettünk tanúi a Hankook Racer Cup slovakiaringi futamain.

A Lotusoknál a hazai pálya előnyét a szlovák versenyzők élvezhették, így Veronika Vanyova és Tomas Bizub osztozhatott egy-egy futamgyőzelmen. A bajnokságban az élen álló György Anett két harmadik hellyel –a második futamon az egyik belső íven megpördült és visszaesett- térhet haza. Az eredmények azonban, nem voltak mindig ennyire egyértelműek, végig nyílt volt a verseny kimenetele, de a helyismeret előnye meghozta a szlovák versenyzők számára a sikert.

A Swiftek mezőnyében talán ez az idei évben az első olyan viadal, ami „tiszta volt”, kontakt és ütközés nélkül fordultak a versenyzők az első kanyarban. A versenyt talán az jellemezte a legjobban, hogy az első-hat autó egymás után, lökhárító, lökhárítót érve futott át a célvonalon. Boldizs Bence, aki a poleból rajtolt és habár csupán tizedek döntöttek a javára, megőrizte vezető helyét és a poleból indulva megnyerte a futamot, bezsebelve az érte járó 25 pontot. Vogel Adrienn egy magabiztos és taktikus autózással egészen az ezüstös pozícióig jutott, ami együtt járt az újoncoknak és a legjobb hölgynek járó különdíjjal is. A dobogó harmadik fokára László Martin állhatott, aki a Pannóniaring után, újra ünnepelhetett.

A második futam is tartogatott izgalmakat a nézők számára, hiszen már a rajt után, a fordított rajtrácsnak köszönhetően a gyorsabb pilóták indultak hátulról a Hankook Racer Cup viadalán. Gyakorlatilag a harmadik kanyarból már úgy jöttek ki, hogy a negyedik helyről rajtoló Báldi Gergő fordulhatott elsőként. Míg az ötödik rajtkockából startoló Kismarty-Lechner Gábor fordult másodikként, László Martin előtt. Egy körrel később a bajnokság éllovasát, Báldi Gergőt megelőzte Kismarty-Lechner Gábor és László Martin, aki nem sokkal később az élre is állt. A csapatutasítást követően a biztonságra törekedve vonatoztak egymás mögött, a nagy óvatosságnak is meglett az ára, Kismarty-Lechner Gábor visszacsúszott a hatodik helyre. Ekkor szinte újraindult a verseny, amit a szemerkélő eső is megkavart, nem sokkal később a jó köridőkkel autózó Boldizs Bence és Vogel Adrienn tört az élre. Az előző futamon már magabiztosan autózó Vogel Adrienn tovább gyorsult és megelőzve a férfiakat az élre állva, megnyerve a futamot. A kemény csatából másodikként Boldizs Bence került ki, László Martin, Kismarty-Lechner Gábor, Somogyi Márk és a magyar bajnoki címre hajtó Báldi Gergő előtt. Aki a bajnoki trófeát még nem vihette haza, de az egyre fogyó fék miatt, ez a pontszerző hely is jól jön számára a végelszámolásban.

Nyitott maradt a bajnokság, így komoly hétvége nézünk várható az októberi háromfutamos Hungaroring-eseményen.

Több, mint 273 ezer kiszállított Volkswagen haszonjármű 2016 januárja és júliusa között

2016 júliusának végéig a Volkswagen Haszonjárművek összes piacát tekintve 273 300 kishaszonjárművet szállított ki ügyfeleinek, ez 6.4%-os növekedést jelent.

volkswagen-tabla-logo-autoaddikt

Nyugat-Európában a haszonjárművek kiszállításai elérték a 188 400 egységet. Ebből az idei esztendő első hét hónapja során Németországban 71 200 gépkocsi került piacra, ez 7.6 %-os növekedést jelent. A Volkswagen Haszonjárművek a nagyobb európai piacokon is növelni tudta értékesítési számait, így Spanyolországban 33.3 %-os növekedést mutatva elérték a 8 200 darabos leszállított mennyiséget, Olaszországban 32.6 %-kal nőtt az értékesítés, mely 6 440 darabos emelkedést jelent, míg Franciaországban, 18.1 %-os bővüléssel 11 300 darabot sikerült teljesíteni. Kelet-Európában a márka 12.5 %-os növekedést ért el a 19 300 darab leszállított gépkocsival.

Bram Schot, a Volkswagen Haszonjárművek márka marketingért és értékesítésért felelős igazgatósági tagja nyilatkozatában elmondta: “Az európai piacok, illetve a T és Caddy modellek járultak hozzá a kiszállítások növekedéséhez, míg a Közel-Keleten, Dél-Amerikában, Afrikában és az Ázsia -Csendes Óceánia térségekben a piacokon a helyzet továbbra is kihívást jelent.”

A folytatódó általános piaci nehézségek következtében a kiszállítások a dél-amerikai piacokon 2.1 %-al, 20 700 egységre estek vissza. Brazíliában a kiszállítások 2.4 %-kal, 5 400 darabra csökkentek, Argentínában a Volkswagen Haszonjárművek 12 300 gépkocsit szállított le, itt a visszaesés 12.8 % volt. A kiszállítások Afrikában 6.5 %-kal, 8 600, az Ázsia – Csendes Óceánia térségben 4.5 %-kal, 12 800, míg a Közel-Keleten 3.8 %-kal, 19 100 egységre csökkentek.

A Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai modell sorozatok szerint:

– Transporter 114 800 (tavaly: 102 700; +11.8 százalék)

– Caddy 90 200 (tavaly: 83 800; +7.7 százalék)

– Amarok 41 400 (tavaly: 42 800; -3.2 százalék)

– Crafter 26 900 (tavaly: 27 700; -2.8 százalék)

Még több részlet a BMW 2002 Hommage tanulmányról

Az innovatív koncepcióautó leleplezésével a bajor gyártó új fejezetet nyit a BMW 2002 Hommage tanulmány modelltörténetében, a Pebble Beach Concours d’Elegance klasszikusautó-kiállításon állítva újabb emléket a turbófeltöltésű járművek legendás motorsport-sikereinek.

bmw-2002-hommage-hatso-autoaddikt

A 2016. augusztus 21-én megrendezendő Pebble Beach Concours d’Elegance klasszikusautó-kiállításon a BMW Group a BMW 2002 Hommage tanulmány új változatának leleplezésével állít újabb emléket a turbófeltöltésű erőforrással szerelt sportautók több évtizeden átívelő sikertörténetének. 1973-ban a BMW 2002 turbo az első olyan sorozatgyártású autóként gurult be az európai autógyártás történetébe, amelynek motorját turbófeltöltővel szerelték, és mint ilyen, a forradalmi járműtechnológia bevezetésével a BMW 02-es sorozat egy csapásra a színtiszta sportautók népszerű szimbólumává érett. A BMW turbófeltöltésű motortechnológiájának világpremierje a valaha készült legsportosabb BMW limuzinok kifejlesztése felé vezető utat is megmutatta és olyan autóipari mérföldkövek megszületéséhez járult hozzá, mint a Forma-1 első turbófeltöltésű versenyautóval elhódított világbajnoki címe – 1983-ban, Nelson Piquet-vel a volán mögött.

„A BMW 2002 Hommage tanulmány modern köntösbe csomagolva állít emléket azon kimagasló tervezőmérnöki bravúroknak, amelyek a BMW turbófeltöltésű motortechnológiájának műszaki alapjait adják” – mondta Karim Habib, a BMW autótervező részlegének vezető dizájnere. „Jellegzetes narancs-fekete fényezésével eme vadonatúj koncepció az 1970-es évek motorsport-sikereit juttatja a rajongók eszébe” – tette hozzá.

A Pebble Beach Concours d’Elegance klasszikusautó-kiállításon bemutatkozó innovatív koncepció új fejezetet nyit a BMW 2002 Hommage tanulmányautó modelltörténetében, amelyet a bajor gyártó első ízben idén májusban, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este hétvégéjén indított útnak.

A rendkívül sportos jármű-sziluett szinte az aszfaltra ragasztja a BMW 2002 Hommage tanulmányt. Kompakt arányaival, hosszú tengelytávolságával, rövid túlnyúlásaival és látványos „cápaorrával” a koncepció a menetdinamika és az agilitás lebilincselő kettősében rejlő ellenállhatatlan vezetési élményt hirdeti. A hatalmas első légbeömlők látványos hátsó légterelő elemekkel és extrém aerodinamikai részletekkel párosulnak, amelyek minden vezetési szituációban optimalizálják a jármű körüli légáramlatot és maximális leszorítóerőt garantálnak.

Oldalnézetből a forradalmi tanulmányautó legjellegzetesebb vonásai a hangsúlyosra rajzolt kerékjárati ívek, amelyek sportos keretbe illesztik a karosszériát és magabiztos kiállást sugallnak. A kivételes ívszélesítések a BMW 2002 turbo homologizált változatának extrém kerékív-szélesítéseire utalnak, amelyekre akkoriban a széles nyomtáv miatt volt szükség. A tanulmányautó alkotói a sima felületek és a tökéletes részletességgel megtervezett vonalak kettős alkalmazásával állítanak emléket a korszakalkotó sportautó motorsport-sikertörténetének, az erőtől duzzadó kerékjárati íveket helyezve a koncepció középpontjába.

A BMW 2002 Hommage tanulmány minden bizonnyal a karosszérián körbefutó övvonal egységes kialakításával utal leginkább az eredeti 2002 modellre: eme töretlen, szénszálból készült vonalvezetés azon túl, hogy tökéletes harmóniát teremt a koncepció eleje és hátulja között, elegánsan választja ketté a karosszéria alsó és felső részét.

A koncepció tökéletes úttartását a 20 collos könnyűfém keréktárcsák is igazolják, amelyek kéttónusú kivitelben, összetett küllő-dizájnnal idézik a régmúlt idők versenyautóit, miközben az M logóval ellátott, aranysárgára fényezett féknyergek a prémium minőséget hirdetik.

A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrésze a 02-es sorozat ötvenéves kialakításának őszinte és extravagáns újraértelmezése, amely dinamikus stílusban, a BMW kortárs jegyeinek alkalmazásával hidalja át a járműtervezés történetének fél évszázadát. A koncepció orr-részén a tervezők elegáns stílusban, letisztult felületekkel és határozott vonalvezetéssel közelítették meg a 02-es sorozat hamisítatlan karosszéria-jegyeit, megőrizve az ikonikus járműklasszikus „lándzsa” alakú motorháztető-kúpját, amely a BMW logóhoz és a vese alakú hűtőrácshoz tereli a tekintetet. A motorháztető extravagáns kialakításának a matt fényezés ad elegáns lendületet.

A koncepcióautó frontrészének központi eleme a vese alakú hűtőrács, amely keskenyre húzott, látványosan összekapcsolt keretben idézi a történelmi előd egyik legjellegzetesebb karosszéria-védjegyét. A tanulmányautó hűtőrácsa duplikált fekete lamellákkal hangsúlyozza tovább a karosszérián körbefutó szénszál-övvonalat és a tanulmányautó szélességét, a kör alakú fényszórók pedig a front-rész külső végein kaptak helyet. A fényszórók aranyszínű burát viselnek, amely a BMW 2002 ötven évvel ezelőtti megszületését és az akkori versenyautók sárga árnyalatú fényszóróit szimbolizálja. A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrészének töretlen fekete sávja a hűtőrács és a fényszóró-páros keskeny kialakítását, valamint a koncepcióautó szélességét és atletikus kiállását nyomatékosítja. Az irányjelzők – a klasszikus előd stílusában – egy külön elhelyezett keskeny sávban kaptak helyet a fényszóró és a motorháztető között, szénszálból készült betétekbe építve.

A hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító az 1970-es évek sportautóit idézi, miközben látványosan lecsökkenti a BMW 2002 Hommage tanulmány alja és az aszfalt közötti távolságot. A koncepcióautó széles, sportos kialakítása és az első lökhárító innovatív dizájnnyelvezete együtt a modell kivételes úttartását és kezelhetőségét hirdeti, amely a BMW 2002 tökéletesre fejlesztett járműkarakteréhez és a turbófeltöltésű technológia megjelenéséhez hasonlóan párját ritkító vezetési élménnyel ajándékozza meg a vezetőt, versenypályán, országúton és hegyi szerpentinen egyaránt. Az első lökhárító tükrözött „turbo” felirata a BMW 2002 turbo eredeti lökhárító-matricáit idézi. Az első lökhárító alján szénszálból készült koptató vezeti át a tekinteteket a szintén karbon küszöbtoldatokra, még tovább hangsúlyozva a tanulmány sportos úttartását és a karosszéria kontraszt-árnyalatát.

A BMW 2002 Hommage tanulmány hátsó részének kialakítása ugyancsak a BMW 2002 turbo stílusjegyeit idézi. A karosszériát vízszintesen kettéosztó fekete sáv a letisztult, sima felületekkel karöltve például a koncepcióautó szélességét nyomatékosítja, miközben dinamikus vonalvezetését modernkori stílusjegyek járják át. Ugyanez igaz a hátsó lámpák kialakítására is: a szinte szögletes rajzolatú lámpák sportos keretbe foglalják a karosszéria hátsó részét, a fekete burának köszönhetően azonban a fénycsíkok csak működés közben láthatók. Ha a lámpák nem világítanak, a hátsó részt egy töretlen fekete sáv osztja ketté, amelyet a karosszérián körbefutó szénszál-sáv egészít ki. Eme megoldás az autót körbeölelő övvonal egyszerre sportos és elegáns benyomását erősíti.

A hátsó rendszámtábla jobb oldalára helyezett BMW logó szintén a BMW 02-es sorozat öröksége, és amíg az erőtől duzzadó kerékívek a hátsó rész hamisítatlan főszereplőiként a széles nyomtávot, addig a látványos légterelő elemek a koncepcióautó modernkori stílusát hangsúlyozzák. A BMW 2002 Hommage tanulmány sportos karakterét a szénszálból készült hátsó diffúzor és a kipufogórendszer dupla ikervégződése zárja.

A BMW 2002 hamisítatlan újraértelmezésével a bajor gyártó a BMW Hommage tanulmányautók stílusában álmodta újra a kompakt sportkupék hagyományőrző járműkarakterét, a BMW 2002 Hommage azonban sokkal több ennél: a vezetés színtiszta élményének modernkori szimbóluma, 2016-ból.

Toyota Aygo-t kapott a Miss Balaton 2016-os győztese, Nagypál Krisztina

Az augusztus 6-án látványos show keretében megválasztott látványos show keretében megválasztott Nagypál Krisztina, az idei Miss Balaton by Cosmopolitan nyertese egy 1 millió 200 ezer forint értékű szerződés mellett egy trendi, tűzpiros Toyota Aygo modellel lett gazdagabb.

nagypal-krisztina-toyota-aygo-miss-balaton-autoaddikt

A legszebb 16 lány közül a közel két órás finálé során kiválasztott Nagypál Krisztina egyöntetűen lenyűgözte a döntő zsűrijét, amelynek tagja volt Sándor Orsi, Edvin Marton, Király Lili, a verseny 2014-es győztese, valamint Mártha Imre, és a zsűri elnöke Sabján Johanna, a Cosmopolitan főszerkesztője. A feltűnően gyönyörű fiatal lány az értékes modellszerződés mellett egy igazán látványos és inspiráló főnyereménnyel, egy tűzpiros Toyota Aygo-val gazdagodott, amelynek jelképes kulcsait a Toyota Central Europe alelnöke, Alain Dujardyn adta át a fiatal szépségkirálynőnek.

„Egy egész ünnepségsorozat volt számomra a Miss Balaton, hiszen a fotótáborban volt a szülinapom, tegnap a névnapom, ma pedig megnyertem a versenyt. Sokat tanultam a felkészülés alatt, a tréneknek köszönhetően magabiztosabb lettem” – mesélt győzelme után a 20 éves királynő, aki fővárosi egyetemistaként éli mindennapjait.

„Azt szokták mondani, hogyha az ember mosolyog, a világ visszamosolyog rá. Én ezt az örömöt, boldogságot szeretném sugározni az emberek felé” – tette még hozzá a kicsit megilletődötten is sugárzó Krisztina, aki először a döntős lányokkal, majd pedig a családjával ünnepelt.

A nyereményautóját a mai napon hatalmas mosollyal átvevő szépségkirálynő elmondta, alig várja már, hogy kipróbálhassa és szeretteinek, barátainak is megmutathassa a szerinte is gyönyörű Toyota Aygót, már csak azért is, mert a 18 éves kora óta jogosítvánnyal rendelkező szépség nagyon szeret vezetni.

„Az idei évben immár második alkalommal támogattuk a Miss Balaton by Cosmopolitan szépségversenyt, mert a rangos esemény kiváló alkalmat teremt számunkra arra, hogy bemutassuk a Toyota izgalmasabb, trendibb, emocionálisan bevonóbb, megérintőbb arcát” – fogalmaz Alain Dujardyn, a Toyota Central Europe alelnöke.

„Nyereményként ismét a kisautó szegmens egyik éllovasára, a Toyota Aygo-ra esett a választásunk, hiszen a modell friss, merész dizájnja révén épp annyira egyéniség, és épp úgy kitűnik a tömegből, mint a frissen megkoronázott szépségkirálynő. Krisztina mosolygós üdeségét látva az autó kétségtelenül tökéletesen passzol hozzá, reméljük, hogy nagyon sok örömét leli majd benne” – teszi hozzá a szakember.

A Continental digitális, szélvédőre vetíthető kijelzőt fejlesztett teherautókhoz és buszokhoz

Tehergépjárművek és autóbuszok számára fejlesztett digitális, szélvédőre vetített kijelzőt a Continental, melyet a 66. IAA Haszonjármű Kiállításon mutat majd be.

continental-digitalis-szelvedore-vetitheto-kijelzo-teherauto-busz-autoaddikt

„A digitalizáció elképesztő lehetőségeket teremt a közlekedés iparágában. Elérhetővé teszi az olyan innovációk tényleges alkalmazását, mint a szem elé vetített kijelző, vagy az automata vezetés, ugyanakkor nagyobb biztonságot és hatékonyságot nyújt az utakon” – mondta Nikolai Setzer, a Continental Igazgatótanácsának tagja.

A 17-es Csarnok A06-os Standjánál a világ egyik vezető autóipari beszállítója és gumiipari gyártója nem csak az innovációk bemutatására ad teret, hanem lehetőséget biztosít arra is, hogy a Continental vásárlói alaposan megvitathassák gondolataikat az iparág átalakulásából adódó lehetőségekről.

„A digitalizáció korában az iparágak határain átívelő kooperáció egyre nagyobb szerepet játszik abban, hogy vonzó termékeket és szolgáltatásokat kínálhassunk az úton lévőknek” – fogalmazott Setzer, majd így folytatta: “A vállalat számára a digitalizáció az adatok mennyiségének és rendelkezésre állásának exponenciális növekedését jelenti. Setzer biztos abban, hogy „ezen adatok megbízható szűrése, elemzése és értelmezése hozza el a sikert a közlekedési ágazat számára a jövőben.”

Az egyik kiemelt fejlesztés: szem elé vetített kijelző teherautók és buszok számára

A 2016-os IAA Kiállításon mutatja be a a Continental a haszongépjárművek számára kifejlesztett szem elé vetített kijelzőt (HUD), mely a fokozott biztonságot és vezetési hatékonyságot szolgálja. Ezeknek a kijelzőknek az egyik legnagyobb előnye, hogy a sofőr anélkül tekintheti meg az aktuális vezetéssel kapcsolatos információkat, hogy levenné a szemét az útról. A Continental a HUD kijelzőnek két változatát szállítja majd az autógyártóknak. A szélvédő HUD kifejezetten az USA-ban népszerű, laposabb szélvédővel rendelkező haszongépjárművek számára alkalmas. Ezzel ellentétben a „combiner” HUD egy átlátszó lemez (reflexüveg) segítségével vetíti vissza a képet. Ez a változat az Európában elterjedt járművek számára alkalmasabb, amelyek élesebb szögben záródó szélvédővel rendelkeznek. „Úgy gondoljuk, hogy a szélvédőre vetített kijelző egy rendkívül fontos elemmé válik a jövőben az emberek és gépek közötti kommunikációban, amely növeli a haszongépjárművek biztonságát, mivel a sofőr az automata vezetés közben előre értesül a rendszer által tervezett manőverekről” – magyarázta Dr. Michael Ruf, a Continental Haszongépjárművek & Alkatrészutánpótlás Üzletágának vezetője.

Alig egy hét múlva startol el a Magyar Borok Útja Rallye

Már csak egy hetet sem kell várni, és kezdetét veszi a népszerű Magyar Borok Útja Rallye, melynek 100 autóból álló mezőnye idén a Balatoni Borrégiót fedezi fel.

magyar-borok-utja-rallye-logo-autoaddikt

Az exkluzív élménytúra a megújulás jegyében a nagy borászok mellett kis pincészeteket is meglátogat. A verseny női házigazdája és műsorvezetője Süle Katalin, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökségi szóvivője, a köztestület Zala megyei elnöke lesz, férfi műsorvezető párja pedig Buda Márton, aki női kollégájával ellentétben első alkalommal vesz részt a rendezvényen.

Alig több mint egy hét múlva, augusztus 26-án péntek reggel a budapesti Kincsem Parkban felbőgnek a motorok, és a Magyar Borok Útja Rallye 100 autóból álló mezőnye nekivág a mintegy 700 kilométeres versenytávnak, és felfedezze a teljes Balatoni Borrégiót, benne a Badacsonyi, Balatonboglári, Balaton-felvidéki, Balatonfüred-Csopaki, Nagy-Somlói Borvidék, Zalai Borvidéket. A Magyar Borok Útja Rallye egyik kiemelt célja, hogy felfedezze és bemutassa Magyarország szebbnél-szebb tájait és borvidékeit. Idén 17 pincészethez látogatnak el, az ismert nagy nevektől az egészen kicsi, ámde magas színvonalon működő családi vállalkozásokig, köztük Borbély Családi Pincészethez, Canter Borházhoz, Cezar Pincészethez, Csali Szőlőbirtokhoz, Fáncsi Hegyi Pincéhez, Fischer Borászathoz, Folly Arborétum és Borászathoz, Kancellár Birtokhoz, Koczor Pincészethez, Kristinushoz, Lídia Borházhoz, Liszkay Pincészethez, Pócz József Pincészetéhez, Sípos Borházhoz, Szt. Kristóf Pincészethez, Tornai Pincészethez, Villa Tolnay Pincéhez.

.„Egy pohár bor olyan, mint egy jól megírt regény. Izgalommal kóstolod meg, és minél többet akarsz megtudni róla. A Minden évben más, hiszen más az időjárás is, fejlődnek a borászok és a pincészetek, minden évben új és izgalmas dolog várni és megkóstolni az elmúlt év eredményét. Sokszor nem tudunk kellő időt szentelni azokra a gasztronómiai, kulináris és turisztikai élményekre, amelyekre egyébként vágyunk és igényünk van. Ezt próbáljuk bepótolni, orvosolni azzal a csodálatos három nappal minden évben, amit együtt tölthetünk a versenyzőinkkel a Magyar Borok Útja Rallye-n” –mondta Megay Róbert Péter, a Rallye szervezőbizottságának elnöke. „Büszkék vagyunk arra, hogy elértük a várt száz autós álomhatárt, és a törzsvendégnek számító baráti társaságok mellett új indulókat is köszönthetünk, köztük kiváló agrár szakembereket, közéleti személyiségeket, vállalkozókat és sportolókat egyaránt. Külön öröm és megtiszteltetés számunkra, hogy elfogadta felkérésünket a XXI. Rallye női házigazda szerepére Süle Katalin, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökségi szóvivője, a köztestület Zala megyei elnöke” – tette hozzá a főszervező.

A tudatos, felelősségteljes és biztonságos közlekedés népszerűsítés hagyományosan kiemelt célja a Magyar Borok Útja Rallye versenysorozatnak. A versenyzés óráiban a borkóstolás minden résztvevő számára szigorúan tilos, napközben a mezőny egymásra, a versenyre, a csodálatos tájra, a vendéglátó borászokkal való találkozásra és beszélgetésre, a borászat működésének és filozófiájának megismerésére, valamint az általuk kínált finom falatokra koncentrál. A kitűnő hazai borok megízlelése természetesen nem marad el, a szálláshelyre visszatérve, az aznap meglátogatott borászok mutatják be és kóstoltatják legfinomabb tételeiket.

A Magyar Borok Útja Rallye háziasszonya tehát Süle Katalin, férfi párja ezúttal Buda Márton lesz, akinek a hangját a legnépszerűbb közrádió hangjaként szerette meg az ország az elmúlt években.

„Tavaly a kamara képviseletében vettem részt a XX. Magyar Borok Útja Rallye-n. Nem vezettem, csak az itinert olvastam, de így is nagyon élveztem minden egyes percét. A Rallye közlekedésbiztonsági küldetését utazó nőként és családanyaként én magam is fontosnak tartom. Utazás közben a gyerekekkel folyamatosan tanuljuk a szabályokat, így úgy érzem, hogy ők is felkészültek a biztonságos közlekedésre. Az egy évvel ezelőtti versenyen olyan helyekre sikerült eljutnom, ahova valószínűleg nem látogattam volna el, mert nem azok a kimondott turisztikai célpontok. Olyan gyöngyszemeket láttam, amelyek örökre megmaradnak emlékezetemben. Úgy gondolom, a rendezvénynek az is egy fontos üzenete, hogy találjuk meg helyben a saját értékeinket” – mondta a sajtótájékoztatón Süle Katalin.

Versenyzőként évek óta ott van az autós Magyar Borok Útja Rallye mezőnyében, a hazai és nemzetközi járműipar elismert szereplőjeként kiemelten fontosnak tartja az autósok-motoros társadalom biztonságos közlekedését, továbbá a közlekedés résztvevőinek békés egymás mellett élését Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.

„Szeressük és tiszteljük egymást, a közlekedés többi résztvevőjét, és tartsuk be azokat a szabályokat, melyek saját magunk és mások érdekében is fontosak! Csodálatosak a magyar tájak és azok az útvonalak, ahova ezek a versenyek eljutnak, nekünk az a dolgunk, hogy ezt felelősségteljesen élvezzük, így mindannyiunk számára élmény lesz ez a három nap” – emelte ki Knezsik István.

A XXI. Magyar Borok Útja Rallye fővédnökei dr. Pintér Sándor belügyminiszter és dr. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter lesznek. A szponzorautókat biztosító autós márkák mellett a rendezvény szervezésében és lebonyolításában idén is szakmai partnereink a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.

Fennállása legjobb féléves eredményét érte el a Jaguar Land Rover csoport

A Jaguar Land Rover tegnap bejelentette, hogy fennállásának legjobb hatodik hónapját zárva idén júliusban 44 486 darab gépkocsit értékesített.

jaguar-land-rover-logo-autoaddikt

A minden eddiginél jobb eredmény 34 százalékkal haladja meg a vállalat 2015. júliusi teljesítményét. A rekord havi eredmény oszlopai a stabilan teljesítő Land Rover Discovery Sport, Jaguar XE és Jaguar F-PACE modellek voltak. A Jaguar Land Rover 2016. első hét hónapjában összesen 336 052 darab gépkocsit adott el, 23 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

A Jaguar Land Rover csoport júliusban különösen jól teljesített Kínában és Észak-Amerikában: előbbi piacon 64, utóbbin 51 százalékkal erősödtek a kiskereskedelmi eladások az előző évhez képest. Éves viszonylatban minden térségben emelkedtek a kiskereskedelmi értékesítések: Nagy-Britanniában 38%-kal, Európában 24%-kal, egyéb külpiacokon 2%-kal erősödött a csoport.

„Újabb rekord hónapot tudhat maga mögött a Jaguar Land Rover, mindkét márka lenyűgözően teljesített” – mondta Andy Goss, a Jaguar Land Rover csoport értékesítési igazgatója. „A Discovery Sport és a Jaguar XE rekord magas eladásokat értek júliusban, a F-PACE változatlanul népszerű az ügyfelek körében, kiemelve minden idők legerősebb JLR modellkínálatának globális jelentőségét.”

