Főoldal Blog Oldal: 398

Sok európai szívesen osztaná meg autóját a Ford felmérése szerint

A Ford újabb szerteágazó kutatást végzett. Volt idő, amikor még a bizalom legmagasabb fokát jelentette, ha autónk kulcsait odaadtuk valakinek. Mára megváltozott a helyzet, így az is büszkeséget és örömöt jelenthet számunkra, ha az autómegosztás keretében mások használhatják járművünket.

ford-auto-megosztas-autoaddikt

Ez a végkövetkeztetése annak az új európai közvélemény-kutatásnak, amit a Ford Motor Company rendelt meg, hogy jobban átlássa az egyre népszerűbb megosztási kezdeményezések (autók, szakmák és szolgáltatások) gazdasági hátterét.*

A 10.016 francia, német, olasz, spanyol és brit válaszadó 55 százaléka szívesen megosztaná autóját pénzért; 44 százalékuk ugyanezt az otthonával, 33 százalékuk pedig a mobiltelefonjával is megtenné – sőt az emberek 17 százaléka akár még a kutyáját is megosztaná.

A megkérdezettek többsége másoknak is megengedné, hogy vezessék az autóját (78 százalék) vagy csomagokat szállítsanak vele (78 százalék), és túlnyomó többségüket kifejezetten érdeklik a környezetükben elérhető megosztási szolgáltatások. 76 százalékuk szívesen használna telekocsi-szolgáltatásokat, 73 százalékukat pedig a parkolóhely-megosztás, illetve 72 százalékukat az autómegosztás is érdekelné.

“Az autóktól kezdve a zenén át egészen a nyaralásokig az emberek egyre több területen készek elfogadni a megosztást és az ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat. Okostelefonunk segítségével gyorsan és könnyen kölcsönkérhetjük valaki más dizájner-cipőjét, fűnyíróját, vagy megszervezhetjük, hogy mi sétáltatjuk meg a kutyáját,” mondta el Will Farrelly, a Ford Intelligens Mobilitás felhasználói élményért felelős fejlesztője. „A mobilitás szerves részévé váló megosztás (legyen szó akár autómegosztásról, telekocsiról, csomagszállításról vagy bármi másról) rugalmas megoldást kínál, méghozzá sokkal takarékosabb formában, ráadásul a közlekedés zsúfoltságát is csökkenti.”

A megosztási üzletág évente több mint 13 milliárd eurós forgalmat generál világszerte, és az előrejelzések szerint ez az összeg 2025-re akár a 293 milliárd eurót is elérheti, amelyből az autómegosztás forgalma 23 százalékot tehet ki.** Farrelly a mai napon egy “A Mobilitási Ökoszisztámák Jövője” című kerekasztal-beszélgetésen vett részt a párizsi OuiShare Fesztiválon, a világ legnagyobb, a megosztási üzletággal foglalkozó rendezvényén.

A Ford jelenleg is dolgozik az új lehetőségek kiaknázásán is a Ford Intelligens Mobilitás terv alapján, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén.

A FordPass, a vállalat új felhasználói élmény platformja idén jelenik meg Európában. A FordPass új partnerei közé tartozik majd a BP, valamint a Mobile City piacvezető parkolásidíj-fizető vállalat. A FordPass platformban a Ford Germany által kínált Ford CarSharing program is megjelenik, amit a számos partnert összefogó Flinkster Carsharing autómegosztó vállalat működtet.

A felmérés eredménye szerint a spanyolok hajlanak leginkább arra, hogy pénzért cserébe megosszák autójukat (61 százalék). Utánuk az olaszok következnek a sorban (58 százalék), majd a franciák (56 százalék), a britek (50 százalék) és a németek (48 százalék). A franciák 87 százaléka érez kedvet ahhoz, hogy utasokat vegyen fel autójába, míg az olaszoknál ez az arány 86 százalék, a németeknél 82 százalék, a spanyoloknál 80 százalék, a briteknél pedig 58 százalék.

A megosztást leginkább a fiatalok és a férfiak találják jó megoldásnak: a férfiak 61 százaléka kész arra, hogy járművével részese legyen egy autómegosztó szolgáltatásnak, míg a nőknél ez arány 49 százalék. Ugyanakkor a 25-34 éves korosztályban a férfiak és a nők 68 százaléka nyitott erre az ötletre.

A Ford Carsharing ugyanúgy működik a kis- és közepes városokban, mint a nagyvárosokban. Ma már 176 Ford Carsharing állomás szolgálja ki ügyfeleket, akik a Ford Carsharing és a Flinkster közti megállapodásnak köszönhetően mintegy 3600 jármű közül választhatnak.

Londonban fut a Ford GoDrive autómegosztó pilotja, ami a valós autóhasználat utáni fizetést és a garantált parkolást teszteli a városban. Emellett a Ford 2015-ben Belgium első peer-to-peer rendszerű autóbérlési piacterével, a CarAmigo-val is együttműködésre lépett, a Ford Credit pedig egy hat hónapon át futó pilot-programot indított útjára az Egyesült Királyságban, amelynek keretében a brit autósok ezrei adhatják bérbe járművüket más autósok számára.

Az USA-ban a Ford kísérleti jelleggel üzemelteti a Dinamikus Ingajáratot, amely igény szerint fuvarozza a dolgozókat az egyik helyről a másikra a dearborni kampuszon. Ugyancsak ebben az évben mutatta be a vállalat a SYNC 3 technológiához kapcsolódó MyBoxMan alkalmazást, aminek segítségével a felhasználók pénzt kereshetnek azzal, hogy elvállalják mások csomagjainak kiszállítását.

Íme Jack, az Audi kísérleti autója: erősödik a márka automatizált vezetés terén belüli pozíciója

A legújabb Audi A7 piloted driving concept kísérleti modell – Jack – immár azt is megtanulta, hogyan kell az autópályák egyes vezetési manővereit nem csupán önállóan, hanem mindenekelőtt a közlekedés többi résztvevőjére tekintettel végrehajtani.

audi-a7-jack-autoaddikt

Jacket immár a mindenkori menethelyzethez harmonikusan alkalmazkodó, kimondottan biztonságos, egyben különösképpen interaktív vezetési stílus jellemzi – kísérleti autó társasági kapcsolatokkal.

Az Audi folyamatosan fejleszti önállóan közlekedő kísérleti autóit. Jack – ez az Audi A7 piloted driving concept belső beceneve – közlekedése most még természetesebben hat, ami például a veszélyes helyeken való közlekedés során is megmutatkozik. Jack például enyhén megnövelt oldaltávolságot tartva előzi meg a tehergépkocsikat, a sávváltásra pedig az irányjelzés mellett a sávelválasztó útburkolati jelek megközelítésével utal – pontosan úgy, ahogyan az emberi vezető jelezné szándékát környezete felé.

Különösen jól érzékelhető Jack együttműködő karaktere, ha például más járművek kívánnak épp besorolni az autópálya forgalmába. A kísérleti autó ekkor a választott menetprofil függvényében dönt arról, hogy a pillanatnyi menethelyzet gyorsítással vagy fékezéssel oldható meg mindenki számára optimálisan. További fejlesztés, hogy kívánságra a navigációs rendszer az automatikus vezetéssel megtehető lehető legnagyobb távolság jellemezte útvonalat is kiszámítja.

Az automatizált vezetés „szuperagya” a vezetői segédrendszerek központi szabályozóegysége, röviden zFAS, amely a legkorszerűbb, nagyteljesítményű processzorokkal értékeli ki valós időben az érzékelők jeleit a környezet ideális matematikai modelljének felállítása szolgálatában. Ez a lehető legpontosabban képezi le a pillanatnyi közlekedési helyzetet, a zFAS így időben kalkulálhatja ki a megfelelő manővert – mintegy „a jövőbe pillantva”.

Az automatizált vezetést nagyobb biztonság és a közlekedési infrastruktúra hatékonyabb kihasználása, a vezető számára pedig színvonalasabb kényelem jellemzi. Az Audi már eddig is több rendszert fejlesztett ki jól bevált technikáiból a támogatott vezetéshez, a közlekedési torlódásokban segítő, immár sorozatgyártású berendezése jelenleg az Audi A4 és az Audi Q7 kínálatában is megtalálható.

Az Audi újra és újra látványos akciókkal mutatja be az automatizált vezetés terén elért eredményeit. Az Amerikai Egyesült Államokban például egy vezető nélküli Audi TTS rajzolta fel a márka négy karikáját egy sósivatagba, illetve teljesítette ugyancsak pilóta nélkül a Sziklás-hegységbeli Pikes Peak legendás hegyiversenyének távját, Hockenheim pályáján pedig egy szintén vezető nélküli Audi RS 7 Sportback körözött 2014 őszén, mégpedig mindvégig a fizika határain autózva. Azóta a közutakon is bemutatta az Audi az automatizált vezetés következő fejlesztési szintjét, például az Amerikai Egyesült Államok autópályáin valós közlekedési körülmények között, a Nyugati-partról indulva egészen Las Vegasig.

A jövő az internetes hálózatoké, ami az automatizált vezetésre is érvényes. Az autók és a környezeti infrastruktúra a jövőben mind intenzívebb kommunikációt folytat egymással. Ennek fontos feltételei azok a közös információs interfészek, amelyek révén még jobban kiaknázhatók az automatizált vezetés kínálta lehetőségek az autópályákon. A németországi A9 autópálya a Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium által digitális tesztterületté nyilvánított szakasza ideális feltételeket kínál a jövőbeni funkciók és koncepciók a Bajor Állam, az autóipar és az IT-szektor szakembereivel közösen folytatott kiértékeléséhez, illetve továbbfejlesztéséhez. A négykarikás márka itt újabb alkalommal vizsgálhatja a Car-to-X kommunikáció műszaki lehetőségeit, valós közlekedési körülmények között és valós idejű adatátvitellel.

A változtatható tartalmú közlekedési táblák információi például a jövőben digitális úton immár közvetlenül az autóba továbbíthatók, így támogatva a forgalom zavartalan áramlását. Az Audi partnereivel közösen a jövőbeni 5G kommunikációs szabványnak megfelelő komponenseket is fejleszt, illetve tesztel. A fejlett Car-to-X kommunikáció – ideiglenesen engedélyezett használata esetén – akár a leállósáv késedelem nélküli igénybevételét is lehetővé teszi az automatizált vezetésű autók számára.

Egy lépéssel tovább halad az ugyanazon az úton közlekedő járművek közötti Car-to-Car kommunikáció, amellyel a veszélyes helyek és baleseti helyszínek valós időben jelenthetők. Az automatizált vezetéssel közlekedő gépkocsik sebessége ennek megfelelően mindenkor automatikusan a potenciális veszélyhez igazodik.

Az autópályán működő automatizált vezetés számára különösen nagy jelentőségű a helyi infrastruktúra, az autó beépített érzékelőin túl ugyanis a környezet megfelelő jelei segítségével biztosítható a kellően előrelátó vezetés. Az Audi – az A9 autópálya tesztszakaszán dolgozó – partnerei például speciális anyagú és belső kialakítású útjelző oszlopokat tesztelnek, amelyeket az autók radarszenzorai nagyobb távolságból is érzékelhetnek. A résztvevők emellett különleges közlekedési táblákat is vizsgálnak ezen a szakaszon, pozíciójuk nagypontosságú meghatározását téve lehetővé a kísérleti járműveknek a forgalmi sávok között.

A legtöbb ügyfél számára azonban az autópálya-lehajtó és a városok közötti szakaszon adódó közlekedési helyzetek komplexitása is egyre növekszik. Ez az úgynevezett „First Mile” áll az Audi kutatása középpontjában egy további, az Ingolstadt-Süd autópálya-kijárat környéki tesztszakaszon. Ingolstadt városával közösen 2017-től különleges konstrukciós – például különböző útpadka-kivitelek – és technikai megoldásokat – mint speciális érzékelők – tesztelnek e csomópontban. Az Audi automatizált vezetésű kísérleti járműveit már az új infrastruktúra tervezési szakaszába is be kívánják vonni. A kísérleti üzem 2018-ban indulhat.

Mille Miglia: a legendás BMW 328 is rajthoz áll

A nem kevesebb, mint 1000 mérföldnyi utazást felölelő észak-olaszországi emlékverseny négy napján a bajor gyártó a hamisítatlan járműipari klasszikus megszületésének nyolcvanadik évfordulóját ünnepli.

bmw-328-mille-miglia-autoaddikt

Az 1927 és 1957 között időről időre megrendezett Mille Miglia megbízhatósági verseny a világ legkeményebb hosszú távú megmérettetéseként nyitott új fejezetet a járműipar történelemkönyvében. Az ezer mérföldes utazásokat tartogató egykori futamoknak 1988 óta minden évben a legendás járműklasszikusok hagyományőrző versenye állít emléket, az Észak-Olaszország útjain keresztülvezető modernkori ezer mérföld pedig mind a mai napig százezrével toborozza össze az ikonikus járművek legnagyobb rajongóit: 2016-ban közel 450 történelmi sportautó gurul majd végig május 19-22. között a Brescia – Róma – Brescia útvonalon, számtalan világhírű város érintésével. A hosszú távú emlékfutam hagyománytisztelő szabályrendszere szerint a megmérettetésen csak azok a járműtípusok vehetnek részt, amelyek 1927 és 1957 között legalább egyszer rajthoz álltak a versenyen, s ilyen a BMW 328 modell is. A BMW Group Classic idén a hamisítatlan járműipari klasszikus nem kevesebb, mint hat tagjával képviselteti magát a Mille Miglia ezermérföldes utazásán, stílusosan ünnepelve meg ezzel a legendás roadster megszületésének nyolcvanadik évfordulóját.

A múltidéző müncheni szextett ugyanakkor a BMW 328 modell és a Mille Miglia közötti történelmi párhuzamnak is emléket állít: a világpremierjét az 1936-os Eifel Race megmérettetésen ünneplő klasszikus BMW 328 első ízben 1938-ban debütált a Mille Miglia ezer mérföldjén, amelyet a 2.0 liter hengerűrtartalmú járműosztályban azonnal meg is hódított. Noha két évvel később nagyobb és erősebb motorokkal álltak rajthoz, az ellenfeleknek így sem volt esélyük a győzelemre: Fritz Huschke von Hanstein és Walter Bäumer az összetett ranglista abszolút első helyére érkezett be a BMW 328 Mille Miglia Touring Coupé modellel, mintegy tizenöt perces előnnyel a második helyezett előtt. Sőt mi több, a megmérettetés harmadik, ötödik és hatodik helyén ugyancsak a BMW 328 modell száguldott át a célvonalon, így a csapatok közötti pontverseny arany serlegét is a bajor gyártó nyerte el.

A trófeát elsősorban nem a legendás roadster erőforrásában rejlő kimagasló teljesítmény, sokkal inkább a modell optimalizált súlya, alacsony légellenállása, példaértékű megbízhatósága és tökéletes úttartása érdemelte ki, amelyekkel a BMW 328 örök érvényű győztesként írta be magát a Mille Miglia történelemkönyvébe. 2016-ban a BMW Group Classic az 1937-ben gyártott BMW 328 Berlin-Rome Touring Roadster modellt és az 1939-es BMW 328 Mille Miglia Roadster modellt is az ezermérföldnyi utazás rajtrácsára gurítja. A professzionális autóápolási termékeket forgalmazó Sonax csapata a BMW Group Classic hosszú távú járműipari partnereként ráadásul a müncheni kollekció egy vörös BMW 328 modelljét is elindítja az emlékversenyen.

A 2016-os Mille Miglia hagyományosan az észak-olaszországi Brescia városában rajtol el, május 19-én délután. Az első szakasz Verona és Ravenna városain vezet keresztül, egészen az Adriai-tenger partján fekvő Rimini városáig. A második szakasz során a mezőny előbb San Marinóba, majd Macerata és Ascoli városaiba látogat el, végül pedig megérkezik Rómába, ahol elképesztő fogadtatás várja majd a járműcsodákat és az indulókat. A futam Siena érintésével a harmadik nap déli óráiban már a Toszkána szívében található Poggibonsi városában tart majd, amelyet Pisa és Lucca városai követnek. A szombat délutáni utazás a legendás Futa Pass szoroson és a Raticosa Pass hegyvidéki átjárón is keresztülkalauzolja majd a résztvevőket, a szakasz pedig este Parma városában ér véget. A május 22-i záró szakasz előbb a milánói via Piacenza sugárútra, majd a legendás monzai versenypályára vezeti fel az ikonikus sportautók mezőnyét, az ezer mérföldet felölelő utazás pedig a rajt helyszínén, Brescia városában zárul.

A BMW Group Classic legendás járműveivel a következő csapatok versenyeznek majd a Mille Miglia 2016-os emlékfutamán:

Rajtszám Csapattagok Modell
123 Dirk Hattenhauer / Tim Lücke BMW 328
124 Markus Schramm / Ted Gushue BMW 328 Berlin-Rome Touring Roadster
126 Sergio Solero / Gianluca Pellegrini BMW 328
131 Andreas Wendt / Burkhard Riering BMW 328
139 Bernhard Kuhnt / Vokan Demirkusak BMW 328
140 Graeme Grieve / Jason Barlow BMW 328 Mille Miglia Roadster

 

A Ford nyerte 2015 egyik legnagyobb haszonjármű flotta tendrét

Az elnyert tender értelmében a Ford Magyarország májusban átadta az első 17 Rangert, melyet 2016. során további 270 darab, különböző felépítménnyel szerelt haszongépjármű követ. A közel 300 darab járműből álló flottában 94 darab Transit (V363), 173 darab 5 különböző kategóriájú, összesen több mint 30 különböző konfigurációjú Ranger és 19 darab Transit Custom is szerepel.

ford-ranger-eon-autoaddikt

„A Ford rendkívül széles modellválasztéka haszongépjármű szegmensben Európa-szerte bizonyított, hisz nem véletlenül lett a Ford itthon csakúgy, mint Európában piacvezető ebben a kategóriában. A haszongépjármű piacon és különösen a flottaértékesítésben egyre nagyobb jelentőséggel bír a beszerzési ár mellett az. egy kilométerre vetített futásköltség, az ún. TCO nagysága. A Ford ebben bizonyítottan a legjobb ma a piacon, hisz a Transit modellek a DEKRA minősítése szerint a legalacsonyabb költséggel üzemeltethetőek. Ez a tényező pedig egyre inkább hozzájárul, hogy a haszongépjármű flottaértékesítésben ilyen sikeresek lehetünk” – tette hozzá Nagy András, a Ford Magyarország flotta-értékesítési igazgatója.

A Ford idén könyvelhette el legjobb összesített első négy hónapos járműértékesítési eredményét 2010 óta; legjobb személygépkocsi-értékesítését 2010 óta; valamint legjobb haszongépjármű-értékesítését 1997 óta. A Ford magyarországi sikere elsősorban a haszongépjárműveknek, köztük az új Rangernek köszönhető.

A Ford összesen 4380 járművet értékesített az első négy hónapban, vagyis 9,1 százalékkal többet, mint 2015 első négy hónapjában; a Ford piaci részesedése a személyautó piacon 9,25 százalék, a haszonjármű szegmensben 26 százalék.

Áprilisban a Ford márkakereskedők 1237 gépjárművet értékesítettek és ezzel 15 százalékkal múlták felül a tavaly áprilisi teljesítményüket. A Ford továbbra is Magyarország első számú autómárkája.

Mazda RX-Vision koncepció a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n, Olaszország exkluzív autókiállításán

A Mazda RX-Vision tanulmányt konkrétan sztárként üdvözölték a como-i tó partján rendezett 2016-os Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n, melyen a japán autógyár díjnyertes, bolygódugattyús sportautója megjelenhetett.

mazda-rx-vision-autoaddikt

Az exkluzív, klasszikus és különleges oldtimer autókat felvonultató kiállítás – melyen nem egyszer kiválasztott prototípusok is bemutatkoznak – résztvevőire és látogatóira nagy hatást gyakorolt a Mazda RX-Vision.

A tanulmányautót a hétvégére elkísérte a Mazda globális dizájn igazgatója, Ikuo Maeda, és Kevin Rice, az európai főtervező is. Az Aston Martin, Bugatti és Pininfarina koncepciók mellett az RX-Vision mintegy 60 különleges oldtimer autóhoz csatlakozott ünnepi hangulatban a Villa Erba területén, mely a 19. századi építészet ékes emléke.

„Ez az esemény a legnagyobb presztízsű autó kiállítások közé tartozik a világon. Nagy megtiszteltetés, hogy meghívtak minket ide, hogy az RX-Vision-t bemutathassuk az érdeklődők számára, és külön öröm, hogy Maeda úr is jelen tud lenni” – mondta Kevin Rice. „Igen ritka lehetőség, hogy munkánkat a világ leglelkesebb és legjobb módú autórajongói véleményezzék. Ők pedig szerették a végeredményt.”

Az RX-Vision a 31. Nemzetközi Autómobil Fesztiválon első díjat nyert idén januárban, Párizsban, miután világpremierjét ünnepelte a tavalyi Tokiói Autószalonon. A koncepcióautó a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv legfrissebb interpretációja, mely számos elismerést hozott a gyárnak az elmúlt öt évben, legyen szó akár tanulmány, akár sorozatban gyártott autókról.

A Mazda RX-Vision amellett, hogy a Mazda egyedi, 110S Cosmo Sporttól az RX-sorozatig és Le Mans-ig terjedő bolygódugattyús sportautó múltja előtt tiszteleg, betekintést nyújt abba, hogy mi jellemzi majd a Mazda dizájnját a jövőben. Az RX-Vision formája pedig előre vetíti a következő generációs SKYACTIV-R bolygódugattyús motorjában rejlő lehetőségeket, melynek kompakt mérete lehetővé teszi, hogy az autó motorházteteje ilyen lapos és hosszú legyen.

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este-t, melyen klasszikus motorkerékpárokat is bemutatnak, először 1929-ben rendezték meg.

Újabb négy városban lesz elérhető a Lada

Fél éve már, hogy újra elérhető a Lada Magyarországon. 2015. december végén kilenc márkakereskedéssel indult az értékesítés.

lada_autoaddikt

Az első autót az első nap, a századik Ladát pedig még januárban eladták. A kezdeti kilenc kereskedéshez (Békéscsaba, Csorna, Debrecen, Délpest, Érd, Kecskemét, Kiskunhalas, Óbuda és Pécs), a tavasszal újabb kettő (Pápa és Salgótarján) csatlakozott. Akkor 300 körül volt az eladott autók száma, most pedig már 600 felett van, ami várhatóan tovább fog növekedni az újabb négy márkakereskedés megnyitásával.

A május 27-28-ra tervezett nyílt hétvégén Veszprémben a LADA Császár, Szolnokon a LADA Szolnok, Miskolcon a LADA Miskolc várja szeretettel az érdeklődőket, a következő héten pedig már Nyíregyházán a LADA Valent szalonjában is elérhetőek a LADA modellek.

„A számok és az érdeklődés mértéke egyértelműen azt jelzi, hogy a kezdeti lelkesedés töretlen, a LADA továbbra is egy új színfolt a praktikus és elérhető áru autók piacán. Az új kereskedések nyitásával még többeknek tudjuk biztosítani, hogy közelről is szemügyre vehessenek egy Ladát, kipróbálják és persze meg is vásárolhassák. Az év végéig továbbra is az országos lefedettség a célunk, de ezt bőven el is fogjuk érni. – tette hozzá Markó Zoltán, a LADA Hungary projektigazgatója.

Sikeres a Mercedes-Benz továbbra is Magyarországon

Idehaza továbbra is kifejezetten masszív a Mercedes-Benz fejlődése a prémium autómárkák között – áll az importőr sajtóközleményében.

mercedes_benz_b_200_cdi_4matic_008

Az előző évhez képest a darabszámot tekintve összességében 26%-os növekedést ért el a márka, ráadásul öt hónap is rekorderedménnyel zárult a személyautók értékesítésében, így tavaly a leggyorsabban növekvő prémium autómárka volt hazánkban a Mercedes-Benz.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. árbevétele meghaladta a 61 milliárd forintot, valamint összességében 26%-os darabszám-növekedést ért el 2015-ben. Személyautók terén az értékesítés több mint 30%-os növekedésével a leggyorsabban növekvő prémium autómárka volt tavaly a Mercedes-Benz.  A Kecskeméten gyártott és regisztrált autók eladása is számottevően, 81%-kal nőtt 2014-hez képest.

A transzporter üzletág összeségében 6%-kal teljesített jobban, mint 2014-ben, a modellek közül a Vito kiemelkedő, 50%-os növekedést produkált. Az eredeti alkatrészekre is egyre nagyobb kereslet mutatkozik, 21%-kal értékesített többet a márka 2015-ben, mint az azt megelőző évben. Tavaly dobták piacra a Mercedes-Benz Eredeti Motorolajat is, mely a Mercedes-Benz szervizhálózatában érhető el.

A Mercedes-Benz sikereiben kiemelt szerepet játszik az ügyfélélmény, ezért a cég számos különleges szolgáltatást nyújt vásárlóinak. Többek között 2014 óta minden új Mercedes-Benz tulajdonos vezetéstechnikai oktatásban részesül, illetve minden személyautóhoz négy év garanciát és egy 120.000 km-ig terjedő, négy éves megelőző karbantartást biztosít. A Mercedes-Benz Hungária Kft. tavaly három kategóriában is elnyerte hazánkban a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban díjat, mely jól mutatja, hogy az egyre növekvő magyar csapat minden szolgáltatásában a modellek csúcsminőségét és megbízhatóságát képviseli.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. a Magyar Kézilabda Szövetség és a Magyar Vívó Szövetség elkötelezett támogatója, melyek a Mercedes-Benz kompakt modelljeihez hasonlóan a Magyarországról érkező világszínvonalat testesítik meg. Ezen kívül a Magyar Kajak-Kenu Szövetséggel is támogatói szerződést kötött a vállalat 2015-ben.

Az idei évre is hasonlóan ígéretes eredményeket vár a magyar leányvállalat, melyhez az első negyedév erős alapot szolgáltat. Magyarországon az év első 4 hónapjából 3 rekordhónap volt a személyautók értékesítése terén, mely tendencia bizonyára hasonlóképpen folytatódik majd, hiszen 2016-ban a termékportfólió olyan erős modellekkel bővül, mint az új E-osztály különböző változatai, a CLA és a CLA Shooting Brake ráncfelvarrott verziója, az S-osztály Cabrio és a C-osztály Cabrio, az SL és SLC, valamint a GLC Coupe modellek.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. anyacége, a Daimler AG is számos rekorderedményt tudhatott magáénak 2015-ben: világszinten több mint

2 millió személyautót értékesített, valamint a tehergépjármű-gyártásban is megerősítette vezető szerepét fél millió eladott darabbal. A transzporterek értékesítése is szárnyalt, például a 20 éves jubileumát ünneplő Sprinter-ből többet adtak el, mint valaha.

A Suzuki sajátmárkás cascót indított

Saját cascóval indította a második negyedévet a Magyar Suzuki Zrt. A Suzuki Casco biztosítást kizárólag a Suzuki tulajdonosok részére alakították ki; az egyedülállóan kedvező feltételeket kínáló biztosítási terméket kizárólag a hivatalos Suzuki-márkakereskedések és -márkaszervizek értékesíthetik. A termék biztosítási partnere az Allianz Hungária Zrt.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_007

Alapvetően az ügyfél érdekeit szolgálja, ha a Suzuki autókat hozzáértő, képzett szerelők eredeti alkatrészek beépítésével szervizelik, hiszen ez nagymértékben javítja az élettartamot, növeli a megbízhatóságot és ezen keresztül a tulajdonosok elégedettségét. A nem hivatalos garázsszervizek hamisan kecsegtetik költségkímélő megoldásokkal a tulajdonosokat: az utángyártott alkatrészek beépítése nem kockázatmentes, ezért fontos az eredeti alkatrészek alkalmazása és a hozzáértés.

A Magyar Suzuki Zrt. arra törekszik, hogy az értékesítés–szerviz–pótalkatrész területek harmonikus működésén keresztül partnerbiztosító bevonásával tegye vonzóvá a gyári szolgáltatások alkalmazását. Ebben a házi márkacasco remek lehetőségeket kínál: a gépjármű javíthatósági határát a gépjármű kárkori értékének száz százalékára terjesztik ki, az alap önrész márkaszervizes javítás esetén feleződik. További előny, hogy az autómentés – valamint a szállítás és tárolás – költségét 300 ezer forintig térítik, és nem kell fizetnie az ügyfélnek a szélvédő cseréjéért sem. Amennyiben a márkacascót igénybe veszi az ügyfél, térítésmentesen kölcsön gépkocsit biztosít a javítást végző márkaszerviz.

Az új márkacascóval a tulajdonosok számára hosszú távon is megtérülő konstrukciót sikerült kidolgoznia a Suzukinak, az ilyen módon szervizelt és karbantartott autók élettartama ugyanis nő, így felértékelődnek a másodpiaci értékesítésben is, ami nem mellékes körülmény egyetlen Suzuki-tulajdonos számára sem. Mindezzel javul a márka megbízhatósága és megítélése a fogyasztók körében, így a most bevezetett konstrukció hozzájárul az ügyfelek bizalmának erősödéséhez is.

Bemutatkozik az új Peugeot 3008

Kifejezetten nagy várakozás előzte meg az új Peugeot 3008 érkezését, amely a világ valamennyi régiójában látványosan fejlődő járműkategória, a C szegmens szabadidőautóinak sorát gyarapítja.

peugeot-3008-2016-autoaddikt-2

A különlegesre és az új tapasztalatokra fogékony, igényes ügyfélkör elvárásainak kíván megfelelni, igen erős ütőkártyákkal. Ezek közé tartozik a legújabb generációs, látványos Peugeot i-Cockpit, a szemet gyönyörködtető formaterv, a hatékonyabb járműfelépítésből adódó előnyök, valamint a high-tech felszerelések garmadája, melyek birtokában az új Peugeot 3008 Crossover főszereplőként kívánja megvetni lábát a kategóriában. Egy új Peugeot szabadidőautó-kategóriát vezet be, melynek emblematikus modellje lesz világszerte. Az új Peugeot 3008 szabadidőautó lesz a legnagyobb dobás a következő párizsi autószalon Peugeot standján, ahol a bevezetését megelőzően végre megtekintheti a nagyközönség.

Amikor az új Peugeot 3008 bevonul a C szegmens szabadidőautói közé

Évek óta valamennyi szegmensben robbanásszerűen nő a szabadidőautók piaca. Európában a mindenkor legjelentősebb és legváltozatosabb C szegmensben a két és félszeresére nőttek a SUV-eladások 2009, a Peugeot 3008 első generációjának bevezetése óta. Azóta Európában, az összes kategóriát egybevetve, minden tizedik autó a C szegmens szabadidőautói közül talál gazdára.

A modern autózás valamennyi kritériumát, a hagyományt, a csúcstechnikát, az érzelmek és egyéni öröm forrását egyszerre megtestesítő szabadidőautó presztízst jelent a tulajdonosának, és a modern korral egybecsengő értékeket hordoz. Nemcsak az egyéni kifejezés akarata nyilvánul meg benne, hanem sikerességünk kifejezésének vágya is, hiszen mások tekintete saját értékünket tükrözi vissza. És végül: az elvágyódás, a hétköznapokból való kiszakadás, az új élmények iránti vágy is testet ölt benne, még ha ezt a járt utakról bátran letérő járművet főleg a képzelet szülte is!

A mai gépkocsivezetők az autózás új élményét várják az autójuktól. Azt, hogy a gyakran kellemetlenül hosszúra nyúlt utazás az öröm, a vezetési és a közösségi élmény ideje legyen. A géppel való kapcsolat váljon ösztönössé és hasson az érzékekre, mintha a jármű értené a benne utazók igényeit és képes volna azokhoz alkalmazkodni. Az autó nyújtson barátságos, egyéni ízlés szerint kialakítható belső teret, amely éppen olyan pihentető, mintha otthonunkban ülnénk. És melyik típus felelhetne meg legjobban ezeknek a törekvéseknek? A « Sport Utility Vehicle », a SUV, mely saját elnevezésén is túlnőve önálló arculatot teremtett.

Mára a gyártók ezt belátták, amit a hatalmas világpiaci kínálat is jól tükröz. A szabadidőautók kormányánál átélt élmény azonban ritkán éri el az áhított szintet. A kihívás tehát méltó a Peugeot-hoz: nem elég a szegmens bevett elemeit alkalmazni, olyan autót kell kínálni, amely egyszerre hihetetlenül egységes, modern, elegáns és intelligens.

Az új Peugeot 3008-cal a márka már az indulástól szeretné megvetni a lábát a C szegmens szabadidőautói között egy különösen vonzó, a márka legjobb szaktudásához méltó és a kínálat felülpozicionálásának stratégiájával összhangban álló modellel. Ez utóbbi törekvés egyik legfontosabb megnyilvánulása, hogy alapfelszerelésként tartalmazza az új Peugeot i-Cockpit-ot.

Lélegzetelállító belső stílus

Az új Peugeot 3008 szabadidőautóba beszállva mintha egy másik, izgalmas, eredeti és rendkívül igényes világba érkeznénk. A tekintetet azonnal magára vonzza a szinte futurisztikus, látványos műszerfal. A minden ízében modern egység a Peugeot i-Cockpit® legújabb kiadása: az innovatív vezetőhelyé, amely felülírta a klasszikus elődök kliséit. Az i-Cockpit a vezető örömére és fokozott összpontosítására tervezett, high-tech környezetben megvalósított vezetőhely.

A kormánykerék még kisebb lett; két lapos részt alakítottak ki rajta, alul és felül, ami jobb fogást eredményez, valamint növeli a vezető látóterét és lábterét. Az anyagok kiválasztásában és a részletek kidolgozásában –bőrrel bevont kormánykerék a második szinttől, krómbetétek, csillogó fekete berakások – megnyilvánuló gondosság magas szintű minőségérzetet és tetszetősséget eredményez.

A nagyméretű, 8 colos érintőképernyő a műszerfal közepére helyezett tabletként jelenik meg; a kapacitív technológiának köszönhetően fokozott reakciókészség és praktikusabb használat jellemzi.  A hat különlegesen elegáns zongorabillentyűt formázó kapcsoló segítségével közvetlenül és folyamatosan hozzáférhetünk a legfontosabb kényelmi funkciókhoz: rádió, légkondicionáló, navigáció, az autó beállításai, telefon, valamint a mobiltelefon alkalmazások.

peugeot-3008-2016-autoaddikt-3

A magasra helyezett műszercsoport nagyfelbontású, futurisztikus megjelenésű 12,3 colos képernyője alapfelszerelés. A műszeregység, melynek összes funkciója programozható és személyre szabható, minden olyan funkciót tartalmaz, amelyet a vezető közvetlenül a látómezejében szeretne tudni. A kormánykapcsolók segítségével elérhető öt különböző kijelzési módnak köszönhetően a vezető tetszése szerint komponálhatja meg a kijelzőt. Az érintőképernyőről elérhető Személyes menün keresztül számos információt megjeleníthet: navigáció, vezetéstámogató rendszerek, motorbeállítások, fedélzeti számítógép, dinamikus jellemzők stb. Az egyes beállításokat szemet gyönyörködtető animációk és képernyőváltások teszik még élvezetesebbé.

A megújult Peugeot i-Cockpit® azonban még ennél is több újítást hoz, s mivel a Peugeot egyik alapértéke a vezetés öröme, az érzékek szerepét állítja a középpontba. Az erre a célre szolgáló – a billenőkapcsolók mellett található – gombok egyszerű megnyomásával működésbe hozhatjuk az új Peugeot 3008 szabadidőautó « beépített karmesterét », az i-Cockpit® Amplify-t, amely arra hivatott, hogy szinte az összes érzékszervünket magával ragadja és ezzel még intenzívebbé tegye a vezetés élményét:

– A látást a megvilágítás intenzitásának változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel

– A hallást a zenei hangulat beállításaival

– A tapintást az ülésekben kialakított masszázspontokkal (akár ötféle masszázsprogram)

– A szaglást a parfümbefúvóval

Akárcsak a Peugeot 308-ban, a Driver Sport Pack sajátosságai különleges élménnyel gazdagítják a látást, a tapintást és a hallást.

A megújult vezetőhely az érzékek valóságos kavalkádját nyújtja a sofőrnek, aki maximálisan átadhatja magát a vezetés élményének. Kétféle stílus közül választhatnak az ügyfelek: a « Boost » hangulat a dinamikus vezetésre fókuszál, míg a « Relax » nyugodtabb környezetet biztosít a vezetéshez. Mindkettő teljes egészében egyéni ízlés szerint alakítható és azt szolgálja, hogy a vezető és az utasok felhőtlen örömén keresztül páratlanná és felejthetetlenné tegye az autóban tartózkodást.

A vezetés és az utazás közben megélt élményt szolgálja a gazdag belső kialakítás, amely jelentősen hozzájárul a kitűnő minőségérzethez és az utasteret átható modern szellemiséghez. Az anyagválasztás igényes, a kivitelezés nem ismer megalkuvást. Bőrt, szaténfényű krómbetéteket, karbon vagy textil hatású felületeket egyaránt találunk az utastérben. Lakástextilek ihlették az ajtópanelek bevonatát, a tetőkárpitot, a szélvédő-oszlopok bevonatát, sőt, még a műszerfalon futó szegélyt is, ami pedig igazán ritkán látható megoldás egy autóban: rendkívül modern és bensőséges hatást kelt.

Külső design

Az új Peugeot 3008 egyedülálló belső formatervével tűnik ki. A vonalvezetése jól eltalált, a tervezés minősége kimagasló, a beépített rendszerek sokat ígérnek.

Ez az érzés a külső formatervben is visszaköszön. Az új Peugeot 3008 erőteljes megjelenése az első pillanattól hatással van ránk. Ütős, és egyértelmű az üzenete: ez egy szabadidőautó. Az új Peugeot 3008 ugyanis a karosszériatípusra jellemző összes sajátos vonást felvonultatja:

– Függőleges orr-rész,

– Hosszan elnyúló, vízszintes motorházfedél,

– Magas övvonal,

– Széles védőelemek (lökhárító alsó része, kerékjárat, ajtó alsó része),

– Nagyméretű kerekek,

– Megemelt hasmagasság,

– Profilos tetőrudak (A tetősíkra simuló, hosszanti tetőrudak)

Ám az új Peugeot 3008 szabadidőautó nem elégszik meg a típusra jellemző stílusvonások egyszerű alkalmazásával. Értelemmel és érzelemmel toldja meg, precízen ügyelve az összkép egységére. Hiszen az elsődleges benyomás, amely az autóból árad, a harmónia, a kiegyensúlyozott arányok, a mértéktartó adagolás. Ihletett formavilágát a tervezők teremtő képzelete szülte.

peugeot-3008-2016-autoaddikt-1

Az első, függőleges rész rendkívül erőteljes, szinte vadállati erő árad a letisztult, határozott, feszes vonalakból. Az orr-részen a krómozott, csiszolt felületekkel ellátott, széles hűtőrács dominál. Közepén, büszkén trónol a harmonikus arányokkal megrajzolt, se nem túl sematikus, se nem hivalkodó oroszlán embléma. A halogén fényszórók átható vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az első résznek. Ez a tekintet még élesebbé válik, amikor az orr-rész opcióként fénydiódás lámpákat kap. A front részt a nagyszámú széles légbeömlő tovább tarkítja. A rendkívül kifejező formavilág fokozza a biztonság érzetét, és a leplezetlen büszkeséget, hogy ez az autó az oroszlános márka családtagjainak sorába tartozik. Egy vérbeli Peugeot!

A hosszan és vízszintes elnyúló, bordázott motorházfedél robusztus megjelenést kölcsönöz az autónak. Vonala a lágyan emelkedő szélvédőben folytatódik és az első kerekek tengelye mögé fut, ami aztán kiegészül a fényszórók közvetlen folytatásában elhelyezett oldalsó krómbetétekkel. A Peugeot HX1 tanulmányból kölcsönzött oldalelem dinamikussá teszi az első oldalnézetet, és még modernebb és méltóságteljesebb megjelenéssel ruházza fel az új 3008-at.

A megemelt övvonal következtében érezhetően nő a lemezelt felületek aránya, a vonalvezetés mégis elegáns és könnyed, megnyújtja az oldalnézetet. A motorházfedél felső vonala az ajtókilincseket is magába foglaló bordában folytatódik, és úgy nyújtja az autó vonalát, hogy közben finomságot és stílust kölcsönöz. A lenyűgözően megrajzolt szabadidőautó a kiegyensúlyozott arányok miatt kevésbé tűnik masszívnak és alacsonynak, mint a versenytársak többsége. Hogyan érték el ezt a bravúrt a Peugeot tervezői? Részben a második felszereltségi szinttől opcióként igényelhető csillogó fekete tető alkalmazásával, amelyet a hátsó spoilerig futó, szériában kínált, rozsdamentes acélból készült díszcsík hangsúlyoz. A « Black Diamond » tető az autó tervezésének jelentős stíluseleme, amely még egyedibbé, dinamikusabbá, modernebbé és igényesebbé teszi a jármű megjelenését. A járművön körülfutó védőelemek, a hatalmas kerekek, a tetőrudak, valamennyi részlet a karakteresség és a kifinomultság tudós egyvelegével készült. Minden egy célra tör: kifejezetten modernné, sőt futurisztikussá tenni ezt a lenyűgöző alkotást, elkerülve a stílusteremtés nagyzoló és kényszeres zsákutcáit.

A meglepetés tovább folytatódik a letisztult és rendkívül modern vonalakkal megrajzolt belső térben. A döntött hátsó szélvédő alatt vízszintes csillogó fekete vonal foglalja magába az opális fénydiódás lámpákat, amelyek a Peugeot oly jellegzetes, éjjel-nappal azonnal felismerhető, három karomból álló fényjelzését rejtik.

Bármelyik szögből vesszük is szemügyre az új Peugeot 3008 szabadidőautót, legelőször a kimagasló minőségben elvégzett munka, a kidolgozás rendkívül magas színvonala ötlik a szemünkbe. Számos részlet hozzájárul ehhez az összképből áradó általános benyomáshoz: az illesztések pontossága, a járművön remek arányérzékkel elhelyezett krómbetétek, a karosszéria kettős árnyalata stb. Szép, átgondolt és ízléses. Külső megjelenése a piac legtrendibb szabadidőautójává teszi.

Vezetési öröm…

A vezetési élmény terén az oroszlános márka már biztosan megalapozta a hírnevét, hiszen a « házi » tervezők sorra alkotják a vezetés élménye tekintetében élen járó modelleket, bármilyen méretben. Szabadidőautóról lévén azonban szó, a feladat nem csekély: megemelt hasmagasság, magas üléspozíció, megemelt súlypont… Ebben a járműkategóriában a vezetés élményét gyakran alárendelik a stílusnak.

Mégis, a varázslat már az első méterektők elkezdődik. Az úttartás kifogástalan, a kormányzás precíz, az út remekül érezhető, akárcsak a fürgeség és a biztonság – és mindez nyilvánvalóként van jelen. Varázslat? Persze hogy nem. Hanem a hosszú évek alatt felhalmozott tapasztalatra épülő munka, valamint a legújabb és leghatékonyabb technikai megoldások alkalmazásának eredménye.

Az új EMP2 padlólemeznek és a modell elismert dinamikai tulajdonságainak köszönhetően az új Peugeot 3008 a kényelem és az úttartás olyan szintézisét teremti meg, amely teljesen egyedülálló a C szegmens szabadidőautói között. A futóműveket az egyes motorizációk sajátosságaihoz igazították, hogy az autó-út kapcsolat valamennyi változatban méltó legyen a márka hírnevéhez. Az új padlólemez a tömegcsökkentés jótékony spirálhatásán keresztül a fogyasztás mérsékléséhez, valamint a passzív biztonság és a menetteljesítmény növeléséhez is hozzájárul.

Az új Peugeot 3008 egy hamisítatlan szabadidőautó, ám mindenek előtt egy Peugeot! És mint minden igazi SUV, birtokában van minden képességnek ahhoz, hogy terepen is megállja a helyét, ebben nagy segítségére van a továbbfejlesztett Grip Control.

A fokozott erőátvitelre kapcsolható rendszer a következő elemekből áll:

– optimális tapadás elérése az ötféle tapadási mód közül választva (Normál, Hó, Sár, Homok, ESP OFF), a középkonzolon található üzemmód kapcsoló;

– speciális gumiabroncs: 18’’ M+S (Mud & Snow);

– Hill Assist Descent Control (HADC): a lejtőn történő elindulást segítő új berendezés segítségével meredek lejtőn is tökéletesen és teljes biztonságban meg tudjuk tartani a járművet és annak irányát. A rendszer újdonsága, hogy igen kicsi sebességen (3 km/h) képes megtartani a járművet, így a stresszesnek mondott helyzetekben is teljes kontrollt és biztonságérzetet nyújt a vezetőnek. A funkciót a középkonzolon található nyomógombbal kapcsolhatjuk be.

Nincs más hátra, minthogy a vezető és utasai maximálisan átadják magukat az utazás élményének! Még a legrövidebb hétköznapi utak is nagyszerű élményekkel kecsegtetnek. Az új Peugeot szabadidőautó utazásra csábít, csúcskategóriás utazásra, amelyet kitűnő akusztikai komfort és számos kényelmi felszerelés szolgál, ezek többsége messze felülmúlja a piac standardjait :

– a körülölelő első ülések mindegyikéhez nyolc párnás pneumatikus masszázsrendszer rendelhető

– a hatalmas panoráma tetőt árnyékolóval és fénycsíkokkal szerelik fel

– a hifi rendszert a francia akusztika védjegyévé vált Premium FOCAL® szállítja

A felsőkategóriás FOCAL márkával kötött kizárólagos együttműködési megállapodás értelmében a Peugeot a világon elsőként kínál járműbe opcióként, gyárilag beépített, FOCAL technikával ellátott hifi rendszert.

… amelyet vezetéstámogató rendszerek egész arzenálja…

A kompakt kormánykerék megsokszorozza a vezetés örömét, és a vezető maximálisan kihasználhatja a szabadidőautóban rejlő dinamikai képességeket. Ehhez nagyban hozzájárulnak a legújabb generációs, továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerek (összefoglaló néven: ADAS – Advanced Driver Assistance Systems), amelyek a biztonsági felszerelések egész sorát felvonultatva igyekeznek elkerülni az úton felmerülő veszélyforrásokat:

– Automatikus vészfékezés (Active Safety Brake) és Ütközés veszélyére figyelmeztetés (Distance Alert);

– Akaratlan sávelhagyásra figyelmeztetés (Active Lane Departure Warning);

– A vezető éberségére figyelmeztető rendszer

– Automatikus fényszóróbekapcsolás

– Sebességkorlátozásra figyelmeztető tábla felismerése és figyelmeztetés

– Adaptatív tempomat stop funkcióval (automatikus sebességváltó)

– Aktív holttérfigyelő rendszer

A városi közlekedésben több rendszer segíti a vezetőt bizonyos manőverek végrehajtásában, köztük a Visio Park (360 fokos nézet), vagy a legújabb generációs Park Assist.

… és a folyamatos kapcsolattartást szolgálja.

Az új Peugeot 3008 olyan, mint a vezetője: a jelenben él. Maradéktalanul teljesíti azt az igényt, hogy a vezető a kormánynál ülve is folyamatos kapcsolatban maradjon a külvilággal és teljes nyugalomban navigáljon a Mirror Screen funkciónak, az indukciós vezeték nélküli okostelefon-feltöltésnek (a Qi szabvánnyal kompatibilis berendezések) és a 3D online navigációnak köszönhetően.

peugeot-3008-2016-autoaddikt-4

A 3D navigáció már olyannyira valósághű, hogy három dimenzióban jeleníti meg az épületeket és a látványosságokat, a talaj lejtését is figyelembe véve. A jobb láthatóság kedvéért a kijelzett kép a kormányon elhelyezett kapcsoló segítségével egyetlen mozdulattal közvetlenül átvihető az érintőképernyőről a digitális műszeregységbe. A TomTom Traffic alkalmazással a folyamatos kapcsolat lehetővé teszi, hogy a vezető valós időben lássa a vezetéshez szükséges eseményeket, valamint a hozzáférést számos információhoz: helyi időjárás, parkolók, töltőállomások stb. Opcióként a TomTom® alkalmazásban veszélyesnek jelzett területek kijelzésére is előfizethetünk, és ezzel megbízható információkhoz juthatunk « első kézből » a folyamatosan vagy időlegesen veszélyes területeken élő közösségektől.

A Mirror Screen funkció az okostelefon kijelzőjét a jármű érintőképernyőjére közvetíti, ami megkönnyíti az alkalmazások kezelését. Kompatibilis a MirrorLink (androidos okostelefonok), az Android Auto és az Apple CarplayTM (az iPhone 5-ös szinttől) protokollokkal. A funkció a kormányon található kapcsoló egyszerű megnyomásával a hangfelismerést is lehetővé teszi az okostelefonon keresztül (S-Voice Android és Siri d’Apple). A vezető előtt tehát új lehetőségek tárulnak fel, amelyekkel maximális biztonságban élhet, anélkül, hogy vezetés közben levenné a tekintetét az útról: telefonálhat, kiválaszthatja kedvenc zeneszámait, szöveges üzeneteket olvashat és írhat, kikereshet egy útvonalat… A folyamatos kapcsolattartás zökkenőmentesen működik!

A Peugeot Connect csomag három területen terjeszti ki az új technológiák által kínált lehetőségeket: a navigáció, a biztonság (Peugeot Connect SOS & Assistance) és a karbantartás (a Peugeot Connect csomagok távszolgáltatásai).

Az összes információt a lehető legegyszerűbb és legösztönösebb módon éri el a vezető. Az új Peugeot 3008 kezelőfelületein tökéletesen intuitív bármelyik funkció megjelenítése.

A felépítés hatékonyságát szolgáló intelligens tervezés

Az okos tervezés nem merül ki abban, hogy a piac legjobb kényelmi és biztonsági felszereléseit építik be a járműbe. Az új Peugeot 3008 felejthetetlen pillanatokat kíván garantálni az autóban utazóknak, ehhez viszont páratlanul sokoldalúnak kell lennie. Nagyfokú variálhatóságát és ötletes funkcionalitását úgy alakították ki, hogy az autó minden várakozásnak megfeleljen és minden helyzethez alkalmazkodni tudjon. Nem mindennapi rakomány? A 2/3-1/3 arányban osztottan dönthető « Magic Flat » sík padló kialakítását teszi lehetővé. Kis helyre kellene összepakolni a dolgait? Szeretné megkönnyíteni a berakodást, vagy minél teljesebben átadni magát szabadidős tevékenységeinek ? Az igazán eredeti, két állásban csúsztatható padló jóvoltából a csomagtartó térfogatát erőfeszítés nélkül növelhetjük, vagy akár rá is ülhetünk az összehajtogatott ülésekre anélkül, hogy összekoszolnánk magunkat. Egy különösen hosszú tárgyat szeretnénk szállítani? Ha vízszintesig lehajtjuk az első utasülést, 3 méter hosszú hely szabadul fel. Ezen kívül minden változatban alapfelszerelés a hátsó üléspad középső kartámaszába rejtett sízsák. Ez az ötletes megoldás a hátsó ajtó érintés nélküli nyitásával egészíthető ki: a hátsó lökhárító alatt egyetlen lábmozdulattal nyithatjuk ki vagy zárhatjuk le a motorosan működő hátsó ajtót. Az új Peugeot 3008 igazán leleményes, minden helyzetre talál megoldást!

A jármű felépítését áttervezték, így külső méretei a piac legkeresettebb modelljei közé helyezik, míg tágas utasterével egyike a szegmens legjobbjainak.

Nemcsak az utastér lett tágasabb, a csomagtartó térfogatát is érezhetően megnövelték az előző nemzedékhez képest.  A VDA 210 szerint 520 l űrtartalmú csomagtartó a kategória egyik legalacsonyabb rakodóküszöbével tűnik ki.

Az újragondolt felépítés a tömeg tekintetében is áttörést hozott. Az új EMP2 padlólemez alkalmazása számos előnnyel jár; ténylegesen és minden szinten javulást hozott a tömeg/kompakt külső/szolgáltatások arányában, és átlagosan 100 kg-os súlycsökkenést tett lehetővé az előző generációhoz képest. Az új Peugeot 3008 különböző változataiban a benzines modellek mindössze 1325 kg-os, míg a dízelek 1375 kg-os menetkész tömeggel kerülnek piacra.

Hatékony és takarékos motorok

A jármű architektúráján végzett munka és a súlycsökkentés meghatározó tényező a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló folyamatos erőfeszítésekben. De ez még nem minden. Az áramvonalas formaterv és a külső méretek optimalizálása kitűnő, 0,76 m2-es légellenállást eredményezett (egyes változatok esetén). Az új Peugeot 3008 hatékonyságát tovább növelik a 17 illetve 18, vagy a 19 colos, extra alacsony gördülési ellenállású gumik (205 55 R19 méretű abroncsokkal).

Az új Peugeot 3008 szabadidőautó egész Európában a hatékony és rendkívül takarékos Euro6.1 benzin- és dízelmotorok széles választékát kínálja.

A választékban szereplő összes benzinmotor best in class a saját teljesítménykategóriájában! Az 1,2 l PureTech 130 S&S változat km-kénti emissziója 115 grammtól indul, míg az 1.6 l THP 165 S&S EAT6 mindössze 129 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. A kínálatot a következő motorok alkotják:

– az 1.2 l PureTech 130 S&S, hatfokozatú mechanikus váltóval standard változatokban, igen alacsony fogyasztással

– az 1.2 l Puretech 130 S&S EAT6

– az 1.6 l THP 165 S&S EAT6

A 100, 120 és 150 lóerős dízelmotorok kilométerenkénti CO2-kibocsátást a BlueHDi technikának köszönhetően sikerült 100 és 121 gramm közé szorítani. Az 1.6 l BlueHDi és a 2.0 l BlueHDi értékei szintén a piac legjobbjai közé tartoznak:

– 1.6 l BlueHDi 100 S&S ötfokozatú mechanikus váltóval

– 1.6 l BlueHDi 120 S&S hatfokozatú mechanikus váltóval standard változatokban, igen alacsony fogyasztással

– 1.6 l BlueHDi 120 S&S EAT6

– 2.0 l BlueHDi 150 S&S BVM6

– 2.0 l BlueHDi 180 S&S EAT6

Bővülő mobilitás: innováció több keréken

Napjainkban egyre nehézkesebb a közlekedés a városközpontokban, a Peugeot ezért innovatív megoldásokkal igyekszik segíteni ügyfelei mobilitását. Az egyetlen olyan márkaként, amely két-, három-, illetve négykerekű járműveket is fejleszt, az új 3008 piaci bevezetése alkalmából új, egyéni megoldásokat kínál a belvárosi közlekedéshez:

– összecsukható elektromos rásegítésű MICRO roller (e-Kick)

– összecsukható elektromos rásegítésű Peugeot kerékpár (e-Bike)

Ez a piacon teljesen egyedülálló ajánlat olyan ügyfeleknek szól, akik kiegészítő megoldást keresnek autójuk mellé, hogy egy alternatív jármű segítségével könnyebben meg tudják tenni az utolsó kilométereket, és mindig időben érkezzenek belvárosi úti céljukhoz. Ez végre érdemi változást hoz a városi közlekedésbe: véget vet a végeláthatatlan várakozásnak. Éljen a (mozgás)szabadság!

Ráadásul a csomagtartóban kialakított dokkolóknak köszönhetően az e-roller és az e-bike nem csak gyorsan és biztonságosan elhelyezhető az autóban, hanem töltése is azonnal megkezdődik, amint a Peugeot 3008 útnak indul.

Garantált francia eredet

Az új Peugeot 3008 modellek a sochaux-i üzemben készülnek, és hajtásláncuk is teljes egészében a franciaországi Trémery és Douvrin gyártóhelyről származik. Ennek megfelelően a széria minden darabja garantált francia eredet védjeggyel kerül piacra.

A nagyközönségnek először a 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatott új Peugeot 3008 nemzetközi forgalmazása várhatóan októbertől kezdődik.

Íme, a BMW 2002 Hommage koncepció

A BMW a 2016. május 20-a és 22-e között megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este egyik fénypontjaként a BMW 2002 Hommage koncepcióautóról is lerántotta a leplet, amellyel a bajor gyártó a vezetés színtiszta élményének félévszázados történelmét élteti.

bmw-2002-hommage-autoaddikt-1

A legendás autócsodák és történelmi motorkerékpárok legnívósabb eseményeként számon tartott Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei felvonásán a BMW Group egy rendkívül különleges tanulmányautót is kigurított a nagyközönség elé: a BMW 2002 Hommage a bajor gyártó százéves történetének egyik leginkább meghatározó modellje előtt tiszteleg, egy modernkori koncepcióautó képében álmodva újra a BMW 2002 turbo tervezőmérnöki csúcsteljesítményeinek páratlanul kivételes egységét.

„A BMW 02-es sorozat szinte napra pontosan 50 évvel ezelőtt látott napvilágot, hatalmas lendületet adva a bajor gyártó mindmáig legendás sikertörténetének. Eme kompakt kupé a márka azon kivételes járműveinek egyike, amelyek azzá tették napjainkra a BMW-t, ami” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető tervezője. „A 02-es paletta csúcsán a 2002 trónolt, amely ráadásul az első olyan sorozatgyártású autó volt Európában, amelynek erőforrását turbófeltöltéssel szerelték, megteremtve ezzel a hamisítatlan sportkupé klasszikus ikonját. A BMW tervezőmérnöki szaktudását akkoriban a 2002 turbo képviselte, a BMW 2002 Hommage tanulmányautóval pedig emeljük poharunkat eme nagyszerű modell előtt” – tette hozzá a tervező.

A vezetés színtiszta élményének magabiztos újraértelmezése

„A BMW 2002 Hommage tanulmányautó lélegzetelállító kiállása a kiváltképp dinamikus élek és a látványos formák összjátékának eredménye, amellyel a BMW méltó emléket állít történelme egyik legikonikusabb járművének, miközben a turbófeltöltésű járműtechnológiának köszönhető motorsport-győzelmek előtt is fejet hajt. Mint ilyen, a BMW 2002 Hommage a vezetés színtiszta élményének magabiztos újraértelmezéseként született meg, káprázatos párhuzamot vonva múlt és jövő között” – mondta Karim Habib, a BMW autótervező részlegének vezető dizájnere.

A rendkívül sportos jármű-sziluett szinte az aszfaltra ragasztja a BMW 2002 Hommage tanulmányt. Kompakt arányaival, hosszú tengelytávolságával, rövid túlnyúlásaival és látványos „cápaorrával” a koncepció a menetdinamika és az agilitás lebilincselő kettősében rejlő ellenállhatatlan vezetési élményt hirdeti. A hatalmas első légbeömlők látványos hátsó légterelő elemekkel és extrém aerodinamikai részletekkel párosulnak, amelyek minden vezetési szituációban optimalizálják a jármű körüli légáramlatot és maximális leszorítóerőt garantálnak.

Legendás részletek modern köntösben

A BMW 02-es sorozat karosszériájának jellegzetes króm csíkjait a BMW 2002 Hommage tanulmány szénszálból készült, vízszintesen elnyújtott övvonala idézi fel, amely vizuálisan két részre osztja a koncepcióautó karosszériáját. A tető, a motorháztető és a csomagtérajtó alkotta felső rész matt fényezést kapott, hogy a hajdani versenyautók stílusában ezzel megakadályozza a vakító napsugarak visszaverődését. A tervezők a tanulmány felső részén minimalista, végletekig letisztult felületeket alkalmaztak, amely az alsó rész merész kialakításával határozott kontrasztot alkot. A tanulmány oldalát betöltő éles vonalvezetés és a magasfényű karosszéria-fényezés kettőse a hajtott hátsó kerekekre irányítja a tekinteteket. A BMW 2002 Hommage tanulmány Space Race Metal névre keresztelt fényezése a folyékony fém benyomását kelti, amelynek világoskék metál árnyalata a matt és a magasfényű kivitelben is folyamatosan változtatja a színét: a fényesen fluoreszkáló kék és szürke árnyalatok a koncepcióautó mozgása és a fénysugarak törése szerint változnak, rendkívül dinamikus mélységet adva ezzel a karosszéria felületeinek. A bajor gyártó legújabb tanulmánya színtiszta erőt és elementáris energiát sugall.

bmw-2002-hommage-autoaddikt-2

A BMW 2002 Hommage tanulmány rendkívül látványos ékei a hatalmasra hizlalt kerékjárati ívek, amelyeknek erőtől duzzadó felületei megalapozzák a koncepció atletikus kiállását. A kivételes ívszélesítések a BMW 2002 turbo homologizált változatának extrém kerékív-szélesítéseire emlékeztetnek, amelyekre akkoriban a széles nyomtáv miatt volt szükség. A BMW 2002 Hommage tanulmány alkotói a sima felületek és a tökéletes részletességgel megtervezett vonalak alkalmazásával állítanak emléket a korszakalkotó sportautó kialakításának és motorsport-sikertörténetének, az erőtől duzzadó kerékjárati íveket helyezve a koncepcióautó középpontjába. A BMW 2002 Hommage tökéletes úttartását a 20 collos könnyűfém keréktárcsák is igazolják, amelyek kéttónusú kivitelben, összetett küllő-dizájnnal idézik a régmúlt idők versenyautóit, miközben az M logóval ellátott, aranysárgára fényezett féknyergek a prémium minőséget hirdetik.

Az ötvenéves BMW-legenda hamisítatlan stílusjegyei

A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrésze a 02-es sorozat ötvenéves kialakításának őszinte és extravagáns újraértelmezése, amely dinamikus stílusban, a BMW kortárs jegyeinek alkalmazásával hidalja át a járműtervezés történetének fél évszázadát. A koncepcióautó orr-részét a hatalmas kerékjárati ívek foglalják keretbe, miközben a motorháztetőn a széles nyomtáv és az alacsony karosszéria-kialakítás bőséges helyet kínál. A tervezők itt elegáns stílusban, letisztult felületekkel és határozott vonalvezetéssel közelítették meg a 02-es sorozat hamisítatlan karosszéria-jegyét, megőrizve az ikonikus járműklasszikus „lándzsa” alakú motorháztető-kúpját, amely a BMW logóhoz és a vese alakú hűtőrácshoz tereli a tekinteteket. A motorháztető extravagáns kialakításának a matt fényezés ad elegáns lendületet.

A koncepcióautó frontrészének központi eleme a vese alakú hűtőrács, amely keskenyre húzott, látványosan összekapcsolt keretben idézi a történelmi előd egyik legjellegzetesebb karosszéria-védjegyét. A tanulmányautó hűtőrácsa fekete lamellákkal hangsúlyozza tovább a karosszérián körbefutó szénszál-övvonalat, a front-rész külső végeiben pedig egy-egy darab fényszóró tükrözi a BMW 2002 stílusát. A fényszórókat egy közös burában arany árnyalatú reflektorok fogják közre, amely a BMW 2002 ötven évvel ezelőtti megszületését és az akkori versenyautók sárga árnyalatú fényszóróit szimbolizálja. A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrészének töretlen fekete sávja a hűtőrács és a fényszóró-páros keskeny kialakítását, valamint a koncepcióautó szélességét és atletikus kiállását nyomatékosítja. Az irányjelzők – a klasszikus előd stílusában – egy külön elhelyezett keskeny sávban kaptak helyet a fényszóró és a motorháztető között, szénszálból készült betétekbe építve.

A hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító az 1970-es évek sportautóit idézi, miközben látványosan lecsökkenti a BMW 2002 Hommage tanulmány alja és az aszfalt közötti távolságot. A koncepcióautó széles, sportos kialakítása és az első lökhárító innovatív dizájnnyelvezete együtt a modell kivételes úttartását és kezelhetőségét hirdeti, amely a BMW 2002 tökéletesre fejlesztett járműkarakteréhez és a turbófeltöltésű technológia megjelenéséhez hasonlóan párját ritkító vezetési élménnyel ajándékozza meg a vezetőt, versenypályán, országúton és hegyi szerpentinen egyaránt. A BMW Motorsport trikolor kiegészítői és az első lökhárító tükrözött „turbo” felirata a BMW 2002 turbo eredeti lökhárító-matricáit tükrözi, ahogyan a vezetőoldali visszapillantó ház fényezése is. Az első lökhárító alján szénszálból készült koptató vezeti át a tekinteteket a szintén karbon küszöbtoldatokra, még tovább hangsúlyozva a tanulmány sportos úttartását és a karosszéria kontraszt-árnyalatát.

Sportos lezárás, csak a lényegre összpontosítva

A BMW 2002 Hommage tanulmány hátsó részének kialakítása ugyancsak a BMW 2002 turbo stílusjegyeit idézi. A karosszériát vízszintesen kettéosztó fekete sáv a letisztult, sima felületekkel karöltve a koncepcióautó szélességét nyomatékosítja, miközben dinamikus vonalvezetését modernkori stílusjegyek járják át. Ugyanez igaz a hátsó lámpák kialakítására is: a szinte szögletes rajzolatú lámpák sportos keretbe foglalják a karosszéria hátsó részét, a fekete burának köszönhetően azonban a fénycsíkok csak működés közben láthatók. Ha a lámpák nem világítanak, a hátsó részt egy töretlen fekete sáv osztja ketté, amelyet a karosszérián körbefutó szénszál-sáv egészít ki. A hátsó rendszámtábla jobb oldalára helyezett BMW logó szintén a BMW 02-es sorozat öröksége, és amíg az erőtől duzzadó kerékívek a hátsó rész hamisítatlan főszereplőiként a széles nyomtávot, addig a látványos légterelő elemek a koncepcióautó modernkori stílusát hangsúlyozzák. A BMW 2002 Hommage tanulmány sportos karakterét a szénszálból készült hátsó diffúzor és a kipufogórendszer dupla ikervégződése zárja.

bmw-2002-hommage-autoaddikt-3

A BMW 2002 hamisítatlan újraértelmezésével a bajor gyártó a BMW Hommage tanulmányautók stílusában álmodta újra a kompakt sportkupék hagyományőrző járműkarakterét, a BMW 2002 Hommage azonban sokkal több ennél: a vezetés színtiszta élményének modernkori szimbóluma, tradicionális kifejezésmódban.

LEGFRISSEBB

Már alapból megkapjuk az 5 év vagy 200 000 km garanciát...

0
A Volkswagen magyarországi importőre, a Porsche Hungaria jelentős lépést tett a vásárlói elégedettség növelése érdekében: 2025. április 1-től minden újonnan megrendelt Volkswagen haszonjárműre alapfelszereltségként,...

TESZTJEINK