Főoldal Blog Oldal: 389

[TESZT] Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 Bose – valami megváltozott, de nagyon

Nem kevesebb, mint 21 év telt el azóta, amikor a jelen írásunkban szereplő Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 őse bemutatkozott. Azaz maga a Megane került piacra, fejlett, az akkori kor technológiáit bőven hozó kialakítással, modern formavilággal.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-001

Mára a Megane negyedik generációját tapossa, és olybá tűnik, hogy a korabeli koncepciónak szinte se híre, se hamva, maximum nyomokban létezik egy-két részletében. Nincs apelláta, a Renault Megane teljes, 100 százalékos metamorfózison esett át, s természetesen előnyére válik minden egyes újításra hajazó benyomás.

Korábban már többször is tesztre fogtuk a Renault Megane különböző alternatíváit, most a hangzatos Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 verzió érkezett szerkesztőségünkhöz. A Renault hazai képviseleténél kifejezetten ügyelnek arra, hogy a lehető legoptimálisabb konfiguráció jellemezze a tesztautókat, legyen szó felszereltségről, vagy akár színválasztásról.

A fotók magukért beszélnek; a próbált Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 amúgy is kifejező formavilága ezzel az árnyalattal jóval hangsúlyosabb, mint mondjuk fehér tónussal. Bár a korábbi, hármas szériájú Megane sem volt nevezhető visszafogottnak, vagy kevésbé feltűnőnek, a jelenleg aktuális verzió túlszárnyalja, máris a front részt vizsgálva. A hűtőmaszk még inkább hangsúlyos lett, a kialakítás révén a mellső lámpaburák rajzolata beleolvad a vonalvezetésbe, ráadásul az alsó részeken kis toldást is kapott a plexi, így amolyan horog-sziluettel zárja az íveket. A ködlámpafészkek szintén követik a formaiságot, úgy, hogy a prémiumjelleg bőségesen megmaradjon. Ez a vonal amúgy is erős a jelenlegi Renault-arculatnál, gondoljunk csak a Espace-ra, vagy a Kadjar egy-egy felextrázott variációjára. Ahhoz, hogy az exluzív hatás meglegyen, számos helyen alkalmazták a dizájnerek az ezüstös árnyalatú berakásokat, sok a króm, de kell is – ráadásul nincs eltúlozva egyetlen helyen sem.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-004

Talán ami visszanyúl a Megane 2-höz, az az oldalnézet jellege, azon belül is a far kialakítása a hátsó sárvédőíveknél. A C oszlop alatti felület kissé kinyúlik, hangsúlyozva a far jellegét, de közben nem érezzük úgy, hogy a nyomtáv esetleg növelve lenne az első tengelyéhez képest. Az oldalablakok övvonalai háromnegyedesek, a hátsó ajtóknál felfelé vezetnek, és kimondottan vékony C oszlopot fognak közre.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-003Ha már felemlegettük a fart, nem mehetünk szó nélkül a rendhagyóság fogalma mellett: a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 félreismerhetetlen karakterisztikája itt tetőzik: a zárófények tokozása vékonyra húzottak, megnyújtva egészen a csomagtérajtó közepéig, közrefogva a Renault logót, valamint a Megane feliratot; arányaiban kicsi, viszont kitekintés szempontjából optimális hátsó szélvédővel kiegészítve. A króm kipufogóvég ovális formája hab a tortán, el is várja a szemlélődő, hogy jelen legyen, így teljes az összkép.

Minden változott, a lényegiség viszont megmaradt

Az új Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 sok mindenben változott az előd 3-ashoz képest, ez jól látszik a méretezésben is. Nagyobb lett: a hossz például 4359 milliméter (4302 milliméter az előd), de nőtt a szélesség is, 1814 milliméteresre (1808 milliméter volt), csakúgy, mint a tengelytáv is, jelenleg 2669 milliméter (2641 milliméter). Viszont a magasság csökkentve lett, ezáltal jóval lendületesebbre sikeredett a forma – jelen esetben a Reanult Megane Energy 1.2 TCe 131-nél 1447 milliméter, míg a korábbinál több, mint 2 centi többlet mutatkozott (1471 milliméter).

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-002Megannyi számadat után nézzük a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 enteriőrjét. Mivel magasan felszerelt modellről van szó, nem lepődtünk meg az anyaghasználat minőségétől, hasonlóra számítottunk. Sikerült úgy eltalálni a kialakítás mikéntjét, hogy a kezelőegységek, azok bevonata, valamint az elrendezés praktikuma, egyszóval minden egy globális összeséget alkosson komplexen, elősegítve a vezetés élményét, komfortját. Mindent, ami egy alsó-középkategóriás autótól elvárhatunk, vagy inkább azon felül, hiszen a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 túlmutat szegmensén. Egyébként ez nem az első eset, több gyártónál is érzékelhető, hogy a prémium jelleg felé kacsintgatnak aktívan, ami persze nem baj. Baj lehet viszont, hogy ez sajnos az árazáson is meglátszik, ugyan a tesztelt Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 alig lépi túl a 6 milliós határt, de ez srófolható bőven feljebb, ha nagyobb teljesítményt, hengerűrtartalmat, vagy más hajtásláncot szeretnénk.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-010

A Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 ülő- és hátlapjai teljesen rendben vannak az első traktusban, bár combtámasz nem volt a konfigurációban, ezzel együtt az ülések jól testreszabhatónak tűntek.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-011

Rövid állítgatás után működött is a dolog, az egyébként vaskos, de jó fogású, alul egyenesített ívű kormánykerék is bő skálán volt hangolható.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-009

Folytatva a korábban már jól bevált stílusvonulatot, a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 központi műszeregysége is a jó átláthatóságra, értelmezhetőségre koncentrál, az Espace-ban már megszeretett középkonzol-jelleg itt is visszaköszön. Ennek lényege a viszonylag nagy, mindent átfogó érintésérzékeny LCD, alatta a kezelőszervek, mindez tetszetős vizuális megoldásokkal megspékelve.

Mindenhol kényelmes. Hátul azért kell engednünk egy keveset

Hátul is kényelmes utazni a Reanult Megane Energy 1.2 TCe 131-ben, a lábterek a növelt tengelytávolságnak betudhatóan nagyok, csakúgy, mint a fejterek. Hárman is jól el lehet itt férni, átlagos testalkattal (régi, sokszor visszaköszönő aranyszabály), de az optimumot a 2+2-es megoldás jelenti. A hátsó ülőpad kialakítása is erre hajaz alapvetően, a középső, harmadik ülőhely keményebb, mint a szélsők a megszokott formát hozva.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-012

384 literes csomagtartó kapacitással kell számolnunk a Reanult Megane Energy 1.2 TCe 131ájú ülések esetében, ez nem sok, de nem is kevés, amolyan jó átlag mai viszonylatban. Az osztott háttámlájú ülések állításával 1247 literig is elmehetünk, igaz, ekkor csak az első székek jelenlétével lehet számolnunk.

Régi-új motor, mínusz 500 RPM

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-006Pörgős, nyomatékos továbbra is az 1.2 TCe 4 hengeres benzinmotor, bár történtek átalakítások. A sűrítési arány 10.0:1 lett a korábban alkalmazott 10.5:1-hez képest, a teljesítmény szintén hasonló, 1 lóerős többlet jelentkezik a gyári adatok szerint az új modellnél. A nyomatékcsúcs 205 Newtonméter 2000-es percenkénti fordulatszámon, viszont a leszabályozás 500 RPM-mel kevesebb, 6000 esetünkben.

A Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 benzinese csendesebb is lett az elődjénél, ez jól érzékelhető alapjáratnál az utaskabinban, kevesebb rezonanciával egyetemben. Némi visszafogottság viszont jelen van, ez alapvetően a gyorsulásnál érezhető: 0-ról 100 kilométer/órára 9.5 másodpercet sikerült futnunk, míg a korábbi verziónál ez az érték 9 másodperc alatt maradt.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-014Fentieket elsősorban a fogyasztás optimalizálásának lehet betudni, ami gyakorlatban is megmutatkozott. Bár nem alacsony a városi 7.1 literes átlag, az előző, 2014-es modellévű Megane hasonló 1.2 TCe motorral 7.9-et produkált. Országúti környeztben viszont elemében volt az autó, itt 4.5 litert sikerült kihoznunk az erőforrásból, autópályán pedig 6.8-at, 2700-as percenkénti fordulatszámon hatodik fokozatban. Itt ismét egy kis összehasonlítás: korábban 3150 RPM-et rögzítettünk autópályán, s bizony ez a fogyasztásban is meglátszott, akkor 7.6 literrel zártunk.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-007

Kell ez nekünk

Tehát összességében véve az új Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 motorizáltság tekintetében is mutat némi újdonságot, igaz, ez a lendületen annyira nem látszik, ezzel együtt érzetre a pörgős aspektus még mindig mutatja magát. Valamit valamiért – ha a gazdaságosság oltárán kell áldozni néhány tizedmásodpercet, akkor miért is ne?

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-005

2016 Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1197 cm³

Maximális teljesítmény: 131 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 205 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4359 mm

Szélesség: 1814 mm

Magasság: 1447 mm

Tengelytáv: 2669 mm

Első gumik mérete: 205/50 R17

Hátsó gumik mérete: 205/50 R17

Tömeg, üresen: 1180 kg

Megengedett össztömeg: 1701 kg

Csomagtartó mérete: 384 liter, bővíthető 1247 literig

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 197 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:10.6 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.9 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 5.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 123 g/km

Még több információ a Renault magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Toyota és Lexus sikerek Európában 2016 első felében

A Toyota összesen 476 ezer darab gépkocsit értékesített 2016 első félévében, ami 5,6%-al haladja meg az előző év azonos időszakának értékesítéseit.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-001

A kimagasló siker nem kis mértékben a hybrid Toyota modellek rendkívüli népszerűségének köszönhető, amelyek eladásai 44%-al haladták meg az előző év azonos időszakának eredményeit, és a teljes forgalom 31%-át tették ki: a Yaris Hybrid eladásai 23%-al, míg Auris Hybrid-é 33%-al nőttek, a Prius iránti kereslet pedig több, mint kétszeresére nőtt. Az eredményekből ugyanakkor a gyártó szintén szárnyaló prémium márkája is kivette a részét: a Lexus Europe minden idők legkiválóbb első féléves eredményét érte el, miután a kontinensen az év első hat hónapjában 36 000 új Lexus talált gazdára, 16%-al meghaladva az előző év azonos időszakának értékesítéseit.

A Toyota és Lexus márkák 4,6%-os összesített piaci részesedést elérve 476 000 darab új autót adtak el kontinensen az év első hat hónapjában, 5,6%-al meghaladva az előző év azonos időszakának értékesítéseit. A Toyota Motor Europe (TME) eladásai éves szinten 7,5 százalékkal nőttek az EU-ban és az EFTA térségben.  A TME alá tartozó további területeken (Oroszország, Kazahsztán, Ukrajna, Kaukázusi térség, Törökország és Izrael) a márkák stabil teljesítményt mutattak, miközben a piac átlagosan 8 százalékkal visszaesett. Ennek köszönhetően a csoport 0,6 százalékponttal 8 százalékra növelte piaci részesedését a térségben.

Az első negyedévben elért értékesítési lendületet így a második negyedévben is sikeresen fenntartotta a cégcsoport: az európai eladások újfent jelentősen profitáltak a Toyota és a Lexus hybrid típusai iránt mutatott, töretlenül erősödő érdeklődésből: a hybrid modellek eladásai 44 százalékkal haladták meg 2015 első féléves eredményét, és elérték a 145 160 darabot. A hybrid modellek a TME féléves összeladásainak 31 százalékát tették ki, szemben a tavalyi év egészére mért 24 százalékkal. A TME a 2016-os naptári évben új hybrid értékesítési rekorddal: 280 ezer darabos eladással számol, míg középtávon, 2020-ra a hybridek 50 százalékos részesedése a cél.

„Ha hybrid, akkor népszerű, méghozzá rendkívüli mértékben – gyakran nem győzzük a keresletet gyártási kapacitással. Az év első félévében leginkább ez korlátozta eladásaink növekedését Nyugat-Európában. Reményeink szerint a hybrid modellek elérhetősége javul az év második felére.  A csoport rendkívül erős oroszországi értékesítési teljesítményének (a helyi gyártású Camry és RAV4 típusok egyaránt piacvezető helyen állnak), valamint a Lexus márka folyamatos nyugat- és kelet-európai fejlődésének tükrében magabiztosan remélhetjük, hogy 7 év után először átléphetjük az évi 900 ezer darabos eladást.” – fogalmaz Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe ügyvezető alelnöke.

„44 százalékos hybrid növekedés egyetlen év alatt: ez nagyszerű teljesítmény! Izgalmas látni, hogy összeladásaink 31 százalékát a hybrid modellek teszik ki. A Yaris Hybrid és az Auris Hybrid továbbra is remekül teljesít. A frissen bevezetett RAV4 hybrid valamint az új generációs Prius típusok kezdeti eredményei meghaladták elvárásainkat. A hybridet töretlen lendülete, az új PROACE haszonjármű-család bevezetése, valamint az új generációs Hilux pickup közelgő érkezése együttesen bizakodásra ad okot, hogy a második félévünk ugyanilyen erőteljes lesz.” – teszi hozzá Matt Harrison, a Toyota értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.

A kiemelkedő értékesítési teljesítményben fontos szerepet játszottak a Lexus prémium típusai.  A márka a térség minden piacán számottevően erősítette pozícióját. Oroszországban a Lexus eladásai 17 százalékkal emelkedtek, miközben a prémium szegmens összességében 6 százalékkal zsugorodott.

„Az elmúlt néhány év során nem csupán teljesen megújult a Lexus modellkínálata, de olyan, vadonatúj típusokkal is gyarapodott, mint az NX vagy az RC. A Lexus továbbra is magasan a legnagyobb prémium hybrid gyártó világszerte és Európában. Ez stabil alapokat teremt ahhoz, hogy a jövőben is tovább növelhessük eladásainkat.” – mutat rá Alain Uyttenhoven, a Lexus alelnöke

MINI Experience Drive: vezettük a MINI Clubman ALL4-t

Magyarországon is megvásárolható az intelligens összkerékhajtást kapott MINI Clubman ALL4 modellcsalád. A hazai importőr a jeles esemény apropójaként tesztvezetést szervezett, az útvonal Veszprémen keresztül Balatonalmádi központjáig tartott.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-003

Bár az időjárás a program elején még eléggé mostoha megközelítést mutatott, az odautat egy MINI John Cooper Works kabrióval tettük meg, a 7-es úton haladva, kihagyva az autópályát. Bár a John Cooper Works verzió már járt nálunk tesztelésen, mégis kíváncsian vártuk, mit nyújt majd a lehajtható tetejű verzió. Nyilván teljesítményben hasonló produkció született, mint a „hagyományos” változat esetében, a Performance Control remekbeszabottan tette dolgát (Sport módozatba kapcsolva), az elsőkerékhajtás még vizesebb útfelületen is kiválóan tartotta az autót a helyes nyomvonalon.

S persze az elmaradhatatlan sportos aspektus is jelen volt végig, szolid, néha erőszakosabb bugyborékolással jelezte a kipufogó, hogy bizony könnyedén elszabadulhat a 231 lóerős teljesítmény a 2 literes benzinesből, 320 Newtonméteres nyomatékcsúccsal, némileg több, mint 1 tonnás tömeget mozgatva.

No de kanyarodjunk vissza eredeti témánkhoz, a MINI Clubman ALL4 modellek taglalásához. Miután megérkeztünk Balatonalmádiba, a MINI Experience Drive kamionjában rövid sajtótájékoztató következett, ahol ismertették a legfontosabb részleteket. Megtudtuk, hogy a MINI Experience Drive végigjárja egész Európát, és a fő cél, hogy az érdeklődők megismerhessék az aktuális paletta legfontosabb darabjait. Miután 2000-ben a BMW megvásárolta a márkát, a legfontosabb az volt, hogy a márka mindig a lényegre koncentráljon, maximalizálva az élményt.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-005

Nemzetközi viszonylatban ebben az évben eddig 38282 darab autó talált gazdára, 6,3 százalékos növekedést jelentve a tavalyi adatokhoz képest. Idehaza is jók az arányok, eleddig 76 autót vásároltak, ami 18 százalékos növekedést mutat.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-007

A sajtóesemény kiemelt újdonsága tehát a MINI Clubman ALL4 volt, az intelligens összkerékhajtású modell, ami tulajdonképpen elsőkerékhajtást jelent alaphangon, viszont a hajtás szituációtól függően osztja el a nyomatékot szükség szerint pluszban a hátsó kerekekre is. Tehát ha az útviszonyok megkívánják a stabilabb futást, azonnal érzékel a hajtáslánc, és mind a négy kerék hajtottá válik.

mini-experience-drive-clubman-all4-salgo-andras-autoaddikt

Ez kifejezetten optimális hirtelen megcsúszásnál, vagy instabillá váló kanyarvételezéskor, de csúszós, havas útfelületeken is áldásos hatást fejt ki. Az ALL4 hajtás többletsúlya mindösszesen 60 kilogramm.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-012

Hazafelé három személlyel értelemszerűen egy MINI Clubman ALL4 lett a kiválasztott, az alapból 360 literes csomagtér elegendő volt három kisebb csomagunk elhelyezésére, viszont elégedetten summáztuk az 1250 literes kibővíthetőséget is. A vezetett MINI Clubman ALL4  2 literes, 150 lóerős gázolajossal (20d), 8 sebességes automataváltóval lett felszerelve.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-002

A motor már több ízben bizonyított MINI- illetve BMW modellekben (számos cikk is született a témában), most sem volt probléma az agilitással, dinamizmussal, a 330 Newtonméteres nyomatékcsúcs éreztette hatását 70 kilométer/óráról 130-ra gyorsítva a pályaszakaszra kanyarodás után. Az ALL4 hajtás előnyeit nem tudtuk élesben tesztelni, mivel a korlátozottak voltak a lehetőségek idő hiányában, de egy későbbi teszt során be fogjuk pótolni egész biztosan.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-014

A MINI Clubman ALL4 a tradicionális MINI egyterűsített változatának is definiálható, némi túlzással persze. Itt már ténylegesen három teljes értékű hátsó üléssel gazdálkodhatunk hely szempontjából, ugyanakkor a MINI szellemiség száz százalékosan megmarad.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-013

A MINI Clubman jellegzetessége a hátsó, két irányban nyíló csomagtérajtó, ami még több egyediséget kölcsönöz az autónak, nem beszélve a rakodóhely optimalizálásáról, bővíthetőségéről (ajtón belüli zsebek, rekeszek).

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-001

Bővebb információ a MINI Clubman ALL4-ről a MINI magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-004

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Mazda3 előrendelések és G-vectoring szabályzás Japánban

Japánban már előrendelhető a 2017-es Mazda3, számos frissített és új rendszerrel, amely még inkább fokozza a modell kedveltségét.

mazda3-2017-autoaddikt

Mint mindegyik új-generációs Mazda, a gyár a frissített Mazda3-at is a vezetőt központba helyező filozófia mentén fejlesztette tovább, különös figyelemmel a vezető és az utasok szokásaira, és azon részletekre, amelyek növelik az elégedettség érzését az autóban. A sportos kompaktban ismét tapasztalható lesz egy jó adag „Jinba Ittai” (ló és lovas egysége), melyet a márkaikon MX-5-ben már megszokhattunk – ez a tervezőelv egyre inkább áthatja az összes Mazda-modellt.

A 2017-es Mazda3-ban jelenik meg először a G-vectoring szabályozás. A Mazda új SKYACTIV-Menetdinamikai rendszerei közül ez az első, mely az élvezetesebb vezetés érdekében integráltan kezeli és ellenőrzi a motor nyomatékát, a váltót, a futóművet és a karosszériára ható erőket. A G-vectoring szabályzás úgy változtatja a motor nyomatékát, hogy közben optimalizálja az egyes kerekekre jutó terhelést, ezáltal a vezetés pontosabbá, a haladás kiegyensúlyozottabbá válik, legyenek bármilyenek a vezetési körülmények.

A szoftveres rendszer – mely így nem növeli az autó súlyát – a motor nyomatékát a kormánymozdulatok alapján befolyásolja, és ellenőrzése alatt tartja az oldal- és hosszirányú gyorsító és lassító erőket, hogy optimális terhelést érjen el az összes keréken. Az autó viselkedése ezáltal jobban megfelel a vezető szándékainak, így csökken a nem tudatos kormánymozdulatok száma, s a vezető kevésbé fárad el. Az autóra ható erők harmonizálásával pedig a G-vectoring szabályzás növeli a kényelem-érzetet és csökkenti a karosszéria „kilengéseit” kanyargós, csúszós úton, vagy vészfékezési manővernél. A G-vectoring rendszerrel a továbbiakban más Mazda-modellekben is találkozhatunk majd.

A Mazda legújabb kompaktjának dízelmotoros változatai nagy precizitású feltöltő-szabályzót kaptak, így az autó reakciója még közvetlenebb gyorsításkor. A dízelmotor „kopogó” hangját is tovább csökkentették három kritikus frekvenciasávban (természetes hangfrekvencia kontroll), s mostantól a dízel modellek természetes zajcsökkentő eszközzel rendelkeznek.

A 2017-es Mazda3 dizájnján a tervezők szándékosan alig változtattak, belső tere viszont több kényelmet kínál, vezetéstámogató rendszerei még könnyebbé teszik a vezetést. Head-up kijelzője színes ikonokat használ, melyek segítségével a vezető gyorsabban olvashatja le a szükséges információkat, anélkül, hogy figyelmét el kellene fordítania az útról. A multi-funkciós kormány ergonómiája javult, aktív baleset megelőzési rendszerének részévé vált a továbbfejlesztett városi fékasszisztens, melynek első lézerét kamerás érzékelőre cserélték, ezáltal tágabb sebesség-tartományban észleli a 2017-es Mazda3 előtt haladó autókat és a véletlenül útra lépő gyalogosokat is. A modell a Mazda6-ból már ismerős adaptív LED-fényszórókat kapott – melyek nem tükröződnek, így jobb éjszakai látást biztosítanak, ill. melyek azon LED-sora, mely elvakítaná a szembejövő forgalmat – automatikusan lekapcsol.

A 2017-es Mazda3 még ebben az évben megérkezik a magyar piacra, a hajtáslánc-választék nem változik a korábbiakhoz képest.

Szépségversenyen vesz részt a Lexus LC

A Lexus LC részt vesz a szeptember 4-én megrendezésre kerülő Chantilly Arts & Elegance Richard Mille rendezvény autós szépségversenyén, majd pedig ott lesz ott lesz a szeptember 29-én nyíló Párizsi Autószalonon is.

lexus-lc-500-2016-autoaddikt-002

Miután ellátogatott Spanyolországba, Hollandiába, Németországba és az Egyesült Királyságba, a Lexus új luxuskupéja, a lenyűgöző LC szeptemberben Franciaországban folytatja európai turnéját (#LCOnTour).

A Lexus LC szeptember negyedikén vesz részt az idén harmadszor megrendezésre kerülő, neves Chantilly Arts & Elegance Richard Mille rendezvényen. A nemzetközi jelentőségű esemény első számú programja a Concours d’Elegance autókiállítás, ahol az Lexus LC is megmutatja lenyűgöző formatervét. Mindössze néhány héttel később, szeptember 29-én veszi kezdetét a Párizsi Autószalon, ahol az LC ismét színpadra áll, hogy október elsejétől megcsodálhassák a kiállítás látogatói.

A Lexus LC, a Lexus márka kétajtós zászlóshajója 2017 tavaszától kapható kétféle hajtáslánccal. A full hybrid LC 500h 3,5 literes V6-os benzinmotort és a Lexus vadonatúj Multi Stage Hybrid rendszerét kapja meg, amely minden eddiginél közvetlenebb gázreakciókat kínál, és ezáltal hamisítatlan sportautós menetteljesítményeket tesz elérhetővé. A Lexus LC 500 5.0 V8 benzinmotorja a luxuskategóriában világújdonságnak számító, frissen kifejlesztett, tízfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozik. Az LC a legelső olyan Lexus modell, amely a közvetlenebb, egyszersmind kifinomultabb vezetési élményt kínáló, vadonatúj GA-L padlólemezre épül.

BMW X4 M40i-t vezet Magyarországon Mélanie Astles, a Red Bull Race egyetlen női pilótája

Magyarországon is BMW-vel közlekedik versenye hetében Mélanie Astles ötszörös francia műrepülőbajnok. Ráadásul egy X4 M40i modellel.

melanie-astes-bmw-x4-m40i-autoaddik

Mélanie Astles ötszörös műrepülőbajnok Franciaországban, aki a Red Bull Air Race versenysorozat budapesti futamában első és egyetlen női pilótaként versenyez majd a Challenger Cup újoncaként. Az európai és a világranglistákon az első 10-be került hölgy nemcsak pilótaként, de a BMW francia szervezetének M nagyköveteként is ismert.

Mélanie Astles repülés iránti szenvedélye már 18 éves korában kialakult, elkötelezettsége és kitartó munkája első sikereként a Francia Kupa Espoir (új reménység) kategória díját is elnyerte kezdő műrepülőként. Folyamatos fejlődését egyre komolyabb kategóriákban való versenyzés, majd a francia műrepülő válogatottba való meghívás jellemezték. 2015-ben a műrepülő csúcskategória, az Unlimited 5-ik legjobb női pilótája volt a világon.

A 2016. július 16-17-én megrendezésre kerülő Red Bull Air Race versenyre különleges meglepetéssel készül. A külön a budapesti futamra egyedileg tervezett, a magyar zászló színeit magán viselő sisakját árverésre ajánlja fel a pilótanő, hogy az abból származó bevételekkel a Les Ailes du Petit Prince, egy francia fogyatékkal és egyéb betegséggel élő gyermekek javára gyűjtő szervezetet támogathassa. Mélanie számára a sisak különleges jelentőséggel bír, hiszen azt élete első két versenyén viselte, a magyar futam során pedig egy nemes célra gyűjthet általa.

A BMW Group Magyarország egy vadonatúj BMW X4 M40i modellt ajánlott fel Mélanie-nak budapesti tartózkodására, így a pilóta az általa jól ismert és Franciaországban képviselt BMW M modellek sorát egy újabb vezetési élménnyel gazdagíthatja. A BMW X4 M40i a márka legújabb M Performance modellje. Az autó egy új M Performance Twin Power Turbo soros hathengeres erőforrással rendelkezik, mellyel 360 lóerős teljesítményt és 465 Nm csúcs-forgatónyomatékot ér el. A 250 km/h-re elektronikusan korlátozott végsebességű modell 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, intelligens hátsókerék-hajtásra optimalizált BMW xDrive meghajtásával minden eddiginél sportosabb és biztonságosabb vezetési élményt garantál kategóriájában. Az autó egyedi BMW M dizájn elemeit a Ferric Grey (vas-szürke metál) visszapillantó tükrei és BMW vese lamellái fokozzák, illetve az autó sportos és exkluzív lényét a BMW M modelleknél elérhető Long Beach Blue fényezés teszi teljessé.

Több százan tesztelték a BMW motorkerékpárjait

Május végéig tartó, mintegy másfél hónapos nyereményjátékot szervezett a BMW Motorrad Magyarország motorosok számára. A játék végén a tesztmotorozásra jelentkezők között a BMW három bukósisakot sorsolt ki, amit nemrég vettek át a szerencsés nyertesek.

bmw-motorteszt-nyertesek-autoaddikt

„A tesztvezetésen az új „vizest”, a BMW R 1200 GS Adventure-t választottam, mert szerettem volna  összehasonlítani a saját motorommal, ami egy „sima” 1200 GS. Sokkal jobban kezelhető az enyémnél, szinte „kezes bárány”. Nagyon jól gyorsul, maximális  biztonsággal lehet vele közlekedni. A terveim között már most szerepel a motorom lecserélése, és csakis a „vizes” Adventure jöhet szóba! A nyereményt, a BMW GS bukósisakot az enduró jellegű motoromhoz választottam. Régóta szerettem volna egy könnyű, karbonszálas sisakot, és mivel ez a nagyvonalú lehetőség adódott, örömmel éltem vele. Nagyon kellemes viselet, élmény benne motorozni, az R 1200 GS Adventure-höz hasonlóan ezt is csak ajánlani tudom mindenkinek“ – mondta el az első nyertes, Pánczél Tibor.

A végül a BMW System 6 EVO bukósisakot választó Hidvégi Áron kedvence a BMW R NineT, „a hihetetlenül egyedi, letisztult retro stílusával”. „Egyszerűen nincs rajta semmi felesleges légterelő vagy idom. Kevés motorról lehet elmondani, hogy egy igazi karakter, vagy egyéniség, de ez a modell ilyen. Miután a nyeremény ténye tudatosodott bennem, egyfajta eufórikus állapotba kerületem és a legstílusosabb sisakot szerettem volna kiválasztani, ez pedig a klasszikus nyitott BMW Legend (NineT) sisak lett volna, egy jó szemüveggel… tiszta ’70-es évek. Később egyre inkább a racionális érvek kezdtek előtérbe kerülni, és miután sok jót hallottam a BMW System 6 EVO-ról, mind kényelem, mind csendesség terén, amellett döntöttem. Azóta voltam vele túrázni, városban is, és minden várakozáson felül teljesített.“

„A teszten egy BMW R 1200 GS modellt próbáltam ki. Jelenleg is egy hasonló, de már 9 éves motorom van, és kíváncsi voltam, hogy milyen lett több modellváltás után. Legjobban a sokkal kisebb erőt igénylő kuplung és az élénkebb gázreakció tetszett. Nemrég vásároltam egy BMW System 6 EVO sisakot, ami túrázásra kiváló, de elég gyakran járok úttalan utakon, erdőben, ahová jobb egy könnyű, jól szellőző enduró sisak, ezért választottam a BMW GS modellt. A sisak átvétele után ebben jöttem haza 3 óra alatt és már ezen az első úton is kényelmes volt, sehol sem nyomott. Azóta is használtam és maximálisan meg vagyok vele elégedve” – osztotta meg az élményeit Pető Csaba.

Toyota Mirai az alkalmazottaknak: egy holland cég elképzelései

Az egyik vezető holland gáz- és elektromos energia szolgáltató vállalat, a Stedin két Toyota Mirai üzemanyagcellás gépkocsit lízingel négyéves futamidővel: a kezdeményezés távlati célja, hogy a céges flottában 2020-re többségbe kerüljenek a nulla károsanyag-kibocsátású járművek.

toyota-mirai-hollandia-autoaddikt

Ezzel Nagy-Britannia, Dánia, Németország, Belgium és Norvégia után Hollandia a hatodik olyan európai ország, ahol elérhető a világ első üzemanyagcellás szedánja. A tervek szerint a vállalat lehetővé teszi a felsővezetőktől a szerelőig bárki kipróbálhassa az üzemanyagcellás autókat, és megismerhesse a jövő alternatív meghajtási láncát.

Habár a japán mirai szó jelentése ‘jövő’, egy független holland gáz- és elektromos szolgáltató, a Stedin azt szeretné megmutatni, hogy az üzemanyagcellás járművek már ma is praktikusan használhatók. A Stedin két hidrogén üzemű Toyotát bérel négy éves időtartamra, és ez idő alatt minden alkalmazottja beosztásától függetlenül lehetőséget kap arra, hogy vezesse az autókat. A Toyota Mirai, a világ első üzemanyagcellás szedánja a fedélzeti üzemanyagcella kötegekben előállított elektromos árammal működik. Az üzemanyagcellákban a tartályban tárolt hidrogén kölcsönhatásba lép a légköri oxigénnel; a folyamat egyetlen mellékterméke a vízpára.

A hidrogén, mint tiszta energiaforrás számtalan előnnyel rendelkezik. Amellett, hogy a Toyota Mirai üzemanyagaként szolgál, arra is alkalmas, hogy felvegye az energiahálózatban fellépő csúcsokat olyankor, amikor a felhasználás csekély, ám a termelésben többlet jelentkezik. A Stedin a jövőben tovább kutatja a hidrogénben rejlő üzleti lehetőségeket.

„Céges járműflottánkat fenntarthatóbbá kívánjuk tenni; 2020-ra a gépkocsiállomány nagy része nulla emissziójú autókból fog állni. Ez nagy kihívás, mert 1700 kishaszonjárművünk, 900 személygépkocsink és 600 privát lízingjárművünk van: ez az ország egyik legnagyobb kereskedelmi célú flottája. Fontos szerepet szánunk a teljesen elektromos üzemű gépkocsiknak. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy a hidrogén izgalmas alternatíva. A Toyota Mirai típusok révén megvizsgálhatjuk, hogy életképes-e a technológia, és hogy létezik-e széles körű támogatás az ilyen jellegű járművekre Hollandiában” – fogalmazott  Frans van de Noort, a Stedin operatív igazgatója a Toyota Mirai kulcsainak átvételekor.

A Toyota Mirai hollandiai értékesítése ebben a hónapban veszi kezdetét. A holland kormány pénzügyi politikája egyértelműen megerősíti az új hidrogén technológia piaci bevezetésére irányuló állami támogatási szándékot. A fogyasztók számos különböző pénzügyi előnyt élvezhetnek, a luxus- és útadó 2020-ig történő elengedésétől kezdve a cégautók magánhasználatát terhelő, természetbeli juttatásokra vonatkozó adókulcs 4 százalékra történő mérsékléséig, hiszen a Toyota Mirai károsanyag-kibocsátástól mentes gépkocsi.

A Toyota egyértelmű ígéretet tett arra nézve, hogy 2050-re (a 2010-es szintekhez képest) 90 százalékkal csökkentse új gépjárműveinek CO2-kibocsátását. A vállalat hisz abban, hogy a hidrogén üzemanyagcellás járművek kulcsszerepet játszanak ezen ambiciózus célkitűzés megvalósításában. A Toyota több mint húsz éve foglalkozik az autóipari célú hidrogén üzemanyagcellás technológia kutatásával és fejlesztésével. Ezen erőfeszítések kézzel fogható eredménye a Toyota Mirai, mely említésre méltó, nulla károsanyag-kibocsátású gépkocsi, amelynek üzemanyagtartálya 3-5 perc alatt feltölthető, és amely egy feltöltéssel akár 550 kilométert képes megtenni. A Toyota 2014 decemberében kezdte meg a Mirai kereskedelmi forgalmazását.

A mai napig Japánban, az Egyesült Államokban, Németországban, Nagy-Britanniában, Dániában, Belgiumban és Hollandiában vehették át üzemanyagcellás szedánjaikat az ügyfelek; az első piacokhoz még idén csatlakozik Svédország.

Így áll össze egy SEAT színpalettája

Egy szín összeállításához pigmentre, alumíniumra és csillámra van szükség – nincs ez másként a SEAT berkeiben sem.

seat-szinpaletta-autoaddikt

Az arányok változtatásakor szinte végtelen a színváltozatok lehetősége, manapság mégis 12 tónus uralja az autók színváltozatait.

Természetesen mindent gondos tervezés előz meg. Mielőtt egy új autón elkezdenek dolgozni, a design csapat méri fel a leendő gépkocsi alapvető jellegzetességeit. Ennek megfelelően a színválaszték e folyamat egyik fontos eleme. Ebben nagy szerepe van az autó méretének és formájának. “A kisebb autók világosabb vagy általánosabban használt színeket kaphatnak, míg a nagyobbaknál a sötétebb, metál tónusok a megfelelőek” – mondja Jordi Font, a SEAT színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének munkatársa.

A másik fontos tényező, hogy kinek szánják a tervezés alatt álló autót. Világosabb, vagányabb színek kerülnek előtérbe, ha az autót elsősorban fiataloknak szánják, míg az idősebbek a hagyományosabb színárnyalatokat kedvelik. Mindezek mellett fontos az is, hogy az autót milyen jellegű tevékenységhez szánják, mert például egy sportos autónak sohasem olyan a színe mint egy SUV-nak, mert ez utóbbinak a természethez közelebbi színek felelnek meg jobban.

Hasonlóan fontos, hogy az adott piacra kerülő autót milyen éghajlati vagy kulturális közegben használják majd, de mindezek ellenére 3 tónussal – a feketével, a fehérrel és a szürkével – sosem lehet hibázni. Ezek az Európában legnépszerűbb színek, amit egy erre vonatkozó kutatás is megerősített. A SEAT szakembere ehhez még azt is hozzáteszi, hogy a színválasztás alapja “az informatív fantázia”, tehát a széleskörű információkon, kutatásokon, elemzéseken alapuló elképzelés. A SEAT színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének feladata, hogy már három évvel a megjelenés előtt javaslatokat tegyenek, melyeket a legfontosabb divatirányzatok és építészeti trendek tanulmányozása során mérnek fel.  A festék laboratórium viszont már a vegyi üzem és a kreativitás találkozási pontja, mivel a végleges színválaszték több mint száz változat és ezer liter festék felhasználásával ölt testet. E tevékenységre nagyon komoly hangsúlyt fektetnek, mert a színek központi szerepet játszanak a vásárlói döntésekben.

A színek több változatból történő kiválasztásában Jordi Font szerint a legfontosabb a “szándék megjelenítése”. A SEAT Ateca esetében ilyen volt például a metálnarancs szín, a Samoa Orange kiválasztása. Amint azt a SEAT szakembere kiemelte, ebben az inspirációt a márka szülővárosa adta: “Tengerparti városként Barcelona ideális hely, hogy láthassuk a napfelkelte színeit. A horizonton felbukkanó narancssárga színárnyalat varázslatossá teszi a nap indítását, és ezt az egyedi pillanatot szerettük volna megragadni. A szín ugyanis alapvető az érzelmek felkeltéséhez, az autók tulajdonosai ezen keresztül határozzák meg, hogy milyenek szeretnének lenni, és hogyan kívánják önmagukat láttatni. Ugyanis ugyanannyi szín van, mint ahány egyedi stílus, és a színek végső soron azért vannak, hogy megéljük és érezzük őket”.

A Ford GT kiválóan testre szabható, így a vásárlók egyénisége jól kifejezhető

Szín- és anyagválasztéka is érzékletesen tükrözi a Ford GT innovációit és technológiáit.

ford-gt-enterior-autoaddikt

A Ford dizájnerei a színek tudatos használatával irányítják a figyelmet az autó innovatív megoldásaira, hatásosan hangsúlyozva ki a hatékonyság és a teljesítmény esztétikáját.

“Az új modellhez kifinomult szín- és anyagválasztékot alakítottunk ki, amiből sugárzik az energia; olyan megoldásokat kerestünk, amelyek érzékletesen fejezik ki egy nagy teljesítményű autó nyersességét, ugyanakkor szemet gyönyörködtetőek” – mondta el Barb Whalen, a Ford színekért és anyagokért felelős formatervezési igazgatója. “A vadonatúj Ford GT minden eleme nemzetközi tervezéssel született, hogy tökéletesen tükrözze az autó lenyűgöző erejét.”

A karbonszálas anyagok – amelyek hagyományos díszítőelemei a nagy teljesítményű autóknak – szerkezeti elemként is jelen vannak a Ford GT-ben, ugyanakkor vizuálisan is érzékeltetik a szupersportkocsi kis tömegű felépítményét.

A műszerfal teljes egészén látható a karbonszálas kialakítás, a külső szénszálas burkolóelemekhez pedig a vásárlók többféle (fényes, matt vagy Shadow Black) felületi kidolgozást is választhatnak. Az opciók révén az autó még inkább személyre szabott benyomást kelthet – attól függően, hogy a vevő a versenyzés vegytiszta élvezetét, a magabiztos teljesítményt, vagy éppen Ford GT agresszív kiállását szeretné kihangsúlyozni.

A Ford kínálatában most jelenik meg először azok a színskála, aminek révén a Brembo féknyergek is egyedivé varázsolhatók; a karbon-kerámia féktárcsákra markoló, egy tömbből mart, hatdugattyús féknyergek alapfényezése eloxált fekete, de a kínálatban ezüst, kék, narancs és vörös szín is szerepel.

A Ford GT karbon-kerámia féktárcsái rendkívül kis tömegűek: több mint 50 százalékkal könnyebbek egy hasonló méretű öntöttvas tárcsánál. A fékrendszer technológiája a Formula 1-es versenygépek karbonszálas féktárcsáiból származik, és a fékfolyadék kismérvű mozgásával működik, ami jobb pedálérzetet eredményez. A Ford és a Brembo együttműködésével optimalizált beépített hűtőrendszer a legkülönfélébb terhelések mellett is tökéletes fékhatást biztosít.

“A vadonatúj Ford GT egy vérbeli amerikai szupersportkocsi” – vélekedett Dan Sandberg, a Brembo North America elnök-vezérigazgatója. “Éppen ezért tökéletes választás hozzá a Brembo fékrendszer, amely ugyanolyan magas színvonalat és innovatív technológiát képvisel, mint maga az autó, és hatékonyan fokozza a vezetés élményét.”

Az utastér tervezői visszafogottan alkalmazták a színeket, amelyekből egy kevés az üléstámlákra is jutott, mivel ezek az elemek kívülről is láthatók. Az utasoldali, kétrészes műszerfal színezése az ajtók felnyitása után vizuális egyensúlyt teremt a többi díszítőelemmel.

A kabin selyemfényű burkolatai és fényezései az utasoldalon érvényesülnek erősebben, hogy menet közben ne vonják el a vezető figyelmét.

A vadonatúj szupersportkocsi funkcionális formáinak megtervezésekor a dizájnerek figyelme minden részletre kiterjedt. Az ülések vízszintes bordázása például szélesebbnek láttatja a szűk teret, s a tervezők választása azért esett az Alcantara® szövetkárpitra, mert az nemcsak prémium minőségű, hanem könnyű is.

A Ford ajánlatában szerepel néhány színkombináció, amelyek harmonikusan összehangolják külső és belső burkolatok, a féktárcsák és a sportos hangulatú sávok árnyalatait. A fényezések választékában nyolc ragyogó szín található – tisztelgésként a Ford motorsport-hagyományai előtt. Ezek egyike a látványos Liquid Blue árnyalat, amely hatalmas sikerrel mutatkozott be a 2015-ös Észak-Amerikai Autókiállításon

“Ezek nem trendi színek, ahogyan a Ford GT sem egy trendi autó” – jelentette ki Whalen. “Ez egy klasszikus: valódi versenyautó, ami rászabadul a közutakra.”

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK