Főoldal Blog Oldal: 388

Eddig több, mint 250 ezer új Opel Astra K talált gazdára

Az Arany Kormánykerék és az Év Autója 2016 kitüntetései is igazolják, hogy tavalyi premiere óta mind a szakembereket, mint a nagyközönséget fellelkesítette az új Opel Astra. Sőt, nemcsak őket: a vásárlók is szeretik a legújabb generációt: Európa-szerte több mint negyedmilliót rendeltek az ötajtósból és a Sports Tourerből.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-003

„Könnyebb és agilisabb lett, csúcstechnikája ráadásul könnyebbé teszi az autózást – ilyen az új Astránk“ – mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. „Nagy dobást ígértünk a kompakt osztályban – és be is tartottuk a szavunkat. Annyi innovációval, amennyit ritkán látni e szegmensben, bestsellerré lett az Astra és az Astra Sports Tourer legfiatalabb nemzedéke.“

Az aktuális Astra ötajtós és Sports Tourer kivitelének teljesen új felépítése kétszáz kilogrammos súlycsökkentést hozott magával, a húzós, hatékony új hajtóművek pedig örömmé teszik az autózást. Modern okostelefon-integrációjával, az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztenssel, illetve a nagy teljesítményű, akár hét végkészüléket kiszolgáló WLAN-Hotspottal a lehető legjobb az Astra csatlakozása.

Folytatódik az Opelnek az a tradíciója is, hogy magasabb kategóriák innovatív technikáját és felszereléseit teszi elérhetővé széles vevőkörnek. Az új Astra például az úttörő, adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítást vezeti be a kompakt osztályban. Városon kívül állandóan a vakításmentes távfény van bekapcsolva, amely éppúgy növeli valamennyi közlekedő biztonságát, mint az Astra vezetőjének komfortját.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-005

Őt segíti a modern Opel-frontkamerán alapuló számos asszisztencia-rendszer is – a precíz jelzőtábla-asszisztenstől a kormányzást aktívan korrigáló sávasszisztensen át a vészfékező ütközésveszély-figyelmeztetésig. Ezekhez járul az Astra Sports Tourer csomagtér-ajtaja, amely a hátsó lökhárító alatti egyszerű láblendítés hatására nyílik fel, vagy csukódik le magától.

Jørgen Simonsen neve összeforr a Lexus LC 500-zal: hamarosan Chantilly Concours d’Elegance

A Lexus LC 500 luxuskupé a Jørgen Simonsen élvonalbeli formatervező által felöltöztetett modell társaságában vesz részt a szeptember 4-én, vasárnap megrendezésre kerülő Chantilly Arts & Elegance Richard Mille eseményen. Az LC, amelynek értékesítése várhatóan 2017 tavaszán veszi kezdetét, szeptember 29-től a Párizsi Autószalonon is megcsodálható.

lexus-lc-500-2016-autoaddikt-016

 

Az LC, a Lexus új luxuskupéja szeptember negyedikén, vasárnap Franciaországban folytatja európai bevezető körútját (#LCOnTour), amikor részt vesz a Chantilly Arts & Elegance Richard Mille rendezvényen. Az LC a program fő eseményének, a Concours d’Elegance autókiállításnak lesz az egyik fő attrakciója, és hogy jelenléte még különlegesebb legyen, egy divatmodell társaságában vesz részt a rendezvényen, aki a nemzetközi hírű divattervező, Jørgen Simonsen által kifejezetten erre az alkalomra tervezett ruhában lép a reflektorfénybe.

„A ruha tervezésekor a Lexus LC volt az ihletadó múzsám. Kiváló minőségű anyagai és színvilága; sebessége és teljesítménye; kidolgozása és érzelmektől átitatott formavilága egytől egyig kiemelkedően nőies, mégis modern, merész, ugyanakkor érzéki formákat eredményeztek” – fogalmaz Simonsen.

Ugyancsak Simonsen nevéhez fűződnek azok a ruhák, amelyben a Lexus standjának hostessei a Párizsi Autószalonon várják majd a látogatókat. A fiatal dán divattervező ifjú kora ellenére számottevő tapasztalatra tett szert a legnevesebb francia és olasz divatházaknál, ahol olyan ünnepelt tervezőkkel dolgozott együtt, mint John Galliano, Karl Lagerfeld vagy Alexander McQueen, majd tehetségét a Versace és a Valentino művészeti igazgatójaként kamatoztatta. Ügyfélkörébe olyan hírességek tartoznak, mint Sarah Jessica Parker, Elizabeth Taylor, Olga Kurylenko, Nicole Kidman, Marisa Tomei vagy Michelle Rodriguez. Chantilly egy fontos állomása annak a nagy presztízsű turnénak, amelynek keretében az LC bejárta Európát, Spanyolországtól a németországi Nürburgringig, a nagy-britanniai Goodwood sebesség-fesztiváltól, Belgiumig.

A Chantilly Arts & Elegance Richard Mille rendezvényt követően az LC Franciaországban marad, ahol szeptember 29-től a Párizsi Autószalonon lesz a Lexus standjának ékköve.

Az LC, a Lexus zászlóshajó kupéja 2017 tavaszától, kétféle hajtáslánccal rendelhető. A full hybrid LC 500h 3,5 literes V6-os benzinmotorral és a Lexus vadonatúj Multi Stage Hybrid rendszerével felvértezve még közvetlenebb gázreakciókat, és ezáltal hamisítatlanul sportos menetdinamikát kínál. Az LC 500 modell 5.0 V8 benzinmotorja a luxuskategóriában világújdonságnak számító, frissen kifejlesztett, tízfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozik. Az LC a legelső olyan Lexus modell, amely a közvetlenebb, egyszersmind kifinomultabb vezetési élményt kínáló, vadonatúj GA-L padlólemezre épül.

Hitte volna? Idén 130 éves Opel kerékpárgyártása

Kerek, 130 éves születésnaphoz érkezett idén az Opel kerékpárgyártása, amely a cégtörténet hajnalán fontos tényezője volt a márka felemelkedésének: az első velocipéd 1886 tavaszi megépítését követően az 1920-as évekre már a világ legnagyobb kerékpár-előállítójává nőtte ki magát az Opel.

opel-fiverek-kerekparon-1895-autoaddikt

Még az 1929-ben beütött gazdasági válság sem tudta megállítani ezt a sikeres üzletágat, ám 1936 decemberében mégis eladta az Opel az NSU-nak, hogy aztán teljesen az autóiparra koncentrálhasson.

75 esztendőbe telt, míg az Opel visszatért kerékpáros gyökereihez – legalábbis egy kicsit: a RAD e formájában egy olyan környezetbarát designtanulmányt mutatott be 2012-ben a rüsselsheimi gyártó, amely hidat ver a hagyomány és a jelen között, sőt elektromos kerékpárként sejteti, milyen lehet a jövő „drótszamara”. A városiasodás és az alternatív mobilitás korában ugyanis egyre fontosabb szerepet jósolnak az elektromos kerékpárnak.

Párizsi üzleti úton gondolta meg magát Adam Opel

23 évvel a cégalapítás után – addig kizárólag varrógépeket gyártottak – egy üzleti utazásról tért haza 1885-ben Adam Opel. A francia főváros meglátogatása előtt úgy vélte, hogy az akkoriban megjelent velocipéd (elöl nagy-, hátul kis kerekű magas kerékpár) „egy újmódi játékszer. Egy divatjelenség, éppoly gyorsan eltűnik majd, ahogy jött“. Utána viszont már egészen másképp látta. Inspirálta a velocipédek Franciaországban virágzó kereskedelme és az angliai biciklis fellendülés, úgyhogy támadt egy ötlete. Alkatrészeket hozatott a szigetországból, és fiai örömére nekiállt az első velocipéd megépítésének. 1886-ban adta el az első példányt – és ezzel beindult az Opel kerékpárgyártása.

Már egy évvel később elkezdte háromkerekűek és alacsony építésű, úgynevezett biztonsági kerékpárok készítését. Egy ilyet hozott haza Angliából a kerékpárgyártással Sheffieldben tanulmányúton ismerkedő Opel-fiú, Karl. Ennek elől-hátul egyforma nagy volt a kereke, sokkal egyszerűbb volt biciklizni rajta, mint egy velocipéden, és ha mégis bukott az ember, akkor nem olyan magasról esett le. Az angliai kerékpáros tömegrendezvények láttán fellelkesedett Karl hazatérése után rajthoz állt a frankfurti Pálmakertben rendezett versenyen – és rögtön meg is nyerte.

Felemelkedés a világ legnagyobb kerékpárgyártójává

Most már ment minden, mint a karikacsapás. Karl öt megrendeléssel jött meg az első győzelméről, és számos további versenyen aratott sikerei újabb és újabb megbízásokat hoztak. Egyedül 1889-ben 240 versenyt, köztük 13 bajnokságot nyertek Opel kerékpáron. Ezek németországi elismerésében mérföldkőnek számított 1889 július 20-adika, amikor a korszak egyik legsikeresebb versenyzője, August Lehr, Opel.

karl-opel-kerekparral-autoaddikt

velocipéden lett első a londoni „világbajnokságon” – e győzelem csökkentette az angol befolyást a kerékpáriparra, és hátszelet adott az Opelnek. Jól érzékelteti az Opel-fivérek eredetiségét és vállalkozó szellemét egy 1895-ös fotó, amely ötszemélyes tandemen – Quintuplet – mutatja őket.

Sikeresek voltak a következő évek is. A fiúk – apjuk, Adam Opel 1895-ben elhunyt – 1899-ben megépítették ugyan első automobiljukat, de azért erélyesen tovább vitték a kerékpáros üzletágat is. Egészen az 1920-as évekig rendszeresen szerződtették le a világ legjobb versenyzőit, akik sorban szállították az Opel bringákon elért győzelmeket. Mivel egyre nőtt az igény a kétkerekűek iránt, Rüsselsheim alapvető változást vezetett be: 1923-tól első német vállalatként gyártotta futószalagon a kerékpárt, hét másodpercenként egyet. A hatékony gyártás lenyomta a vételárat, így széles néprétegek megfizethető közlekedési eszköze lett a bicikli. Hamarosan, 1925-ben már a világ legnagyobb kerékpárgyártója az Opel, és egy évvel később a milliomodik darabot ünnepelhette.

Fordulat az 1930-as években: az Opel eladja az NSU-nak a kerékpáros ágazatot

A következő években viszont több csapás érte a feltörekvő vállalatot. Két Opel-fiú, Karl és Heinrich 1927-es, illetve 1928-as halála után esedékes dupla örökösödési adó megrendítette fivéreik, Wilhelm és Fritz anyagi helyzetét. Mivel nem volt pénzük a folytonosan leterhelt gyártóberendezés felújítására, vevő után néztek, és épp jókor jött az átvételi ajánlat a világ legnagyobb autógyártójától, a General Motorstól. 1929 szeptemberében kinevezték I.J. Reutert az Opel első amerikai vezérigazgatójává, Wilhelm és Fritz Opel pedig a felügyelőbizottság tagja lett.

Alig egy hónappal később, 1929. október 29-én nagyon bölcs döntésnek bizonyult az eladás, hiszen a New York-i tőzsde „fekete péntekként” elhíresült összeomlása számtalan céget döntött csődbe. Az Opel virágzó kerékpárgyártásának azonban több okból sem nagyon ártott az elhúzódó világválság: egyrészt a GM leányvállalataként erős volt a pozíciója, másrészt a visszaesés után megnőtt a kerékpárok iránti igény, harmadrészt munkahelyteremtő intézkedések hatására csökkent az állástalanok száma, egyre többen tudtak biciklit vásárolni.

Ekkorra azonban már mindenütt az autógyártás került előtérbe: „hogy minden erőnket felszabadíthassuk a motorizáció javára, amelynek energiáinkat szentelni akarjuk“, ahogy a vállalatvezetés megfogalmazta, az Adam Opel AG igazgatósága és felügyelőbizottsága 1936 végén úgy döntött, hogy eladja a kerékpáros üzletágat az NSU-nak. 1937. február 15-én elhagyta az utolsó Opel kerékpár a futószalagot, így 2,6 millió bicikli legyártása után vége szakadt egy több mint ötvenéves tradíciónak.

Tradíció és innováció: a környezetbarát RAD e tanulmány

Szinte napra pontosan 75 évvel később az Opel visszatért a gyökereihez. 2012 márciusában a Genfi Autószalonon debütált a környezetbarát RAD e designtanulmány. A márka 150-edik születésnapja alkalmával egy historikus jármű inspirálta a tervezőit: az 1928-as Opel motorkerékpár, a Motoclub 500. Akárcsak a veteránnak, amely többek között a lángvörös gumiabroncsainak köszönhette népszerűségét, a RAD e váza is néhány préselt acélelemből állt. Formanyelvében két Opel személyautó designelemei köszöntek vissza: a váz bumerángos íve erősen emlékeztet az Ampera és a Zafira Tourer frontjára.

opel-zafira-kerekpartato-autoaddikt

Az első velocipédtől a RAD e koncepcióig hosszú utat tett meg az Opel kerékpár. Közben nemcsak a járművek változtak, hanem a társadalmi igények is. Mivel egyre többen élnek városban, a sokrétű mobilitásé a jövő. Ezért változik állandóan egy olyan gyártó is, mint az Opel. A „CarUnity“ teleautó-közösséggel, a „flinc“ utasplatformmal és az önvezető autó felé tett lépésekkel az Opel is folytonosan bővíti klasszikus portfólióját – már nemcsak járműveket kínál, hanem mobilitást.

Hatvanadik évét tapossa a Volvo Amazon

A Volvo időtlen szépségét, az Amazon modellt egész pontosan hatvan évvel ezelőtt pillanthatta meg először a világ. A görög mitológia harcos női népéről elnevezett modell a mai napig a Volvo történetének egyik legemlékezetesebb típusa.

volvo-amazon-1956-autoaddikt-1

A Volvo új négyajtósáról 1956 szeptemberének első hétvégéjén rántották le a leplet. A svédországi Örebro városában bemutatott, elegáns modell szakított mindazokkal a beidegződésekkel, amelyek a Volvók tipikus megjelenéséről éltek a közönségben.

Az Amazon szépséges volt és kacér, vonalaiban megjelentek a legkiválóbb olasz, brit és amerikai autóépítési hagyományok. Az autó formatervéért az akkor 26 éves Jan Wilsgaardot illeti köszönet; őt később kinevezték a Volvo vezető formatervezőjének, és az ő nevéhez fűződnek a 140-es, 240-es és 700-as szériák, valamint a 800-as sorozat egyes részletei. Jan Wilsgaard a közelmúltban, 86 évesen hunyt el.

Az újdonság a PV444 után a második modell volt, amelyet a Volvo a világháború után piacra bocsátott, nevét eredetileg úgy írták: Amason. Az autó a görög mitológiában szereplő, kizárólag nőkből álló, harcos törzsről kapta a nevét. Az írásmódon a sorozatgyártás beindítását megelőzően, 1957-ben változtattak, így lett az autó neve a nemzetközi piacokon ismerősebben csengő Amazon. Sajnálaton módon egy német moped- és motorkerékpár-gyártó vállalat, a Kreidler ugyanekkor vezette be saját, Amazone névre hallgató kismotorját, így a Volvo számos fontos piacon nem használhatta a fantázianevet.

Ugyanakkor sikerült megállapodásra jutni, amelynek értelmében a Volvo továbbra is Amazon néven értékesíthette a típust a skandináv piacokon. A világ egyéb pontjain az alapkivitel Volvo 121, a sportosabb változat Volvo 122 néven vált ismertté. Az alapmotoros kombi volt a 221-es, míg a Volvo 222 a sportos motorral szerelt kombi típus kódja volt. Ennek ellenére a köznyelv világszerte Amazonként ismerte meg az autót.

Az első években elképesztően elegánsak voltak az Amazonok. 1957-től 1959-ig kizárólag kéttónusú fényezéssel készült a típus. A fekete, éjfélkék és rubinvörös karosszériához világosszürke tető tartozott, míg a világosszürke karosszériaszínhez fekete tetőlemezt társítottak. 1959 után megjelentek az egyszínű kivitelek a kínálatban, és 1961 után már egyáltalán nem gyártottak kéttónusú Amazont.

Az 1958-as Amazon Sportot kifejezetten azon vevők kedvéért fejlesztették ki, akik nagyobb teljesítményre vágytak. A dupla SU karburátorral és sportosabb vezérműtengellyel szerelt motor legnagyobb teljesítménye 85 lóerő volt (SAE).

volvo-amazon-1956-autoaddikt-2

A Volvo 1959-ben szabadalmaztatott hárompontos biztonsági övét a világon elsőként alapfelszerelésként kínálta az Amazon! Az automobil történetében egyetlen más utasbiztonsági fejlesztés sem bizonyult ekkora jelentőségűnek. A becslések szerint az elmúlt 57 év során legalább egymillió életet mentett meg a hárompontos biztonsági öv.

1962 februárjában lépett színre az Amazon kombi kiadása. Az autó alapvetően eltért a Duett modelltől. Az Amazon kombi elegáns vonalvezetésű jármű volt, amerikai ihletésű, vízszintesen osztott csomagtér-ajtóval.

A legsportosabb Amazon a 123 GT volt, amelybe az 1800S sportkocsi motorját építették bele. Az 123 GT az 1967-es modellévvel jelent meg a kínálatban, legnagyobb teljesítménye 115 lóerő volt, sebességváltója gyorsító (overdrive) áttételt is kínált. A külső visszapillantó tükröket az első kerékdobokra szerelték, alapfelszerelésként jártak a modellhez a kiegészítő reflektorok, a műszerfal fölött fordulatszámmérő kapott helyet.

Az Amazon termékfejlesztése annak ellenére folytatódott, hogy 1966-ban színre lépett a 140-es széria. 1969-ben mindkét modellsorozat megkapta az új B20-as motort, Ez nagyobb lökettérfogatának köszönhetően érezhetően nyomatékosabb volt, és valamelyest a teljesítmény is nőtt.

1956 és 1970 között összesen 667 791 darab Amazon készült, több, mint addig bármely más Volvo modellből. A korábban elsősorban belföldi piacra termelő Volvo az Amazonnal lépett ki igazán az exportpiacokra: a legyártott példányok 60 százaléka Svédországon kívül talált gazdára.

Szintén az Amazon az első olyan Volvo modell, amelyet Svédországon kívül szereltek össze: Halifax városában 1963-ban nyílt meg a Volvo kanadai gyártóüzeme. Itt építették az észak-amerikai piacokra szánt autókat.

volvo-amazon-1956-autoaddikt-3

Később a dél-afrikai Durban városában is megnyílt egy összeszerelő üzem. A legnagyobb beruházást azonban a belgiumi Ghent városában eszközölte a Volvo. Mivel Svédország kívül esett az akkori EGK-n (Európai Gazdasági Közösség), fontos volt, hogy a Volvo a kontinentális vámunión belül is megtelepedjen. A gyár 1965-ben kezdte meg a termelést, éves kapacitása ekkor 14 ezer darab autó volt.

Az Amazon utolsó példánya 1970. július harmadikán gördült le a Torslanda-i gyártósorról. A sötétkék autót egyenesen abba a gyűjteménybe szállították, amelyből később létrejött a mai Volvo múzeum.

10 dolog, amit kevesen tudnak a Volvo Amazonról:

A Svédországban eladott mintegy 297 000 darab Amazon körülbelül 8 százaléka még mindig használatban van. A leggyakoribb kiadás az 1966-os széria, ebből jelenleg is forgalomban van 4804 darab. Svédországban összesen 24 282 darab Volvo Amazon rendelkezik érvényes forgalmi engedéllyel.

A Volvo gyári pilótája, Carl-Magnus Skogh 1965-ben egy 122S volánja mögött nyerte meg a görögországi Akropolisz-ralit.

A svéd rendőrség együttműködési megállapodást kötött a Volvóval, közösen kifejlesztett felszereléseiket később a civil sorozatgyártású példányokba is beépítették. A rendőrségi kivitelek tárcsaféket, fékrásegítőt, valamint radiális abroncsokat kaptak, évekkel azelőtt, hogy ezek elterjedtek volna a sorozatgyártású modelleken. A rendőrségi Amazonokat a hátsó ablakra fúvó ventilátorokkal szerelték fel, és a kormánykeréken elhelyezett gomb segítségével össze lehetett kapcsolni a szélvédőmosót a leggyorsabb törési fokozattal.

Colin Powell, az Egyesült Államok egykori külügyminisztere, a vezérkari főnökök egyesített tanácsának volt elnöke nagy rajongója az autóknak. Garázsában számos veterán Volvo állt már, többek között egy 1966-os Amazon kombi. Amikor 1993-ban leköszönt vezérkari posztjáról, Bill Clinton elnök és Al Gore alelnök urak egy teljes felújításra szoruló Amazont ajándékoztak neki.

Az 1963-es Genfi Katalógusban szerepelt egy Volvo 122S Cabriolet elnevezésű típus, amelyet egy belga karosszériaépítő, bizonyos Jacques Coune jegyzett. A szépséges átalakítást keret nélküli oldalablakok, hátul finoman lekerekített ajtónyílások és előrefelé dőlő hátsó lámpatestek tették különlegessé. Az a tény, hogy a kabrió szerepelt a katalógusban, azt a benyomást kelthette, hogy sorozatgyártású típusról volt szó, holott valójában a Volvónak semmi köze nem volt az autóhoz, amelyből mindössze négy példány készült.

Egy New York-i reklámszakember, Amil Gargano 1962-ben kezdett dolgozni a Volvónak. Arra jutott, hogy a Volvók gyakorlatilag mindent kibírnak, és ez az állítás vált a márka egyedi terméktulajdonságává. Egy korai reklámfilmen földúton száguldanak egy Amazonnal. A reklám üzenete egyértelmű, bár manapság elfogadhatatlan volna: „Vezesd úgy, mintha gyűlölnéd. Olcsóbb, mint a pszichiáter.”

Egy időben szó volt arról, hogy V8-as erőforrást: egy továbbfejlesztett teherautó-motort építenek be az Amazonba. Állítólag öt prototípus is készült, ám végül a cégvezetés ráébredt, hogy a V8-as nem lett volna megfelelő választás az Amazonhoz – már csak azért sem, mert a kínálatban hathengeres motor sem szerepelt, így túlságosan nagy lett volna a különbség a négy- és a nyolchengeresek között.

A Volvo halifaxi (Kanada) összeszerelő üzemében épített Amazonokat Volvo Canadian néven forgalmazták.

Amikor az Amazon bevezetésével kibővült a Volvo modellkínálata, a márka 1958-ban visszanyerte a ‘Svédország első számú autómárkája’ címet. Ezt a címet azóta is rendületlenül tartja a Volvo.

A Richard Nixon elnök lemondásához vezető Watergate botrányról szóló Az elnök emberei című filmben a Washington Post riportere, Bob Woodward (Robert Redford) fehér Amazonnal jár.

Akár 240 lóerős dízellel is rendelhető a Volkswagen Tiguan

Az új Volskwagen Tiguan már kettő új csúcsmotorral rendelhető hamarosan.

volkswagen-tiguan-dizel-csucsmotorok-autoaddikt

Egyfelől a Golf GTI kínálatból jól ismert, 162 kW /220 LE teljesítményű 2.0 TSI erőforrás kölcsönöz még sportosabb karaktert a Tiguan számára, másfelől pedig a 176 kilowattos (240 LE) 2.0 TDI BiTurbo emeli már-már extrém dinamikus menetteljesítményekkel még magasabbra a mércét.

Új, négyhengeres, turbófeltöltésű és közvetlen befecskendezésű BiTurbo aggregátjával a Volkswagen e piaci szegmens legerősebb dízel erőforrását kínálja. A Tiguan 2.0 TDI azonban nem csupán dinamikusan, hanem különösen gazdaságos formában is kínálja tekintélyes erejét. A 0-100 km/h sprinthez mindössze 6,5 másodpercet igényel a Tiguan BiTurbo, végsebessége pedig 228 kilométer/óra. Az 1750 és 2500 percenkénti fordulatszám között mindvégig a vezető rendelkezésére álló 500 newtonméter maximális forgatónyomatékát hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) továbbítja és a 4Motion összkerékhajtás adja át az útfelületre. A csúcs-TDI átlagosan 6,4 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 167 g/km). A Tiguan BiTurbo kiemelkedő kvalitásai azonban dizájnjában is megmutatkoznak, hátul például egyértelmű ismertetőjegyei markáns, trapézalakú kipufogó-végcsövei, amelyekről a Tiguan BiTurbo azonnal modellsorozata legerősebb képviselőjeként azonosítható.

Ugyancsak dinamikusabb menettulajdonságokat ígér a Golf GTI palettájáról ismerős 162 kW /220 LE teljesítményű 2.0 TSI motor, amely most a Tiguan számára kölcsönöz sportos karaktert. Ezzel az erőforrással a Tiguan álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 220 kilométer/óra. 350 newtonméter maximális forgatónyomatékát 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám között bocsátja rendelkezésre. A 2.0 TSI szintén a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) és a 4Motion összkerékhajtással szerepel a kínálatban. Mindkét motor a Highline felszereltségi szinthez rendelhető.

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT szakít a hagyományokkal. Vagy pont visszatér azokhoz?

A Párizsi autószalon előtt egy hónappal leleplezett Citroën CXPERIENCE CONCEPT bizonyítja, hogy a márka Be Different, Feel Good felfogása a felső kategóriába is  átvihető.  Ez a szabályokat felrúgó koncepcióautó a Citroën Advanced Comfort program elvei szerint készült.

citroen-cxperience-koncepcio-autoaddikt-2

A Citroën a kereskedőhálózata számára szervezett, 2000 fős nemzetközi C3 bemutató meglepetéseként a mai napon mutatja be a CXPERIENCE koncepcióautót, amelynek hivatalos premierje a 2016-os Párizsi Autószalonon lesz. A 4,85 m hosszú CXPERIENCE CONCEPT a márka « Be Different, Feel Good » szellemiségét ülteti át a felső kategóriába.

A márka know-how-jának és hagyományainak megfelelően a CXPERIENCE CONCEPT is a kényelem jegyében született, tökéletesen demonstrálva a Citroën Advanced Comfort program eredményeit, amely a vezető és az utasok maximális kényelmét szolgáló fejlesztéseket takar. Ez a program az új Citroën modellek tervezési folyamatának összes állomására kiterjed.

A legapróbb részletekig kidolgozott CXPERIENCE koncepcióautó csak a Citroën márkára jellemző formai és grafikai megoldásai könnyen azonosíthatóak és megjegyezhetőek.

A 22 colos kerekeken gördülő, impozáns karosszériát (4,85 m hosszú, 2 m széles) alacsony tetővonal (1,37 m) és a nagyon rövid túlnyúlások (3 m-es tengelytáv) jellemzik. A frontrész kialakítása letisztult, visszaköszön rajta a márkára jellemző, 2 soros lámpamegoldás és a lámpákig húzódó, márkajelzést is magában foglaló, kettős krómcsík. Az összhatást a karosszéria széleinél, alul elhelyezett 3-as LED kanyarfényszórók teszik teljessé. A hatékonyság érdekében az első lökhárítók vezérelt légbeömlőket kaptak, az oldalsó mozgó „fedőelemek” az aerodinamikai szempontok szerint képesek kinyílni és bezáródni, emellett a manőverezést is segítik.

citroen-cxperience-koncepcio-autoaddikt-1

Hátul a markáns sárvédők erősítik a karosszéria karakterét. A homorú hátsó üveg aljánál egy vezérelt légterelő található. A hátsó 3D lámpákon visszatér az első LED menetfények V alakja, kialakításuknál lézer száloptikás technológiát használtak.

A CXPERIENCE kétfelé nyíló ajtói 90 fokban tárulnak ki (a kerekek síkjáig), megkönnyítve a beszállást az utastérbe.

A CXPERIENCE CONCEPT utasterét a letisztult, modern dizájn és a minőségi anyaghasználat jellemzi. A citrus- sárga szín frissességet és energiát visz az utastérbe, az egyküllős kormánykerék finom utalás a márka múltjára.

“A teljes stíluscsapat előtt az a cél lebegett, hogy egy olyan felső kategóriás limuzint hozzon létre, amely szakít a megszokott klisékkel, hogy teret adhasson a márka értékeinek, amelyek az optimizmus, az emberközeliség és az intelligencia” – fogalmazott Alexandre Malval, a Citroën stílusigazgatója.

A komfort mindig is a Citroën egyik fő territóriuma volt, a Citroën kényelem a márka egyik fő ismertetőjegye.

A Citroën Advanced Comfort programmal, amely a CXPERIENCE CONCEPT tervezését is meghatározta, a márka újradefiniálja a kényelem fogalmát. A CXPERIENCE CONCEPT utasterén kívül maradnak a zavaró külső tényezők és az útegyenetlenségek is. A koncepcióautónál is alkalmazott, nemrégiben bemutatott progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés egy olyan Citroën innováció, amely nagymértékben javítja az úthiba-elnyelő képességet és a vezetés kényelmét: Az eredmény: 100%-os Citroën komfort.

citroen-cxperience-koncepcio-autoaddikt-3

A CXPERIENCE CONCEPT memóriahabos ülései kivételes puhaságot és tartást nyújtanak. A hatalmas oldalsó üvegfelületeknek és a dupla üvegtetőnek köszönhetően az utastér valósággal fürdik a fényben. Az igazi « Feel Good » hangulatot a belső hangulatvilágítás és a tisztított levegő fokozzák.

A műszerfal közepébe integrált 19 colos,16/3 arányú képernyő a legfontosabb fedélzeti berendezés. Az érintőképernyő  1/3 -2/3, vagy 2/3 -1/3 arányban felosztható, de teljes képernyős üzemmódban is használható, az utasok igényei szerint. Mindenki számára biztosított az internetezés, a zenehallgatás, a filmnézés, vagy az utazásra vonatkozó információk elérése.

Egyes funkciók elérése és aktiválása egy okostelefon és egy hordozható tablet segítségével történik. Elöl, a középkonzolon található egy okostelefon-tartó, amely mágneses indukció segítségével tölti a készüléket és hozzákapcsolja azt a képernyőkhöz. Az okostelefon egyben az indítást és számos funkció elérését is szolgálja (kényelem, fotók, videók stb.) A hátsó tablet segítségével állíthatók a hátsó ülések, a klímaberendezés, de ez biztosítja a médiamegosztást is az új Share with U applikáció segítségével. Ez az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy médiafájljainkat megosszuk a többi utassal. Érdemes kipróbálni ezt az újdonságot a Párizsi autószalonon!

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT az első és hátsó kamera kiegészítéseként külső visszapillantótükrök helyett is kamerákat használ. A 360° -os kilátás megkönnyíti a manőverezést és a vezetést.

A koncepcióautó fedélzetén megtaláljuk az új Citroën C3-ban bemutatkozó ConnectedCAM Citroën™ integrált kamerát is.  Ez a HD felbontású kamera rögzíti mindazt, ami a vezető előtt történik. Az út közben szerzett élmények képek és videók formájában rögzíthetők és akár meg is oszthatók a közösségi oldalakon.

Az utastéri kommunikáció támogatása érdekében a tervezők az első fejtámlákba két hangszórót integráltak mélysugárzókkal és mikrofonokkal. Mindenki eldöntheti, kivel szeretne kommunikálni, de természetesen lehetőség van az elszigetelődésre és saját zenéink élvezetére is.

“A Citroën CXPERIENCE koncepcióautó a konvenciókon túllépve új megvilágításba helyezi a luxuslimuzin fogalmát, tökéletes összhangban a Citroën Advanced Comfort program céljaival.  A CXPERIENCE CONCEPT tökéletesen illusztrálja a márka képességét arra, hogy ebben a szegmensben is kifejezésre juttassa hitvallását: Be Different, Feel Good” – mondta Linda Jackson, a Citroën igazgatója.

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT meghajtását egy 150-200 LE teljesítményű benzinmotor és a többletenergiát szolgáló elektromos motor látja el (akár 80 kW teljesítmény). A CXPERIENCE CONCEPT 60 km-t tehet meg tisztán elektromos üzemmódban (ZEV -Zero Emission Vehicle). Városon kívül, a belső égésű motor belépésével akár 300 LE teljesítményt élvezhetünk.

A Citroën CXPERIENCE CONCEPT 13 kWh kapacitású akkumulátora néhány óra alatt feltölthető. A limuzin hagyományos töltővel 4 óra 30 perc alatt feltöltődik, de kevesebb, mint 2 óra 30 percre csökken a töltési idő a 6,6 kW-os töltő segítségével, amellyel az autó 32 A-es hálózathoz csatlakoztatható.

citroen-cxperience-koncepcio-autoaddikt-4

A koncepcióautó felépítése sem hétköznapi. A 8 fokozatú, elektromos automata sebességváltó keresztben lett beépítve a belső égésű és az elektromos motor közé. A kompakt akkumulátor az utastér alatt kapott helyet lehetővé téve a hátsó kerekek meghajtását és az utastér méreteinek megőrzését.

A márka jövőképe, pozícionálása és értékei két nagyon eltérő kategóriában jutnak kifejezésre a Párizsi Autószalonon: a C3, a márka új offenzívája a B szegmensben, valamint a CXPERIENCE koncepcióautó, amely a Citroën kényelmét és a felső kategóriáról alkotott elképzelését testesíti meg.

Jön a Remote 3D View – világújdonság az új BMW 5-ös sorozatban

Legyünk bárhol, bármikor, bármerre: a BMW Remote 3D View segít. A bajor gyártó világújdonsága hamarosan debütál.

remote-3d-view-bmw-autoaddikt

A BMW ügyfelei mostantól minden pillanatban figyelemmel követhetik autójuk közvetlen környezetét, részletesen, biztonságosan.

A BMW 5-ös sorozat következő generációja egy látványos innováció világpremierjével készül. Bemutatkozik ugyanis a BMW Connected legújabb technológiai kiváltsága, a Remote 3D View funkció. Hamarosan még több részletet is elárulunk.

Több, mint 6000 darab Ford Transit modellt gyűjtött össze Peter Lee

A padlást a legtöbb ember dolgozószobává vagy vendégszobává szokta átépíteni. Peter Lee nem így tett: az ő házának tetőtere a világ legnagyobb Ford Transit-gyűjteményét rejti.

ford-transit-peter-lee-autoaddikt

Peter a ’60-as években kezdett dolgozni az angol Langley üzemben, ahol Transit haszongépjárműveket gyártanak – ő pedig a szabadidejében ugyanennek az autónak a modellváltozatait gyűjti, és a kollekciója már több mint 6000 darabot számlál. Ráadásul egy éven át lakott egy áruszállítóban, tavaly pedig könyvet is írt a legendás haszongépjármű ötvenedik születésnapja alkalmából.

„Minden Transit-ereklyét megvettem, amibe csak belebotlottam, és egy idő után mindez az életem fontos részévé vált” – mesélte Peter, akinek ma már mintegy 23.000 ilyen tárgya van, a frizbikől kezdve a gumilabdán át a süteményes dobozig. Emellett kilenc izgalmas – és persze valódi, működő – Transit is áll a garázsában, köztük egy különleges, személyre szabott változattal, amelyben még bárpult is található. Szerencsére Peter hobbijában a családja is partner.

„Nagyon szerencsés vagyok. A családtagjaim szívesen járnak el velem az autókiállításokra, az unokám pedig imádja a játék teherautókat” – tette hozzá Lee.

Környezetkímélőbb és gazdaságosabb anyaglogisztikát indít a Volkswagen-csoport

A Pozsony-környéki Malackyban augusztus 24-én hivatalosan is megnyílt a Volkswagen-csoport új konszolidációs központja, a Konzern Consolidation Center.

volkswagen.csoport-kornyezetbarat-logisztika-autoaddikt

„A pozsonyi KCC a Volkswagen-csoport logisztikai fejlesztésének újabb eleme, amely az anyagtovábbítás optimalizálását szolgálja. A KCC és az európai termelési helyszínek közötti tehergépjármű-forgalom hosszú távú, közel tízszázalékos csökkentése, illetve az ingatlan energiaigényének mintegy harmadával való mérséklése csupán két tényező azok közül, amelyek a KCC üzemét különösen gazdaságossá és környezetkímélővé teszik” – hangsúlyozta Thomas Zernechel, a Volkswagen-csoport logisztikai igazgatója.

A KCC megnyitásával a teli és üres konténerek új elosztóközpontja kezdi meg működését a Volkswagen-csoport szállítási hálózatában. A KCC a beszállítók és a vállalatcsoport tőlük nagy földrajzi távolságban fekvő termelési helyszínei közötti hatékony termékáramlást biztosítja. Ennek keretében Szlovákiából, Magyarországról, Romániából és Bulgáriából együttesen mintegy 540 beszállító láthatja el az új konszolidációs központon keresztül a Volkswagen Személyautók, az Audi, a Volkswagen Haszonjárművek, a ŠKODA, a SEAT, a Porsche és a Lamborghini összesen 28 európai gyárát.

Az eddig bérelt logisztikai csarnokkal összevetve Malacky új KCC-létesítménye a mintegy 19 ezer négyzetméternyi csarnokterületével, 24 be- és kirakodóállomásával, valamint 50 tehergépkocsi-parkolóhelyével kiváló strukturális feltételekkel rendelkezik. A mintegy három futballpályányi csarnokterületen a vállalatcsoport minden márkája számára hatékonyan biztosítható a régió egyre növekvő anyagforgalma, mind nagyobb mértékben kiaknázva az előnyös szinergiák lehetőségeit is. „A KCC új létesítménye új lehetőségeket nyit a folyamatok karcsúsítása, a kapacitások növelése, illetve az anyagkezelés még hatékonyabb és költségtakarékosabb szervezése előtt” – emelte ki Astrid Lühring anyaglogisztikai vezető. A KCC üzemeltetője a Volkswagen megbízásából a Duvenbeck társaság. Az új központban munkanaponként mintegy 1200 tonna anyagot és nagyjából 6000 konténert mozgatnak meg.

A KCC mindemellett a fejlett környezetvédelmi megoldások terén is példaértékű. Optimális hőszigetelése nagyban csökkenti a fűtési költségeit, a hőveszteséget a be- és kirakodóterület kettős kapuzata mérsékli, miközben a LED-technikájú világítás segítségével mintegy 50 százalékkal mérsékelhető az elektromosáram-igény. Mindezeken túl az optimális rakományszervezéssel a belépőoldal átlagosan 90 járművéről a kilépőoldalon mintegy 65 járműre csökkenthető a tehergépkocsi-forgalom.

A KCC új létesítményével immár különböző alternatív szállítási koncepciók alkalmazásának feltételei is rendelkezésre állnak, amelyek tovább csökkenthetik a szállítás szén-dioxid-kibocsátását. Ennek megfelelően például az európai rakományszervezés további fejlesztésére is lehetőség nyílik, az egyes helyszínek ellátása, illetve anyagelszállítása pedig a jövőben akár különösen kis károsanyag-kibocsátású, megnövelt hosszúságú járműszerelvényekkel is elképzelhető. Amennyiben EU-szerte kedvező döntés születik e megnövelt hosszúságú járműszerelvények engedélyezéséről, ezen szállítási megközelítés hosszú távon is jövőbemutató alternatívát jelenthet.

A Škoda intelligens ProGlove ipari okoskesztyűt használ

A Škoda intenzíven készül a negyedik ipari forradalomra.

skoda-okoskesztyu-autoaddikt

A ProGlove ipari okoskesztyűvel a cseh autógyártó a jövő innovatív technológiai megoldásaira fókuszál. A kesztyű alkalmazása megkönnyíti és gyorsítja a Škoda logisztikai részlegén dolgozók munkáját.

„Napjainkban a logisztika kulcsfontosságú gazdasági és versenyképességi tényező, amely jelentősen hozzájárul egy autógyártó sikereihez” – nyilatkozta Jiří Cee, a Škoda márka logisztikai területének vezetője. „Éppen ezért a Škoda márkánál mi folyamatosan vizsgáljuk azokat a legkorszerűbb technológiai megoldásokat, amelyek támogatják dolgozóink mindennapos munkáját. Az intelligens ProGlove kesztyű hozzájárul a csapatunkban dolgozók gyorsabb, hatékonyabb és hibamentes munkavégzéséhez” – tette hozzá Cee.

“A Škoda elkötelezetten támogatja a digitális korszak vívmányainak a gyártóműhelyben történő alkalmazását. A ProGlove egy elektronikus kesztyű, amely beépített szkennerével a logisztikai munka megújítására született. „A ProGlove bebizonyította, hogy ő az ideális választás a sorozatgyártás feladataira és azóta a logisztikai részleg megelégedésére használjuk azt” – jelentette ki Cee.

Az intelligens kesztyű legfőbb rendeltetése, hogy a mindennapos munkát egyszerűbbé, gyorsabbá tegye viselője számára. Az eszköz megmutatja például, hogy a megfelelő elem került-e felhasználásra vagy hogy a gyártási folyamat minden lépését pontosan követték-e.

A hagyományos szkennerhez hasonlóan a kesztyű is képes az adatgyűjtésre, de mindezt egyetlen mozdulattal, további eszköz használata nélkül valósítja meg. Ez lehetővé teszi a különböző alkatrészek könnyű és gyors regisztrációját. Ezen kívül a felhasználó számára is lényegesen kényelmesebbé válik a munkafolyamat, hiszen mind az adatgyűjtés, mind az anyagtesztelés természetes kézmozdulathoz kapcsolódik.

Az intelligens kesztyű használatával a kódok vízszintesen és függőlegesen is olvashatóak. Ezután történik a kód megerősítése, amelyre a mutatóujjon található gomb megnyomása nyújt lehetőséget. A kód megerősítése hangjelzéssel vagy vibrációval történik, így biztosítva a helytelen azonosító bevitelét.

A Škoda logisztikai részlege jelenleg több, mint 3 000 dolgozót foglalkoztat. Ők felelnek a márka világszintű logisztikájának tervezéséért és annak sikeres megvalósításáért.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK