Főoldal Blog Oldal: 388

[TESZT] Toyota RAV4 Hybrid 4WD – szükség volt rá, megérkezett

Hiányzott a Toyota RAV4 Hybrid a portfólióból, ez tény: a japán gyártó idejekorán felismerte a lehetőségeket, és piacra dobta az egyik legnépszerűbb SUV benzines-villanyos alternatíváját. Egyébként is jót tett a korábbi facelift, a hibrid hajtás pedig jól kielégíti az igényeket.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-001

Több hasonszőrű szegmens-képviselővel összehasonlítva a Toyota RAV4 Hybrid egy képzeletbeli dobogó csúcsa felé kacsintgat, főként, hogy nem igazán létezik más hibrid a kategóriában; ennek megfelelően előnnyel indul a versenyben. Mindehhez nagyban hozzájárul a félreismerhetetlenül egyedi formavilág, a csak és kizárólag a Toyota modelljeire jellemző karakterisztika (külső), valamint a kifejezetten élhető enteriőr. Nem beszélve a kettős hajtáslánc előnyeiről, de arról majd lejjebb értekezünk.

Markáns formavilág jellemzi a Toyota RAV4 Hybrid-et, ez lerí máris a front részleteinek elemzésénél: félkörívet formázó hűtőmaszk-vonallal (felül) domborít a dizájn, a vonulatba szorosan beletartoznak a a keskenyre húzott lámpatestek, a LED menetfénycsíkok dominálnak, valamint a közrefogott Toyota-embléma. A lökhárító vonala felett azért még kialakítást kapott egy beömlő-kiegészítés, mely lefelé folytatódik trapéz alakzatban, így a vizuális összhang jól fonódik a többi részlethez, a terepes jelleg pedig már itt teret nyer az alsó ívek lezárásánál (mattezüst árnyalatú, fémes hatású műanyag berakás). A ködlámpafészkek bal- és jobb oldalra lettek beszúrva, a már megszokott keskeny, háromszög alakzatot hordozva.

Jól ismert formavilág, jellemzően a Toyota jelenlegi modellpalettájára

Az oldalvezetés nem vonultat fel különösebben kirívó vizuális hatást, a hagyományos SUV-jelleget hagyták érvényesülni a formatervezők.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-004

A tetővonal hátrafelé csökken, a C oszlop vastagsága elenyésző, míg az oldalablakok felületét alulról határoló övvonal felfelé halad, majd a záró C résznél érnek össze. A kerékjárati ívek a terepes jellegzetességeknek megfelelően hatalmasak, a tesztautó 18 colos felnijei jó választásnak bizonyultak – kiváltképp, ha az összhatást nézzük, kellemes a szemnek; valamint a menetkomfort terén sem kell sokat áldoznunk a kellemes külső rovására. 1845 milliméteres magasságából látszik egyébként, hogy a Toyota RAV4 Hybrid valóban hordozza a SUV elemeket, hiszen a magas építés kötelező érvényű ebben az osztályban.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-002Oldalnézetből jól lerí az is, hogy a tengelytávolság sem kevés, konkrétan 2660 milliméteres, mely arra enged következtetni, hogy az utasok sem szenvednek majd hiányt komfort ügyben a kiruccanások során. Egyébként nyilván emlékeznek olvasóink még a 2000-es évek elején nagy divatnak örvendő RAV4-kultuszra (igen, azok a holdjáró-kerekű, dobozos jellegű megvalósítások) – ott még igencsak szűkösen bántak a méretezéssel, két plusz két fő utazgathatott némi fapad jelleggel. Utána persze jött ötajtós verzió is a korai RAV4-ből, ami kellett. A vékonyabbra gondolt abroncsok pedig ideálisak voltak ahhoz, hogy az autó rövid idő alatt legendaként keringjen nemzetközi szinteken, nem indokolatlanul. Könnyebb, közepesebb terepre is ideális választás volt megfelelő gumikkal. Nem véletlenül írjuk, volt ilyen típushoz nem is kis kötődésünk annak idején.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-008Visszakanyarodva tesztalanyunkhoz, a Toyota RAV4 Hybrid-hez, a hátsó felületek is rendhagyóan „toyotás” szellemiséget tükröznek, a hosszúra nyújtott, aszimmetrikus formázatú hátsó lámpaburák illusztrisak, osztottak, az egyik fél a C oszlop alá lett elhelyezve, a másik pedig az ötödik ajtón kapott helyett, így alkotva egységet. A hibrid hajtásra utaló jelzés itt is megtalálható, hangsúlyosan a hátsó üvegfelület alá helyezve, valamint kapunk kis légterelő szárnyat is a felső részre, illetve megerősítés jelleget mutató alsó mattezüst berakást, hasonlóan az orr-résznél látottakhoz.

Minimalista, de nem bántóan: játék a prémiumos jelleggel

Általában puritán utaskabin jellemzi a japán márkák arculatát, a Toyota RAV4 Hybrid-nél is megvan az a már-már kötelező minimalizmus, ami elvárt.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-011

Ugyanakkor a prémium hatás is előtérbe kerül, a varrott bőrfelületek (kormánykerék, váltógomb, középkonzol egészen a kesztyűtartóig, maga a cockpit egyes részei), valamint a felszereltséghez megfelelően bőrkárpitot kapott első és hátsó ülések kialakítása is magáért beszél. Apropó, ülések: kényelem, jó állíthatóság/testreszabhatóság a jellemző, a hátsó ülések hátlapjainak dőlésszöge is megfelelő, a párnázottság optimális, nincs a feljebb már emlegetett fapados érzet utazás során.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-012

Kategóriájában a Toyota RAV4 Hybrid egyértelműen viszi a prímet férőhely tekintetében, még akkor is, ha tudjuk, a hibrideknél néha áldozni kell a beltér kialakításánál. Tehát teljes mértékben azonos az utastér kapacitása bármely más márka hagyományos hajtásláncú résztvevőiével, jellemzően ugyanakkor túl is mutat ezeken.
Elöl a térd- és vállterek nagyok szintén, csakúgy, mint a mindkét traktusra jellemző fejterek.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-013

A vezetőállás az építésből adódóan magas, ezáltal jó a kitekintés, a kezelőszervek mind kézre esnek, az információs kijelzők szintén jól közvetítenek. A CVT váltókar könnyedén kezelhető, kisebb megszokást igényel a pozíciók kapcsolása az egyedi retró kialakítás miatt, ilyet láttunk már kismilliószor, főként a Toyota felhozatalában, vagy egyes USA-modellek esetében.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-020

Közhely: a Toyota RAV4 Hybrid nyilván szabadidőautó, ennek megfelelően fontos, hogy rendelkezésre álljon számos rakodó, pakolóhely. A csomagtér 505 literes, bővíthető 1620 literig, ami ugye nem elhanyagolható számadat, még alaphangon sem. Rekeszek, hálós zsebek rendelkezésre állnak, úgyhogy hiányt e téren sem szenvedünk, ha a Toyota RAV4 Hybrid-et választjuk.

Jól bevált receptúra a hibrid hajtásért

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-021Nagy valószínűséggel az olvasót leginkább a hibrid hajtáslánc taglalása érdekli, nem a külsőt-belsőt bemutató részletek. A Toyota RAV4 Hybrid hajtáslánca egy 2.5 literes Atkinson-ciklusú szívó benzinmotor köré épül, melynek teljesítménye 155 lóerő 5700-as percenkénti fordulatszámon, az összteljesítmény pedig 197 lóerő. A maximális forgatónyomaték 210 Newtonméter 4200-nál, ami bár lehetne combosabb is, ezzel együtt jól tudja mozgatni a kicsit vaskos, 1690 kilogramm gyári üres tömegű kocsiszekrényt. Kirobbanó gyorsulást ne várjunk, papír szerint 8.3 másodperc kell a 100-as sprinthez, nekünk 8.5 másodperc jött ki méréseink alapján.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-019Ez persze nem baj, hiszen a Toyota RAV4 Hybrid nem a lendületről szól, ezzel együtt nem jön zavarba a hajtás, ha hirtelen ötlettől vezérelve akarunk megoldani például egy előzési procedúrát. Ilyenkor a CVT remekül teszi dolgát, eltalálja a megfelelő tartományt, és életre kelti a tartalékokat – az elektromos hajtás mindvégig kiveszi oroszlánrészét a folyamatból, rásegít hatékonyan, növelve ezzel a dinamikát, és jó szinten tartva az üzemanyag-felhasználást. EV módban, tehát tisztán elektromos módban értelemszerűen az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően akár néhány kilométer is megtehető visszafogott, 30-40 kilométer/órás tempóban.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-003

Városi araszolgatásoknál, reggeli kiállásnál a garázsból, lámpáktól való elstartolásoknál nagy segítség ez, hiszen a masszívabb energiafelvétel majdnem minden esetben a villanymotoré. Van lehetőség ECO, Normal és Sport módban közlekedni, értelemszerűen az ECO a legvisszafogottabb (menettulajdonságokat és fogyasztást tekintve), Sport-ban viszont meglepően fürge tud lenni a Toyota RAV4 Hybrid.

Gazdaságosság

Összehasonlítva akár egy hibrid hajtású Prius-szal, vagy Auris-szal – ég és föld.
Fogyasztás tekintetében jók a benyomások.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-006

A Toyota RAV4 Hybrid leginkább városi környezetben érzi jól magát, mint minden hibrid, vagy tisztán elektromos autó, ha sikerül hosszabb szakaszokat megtenni tisztán elektromosan, úgy 5.5-6 literrel számoljunk 100 kilométerre. Országúti környezetben, jelentős rásegítéssel 4.9 liter/100 kilométeres átlagértéket konstatáltunk, autópályán fix 130 kilométeres tempónál viszont már 8.8 literes átlag született.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-007

2016 Toyota RAV4 Hybrid 4WD specifikációk

Motor

Motortípus: Atkinson-ciklusú benzines szívómotor, teljes hibrid hajtáslánc

Lökettérfogat: 2494 cm³

Maximális teljesítmény: 155 LE @ 5700 ford./perc, összteljesítmény: 197 LE

Maximális forgatónyomaték: 210 Nm @ 4200 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, fokozatmentes CVT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4605 mm

Szélesség: 1845 mm

Magasság: 1675 mm

Tengelytáv: 2660 mm

Első gumik mérete: 235/55 R18

Hátsó gumik mérete: 235/55 R18

Tömeg, üresen: 1690 kg

Össztömeg: 2295 kg

Csomagtartó mérete: 501 liter, bővíthető 1633 literig

Üzemanyagtartály mérete: 56 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.3 másodperc (gyári), 8.4 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.6 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 5.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.1 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 118 g/km

Még több információ a Toyota magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Kisújszálláson megnyitott a Suzuki Sándor márkakereskedés

A Jász-Nagykun-Szolnok megyei Kisújszálláson 35 éve üzemelő Sándor Service mostantól a Suzuki hivatalos márkakereskedése és márkaszervize is lesz egyben. A Suzuki Sándor nyílt hétvégéjén bárki kipróbálhatja a márka teljes hazai felhozatalát, köztük az új Balenót is, a Suzuki legújabb szépreményű modelljét.

suzuki-sandor-markakereskedes-kisujszallas-autoaddikt

Két motorkerékpár márkakereskedés után, a Suzuki Sándor az idei első autószalon, ami a Suzuki egyre bővülő kereskedői hálózatában nyílik. “Meggyőződésem, hogy az év második felében is tudunk tovább növekedni, hiszen a Vitara, az S-CROSS, a Swift és a Celerio mellé nemrégiben megérkezett a legújabb modell, a Baleno, és nem titok, hogy idén még egy sajátgyártású modell is piacra kerül: az S-CROSS ráncfelvarrott változata” – mondta a pénteki ünnepélyes szalonavatón Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója.

Az eseményen részt vett Kisújszállás alpolgármestere, Tatár Zoltán is, aki elmondta, jelentősnek tartja a város életében ezt a profilbővítést. “Egyrészt karnyújtásnyira került a helyi, kisújszállási autóstársadalomnak a Suzuki gépkocsi vásárlásának a lehetősége, másrészt a vállalkozás példát ad a sikeres működésről és a megújulni tudásról” – mondta.

„Régi vágyunk teljesült a mai napon azzal, hogy városunkba és életünkbe behoztunk egy újabb világmárkát, a Suzukit. A Suzuki Magyarországon sikertörténet, nagyon sok elégedett ügyféllel. Ennek szeretnénk mi is részese lenni és továbbadni az élményt ügyfeleink részére” – mondta az 1980 óta üzemelő Sándor Service és egyben az új Suzuki Sándor márkakereskedés tulajdonosa, Sándor Ferenc.

A Suzuki márkakereskedések avatásakor kialakult hagyomány szerint, a szalagátvágást követően a Magyar Suzuki Zrt. vezetősége egy pénzbőséget hozó, vevő-csábító, integető porcelánmacskát ajándékozott a Suzuki Sándornak jókívánsága jeléül.

A pénteki szalonavató után megkezdődött a Suzuki Sándor nyílt hétvégéje, teljes üzemben. Az érdeklődők a kereskedés tesztautói közt olyan sikeres modelleket próbálhattak ki, mint a Vitara, az SX4 S-CROSS vagy épp az indiai gyártású új Baleno.

Opel Dakar Team, Silk Way-rali: bemelegítésnek jó volt

Tizennégy órányi autózás után (szerencsére busszal mentek az Opel Dakar Team tagjai), nem kellett a versenyautót kínozni a több mint 800 kilométeres aszfaltúton – két kilométeres szuperspeciális rész várt a mezõnyre a Silk Way-rali elsõ igazi versenynapján.

opel-dalar-team-silk-way-rali-autoaddikt

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs az Opel Dakar Team színeiben a 25. helyen teljesítette a távot – lehetett volna jobb is, rosszabb is, de túl nagy jelentõséget azért sem a helyezésnek, sem a minimális idõbeli különbségnek nem kell tulajdonítani.

A majd’ 11 ezer kilométeres verseny ugyanis csak most kezdõdik…

A szombati tábort a Kazany Arénában állították fel (ahol a világ egyik legnagyobb kivetítõje is a versenyt hirdette), onnan hajtottak ki az autós párosok és a kamionos triók a városon belül kijelölt, épített pályára, amelynek homokos talaja alaposan megázott a nap folyamán. Ám aki azt hitte, hogy ettõl keményebb lesz a homok, és könnyebb lesz rajta menni, nagyobbat nem is tévedhetett volna…

„A homok már néhány autó után nagyon felpuhult, és olyan mély lett a nyom, hogy alig lehetett benne haladni. Rövid szakasz volt, éppen csak arra elég, hogy bemelegítsünk, és szerintem az eredménybõl sem kell messzemenõ következtetést levonni, hiszen ez csak a kezdet” – mondta Szalay, majd a legfontosabb kérdésre is megadta a választ.

Ugye, két hónapja õk ketten hatalmasat estek az országos bajnokság bábolnai futamán, s amellett, hogy rommá tört az Opel Mokka (a szervizcsapat emberfeletti munkával újjáépítette) az Opel Dakar Team pilótájának válla is megsérült. Az volt a nap nagy kérdése, hogy ami a hétköznapi életben elég, elég lesz-e a versenypályán is?

„A rajt elõtt eszembe jutott, hogy figyelnem kell majd a vállamra, de aztán legközelebb akkor gondoltam rá, amikor már befelé gurultunk a táborba, akkor is azzal a felütéssel, hogy: nem kellett volna ennek fájnia? De szerencsére nem fájt, és ez nagyon jó hír, remélem, így is marad” – mondta Szalay.

S hogy mivel egészítette ki mindezt a navigátor, Bunkoczi László?

„Így utólag azt mondom, ehhez a mély homokhoz lejjebb kellett volna engedni a guminyomást, de sajnos nem tettük meg. Meglepett minket, hogy mennyire mély volt a homok. Navigációs szempontból egy kordonozott pályával nyilván nem volt sok munka, az elsõ igazi kihívás vasárnap vár ránk. Akkor ugyanis az itiner szerint egy olyan pálya jön, amelyen száz méterenként követik egymást a jelek, vagyis nagyon észnél kell lenni…” – mondta Bunkoczi, akin látszott, nagyon várja ezt a fajta próbatételt.

SILK WAY-RALI

  1. szakasz, Moszkva–Kazany (össztáv: 853.85 km, ebbõl szuperspeciál: 2 km). Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot 2008DKR) 1:31, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 1:35, 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 1:35, …25. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka – Opel Dakar Team) 1:54, …61. Liszi László, Liszi Norbert (magyar, Mitsubishi Pajero) 2:21. Kamionosok: 1. Maarten van den Brink, Péeter Willemsen, Daniel Kozlovsky (holland, belga, cseh, Renault) 1:51, 2. Vjaszovics, Haranin, Zsihulin (fehérorosz, MAZ) 1:54, 3. De Baar, Roesink, Rosegaar (holland, Renault) 1:54

Nissan Map Care: ingyenes térképfrissítési kampány indult

Itt a Nissan Map Care – a japán márka új, ingyenes térképfrissítési kampányt indít a NissanConnect rendszerhez.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-007

A térképek pontossága létfontosságú tényező a navigációs rendszerek optimális működésének fenntartásában. Az ügyfelek kényelmét és a legmagasabb szintű szolgáltatás fenntartását szem előtt tartva a Nissan elindította Map Care kampányát, amely új jármű vásárlása esetén a vásárlás dátumától számított 3 évig évi egy ingyenes térképfrissítést tartalmaz.

Az ajánlat érvényes minden újonnan vásárolt, NissanConnect rendszerrel felszerelt Micra, Note, Juke, Pulsar, Qashqai, X-Trail és LEAF modellre.

A kampány magáncélú felhasználók és B2B ügyfelek részére egyaránt elérhető.

Az éves térképfrissítések a Nissan Map Care szolgáltatással rendelkező járművek SD-kártyájának cseréjével történnek. Ha elérhetővé válik egy frissítés, a Nissan márkakereskedések felveszik a kapcsolatot az ügyfelekkel, és időpontot egyeztetnek az új SD-kártya átadására.

 

Az ingyenes térképfrissítéseket kínáló navigációs rendszer mellett a kifinomult NissanConnect rendszer más hasznos funkciókat is kínál. Ilyenek a speciális audio- és kommunikációs funkciók, a teljes körű okostelefon-integráció és közösségimédia-hozzáférés, valamint a szórakoztató és utazási alkalmazások. A rendszer a Google-szolgáltatásokat és a Send-To-Car funkciót is támogatja (pl. számítógépről egy adott úti célhoz vezető útvonalakat küldhet autójába), emellett az üzemanyagárakkal, éttermekkel és más érdekes pontokkal (POI) kapcsolatos naprakész információk megjelenítésére is képes. A rendszer integrált részét képezi továbbá a hangfelismerő modul, a Bluetooth hangátviteli rendszer, valamint az AUX- és USB-port is. A digitális rádiósugárzás (DAB) technológiájának köszönhetően digitális rádió használata is lehetséges.

A Qashqai és X-Trail crossoverekben a NissanConnect információi nem csak a rendszer főképernyőjén, hanem a, műszerfalba integrált 5 hüvelykes színes kijelzőn is megjelennek. Itt az útiránnyal és egyéb hasonló adatokkal kapcsolatos grafikus információk, a rádióállomásokról származó szöveges információk és az éppen játszott zeneszám jelenik meg váltakozva.

A modern NissanConnect rendszerrel és a hozzá kapcsolódó Nissan Map Care szolgáltatással mindig biztos lehet abban, hogy Nissanjával élvezet lesz az utazás, bárhol is járjon Európában.

Új otthonba költözött a BMW Group Classic, számtalan járműlegenda a falak közt

Az ikonikus járműkülönlegességeket gondozó BMW Group Classic vadonatúj, történelmi helyszínen folytatja tovább működését: a vállalat százéves múltját idéző archívumok, a legendás motorkerékpárokat és autókat őrző kiállítások, a népszerű workshopok, a központi irodák, a családias hangulatú ügyfélközpont és a több mint 55 000 eredeti alkatrészt kínáló szaküzlet München Milbertshofen kerületében költözött közös épületegyüttesbe.

bmw-group-classic-munchen-autoaddikt

Azzal pedig, hogy a BMW Group Classic új otthona éppen a vállalatcsoport centenáriumi évében készült el, a BMW Group a gyökereiben rejlő értékek és a múltbéli hagyományok megőrzését élteti. A Moosacher Straße 66 szám alatt található, mintegy 13 000 négyzetméter alapterületű épületegyüttes kiemelt jelentőséggel bír a bajor gyártó történetében, hiszen egy évszázaddal ezelőtt, 1916 márciusában itt kezdődött meg a BMW AG sikertörténete. Az egykori üzem jellegzetes, boltíves kapuját, amelynek tetején egy történelmi toronyóra is látható, az évek során műemlékké nyilvánították, így mára már teljesen felújítva, ikonikus elemként szimbolizálja a komplexumba érkezők előtt a BMW Group történelmi utazásának kezdetét.

„Mostantól minden részlegünk egy közös tető alatt dolgozik, amely ideális feltételeket teremt nekünk ahhoz, hogy méltóképpen megőrizzük történelmi örökségeinket. Az idei év olyan fontosabb eseményeit, mint a Concorso d’Eleganza Villa d’Este, a Mille Miglia és a Festival of Speed, az új komplexumból is kivétel nélkül sikerrel menedzseltük végig, az új otthon pedig már megnyitása legelső napján, 2016. március 7-én, a BMW Group fennállásának centenáriumát ünneplő sajtótájékoztatón igazolta létjogosultságát” – mondta Ulrich Knieps, a BMW Group Classic igazgatója.

A BMW Group Classic új otthona a BMW, a MINI és a Rolls-Royce klasszikus járművei iránt rajongók és az ikonikus járműkülönlegességek tulajdonosai számára egyaránt ideális találkozási lehetőségeket kínál, ahol a bajor gyártó ügyfelei két- és négykerekű kedvencük tökéletes megőrzéséhez, illetve odaadó gondozásához is értékes információkat és szolgáltatásokat kapnak. A hatalmas épületegyüttes legendás üzemcsarnokában mindeközben a BMW Group Classic széleskörű gyűjteményének járművei és egyéb kiállítási tárgyai tekinthetők meg teljes életnagyságban, az egyes helyszíneket pedig különféle eseményekre ki is bérelhetik az érdeklődők. A bajor gyártó exkluzív tárlatvezetéssel is kedveskedik a komplexumba látogatóknak, akik így az új helyszínről és a BMW Group százéves történelméről egyaránt mélyreható információkkal gazdagodhatnak. Az épületegyüttesben a „Mo 66” nevű kávézó is megkezdte működését, ahol a vendégek közvetlenül a BMW Group Classic központi kiállítócsarnokára nézve hódolhatnak a kulináris élvezeteknek.

Az új épületegyüttes arra is lehetőséget biztosít, hogy a BMW Group Classic minden korábbinál átfogóbb módon mutassa be a látogatóknak a vállalatcsoport, valamint a BMW, a MINI és a Rolls-Royce történelmének mérföldköveit, miközben a BMW Group archívumaiban a vállalatot, a márkákat és a termékeket érintő legrészletesebb kérdésekre is minden válasz megtalálható. A BMW Group Classic vadonatúj központi irodájában már a sajtókommunikációért, a marketingért, illetve az esemény- és kiállítás-szervezésért felelős csapatok is egymás mellett dolgoznak, sokéves tapasztalattal, kimagasló szaktudással és megszállott szenvedéllyel. A vállalat járműipari szakértői a történelmi motorkerékpárok és a klasszikus autók megőrzését és felújítását végzik, miközben a járművek megvásárlása és eladása terén is segítséget nyújtanak az ügyfeleknek. A BMW Group Classic szükség esetén pénzügyi kölcsönnel is segíti ügyfelei klasszikusautó-vásárlását és az eredeti alkatrészek beszerzését. A vállalat szaküzlete jelenleg több mint 55 000 eredeti alkatrészhez kínál hozzáférést, ez a szám azonban napról napra növekszik. A BMW Group Classic alkatrész-szaküzlete kizárólag eredeti alkatrészekkel szolgálja ki a két- és négykerekű járműkülönlegességek tulajdonosait.

Díjat kapott a SEAT Ateca Angliában

A SEAT Ateca-val az élen az Auto Express értékelésében kiválóan szerepelt, és elismerést aratott a díjazottak között a SEAT Leon, mely harmadszor nyert a kompakt családi autók kategóriájában, a SEAT Leon ST, mely elhódította a kombi kategória elismerését, míg a SEAT Leon Cupra 290 másodszor nyert a vad háromajtósok között, a SEAT Alhambra pedig az egyterűeknél vitte el a pálmát.

seat-ateca-elismeres-anglia-2016-autoaddikt

Graham Hope az Auto Express főszerkesztője“A SEAT Ateca meggyőzően nyitott a crossover osztályban, és ez különösen fontos első lépés a SEAT részéről. Minden olyan megtalálható benne, ami kiemelkedő a SEAT Leon-nál, vagyis első osztályúan néz ki, remek menettulajdonságokkal és teljesítménnyel rendelkezik, ugyanakkor megfelelően praktikus és kiváló az ár-érték aránya. Ezért elsőrangú választás az új crossover autókat kereső vásárlók számára.” – fejtette ki Graham Hope, az Auto Express főszerkesztője.

A brit lap szavazásának zsűrije lényegében visszaigazolta az Auto Express első SEAT Ateca tesztjében adott ötcsillagos értékelését. A SEAT Ateca 2.0 TDI 150 XCELLENCE 4Drive típusról a lap azt írta, hogy „szorosan a SEAT Leon nyomában halad kategóriájának csúcsára törve”. A díj kapcsán a SEAT UK igazgatója megemlítette, hogy szeptemberi a bevezetés előtt már 13.000 érdeklődő jelezte vásárlási szándékát.

2019-ig versenyben a Ford GT

Alig két héttel azután, hogy látványos győzelmet aratott a Le Mans 24 órás futam GTE Pro kategóriájában, a Ford Motor Company bejelentette, hogy minimum három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT gyári támogatású versenyprogramját.

ford-gt-lemans-gyozelem-autoaddikt

„Szeretnénk, ha mindenki tudná, hogy a WEC és az IMSA globális, hosszú távú elkötelezettséget jelent számunkra az autóversenyzés világában” – nyilatkozta Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Ford GT programunk első kitűzött célja a Le Mans-i győzelem volt, és hatalmas büszkeséggel tölt el minket, hogy ezt már az első évben képesek voltunk elérni. Most egy egész pályás, négy éves támadássorozatba kezdünk az IMSA és a WEC bajnokságokban, bebizonyítva, hogy a Ford GT versenyautókkal immár a világon mindenütt számolni kell.”

„Azért léptünk pályára a motorsportban, hogy futamokat és bajnokságokat nyerjünk – ám ugyanilyen fontos az is, hogy a versenyzés segít mérnöki tudásunk fejlesztésében. Az itt gyűjtött tapasztalatok eredménye sorozatgyártású autóinkat is gazdagítja majd, így a még modernebb EcoBoost motorok, a fejlett aerodinamikai megoldások és a kis tömegű anyagok előnyeit hamarosan minden Ford-vásárló élvezheti.”

„Úgy érezzük, hogy a Ford GT versenyprogram egyaránt fontos üzenetet hordoz az autóipar és a motorsport-rajongók számára: azt az üzenetet, hogy elkötelezetten törekszünk a Ford globális versenyképességének növelésére” – jelentette ki David Pericak, a Ford Performance globális igazgatója.

„Ugyanakkor arra is ügyelünk, hogy a versenyzés ne legyen öncélú. A Ford GT program tökéletes példa arra, hogyan hasznosítjuk versenytapasztalatainkat annak érdekében, hogy továbbfejlesszük a Ford termékeit – azokat az autókat, amelyeket vásárlóink nap mint nap használnak. A GT sorozatgyártású változatát és a versenyautót egy időben, párhuzamosan fejlesztettük, ami hatalmas kihívás volt mindannyiunk számára, de közben az is bebizonyosodott, hogy a Ford Performance gyártási és motorsport-ágazata képes úgy együttműködni, hogy annak mindenki hasznát lássa.”

A program első évében két Ford GT versenyez az IMSA WeatherTech Sportscar Bajnokságban, két másik Ford GT pedig a FIA Hosszútávú Világbajnokságon indul.

A program első eredménye, hogy június 19-én Le Mans-ban a Ford GT-k megszerezték az első, a második és a negyedik helyezést. A győztes 68. rajtszámú versenygép pilótái a francia Sébastien Bourdais, az amerikai Joey Hand és a német Dirk Müller voltak.

Az IMSA programban a Ford GT már májusban megszerezte első győzelmét, amikor a Laguna Seca pályán Richard Westbrook és Ryan Briscoe autója lépte át elsőként a célvonalat. A WEC program első dobogós helyezést Marino Franchitti, Andy Priaulx és Harry Tincknell szerezte meg, akik második helyezést értek el Spa-Francorchamps futamon.

A WEC GT egyéni bajnokságában jelenleg a Ford GT pilótái, Billy Johnson, Olivier Pla és Stefan Mücke állnak az első helyen.

Az IMSA programban ezen a hétvégén izgalmas verseny folyt a Sahlen 6 órás futamon a New York-i Watkins Glen pályán, a WEC következő eseménye pedig a 6 órás Nürburgring futam lesz július 24-én.

Az új Volkswagen Crafter fejlesztése a vásárlók véleménye alapján zajlott

A Volkswagen Haszonjárművek idén ősszel vezeti be az új Volkswagen Crafter modellt, de az első képek már most rendelkezésünkre állnak a T sorozat új nagy testvérének innovatív formatervezéséről.

volkswagen-crafter-2017-autoaddikt-1

A Crafter stílusa a modern Volkswagen DNS formatervezésre alapozva funkcionalitást, vonzerőt és olyan gyártási minőséget ad, melyet a magas minőség és a megbízhatóság, valamint a felhasznált minőségi anyagok teljes skálája jellemeznek.

Az új haszonjárműre alapvetően új formatervezési megközelítés jellemző: az új Crafter egy teljesen új kishaszonjármű. Ennek érdekében a Volkswagen Haszonjárművek szakértői a vásárlókat és az ügyfeleket minden korábbinál behatóbban kérdezték ötleteikről és az autóval kapcsolatos elvárásaikról. A felhasználókat és ügyfeleket felkérték, hogy segítsenek megformálni az új Craftert annak alapján, ahogyan ők elképzelik, milyennek kell lennie egy ideális haszonjárműnek. A hannoveri szakemberek gyakran elkísérték a sofőröket mindennapi útjaikra, és éppen ott, az ő „munkahelyükön” kérdezték ki őket arról, milyen elvárásaik vannak a haszonjárművekkel kapcsolatban.

Mindez most az új Crafter funkcióiban és formájában egyaránt tükröződik. Albert-Johann Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek formatervezési vezetője erről azt mondja, hogy e téren a megközelítést a gondos elemzés jellemezte: „A haszonjárművek kategóriájában különösen fontos, hogy a jármű formatervezésének, és formájának különböző fogyasztói csoportok szükségletének kell megfelelnie.”

Az új Crafter innovatív külseje: a 0.33-as, a saját kategóriájában legjobb légellenállási együtthatója, és a felhasználható tér valamint a méretek közötti ideális arány egyértelműen bizonyítják az elemzésekből nyert következtetések hasznosságát, és ezeket már most beépítették a Crafter teljesen új haszonjármű felépítményébe. A magas fokú mindennapi hasznosságot és az optimális raktér kihasználást kombinálva az új Crafter ezt a nyilvánvaló ellentmondást is megoldja. Ám ez még messze nem minden! “Aerodinamikus formájára alapozva folytatódott egy olyan koncepció kifejlesztése, amely minden felépítmény változat esetén működik” – emelte ki Albert-Johann Kirzinger, majd hozzátette: “Az új Crafterre jellemző architektúra később jelen lesz a gépkocsi minden egyes egyedi modell változatában, és a „Volkswagen DNS”-ét a haszonjárművekben is tovább viszik majd.”

volkswagen-crafter-2017-autoaddikt-2

A Volkswagen haszonjárművek T sorozata, a „Bulli”, valóban egy „nagy testvért” kap az új Crafter bevezetésével, mondja Albert-Johann Kirzinger. A Crafterrel a felületek minősége, a robusztus jelleg, és ezzel egy időben a magas minőségi érték olyan szintet értek el, amely korábban elképzelhetetlen volt a haszonjárművek kategóriájában.

Az Alfa Romeo Giulia hivatalos hazai premierje az AlfaCityben lesz, július 9-én

Az Alfa Romeo magyarországi importőre és az Alfa Amore internetes közösség Közép-Európa legnagyobb alfás találkozóján, AlfaCityben mutatja be hivatalosan a nagyközönség előtt legújabb modelljét, a Giulia-t.

alfa_romeo_giulia_002_autoaddikt

A vadonatúj középkategóriás modellből egyszerre három példány is tiszteletét teszi a várhatóan több mint ezer Alfa Romeo részvételével zajló találkozón: két dízel változat mellett a csúcsmodell, a Quadrifoglio is látható lesz, sőt a modellpaletta minden tagja képviselteti magát.

Az Alfa Amore.hu által szervezett AlfaCity idén ünnepli tizedik születésnapját. Az elmúlt években rendre 800 fölötti autó és mintegy 3-4 ezer ember fordult meg a rendezvényen, idén az előzetes várakozások szerint több mint ezer Alfa Romeo és mintegy ötezer embert lát majd vendégül AlfaCity.

A programok között a Giulia bemutatója mellett sportversenyek, sárkányhajózás és jégszobrász show szerepel, majd a bemutató és a tombolasorsolás után Irie Maffia koncerttel zárul az egynapos rendezvény.

Zéró hulladék-kibocsátást ért el a Ford Európában

A Ford Európa immár minden európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladék-kibocsátása nullára csökkenjen, így évente 6.000 tonnával kevesebb hulladék kerül a lerakókba, mint 2011-ben. Ez a mennyiség megfelelt egy 12.500 lakosú kisváros hulladéktermelésének – a Ford viszont ma már egyáltalán nem terheli hulladékkal a környezetet, miközben 1,2 millió autót készít évente Európában.

ford-logo-2016-autoaddikt

A hulladék-kibocsátás nullára csökkentésében számos innovatív megoldás játszik szerepet: a brit Dagenham üzemben például brikettálják a forgácsoló gépek hűtővizének iszapját, így a gyártási folyamat során újrahasznosítható a benne lerakódott olaj. A spanyolországi Valencia üzemben a reciklálásra már nem alkalmas hulladékot alternatív energiaforrásként hasznosítják.

“Egy sor olyan eljárást vezettünk be, amelyek nemcsak jelentős mértékben csökkentik, hanem teljesen meg is szüntetik gyártólétesítményeink hulladék-kibocsátását. Ez az eredmény nagyszerű alapot biztosít a továbblépéshez, például a víz- és energia-felhasználás további mérsékléséhez, így a Ford még közelebb juthat globális fenntarthatósági célkitűzéseinek eléréséhez,” mondta el Andrea Reiss, a Ford Európa környezetvédelmi minőségellenőrző irodájának vezetője.

A zéró hulladék-kibocsátású gyárak sorában a spanyolországi Valencia és a romániai Craiova üzem a két legújabb létesítmény; mellettük a franciaországi Bordeaux, az angliai Bridgend és Dagenham, valamint a németországi Köln és Saarlouis üzemek szerepelnek még e listán.

A Ford nemrégiben tette közzé 2016-os Fenntarthatósági Jelentését, amelyben a vállalat beszámol globális eredményeiről a fenntartható gyártás, a fenntartható beszállítói lánc, valamint a minőség és biztonság területén. A Ford mély elkötelezettséggel törekszik arra, hogy felelős üzletmenetet folytasson, amely egyaránt hasznos vásárlói, munkatársai és a társadalom minden tagja, valamint bolygónk számára

A Ford 2015-ben vezette be a Gyártási Rendszer részét képező új Energiamenedzsment Operációs Rendszert, amelynek segítségével az energiagazdálkodásért felelős csapat felmérheti a gyárak energiaszükségletét, és távolról szabályozhatja az energia- és fűtési rendszereket. Ez is fontos szerepet játszik abban az energia-stratégiában, aminek eredményeképpen a Ford a 2011-es szinthez képest mára 25 százalékkal – vagyis évente 800 gigawattórával – csökkentette áramfelhasználását. 2013 és 2015 között a Ford a vízfelhasználását is jelentősen mérsékelte (egy autó gyártásához a korábbi 4,04 helyett már csupán 3,81 köbméter víz szükséges), akárcsak a széndioxid-kibocsátását, ami egy legyártott autóra vetítve 0,78-ról 0,72 tonnára csökkent.

LEGFRISSEBB

A Huawei Maextro S800 luxus limuzin árban is kihívja a nagyokat

0
A Huawei, amelyet eddig leginkább okostelefonjairól és informatikai megoldásairól ismertünk, a JAC autógyártóval közösen lépett be a luxusautók piacára. A Maextro S800 névre keresztelt...

Hatótáv-teszten a Kia Niro 1.6 GDI PHEV

TESZTJEINK