Főoldal Blog Oldal: 389

Az Alfa Romeo Giulia hivatalos hazai premierje az AlfaCityben lesz, július 9-én

Az Alfa Romeo magyarországi importőre és az Alfa Amore internetes közösség Közép-Európa legnagyobb alfás találkozóján, AlfaCityben mutatja be hivatalosan a nagyközönség előtt legújabb modelljét, a Giulia-t.

alfa_romeo_giulia_002_autoaddikt

A vadonatúj középkategóriás modellből egyszerre három példány is tiszteletét teszi a várhatóan több mint ezer Alfa Romeo részvételével zajló találkozón: két dízel változat mellett a csúcsmodell, a Quadrifoglio is látható lesz, sőt a modellpaletta minden tagja képviselteti magát.

Az Alfa Amore.hu által szervezett AlfaCity idén ünnepli tizedik születésnapját. Az elmúlt években rendre 800 fölötti autó és mintegy 3-4 ezer ember fordult meg a rendezvényen, idén az előzetes várakozások szerint több mint ezer Alfa Romeo és mintegy ötezer embert lát majd vendégül AlfaCity.

A programok között a Giulia bemutatója mellett sportversenyek, sárkányhajózás és jégszobrász show szerepel, majd a bemutató és a tombolasorsolás után Irie Maffia koncerttel zárul az egynapos rendezvény.

Zéró hulladék-kibocsátást ért el a Ford Európában

A Ford Európa immár minden európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladék-kibocsátása nullára csökkenjen, így évente 6.000 tonnával kevesebb hulladék kerül a lerakókba, mint 2011-ben. Ez a mennyiség megfelelt egy 12.500 lakosú kisváros hulladéktermelésének – a Ford viszont ma már egyáltalán nem terheli hulladékkal a környezetet, miközben 1,2 millió autót készít évente Európában.

ford-logo-2016-autoaddikt

A hulladék-kibocsátás nullára csökkentésében számos innovatív megoldás játszik szerepet: a brit Dagenham üzemben például brikettálják a forgácsoló gépek hűtővizének iszapját, így a gyártási folyamat során újrahasznosítható a benne lerakódott olaj. A spanyolországi Valencia üzemben a reciklálásra már nem alkalmas hulladékot alternatív energiaforrásként hasznosítják.

“Egy sor olyan eljárást vezettünk be, amelyek nemcsak jelentős mértékben csökkentik, hanem teljesen meg is szüntetik gyártólétesítményeink hulladék-kibocsátását. Ez az eredmény nagyszerű alapot biztosít a továbblépéshez, például a víz- és energia-felhasználás további mérsékléséhez, így a Ford még közelebb juthat globális fenntarthatósági célkitűzéseinek eléréséhez,” mondta el Andrea Reiss, a Ford Európa környezetvédelmi minőségellenőrző irodájának vezetője.

A zéró hulladék-kibocsátású gyárak sorában a spanyolországi Valencia és a romániai Craiova üzem a két legújabb létesítmény; mellettük a franciaországi Bordeaux, az angliai Bridgend és Dagenham, valamint a németországi Köln és Saarlouis üzemek szerepelnek még e listán.

A Ford nemrégiben tette közzé 2016-os Fenntarthatósági Jelentését, amelyben a vállalat beszámol globális eredményeiről a fenntartható gyártás, a fenntartható beszállítói lánc, valamint a minőség és biztonság területén. A Ford mély elkötelezettséggel törekszik arra, hogy felelős üzletmenetet folytasson, amely egyaránt hasznos vásárlói, munkatársai és a társadalom minden tagja, valamint bolygónk számára

A Ford 2015-ben vezette be a Gyártási Rendszer részét képező új Energiamenedzsment Operációs Rendszert, amelynek segítségével az energiagazdálkodásért felelős csapat felmérheti a gyárak energiaszükségletét, és távolról szabályozhatja az energia- és fűtési rendszereket. Ez is fontos szerepet játszik abban az energia-stratégiában, aminek eredményeképpen a Ford a 2011-es szinthez képest mára 25 százalékkal – vagyis évente 800 gigawattórával – csökkentette áramfelhasználását. 2013 és 2015 között a Ford a vízfelhasználását is jelentősen mérsékelte (egy autó gyártásához a korábbi 4,04 helyett már csupán 3,81 köbméter víz szükséges), akárcsak a széndioxid-kibocsátását, ami egy legyártott autóra vetítve 0,78-ról 0,72 tonnára csökkent.

Fél év leforgása alatt látványosan javította piaci pozícióját a Toyota

A Toyota az év első hat hónapjában a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon az iparág egyik legmagasabb piaci részesedés növekedését elérve 35,4%-al növelte értékesítéseit a tavalyi év azonos időszakához képest, aminek köszönhetően két helyet előrelépve a hatodik helyen zárta az első félévet.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-007

A növekedés motorját a vállalat által az év első felében bemutatott vadonatúj személyautók adták, a második félévben érkező új haszongépjárművek révén pedig az év hátralévő részében is kitarthat a lendület.

A tavalyi évben is a világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyuló Toyota rendkívül lendületesen kezdte az idei évet hazánkban: az első félévben a tavalyi év azonos időszakában eladott 2188-ról 2963 darabra növelte értékesítéseit a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, amellyel 0,4 százalékponttal, 5,3%-ra növelte piaci részesedését.

A 24%-os piaci növekedés ütemét látványosan meghaladó, 35,4%-os növekedésből jelentősen kivették részüket az év első felében bemutatott új modellek, például a vadonatúj RAV4, amely a Toyota hazai értékesítéseinek 8%-át tette ki az első félévben. A legnépszerűbb Toyota modelleknek egyébiránt az év első hat hónapjában a Yaris (a márka első féléves hazai értékesítéseinek 25%-a), a szárnyaló Auris (22%), a Corolla (12%), a Hilux (12%) és a szegmenselső egyterű Verso (10%) bizonyultak.

„A Toyota első félévben elért látványos hazai sikerei több tényezőre vezethetőek vissza, ezek közül a két legfontosabb az elmúlt időszakban bemutatott vadonatúj, forradalmi technológiákat felvonultató modellek, köztük a tavalyi év második felében megérkezett új Auris, és az idei év nagy slágere, az új RAV4 kedvező piaci fogadtatása, a másik pedig a vásárlóink legmagasabb színvonalú kiszolgálását szem előtt tartó márkakereskedői hálózatunk kimagasló munkája” – fogalmaz László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.

„Terveink szerint a növekedés ütemét nem csupán fenntartani, de növelni is tudjuk majd az év második felében, amiben nagy szerepe lesz a legendás Hilux és a népszerű Proace a napokban a márkakereskedésekbe érkező vadonatúj változatai révén megújuló és teljessé váló haszongépjármű portfóliónknak. Utóbbi bemutatása céljából egész júliusban fut a Toyota Üzleti Napok elnevezésű kampányunk, amelynek keretében márkakereskedéseinkben egyedi ajánlatokat és finanszírozási kondíciókat kínálunk flottapartnereinknek már egyetlen autó vásárlása esetén is. Legalább ilyen jelentős növekedési potenciált jelent számunkra a világ legnépszerűbb autójaként ismert Corolla immáron szintén rendelhető legújabb változata is. A közvetlen értékesítési lehetőségeken túlmutató, márkaarculat formáló szerepe lesz a Toyota talán leginkább várt újdonságának, az innovatív technológia és műszaki megoldások, egyben a jövőbemutató formatervezés csúcsát képviselő vadonatúj C-HR-nek, amelyről talán túlzás nélkül állítható, hogy az eddigi legszebb Toyota, amely valaha megszületett a tervezőasztalon és legördült a gyártósorról. Az új C-HR várakozásaink és az előzetes visszajelzések alapján épp úgy a vásárlók új körét szólítja majd meg a Toyota számára, ahogyan a GT86 sportkupé tette, vagy ahogy reményeink szerint a szintén az év második felében érkező új plugin hibrid Prius teszi majd” – avat be a szakember.

Itt az új Nissan Juke Dynamic Edition

Limitált, különleges kiadást mutatott be a japán gyártó: a Nissan Juke Dynamic Edition megérkezett. A koncepció azoknak szól, akik egy stílusos autóban szeretnék megcsillogtatni személyiségüket.

nissan-juke-dynamic-autoaddikt

A mostantól elérhető Juke Dynamic Edition kétféle – érzéki vörös és gránit fekete – külső fényezéssel, valamint az alapfelszereltséghez tartozó, teljes körű piros személyre szabási csomaggal kapható. A csomagba tartoznak a színben illeszkedő első és hátsó lökhárító díszlécek, az egyedi fényszórógyűrűk, a külső visszapillantó tükrök burkolata, a tetőspoiler, az ajtóküszöb csíkok és a 18 colos könnyűfém keréktárcsák betétei.

A megújulás az utastérben is folytatódik, ahol két új elem is a Juke modellben debütál. A belső tér kényelmét a vezető és az utas oldalán is piros szegéllyel ellátott prémium sportülések emelik még magasabb szintre. A visszapillantó tükrök új piros burkolata az autó jellegzetes megjelenését és könnyedségét erősíti, a szintén élénkpiros színben kialakított középkonzollal, szellőzőnyílásokkal és ajtókárpittal összhangban. A stílus és minőség tökéletes összhangját a piros, hímzett Juke márkajelzéssel díszített fekete padlószőnyegek adják meg.

A Juke Dynamic Edition a modell két legkeresettebb motorjával, az 1,2 literes DIG-T 115 benzines (5,8 l/100 és 130 g/km) és az 1,5 literes dCi 110 dízelmotorral (4,1 l/100 és 107 g/km) kapható.

A Dynamic Edition alapját a magas szintű alapfelszereltséget jelentő, népszerű N-Connecta felszereltségi szint adja. A listán megtalálható a NissanConnect 5,8 hüvelykes érintőképernyős navigációs és szórakoztatórendszer, a DAB digitális rádió és a tolatókamera. A felszereltség részét képezik az elektromosan behajtható visszapillantó tükrök és a Start/Stop gombbal kiegészített intelligens kulcs is.

A választható extrák közé tartoznak a Nissan innovatív Aktív Biztonsági Pajzs csomag elemei, például a 360 fokos parkolókamera, a sávelhagyás-jelzés, a holttérfigyelés és a mozgó tárgyakat észlelő funkció.

A Nissan Juke Dynamic Edition kedvezményes indulóára 5 219 000 Ft.

Már az interneten is vásárolhatunk szlovákiai autópálya-matricát

A hazai autópályákon érvényes helyzethez hasonlóan idén már Szlovákiában is elektronikus autópálya-matrica rendszer működik. Aki északi szomszédunk útjaira készül, annak idén már nem kell megállnia valamelyik töltőállomáson, hogy szlovák autópálya-matricát vegyen. Az úgynevezett e-matrica (eznámka) az interneten keresztül, már indulás előtt, illetve az indulást követően az ingyenes mobilalkalmazás segítségével is megvehető.

autopalya-matrica-szlovakia-autoaddikt

Az elektronikus autópályamatrica- (eznámka) rendszernek köszönhetően Szlovákiában az idei év elejétől egyszerűbb a díjköteles úthálózat használata a személygépkocsik (és 3,5 tonnánál könnyebb járművek) számára. Az e-matricát nem kell a járműre ragasztani, mivel teljes mértékben virtualizált.

Megvásárlásakor mindössze a jármű forgalmi rendszámát és a jármű származási országát kell megadni a rendszerben. Ezen adatok segítségével az adott jármű nyilvántartásba kerül, és – a megvásárolt matrica érvényességétől függően – használhatja a szlovákiai autópályák és gyorsforgalmi utak díjköteles szakaszait. „A gépjárművezetőnek nem kell rendelkeznie az autópálya-matrica befizetését igazoló okirattal – ez kényelmessé teszi a vásárlást, valamint elmarad a matrica felragasztásával, ám elsősorban a lekaparásával járó kellemetlenség; mindez kétségkívül e modern útdíjfizetési rendszer előnye” – mondta Anton Bódis, a szlovákiai elektronikus útdíjfizetési rendszert üzemeltető SkyToll társaság kommunikációs stratégiájáért felelős PR menedzsere. Elmondása szerint a rendszer további előnye, hogy az elektronikus autópálya-matrica így soha nem válik hiánycikké. A vásárlás során az ügyfél nem kockáztatja a hamis autópálya-matrica megvásárlását sem.

Az e-matrica megvásárlásának legpraktikusabb módja a www.eznamka.sk internetes portál vagy az „eznamka“ ingyenesen elérhető mobilalkalmazás használata, iOS vagy Android rendszereken. „A szlovákiai járművezetők egyre inkább előnyben részesítik ezen kényelmesebb vásárlási módokat. Meggyőződésünk, hogy a matrica megvásárlásának kényelmes és jelentősen egyszerűbb módját a külföldi gépjárművezetők is alkalmazzák majd, különösen azok, akik nem járnak rendszeresen Szlovákiában, hanem például csak szabadságukat vagy hosszú hétvégéjüket töltik itt“ – folytatta Anton Bódis. „Amennyiben azonban nem hívei a modern technológiának, a matricát szlovákiai útjuk során az országhatár átlépésekor, a határátkelőhelyeken vagy a hagyományos eladóhelyeken, elsősorban töltőállomásokon elhelyezett önkiszolgáló eszközök segítségével is megvehetik – az utóbbiak pontos jegyzékét, valamint a díjköteles szlovákiai útszakaszok jegyzékét megtalálják a www.eznamka.sk honlapon“ – tette hozzá.

A matricák érvényessége a 2015-ben érvényes időszakokkal azonos. Az árak sem változtak – az éves autópálya-matrica ára továbbra is 50 €, a harminc naposé 14 €, míg a tíznaposé 10 €. „Amennyiben ügyfelünk igénybe szeretné venni a díjköteles úthálózatot, az e-matricát személygépkocsija, ill. 3,5 t feletti járműszerelvények esetén a vontatmány számára is meg kell vásárolnia. Amennyiben nem biztos benne, hogy e-matricája érvényes-e még, illetve, hogy az adott forgalmi rendszámra vonatkozóan már más vásárolt-e autópálya-matricát (pl. más családtag vagy céges autó esetén más alkalmazott), a rendszerben ez nagyon könnyen leellenőrizhető. Autópálya-matricát vásárló ügyfeleinknek azt ajánljuk, hogy a vásárlásról szóló bizonylaton mindenképpen ellenőrizzék le azon jármű forgalmi rendszámának helyességét, amelyre vonatkozóan a matricát vásárolták. Hiba esetén az általános üzletszabályzat értelmében a hibabejelentés és a módosítási kérelem bejelentése csak a matricavásárlást követő 15 perc elteltével lehetséges. Az adatok leellenőrzésével ügyfeleink elkerülik a fölösleges gondokat“- tette hozzá Anton Bódis.

A pályázat kiírásától a díjbeszedésig kevesebb, mint egy év telt el

Szlovákiában az elektronikus autópálya-matricát kevesebb, mint egy év alatt vezették be. 2015 januárjának végén kiadták a rendszer beszállítójára vonatkozó közbeszerzésről szóló előzetes értesítést, majd a közbeszerzést április 2-án ki is írták. A közbeszerzés győztese elektronikus aukcióban a SkyToll lett, az elektronikus autópálya-matricák teljes bevételének 2,78%-ának megfelelő árajánlattal. A szlovák Nemzeti Autópálya társaság és a SkyToll közötti, az autópálya-matricák díjának beszedésére és befizetésének nyilvántartására, valamint a meghatározott útszakaszok használatára vonatkozó szerződés szeptemberben került aláírásra, 67 hónapos időtartamra, további 36 hónapos opcióval. 2015. december 1-től beindult az elektronikus autópálya-matricák előzetes értékesítése, az idei év elejétől a rendszer éles üzemben üzemel.

Varga Zsombor látja el a jövőben a Toyota magyarországi kommunikációs tevékenységét

A Toyota új, dedikált PR vezetővel erősíti magyarországi kommunikációs aktivitását, aki nem más, mint Varga Zsombor.

ford_varga_zsombor

A világ legnépszerűbb autómárkája, a tavalyi évben világszerte mintegy 10,15 millió új autót értékesítő Toyota Európában és így hazánkban is célul tűzte ki a márka piaci pozíciójának és ismertségének további erősítését. Ennek egyik fontos pillére a vállalat kommunikációs aktivitásának növelése, aminek jegyében a jövőben a PR terület is a korábbinál nagyobb hangsúlyt kap. A Toyota magyarországi szervezetében az elmúlt időszakban egyéb feladataik mellett a PR területet is sikerrel vivő Holland Éva és Krajcsovits Sándor PR kommunikációs teendőit ezért egy új, dedikált PR vezető, Varga Zsombor veszi át, aki a jövőben is nagyban támaszkodik majd a vállalaton belül más feladatokat kapó elődei kimagasló munkájára.

A 15 éves autóipari tapasztalattal rendelkező Varga Zsombor a Michelinnél, kommunikációs területen kezdte szakmai pályafutását, majd az értékesítés és stratégia területén látott el a vállalatnál vezetői feladatokat. Ezt követően mintegy hét éven át dolgozott a Fordnál PR és kommunikációs igazgatóként, végül pedig stratégiai területen, európai projekt menedzserként.

„Hihetetlenül inspiráló kihívásként tekintek a lehetőségre, hogy éppen most, egy elképesztően izgalmas időszakban csatlakozhatok a Toyota kiváló szakemberekből álló csapatához” – fogalmaz a hagyományos és közösségi média kommunikáció területén is egyaránt széleskörű tapasztalatokkal rendelkező, korábban több EFFIE arany és Arany Penge díjjal is elismert kampányban közreműködő szakember.

„Hazánkban talán kevesen tudják, hogy a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota nem csupán a világ legnagyobb autógyártója, de egyben az egyetlen is, aki a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat is magáénak tudhat: 2015-ben a világelső és itthon is rendkívül népszerű Corolla mellett az EU-ban nem forgalmazott Camry és szintén hazánkban is igen keresett RAV4 is a TOP10-ben végzett. Az innovatív, környezetbarát technológiák, a forradalmi műszaki megoldások, a minőség és megbízhatóság szinonimájaként világszerte kimagasló népszerűségnek örvendő márka előtt ugyanakkor Európában még nagy fejlődési lehetőségek állnak. Folyamatosan érkező új modelljeink letisztult, mégis izgalmas, jövőbe mutató formavilága pedig lehetővé teszi számunkra, hogy egyértelműen megkülönböztessük magunkat a versenytársainktól, az európai és hazai vásárlók új körét megszólítva, a hagyományos márkaértékek megtartása mellett. Ennek kiváló visszaigazolása a Toyota idei első féléves magyarországi teljesítménye is, a márka ugyanis a piaci növekedés üteménél jelentősen nagyobb mértékben tudta növelni értékesítéseit” – avat be Varga Zsombor.

„Az új, izgalmas, emocionálisan is megérintő, inspiráló modellek – elég, ha csak az idei év első felében bemutatott új RAV4-re és Prius-ra, a márkakereskedésekbe a napokban megérkező vadonatúj Hilux-ra és Proace-re, vagy az év talán leginkább várt meglepetésére, a vadonatúj C-HR-re gondolunk – ugyanakkor új kommunikációs stílust, üzeneteket, csatornákat és megoldásokat igényelnek, amelyek épp annyira forradalmiak, mint az előbbiekben felsorolt autók. A Toyota és a Lexus márkák hazai PR kommunikációjáért felelős vezetőként az értékesítés és a marketing területén dolgozó kollégákkal szorosan együttműködve ezen dolgozom majd” – ígéri Varga Zsombor.

A SEAT tanácsai a nyugodt éjszakai vezetéshez

A nyári szabadságok ideje az év azon időszaka, amikor a legnagyobb forgalom van az utakon, és sok ember előnyben részesíti az éjszakai vezetést annak érdekében, hogy az üdülési napokat teljes mértékben kihasználhassa. A SEAT tanácsokat ad.

seat-ejszakai-vezetes-tanacsok-autoaddikt

Sötétedés után általában kisebb a forgalom, de a csökkent látási viszonyok és a fáradtság miatt megnő a balesetek veszélye is. Európában az éjszakai balesetek a sérüléssel járó összes baleset 37 százalékáért felelősek, így az éjszakai közlekedés biztonságának növelése érdekében meg kell tenni bizonyos óvintézkedéseket.

– Kapcsolja be alkonyatkor a tompított fényszórót, hogy jobban lásson, és hogy jobban lássák Önt! Éjszaka tompított fényszórókkal vezessen, amikor esik az eső, vagy rosszak a látási viszonyok. Mingig használja az országúti fényszórókat, amikor lehetséges, annak érdekében, hogy elkerülje a szembejövő forgalom elvakítását. Bizonyos járműveket automatikus tompított fényszóró rendszerekkel láttak el, a rendszer a fényszórókat a külső fényviszonyok függvényében kapcsolja be és ki. A vezetéshez szükséges információ 90 százalékát a látási érzékünkön keresztül dolgozzuk fel, és miután éjszaka a látási érzékelés csökken, több idő szükséges a gyalogosok, az állatok és a közlekedési lámpák beazonosításához. Ezekben az esetekben a LED fényszórók nagy segítséget jelentenek, miután jobb minőségű fényt generálnak, mint a halogén izzók, és az általuk kibocsátott fény nagyon hasonlít a nappali fényhez, ami nagymértékben megnöveli a láthatóságot.

– Sebességét úgy határozza meg, hogy a fényszóró által megvilágított távolságon belül képes legyen lefékezni. Érdemes lassabban hajtani, mint ahogyan normális nappali fénynél vezetne. Spanyolországban az ajánlott sebesség a tompított fényszórók használata esetén 90 km/óra.

– Tartsa be a biztonságos követési távolságot, és hagyjon minimum 3 másodperces távolságot Ön és az Ön előtt haladó gépkocsi között.

– Ismerje fel a fáradtság korai jeleit, mint például azt, hogy szemhéja elnehezül, ha nehezére esik a saját sávjában maradni, vagy ha nehezen emlékszik arra, hogy hol vezette le az utolsó egy kilométert. Az álmosság kihat az Ön reflexeire, és ez a hatás olyan, mintha 0,5 gramm/literes véralkohol szinttel vezetne. Fontos, hogy az álmosság első jeleinél álljon meg és pihenjen, vagy aludjon egészen addig, amíg már biztonságosan tudja folytatni utazását. Bizonyos járműveket már fáradtság-érzékelőkkel szereltek fel, amelyek érzékelik, ha a vezető fáradt, és figyelmeztető jelzést írnak ki a műszerfal kijelzőjén, javasolva a vezetőnek, hogy álljon meg, és tartson szünetet.

E tanácsokat követve Önnek nem jelent majd problémát, hogy úti célját biztonságosan és biztosan elérje.

[TESZT] Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 Xtronic 2WD Tekna – irány a hosszabb táv!

Teszteltük már több ízben a Nissan Qashqai 1.6 dCi-t: például 130 lóerővel, 6 gangos manuális váltóval, összkerékhajtással. Most a szintén 1.6-os dízel kerül terítékre, ugyanúgy, 130 lóerővel, viszont a hajtás „mindössze” 2 kerekes, valamint Xtronic CVT váltó került a rendszerbe.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-001

Ráadásul jelen tesztünk valamilyen szinten rendhagyónak is számít: olvasóink megszokhatták, hogy átlagosan 2 havonta külföldre vezet útunk, és nagyteszteket készítünk. Elsősorban az osztrák, németországi és svájci régiókban kalandozunk ilyenkor, és megvizsgáljuk azt, hogy több ezer kilométer megtétele közben és után hogyan teljesít az adott tesztautó.

Nissan Qashqai 1.6 dCi modellünkkel tehát ismét nekivágtunk a nagyvilágnak, négy személlyel, rengeteg kisebb és nagyobb csomag kíséretében. Ezalatt bőröndöket, közepes kézitáskákat kell érteni, valamint kisebb szatyrokat, kiegészítőket vittünk magunkkal az ötnapos utazásra.

Sikeresen be is pakoltuk az útipoggyászokat, s bár a 401 literes csomagtér-kapacitás önmagában nem túl gigászi, mégis remekül elfért minden: alulra a kerekes bőröndök, fektetve, majd rájuk a kisebb csomagok. Teljesen kiaknáztuk a Nissan Qashqai 1.6 dCi által nyújtott csomagtér szabta lehetőségeket, de sikerült még azért a kalaptartót is lecsukni. Így menet közben teljes kilátást kaptunk, a hátul utazó két kucsaft pedig a két szélen foglalt helyet. Ez súlyeloszlás végett is jó választás volt, hiszen fontosnak tartjuk, ha hosszabb távra megyünk, hogy minden megfelelően legyen elrendezve.

Fontos az autópálya, hiszen az utazás nagy része itt zajlik

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-004Fontos is, hiszen autópályázásnál kifejezetten előnyös, ha az autó menettulajdonságait optimálisan meg tudjuk tartani azon az elvárt szinten, amely szükségeltetik a gördülékeny haladáshoz. Az M1-es pályaszakaszon (Magyarország) a Nissan Qashqai 1.6 dCi gond nélkül vette az emelkedőket – ugyebár a dimbes-dombos útviszonyok máris próbára teszik az autót Győr magasságáig. Ezeken a részeken az amúgy 2200 környékén forgó főtengely (130 kilométer/óra) fordulatszáma úgy 100-200 egységgel növekedett értelemszerűen a felmerülő plusz terhelésektől, a pillanatnyi fogyasztás 6-7 literre szökött 100 kilométerre átlagolva. Ez az addigra beállt 5.9 literes átlagot megfejelte 0.5 literrel, így 6.4-et mutatott a fedélzeti számítógép, mire az Arrabona közelébe értünk.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-005

Az eredmény tehát már határon belül is tetszetősen alakult, hiszen 4 fővel, sok csomaggal ez ténylegesen jó arány, nem beszélve arról, hogy a 65 literes üzemanyagtank kapacitása hatótáv tekintetében sem tűnt rossznak. A határáétlépés után Ausztriában valamivel több, mint nyolcad rész fogyott le a teletankból.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-011

Mint ismeretes, Németország felé Magyarországról az osztrák autópályaszakasz a leghosszabb, tehát itt használjuk el minden esetben az üzemanyag nagy részét. Úgy félúton érkeztünk ½ -hez, ami jónak tűnt, hiszen utánaszámolva maradt cirka 30 liter üzemanyagunk.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-012

Megérkezve Németországba (München) már jelzett a rendszer, hogy lassan ideje tankolni, így is tettünk: 59 literrel töltöttük fel a Nissan Qashqai 1.6 dCi üzemanyagtankját. Gyors fejszámolás után kijött a végeredmény: a tényleges hatótáv úgy 900 kilométer környékén mozog, beleszámítva a kisebb kitérőket az autópályáról, a pályázást megelőző városi szekciókat.

Legyen Renault, legyen Nissan: egyre megy. Az 1.6 dCi minden alkalommal bizonyít

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-013Nos, a fogyasztás ezzel kivesézve, most jöjjön a Nissan Qashqai 1.6 dCi komfortrátája hosszabb távra! Mivel egy alapvetően nagynak definiálható autóról van szó, nem lepődtünk túlzottan meg rajta, hogy négy fő viszonylag kompromisszummentesen utazhatott végig a körülbelül 9 óra alatt teljesített távon. Igaz, közben több ízben megálltunk benzinkutaknál, jól esett a nyújtózás, de ez kategóriától függetlenül kötelező jellegű. Gyakorlatban is éreztük, hogy remekül javul a megállások után a koncentrálóképesség, a hangulattal egyetemben.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-010

A Nissan Qashqai 1.6 dCi első ülései kifejezetten támogatják a hosszabb távok megtételét.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-014Ergonomikusak, a hát- és ülőlapok megfelelő méretezéssel rendelkeznek, legalábbis, ha átlagos (~180-185 centiméter, 90 kilogramm) testalkatú utasokról szól a történet. A láb- és térdterek itt szintén rendben vannak, csakúgy, mint a fej- és vállterek, a középkonzol nincs útban még 400 kilométer levezetése után sem, és még sorolhatnánk. A beépített navigáció – mint az infotainment szerves része – jól dolgozott, igaz, egy frissítés ráfért volna, néhány láthatóan újonnan kialakított körforgalmat és egyirányú utcát (alapvetően München környékén) még nem ismert fel, vagy tévesen állapította meg a behajtási irányokat. Az integrált hangrendszerhez USB pendrive-okat csatlakoztattunk, fura mód NTFS-re formázva, de így is remekül elboldogult az mp3 formátumú zenékkel, a hangminőség jó volt, még magasabb, 170 kilométer/órás tempónál is (Németország, München felé az autópályán).

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-008

Hátul sem volt panaszra okuk az utazóknak, a hármas üléssor hátlapjai megfelelő dőlésszögüknek köszönhetően jól teljesítettek, az ülőlapok sem tűntek szerintük túl rövidnek, vagy túl hosszúnak. Közepes keménységük (ülő) viszont hosszabb távon már jelezte, hogy ideje megállni, és sétálni 5 percet a hozzátartozó nyújtózkodással egyetemben. Átlagos testalkattal rendelkeztek a hátul ülő utasaink is, úgyhogy a relatíve nagy terek itt is meghozták áldásos hatásukat.

Mennyi a vége?

Minden egyes külföldi, azaz Németországon átívelő autótesztünk során felmerül olvasóinkban: sikerült-e meglépni az adott tesztautóval a gyárilag megállapított végsebességet?

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-002Tudvalévő, hogy jelenleg is a német autópályákon rengeteg korlátozás nélküli szakasz van, ajánlott 130 kilométer/órás utazósebességgel. Azonban vigyázni kell, mert egyre több helyen találkoztunk telepített traffipax oszlopokkal, és rengeteg a 120-as, 100-as korlátozó tábla – érdemes tehát odafigyelni erre. Ráadásul számtalan Baustelle, azaz útfelújítás, építési szakasz található Németországban (Ausztriában is) évszaktól függetlenül, itt kiemelten figyelni kell a sebességkorlátok betartására, ugyanis előszeretettel traffpaxoznak ezeken a helyszíneken is.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-006

Elég az hozzá, hogy nagytesztünk során a Nissan Qashqai 1.6 dCi végsebességét is megnéztük: a 130 lovas dCi motorral szerelt, CVT váltós verzió a gyári adatok szerint 183 kilométer/óra megfutására alkalmas. Jelentjük, többet is ki tudtunk hozni a Nissan Qashqai 1.6 dCi-ből nyílt, korlátozásmentes német pályaszakaszon: 195 kilométer/óránál (@5650 RPM) éreztük úgy, hogy ennyi a maximum, bár az a fránya 4 kilométer/óra egész biztos, hogy meglett volna még pluszban. Ésszerűen egyébként a 170 kilométer/óra még bőven belefér, egy ottani átlagos utazótempónak tökéletesen megfelel.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-003

2016 Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 Xtronic 2WD specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fokozatmentes CVT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4377 mm

Szélesség: 1806 mm

Magasság: 1590 mm

Tengelytáv: 2646 mm

Első gumik mérete: 225/45 R19

Hátsó gumik mérete: 225/45 R19

Tömeg, üresen: 1435 kg

Össztömeg: 2030 kg

Csomagtartó mérete: 401 liter, bővíthető 1560 literig

Üzemanyagtartály mérete: 65 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 másodperc (gyári), 10.4 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 3.8 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.6 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Még több információ a Nissan magyarországi importőrének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A Ford és a Tour de France kapcsolata

1966-ban két történelmi jelentőségű győzelmet is aratott a kék ovál Franciaországban: az egyiket Le Mans-ban a Ford GT40 Mark II versenyautóval, a másikat pedig egy Tour de France-győztes kerékpárcsapat támogatójaként.

ford-tour-de-france-autoaddikt

Júniusban a megismételtük az 1966-os diadalt, hiszen a Ford Chip Ganassi Racing csapat pilótái, Sébastien Bourdais, Joey Hand és Dirk Müller első helyezést szereztek a 2016-os Le Mans 24 órás futam GT-kategóriájában.

Most pedig, ötven évvel azután, hogy a Ford France – Hutchinson kerékpárcsapat versenyzője, Lucien Aimar megnyerte a legendás Tour de France futamot, abban bízunk, hogy a kétkerekűek világában is egy jubileumi győzelem részesei lehetünk.

Idén mi lettünk a Team Sky exkluzív autó- és haszongépjármű-szállítója, ezzel támogatva az elit kerékpárcsapatot, amelyet a kétszeres bajnok Chris Froome vezet. A kék-fekete fényezésű Ford Mondeo kombik a verseny összesen 21 szakaszában, vagyis 3.519 kilométeren át ott lesznek az események középpontjában, mellettük pedig egy Mustang és egy Edge, valamint S-MAX és Kuga modellek, illetve Transit haszongépjárművek segítik a csapat munkáját.

Chris Froome és Sir Bradley Wiggins vezetésével a Team Sky az elmúlt négy év során háromszor nyerte meg a világ legrangosabb kerékpárversenyét, s a csapat a 2016-os szezon kezdete óta márkánk legújabb autóit használja.

[TESZT] Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4×4 – érezze jól magát a család

Olvasóink tudják: napjaink méltán népszerű crossover-kategóriáját nem egy ízben bemutattuk már különböző márka- és típus alternatívák kapcsán – most újfent jöjjön egy: a Renault Kadjar 1.6 dCi 130 személyében egy olyan családi mindenest ismerhettünk meg, amely szinte minden téren kifogástalanul teljesített. Pedig volt már hozzá szerencsénk, s alapvetően itt nem a Renault márkára gondolunk.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-001

Nyilván nem titok, hogy a Renault Kadjar jellegzetes külső részleteitől eltekintve szoros rokoni szálakat ápol a Nissan Qashqai modellel. Még motorizáltságban is hasonlóak, ha a dízel vonulatot vesszük, van példának okáért 1.5 dCi, és 1.6 dCi variáns is. Tehát technológia szempontjából szinte egy, és ugyanaz, mégis tud más lenni a Kadjar. Amolyan franciás megközelítésbe helyezve a crossover fogalmát.

A tesztre fogott Renault Kadjar 1.6 dCi magas felszereltségi szinttel érkezett szerkesztőségünkhöz, ennek megfelelően kifogástalan beltérrel domborított – de ne szaladjunk előre ennyire, kövessük az Autóaddikt.hu megszokott teszt-tematikáját! A külső is nagyszerűen követi azt az újdonsült irányzatot, miszerint olyan, mintha a Renault modellválasztéka – mondjuk már az alsó-középkategóriától felfelé – célozná sikeresen a prémium vonalat. A Renault Kadjar 1.6 dCi élő példája ennek a szellemiségnek: hiába alsó-közép, olyan az érzet, mintha a „sima” középmezőnyt erősítené, vizuálisan is megfogva a vásárlót apróbb krómezüst berakásaival, szegélyeivel (front részen, illetve oldalvonalon is egyaránt).

Tulajdonképp elölről a Renault Kadjar 1.6 dCi úgy fest, mint egy kicsit összetömörített újgenerációs Espace, a vonalvezetés, a stílusdizájn mind ezt az új üdeséget jelképezi és képviseli. A hangsúlyos Renault embléma alap, hogy feltűnik, közrefogva a V alakzatot szimuláló hűtőmaszk beömlőrács-kialakításával, de a terepes jelleg is látható rögtön itt, a mellső spoilerezésnél.

Mindent a terepes küllemért

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-003Természetesen a küszöbvonalat is kiemeli a műanyag borítás, ezáltal a Renault Kadjar 1.6 dCi ténylegesen agilissá és strapabíróvá avanzsál könyedebb terepviszonyok közt. Főként, ha a hajtáslánc összkerekes meghajtással egészül ki, bár nem egyszer kifejtettük már: nem szabad elfelejteni, hogy egy crossover/SUV nem egyenlő a komolyabb, vagyis tényleges terepjáró kategóriájával. Elég annyi, hogy bátran letérhetünk a sima aszfaltfelületről némi kavicsos-homokos-földes, akár és/vagy saras környezetbe egy kirándulás során, akár egy rövid shortcutként a céllállomás felé, keresztül az erdőn.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-002

Szintén tipikus márkajegyek fedezhetők fel a Renault Kadjar 1.6 dCi far részén, összetéveszthetetlen más párhuzamos (ám kategória szempontjából különböző) Renault modellekkel; legyen mondjuk a hasonszőrű rokon a Mégane. Nyilván nem ugyanaz, de az okos és fejlett formaterv-koncepciónak köszönhetően és franciásan szólva a kívánt déja vu megérkezik azonnal, ha odapillantunk. Szigorúan markáns márkajelzéssel hátul is.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-006

A Renault Kadjar 1.6 dCi utasterébe a könnyed bejutást a magasabb építésen és a szélesre tárható ajtók mellett segíti nagyban az egyenes alsó ívű kormánykerék, illetve az első, valamint hátsó ülések ilyen értelemben is ergonómikus kialakítása. Ami egyébként tényleges, megfelelő hosszúságú-szélességű ülőlapokkal, elegendő hátfelületet kínáló támlákkal. A kárpitozás kiképzése is illik a családi autó fogalomkörbe, ugyanis rugalmas, stressztűrő szövetrészt fognak közre a bőr szélek, így érezhetően garantált a hosszú távon megmaradó minőségtartás.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-008

Átlátható, praktikus. Mellette a lényeget is előtérbe helyezi

Ismerős részletek köszönnek vissza a műszerfal kialakítása terén is: a háromfelé osztott központi műszeregység megfelelően informatív, minden jól a sofőr látószögébe esik, a kezelőszervek pedig optimálisan érhetők el. Az infotainment minden lényeges opciót tartalmaz, innen vezérelhető érelemszerűen a Bose hangrendszer is (ennek minősége a márkanévhez hűen tökéletes).

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-011

Ahogyan a komfortfokozata kiváló a Renault Kadjar 1.6 dCi-nek, úgy a menettulajdonságok – jelen esetben egyebek mellett a kilátásra fókuszálnánk: a relatíve magas építés miatt utazás, illetve manőverezés (parkolás) közben is jók a viszonyok, ebben közrejátszanak a vékonyra gondolt A-C oszlopok, valamint a kellően terjedelmes üvegfelületek is.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-021Ugyebár sokat nyom a latba egy családi kirándulós autó esetében az, hogy mekkora férő- és pakolóhellyel kell számolnunk. A Renault Kadjar 1.6 dCi esetében mindkettő remekbeszabott, kellően tágra konfigurálható hátsó lábterek, hozzá társított térd- és fejterek is várják az utasokat. Persze az első traktus is jól személyre szabható, a középkonzol folytatásaként jelen lévő kardánalagút-burkolat által elforglalt felület lehet esetleg szűkösebb egy tagbaszakadtabb pilótának és hasonszőrű utasának – de ez sem mérvadó.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-017

472 literes csomagterével átlagosnak tűnik a Renault Kadjar 1.6 dCi rakfelületének kapacitása, ám 2 személlyel majd’ másfél köbméteresre hízlalható a csomagtér. Rekeszek, hálókkal fedett beugrók, fiókok egyaránt megtalálhatók, ezáltal a praktikum adott. Ahogyan az a nagykönyvben meg vagyon írva.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-020

Az 1.6 dCi ismét bizonyított: valószínűleg nincs olyan kaszni, amihez ne passzolna

Többször is szuperlatívuszokat zengtünk a Renault 1.6 literes közös nyomócsöves turbódízele kapcsán. Nos, most sincs ez másképp, annak ellenére, hogy az ezerhatszáz köbcenti néha bizony kevésnek is bizonyulhat, kiváltképp, ha bőven 1.5 tonna feletti értékkel rendelkező kasznit kell közrefognia.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-014

A Renault Kadjar 1.6 dCi esetében ilyen probléma nincs, 1461 kilogrammjával az autó még pont belül esik a határvonalon – indokolt a súly, ugyanis nem szabad kifelejteni az állandó összkerékhajtást sem. 11.2 kilogrammot mozgat 1 lóerő, ez alapvetően nem rossz értlék, de a 0-ról 100-ra sprint több erőtartalékot sejtet (saját méréseink alapján 10.2 másodpercet sikerült rögzíteni, ami felülmúlja a gyárilag beirányzott értéket).

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-018130 lóerős a Renault Kadjar 1.6 dCi aggregátja, a kellő dinamizmust 320 Newtonméternyi forgatónyomaték biztosítja. A maximális teljesítmény kereken 4000-es fordulatszámon, míg a csúcsnyomaték már alsó hangon is 1700 felett kicsivel rendelkezésre áll. Ennek folyományaként az 1.6 dCi motor kellőképp lendületes, minimális turbólyukkal találkoztunk csak, ugyanakkor – legfőképp indulásokkor – fulladásra hajlamos a néhol bizonytalankodó start-stop automatikának köszönhetően. Viszont ha szeretünk spórolósan vezetni, érdemes aktiválni mindenképp ezt a funkciót, mellé az ECO mód is legyen bekapcsolva: impozáns értékek születhetnek fogyasztás téren. Úgy, hogy a 60 liter összkapacitású üzemanyagtankkal simán meg lehet fejelni az 1000 kilométeres hatótávot is.

renault-kadjar-1-6-cdi-teszt-autoaddikt-007

Aszkéta

Fentieknek megfelelően a Renault Kadjar 1.6 dCi országúti viszonyok közt beérte 4.4 literrel átlagban, míg városi autózással sem fogyasztott többet 5.3 liternél gázolajból. Autópályán is remekül lehetett haladni, ugyanis hatodik fokozatban 2500 körüli percenkénti fordulatszám mellett a pillanatnyi fogyasztás 4.6-5.6 literes érték közt mozgott (domborzati viszonyoktól függően).

2016 Renault Kadjar 1.6 dCi 130 specifikációk

Motor

Motortípus: soros, 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4449 mm

Szélesség: 1836 mm

Magasság: 1607 mm

Tengelytáv: 2646 mm

Első gumik mérete: 225/45 R19

Hátsó gumik mérete: 225/45 R19

Tömeg, üresen: 1461 kg

Megengedett össztömeg: 2061 kg

Csomagtartó mérete: 472 liter, 1478 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.5 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.3 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 129 g/km

Bővebb információ a Renault hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

LEGFRISSEBB

Új kihívó a spanyol autópiacon – bemutatkozott az Ebro, amely a...

0
Spanyolország autóiparát évtizedek óta a SEAT és a Cupra neve fémjelzi, ám most Barcelonában egy új márka, az Ebro jelent meg a színen, amely...

TESZTJEINK