A Land Rover megerősítette pozícióját, mint a terepképes szabadidőjárművek világelső gyártója; a márka júliusban a tavalyinál 19 százalékkal több, 31 288 darab gépkocsit adott el. A hónap slágermodellje a Discovery Sport volt elismerésre méltó 8392 darab gépkocsival; szorosan a nyomában teljesített az Evoque, 8208 eladott gépkocsival. A naptári évben a tavalyi év azonos időszakához képest 15 százalékkal emelkedtek az eladások, és elérték a 261 194 darabot.

A Jaguar fennállásának legjobb júliusát tudhatja maga mögött; a 13 198 darab eladott autó 91 százalékkal több, mint egy évvel korábban – a siker az F-PACE remek fogadtatásának, valamint a változatlanul igen keresett XE modellnek köszönhető. A Jaguar ebben a hónapban minden térségben erőteljesen teljesített, különös tekintettel Észak-Amerikára, ahol a márka kibővített modellkínálatának köszönhetően éves viszonylatban több mint megkétszereződtek az eladások. Kínában pedig több mint háromszor annyi Jaguar fogyott, mint 2015 júliusában. A Jaguar az idei évben eddig 74 858 darab autót adott el, 69 százalékkal többet, mint egy évvel ezelőtt.

 

  Július % változás éves szinten Jan – július % változás éves szinten 2015/16 pénzügyi év % változás éves szinten
Jaguar Land Rover 44 486 34% 336 052 23% 521 571 13%
Jaguar 13 198 91% 74 858  69% 94 449 23%
Land Rover 31 288 19% 261 194 15% 427 122 11%

Kettős MINI-győzelem a 2016-os FIA Cross Country Világkupa hazai futamán

Az augusztus 11-e és 14-e között megrendezett Hungarian Baján a MINI egy arany- és egy ezüstéremmel koronázta meg a 2017-es Dakar Rali előtti intenzív felkészülést. A veszprémi hétvége Mikko Hirvonen első sorozatbeli futamgyőzelmét hozta.

mini-cross-country-vilagkupa-fia-2016-autoaddikt

2016. augusztus 11-e és 14-e között rendezték meg Veszprém környékén a tizenhatodik Hungarian Baját, amely idén az FIA Cross Country Világkupa kilenc fordulóból álló versenynaptárjának hatodik megmérettetéseként állította rajtrácsra a pilótákat. A pénteki, rendkívül látványosra sikerült első speciális szakaszt szombaton egy, míg vasárnap két hosszabb etap követte, amelyek összesen 675 kilométert öleltek fel. A kiváltképp megterhelő, technikás szakaszokkal tarkított magyarországi forduló abszolút dobogójára végül két MINI ALL4 Racing versenyautó gurulhatott fel.

A 2-es rajtszámú MINI ALL4 Racing versenyautó volánjánál ülő finn pilóta, Mikko Hirvonen és navigátora, a francia Michel Périn már a péntek esti, mindössze 10,3 kilométer hosszú speciális szakaszt az előkelő második helyen zárta, a szombati nap végére pedig a mezőny élére autóztak fel a brit kisautóval. A duó vasárnap is tökéletes harmóniával és kimért, magabiztos versenyzéssel érkezett célba, a 675 kilométert lezáró negyedik etap végén így az abszolút első helyen intették le őket.

„Nagyszerű hétvégén vagyunk túl” – mondta örömittasan a sorozatbeli első futamgyőzelmét ünneplő Hirvonen. „Minden tökéletesen ment – még annak ellenére is, hogy nem vártam volna, hogy a Hungarian Baja ennyire összetett és megterhelő lesz. A verseny előtt azt hittem, hogy a hosszú etapok többnyire egyenes, teligázas szakaszok lesznek, de rendkívül technikásak és keskenyek voltak, amit az eső és a sár csak még tovább nehezített. De minden hibátlanul működött. Nagyon boldog vagyok, hogy megszereztem első futamgyőzelmemet – Michel oldalán, a MINI ALL4 Racing volánjánál” – tette hozzá a „Repülő Finn”.

Az egyesült államokbeli Bryce Menzies és másodpilótája, a szintén tengerentúli Peter Mortensen ugyancsak elégedett lehet a magyarországi hétvége abszolút második helyezésével, hiszen Menzies számára ez csupán a harmadik éles megmérettetés volt a MINI ALL4 Racing volánja mögött, Mortensennek pedig ez volt az első hosszú távú ralija a brit kisautó-gyártó színeiben.

„A magyarországi forduló előtt nem igazán tudtuk, hogy mi vár majd ránk. Végül nagyon kemény volt: a gyors egyenesek, a fák között vezető keskeny ösvények és a kiszámíthatatlan, durva füves terepek együtt rendkívüli odafigyelést és pontosságot követeltek, és mint ilyen, úgy érzem, nagyon jó teljesítményt nyújtottunk – az egész csapat, és természetesen a MINI ALL4 Racing is. Nagyon várom a következő fordulót” – nyilatkozta Bryce Menzies a magyarországi versenyhétvége leintése után.

A Hungarian Baja fejlesztői szempontból is ideális helyszínnek bizonyult: a Bakony-hegység lábánál elterülő változatos terepeken a MINI ALL4 Racing járműtechnológiai mérnökei és az X-raid csapat fejlesztői egyaránt hasznos információkkal gazdagodtak, amelyek hatalmas segítséget nyújtanak a rohamosan közeledő Dakar Rali előtti felkészülésben.

Az augusztus 11-14. között rajthoz álló harmadik MINI ALL4 Racing duó a megmérettetés második, szombati etapján egy hatalmas gödörbe hajtott, az Erik van Loon és Wouter Rosegaar alkotta holland párosnak így idő előtt fel kellett adnia a versenyt.

A 2016-os FIA Cross Country Világkupa következő fordulójának Lengyelország ad otthont, augusztus 25-28. között.

A 2016-os Hungarian Baja MINI ALL4 Racing eredményei

Pilóta Navigátor # Csapat Eredmény
Mikko Hirvonen
(finn)
Michel Périn
(francia)
2 X-raid csapat 1. hely
Bryce Menzies
(egyesült államokbeli)
Peter Mortensen
(egyesült államokbeli)
1 X-raid csapat 2. hel

 

Az FIA Cross Country Világkupa 2016-os megmérettetései:

2016. február 19-22.: Baja Russia (Oroszország)
2016. április 2-7.: Abu Dhabi Desert Challenge (Egyesült Arab Emírségek)
2016. április 17-22.: Sealine Cross-Country Rally Qatar (Katar)
2016. június 23-26.: Italian Baja (Olaszország)
2016. július 22-24.: Baja Aragón (Spanyolország)
2016. augusztus 11-14.: Hungarian Baja (Magyarország)
2016. augusztus 25-28.: Baja Poland (Lengyelország)
2016. október 3-8.: Rallye Oilibya du Maroc (Marokkó)
2016. október 21-23.: Baja Portalegre 500 (Portugália)

Szándéknyilatkozatot írt alá az EvoBus Hungária Kft. és az ITK Holding Zrt.

A szándéknyilatkozatot az EvoBus Hungária Kft. részéről Jörg Schmidt ügyvezető igazgató és Uray Dóra cégvezető, míg az ITK Holding Zrt. részéről Kossa György elnök-vezérigazgató írta alá.

evo-bus-hungaria-itk-holding-szandeknyilatkozat-autoaddiktAz EvoBus GmbH a spanyolországi Samano városában található alvázgyárából alvázakat szállít az ITK cégcsoportnak. A samanoi gyárban magaspadlós és alacsony belépésű, úgynevezett low entry (LE), a legmagasabb környezetvédelmi és emissziós normáknak megfelelő, Euro 6-os motorral, automata váltóval szerelt autóbusz alvázakat gyártanak. Az alváz műszaki kialakítása tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszaiban is megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket. Ennek kapcsán az alvázhoz az EvoBus által gyártott valamennyi járműre vonatkozó garanciális, vevőszolgálati szolgáltatás és alkatrészellátási hálózat is vonatkozik.

Az ITK cégcsoport egy olyan 12 méteres, alacsony belépésű alváz megrendelését irányozza elő, amely az első és a középső ajtó között alacsonypadlós kialakítású. A jármű hátsó részében nagyszámú komfortos utasülés beépítésére van lehetőség. Így a legkülönfélébb feladatokra alkalmas járművet lehet kialakítani.

“Magyarországra a minden igényt kielégítő autóbuszaink mellett alvázainkat is kínáljuk. Az EvoBus Hungária büszke arra, hogy versenyképes termékeit a magyar piac számára a jövőben is sikeresen forgalmazza” – hangsúlyozta Jörg Schmidt, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

Az alváz megrendelésével egy időben az ITK cégcsoport kifejleszti és gyártani kezdi az új autóbusz termékcsaládot, amelyhez járműfejlesztésre és a gyártási infrastruktúra bővítésére 50 millió eurót kíván fordítani Debrecen városában, ezzel is hozzájárulva a térség ipari és gazdasági fejlődéséhez. A döntés során fontos szerepet játszott a várossal kialakított korrekt együttműködés, a város elkötelezettsége a dinamikus gazdasági növekedés és fenntarthatóság mellett, továbbá a rendelkezésre álló humán erőforrás stratégia a képzés és kultúra terén, valamint az infrastrukturális lehetőségek.

“A mai napon olyan nagy múltú nemzetközi partnerrel írunk alá szándéknyilatkozatot, amely garantálni tudja számunkra azt, hogy sikeresen kifejleszthessünk és gyárthassunk egy olyan autóbusz termékcsaládot, amely biztosítja a magas minőséget, biztonságot és funkcionalitást, valamint ár-érték arányban a közösségi közlekedés számára elérhető” – hangsúlyozta Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Az ITK cégcsoport a magyarországi közösségi közlekedés terén már eddig is több mint 15 milliárd forintot ruházott be, mellyel jelentősen hozzájárult a hazai autóbusz üzemeltetés korszerűsítéséhez.

A prototípus bemutatására előreláthatólag 2017 tavaszán kerül sor.

[TESZT] Opel Astra 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop Dynamic – felülmúlja az elvárásokat

Több ízben cikkeztünk már az elmúlt hónapokban az új Opel Astra K-ról, több motorvariánssal is bemutattuk olvasóinknak. Hogy szinte teljes legyen a paletta, elérkezett az idő: megírjuk tapasztalatainkat a 150 lóerős Opel Astra 1.4 Turbo kapcsán. Az első élmények még tavaly, az Opel Astra K nemzetközi menetpróbáján kezdődtek.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-001

Vagy inkább még korábban, hiszen jó szokás szerint az Opel hazai képviselete még a hivatalos debütálás előtt statikus bemutatót is szervezett, itt már kívülről és belülről is fel lehetett mérni az erőviszonyokat. Már akkor látszott, amit mára unalomig ismételget minden médium: az új Opel Astra K jóval túlmutat kategóriáján, tekintve az alkalmazott technológiákat, valamint a prémium felé kacsintgató anyaghasználatot.

A formavilág az Opel Astra 1.4 Turbo esetében is meggyőző, kívül kisebb, belül tágasabb a tér a korábbi Astra J-hez képest, ami szintén nem elhanyagolandó tény. Kifejezetten impresszív az IntelliLux fényszórók jelenléte is, ezt szintén több ízben teszteltük; külföldi menetpróbán, belföldi menetpróbán, valamint 1 hetes saját teszt során is. S persze fogjuk továbbra is, hiszen még bőven van a tarsolyban a kombi, azaz SW változatok révén.

Elég az hozzá, hogy az Opel Astra K beváltotta igencsak a hozzá fűzött reményeket. Nem véletlenül kapta meg az Év Autója titulust idén, 2016-ban, ezzel (is) igen magasra került az a bizonyos léc, és nagyon valószínű, hogy hosszabb távon ott is marad pozícióját megtartva. Ugyanis konkrétan nehézkes lesz überelni ezt a vonalat úgy, hogy közben az árazás, valamint az ár-érték arány is meggyőző maradhasson.

Erőteljes és meggyőző

Az Opel Astra 1.4 Turbo lényege jelen esetben, ebben a cikkben nyilvánvalóan a motor maga. Ez pedig nem más, mint egy soros hengerelrendezésű, közvetlen befecskendezést kapott turbótöltött benzinmotor, 16 szeleppel, 10,0:1 sűrítési aránnyal.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-004

A hengerűrtartalom 1399 cm2, a teljesítmény pedig kereken 150 lóerő (110 kW). Mindez utóbbi 5000-5600 RPM közt villantja meg magát, ami azt jelenti, hogy az Opel Astra 1.4 Turbo aggregátját nem árt pörgetni, ha az erőleadásra összpontosítjuk erőforrásainkat, ugyanez igaz a forgatónyomaték-csúcs elérésének tekintetében is: 245 Newtonméter szabadítható az első hajtott kerekekre, 2000-től érezhetően jelen is lesz, majd tökéletesen építkezik 4000-ig.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-017Turbólyuk és visszatorpanás egyedül akkor érzékelhető haladás közben, ha 100 kilométer/óra környékén alacsonyabb fokozatba kapcsolunk – nos, ezt nem kultiválja kifejezetten jól a hajtáslánc. Tehát ha eltökéljük, hogy gyorsítunk, dinamikusan haladunk, akkor mindig legyen meg a 2000 környéki, vagy inkább afeletti fordulatszám-tartomány, igazán elemében egyébként a 3000-es tartományban „lakik jól” az Opel Astra 1.4 Turbo.

Sportosan is használhatjuk, a magabiztosságból marad bőven

A gyári 8.6 másodperces 0-ról 100-ra sprintet sikerült 8.3 alatt megfutni az Opel Astra 1.4 Turbo-val, 0-ról 50-re 3.1 másodperc alatt sikerült gyorsítanunk.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-002

Ebből látszik, hogy városi terepen is jó dinamizmussal tudunk haladni, viszont országúton, elérve a 80-90 kilométer/órás értéket szintén marad bőven az erőtartalékokból. Bőven, hiszen folyamatosan érezteti a sofőrrel a hajtás, hogy kihasználatlan lóerők akadnak még a háttérből, így hát autópályatempónál sincs ok a panaszra.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-003

2450-es RPM-et rögzítettünk 130 kilométer/óránál hatodik fokozatban, ha netán innen kigyorsítanánk, mondjuk Németország valamelyik korlátozásmentes pályaszakaszán, semmi gond.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-018

Egy masszív visszaváltás ötödikbe, és máris ott a varázslatos 2000-4000 fordulatszám-tartomány, turbótöltés szökken, és mehet is a móka.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-010Sokat számít az új Astra K esetében – így a tesztelt Opel Astra 1.4 Turbo-nál is – a súlycsökkentés. A tesztautó 1278 kilogrammos gyári üres tömege a korábbi hasonló felszereltségű, szintén 1.4 literes turbómotorral felvértezett verzióhoz képest majd’ 100 kilogramm mínuszt jelent, ami ebben a kategóriában nem mondható elenyészőnek. Így természetesen a fogyasztás is sokkal optimálisabbnak tekinthető, mint a korábbi, hasonló modell esetében – városi környezetben 6.7 litert rögzítettünk 100 kilométeres átlaggal (ez nagyjából 2-2.5 literrel jobb, mint korábban), országúton 4.2 liter jött ki (itt kereken 1 literes különbség érezhető), illetve autópályán sem ment 6.3 liter fölé az átlagérték.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-013

Árazás

Az új, 5 ajtós Opel Astra K legolcsóbb variánsa 4 850 000 forintért vihető haza, 1.4 ECOTEC benzinessel, 100 lóerővel, 5 gangos manuális váltóval, Selection csomaggal.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-007

A csúcsot a Dynamic felszereltséggel büszkélkedő, 1.6 literes BiTurbo CDTI ECITEC verzió jelenti, Start/Stop automatikával, 160 lóerővel, 6 sebességes manuálissal (7 020 000 forint), de van 100 ezer forinttal többért 136 lovas 1.6 CDTI ECOTEC 6 fokozatú automataváltóval (7 120 000 forint). A cikkben szereplő példány 6 600 000 forintba kerül, Dynamic felszereltséggel.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-005

2016 Opel Astra 1.4 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzines turbómotor

Lökettérfogat: 1399 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000-5600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 245 Nm @ 2000-4000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4370 mm

Szélesség: 1809 mm

Magasság: 1485 mm

Tengelytáv: 2662 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 255/45 R17

Tömeg, üresen: 1278 kg

Megengedett össztömeg: 1820 kg

Csomagtartó mérete: 370 liter, 1210 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 48 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 215 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.5 s (gyári), 8.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 12.9 l/100 km

Országúti: 6.4 l/100 km

Vegyes: 8.4 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 117 g/km

Még több információ az Opel magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK