AutóAddikt Autóteszt Ford Ford Mondeo 2.0 Titanium Hybrid – nagyautót, városba? Itt az egyik...

[TESZT] Ford Mondeo 2.0 Titanium Hybrid – nagyautót, városba? Itt az egyik remek megoldás

Nem a méretezésével, vagy épp manőverezhetőségével fog domborítani a Ford Mondeo Titanium Hybrid, bár egyikkel sincs kifejezett probléma. Itt az előnyök elsősorban a gazdaságos üzemeltetés, valamint a költséghatékony szervizelésben rejlenek.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-006

Bár még annyira újkeletű Magyarországon, vagy inkább úgy fogalmazzunk: Európában a Ford Mondeo Titanium Hybrid jelenléte, hogy igazándiból nincsenek tapasztalatok arra vonatkozóan, mi és mennyire igényli a (kötelező) karbantartást. Csak tippelni lehet erre, s ha a Toyota hibridjeit górcső alá vesszük, bizony optimálisak a kilátások.

De hogy is jön ide a Toyota? Azon felül, hogy a világ elsőszámú hybrid gyártóját ismerhetjük a brandben, messzeföldön híresek a Priusok, Aurisok, Yarisok – tehát azok a modellek, amelyekből létezik hibrid hajtással felvértezett verzió – kiterjesztett szervizintervallumukról, megbízhatóságukról, hosszú szavatosságukról. Napestig lehetne sorolni.

S mi az összefügés? Mindössze annyi, hogy a Toyota a Fordnak nem kevesebb, mint 21 különböző, a hibrid meghajtáshoz kapcsolható szabadalmat adott el, e szabadalmak pedig a vadonatúj Ford Mondeo Hybrid-ben is fellelhetők. Gyakorlatilag az egész úgy néz ki a tervezőasztalon, mint a Toyota Prius hajtáslánca, természetesen személyre, testre szabva.

Jól bevált hajtáslánccal

A Ford idestova 10 éve fejleszti a Ford Mondeo Titanium Hybrid, vagyis az amerikai Fusion-t, amely ugyebár testvérmodellje az európai Mondeo néven futó alternatíváknak.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-010

Ennek a fejlesztésnek nyilván folyamatosan megvan a maga gyümölcse, s valamilyen szinten örülhetünk annak, hogy nemrégiben érkezett meg a Ford Mondeo Titanium Hybrid hazánkba is, hiszen egy jóval kiforrottabb konstrukciót kapunk kézhez, mint a több évvel ezelőtti variáció esetében lett volna.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-009Elég az hozzá, hogy a Ford Mondeo Titanium Hybrid tehát Toyota hybrid hajtásláncot használ. Tehát a négyhengeres benzinmotor Atkinson-alapokon nyugszik, ehhez csatlakozik a full hybrid hajtás, amivel az autót természetesen lehet teljesen elektromos módban is vezetni (EV), ezzel rengeteg üzemanyagot spórolva. Mivel a tisztán elektromos hatótáv nincs összesen 30 kilométer (egyelőre), ezért zöld rendszámmal nem érhető el a Ford Mondeo Hybrid, talán a következő aktuális facelift majd hordoz ilyesmit is magában.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-003

Nyilván innentől kezdve magától értetődik, hogy a Ford Mondeo Titanium Hybrid magában hordozza a teljes hibrid hajtás minden tulajdonságát, a pozitívumokat és a negatívumokat is beleértve. Az indulások minden esetben rendkívül kifinomultak, általában teljesen elektromos üzemben kezdünk, még akkor is, ha télvíz idején startolunk kültérről. Igaz, ilyen esetekben jóval rövidebbre redukálódik az akkumulátor által biztosított EV menetidő, de annyi baj legyen. A lendület felvétele a fontos, s mint minden hibrid hajtás esetében, e téren lehet a legtöbb üzemanyagot megspórolni. Gondoljunk csak a városi, dugókban araszolgatós közlekedésre.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-008Itt jön képbe máris a címben szereplő, magának kissé ellentmondó frázis, miszerint egy nagyautó igenis lehet jó városi alternatíva. Bár a Ford Mondeo Titanium Hybrid pár centiméter híján 5 méter hosszú, ezzel együtt remekül manőverezhető, jól parkolható (segít a folyamatok kivitelezésében a számtalan integrált elektronika és asszisztencia). Ugyanakkor a leghatékonyabb irányt nyilván a hibrid hajtás terén kell keresnünk, hiszen a városi átlag tesztjeink során nem haladta meg az 5.2 litert, ami kifejezetten illusztris végeredmény.

A hibrid hajtás tehát a Toyota irányvonalát viszi tovább, melyhez egyértelműen hozzátartozik a 2 literes, belső égésű és Atkinson-ciklusos benzinmotor, valamint a társított villanymotor is. Önindító nincsen, elasztikus startot kapunk, valamint a folyamatos együttműködés elve is ugyanez. A benzinmotor szimplán 140 lóerőt tud mozgósítani, a 3 fázisú, állandó mágneses villanymotor 120 lóerős szólóban. Az összteljesítmény viszont nem 260, hanem 187 lóerő lesz, köszönhetően a 47 lóerőre szavatolt hibrid akkumulátornak.

Luxusérzetet kapunk a Ford Mondeo Titanium Hybrid enteriőrjében, köszönhetően a minőségi anyaghasználatnak

A Ford Mondeo Titanium Hybrid beltere teljes mértékben prémium hatással kecsegtet, nincsenek túlzó, a hibrid-mivoltot harsogó részletek, megoldások.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-011

Ennek folyományaként a kijelzők együttesének mindegyike a lényeget közvetítik, a műszeregység átlátható, érthetően sorakoznak egymás mellett párhuzamban. Mindennek megvan tehát a maga helye és rendeltetése, értve ezalatt az infotainment által közvetített adathalmazt is.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-005

Teljes értékű alsó-középkategóriás autó a Ford Mondeo Hybrid, nagyautós, fejdelemi kényelemmel. Túlzás nélkül, ugyanis a 2850 milliméteres tengelytáv érezteti a hátsó lábtér tekintetében hatását, nem beszélve a bőségesen mért, 910 milliméteres belmagasságról, vagy a hátsó szekcióban mért majd’ 250 milliméteres térdterekig.
Persze a Ford Mondeo Titanium Hybrid -nek is megvannak a maga hátulütői, legfőképp a férőhely terén: a csomagtér mindössze 383 literes, ami jóval alulmarad a kategória hagyományos értelemben vett versenyzőitől, de sajnos vagy nem sajnos – itt a hibrid hajtás miatt meg kell hoznunk azért némi kompromisszumot.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-012A Ford Mondeo Titanium Hybrid a Mondeo-paletta egyetlen négyajtós kivitelű verziója, ami kifejezetten jó lehet azoknak, akik a tradicionális szedán-fazont részesítik előnyben vásárláskor. Ugyan a gumiabroncsok, illetve a könnyűfém keréktárcsák méretezése szembe ötlően eltér a kellemesebb 17-18 col átlótól, a Ford Mondeo Titanium Hybrid sportos, ízléses és elegáns tud maradni a maga mivoltában – főként, ha figyelembe vesszük az 1501 milliméteres magasságot a kecsesség fogalomkörét kimerítve.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-002

Mennyiért vihető haza?

10 690 000 forintról indul a Ford Mondeo Titanium Hybrid ára, a hibrid hajtás csak és kizárólag a Titanium csomag mellé rendelhető.

ford-mondeo-titanium-hybrid-matei-bence-autoaddikt-004

2016 Ford Mondeo Titanium Hybrid specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor indirekt befecskendezéssel+elektromotor

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 187 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, fokozatmentes CVT automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4867 mm

Szélesség: 1911 mm

Magasság: 1501 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 215/60 R16

Hátsó gumik mérete: 215/60 R16

Tömeg, üresen: 1579 kg

Megengedett össztömeg: 2250 kg

Csomagtér kapacitása: 383 liter

Üzemanyagtartály mérete: 51 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 187 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.2 s (gyári mérés), 9.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 3.5 l/100 km

Országúti: 3.2 l/100 km

Vegyes: 4.0 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 2.8 l/100 km

Országúti: 5.0 l/100 km

Vegyes: 4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 99 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte2
HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, design
88 %
Komfort
91 %
Kezelhetőség, teljesítmény
87 %
Biztonság
91 %
Ár-érték arány
85 %
Előző cikkMegmutatjuk a MINI John Cooper Works Rally-t, a márka vadonatúj versenyautóját
Következő cikk[TESZT] Suzuki Jimny 1.3 VVT 4WD Style – a mára klasszikussá lett terepes