Főoldal Blog Oldal: 381

Kamion EB: jól sikerült Kiss Norbi pénteki szabadedzése a Hungaroringen

Kifejezetten jól sikerült a pénteki szabadedzés, az autó sokat fejlődött, jobb és gyorsabb lett – tudtuk meg Kiss Norbitól, aki már izgatottan készül a hétvégi Kamion EB megmérettetéseire.

kamion-eb-kiss-norbi-2016-hungaroring-autoaddikt

“Jó időket tudtam menni a pálya új burkolatán. A szabadedzés olyan jól sikerült, hogy a tavalyi köridőknél is jobb időket tudtam autózni, ennek köszönhetően az első szabadedzésen én szereztem meg a legjobb időt. A második szabadedzésre változtattunk picit a beállításokon, így jobb lett a versenykamion de nem tudtam egy igazán jó kört menni ezekkel a beállításokkal” – fejtette ki a kamionversenyző.

Ráadásul kiderült a mérlegelésnél, hogy még mindig is 100 kilogrammal nehezebb a kamion. Mindenki bízik benne, hogy holnapra még sokat tudnak javulni, nagyon optimista az egész csapat a versenyhétvégével kapcsolatosan. Előreláthatólag mindent megtesznek azért, hogy a hétvégén közel kerüljenek akár egy futamgyőzelemhez is.

A Nissan Navara is aktív részese a Kamion EB-nek

Mint ahogyan azt már többször megírtuk, augusztus 27-én és 28-án rendezik meg a Hungaroringen a Kamion Európa-bajnokság idei magyarországi futamait és az ezekhez kapcsolódó fesztivált. De hogy is jön ide a Nissan Navara?

nissan-navara-hungaroring-kamion-eb

Az esemény tavaly 25 év szünet után tért vissza Magyarországra, és amely 32000 nézővel büszkélkedhetett a két nap alatt. Ezen a nyáron a Nissan Navarára esett a szervezők választása, mint az esemény rescue car-ja.

A júliusban megszervezett Formula 1-en is a Navara töltötte be ezt a szerepet, méghozzá igen sikeresen, ezzel is erősítve a Nissan és a hungaroringi rescue csapat együttműködését. Nem csoda hát hogy ezúttal is az Év Pick-upja díj nyertesére esett a választás, amely 3,5 tonnás vontatási teljesítményével és 1 tonnás terhelhetőségével biztosan helytáll majd az előtte álló nehéz kihívásoknak.

Világpremier: Párizsban mutatkozik be az Opel Ampera-e

A következő párizsi Mondial de l’Automobile alkalmával az Opel forradalmasítja az elektromobilitást. Az új Opel Ampera-e október 1-e és 16-a között ünnepli világpremierjét.

opel-ampera-e-2016-parizs-autoaddikt

Az Opel  márka új, minden tekintetben felvillanyozó járműve jövőbemutató akkumulátor-technológiát és emissziómentes közlekedést ötvöz vérbeli örömautózással, hiszen a maximális 360 newtonméternyi nyomaték lenyűgöző gyorsulást és rugalmasságot biztosít.

“Az Opel Ampera-e teljes mértékben mindennapivá és jövőképessé teszi az elektromobilitást” – jelentette ki az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. “Az Ampera-e remekül mutatja meg, mennyire egyesíthető a fenntarthatóság és az élményszerű autózás. Bivalyerős villanymotorjával a vezetés vegytiszta élvezetét adja.”

Az Opel újdonságának felvillanyozó karaktere a maximálisan 360 newtonméteres nyomatéknak köszönhető, az akkumulátor teljesítménye 150 kW/204 LE. Ezáltal zöld lámpára éppoly dinamikusan indul meg az Ampera-e, mint az autópálya gyorsítósávjában. Nulláról 50-re 3.2 másodperc alatt gyorsul fel, előzés közben pedig mindössze 4.5 másodperc alatt növeli a sebességét 80-ról 120 km/órára (ideiglenes adatok). Ezáltal egy ligában játszik az Ampera-e az Opel sportos OPC modelljeivel.

Ám nagyon jól beválik az Opel Ampera-e tempós utazásra is, akár 150 km/óráig. Hatótávja jóval nagyobb az egyéb villanyautók többségénél. Mivel pedig laposan, a padló alatt helyezték el a nagykapacitású akkumulátorokat, bőséges hely marad az utasoknak és poggyászuknak: a csomagtér akkora, mint a kompakt kategória egy megtermett ötajtós kocsijában.

Szórakoztatás: tetszés szerint tölthető le a kedvenc zene vagy film

Hosszú autózás közben kellemesen érezhetik magukat az utasok is. Kiváló térérzetükhöz a lehető legjobb digitális csatlakoztathatóság járul, az Opeltől megszokott módon: a legújabb generációs IntelliLink-Infotainment éppúgy megtalálható az Ampera-e fedélzetén, mint az Opel OnStar – a díjnyertes online- és szolgáltatási asszisztens nagy teljesítményű WLAN-Hotspotja (hamarosan Magyarországon is) akár hét mobil végkészüléket képes egyszerre kiszolgálni. Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis IntelliLink behozza az okostelefonok világát az autóba, úgyhogy az Ampera-e utasai akadálytalanul hozzáférnek kedvenc zenéjükhöz, vagy ha akarnak, filmeket tölthetnek le – és ez még csak ízelítő a sok-sok szórakoztató funkció közül.

Ford: ha izomautót vezetünk, nem kell feltétlenül izomagyúvá válnunk

Attól még, ha egy izomautót vezetünk, nekünk nem feltétlen kell izomagyúvá válnunk – összegezhetnénk mondanivalóját annak a sajtóbeszélgetésnek, amelyen a Ford arra felhívta fel a figyelmet, hogy a fiatalok gyakorta keverednek balesetveszélyes helyzetekbe, ha autóval indulnak nyaralni.

ford-ecosport-felfujhato-fater-kiss-gergo-autoaddikt

A Ford által szervezett beszélgetésen ott volt Kiss Gergő olimpikon is, aki a Mustang magyarországi nagykövete, maga is egy 65-ös Ford Mustang tulajdonosa. Szerinte az autógyártás fejlődésével a vásárlók, köztük fiatalok is egyre könnyebben juthatnak hozzá az egyre erősebb autókhoz. A vízilabdázó szerint a sportban megtanult fegyelmezettség sokat segíthet abban is, hogy az ilyen nagy lőerővel rendelkező izomautókat is visszafogottan, biztonságosan vezessük.

„A kulcs a fokozatosság elve, meg kell szokni az autót. Csak a megtett kilométerek árán szerzett vezetési tapasztalat faraghat valakiből jó sofőrt. A fiataloknál gyakran észrevehető látens önbizalom veszélyes lehet, különösen az erős autóknál, ezért a fegyelmezett (visszafogott) vezetés és maximális figyelem elengedhetetlen” – mondta az olimpikon.

Kiss Gergő mellett egy közbiztonságot javítani kívánó reklámfilmből kölcsönvett felfújható fater is figyelmeztette a fiatalokat, fesztiválozókat arra, vezessenek óvatosan a Balaton környékén is.  Mint ismert: a film arra próbál rávilágítani, hogy a fiatalok könnyen felelőtlenné válnak a volán mögött: telefonálnak, sms-eznek, szelfiznek, esznek. Egyszóval nem az útra figyelnek.  A kutatások ugyanakkor azt mutatják, ha egy felnőtt ül az anyósülésen, kevésbé fegyelmezetlenek a friss jogsis vezetők.

A Ford erre a kutatási eredményre hívja fel a figyelmet a felfújódó szülővel. A termék természetesen fiktív. Csak a reklámfilm állítja azt, hogy ilyen instant apukát lehet vásárolni és azt a szülők, gyermekeik autójába is elhelyezhetik.

Egy példány azonban tényleg létezik a felfújható apukából. Ezt a Balaton száguldó riporterének autójába ültették. Fesztiválokon, strandok parkolóiban „rémisztgették” a fiatalokat vele. Eközben azokat a kutatási eredményeket is ismertették velük, miszerint Európában a 18-24 éves korosztály a teljes lakosság 8 százalékát teszi ki – ám a közúti balesetek halálos áldozatai között már 15 százalék az arányuk. Nyáron még rosszabb a helyzet: ekkor 21 százalékosra növekszik ez az arány.

A statisztikában tapasztalható emelkedés mögött egyértelműen a meggondolatlan kockázatvállalás áll, aminek eredményeképpen 2004 és 2013 között 62.000 fiatal autós vesztette életét autóbalesetben az Európai Unióban. Az Európai Közlekedésbiztonsági Megfigyelőközpont jelentése szerint a fiatalok által okozott balesetek leggyakoribb oka, hogy nem figyelnek eléggé az útra, nehezebben viselik a stresszt, alkohol vagy tiltott szerek hatása alatt vezetnek és számtalan zavaró tényező tereli el a figyelmüket.

Az autó mellett egy-egy alkalommal feltűnt egy játékrendőr, Füred kapitány is, amelynek segítségével a kisebbek, az 5-8 éves korosztály és szüleik figyelmét is szerették volna felhívni  arra, hogy a családi utazás sokkal biztonságosabb lehet, ha betartjuk a KRESZ-szabályait és mindig használjuk az életkornak megfelelő gyereküléseket.

Idén másodszor Kamion EB a Hungaroringen, felvonulással kezdődik a program

Augusztus 27-e és 28-a között ismét hazánkba látogat a Kamion EB és Fesztivál. Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnokunk is versenybe száll a bajnoki címért.

kiss-norbi-kamion-eb-2016-hungaroring-asus-autoaddikt

Egy látványos felvonulás keretében 15 versenykamion, 13 GT3-as sportautó és 13 Suzuki Europe Cup autó pedig már csütörtök délután kigördül az 56-osok terére, ahol Kiss Norbi is dedikál a versenyhétvége előtt.

Csütörtökön versenykamionok és Blancpain GT sportkocsik kíséretében hivatalosan is megnyitották az augusztus 27-28-ai mogyoródi II. Kamion EB és Fesztivált. A sajtóeseményen Őry Tamás, a Truck Race Promotion Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a tavalyi hatalmas sikereknek köszönhetően idén még nagyobb fesztivállal készülnek a Hungaroringen. A kamionsport legkiemelkedőbb eseményén közel 50 ezer szurkolóra számítanak, akik látványos versenyeken drukkolhatnak majd hazánk büszkeségének, Kiss Norbinak.

Őry Tamás kiemelte, hogy egy különleges díjjal is készülnek idén a versenyzőknek a legendás kamionversenyző, Krasznai János tiszteletére.

„Tavaly Krasznai János még díjat adott át a fesztiválon, de sajnos ő már nem lehet köztünk, ezért emlékére megalapítottuk a Krasznai János-díjat, amit szombaton és vasárnap is a versenynap legjobb köridejét elérő pilótának adunk majd át. A tavalyi évhez képest a fantasztikus kamionünnep egyébként még egy szinttel feljebb lépett, ugyanis a már hagyományos betétfutam, a Suzuki Europe Cup mellett egy exkluzív verseny, a több mint 6000 lóerős luxusautókat felvonultató Blancpain GT Series is eljön Magyarországra, hogy most először a Hungaroringen is bemutatkozzon a II. Kamion EB és Fesztiválon. A rendhagyó futamon a leggyorsabb luxusautók versengenek majd az első helyekért. Ahogy tavaly, úgy idén is megnyitjuk a paddock területét, ahol a jeggyel rendelkezők betekinthetnek a kulisszák mögé is. Természetesen a családbarát rendezvényen színes családi-és gyermekprogramokkal, hangulatos kísérőrendezvényekkel, számos újdonsággal és baráti árakkal várunk mindenkit a hétvégén, melyen úgy néz ki, idén az időjárás is kegyes lesz hozzánk” – mesél az augusztus 27-28-ai II. Kamion EB és Fesztivál eseményeiről Őry Tamás.

Ma délután 17 órától egy különlegességgel is készülnek az autósport szerelmeseinek, ugyanis 15 versenykamion, 13 Blancpain luxusautó és 13 Suzuki Europe Cup autó gördül ki a Hungaroringről, hogy egy szenzációs hangulatú ingyenes felvonulás keretében érkezzen meg 17:30 körül az 56-osok terére. Az ünnepi konvoj rendőri felvezetéssel az M3-as autópályán, a Kacsóh Pongrác úton, a Kós Károly sétányon és a Hősök terén keresztül gördül be saját kerekein a Felvonulási térre, ahol Kiss Norbi versenykamionjával is lehet majd fotózkodni. A nagyszabású előeseményen utoljára vásárolhatják meg a vendégek elővételes jegyeiket, valamint Kamion EB és Fesztiválos póló is kapható lesz, melyre egy Kiss Norbi aláírást is be lehet gyűjteni egészen 20 óráig.

„Nagyon örülök, hogy egy ilyen különleges eseményen is találkozhatok a szurkolókkal a verseny előtt, melyre gőzerővel készülök a tavalyi sikerek után. Ez a változás éve, új csapattal, a Tankpool24-gyel és új autóval, egy Mercedes-szel vágtam neki az idei szezonnak. Úgy gondolom, hogy jót tett nekem ez a váltás, eddig sikerült várakozáson felüli eredményeket elérnem, már háromszor állhattam fel a dobogóra és bízom benne, hogy a Hungaroringen ez a szám csak még magasabb lesz. Az autón a hosszú nyári szünet alatt is sokat fejlesztettünk, így a Mercedes most a leggyorsabb. Köszönöm az eddigi szurkolást, remélem, hogy a magyar pályán rekordszámú drukker előtt sikerül meghálálnom a támogatást. Remélem, hogy ha idén nem is, de 2018-ban már újra a dobogó legfelső fokáért harcolhatok majd” – mosolyog Kiss Norbi, kétszeres Európa-bajnokunk.

A rendezvényen Sam Smith, a Kamion EB promóter cégének, az ETRA-nak képviselője is megjelent, aki elmondta, hogy nagyon boldog, hogy sorozatban másodszor is elhozták Magyarországra a futamot, majd hozzátette, hogy az idei év az egyik legjobb a verseny történetében, hisz az első és második helyezettet csupán egy pont választja el egymástól. A mezőnyben idén 16 kamion kap helyet, valamint a szervezők újdonságként egy Fan Village-t is kialakítanak a paddock területén, ahol személyesen is találkozhat a közönség a versenyzőkkel.

A csütörtök délelőtti sajtóeseményen jelen volt Dr. Bodor József, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese, aki elmondta, hogy a Hungaroringre idén is ingyenes buszokkal juthatnak majd ki a szurkolók az Árpád-hídtól, valamint a H8-as hév is sűrűbben fog közlekedni a kényelmes közlekedés érdekében.

Hétvégén tehát újra hazánkba érkezik a II. Kamion EB és Fesztivál. Szurkoljunk együtt a Hungaroringen Kiss Norbinak augusztus 27-28. között.

Megérkezett az új, versenypályák által inspirált BMW M Kollekció

Kronométerrel felszerelt exkluzív karóra, sportos szabású ruhadarabok és prémium minőségű kiegészítők csempészik be a hétköznapokba a BMW M modellek vérpezsdítő vezetési élményét.

bmw-m-kollekcio-2016-autoaddikt-006

Agilitás, dinamizmus, erő, pontosság – az új BMW M Kollekció darabjait szemmel láthatóan a BMW M modellek filozófiája járja át. A funkcionális ruhadarabok és az exkluzív kiegészítők testre szabott dizájn szerint alkottak kivételesen lendületes formát, a legmagasabb minőségi szabványoknak is megfelelve.

Teljesítmény és pontosság találkozása

A kivételes pontosságú automata karóra nem csupán a motorsport-rajongók szívverését gyorsítja fel. Az exkluzív, Svájcban készített Sellita SW 500 automata óramű zafír üvegből készült hátlapot és borítást kapott, amely a látványos kialakításon túl egyszerre sportos és elegáns benyomást kelt. A sárgaréz számlapon elhelyezett három kiegészítő kronométer, valamint a nap- és dátumkijelzés minden pillanatban pontos információkkal szolgál, a karórát pedig egyedi éjszakai megvilágítás és a BMW M trikolor árnyalata emeli egyedülállóan stílusos kiegészítővé. Az óra karimáján elhelyezett sebességmérő mindeközben még a bajor gyártó rajongóinak legszigorúbb elvárásait is kielégíti, hiszen a BMW M4 sportmodell ihlette skála 60 és 500 km/óra között mutatja az aktuális tempót. Így minden adott egy újabb körrekordhoz.

Hétköznapi funkcionalitás, erővel és könnyedséggel karöltve

A BMW M modellek erőtől duzzadó motorsport-génjeit az új kollekció ruhadarabjai is megörökölték, miközben a kifinomult szabás és az első osztályú anyaghasználat kettőse a hétköznapi funkcionalitás varázsát kelti életre.

bmw-m-kollekcio-2016-autoaddikt-001

Tökéletes példa erre a kiváló minőségű BMW M Férfidzseki, amely minden időjárásban megbízható meleget nyújt viselőjének, a zipzár és a gallér elé hajtható széltakaró ugyanis még a legerősebb széllökéseknek is ellenáll – az autón kívül és lenyitott tetővel egyaránt. A dzseki zipzárját a BMW M4 sportkormányáról mintázták a készítők, a steppelt bélés pedig a sportmodell első légbeömlőjét idézi.

A BMW M Női dzseki ezzel szemben az enyhén fényes textília és a steppelt anyaghasználat kifinomult kontrasztját állítja a középpontba. A kellemes melegről ezúttal is a vastag bélés gondoskodik, amelynek összetett varrásmintáján ugyancsak a BMW M4 sportkupé első légbeömlő-rácsa köszön vissza.

bmw-m-kollekcio-2016-autoaddikt-003

A neoprén-szerű BMW M Kabát széltaszító anyagból, a funkcionalitás és a stílus okos kombinációja szerint öltött testet. A nőknek készült kabát vállrészének, ujjának és hátának külső felületén a matt és a fényes anyagok váltakoznak, miközben a férfiak esetében steppelt felület felel a lendületes kialakításért.

A BMW M sportmodellek rajongói az új BMW M Kollekció pólóival minden pillanatban hódolhatnak szenvedélyüknek: a bajor gyártó a férfiaknak élénk árnyalatú BMW M logóval díszített BMW M Rajongói Pólóval, a nőknek pedig fényes BMW M logóval ellátott BMW M Pólóval kedveskedik.

A stílusos, BMW M dizájnba csomagolt unisex Puma sportcipők tökéletes tapadást biztosítanak: a szénszál-mintázatú, ezüstszínű BMW M X-Cat éppúgy garantálja a lendületes megjelenést, mint az elegáns kialakítású, fekete BMW M Evo Speed.

bmw-m-kollekcio-2016-autoaddikt-009

A prémium minőségű ruhadarabok és lábbelik mellett az új BMW M Kollekció számos erőtől duzzadó kiegészítőt is tartogat. A BMW M Lifestyle Fejhallgató – amely a zenehallgatás mellett a Bluetooth 4.0 technológiának köszönhetően vezeték nélküli telefonálásra is alkalmas – és az egyszerre két digitális eszköz töltését is lehetővé tevő BMW Utazótöltő (amely ugyancsak a BMW M4 jellegzetes légbeömlő-mintáját örökölte) tökéletes társ a hétköznapokban.

bmw-m-kollekcio-2016-autoaddikt-012

Ugyanez igaz a BMW M Kollekció új poggyászaira is. Ötletes kialakításának köszönhetően a BMW M Kézitáska például nem csupán rövidebb, de hosszabb utazásokhoz is kiváló választás, a párnázott belső rekeszben ráadásul még a laptop és a tablet is maximális biztonságban van. Aki pedig kivételesen erős, masszív kiállású útitársat keres, a BMW M Bőröndben és a BMW M Kézipoggyászban találhatja meg a tökéletes partnert. Eme prémium minőségű, keményfedeles táskák szénszál-mintázatú külső borítást, erős, teleszkópos fogantyút és négy duplagörgőt kaptak, amelyek a BMW M4 keréktárcsáira emlékeztetnek – nagyban megkönnyítve a repülőtereken és vasútállomásokon szükséges, dinamikus manőverezést. A BMW M Bőrönd és a BMW M Kézipoggyász elülső fedele a BMW M4 Coupé szénszálból készült tetővonalát örökölte, a rajongóknak így még utazás közben sem kell lemondaniuk a rendkívül dinamikus megjelenésről.

bmw-m-kollekcio-2016-autoaddikt-011

Az új BMW M Kollekció fentebb bemutatott ruhadarabjai, lábbelijei és kiegészítői a www.shop.bmw.com weboldalon és az egyes BMW márkakereskedésekben várják a bajor gyártó rajongóit, sok más termék társaságában.

Golf V a főnyereménye az idei, ötödik Volkswagen-találkozónak

Visszatekintve az elmúlt éveket nézve négy gyönyörű Volkswagen Golf modellt vihettek haza azok, akik a hagyománnyá vált őszi márkatalálkozón a tombolasorsolás szerencsés nyertesei voltak.

volkswagen-talalkozo-2016-golf-v-nyeremenyauto-autoaddikt

A Volkswagen idén ősszel már ötödik alkalommal rendez összejövetelt a Hungaroringen, ezúttal egy gyönyörű V-ös Golf lesz az esemény tombolájának a fődíja.

Golf-találkozónak indult, mára azonban teljes márkatalálkozóvá nőtte ki magát a Volkswagen őszi eseménye, amit immáron 2012 óta szervez a Hungaroringen a Porsche Hungaria. Az évről évre egyre több embert és sok ezer autót megmozgató esemény egyik legizgalmasabb pontja az első rendezvény óta a tombolasorsolás, ugyanis minden esztendőben egy Golfot vihet haza a legszerencsésebb játékos. Az eddigi eseményeken az első négy generáció egy-egy gyári állapotú példányát sorsolták ki a szervezők, ezúttal egy hasonló minőségű V-ös Golf vár majd a látogatókra 2016. október 1-én, a mogyoródi versenypályán.

A gépkocsit első tulajdonosa a zalaegerszegi márkakereskedésben vásárolta 2006-ban, ezt követően csak egy további gazdája volt, aki az elmúlt 10 év alatt mindössze 90000 kilométert tett a gépkocsiba. A benzines, Perfect felszereltségű (metálfényezés, könnyűfém-felni, gyári ablaksötétítés, digitális légkondicionáló, elektromos ablakemelő) Golf kiváló állapotnak örvend, nem igényel sok felújítást. A Das WeltAuto a Porsche Hungaria Parts Center és a Porsche Inter Auto Kft. segítségével cseréli majd ki a kopóalkatrészeket, a külsőt a nagykanizsai Das WeltAuto kereskedés hozta gyári állapotúra. “Ebben az évben is ragaszkodtunk az elveinkhez az autókeresés során, igyekeztünk olyan Golfot találni, amit Magyarországon helyeztek először forgalomba, vezetett szervizkönyvvel rendelkezik és ellenőrizhető előéletű” – mondta el Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

A tombolajegy ezúttal is 100 forintba kerül, az eredményhirdetésre a délutáni nagykoncert után kerül sor.

A korábbi nyereményautókról

Az első rendezvény tombolájának fődíja egy eredeti állapotban lévő, 1983-ban gyártott, könnyűfém-felnivel, napfénytetővel és egyéb extrákkal szerelt, 50 lóerős I-es Golf volt.

A második Golf-találkozón egy II-es Golfot nyerhettek a látogatók, a kocsit egy idős úrtól vásárolták a szervezők. A kifogástalan műszaki- és esztétikai állapotban lévő autót még ennyi idő után is szervizkönyvvel vették át a kollégák, így 2013-ban is egy különlegesség vihetett haza a szerencsés nyertes.

A harmadik találkozón már szinte az összes Volkswagen típus megjelent, de a hagyományok nem változtak: a harmadik évben a harmadik generációs Golf állt a színpadon a tombola húzásakor. Ezt a kocsit 1994-ben a Deák Ferenc téri Volkswagen márkakereskedésben vásárolta az első tulajdonosa. Az 1.4-es, 60 lóerős benzinmotorral szerelt, tűzpiros III-as Golfot 17 évig kizárólag rövid távon használta a féltő gazda, így lehetett az, hogy ennyi idő alatt mindössze 27 000 kilométert futott a kocsi. A végig vezetett szervizkönyvű négykerekű 2011-ben került új tulajdonosához, ekkor a Golf napi feladatokhoz jutott: a III-as fiatalkorát meghazudtolóan kezdte róni az utakat. Második gazdája három év alatt majd 100 000 kilométert tett az autóba, ám ő is sok figyelmet fordított szerzeményére, így kifogástalan állapotát megőrizte ez idő alatt.

A gyári állapotú példányok sorát a negyedik találkozó fődíja sem szakította meg, azonban a 2015-ös nyereményautó a karosszéria kivitele miatt is különleges volt: ugyanis egy vászontetős kabriót ajánlott fel a Das WeltAuto. Az 1.6-os motorral szerelt, Trendline felszereltségű kabriót még a Porsche Inter Auto Kft. egyik budapesti telephelyén vásárolta az első tulajdonos, majd többször is visszakerült a Porsche Hungaria hálózatának rendszerébe. Utoljára egy fogorvos használta második autóként a járművet, és rendszeresen karbantartotta szeretett négykerekűjét.

Négyszeres győzelmet aratott a BMW M4 DTM Moszkvában

Augusztus 19-e és 21-e között folytatódott a Német Túraautó Bajnokság 2016-os versenyszezonja. A BMW Motorsport pilótái a kezdeti zivatarokból fakadó nehézségek ellenére abszolút diadalt arattak Moszkvában –  ez volt a hatodik alkalom a DTM történetében, amikor a bajor gyártó négyszeres győzelmet ünnepelt.

bmw-m4-dtm-moszkva-2016-autoaddikt

Több mint egy hónap szünet után gurultak ismét rajtrácsra Moszkvában a Német Túraautó Bajnokság pilótái, az orosz főváros nemzetközi aszfaltcsíkja ezúttal az idény hatodik megmérettetésének adott otthont. A BMW Motorsport az augusztus 19-21. között megrendezett versenyhétvégére tripla tabella-elsőséggel érkezett, hiszen nyolc futammal a 2016-os szezon vége előtt a pilóták, a csapatok és a gyártók közötti pontversenyt is magabiztosan vezette.

A versenynaptár tizenegyedik, szombati futamán özönvízszerű csapadék fogadta a versenypályára guruló pilótákat, elsőként az idei versenysorozat során. A negyven perces forduló a heves esőzés miatt a biztonsági autó felvezetésével vette kezdetét, az extrém kemény körülmények közepette pedig a SAMSUNG BMW M4 DTM belga pilótája, Maxime Martin volt az egyetlen BMW-versenyző, aki pontot érő helyen, hatodikként érkezett be a célba. Timo Glock a tizenegyedik helyre hozta be a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót, őt követte Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM), Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) és Marco Wittmann (Red Bull BMW M4 DTM) a tizennegyedik, a tizenötödik és a tizenkilencedik helyen. António Félix da Costa (BMW M4 DTM), Martin Tomczyk (BMW M Performance Parts M4 DTM) és Tom Blomqvist (Ice-Watch BMW M4 DTM) versenyautóit sorban a huszadik, a huszonegyedik és a huszonkettedik helyen intették le.

A versenyhétvége első megmérettetését a Mercedes-Benz kanadai pilótája, Robert Wickens nyerte, aki ezzel egy napra a második helyre szorította Marco Wittmannt a pilóták közötti egyéni pontverseny abszolút tabelláján.

A 2016-os DTM-versenynaptár tizenkettedik, vasárnapi futama ezt követően a BMW M4 DTM fölényes diadalát hozta: a szombati tizenkilencedik hely után Marco Wittmann a legjobb időt autózta ki a technikából a vasárnapi futam időmérőjén, amelynek köszönhetően pole pozícióból vághatott neki a moszkvai aszfaltcsíknak és megszerezte szezonbéli második futamgyőzelmét. A sorozat 2014-es bajnoka így éppen ötvenedik DTM-megmérettetésén ünnepelhette hetedik futamgyőzelmét, amellyel a pilóták közötti egyéni pontversenyben is visszavette a vezetést. Wittmann vasárnapi győzelme egyúttal a BMW RMG csapat eddigi hatvan DTM-futamának tizedik diadala és a hetvenkettedik alkalom, amikor a Német Túraautó Bajnokság dobogójának legfelső fokára a BMW pilótája állhatott fel.

Marco Wittmann mögött Tom Blomqvist, Bruno Spengler és Augusto Farfus érkezett be a célba a második, a harmadik és a negyedik helyen, amellyel sorozatbéli hatodik négyszeres győzelmét könyvelhette el a BMW. A BMW M4 DTM látványos vasárnapi diadala után a bajor gyártó 436 ponttal továbbra is vezeti a gyártók közötti pontversenyt, a BMW RMG csapat pedig 178 ponttal a csapatok közötti tabella élén áll.

A szombati futam legeredményesebb BMW-pilótája, Maxime Martin a vasárnapi megmérettetés időmérőjén egy balkanyarban elvesztette uralmát a SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó felett és az aszfaltcsík menti gumifalba csapódott. A BMW RBM csapat szerelői ugyan helyre tudták pofozni a gépet a futam rajtjára, a belga pilóta azonban csak a mezőny második feléből vághatott neki a hatvan perces versenynek. Annak ellenére, hogy a versenybírók boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtották, Maxime Martin végül egészen a tizenhetedik helyre küzdötte fel magát.

Timo Glock szintén üres kézzel távozott Moszkvából: sokáig úgy tűnt, hogy a német pilóta pontszerző helyre hozza be a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót, egy ütközés azonban a kavicságyba lökte és így idő előtt fel kellett adnia a futamot. António Félix da Costa a tizenkilencedik, Martin Tomczyk pedig a huszonharmadik helyen végzett.

2016 tizenegyedik DTM futamának BMW-eredményei (Moscow Raceway, 4,326 kilométer, 40 perc + 1 kör, 2016. augusztus 20.):

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 6. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – 11. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – 14. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 15. hely

#11 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 19. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 20. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 21. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 22. hely

2016 tizenkettedik DTM futamának BMW-eredményei (Moscow Raceway, 4,326 kilométer, 60 perc + 1 kör, 2016. augusztus 21.):

#11 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 1. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 2. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 3. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – 4. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 17. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 19. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 23. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – nem ért célba

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

 

A BMW DTM-pilótáinak áttekintő táblázata

Pilóta WIT GLO SPE FAR BLO MAR DAC TOM
Nemzetiség német német Kanadai brazil brit belga portugál német
Rajtszám 11 16 7 18 31 36 13 100
Életkor 26 34 32 32 22 30 24 34
DTM debütálás 2013 2013 2005 2012 2015 2014 2014 2001
Csapat RMG RMG MTEK MTEK RBM RBM Schnitzer Schnitzer
Versenyek 50 50 133 60 30 40 40 171
Győzelmek 7 3 14 4 1 2 1 7
Dobogók 12 5 45 12 4 5 3 28
Pole pozíciók 7 1 17 5 1 2 1 8
Leggyorsabb körök 5 2 14 1 2 1 1 8
Pontok 447 177 750 345 130 212 101 489

 

A pilóták közötti pontverseny állása

1. Marco Wittmann (130 pont), 2. Robert Wickens (118), 3. Jamie Green (104), 4. Edoardo Mortara (100), 5. Paul di Resta (92), 6. Tom Blomqvist (71), 7. Maxime Martin (71), 8. Mattias Ekström (70), 9. Nico Müller (68), 10. Gary Paffett (67), 11. Timo Glock (48), 12. Lucas Auer (44), 13. Augusto Farfus (44), 14. Bruno Spengler (43), 15. Christian Vietoris (42), 16. Miguel Molina (26), 17. Maximilian Götz (16), 18. António Félix da Costa (16), 19. Adrien Tambay (14), 20. Martin Tomczyk (13), 21. Mike Rockenfeller (5), 22. Daniel Juncadella (4), 23. Timo Scheider (3), 24. Esteban Ocon (2), 25. Felix Rosenqvist (1)

A csapatok közötti pontverseny állása

1. BMW RMG csapat (178 pont), 2. Audi Sport Abt Sportsline csapat (170), 3. BMW RBM csapat (142), 4. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG (122), 5. Audi Sport Rosberg csapat (118), 6. Mercedes-AMG (108), 7. Audi Sport Abt csapat (94), 8. BMW MTEK csapat (87), 9. BWT Mercedes-AMG (86), 10. EURONICS/FREEMEN`S WORLDMercedes-AMG (70), 11. BMW Schnitzer csapat (29), 12. Audi Sport Phoenix csapat (8)

A gyártók közötti pontverseny állása

1. BMW (436 pont), 2. Audi (390), 3. Mercedes-Benz (386)

WRC, németországi futam: két dobogós Hyundai-helyezés

A Hyundai Motorsport kimagasló teljesítménnyel két csapatát is a dobogóra juttatta: Dani Sordo és Thierry Neuville a második, illetve harmadik helyen zárta a Német ralit, a 2016-os FIA rali világbajnokság (WRC) 9. futamát.

hyundai-motorsport-wrc-rali-nemetorszag-2016-autoaddikt

Az évad eddigi egyik legizgalmasabb fináléjában három pilóta küzdött a második helyért: a vasárnapi, utolsó szakaszok előtt mindössze négy másodperc választotta el egymástól Sordót, Neuville-t és Andreas Mikkelsent (Volkswagen Motorsport.)
A küzdelem az utolsó pillanatig (azaz a 14,84 kilométeres sauertali Power Stage-ig) folytatódott, miután a szervezők reggel törölték az utolsó előtti szakaszt (SS17 Dhrontal 2.) Habár a Power Stage-en Neuville diadalmaskodott (és ezzel három extra egyéni pontot könyvelhetett el a világbajnokságban), a végső elbírálásban Sordo léphetett másodikként a dobogóra.

A Hyundai Shell World Rally Team két párosát a rali végén mindössze egy tized másodperc választotta el egymástól. A Hyundai Mobis World Rally Team színeiben versenyző Hayden Paddon eközben makacsul tartotta ötödik helyét.

A verseny folyományaként a Hyundai Motorsport megerősítette második helyét a konstruktőrök világbajnokságában, átlépve a bűvös 200 pontos határt (201 pont, szemben a Volkswagen Motorsport 256 pontjával), miközben az évadból hátra van még négy verseny: Korzika, Spanyolország, Nagy-Britannia és Ausztrália.

Sordo (4-es rajtszámú új generációs Hyundai i20 WRC, összesített második helyezés) és navigátora, Marc Martí ezen a hétvégén remek formában tértek vissza, miután kénytelenek voltak kihagyni a Finn ralit. A spanyol csapat egy ragyogó szakaszgyőzelemmel (SS15 Dhrontal 1) kezdte a vasárnapot, és a keményen küzdő Neuville támadásait visszaverve ragyogó autózással szerezték első idei dobogós helyezésüket.

Neuville (3-as rajtszámú új generációs Hyundai i20 WRC, összesített 3. helyezés) és navigátora, Nicolas Gilsoul mindent megtettek annak érdekében, hogy Monte-Carlo (3. hely) és Szardínia (1. hely) után idén harmadszor is felléphessenek a dobogóra. A belga duó mindkét mai sauertali szakaszt (SS16 és SS18) megnyerve összesen öt szakaszgyőzelmet könyvelhetett el a hétvégén, és a Power Stage-en aratott győzelmükért három extra pontot is bezsebelhettek.

Paddon (20-as rajtszámú új generációs i20 WRC, összesített 5. helyezés) meggyőző versenyzéssel az ötödik helyen végzett, és ezzel a WRC egyéni világbajnokságban 94 ponttal előre lépett a harmadik helyre. Az új-zélandi pilóta és navigátora, John Kennard szerencsésen megúszták a kihívásokban bővelkedő pénteket, majd a rali további szakaszaiban sikeresen korrigálták a problémákat, és ma három szakaszon végeztek a legjobb hat között.

A mai napon az idei évadban először állhatott a Hyundai Motorsport két legénysége is a dobogóra, megszerezve a csapat hatodik és hetedik idei dobogós helyezését. Most először léphetett fel a csapat a német dobogóra, amióta Neuville és Sordo 2014-ben, a csapat első évadában kettős raligyőzelmet ért itt el.
A frissen lerövidített, tizenhárom futamból álló WRC idény tizedik versenye, a Tour de Corse szeptember 29. és október 2. között kerül megrendezésre.

A verseny hivatalos végeredménye
1. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:00:26.7
2. D. Sordo / M. Martí (Hyundai új generációs i20 WRC) +20.3
3. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai új generációs i20 WRC) +20.4
4. A. Mikkelsen / A. Jaeger (Volkswagen Polo R WRC) +27.2
5. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai új generációs i20 WRC) +3:34.8
6. M. Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +4:31.2
7. E. Lappi / J. Ferm (Škoda Fabia R5) +8:36.8
8. P. Tidemand / J. Andersson (Škoda Fabia R5) +8:52.5
9. J. Kopecky / P. Dresler (Škoda Fabia R5) +9:44.2
10. A. Kremer / P. Winklhofer (Škoda Fabia R5) +10:10.6
2016 Az FIA rali egyéni világbajnokság állása

S. Ogier 169 pont / A. Mikkelsen 110 / H. Paddon 94 / T. Neuville 94 / J. M. Latvala 89 / D. Sordo 86 / M. Østberg 78 / O. Tanak 52 / K. Meeke 51 / C. Breen 25 / E. Camilli 23 / H. Solberg 14 / S. Lefebvre 12 / E. Lappi 12 / M. Prokop 12 / T. Suninen 8 / M. Ligato 6 / E. Evans 6 / P. Tidemand 6 / L. Bertelli 4 / K. Abbring 4 / J. Kopecky 3 / N. Fuchs 2 / A. Kremer 2 / V. Gorban 1 / K. Kruuda 1

2016 – az FIA rali konstruktőri világbajnokság állása:

Volkswagen Motorsport 256 pont / Hyundai Motorsport 201 / M-Sport World Rally Team 122 / Volkswagen Motorsport II 121 / Hyundai Motorsport N 96 / DMACK World Rally Team 64 / Jipocar Czech National Team 18 / Yazeed Racing 4

Az eredmények csak azt követően válnak hivatalossá, hogy azokat megerősíti az FIA

Múlt héten elindult a Taxify szolgáltatása Budapesten

Múlt péntektől, azaz augusztus 19-étől már Budapesten is elérhető a Taxify, a nemzetközi taxiszolgáltatás. Kellemes és biztonságos utazási élményt ígér a cég, az utasok elégedettségét helyezve a középpontba.

taxify-szolgaltatas-autoaddikt

Az UBER esetében már megismert, okostelefonnal könnyen kezelhető alkalmazással, de hivatalos, liszensszel rendelkező budapesti taxitársaságként üzemelő Taxify nem titkolt célja, hogy az innovatív, jövőbe mutató, gyors és hatékony applikációjával gyorsan meghódítsa az erre fogékony és az UBER magyarországi kivonulásával “hoppon maradt” közönséget.

A gombnyomással hívható autók, a GPS koordináták alapján, az applikációban követhető utazás és a leegyszerűsített, automatikus fizetési rendszer mind az utasok komfortérzetét és elégedettségét hivatottak növelni.

Az elmúlt időben többször is felszínre tört, hogy a budapesti taxiszolgáltatás minősége nem felel meg a 21. századi elvárásoknak. A magát kevésbé taxi vállalatnak, sokkal inkább infotech start-up cégnek valló Taxify úgy véli, hogy a taxizás élménye újradefiniállható és ezt a pénteki indulásra felkészített sofőrök segítségével már érzékeltetni is fogja. A változásra láthatóan nagy az igény, hiszen a Taxify alkalmazást, az első bejelentést követően, már több ezren töltötték le.

A két hónapon belül jelentősebb flottában gondolkodó,majd azt folyamatosan a kereslet alapján bővíteni tervező Taxify különösen nagy hangsúlyt fektet a sofőrök képzésére a megjelenéstől a viselkedésen keresztül egészen az egységes, barátságos kommunikációig.

A Taxify ígérete szerint már az első naptól kezdve egy érezhetően más szolgáltatást fog nyújtani, mint a hagyományos taxitársaságok, azonban a Taxify csapata türelmet és megértést kér az esetleges kezdeti hibák és problémák előfordulásáért, melyeket a felhasználók visszajelzései alapján azonnal orvosolnak majd. A tervek szerint szeptember elsejére már egy komplex, kiforrott szolgáltatást élvezhetnek a Taxify utasai.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK