Főoldal Blog Oldal: 400

Sikeres a Mercedes-Benz továbbra is Magyarországon

Idehaza továbbra is kifejezetten masszív a Mercedes-Benz fejlődése a prémium autómárkák között – áll az importőr sajtóközleményében.

mercedes_benz_b_200_cdi_4matic_008

Az előző évhez képest a darabszámot tekintve összességében 26%-os növekedést ért el a márka, ráadásul öt hónap is rekorderedménnyel zárult a személyautók értékesítésében, így tavaly a leggyorsabban növekvő prémium autómárka volt hazánkban a Mercedes-Benz.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. árbevétele meghaladta a 61 milliárd forintot, valamint összességében 26%-os darabszám-növekedést ért el 2015-ben. Személyautók terén az értékesítés több mint 30%-os növekedésével a leggyorsabban növekvő prémium autómárka volt tavaly a Mercedes-Benz.  A Kecskeméten gyártott és regisztrált autók eladása is számottevően, 81%-kal nőtt 2014-hez képest.

A transzporter üzletág összeségében 6%-kal teljesített jobban, mint 2014-ben, a modellek közül a Vito kiemelkedő, 50%-os növekedést produkált. Az eredeti alkatrészekre is egyre nagyobb kereslet mutatkozik, 21%-kal értékesített többet a márka 2015-ben, mint az azt megelőző évben. Tavaly dobták piacra a Mercedes-Benz Eredeti Motorolajat is, mely a Mercedes-Benz szervizhálózatában érhető el.

A Mercedes-Benz sikereiben kiemelt szerepet játszik az ügyfélélmény, ezért a cég számos különleges szolgáltatást nyújt vásárlóinak. Többek között 2014 óta minden új Mercedes-Benz tulajdonos vezetéstechnikai oktatásban részesül, illetve minden személyautóhoz négy év garanciát és egy 120.000 km-ig terjedő, négy éves megelőző karbantartást biztosít. A Mercedes-Benz Hungária Kft. tavaly három kategóriában is elnyerte hazánkban a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban díjat, mely jól mutatja, hogy az egyre növekvő magyar csapat minden szolgáltatásában a modellek csúcsminőségét és megbízhatóságát képviseli.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. a Magyar Kézilabda Szövetség és a Magyar Vívó Szövetség elkötelezett támogatója, melyek a Mercedes-Benz kompakt modelljeihez hasonlóan a Magyarországról érkező világszínvonalat testesítik meg. Ezen kívül a Magyar Kajak-Kenu Szövetséggel is támogatói szerződést kötött a vállalat 2015-ben.

Az idei évre is hasonlóan ígéretes eredményeket vár a magyar leányvállalat, melyhez az első negyedév erős alapot szolgáltat. Magyarországon az év első 4 hónapjából 3 rekordhónap volt a személyautók értékesítése terén, mely tendencia bizonyára hasonlóképpen folytatódik majd, hiszen 2016-ban a termékportfólió olyan erős modellekkel bővül, mint az új E-osztály különböző változatai, a CLA és a CLA Shooting Brake ráncfelvarrott verziója, az S-osztály Cabrio és a C-osztály Cabrio, az SL és SLC, valamint a GLC Coupe modellek.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. anyacége, a Daimler AG is számos rekorderedményt tudhatott magáénak 2015-ben: világszinten több mint

2 millió személyautót értékesített, valamint a tehergépjármű-gyártásban is megerősítette vezető szerepét fél millió eladott darabbal. A transzporterek értékesítése is szárnyalt, például a 20 éves jubileumát ünneplő Sprinter-ből többet adtak el, mint valaha.

A Suzuki sajátmárkás cascót indított

Saját cascóval indította a második negyedévet a Magyar Suzuki Zrt. A Suzuki Casco biztosítást kizárólag a Suzuki tulajdonosok részére alakították ki; az egyedülállóan kedvező feltételeket kínáló biztosítási terméket kizárólag a hivatalos Suzuki-márkakereskedések és -márkaszervizek értékesíthetik. A termék biztosítási partnere az Allianz Hungária Zrt.

suzuki_vitara_1_6_gl_plus_autoaddikt_teszt_007

Alapvetően az ügyfél érdekeit szolgálja, ha a Suzuki autókat hozzáértő, képzett szerelők eredeti alkatrészek beépítésével szervizelik, hiszen ez nagymértékben javítja az élettartamot, növeli a megbízhatóságot és ezen keresztül a tulajdonosok elégedettségét. A nem hivatalos garázsszervizek hamisan kecsegtetik költségkímélő megoldásokkal a tulajdonosokat: az utángyártott alkatrészek beépítése nem kockázatmentes, ezért fontos az eredeti alkatrészek alkalmazása és a hozzáértés.

A Magyar Suzuki Zrt. arra törekszik, hogy az értékesítés–szerviz–pótalkatrész területek harmonikus működésén keresztül partnerbiztosító bevonásával tegye vonzóvá a gyári szolgáltatások alkalmazását. Ebben a házi márkacasco remek lehetőségeket kínál: a gépjármű javíthatósági határát a gépjármű kárkori értékének száz százalékára terjesztik ki, az alap önrész márkaszervizes javítás esetén feleződik. További előny, hogy az autómentés – valamint a szállítás és tárolás – költségét 300 ezer forintig térítik, és nem kell fizetnie az ügyfélnek a szélvédő cseréjéért sem. Amennyiben a márkacascót igénybe veszi az ügyfél, térítésmentesen kölcsön gépkocsit biztosít a javítást végző márkaszerviz.

Az új márkacascóval a tulajdonosok számára hosszú távon is megtérülő konstrukciót sikerült kidolgoznia a Suzukinak, az ilyen módon szervizelt és karbantartott autók élettartama ugyanis nő, így felértékelődnek a másodpiaci értékesítésben is, ami nem mellékes körülmény egyetlen Suzuki-tulajdonos számára sem. Mindezzel javul a márka megbízhatósága és megítélése a fogyasztók körében, így a most bevezetett konstrukció hozzájárul az ügyfelek bizalmának erősödéséhez is.

Bemutatkozik az új Peugeot 3008

Kifejezetten nagy várakozás előzte meg az új Peugeot 3008 érkezését, amely a világ valamennyi régiójában látványosan fejlődő járműkategória, a C szegmens szabadidőautóinak sorát gyarapítja.

peugeot-3008-2016-autoaddikt-2

A különlegesre és az új tapasztalatokra fogékony, igényes ügyfélkör elvárásainak kíván megfelelni, igen erős ütőkártyákkal. Ezek közé tartozik a legújabb generációs, látványos Peugeot i-Cockpit, a szemet gyönyörködtető formaterv, a hatékonyabb járműfelépítésből adódó előnyök, valamint a high-tech felszerelések garmadája, melyek birtokában az új Peugeot 3008 Crossover főszereplőként kívánja megvetni lábát a kategóriában. Egy új Peugeot szabadidőautó-kategóriát vezet be, melynek emblematikus modellje lesz világszerte. Az új Peugeot 3008 szabadidőautó lesz a legnagyobb dobás a következő párizsi autószalon Peugeot standján, ahol a bevezetését megelőzően végre megtekintheti a nagyközönség.

Amikor az új Peugeot 3008 bevonul a C szegmens szabadidőautói közé

Évek óta valamennyi szegmensben robbanásszerűen nő a szabadidőautók piaca. Európában a mindenkor legjelentősebb és legváltozatosabb C szegmensben a két és félszeresére nőttek a SUV-eladások 2009, a Peugeot 3008 első generációjának bevezetése óta. Azóta Európában, az összes kategóriát egybevetve, minden tizedik autó a C szegmens szabadidőautói közül talál gazdára.

A modern autózás valamennyi kritériumát, a hagyományt, a csúcstechnikát, az érzelmek és egyéni öröm forrását egyszerre megtestesítő szabadidőautó presztízst jelent a tulajdonosának, és a modern korral egybecsengő értékeket hordoz. Nemcsak az egyéni kifejezés akarata nyilvánul meg benne, hanem sikerességünk kifejezésének vágya is, hiszen mások tekintete saját értékünket tükrözi vissza. És végül: az elvágyódás, a hétköznapokból való kiszakadás, az új élmények iránti vágy is testet ölt benne, még ha ezt a járt utakról bátran letérő járművet főleg a képzelet szülte is!

A mai gépkocsivezetők az autózás új élményét várják az autójuktól. Azt, hogy a gyakran kellemetlenül hosszúra nyúlt utazás az öröm, a vezetési és a közösségi élmény ideje legyen. A géppel való kapcsolat váljon ösztönössé és hasson az érzékekre, mintha a jármű értené a benne utazók igényeit és képes volna azokhoz alkalmazkodni. Az autó nyújtson barátságos, egyéni ízlés szerint kialakítható belső teret, amely éppen olyan pihentető, mintha otthonunkban ülnénk. És melyik típus felelhetne meg legjobban ezeknek a törekvéseknek? A « Sport Utility Vehicle », a SUV, mely saját elnevezésén is túlnőve önálló arculatot teremtett.

Mára a gyártók ezt belátták, amit a hatalmas világpiaci kínálat is jól tükröz. A szabadidőautók kormányánál átélt élmény azonban ritkán éri el az áhított szintet. A kihívás tehát méltó a Peugeot-hoz: nem elég a szegmens bevett elemeit alkalmazni, olyan autót kell kínálni, amely egyszerre hihetetlenül egységes, modern, elegáns és intelligens.

Az új Peugeot 3008-cal a márka már az indulástól szeretné megvetni a lábát a C szegmens szabadidőautói között egy különösen vonzó, a márka legjobb szaktudásához méltó és a kínálat felülpozicionálásának stratégiájával összhangban álló modellel. Ez utóbbi törekvés egyik legfontosabb megnyilvánulása, hogy alapfelszerelésként tartalmazza az új Peugeot i-Cockpit-ot.

Lélegzetelállító belső stílus

Az új Peugeot 3008 szabadidőautóba beszállva mintha egy másik, izgalmas, eredeti és rendkívül igényes világba érkeznénk. A tekintetet azonnal magára vonzza a szinte futurisztikus, látványos műszerfal. A minden ízében modern egység a Peugeot i-Cockpit® legújabb kiadása: az innovatív vezetőhelyé, amely felülírta a klasszikus elődök kliséit. Az i-Cockpit a vezető örömére és fokozott összpontosítására tervezett, high-tech környezetben megvalósított vezetőhely.

A kormánykerék még kisebb lett; két lapos részt alakítottak ki rajta, alul és felül, ami jobb fogást eredményez, valamint növeli a vezető látóterét és lábterét. Az anyagok kiválasztásában és a részletek kidolgozásában –bőrrel bevont kormánykerék a második szinttől, krómbetétek, csillogó fekete berakások – megnyilvánuló gondosság magas szintű minőségérzetet és tetszetősséget eredményez.

A nagyméretű, 8 colos érintőképernyő a műszerfal közepére helyezett tabletként jelenik meg; a kapacitív technológiának köszönhetően fokozott reakciókészség és praktikusabb használat jellemzi.  A hat különlegesen elegáns zongorabillentyűt formázó kapcsoló segítségével közvetlenül és folyamatosan hozzáférhetünk a legfontosabb kényelmi funkciókhoz: rádió, légkondicionáló, navigáció, az autó beállításai, telefon, valamint a mobiltelefon alkalmazások.

peugeot-3008-2016-autoaddikt-3

A magasra helyezett műszercsoport nagyfelbontású, futurisztikus megjelenésű 12,3 colos képernyője alapfelszerelés. A műszeregység, melynek összes funkciója programozható és személyre szabható, minden olyan funkciót tartalmaz, amelyet a vezető közvetlenül a látómezejében szeretne tudni. A kormánykapcsolók segítségével elérhető öt különböző kijelzési módnak köszönhetően a vezető tetszése szerint komponálhatja meg a kijelzőt. Az érintőképernyőről elérhető Személyes menün keresztül számos információt megjeleníthet: navigáció, vezetéstámogató rendszerek, motorbeállítások, fedélzeti számítógép, dinamikus jellemzők stb. Az egyes beállításokat szemet gyönyörködtető animációk és képernyőváltások teszik még élvezetesebbé.

A megújult Peugeot i-Cockpit® azonban még ennél is több újítást hoz, s mivel a Peugeot egyik alapértéke a vezetés öröme, az érzékek szerepét állítja a középpontba. Az erre a célre szolgáló – a billenőkapcsolók mellett található – gombok egyszerű megnyomásával működésbe hozhatjuk az új Peugeot 3008 szabadidőautó « beépített karmesterét », az i-Cockpit® Amplify-t, amely arra hivatott, hogy szinte az összes érzékszervünket magával ragadja és ezzel még intenzívebbé tegye a vezetés élményét:

– A látást a megvilágítás intenzitásának változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel

– A hallást a zenei hangulat beállításaival

– A tapintást az ülésekben kialakított masszázspontokkal (akár ötféle masszázsprogram)

– A szaglást a parfümbefúvóval

Akárcsak a Peugeot 308-ban, a Driver Sport Pack sajátosságai különleges élménnyel gazdagítják a látást, a tapintást és a hallást.

A megújult vezetőhely az érzékek valóságos kavalkádját nyújtja a sofőrnek, aki maximálisan átadhatja magát a vezetés élményének. Kétféle stílus közül választhatnak az ügyfelek: a « Boost » hangulat a dinamikus vezetésre fókuszál, míg a « Relax » nyugodtabb környezetet biztosít a vezetéshez. Mindkettő teljes egészében egyéni ízlés szerint alakítható és azt szolgálja, hogy a vezető és az utasok felhőtlen örömén keresztül páratlanná és felejthetetlenné tegye az autóban tartózkodást.

A vezetés és az utazás közben megélt élményt szolgálja a gazdag belső kialakítás, amely jelentősen hozzájárul a kitűnő minőségérzethez és az utasteret átható modern szellemiséghez. Az anyagválasztás igényes, a kivitelezés nem ismer megalkuvást. Bőrt, szaténfényű krómbetéteket, karbon vagy textil hatású felületeket egyaránt találunk az utastérben. Lakástextilek ihlették az ajtópanelek bevonatát, a tetőkárpitot, a szélvédő-oszlopok bevonatát, sőt, még a műszerfalon futó szegélyt is, ami pedig igazán ritkán látható megoldás egy autóban: rendkívül modern és bensőséges hatást kelt.

Külső design

Az új Peugeot 3008 egyedülálló belső formatervével tűnik ki. A vonalvezetése jól eltalált, a tervezés minősége kimagasló, a beépített rendszerek sokat ígérnek.

Ez az érzés a külső formatervben is visszaköszön. Az új Peugeot 3008 erőteljes megjelenése az első pillanattól hatással van ránk. Ütős, és egyértelmű az üzenete: ez egy szabadidőautó. Az új Peugeot 3008 ugyanis a karosszériatípusra jellemző összes sajátos vonást felvonultatja:

– Függőleges orr-rész,

– Hosszan elnyúló, vízszintes motorházfedél,

– Magas övvonal,

– Széles védőelemek (lökhárító alsó része, kerékjárat, ajtó alsó része),

– Nagyméretű kerekek,

– Megemelt hasmagasság,

– Profilos tetőrudak (A tetősíkra simuló, hosszanti tetőrudak)

Ám az új Peugeot 3008 szabadidőautó nem elégszik meg a típusra jellemző stílusvonások egyszerű alkalmazásával. Értelemmel és érzelemmel toldja meg, precízen ügyelve az összkép egységére. Hiszen az elsődleges benyomás, amely az autóból árad, a harmónia, a kiegyensúlyozott arányok, a mértéktartó adagolás. Ihletett formavilágát a tervezők teremtő képzelete szülte.

peugeot-3008-2016-autoaddikt-1

Az első, függőleges rész rendkívül erőteljes, szinte vadállati erő árad a letisztult, határozott, feszes vonalakból. Az orr-részen a krómozott, csiszolt felületekkel ellátott, széles hűtőrács dominál. Közepén, büszkén trónol a harmonikus arányokkal megrajzolt, se nem túl sematikus, se nem hivalkodó oroszlán embléma. A halogén fényszórók átható vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az első résznek. Ez a tekintet még élesebbé válik, amikor az orr-rész opcióként fénydiódás lámpákat kap. A front részt a nagyszámú széles légbeömlő tovább tarkítja. A rendkívül kifejező formavilág fokozza a biztonság érzetét, és a leplezetlen büszkeséget, hogy ez az autó az oroszlános márka családtagjainak sorába tartozik. Egy vérbeli Peugeot!

A hosszan és vízszintes elnyúló, bordázott motorházfedél robusztus megjelenést kölcsönöz az autónak. Vonala a lágyan emelkedő szélvédőben folytatódik és az első kerekek tengelye mögé fut, ami aztán kiegészül a fényszórók közvetlen folytatásában elhelyezett oldalsó krómbetétekkel. A Peugeot HX1 tanulmányból kölcsönzött oldalelem dinamikussá teszi az első oldalnézetet, és még modernebb és méltóságteljesebb megjelenéssel ruházza fel az új 3008-at.

A megemelt övvonal következtében érezhetően nő a lemezelt felületek aránya, a vonalvezetés mégis elegáns és könnyed, megnyújtja az oldalnézetet. A motorházfedél felső vonala az ajtókilincseket is magába foglaló bordában folytatódik, és úgy nyújtja az autó vonalát, hogy közben finomságot és stílust kölcsönöz. A lenyűgözően megrajzolt szabadidőautó a kiegyensúlyozott arányok miatt kevésbé tűnik masszívnak és alacsonynak, mint a versenytársak többsége. Hogyan érték el ezt a bravúrt a Peugeot tervezői? Részben a második felszereltségi szinttől opcióként igényelhető csillogó fekete tető alkalmazásával, amelyet a hátsó spoilerig futó, szériában kínált, rozsdamentes acélból készült díszcsík hangsúlyoz. A « Black Diamond » tető az autó tervezésének jelentős stíluseleme, amely még egyedibbé, dinamikusabbá, modernebbé és igényesebbé teszi a jármű megjelenését. A járművön körülfutó védőelemek, a hatalmas kerekek, a tetőrudak, valamennyi részlet a karakteresség és a kifinomultság tudós egyvelegével készült. Minden egy célra tör: kifejezetten modernné, sőt futurisztikussá tenni ezt a lenyűgöző alkotást, elkerülve a stílusteremtés nagyzoló és kényszeres zsákutcáit.

A meglepetés tovább folytatódik a letisztult és rendkívül modern vonalakkal megrajzolt belső térben. A döntött hátsó szélvédő alatt vízszintes csillogó fekete vonal foglalja magába az opális fénydiódás lámpákat, amelyek a Peugeot oly jellegzetes, éjjel-nappal azonnal felismerhető, három karomból álló fényjelzését rejtik.

Bármelyik szögből vesszük is szemügyre az új Peugeot 3008 szabadidőautót, legelőször a kimagasló minőségben elvégzett munka, a kidolgozás rendkívül magas színvonala ötlik a szemünkbe. Számos részlet hozzájárul ehhez az összképből áradó általános benyomáshoz: az illesztések pontossága, a járművön remek arányérzékkel elhelyezett krómbetétek, a karosszéria kettős árnyalata stb. Szép, átgondolt és ízléses. Külső megjelenése a piac legtrendibb szabadidőautójává teszi.

Vezetési öröm…

A vezetési élmény terén az oroszlános márka már biztosan megalapozta a hírnevét, hiszen a « házi » tervezők sorra alkotják a vezetés élménye tekintetében élen járó modelleket, bármilyen méretben. Szabadidőautóról lévén azonban szó, a feladat nem csekély: megemelt hasmagasság, magas üléspozíció, megemelt súlypont… Ebben a járműkategóriában a vezetés élményét gyakran alárendelik a stílusnak.

Mégis, a varázslat már az első méterektők elkezdődik. Az úttartás kifogástalan, a kormányzás precíz, az út remekül érezhető, akárcsak a fürgeség és a biztonság – és mindez nyilvánvalóként van jelen. Varázslat? Persze hogy nem. Hanem a hosszú évek alatt felhalmozott tapasztalatra épülő munka, valamint a legújabb és leghatékonyabb technikai megoldások alkalmazásának eredménye.

Az új EMP2 padlólemeznek és a modell elismert dinamikai tulajdonságainak köszönhetően az új Peugeot 3008 a kényelem és az úttartás olyan szintézisét teremti meg, amely teljesen egyedülálló a C szegmens szabadidőautói között. A futóműveket az egyes motorizációk sajátosságaihoz igazították, hogy az autó-út kapcsolat valamennyi változatban méltó legyen a márka hírnevéhez. Az új padlólemez a tömegcsökkentés jótékony spirálhatásán keresztül a fogyasztás mérsékléséhez, valamint a passzív biztonság és a menetteljesítmény növeléséhez is hozzájárul.

Az új Peugeot 3008 egy hamisítatlan szabadidőautó, ám mindenek előtt egy Peugeot! És mint minden igazi SUV, birtokában van minden képességnek ahhoz, hogy terepen is megállja a helyét, ebben nagy segítségére van a továbbfejlesztett Grip Control.

A fokozott erőátvitelre kapcsolható rendszer a következő elemekből áll:

– optimális tapadás elérése az ötféle tapadási mód közül választva (Normál, Hó, Sár, Homok, ESP OFF), a középkonzolon található üzemmód kapcsoló;

– speciális gumiabroncs: 18’’ M+S (Mud & Snow);

– Hill Assist Descent Control (HADC): a lejtőn történő elindulást segítő új berendezés segítségével meredek lejtőn is tökéletesen és teljes biztonságban meg tudjuk tartani a járművet és annak irányát. A rendszer újdonsága, hogy igen kicsi sebességen (3 km/h) képes megtartani a járművet, így a stresszesnek mondott helyzetekben is teljes kontrollt és biztonságérzetet nyújt a vezetőnek. A funkciót a középkonzolon található nyomógombbal kapcsolhatjuk be.

Nincs más hátra, minthogy a vezető és utasai maximálisan átadják magukat az utazás élményének! Még a legrövidebb hétköznapi utak is nagyszerű élményekkel kecsegtetnek. Az új Peugeot szabadidőautó utazásra csábít, csúcskategóriás utazásra, amelyet kitűnő akusztikai komfort és számos kényelmi felszerelés szolgál, ezek többsége messze felülmúlja a piac standardjait :

– a körülölelő első ülések mindegyikéhez nyolc párnás pneumatikus masszázsrendszer rendelhető

– a hatalmas panoráma tetőt árnyékolóval és fénycsíkokkal szerelik fel

– a hifi rendszert a francia akusztika védjegyévé vált Premium FOCAL® szállítja

A felsőkategóriás FOCAL márkával kötött kizárólagos együttműködési megállapodás értelmében a Peugeot a világon elsőként kínál járműbe opcióként, gyárilag beépített, FOCAL technikával ellátott hifi rendszert.

… amelyet vezetéstámogató rendszerek egész arzenálja…

A kompakt kormánykerék megsokszorozza a vezetés örömét, és a vezető maximálisan kihasználhatja a szabadidőautóban rejlő dinamikai képességeket. Ehhez nagyban hozzájárulnak a legújabb generációs, továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerek (összefoglaló néven: ADAS – Advanced Driver Assistance Systems), amelyek a biztonsági felszerelések egész sorát felvonultatva igyekeznek elkerülni az úton felmerülő veszélyforrásokat:

– Automatikus vészfékezés (Active Safety Brake) és Ütközés veszélyére figyelmeztetés (Distance Alert);

– Akaratlan sávelhagyásra figyelmeztetés (Active Lane Departure Warning);

– A vezető éberségére figyelmeztető rendszer

– Automatikus fényszóróbekapcsolás

– Sebességkorlátozásra figyelmeztető tábla felismerése és figyelmeztetés

– Adaptatív tempomat stop funkcióval (automatikus sebességváltó)

– Aktív holttérfigyelő rendszer

A városi közlekedésben több rendszer segíti a vezetőt bizonyos manőverek végrehajtásában, köztük a Visio Park (360 fokos nézet), vagy a legújabb generációs Park Assist.

… és a folyamatos kapcsolattartást szolgálja.

Az új Peugeot 3008 olyan, mint a vezetője: a jelenben él. Maradéktalanul teljesíti azt az igényt, hogy a vezető a kormánynál ülve is folyamatos kapcsolatban maradjon a külvilággal és teljes nyugalomban navigáljon a Mirror Screen funkciónak, az indukciós vezeték nélküli okostelefon-feltöltésnek (a Qi szabvánnyal kompatibilis berendezések) és a 3D online navigációnak köszönhetően.

peugeot-3008-2016-autoaddikt-4

A 3D navigáció már olyannyira valósághű, hogy három dimenzióban jeleníti meg az épületeket és a látványosságokat, a talaj lejtését is figyelembe véve. A jobb láthatóság kedvéért a kijelzett kép a kormányon elhelyezett kapcsoló segítségével egyetlen mozdulattal közvetlenül átvihető az érintőképernyőről a digitális műszeregységbe. A TomTom Traffic alkalmazással a folyamatos kapcsolat lehetővé teszi, hogy a vezető valós időben lássa a vezetéshez szükséges eseményeket, valamint a hozzáférést számos információhoz: helyi időjárás, parkolók, töltőállomások stb. Opcióként a TomTom® alkalmazásban veszélyesnek jelzett területek kijelzésére is előfizethetünk, és ezzel megbízható információkhoz juthatunk « első kézből » a folyamatosan vagy időlegesen veszélyes területeken élő közösségektől.

A Mirror Screen funkció az okostelefon kijelzőjét a jármű érintőképernyőjére közvetíti, ami megkönnyíti az alkalmazások kezelését. Kompatibilis a MirrorLink (androidos okostelefonok), az Android Auto és az Apple CarplayTM (az iPhone 5-ös szinttől) protokollokkal. A funkció a kormányon található kapcsoló egyszerű megnyomásával a hangfelismerést is lehetővé teszi az okostelefonon keresztül (S-Voice Android és Siri d’Apple). A vezető előtt tehát új lehetőségek tárulnak fel, amelyekkel maximális biztonságban élhet, anélkül, hogy vezetés közben levenné a tekintetét az útról: telefonálhat, kiválaszthatja kedvenc zeneszámait, szöveges üzeneteket olvashat és írhat, kikereshet egy útvonalat… A folyamatos kapcsolattartás zökkenőmentesen működik!

A Peugeot Connect csomag három területen terjeszti ki az új technológiák által kínált lehetőségeket: a navigáció, a biztonság (Peugeot Connect SOS & Assistance) és a karbantartás (a Peugeot Connect csomagok távszolgáltatásai).

Az összes információt a lehető legegyszerűbb és legösztönösebb módon éri el a vezető. Az új Peugeot 3008 kezelőfelületein tökéletesen intuitív bármelyik funkció megjelenítése.

A felépítés hatékonyságát szolgáló intelligens tervezés

Az okos tervezés nem merül ki abban, hogy a piac legjobb kényelmi és biztonsági felszereléseit építik be a járműbe. Az új Peugeot 3008 felejthetetlen pillanatokat kíván garantálni az autóban utazóknak, ehhez viszont páratlanul sokoldalúnak kell lennie. Nagyfokú variálhatóságát és ötletes funkcionalitását úgy alakították ki, hogy az autó minden várakozásnak megfeleljen és minden helyzethez alkalmazkodni tudjon. Nem mindennapi rakomány? A 2/3-1/3 arányban osztottan dönthető « Magic Flat » sík padló kialakítását teszi lehetővé. Kis helyre kellene összepakolni a dolgait? Szeretné megkönnyíteni a berakodást, vagy minél teljesebben átadni magát szabadidős tevékenységeinek ? Az igazán eredeti, két állásban csúsztatható padló jóvoltából a csomagtartó térfogatát erőfeszítés nélkül növelhetjük, vagy akár rá is ülhetünk az összehajtogatott ülésekre anélkül, hogy összekoszolnánk magunkat. Egy különösen hosszú tárgyat szeretnénk szállítani? Ha vízszintesig lehajtjuk az első utasülést, 3 méter hosszú hely szabadul fel. Ezen kívül minden változatban alapfelszerelés a hátsó üléspad középső kartámaszába rejtett sízsák. Ez az ötletes megoldás a hátsó ajtó érintés nélküli nyitásával egészíthető ki: a hátsó lökhárító alatt egyetlen lábmozdulattal nyithatjuk ki vagy zárhatjuk le a motorosan működő hátsó ajtót. Az új Peugeot 3008 igazán leleményes, minden helyzetre talál megoldást!

A jármű felépítését áttervezték, így külső méretei a piac legkeresettebb modelljei közé helyezik, míg tágas utasterével egyike a szegmens legjobbjainak.

Nemcsak az utastér lett tágasabb, a csomagtartó térfogatát is érezhetően megnövelték az előző nemzedékhez képest.  A VDA 210 szerint 520 l űrtartalmú csomagtartó a kategória egyik legalacsonyabb rakodóküszöbével tűnik ki.

Az újragondolt felépítés a tömeg tekintetében is áttörést hozott. Az új EMP2 padlólemez alkalmazása számos előnnyel jár; ténylegesen és minden szinten javulást hozott a tömeg/kompakt külső/szolgáltatások arányában, és átlagosan 100 kg-os súlycsökkenést tett lehetővé az előző generációhoz képest. Az új Peugeot 3008 különböző változataiban a benzines modellek mindössze 1325 kg-os, míg a dízelek 1375 kg-os menetkész tömeggel kerülnek piacra.

Hatékony és takarékos motorok

A jármű architektúráján végzett munka és a súlycsökkentés meghatározó tényező a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló folyamatos erőfeszítésekben. De ez még nem minden. Az áramvonalas formaterv és a külső méretek optimalizálása kitűnő, 0,76 m2-es légellenállást eredményezett (egyes változatok esetén). Az új Peugeot 3008 hatékonyságát tovább növelik a 17 illetve 18, vagy a 19 colos, extra alacsony gördülési ellenállású gumik (205 55 R19 méretű abroncsokkal).

Az új Peugeot 3008 szabadidőautó egész Európában a hatékony és rendkívül takarékos Euro6.1 benzin- és dízelmotorok széles választékát kínálja.

A választékban szereplő összes benzinmotor best in class a saját teljesítménykategóriájában! Az 1,2 l PureTech 130 S&S változat km-kénti emissziója 115 grammtól indul, míg az 1.6 l THP 165 S&S EAT6 mindössze 129 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. A kínálatot a következő motorok alkotják:

– az 1.2 l PureTech 130 S&S, hatfokozatú mechanikus váltóval standard változatokban, igen alacsony fogyasztással

– az 1.2 l Puretech 130 S&S EAT6

– az 1.6 l THP 165 S&S EAT6

A 100, 120 és 150 lóerős dízelmotorok kilométerenkénti CO2-kibocsátást a BlueHDi technikának köszönhetően sikerült 100 és 121 gramm közé szorítani. Az 1.6 l BlueHDi és a 2.0 l BlueHDi értékei szintén a piac legjobbjai közé tartoznak:

– 1.6 l BlueHDi 100 S&S ötfokozatú mechanikus váltóval

– 1.6 l BlueHDi 120 S&S hatfokozatú mechanikus váltóval standard változatokban, igen alacsony fogyasztással

– 1.6 l BlueHDi 120 S&S EAT6

– 2.0 l BlueHDi 150 S&S BVM6

– 2.0 l BlueHDi 180 S&S EAT6

Bővülő mobilitás: innováció több keréken

Napjainkban egyre nehézkesebb a közlekedés a városközpontokban, a Peugeot ezért innovatív megoldásokkal igyekszik segíteni ügyfelei mobilitását. Az egyetlen olyan márkaként, amely két-, három-, illetve négykerekű járműveket is fejleszt, az új 3008 piaci bevezetése alkalmából új, egyéni megoldásokat kínál a belvárosi közlekedéshez:

– összecsukható elektromos rásegítésű MICRO roller (e-Kick)

– összecsukható elektromos rásegítésű Peugeot kerékpár (e-Bike)

Ez a piacon teljesen egyedülálló ajánlat olyan ügyfeleknek szól, akik kiegészítő megoldást keresnek autójuk mellé, hogy egy alternatív jármű segítségével könnyebben meg tudják tenni az utolsó kilométereket, és mindig időben érkezzenek belvárosi úti céljukhoz. Ez végre érdemi változást hoz a városi közlekedésbe: véget vet a végeláthatatlan várakozásnak. Éljen a (mozgás)szabadság!

Ráadásul a csomagtartóban kialakított dokkolóknak köszönhetően az e-roller és az e-bike nem csak gyorsan és biztonságosan elhelyezhető az autóban, hanem töltése is azonnal megkezdődik, amint a Peugeot 3008 útnak indul.

Garantált francia eredet

Az új Peugeot 3008 modellek a sochaux-i üzemben készülnek, és hajtásláncuk is teljes egészében a franciaországi Trémery és Douvrin gyártóhelyről származik. Ennek megfelelően a széria minden darabja garantált francia eredet védjeggyel kerül piacra.

A nagyközönségnek először a 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatott új Peugeot 3008 nemzetközi forgalmazása várhatóan októbertől kezdődik.

Íme, a BMW 2002 Hommage koncepció

A BMW a 2016. május 20-a és 22-e között megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este egyik fénypontjaként a BMW 2002 Hommage koncepcióautóról is lerántotta a leplet, amellyel a bajor gyártó a vezetés színtiszta élményének félévszázados történelmét élteti.

bmw-2002-hommage-autoaddikt-1

A legendás autócsodák és történelmi motorkerékpárok legnívósabb eseményeként számon tartott Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei felvonásán a BMW Group egy rendkívül különleges tanulmányautót is kigurított a nagyközönség elé: a BMW 2002 Hommage a bajor gyártó százéves történetének egyik leginkább meghatározó modellje előtt tiszteleg, egy modernkori koncepcióautó képében álmodva újra a BMW 2002 turbo tervezőmérnöki csúcsteljesítményeinek páratlanul kivételes egységét.

„A BMW 02-es sorozat szinte napra pontosan 50 évvel ezelőtt látott napvilágot, hatalmas lendületet adva a bajor gyártó mindmáig legendás sikertörténetének. Eme kompakt kupé a márka azon kivételes járműveinek egyike, amelyek azzá tették napjainkra a BMW-t, ami” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető tervezője. „A 02-es paletta csúcsán a 2002 trónolt, amely ráadásul az első olyan sorozatgyártású autó volt Európában, amelynek erőforrását turbófeltöltéssel szerelték, megteremtve ezzel a hamisítatlan sportkupé klasszikus ikonját. A BMW tervezőmérnöki szaktudását akkoriban a 2002 turbo képviselte, a BMW 2002 Hommage tanulmányautóval pedig emeljük poharunkat eme nagyszerű modell előtt” – tette hozzá a tervező.

A vezetés színtiszta élményének magabiztos újraértelmezése

„A BMW 2002 Hommage tanulmányautó lélegzetelállító kiállása a kiváltképp dinamikus élek és a látványos formák összjátékának eredménye, amellyel a BMW méltó emléket állít történelme egyik legikonikusabb járművének, miközben a turbófeltöltésű járműtechnológiának köszönhető motorsport-győzelmek előtt is fejet hajt. Mint ilyen, a BMW 2002 Hommage a vezetés színtiszta élményének magabiztos újraértelmezéseként született meg, káprázatos párhuzamot vonva múlt és jövő között” – mondta Karim Habib, a BMW autótervező részlegének vezető dizájnere.

A rendkívül sportos jármű-sziluett szinte az aszfaltra ragasztja a BMW 2002 Hommage tanulmányt. Kompakt arányaival, hosszú tengelytávolságával, rövid túlnyúlásaival és látványos „cápaorrával” a koncepció a menetdinamika és az agilitás lebilincselő kettősében rejlő ellenállhatatlan vezetési élményt hirdeti. A hatalmas első légbeömlők látványos hátsó légterelő elemekkel és extrém aerodinamikai részletekkel párosulnak, amelyek minden vezetési szituációban optimalizálják a jármű körüli légáramlatot és maximális leszorítóerőt garantálnak.

Legendás részletek modern köntösben

A BMW 02-es sorozat karosszériájának jellegzetes króm csíkjait a BMW 2002 Hommage tanulmány szénszálból készült, vízszintesen elnyújtott övvonala idézi fel, amely vizuálisan két részre osztja a koncepcióautó karosszériáját. A tető, a motorháztető és a csomagtérajtó alkotta felső rész matt fényezést kapott, hogy a hajdani versenyautók stílusában ezzel megakadályozza a vakító napsugarak visszaverődését. A tervezők a tanulmány felső részén minimalista, végletekig letisztult felületeket alkalmaztak, amely az alsó rész merész kialakításával határozott kontrasztot alkot. A tanulmány oldalát betöltő éles vonalvezetés és a magasfényű karosszéria-fényezés kettőse a hajtott hátsó kerekekre irányítja a tekinteteket. A BMW 2002 Hommage tanulmány Space Race Metal névre keresztelt fényezése a folyékony fém benyomását kelti, amelynek világoskék metál árnyalata a matt és a magasfényű kivitelben is folyamatosan változtatja a színét: a fényesen fluoreszkáló kék és szürke árnyalatok a koncepcióautó mozgása és a fénysugarak törése szerint változnak, rendkívül dinamikus mélységet adva ezzel a karosszéria felületeinek. A bajor gyártó legújabb tanulmánya színtiszta erőt és elementáris energiát sugall.

bmw-2002-hommage-autoaddikt-2

A BMW 2002 Hommage tanulmány rendkívül látványos ékei a hatalmasra hizlalt kerékjárati ívek, amelyeknek erőtől duzzadó felületei megalapozzák a koncepció atletikus kiállását. A kivételes ívszélesítések a BMW 2002 turbo homologizált változatának extrém kerékív-szélesítéseire emlékeztetnek, amelyekre akkoriban a széles nyomtáv miatt volt szükség. A BMW 2002 Hommage tanulmány alkotói a sima felületek és a tökéletes részletességgel megtervezett vonalak alkalmazásával állítanak emléket a korszakalkotó sportautó kialakításának és motorsport-sikertörténetének, az erőtől duzzadó kerékjárati íveket helyezve a koncepcióautó középpontjába. A BMW 2002 Hommage tökéletes úttartását a 20 collos könnyűfém keréktárcsák is igazolják, amelyek kéttónusú kivitelben, összetett küllő-dizájnnal idézik a régmúlt idők versenyautóit, miközben az M logóval ellátott, aranysárgára fényezett féknyergek a prémium minőséget hirdetik.

Az ötvenéves BMW-legenda hamisítatlan stílusjegyei

A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrésze a 02-es sorozat ötvenéves kialakításának őszinte és extravagáns újraértelmezése, amely dinamikus stílusban, a BMW kortárs jegyeinek alkalmazásával hidalja át a járműtervezés történetének fél évszázadát. A koncepcióautó orr-részét a hatalmas kerékjárati ívek foglalják keretbe, miközben a motorháztetőn a széles nyomtáv és az alacsony karosszéria-kialakítás bőséges helyet kínál. A tervezők itt elegáns stílusban, letisztult felületekkel és határozott vonalvezetéssel közelítették meg a 02-es sorozat hamisítatlan karosszéria-jegyét, megőrizve az ikonikus járműklasszikus „lándzsa” alakú motorháztető-kúpját, amely a BMW logóhoz és a vese alakú hűtőrácshoz tereli a tekinteteket. A motorháztető extravagáns kialakításának a matt fényezés ad elegáns lendületet.

A koncepcióautó frontrészének központi eleme a vese alakú hűtőrács, amely keskenyre húzott, látványosan összekapcsolt keretben idézi a történelmi előd egyik legjellegzetesebb karosszéria-védjegyét. A tanulmányautó hűtőrácsa fekete lamellákkal hangsúlyozza tovább a karosszérián körbefutó szénszál-övvonalat, a front-rész külső végeiben pedig egy-egy darab fényszóró tükrözi a BMW 2002 stílusát. A fényszórókat egy közös burában arany árnyalatú reflektorok fogják közre, amely a BMW 2002 ötven évvel ezelőtti megszületését és az akkori versenyautók sárga árnyalatú fényszóróit szimbolizálja. A BMW 2002 Hommage tanulmány frontrészének töretlen fekete sávja a hűtőrács és a fényszóró-páros keskeny kialakítását, valamint a koncepcióautó szélességét és atletikus kiállását nyomatékosítja. Az irányjelzők – a klasszikus előd stílusában – egy külön elhelyezett keskeny sávban kaptak helyet a fényszóró és a motorháztető között, szénszálból készült betétekbe építve.

A hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító az 1970-es évek sportautóit idézi, miközben látványosan lecsökkenti a BMW 2002 Hommage tanulmány alja és az aszfalt közötti távolságot. A koncepcióautó széles, sportos kialakítása és az első lökhárító innovatív dizájnnyelvezete együtt a modell kivételes úttartását és kezelhetőségét hirdeti, amely a BMW 2002 tökéletesre fejlesztett járműkarakteréhez és a turbófeltöltésű technológia megjelenéséhez hasonlóan párját ritkító vezetési élménnyel ajándékozza meg a vezetőt, versenypályán, országúton és hegyi szerpentinen egyaránt. A BMW Motorsport trikolor kiegészítői és az első lökhárító tükrözött „turbo” felirata a BMW 2002 turbo eredeti lökhárító-matricáit tükrözi, ahogyan a vezetőoldali visszapillantó ház fényezése is. Az első lökhárító alján szénszálból készült koptató vezeti át a tekinteteket a szintén karbon küszöbtoldatokra, még tovább hangsúlyozva a tanulmány sportos úttartását és a karosszéria kontraszt-árnyalatát.

Sportos lezárás, csak a lényegre összpontosítva

A BMW 2002 Hommage tanulmány hátsó részének kialakítása ugyancsak a BMW 2002 turbo stílusjegyeit idézi. A karosszériát vízszintesen kettéosztó fekete sáv a letisztult, sima felületekkel karöltve a koncepcióautó szélességét nyomatékosítja, miközben dinamikus vonalvezetését modernkori stílusjegyek járják át. Ugyanez igaz a hátsó lámpák kialakítására is: a szinte szögletes rajzolatú lámpák sportos keretbe foglalják a karosszéria hátsó részét, a fekete burának köszönhetően azonban a fénycsíkok csak működés közben láthatók. Ha a lámpák nem világítanak, a hátsó részt egy töretlen fekete sáv osztja ketté, amelyet a karosszérián körbefutó szénszál-sáv egészít ki. A hátsó rendszámtábla jobb oldalára helyezett BMW logó szintén a BMW 02-es sorozat öröksége, és amíg az erőtől duzzadó kerékívek a hátsó rész hamisítatlan főszereplőiként a széles nyomtávot, addig a látványos légterelő elemek a koncepcióautó modernkori stílusát hangsúlyozzák. A BMW 2002 Hommage tanulmány sportos karakterét a szénszálból készült hátsó diffúzor és a kipufogórendszer dupla ikervégződése zárja.

bmw-2002-hommage-autoaddikt-3

A BMW 2002 hamisítatlan újraértelmezésével a bajor gyártó a BMW Hommage tanulmányautók stílusában álmodta újra a kompakt sportkupék hagyományőrző járműkarakterét, a BMW 2002 Hommage azonban sokkal több ennél: a vezetés színtiszta élményének modernkori szimbóluma, tradicionális kifejezésmódban.

Goodwood 2016-os Festival of Speed fesztiválján mutatkozik be először a Mazda MX-5 RF

A vadonatúj Mazda MX-5 RF, a Mazda legnagyobb darabszámban eladott kétüléses sportautójának legfrissebb változata végre megérkezik Európába. Az újdonság a júniusi Goodwood Festival of Speed-en mutatkozik be a nagyközönség számára.

mazda-mx-5-rf-goodwood-autoaddikt

Az áprilisban, a New Yorki-i Nemzetközi Autókiállításon leleplezett modell az idei fesztivál Mazda-standjának sztárja lesz, mellyel a gyár az MX-5 múltja, jelene és jövője előtt tiszteleg. A „Machine ezüst” színben kiállított MX-5 RF mellett az egy milliomodik MX-5 is bemutatásra kerül, mely április 22-én gördült le a gyár összeszerelő szalagjáról. Érdekes színfolt lesz továbbá a két korábbi koncepció autó, az MX-5 Spyder és Speedster is.

Miközben a korábbi, NC generáció keménytetős modelljének praktikusságához hű marad, az MX-5 RF stílusában lép nagyot előre; egyedi megjelenése, tetejének mozgása és formája nyílt és zárt állapotában is ellenállhatatlanná teszi az autót. Az utasok nyitott tető esetén is élvezhetik a hátsó tetőrész védelmét, mely a tető bezárása után visszaáll a helyére. Ezzel a keménytetővel a világ kedvenc roadstere még több vásárlót hódíthat meg magának.

„Az új MX-5 RF-fel megszabadultunk hagyományos gondolkodásunktól, és friss kihívásoknak feleltünk meg azért, hogy valami újat hozzunk létre” – mondta az MX-5 programmenedzsere, Nobuhiro Yamamoto. ”Ezzel a sportos kabrióval az volt a célunk, hogy az autó gyönyörű vonalai zárt tetővel is kirajzolódjanak, a nyitott tetővel autózás pedig üdítő élmény legyen.”

A Mazda MX-5 RF a tető megoldását kivéve ugyanazokat a méreteket (hosszúság, szélesség, tengelytáv) kapta, mint vászontetős testvére. A keménytető 5mm-es pluszt jelent magasságban, mechanikája az egyik leggyorsabb a piacon. Működtetése gombnyomásra történik, akár 10km/órás sebességig.

A Mazda MX-5 RF örökölte a vászontetős modell legendás agilitását és kiegyensúlyozottságát. A felfüggesztések és a kormányzás még kellemesebb vezetést kínál, miközben a hang gátló tetőpanelek és a speciális szigetelés jelentősen csökkenti a kintről érkező zajokat zárt tető esetén.

A negyedik generációs MX-5, mely tavaly ősszel érkezett Európába, megkapta a 2016-os Világ Év Autója és Autódizájnja címet – az MX-5 az első a díj történetében, mely mindkettőt birtokolja egyszerre. Az ND generáció több, mint 40 elismerést gyűjtött be idáig, köztük a 2015/16-os Japán Év Autója, ill. a 2016-os Egyesült Királyság Év Autója díjat. Az RF-et 2017 tavaszán kezdik el értékesíteni Európában.

[TESZT] Nissan Leaf Tekna 30 kWh – teljes értékkel

Megjelenésétől fogva szerettjük a Nissan Leaf-et. Hogy miért? Valószínűleg az egyedisége, a formabontó koncepciója révén vonzza célközönségét, s egyre masszívabb a flottás cégautós felhasználói vonal is.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-002

Igen ám, de a hatótáv mindig is sarkalatos kérdés volt a Nissan Leaf esetében. Alaphangon teljes töltöttséggel jó, ha 130-140 kilométert meg lehet tenni a 24 kWh-s verzióval, viszont arra is számítani kell, hogy például a téli időszakban ez ténylegesen úgy 100 kilométert jelent, vagy kevesebbet – függően a felhasználási környezettől, vezetési stílustól, és még jó pár egyéb külső tényezőtől.

Tehát szükségessé vált egy olyan hajtáslánc, amely alapvetően marad a régi koncepció szerint, viszont egy masszívabb akkumulátor kerül a korábbi helyére. A megvalósítás még a tavalyi évben meg is történt, s úgy tűnik, a japán gyártó ténylegesen, kézzel foghatóan is megvalósította azt, amire vágytunk: egy élhetőbb, szerethetőbb és ezáltal jóval praktikusabb Nissan Leaf lett a végeredmény, ezúttal már akár 250 kilométeres hatótávval. Vajon tényleg teljesíthetők az elvárások?

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-014

A lényeg a részletekben rejlik

Tavasszal jóval egyszerűbb a dolgunk, ha teljesen elektromos autót szeretnénk tesztre fogni, hiszen a külső hőmérséklet alakulása rendkívül kedvezhet a hosszabb, kiterjesztett hatótávnak. Egy alapos, több, mint 12 órás otthoni töltés után indultunk útnak a 30 kWh-s Nissan Leaf fedélezetén, immár zöld rendszámmal, elszántan a budapesti beváros hétköznapi forgatagába. Az fedélzeti computer kereken 219 kilométernyi megtehető távot ígért, ez alulmarad a gyári adatnak, de 30 kilométer ide, vagy oda, üsse kő.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-004

Szigorúan ECO üzemmódban: bár a „gázreakciók” visszafogottabbak, ezzel együtt elemében van így is a Nissan Leaf, nem csinál gondot abból, ha lámpától lámpáig igénylünk némi dinamizmust a haladás kapcsán. Egyébként mindenképp érdemes használnunk a gazdaságos üzemmódot, ha sok-sok kilométer tervezünk be két töltés közt – ezzel ugyan nem írunk semmi újdonságot, viszont tény, hogy főként itt, a nagyobb hatótávú akku esetében rengeteget tudunk spórolni.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-003Kellemesnek nem mondható araszolgatás (Deák tér) után úgy döntöttünk, 182 kilométer tartalékkal becélozzuk a budai hegyvidéket. Olyan szempontból is jó ilyenkor a választás, hogy ugyebár ott található a CHAdeMO szabvánnyal operáló MOL kút (Istenhegyi út), nem árt, ha bebiztosítjuk magunkat a környéken autózva, ha netán visszaugranának a distance-értékek.

Mérhetően más minden gyakorlati felhasználás mellett

Érdekes módon a 30 kWh-s Nissan Leaf-nek meg sem kottyantak különösképp az emelkedők, a néhol már-már szélsőségesnek tűnő hegyi tekergős, szűk egyirányú utcácskák.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-007

Normafánál kikötve, legalább 30 kilométeres hegyi autózás után a kijelző szerint még mindig 135 kilométerre voltunk biztosítva, így tudtuk, ha a Déli pályaudvar felé visszaereszkedünk, a fékenergia-visszatáplálásból legalább 10 kilométert kaphatunk még ajándékba a meglévők mellé. 143 kilométer lett végül az etap részeredménye, úgyhogy még gyorsan ellátogattunk Budaörsre, aztán Törökbálintra is, majd amikor Szentendre felé vettük az irányt, leellenőrizve a megtehető távot, 118 kilométert rögzítettünk.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-005A Váci úton kifelé haladva miért is ne ugranánk be Dunakeszire, aztán utána mondjuk Gödön keresztül jöhet Veresegyház, majd Fót is. Jött is, és belefért a kapacitásba, bőven – az M0-ra kikanyarodva ugrott 100 alá a számláló. Briliáns, nem igaz? Még bő 100 kilométerünk maradt, csak autópályázni ne kelljen. Vagy autóutazni, egyik sem tesz jót a hatótávnak.

Sajnos ezt a kényes problémát továbbra sem sikerült kiköszöbölni a Nissan Leaf-nél, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy nagyobb kapacitású akkumulátorral folyamatosan haladni 130 kilométer/órával hatékonyabb.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-035

Ez körülbelül 20 kilométer pluszt egész biztosan jelent, ennek próbájára most nem került sor, viszont mindenképpen tervezzük a nyári periódusban, hogy elmerészkedünk messzebb, például a Balatonra (Siófok), ami már korábban a 24 kWh-s változattal sem okozott túl nagy gondot – igaz, akkor a kertek alatt közlekedtünk, a lehető legrövidebb útvonalon.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-022

Végső, a hazatérés előtti utolsó állomásként Lajosforrást irányoztuk be, Szentendre mögött, jelentős szinteltérésekkel, autót próbáló hegyvidéki szakaszokkal. A menedékházhoz érve még mindig maradt 67 kilométer, ami teljesen rendben is volt, hiszen a tényleges táv hazáig ennek a töredéke. Beleszámítva a hegyről leereszkedést is, ami egyébként 21 extra kilométert adott hozzá a tartalékokhoz – több mint elegendő volt a kirándulás hathatós lezárásához.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-023

Mivel a 30 kWh-s Nissan Leaf alapvetően az akkumulátor kapacitása végett változott, sok újítást ezen felül nem kapunk a karosszériát, vagy az enteriőrt vizsgálva. Tesztautónk Acenta felszereltséggel, bőrkárpitozással érkezett, a kényelmi faktor teljesen személyautós volt, férő- és pakolóhely tekintetében szintén megfelelt teljes mértékben a kívánalmaknak.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-024

Mennyiért adnak most egy Nissan Leaf-et?

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-031A Nissan Leaf árképzése szerint az egyetlen 24 kWh-s modell jelenleg a legalacsonyabb, Visia felszereltség, 9 080 000 forintért. Ha viszont az Acenta csomagos verzió révén esünk gondolkodóba, akkor 10 519 000 forinttal kell kalkulálnunk vásárlásnál, azonban van magasabb felszereltségi fokozat is (tesztünkben bemutatott modell): a Tekna 11 279 000 forintot kóstál.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-034

Konfigurálásnál az alapáron felül még kiadást jelenthet a Stílus csomag 16 colos felnikkel, sötétített üveggel, tempomattal, 215 000 forintért, illetve választhatjuk a Nissan Connect navigációs rendszerét is USB aljzattal, 5.8 colos érintőképernyővel és tolatókamerával 239 000 forintért. Gyöngyház, vagy metál fényezés esetén 125 000 forintos felárral kell számolni.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-001

Nissan Leaf Tekna 30 kWh specifikációk

Motor

Motortípus: eletkromotor (AC szinkronmotor)

Lökettérfogat: –

Maximális teljesítmény: 109 LE @ 3008-10000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 254 Nm @ 0-3008 ford./perc

Erőátvitel: irányválasztó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4445 mm

Szélesség: 1770 mm

Magasság: 1550 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1470 kg

Össztömeg: 1865 kg

Csomagtartó mérete: 330 liter, 680 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: –

Menetteljesítmények

Végsebesség: 144 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:11.5 s (saját, mért eredmény: 10.6 s)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: –

Országúti: –

Vegyes: –

Gyárilag mért eredmények

Városi:  –

Országúti: –

Vegyes: –

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Még több információ a Nissan magyarországi képviseletének oldalán, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Legendák találkozása 2016 – az Opel Családi Nap idén is kitűnő rendezvény volt

Ahogyan az minden év májusában megszokott, megrendezésre került az Opel Családi Nap. A márka hazai képviselete monstre programmal kedveskedik az érdeklődőknek, az események pedig hol máshol, mint a Hungaroringen történhetnének, ideális körítést és hangulatot adva, kicsinek, nagynak egyaránt.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-005

Az idei, 2016-os Opel Családi Nap fő apropója természetesen a márka 25 éves jelenléte volt, pontosan ennek köszönhetően még színesebb és komplexebb programban vehettek részt a kilátogató résztvevők.

Alapvetően 7 nagyobb csoportra lehetett osztani az Opel Családi Nap programsorozatát, még szerencse, hogy az ennyire összetett felhozatal ilyen szinten belefért egy napba reggel 9 órától számítva. Központban nyilvánvalóan a pályaprogramok állltak, melynek keretében folyamatosan, átlagosan 2 óránként OPC élményautóztatás zajlott, de volt tulajdonosi autós gyorsulás, Formula-3 épített sportautó-bemutató, de a Talmácsi Gábor nevével fémjelzett Talmácsi Motorsport minimotoros növendékei is megcsillogtathatták tudásukat.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-008

Aki inkább a direkt zenehallgatást és színpadi show-t részesítette előnyben, az a színpadi programok közt egész biztos, hogy megtalálta számításait. Érkezésünkkor pont az elmaradhatatlan Alma együttes produkciója zajlott, de megérkezett Muri Enikő és Caramel is, majd az Irígy Hónaljmirigy szórakoztatott.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-010

Közben Dunakesziről elstartolt a szokásos műrepülő-bemutató is, majd a nap végeztével értékes nyereményeket sorsoltak a rendezvény támogatóinak jóvoltából.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-006

A paddockban is zajlottak az események annak rendje s módja szerint: itt találkozhattunk az Opel Dakar Team versenycsapat táborával, különböző kitelepült magazinok standjaival, de bepillanthattunk a LEGO főhadiszállására is, ahol épp kiélezett építési munkálatok folytak LEGO-modellezés terén.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-007

Minden kétséget kizáróan a paddock két kiemelten fontos állomást hordozott. Az egyik a 25 éves Opel jelenlétet felvázoló kronológiai kiállítás volt, ahol kifüggesztett fotók és kiállított motorok kapcsán ismerkedhettek az érdeklődők a szentgotthárdi gyár történelmével és az első, jubielumi F Astra-val  – itt össze is futottunk Kaszás Zoltánnal, az Opel Szentgotthárd újdonsült PR menedzserével (ő korábban a Chevrolet Magyarország kommunikációjáért felelt).

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-002

A másik fontos momentum az idei Opel Családi Nap paddock látnivalói közt az Opel GT Concept volt, az a futurisztikus, előremutató fejlesztéseket tartalmazó jármű, amely meghatározóan a rüsselsheimi gyártó jövőképét vetíti előre; ráadásul a 2016-os Genfi Autószalon után először itt, Magyarországon láthatta a nagyközönség.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-012

Ha átsétáltunk innen a boxokba, szintén számos színes programba futhattunk bele. A myOpel bemutatói mellett idén is volt Baba-mama box, állatsimogató a Fővárosi Állatkert jóvoltából, valamint a PlayStation szimulátor bajnokságot is szervezett. Mindezek mellett a Henkel Beauty Care hölgyeknek szóló programjai is népszerűnek bizonyultak, csakúgy, mint a Cinema City családi aktivitásai.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-017

Idén sem maradhatott el a Közszolgálati- és Hatósági Park jelenléte. Itt kerékpáros traffipax teszteket, biztonsági öv szimulációs gyakorlatokat rendeztek, de kiállítottak Opel rendőrautókat is természetesen. Mellé megtekintehtő volt az Opel közszolgálati kiállítása, valamint a kisebbek KRESZ tanpályán körözhettek.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-015

Átellenben a paddockkal parkoltak az Opel klubok, illetve a tulajdonosok saját, az eseményre jelentősen felkészített járművei. Itt is igen vegyes volt a választék, a legkülönbözőbb ízlésvilágok találkoztak, de voltak igen komoly teljesítménnyel felvértezett autók is.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-028

A kiállított tulajdonosi kocsipark első stációja pedig az Opel jelenlegi modellkínálatának kihelyezése volt, itt nyilván az új Opel Astra K kapta a főszerepet, de a többi húzómodell, illetve hangsúlyos kishaszonjárművek is közszemlére lettek bocsátva.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-026

Korábban írtunk már a veterán Opelek felvonulásáról – nos, a felhozatal teljes egészében megtekinthető volt az idei Opel Családi Nap keretein belül. A kiállított régiségek sorát egyértelműen az az Opel Torpedo nyitotta, amellyel tulajdonosa elautózott anno Rüsselsheimig, de számos egyéb különlegesség is fellelhető volt (Kapitän, Senator, Manta, Kadett, és még sorolhatnánk napestig).

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-029

A 2016-os Legendák Találkozása programsorozatot a 21 órakor induló Tankcsapda koncert zárta, stílszerűen és hagyomány-jelleggel – igaz, tavaly ez elmaradt, de idén örülhettek ismételten a rajongók a találkozásnak. Az is, aki egy egész napot végigünnepelt az Opellal, de az is persze, aki csak emiatt látogatott ki a Hungaroringre.

opel-csaladi-nap-2016-autoaddikt-032

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Fotó: Matei Bence
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

Innovációs díjat nyert a Scania hibrid teherautója

Az elismert Verkehrsrundschau kereskedelmi magazin a Scania nemrég bevezetett hibrid teherautójának ítélte a rangos német Zöld Innovációs Teherautó 2016 díjat.

scania-hibrid-teherauto-autoaddikt

A hibrid megoldás lehetővé teszi, hogy a 18 tonnás teherautó akár két kilométeres távon keresztül kizárólag elektromos meghajtással működhessen. Az elektromos műveletek elsősorban olyan helyzetekben használatosak, mint a városi éjszakai szállítmányozás a zajérzékeny környezetben vagy raktárépületeken és parkolókon való keresztül haladás közben, ahol kerülni kell a kipufogógázok kibocsátást. Elektromos hajtás esetén a zajszint 72 dB alatt marad.

Ez az elektromos motor 9 literes Scania Euro 6 motorral van kombinálva, melyet 100%-os biodízellel lehet üzemeltetni, úgy mint a FAME vagy a HVO, aminek használatával 92%-kal lehet csökkenteni a széndioxid-kibocsátást.

Ennek a moduláris hajtásláncnak elektromos motorja 130 kW (174 LE) és 1050 Nm nyomatékot szolgáltat, valamint a belső égésű motor és a Scania speciális automatizált váltója között helyezkedik el. Az akkumulátor rendelkezésre álló kapacitása 1,2 kWh, mellyel a jármű üzemeltetése során optimálisan gazdálkodik.

Idén 50 éves a Subaru Boxer motor

A Fuji Heavy Industries Ltd., vagyis a Subaru autók gyártója ebben az évben ünnepli a Subaru Boxer motorok megjelenésének 50. évfordulóját.

subaru-boxer-motor-autoaddikt

A Subaru védjegyének számító Boxer motor először a Subaru 1000 kompakt személyautóban jelent meg 1966. május 14-én. Azóta a Subaru arra törekszik, hogy minél jobban kiaknázza a Boxer motor nyújtotta előnyöket, és folyamatosan fejleszti azt, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak is. Manapság minden Subaru személygépkocsit Boxer motor hajt*2, és az elmúlt 50 évben gyártott mennyiség meghaladja a 16 milliót.

 A vízszintes elrendezésű Boxer motorban a dugattyúk egymással szemben mozognak, természetes módon csökkentve az egymás által keltett rezgéseket, ezáltal kiváló forgási egyensúlyt és sima járást biztosít még egészen magas fordulatszám-tartományban is.

 A Boxer motor az egyik kulcseleme a Subaru sajátosságát jelentő Symmetrical All-Wheel Drive (AWD) összkerékhajtási rendszernek. Köszönhetően annak, hogy az összkerékhajtás legfontosabb elemei egy vonalban, az autó hossztengelyére szimmetrikusan helyezkednek el, a jármű két oldala között tökéletes az egyensúly, valamint a motor építéséből adódóan a tömegközéppont alacsonyan helyezkedik el. Ezek olyan előnyöket nyújtanak, mint a kiváló tapadás és stabilitás, vagy a könnyű irányíthatóság még akár nagy sebesség mellett is.

 A Subaru márka alapelve a Confidence in Motion (Magabiztosság az utakon), és mérnökei folyamatosan azért dolgoznak, hogy autóikkal az “Élvezet és Nyugalom” hangulatát sugallják ügyfeleiknek.

Még nagyobb teljesítmény a legkisebb BMW M Performance modellekhez

2016 júliusában még nagyobb teljesítménnyel érkezik a bajor gyártó legkeményebb kompakt kvartettje: a vezetés lélegzetelállító élményét a három- és ötajtós karosszéria-változatban egyaránt kínáló BMW M140i, a BMW M240i Coupé és a BMW M240i Cabrio modellek.

bmw-m-performance-autoaddikt

A BMW 1-es és 2-es sorozatainak palettáját erősítő BMW M Performance modellek meghajtásáról gondoskodó erőforrás 2016. júliusi generációváltásával minden korábbinál dinamikusabban kerül előtérbe a kisportolt kompakt kvartett lélegzetelállítóan sportos járműkaraktere, a vadonatúj soros hathengeres benzinmotor pedig nem csupán a még intenzívebb teljesítmény-leadás, de az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás terén is felülmúlja elődjét. A 10 kW-os/14 lóerős teljesítmény-növekedéssel 250 kW/340 lóerő maximális teljesítményűre izmosított 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás továbbfejlesztett M Performance TwinPower Turbo technológiájának műszaki alapját a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának innovációi adták. A menetdinamika és hajtáslánc-hatékonyság terén egyaránt elért látványos fejlődést a háromajtós BMW M140i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 gramm/km), az ötajtós BMW M140i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 gramm / km), a BMW M240i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 gramm/km), valamint a BMW M240i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 189 gramm / km) modellek egységes, vadonatúj modelljelzése szimbolizálja.

A BMW 1-es és 2-es sorozatainak palettáját erősítő BMW M Performance modellek teljesítmény-növekedésével a négy kompakt sportoló maximális teljesítménye a 2011 és 2012 között gyártott BMW 1-es M Coupé szintjére lépett fel. A kvartett tagjai elődmodelljüknél 0,3 másodperccel gyorsabban abszolválják az álló rajtos 100 km/órára gyorsulást, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékeik (az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint) nem kevesebb, mint 7 százalékkal lettek alacsonyabbak. A háromajtós BMW M140i, az ötajtós BMW M140i, a BMW M240i Coupé és a BMW M240i Cabrio modelleket alapfelszereltségként kivétel nélkül hatsebességes manuális váltóval kínálja ügyfeleinek a bajor gyártó, a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó legújabb generációja azonban opcionális extrafelszereltségként a kompakt kvartett mindegyik tagjához elérhető. Sőt mi több, az alap hátsókerék-meghajtás alternatívájaként a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is megrendelhető opcióként kerül fel az extrafelszereltségek listájára.

A BMW legkeményebb kompakt kvartettjének motorházteteje alá épített erőforrás azonnali gázreakció-képességével, magas fordulatszám-tartományig kalibrált karakterisztikájával és kivételes hatékonyságával emelkedik ki a belsőégésű erőforrások mezőnyéből, miközben minden korábbinál dinamikusabb teljesítmény-leadását a BMW soros hathengeres motorjait jellemző erőteljes, érzelmekben gazdag, átható orgánum kíséri. A vadonatúj fejlesztésű erőforrás alumínium forgattyúsházat és hengerfejet kapott, a BMW soros hathengeres motorjait jellemző kifinomult járáskultúrát pedig egy minden eddiginél átfogóbb rezgéscsillapító megoldás emeli új szintre. Kompakt kialakításának és a közvetett intercoolernek köszönhetően az extrém hőálló acél öntvényből készült kipufogócsonkra helyezett kettős megfúvású (Twin Scroll) turbófeltöltő kivételes hatékonyságot garantál, a motor emisszióját pedig az elektromos vezérlésű megkerülő szelep és az erőforrás közvetlen közelébe elhelyezett katalizátor kettőse segíti a lehető legalacsonyabbra csökkenteni.

A VALVETRONIC változó szelepvezérlés legkorszerűbb generációja kivételesen precíz terhelés-vezérlést biztosít, amely még tovább fokozza az erőforrás gázreakció-képességét és hatékonyságát. Az M Performance TwinPower Turbo technológia átfogó finomhangolásának részeként a mérnökök a dupla-VANOS vezérműtengely-állítást a szívó- és a kipufogóoldalon egyaránt tovább optimalizálták. A vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás páratlan egyensúlyát mindemellett a BMW EfficientDynamics stratégia megannyi járműtechnológiai innovációja segíti elő, így többek között a vezetési szituáció és a rendszerterhelés függvényében dolgozó hűtővízszivattyú és olajszivattyú, az elektromos szervokormány (Electric Power Steering), a motor automatikus leállítását és újraindítását végző Auto Start Stop funkció, illetve a fékezési energiát visszanyerő rendszer (Brake Energy Regeneration).

A vadonatúj erőforrás nyújtotta lélegzetelállító menetdinamika elsősorban a motor letaglózó erejű teljesítmény-leadásának köszönhető, amely már egészen alacsony fordulatszámtól elérhető és rendkívül széles fordulatszám-tartományban a sofőr rendelkezésére áll: az erőforrás 500 Nm csúcsnyomatékát a rendszer percenkénti 1 500 és 4 500 főtengely-fordulat között mindvégig a gázpedál alá helyezi, a 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítmény pedig percenkénti 5 500 főtengely-fordulatnál érkezik meg a kerekekre.

A vezetési élmény fokozásának és a hajtáslánc-hatékonyság optimalizálásának érdekében a mérnökök a motor és a hajtott kerekek közötti erőátviteli egységeket is tovább finomították. A bajor gyártó a kompakt méretű BMW M Performance modelleket az alapfelszereltség részeként mostantól fordulatszám-figyelő technológiával ellátott hatsebességes manuális váltóval kínálja, a járműtechnológiai innováció pedig rángatás-mentes, sima kuplungolást és komfortosabb visszaváltásokat garantál. A manuális váltó fordulatszám-figyelő technológiája a fokozatok közötti váltásnál automatikusan a kiválasztott sebességi fokozat bemenőtengelyének forgási sebessége szerint pörgeti fel vagy lassítja a motor fordulatszámát, elősegítve ezzel a sebességi fokozatok közötti minden korábbinál hatékonyabb váltást.

A vadonatúj soros hathengeres benzinmotor opcionális extrafelszereltségként azonban a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó legkorszerűbb generációjával is felszerelhető. Még szélesebb fokozatkiosztásával és tovább javított belső hatékonyságával az automataváltó – amelyet a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt kompakt BMW M Performance modellekhez alapfelszereltségként kínál a gyártó – még inkább elősegíti a hajtáslánc átfogó hatékonyságát. A volán mögött helyet foglaló ügyfelek a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval mostantól egyszerre akár több sebességi fokozatot is visszaválthatnak, amely kivételesen intenzív kigyorsításokat tesz lehetővé. A vezetés élményét és az utazás kényelmét mindeközben fordulatszám-függő rezgéscsillapító megoldás fokozza. A nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó prémium színvonalú, kategóriájában abszolút kimagasló váltási dinamikát, a Launch Control elnevezésű rajtprogrammal együttműködve pedig tökéletes, tapadásra optimalizált gyorsulást kínál. A technológia a jármű navigációs rendszerének adatait elemezve ráadásul előrelátó váltási karakterisztikával emeli minden korábbinál magasabb szintre az utazás kényelmét: az automataváltó a vezetési szituáció és az autó előtt álló útvonal folyamatos figyelésével előre meghatározza az adott útszakaszra leginkább ideális sebességi fokozatot.

A kompakt méretű BMW M Performance modellek továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiájából elővarázsolt teljesítmény-többlet elsősorban a még tovább javított gyorsulási értékekben érhető tetten. A három- és ötajtós BMW M140i modellek az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltóval felszerelve 4,8, míg az opcionális extrafelszereltségként elérhető nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval 4,6 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Mindkét érték 0,3 másodperccel szárnyalja túl az elődmodellek megegyező számait. Hasonló mértékű fejlődés figyelhető meg a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó három-, illetve ötajtós BMW M140i modelleknél is, amelyek az alapfelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval felvértezve egyaránt 4,4 másodperc alatt tudják le a 0-100-as sprintet. Az EU-ciklus hivatalos tesztkörén a három- és ötajtós BMW M140i modellek 100 kilométerre vetítve 7,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztást (automataváltóval 7,1 liter), a három-, illetve ötajtós BMW M140i xDrive modellek pedig 7,4 literes átlagfogyasztást produkáltak, amely értékek 3-5 százalék közötti csökkenésnek felelnek meg a hasonló karosszéria-kivitelben és hajtáslánc-típussal szerelt elődmodellekhez viszonyítva. A hátsókerék-meghajtású sportkompaktok kombinált károsanyag-kibocsátása kilométerenként 179 gramm (automataváltóval 163 gramm), amely érték az összkerékhajtású változatok esetében 169 grammra módosul.

A BMW M240i Coupé a hatsebességes manuális váltóval 4,8 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet (automataváltóval 4,6 másodperc alatt), összkerékhajtással azonban mindez csupán 4,4 másodpercet vesz igénybe. Ezen értékek minden esetben 0,2 másodperccel múlják felül az elődmodell megegyező számait, miközben az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mutatók 4-7 százalékkal javultak. A BMW M240i Coupé átlagos 100 kilométeren manuális váltóval 7,8 liter, a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval pedig 7,1 liter üzemanyagot éget el, kilométerenkénti 179, illetve 163 grammos emisszió mellett. A BMW M240i xDrive Coupé megegyező értékei 7,4 liter, illetve 169 gramm.

A kompakt méretű BMW M Performance modellek nyitott tetős változatai elődmodelljükhöz képest 0,3 másodperccel gyorsabban sprintelnek fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra: a BMW M240i Cabrio manuális váltóval ezt 4,9, automataváltóval pedig 4,7 másodperc alatt abszolválja. A BMW M240i xDrive Cabrio az alapfelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval 4,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást. A nyitott tetős kétajtós átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása 2-6 százalék közötti javulást mutatott az EU-ciklus hivatalos tesztkörén: a hatsebességes manuális váltóval 8,3 liter / 100 kilométer és 189 grammos emisszió kilométerenként, a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval pedig 7,4 liter és 169 gramm – az összkerékhajtású változat esetében 7,8 liter és 179 gramm.

A hajtáslánc átfogó technológiai finomhangolásán túl a tervezők számos típus-specifikus kiegészítő opcióval fokozzák még tovább a legkisebb BMW M Performance modellek lélegzetelállító vezetési élményét. A három-, illetve ötajtós BMW M140i és BMW M140i xDrive, a BMW M240i Coupé és BMW M240i xDrive Coupé, valamint a BMW M240i Cabrio és BMW M240i xDrive Cabrio modellek széleskörű alapfelszereltségének része a 10 milliméterrel alacsonyabb M Sport futómű, a 18 coll méretű, exkluzív duplaküllő-dizájnú M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, az M Sport fékrendszer, a Servotronic funkcióval ellátott, változó áttételű sportkormány (Variable Sports Steering), a típus-specifikus M aerodinamikai csomag és a Ferric Grey vasszürke metál külső visszapillantó-házak. A sportos utastéri hangulatról mindezeken felül kék kontraszt-varrással ellátott, szövet- és Alcantara-borítású sportülések, bőrözött M sportkormány és M vezetőoldali lábtámasz gondoskodnak.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK