Főoldal Blog Oldal: 402

Még tökéletesebb vezetési élményt ígér a Toyota Prius+

A Toyota több olyan módosítást eszközölt az új Prius+ modellen, amelyek kifejezetten magasabb szintre emelik a vezetési élményt.

toyota-prius-2016-autoaddikt

A forradalmian új buszlimuzin – a világ első hétüléses full hybrid gépjárműve – stratégiai jelentőségű módosításokon esett át. A fokozatmentes CVT erőátviteli egységet érintő változások nyomán a jármű csendesebb és lineárisabb gyorsításra képes; a sebesség növekedése, illetve a motorfordulatszám emelkedése az eddigieknél közvetlenebbül követi a fojtószelep nyitási fokát.

A Toyota mérnökei képesek voltak úgy megőrizni a modell gyorsítóképességét, hogy ezzel párhuzamosan mintegy 1000/perccel csökkentették a motor fordulatszámát. Ennek érdekében a villanymotor a korábbiaknál nagyobb támogatást biztosít az 1,8 literes, VVT-i szelepvezérlésű, Atkinson-ciklus benzinmotornak. Az eredmény: nyugodtabb, simább, csendesebb utazás, amely megerősíti a Toyota full hybrid technológiájának legfontosabb értékeit: a csendes, közvetlen és ösztönös vezethetőséget.

A különösen csendes utastérben még tovább csökkent a zajszint, köszönhetően az ajtókeretekben, az oldalajtók és a csomagtérajtó alsó részein, a műszerfalon és a padlólemezen alkalmazott, további hangszigetelő és hangelnyelő megoldásoknak. A padlóalagút szintén zajcsillapítást kapott.

Az első ülések között beépített, kompakt lítium-ion hybrid akkumulátornak köszönhetően a Prius+ bőséges férőhelyet kínál akár hét utasnak, miközben a Toyota full hybrid technológiájától megszokott, kiemelkedően kedvező fogyasztási és emissziós értékekkel bír: szabványos vegyes üzemű CO2-kibocsátása akár 95* g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztás mindössze 4,1 l/100km. A Prius+ egyike a Toyota európai modellkínálatában szereplő nyolc hybrid, illetve plug-in hybrid modellnek, amelyek így az ügyfelek igen széles körének elvárásait képesek kielégíteni.

A Toyota a folyamatos fejlesztés híve, és ezzel összhangban a Prius+ fedélzetén található Toyota Touch 2 multimédia rendszer megkapta az idei Genfi Autószalonon bemutatott, 2016. modellévi frissítéseket. Az eddigivel azonos, középre helyezett érintőképernyő még egyszerűbben, még ösztönösebben használható. Új kialakítású menüstruktúrát kapott a rendszer egésze, valamint annak (külön megrendelhető) műholdas navigációs funkciói is.  Mostantól a My Toyota online ügyfélportálhoz is egyszerűbben csatlakozik a rendszer.

A Toyota Touch 2 with Go csomagot még értékesebbé teszi a hároméves térkép- és online kapcsolódási frissítés** (amit az ügyfél kívánságára további két évre meghosszabbíthat). Ez a rendszer minden helyzetben pontos útvonaltervezést tesz lehetővé, számos olyan alkalmazás támogatásával, amelyek valós idejű tájékoztatást nyújtanak a forgalmi helyzetről, a szabad parkolóhelyekről, az időjárásról vagy az üzemanyag-árakról. A rendszer emellett különféle online szolgáltatókkal (pl. Google Search, Google Streetview, Aupeo!, Aha és Twitter) is összekapcsolható.

A műszeregységen belül elhelyezkedő, 4,2 colos színes TFT multi-információs kijelző egyértelműen, a lehető legcsekélyebb figyelemeltereléssel tájékoztatja a vezetőt a jármű adatairól. Mostantól ezen a kijelzőn indításkor egy zár-illusztráció is megjelenik, arról tájékoztatva a vezetőt, hogy a jármű indulásra kész, illetve figyelmeztetve arra, hogy aktív a kormányzár.

A Prius+ hétféle színárnyalatban rendelhető, ezek között idei újdonság a feketéskék karosszériaszín.

[TESZT] Opel Corsa OPC Performance – kompakt versenyszellem, ami megérint

Arra, hogy mennyire repül az idő, több ékes bizonyítékkal is tudunk szolgálni – az Opel Corsa OPC esetében is van ilyenünk: több, mint másfél éve, 2014 szeptemberében ismerkedtünk először egy statikus bemutató keretein belül az új Corsa E-vel. Ennek tényleges jelentősége, hogy jó pár hónapja koptatja a hazai flasztert is a Corsa, lassan modellciklusa felét is eléri – viszont az Opel Corsa OPC teljes pompájában tavaly érkezett.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-001

Tesztautó formájában fentiek végett még nem járt szerkesztőségünknél, ezért is örültünk, amikor kiderült, hogy végre csatasorba állíthatjuk. Főként azért is volt optimális az időzítés, mert más márkák hasonlóan „felidegesített” ferdehátúi – divatosabb nevükön hot hatchek – szerepeltek az eddigi Autóaddikt.hu tesztkínálatban.

Majdnem olyan, mint a hagyományos utcai. Csak majdnem

Mivel az Opel Corsa eddigi számos modellvariációját kiveséztük már hasábjainkon – még családi alternatívaként is vizsgáltuk – ezért az ilyenkor szokásos fejtegetés elmarad, legalábbis, ami a karosszériaformát, vagy az enteriőr anyaghasználatát illeti. Persze nem minden passzol ugyanúgy a hagyományos értelemben vett ötajtós városi rohangálós verzióhoz képest, hiszen van máris a motorháztetőn egy pszeudó beömlőnyílás, ami ugyebár nem az, aminek látszik, viszont rendkívül kellemes látványt jelent, eszközöl máris némi plusz sportosságot a megjelenéshez. Az Opel Corsa OPC pontosan az ilyen apróbb részletektől lesz komplex, a ködlámpafészkek helyére applikált rácsozatok matt króm keretekkel szintén meggyőzőek.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-002Bár az Opel Corsa OPC jelentős sportfutóművet kapott a kaszni alá, mégsem látszik ez kifejezetten, a 18 colos speciális, 2 színárnyalatú OPC alumíniumfelnik pedig igencsak vonzzák a tekintetet. Külön öröm, hogy a jelenlegi koncepció nem ötajtós, ahogyan azt mára sok márka kiemelten alkalmazza a formatervnél; lehet, konzervatív a meglátás, de egy igazi sportosra csiszolt alternatíva legyen hagyományörzően háromajtós, mint korábban is. Mondjuk az Opel egyelőre tartja a megszokottat, bár kíváncsiak leszünk, hogy a (remélhetően) hamarosan érkező Opel Astra OPC is megmarad olyannak, mint elődje volt, legalábbis a küllemet beleértve.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-004

Mi az, ami még eltérést jelent az Opel Corsa OPC esetében? Nyilvánvaló, hogy a hátsó szárny szintén megigézi a járókelőt, a leendő tulajdonost, de még azt is, aki már birtokba vette az autót. Nincs eltúlozva semmilyen arány a hátsó felületeken, valamint a dupla Remus által jegyzett sportkipufogóvég-páros is elmaradhatatlan. Ha csak szólóban tűnne fel, valószínűleg nagy lenne a hiányérzet.

Sportosan, ahogy illik

Recaro ülések dobják fel az enteriőrt, mi más is lehetne egy Opel Corsa OPC meghatározó beltéri eleme?

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-010

A székek szokásukhoz híven masszívan tartanak, ennek megfelelően kemények, az amúgy is fix kanyarstabilitás-érzetet nagyban erősítik. A kormánykerék ugyan jelen esetben nem hordozza az alulra biggyesztett OPC bilétát, mégis az alsó ív kiegyenesített, a varrott bőrbevonat kiemeli a kontrasztokat.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-009

A műszerfal és az infotainment egyező az általános értelemben vett Corsa-beltér elemekkel, a pedálok megkapták viszont az elkerülhetetlen lyukacsos fémes felületet. A hatgangos váltó gombja szintén illik környezetébe, bár a fogás kicsit lenne ergonomikusabb, valamint a varrás kissé sprődnek tűnt – utóbbi már inkább a szőrszálhasogatás kategória, lépjünk is túl rajta.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-011Családi szállításra egyértelműen korlátozottak az Opel Corsa OPC lehetőségei, de ezt felesleges is pedzegetni, hiszen aki ilyen autót vásárol, az vagy másodiknak, harmadiknak veszi, vagy egyedülálló, vagy „csak” párkapcsolatban él, gyerkőcök nélkül. Ki tudja, igazából nem lehet beskatulyázni az Opel Corsa OPC-t ilyen tekintetben sem, elég az hozzá, hogy kell jó nagy adag sportos identitás ahhoz, hogy birtokba vegyük. Vagy netán egy közeli versenypálya megléte sem hátrány.

Az Opel Corsa OPC-lényegiség

Az új Opel Corsa OPC elődjénél 15 lóerővel többet mozgósít. 192 helyett most 210 paripával gazdálkodhatunk, s ha belegondolunk, hogy a későbbiekre remélt Opel Corsa OPC Nürburgring akár Edition akár több, mint 230 lóerős is lehet, akkor már most beleborzongunk kellemesen.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-013

Elég az hozzá tehát, hogy a teszten nálunk járt Opel Corsa OPC 207 lóerős maximális teljesítmény leadására képes, mindezt 5800-as percenkénti fordulatszámon, a csúcsnyomaték 280 Newtonméter, mely érték tág, 1900-5800 RPM-nél a pilóta rendelkezésére áll.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-008Ezt gyakorlatban úgy kell elképzelni, hogy alapvetően minden sebességfokozat briliánsan kiautózható, bár a váltóval ildomos játszani annak érdekében, hogy mindig a nyomatéggörbe optimális tartományában tartsuk a fordulatszámot. Ez olyan 3500 környékén van meg, az 1.6 literes turbómotort tehát jó pörgetni, cserébe hálás teljesítményleadásra számíthatunk. A feljebb említett 245 Newtonméteres nyomaték egyébként kitolható egészen 280 Nm-ig, túltöltéssel, ilyenkor az 1223 kilogramm önsúlyú Opel Corsa OPC saját erőkorlátait meghazudtolva lő ki az ívből.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-003Már-már hiányérzetünk lett volna, ha az új Opel Corsa OPC nem mutatott volna fel legalább olyan jellegű stabilitást, mint elődje. Nem beszélve a kibillenthetetlen Nürburgring Edition-ről, ott lenyűgöző kanyarvételezés volt az ismérv – nem látszott ez másként az Opel Corsa OPC tesztautónál sem. Bár a rosszabb minőségű útburkolat nem fekszik neki annyira (lásd például az 51-es út Solt előtti szakasza), ilyenkor ki lehet hozni a sodrából, ami mindösszesen kemény, ideges pattogást jelent alapvetően a hátsó szekcióból. Ugyanakkor sima, letisztult útfelületen ennél az autónál kevés stabilabbat lehet felfedezni kategórián belül, szinte semmi alulkormányozottság nem érezhető akkor sem, ha merészebb sebességtartományban próbáljuk sikerrel bevenni a kiszemelt kanyart.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-007

Mindehhez azért nagyban hozzájárul az OPC Performance csomag megléte, amely az arányokhoz képest szolid, alig 700 ezer forintos árazással hozzácsapható a konfigurációhoz. Itt már megkapjuk a hőn áhított mechanikus többtárcsás önzáró differenciálművet is, melyet a Drexler jegyez, és rendkívül precíz. A biztos megállásról egyenként 330 milliméteres Brembo féktárcsák gondoskodnak, túl azon, hogy rendkívül látványosak, nagyban hozzájárulnak a masszív, sportosra hangolt Opel Corsa OPC vezetési élményhez.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-006

Hiányérzet? Egyedül talán a kipufogók túl komfortosra hangolása volt az, amit kifogásoltunk az Opel Corsa OPC esetében. Igaz, már megszoktuk, hogy a jelenlegi sportos aspektusú autók esetében ez újabban háttérbe szorított szempont. Nagy kár, hiszen a száz százalékos, vagy ha jobban tetszik: nagybetűs élményhez elengedhetetlen az ilyesmi.

Mennyiért?

Az Opel Corsa OPC 6 053 000 forintért vihető haza a márkakereskedésekből, a fentebb említett OPC Performance csomag kötelező választás az autóhoz, ezzel mindenképp kalkuláljunk – úgy 7 millió forint alatt is kihozható a vásárlás.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-005

2016 Opel Corsa OPC Performance specifikációk

Motor

Motortípus: turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 207 LE @ 5800 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1900 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4036 mm

Szélesség: 1736 mm

Magasság: 1479 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Első gumik mérete: 215/40 R18

Hátsó gumik mérete: 215/40 R18

Tömeg, üresen: 1223 kg

Megengedett össztömeg: 1690 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 1090 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 230 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 7.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 4.7 l/100 km

Vegyes: .6.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.9 l/100km

Országúti: 6.2 l/100km

Vegyes: 7.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 174 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

46 európai márkakereskedőjét díjazta a Toyota

Korábbi cikkünkben vázoltunk hasonlót – most a Toyota Motor Europe következik: az autógyártó Rómában megtartott ünnepségén kihirdette a 2016. évi Ichiban európai ügyfél-elégedettségi díj győzteseit.

toyota-ichiban-2016-autoaddikt

2015 évi eredményei alapján a Kaposváron és Nagykanizsán működő Koto Autóház Kft. bizonyult Magyarország legkiemelkedőbb minőségű Toyota márkakereskedésének. Az 1992-ben alapított cég az Ichiban-díj tízéves története során idén negyedik alkalommal nyerte el a Toyota Motor Europe legmagasabb szintű elismerését.

A Toyota számára mindig is rendkívül fontos volt a vállalat alapelveinek részét képező „Az ügyfél mindenek előtt” filozófia. Ezt a szemléletet szem előtt tartva összesen 46 díjat osztottak ki harmincnégy ország kereskedői között, elismerve az értékesítés, illetve a vevőszolgálat területén az ügyfelek érdekében tett, kiemelkedő erőfeszítéseiket .

A japán „Ichiban” szó az „Okyakusama Ichiban” kifejezésből ered, amelynek pontos jelentése: „Az ügyfél mindenek előtt.” Az „Ichiban” annyit tesz: „első” vagy „egyes számú”.

Az idei évben tizedik évfordulójához ért az Ichiban-díj, amely eddig kizárólag az ügyfél-elégedettségre fókuszált, kibővül az ügyfélajánlás témakörével is: ügyfeleink elégedettségén felül, kiemelkedő ügyfél élmény megvalósítása a cél. Ehhez megfelelő hozzáállásra van szükség: a magas szintű empátia mellett képesnek kell lennünk arra, hogy kompromisszumokat nem ismerően mindent megtegyünk az ügyfél érdekében.

A díj kapcsán mintegy 2300 európai márkakereskedőt értékeltek az ügyfélajánlás terén nyújtott teljesítmény, illetve üzleti eredmény alapján.
A díjátadó ünnepségen felszólaló Dr. van Zyl, a TME elnök-vezérigazgatója a következőket mondta: „Nem elég, hogy ügyfeleink számára mi vagyunk az első számú autómárka: ugyanilyen lényeges, hogy az ügyfél legyen a legfontosabb minden kereskedés minden dolgozója számára, a recepcióstól a szerelőkön át Önökig. Az Ügyfélajánlás nem statisztikai feladat, nem a számokról szól, hanem arról, hogy valódi kapcsolatot építsünk ki ügyfeleinkkel, hogy személyes kapcsolat szülessen köztük és köztünk.”

A nyertesek listája:

Ország Kereskedő neve Nyertesek
Ausztria Scheibelhofer GmbH Karl Scheibelhofer
Azerbajdzsán Toyota Center Baku LLC Parviz Gafarli
Belgium Garage Trullemans René Trullemans
Bosznia-Hercegovina Sladaboni d.o.o. Slavko Jotanovic
Bulgária Nikom-Ruse Ltd Nikolay Petrov
Horvátország Rotus Novosel d.o.o. Tomislav Novosel
Cseh Köztársaság Auto Eder s.r.o. Jan Eder
Dánia STS Biler A/S Holstebro Ejgild Nørgaard Christensen
Észtország Elke Auto AS Riho Sepp
Finnország Oy Porvoon Autotarvike Ab Kari Wilkman
Franciaország Toys Motors La Roche-Sur-Yon Ronan Chabot
Franciaország GCA Cholet David Gaist
Franciaország Avenir Auto, Villeneuve-lès-Béziers Bary Philippe
Németország Autohaus Dörr GmbH Bernd Dörr
Németország Auto Hausmann GmbH Georg Hausmann
Németország Autohaus Nix GmbH Werner Nix
Görögország Ν?κη Βαμβακ?ρη A.E. Panagiotis Bailas
Magyarország Koto Autóház Kft. Tóth László
Írország Grange Motors Ltd. Paul Coleman
Izrael Habamin Dealership Eyal Oxenberg
Olaszország Bi Auto S.p.A. Roberta Biancalani
Olaszország TD Car S.r.l. Giuseppe Distefano
Olaszország Fuji Auto S.r.l. Enzo Mattiauda
Lettország Wess Motors Ber?i Ivans Tiš?enko
Litvánia Mototoja UAB Edmundas Povilauskas
Hollandia Gebr. van Gent Autobedrijf B.V. Cor van Gent
Norvégia Funnemark Larvik Ole Johnny Christiansen
Lengyelország Toyota Katowice Hanna Ka?wa Pawlak
Portugália Caetano Auto Lisboa Rui Anastácio
Románia Toyota Suceava Vlad-Ilie Rebenciuc
Oroszország Toyota Center Samara Aurora Pavel Atanov
Oroszország Toyota Center Orsk Aleksandr Leshkov
Oroszország Toyota Center Kirov Aleksei Mamochkin
Szerbia Toyota Centar Beograd Dino Brekalo
Szlovákia Autocentrum Nitra, spol. s.r.o. Stanislav Rusko
Szlovénia Center Jereb Andrej Jereb
Spanyolország Tresa Motor – Toyota Ciudad Real Francisco Carrion Alberdi
Spanyolország Comauto Sur S.L.U. Nemesio Matias Corral
Spanyolország Marescar Motor Carlos Solano Abad
Svédország Gunnar Virén Bil AB Claes Virén
Svájc Emil Frey AG Safenwil Roberto Giannelli
Törökország Toyota Plaza Çavdarl? Volkan Çavdarl?
Ukrajna Toyota Center Kharkiv Artcity Oleg Topchiy
Egyesült Királyság Burrows Toyota Barnsley Steve Davidson
Egyesült Királyság Hodgson Toyota Newcastle Steve Hodgson
Egyesült Királyság Helensburgh Toyota Gary Mulvaney

Házhoz szállít a Volvo, akár 2 órán belül

A Volvo forradalmasítani készül a házhozszállítás élményét: új szolgáltatása a megrendeléstől számított két órán belül eljuttatja az ügyfélhez a vásárolt árut.

Egyszerű a házszállítás – a Volvo segít

Az urb-it elnevezésű svéd start-up vállalkozással kötött, úttörő jelentőségű együttműködés révén a Volvo Cars tovább bővítheti bevált autóba-szállítási szolgáltatását, megteremti a futárszolgálat műfaját forradalmasító szemlélet alapjait, ugyanakkor merőben újszerű szerepet szán az automobilnak a tulajdonosok életében.

„Pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy micsoda értéket képvisel az általunk kifejlesztett autóba-szállítási szolgáltatás. MIndannyiunkkal előfordult már, hogy a munkahelyünkön ért minket a futárszolgálat telefonhívása: meghozták a várva várt árut, ám senki nincs otthon, nincs kinek átadják a csomagot. A Volvo autóba-szállítási szolgáltatása a felhasználó gépkocsiját adja meg szállítási címként. A futár egyszer használatos digitális jelszóval nyithatja a járművet, így gyakorlatilag kiküszöbölhető minden tévedés.” – mondta Björn Annwall, a Volvo Car Group értékesítésért, marketingért és ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke.

Az urb-it valós idejű házhoz szállítási szolgáltatása garantálja, hogy az interneten megvásárolt árut a rendelés elküldését követő két órán belül megkapja az ügyfél. Ez alapjaiban változtatja meg az online vásárlás jelenlegi gyakorlatát. A svéd start-up vállalkozás diákokat, illetve más részmunkaidős dolgozókat alkalmaz, akik fuvaronként részesülnek díjazásban. A futárok (vagy ahogy magukat nevezik: urberek) közül földrajzi tartózkodási helyük, illetve elérhetőségük szerint választja ki a rendszer a felhasználóhoz rendelt szállítót.

Az urb-it szigorú válogatási és háttérellenőrzési folyamat során választja ki urbereit, így biztosítható az elsőrangú kiszolgálás, valamint a nyomon követhetőség. A felhasználó név szerint tudja, melyik urber szállítja ki neki a megvásárolt árut. Amint mobil készülékén megjelenik a felhasználó megrendelése, az urber elindul, hogy a különleges kódot felmutatva átvegye az üzletben a szállításra váró árut. Miután megkapták a csomagot, közvetlenül az ügyfél autójához szállítják azt. Az egész folyamat kevesebb, mint két órán belül lezajlik.

„Az egész rendkívül egyszerű, és pontosan ezért olyan hatékony. Az ember leadja online rendelését az urb-it-tal szerződött üzletben, és a szállítási lehetőségek közül kiválasztja a Volvóba szállítást. Ez történhet azonnal, a lehető leghamarabb, vagy egy, az ügyfél által meghatározott időpontban. Ha szeretnénk, mobiltelefonon nyomon követhetjük a csomagfelvételi és a szállítási folyamatot, de a sikeres szállításról külön tájékoztatást is küld a rendszer. Ha a csomag nem érkezik meg két órán belül, a szállításért nem kell fizetni.” – mondta Björn Annwall.

A Volvo Cars a legnagyobb svéd szállítmányozó vállalattal és egy online élelmiszeráruházzal közösen, a 2015-ös Fekete Pénteken indította be autóba-szállítási szolgáltatását. A prémium autógyártó egyes piacokon már egy sor csatlakoztatott fedélzeti szolgáltatást kínál ügyfeleinek. Ezek alapját az a digitális kulcs technológia teremti meg, amely révén a Volvo tulajdonosok egyetlen alkalomra hozzáférést adhatnak autójukhoz a szállítást végző szolgáltató számára. A Volvo Cars célja, hogy ezen szolgáltatásait világszerte kínálhassa ügyfelei számára.

A Volvo Cars Stockholmban, egy 2016-os kezdeti tesztidőszak erejére veszi fel az urb-it szolgáltatást autóba-szállítási megoldásai közé. A Volvo tulajdonosok még az év vége előtt számos európai városban élvezhetik az urb-it előnyeit, míg 2025-re a világ több mint 200 városában lesz elérhető a szolgáltatás.

A legjobb teljesítményt nyújtó Hyundai márkakereskedések Európában

A Hyundai május 3-án ünnepelte és díjazta a legjobb teljesítményt nyújtó európai márkakereskedéseit. A frankfurti Union Halle-ban tartott eseményen 24 országból 168 márkakereskedést jutalmaztak kimagasló ügyfélszolgálati munkájukért és értékesítési eredményeikért. 18 márkakereskedés nyerte el a legkomolyabb elismerést: az Elnöki Díjat.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_026

A nyertes márkakereskedésedk képviselői ismerkedhetnek meg közlebbről először Európában a vadonatúj Hyundai IONIQ modelljével. A harmadik negyedév végén piacra kerülő modell hybrid változat érkezik először a bemutatótermekbe, ezt a későbbiekben követi a plug-in hybrid és a tisztán elektromos hajtású modell. Ezzel a választékkal a Hyundai Motor az első olyan gyártó, aki egy modellben kínál ennyi alternatív hajtású motort.

“A Hyundai Motor jövőjének jelképe lett az innovatív IONIQ és ezt a márkakereskedéseink közvetítik a vásárlók felé” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezetője. “Üzleti kapcsolataink további erősítése és márkánk pozitív megítélése érdekében továbbra is támogatjuk minden európai márkakereskedőnket azzal is, hogy kinyilvánítjuk elismerésünket a kivételes teljesítményük iránt.”

2016-ban Elnöki Díjban részesült Hyundai márkakereskedések:

Márkakereskedés Város Ország
Autohaus Fürst Unterwart Ausztria
Moorkens Antwerpen Berchem Belgium
Hyundai Centrum Praha Prague Cseh Köztársaság
Rørbæk Biler Hjørring Dánia
Protea Meaux Franciaország
Auto Smolczyk Hattingen Németország
Autopalace Budapest Magyarország
Picca Motors Molfetta Olaszország
Autobedrijf Dirk Barten Alkmaar Hollandia
Sven Kvia Sandes Norvégia
Stawowy Bielsko-Biala Lengyelország
Tiriac Auto Bucharest Románia
Motor-Car Prešov Prešov Szlovákia
Autobinck Ljubljana Szlovénia
Fornells Motor Fornells de la Selva Spanyolország
Svenska Motor Skövde Svédország
Faust Auto Hinwil Svájc
Daly’s Garage Belfast Egyesült Királyság

A Hyundai Motor mindenhol kifogástalan szolgáltatást kíván nyújtani, megbecsülve a vásárlói visszajelzéseket. 31 országban rendszeres teljesítmény értékelés folyik az értékesítés és a szerviz területén egyaránt. Az értékesítési számok mellett a minőségi mutatók is fajsúlyosak az összértékeléskor. Országonként pusztán egyetlen márkakereskedés érdemelheti ki az Elnöki Díjat. Ennek elnyeréséhez a jók között is a legjobbnak kell lenni.

A Nissan és a Mitsubishi stratégiai szövetsége

A Nissan Motor Co., Ltd. és a Mitsubishi Motors Corporation bejelentette egy, a két japán autógyártó nagyszabású stratégiai szövetségére vonatkozó keretmegállapodás aláírását.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_007

Az MMC részvények esését követően a Nissan 34%-os tőkerészesedést szerez az MMC-ben 237 milliárd jen értékben. A most induló stratégiai szövetség kiterjeszti a Nissan és az MMC között öt éve fennálló partnerkapcsolatot.

A Nissan és az MMC megállapodásuk alapján olyan területeken fognak együttműködni, mint például a beszerzés, a közös járműplatformok, a technológia megosztása, a közös gyárhasználat és a növekedési piacok.

Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója szerint: „Ez egy áttörést jelentő üzletkötés, amely a Nissan és a Mitsubishi Motors számára egyaránt előnyös. A partnerség új, dinamikus szerepet fog betölteni az autóiparban, amely az intenzív együttműködésnek köszönhetően jelentős szinergiákat képes létrehozni. Ezzel az ügylettel a Nissan az MMC legnagyobb részvényesévé vált. Tiszteletben fogjuk tartani a márkájukat, a történelmüket, és lendületet adunk a növekedésüknek. Támogatni fogjuk az MMC-t a kihívások leküzdésében, és szívesen fogadjuk őket a kibővült Alliance család legújabb tagjaként.”

Osamu Masuko, az MMC igazgatótanácsának elnök-vezérigazgatója elmondta: „Sikeres, hosszú távú partnerkapcsolatai során a Nissan Motor Company nagy tudásra tett szert az együttműködésből származó előnyök maximalizálása terén. Ez a megállapodás hosszú távú értéket teremt, melyre a haladás érdekében mindkét vállalatnak szüksége van. Hosszú távú eredményeket pedig úgy érhetünk el, ha a stratégia partnerségünk elmélyítése mellett megosztjuk erőforrásainkat is, például a fejlesztés vagy beszerzés terén.”

A tranzakció feltételeinek megfelelően a Nissan 506,6 millió új kibocsátású MMC részvényt vásárol darabonként 468,52 jenes áron. A részvényenkénti ár a mennyiséggel súlyozott átlagárat tükrözi a 2016. április 21-től 2016. május 11-ig terjedő időszakra vetítve. A megállapodás megkötésével a Nissan lesz az MMC legnagyobb részvényese.

Az MMC és a Nissan azt várja a Mitsubishi Heavy Industries és a Mitsubishi Corporation vállalattól, valamint a The Bank of Tokyo – Mitsubishi UFJ banktól, hogy jelentős kollektív tulajdonhányadot tartsanak fenn a Mitsubishi Motorsban, és támogassák a stratégiai szövetséget.

A tranzakció egy végleges Alliance megállapodás aláírásának (mely 2016 májusának végére várható), a Mitsubishi Group jelenlegi részvényeseivel kötött részvényesi megállapodás aláírásának, valamint hatósági jóváhagyások feltételéhez kötött. Az ügylet várhatóan az év végig lezárul.

A Nissan azon döntése, hogy stratégiai részesedést szerez az MMC-ben, a vállalat Alliance modelljének legújabb térhódítását jelöli. A modell a Nissan Renault-val való 17 éves keresztrészesedési megállapodásán alapul. A Nissan emellett más autóipari csoportokban is szerzett részesedést vagy lépett velük partnerségre (például a Daimler és az AvtoVaz).

Az ügylet érvénybe lépését követően az MMC a Nissan szavazati jogainak arányában Nissan jelölteket fog javasolni az igazgatótanácsba, beleértve egy Nissan jelöltet is az igazgatótanács elnöki tisztjére.

Idén is Opel Családi Nap a Hungaroringen: fókuszban az Opel Magyarország 25. születésnapja

Idén is változatos programokkal készült az Opel Magyarország a család minden tagja számára – pontosan 1 hét múlva, 2016. május 21-én Opel Családi Nap, a Legendák Találkozása!

opel-csaladi-nap-hungaroring-napimagazin

A legjobb alkalom, hogy személyesen is megismerkedhessenek a kilátogatók a 2016-os év autójával – az új Astrával – valamint az Opel jövőjét megtestesítő GT koncepcióautóval. Az érdeklődők találkozhatnak a 25 éve a szentgotthárdi gyártósorról elsőként legördült F Astrával, valamint megcsodálhatják a veterán kiállítást, illetve végigizgulhatják a gyorsulási versenyeket is.

Idén is lesz lehetőség élményautózásra, amelyre a helyszínen lehet nyerni lehetőséget. A napot most is a bringások nyitják meg, akik 1 órán keresztül zavartalanul körözhetnek az ország legsimább aszfaltján.

Az Opel Családi Nap hangulatról a Nagy Duett legnagyobb sztárjai, az Intim Torna Illegál, a Random Trip és a Tankcsapda gondoskodnak, a kicsiknek pedig az Alma Együttessel és a Kismenők feltörekvő fiataljaival kedveskedik az Opel Magyarország. A program összeállításánál a család minden tagjára gondoltak, így minden adott, hogy eltölthessen mindenki együtt egy szenzációs napot, ahogyan az évente lenni szokott.

A Tulajdonosi Parkoló minden évben óriási attrakció. A leglelkesebb Opel tulajdonosok itt mutathatják meg féltett autóikat. A www.legendak.com oldalon beküldött Opelek közül az Opel Magyarország Facebook közössége és szakértő zsűrink közösen döntik el, hogy melyik autók kerüljenek kiállításra a Hungaroringen. A büszke tulajdonosok a Hungaroringen is felvonulhatnak Opeljeikkel!

Erre nemcsak nekik, hanem a myOpel.hu oldalon regisztrálóknak is lehetősége nyílik. Utóbbiak közül 150 szerencsést sorsolnak ki, ők a rendezvény teljes időtartama alatt a VIP parkolóban állhatnak, és szintén mehetnek egy kört saját Opeljükkel a legendás versenypályán. Most különösen érdemes a myOpel oldalon regisztrálni, ha eddig még nem történt volna meg.

További információk az Opel Családi Napról: www.legendak.com

 

A Ford Mustang nagykövete lett Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok

A Ford a tegnapi nap folyamán ünnepélyes sajtótájékoztató keretében jelentette be, hogy Kiss Gergelyt, háromszoros olimpiai, világ-, és Európa bajnok vízilabdázót választották a kultikus Ford Mustang nagykövetévé Magyarországon.

kiss-gergely-ford-mustang-autoaddikt-3

A több mint fél évszázados története során az európai piacokon tavaly szeptember óta először kapható Ford Mustangot története során folyamatosan élénk érdeklődés kísérte Európában is. Az autóipar legendás modellje több mint 9.000 dalban, TV-műsorban, számítógépes játékban és mozifilmben szerepelt, és immár két alkalommal is felkerült a New York-i Empire State Building tetejére.

A Fastback és Convertible karosszériaváltozatokban gyártott Mustangra Európa szerte hatalmas igény van, a tavaly nyári bevezetés óta eddig már több mint 16.600 európai vásárló adta le megrendelését az új Ford Mustangra, amely a modell története során tavaly nyáron jelent meg első ízben a kontinens márkakereskedéseiben. Az amerikai Flat Rock összeszerelő üzemben gyártott autók kiszállítása 2015 második felében vette kezdetét. A Klasszikus, mára ikonná vált Mustang designnal érkező új póni méltó utódja a legendás elődeineknek, hiszen az 5,0 literes V8-as motorral hajtott modell öt másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.

kiss-gergely-ford-mustang-atadas-autoaddikt-2

A világ legtöbb (több mint nyolcmillió) Facebook-lájkját begyűjtő Ford Mustang a mozivásznon olyan hollywoodi sztárokkal együtt jelent meg, mint Will Smith, Nicholas Cage, Jason Statham és Tom Cruise; egyik legemlékezetesebb alakítása pedig Steve McQueen nevéhez fűződik az 1960-ban forgatott Bullitt című legendás filmben.

Ezen legendák sorába csatlakozik most be Kiss Gergely, aki a Ford Magyarország jóvoltából egy egyedi arany díszítésű, fekete 5.0 GT modell boldog gazdája lehet. A jellegzetes nyújtott, látványosan formázott motorházon végigfutó legendás kettős arany csík mellett oldalán a vízilabdázó legenda 7-es szerencseszámát és aláírását viselő modell letisztult, egyedi külseje mellett a Mustangot megjelenítő, hímzett fejtámla teszi egyedivé a póni belsejét.

kiss-gergely-ford-mustang-autoaddikt-1

“Teljesítményének és legendás hírnevének köszönhetően a Mustang óriási hírnévre tett szert; ez az autó a teljesítmény és az életöröm szimbólumává vált még a világ azon részeiben is, ahol sosem árusították,” nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

„Gyerekkorom óta vonzódom az amerikai kultúrához” – mondta el Kiss Gergely a sajtótájékoztatón. „Talán az indiános könyvek hatására, de mindig is egy Mustang lovat akartam – talán csak az olimpiai bajnokságot akartam ennél jobban. Később ez a vonzalom az autókkal kapcsolatban tovább erősödött, de sokáig elérhetetlen álomnak tűnt egy igazi Ford Mustang. Végül hosszú évek várakozása és vágyakozása után, a 2012-es olimpiai győzelem után kaptam meg életem első, 1965-ös Mustang-ját. A veterán autóm ma is kiváló formában van – bár a múlt héten (talán, mert megérezte az új érkezését ) cserbenhagyott, és balesetet szenvedtem” – tette hozzá mosolyogva Kiss, majd folytatta: „Viszont kimondhatatlanul örülök, hogy egy ilyen erős és gyönyörű vadló gazdája lehetek.”

Jellegzetesen Mustang

A Ford Mustang letisztult vonalvezetésű kupé változata hűen tükrözi az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus Mustangot: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki.

A vadonatúj Ford Mustang legfontosabb formai elemei:

  • Alacsony tetővonal és széles kiállás
  • Karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal
  • Háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest
  • A legendás modell jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzése

A Választható Üzemmódok segítségével a Ford Mustang vezetője mindig pillanatnyi hangulatához és az adott útviszonyokhoz igazíthatja autója teljesítményét. Kanyargós szerpentin, vagy versenypálya? Elég egyetlen mozdulat, és a Normal, Sport+, Track (versenypálya) és Snow/Wet (havas/vizes) beállítások máris áthangolják az elektronikus menetstabilizáló vezérlését, a gázreakciókat és a kormánymű áttételezését.

Minden idők legfejlettebb technológiájú Mustangja új, független első-hátsó felfüggesztést kapott, s az autó lenyűgöző vezetési élményt kínál. A vadonatúj Ford Mustang modern technológiáinak sorában a fejlett SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is szerepel, aminek segítségével az autós hangvezérléssel kezelheti az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a csatlakoztatott mobiltelefonok funkcióit.

„Kiss Gergely legendás, és mára sok fiatalnak is példát mutató karrierje, sportpályafutása ugyanolyan legendává tette őt a magyar sport és az egyetemes vízilabdázás terén, mint amit a Mustang vívott ki magának 50 éves pályafutása során” – fogalmazott Györke Orsolya a Ford PR igazgatója az olimpikon tiszteletére rendezett sajtótájékoztatón. „Megtiszteltetés számunkra, hogy hozzájárulhatunk Kiss Gergely álmának megvalósításához.”

A Ford Mustang-tulajdonosok hosszú listáján olyan ismert emberek tűnnek fel, mint Bill Clinton, Jim Morrison, Jay Leno és Kelly Clarkson, s a Mustang név mára az amerikai kultúra szerves részévé vált. A legelső modellváltozat 1964-es bemutatása óta már több mint 9 millió Ford Mustang talált gazdára világszerte.

kiss-gergely-ford-mustang-autoaddikt-4

A Mustang-élmény

A Ford Mustang megjelenése, mozgása és hangja egyszerűen zsigeri élmény. A Ford Mustang erőteljes motorja és remek futóműve további finomhangoláson esett át, hogy az autó tökéletesen megfeleljen az európai vásárlók menetdinamikai elvárásainak.

Kiss Gergely Mustangját a Ford jól ismert, több mint 421 lóerős és 530 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa hajtja, mely mellé az autó vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl egy új segédkeret növeli a szerkezet merevségét – miközben csökkenti a tömeget –, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz.

Az új, két gömbcsuklós felfüggesztésű MacPherson első rugóstagos rendszerhez nagyméretű, erős fékrendszer csatlakozik. A 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött nagy teljesítményű fékek lapulnak.

A vadonatúj, független hátsó felfüggesztés integral link rendszerű. A mérnökök a nagy teljesítmény figyelembe vételével alakították ki a szerkezet geometriáját, rugóit, lengéscsillapítóit és bekötési pontjait, különös tekintettel az európai úthálózat jellegére és arra, hogy a kontinensen nagyobb sebességgel halad a forgalom. Az új, alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.

Magyarországra is megérkezett az új MINI Cabrio

A nyár közeledtével a magyarországi kereskedésekbe is megérkeztek a brit prémium kisautógyártó legújabb kabriói. A Dunakanyarban, Zebegény lankái között április 28-án bemutatkozott harmadik generációs MINI Cabrio és MINI Cabrio John Cooper Works modellek továbbra is egyedülállóak szegmensükben.

mini-cabrio-magyarorszagon-autoaddikt

A harmadik generációs MINI legújabb változata a Cabrio megérkezett Magyarországra is. A MINI modellekre jellemző vezetési élmény további fokozása mindössze 18 másodpercet vesz igénybe: a kabriózás minden korábbinál intenzívebb élménye érdekében az új MINI Cabrio a modell történetében először teljesen automatikusan, elektronikusan működtetett, és mint ilyen, rendkívül csendes textil tetőt kapott, napfénytető funkcióval kiegészítve. A tető nyitása és zárása kényelmesen megoldható akár 30 km/h sebességig.

A vadonatúj MINI Cabrio szép hagyományt folytat, elődeiből közel 330 000 db-ot adott el a márka 2004 óta, mellyel a prémium kisautó kategória kiemelkedően erős szereplője a modell. A harmadik generáció minden dimenziójában megnőtt, ezáltal még használhatóbb teret nyújt, akár 4 személy számára is. A csomagtér számottevően bővült, zárt tető mellett 215 liter, nyitott állapotban pedig 160 liter várja az utasok csomagjait. Az Easy Load funkció a rakodást megkönnyítendő, nagyobb nyílást biztosít a kényelemes be és kirakodáshoz.

Az autóban bemutatkoznak mindazon fejlesztések, melyek a MINI 3 és 5-ajtós modelljeiben már elérhetőek, így a head-up display, a vezető támogató rendszerek – kamera-alapú aktív-tempomattal és automata fékező funkcióval, a Park Distance Control parkolássegítő, valamint a MINI Connected infotainment rendszer legfrisebb változata. Az első, hátső LED fényszórók a biztonságos közlekedést támogatják, de a rendkívül merev karosszéria, az integrált borulásvédelem vagy az ISOFIX gyermekülés rögzítési pontok (a jobb első és a 2 hátsó ülésen) is mind az aktív és passzív biztonságot támogatják.

Piaci debütálásakor az új MINI Cabrio motorpalettája két benzines és két dízelüzemű erőforrásból áll, amelyek kivétel nélkül a legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológiát alkalmazzák (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3.8 – 6.1 liter / 100 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 100-142 gramm/kilométer). Az új MINI John Cooper Works Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6.5 liter / 100 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 152 gramm / km) motorházteteje alá mindeközben a brit kisautó-gyártó motorpalettájának legerősebb erőforrása kerül: a négyhengeres benzinmotor 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. Amíg a MINI Cooper S Cabrio meghajtásáról egy 141 kW/192 lóerő maximális teljesítményű, négyhengeres benzinmotor, a MINI Cooper Cabrio meghajtásáról pedig egy 100 kW/136 lóerő maximális teljesítményű, háromhengeres benzinmotor gondoskodik, addig a MINI Cooper SD Cabrio orrában dolgozó négyhengeres dízelmotor 125 kW/170 lóerő, a MINI Cooper D Cabrio motorházteteje alá szerelt háromhengeres dízelmotor pedig 85 kW/116 lóerő maximális teljesítményre képes. Az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltót és az opcionális extrafelszereltségként elérhető hatsebességes Steptronic automataváltót (a MINI Cooper SD Cabrio modellhez alapfelszereltség) egyaránt a legújabb MINI modellcsaládhoz fejlesztették ki a mérnökök.

„Nincs ma már új MINI a márkára jellemző gag-ek nélkül sem, így a Cabrio-ban ismét elérhető az Always Open Timer, amely számolja a nyitott tetővel autózott órák számát. Opcióként elérhető a MINI Yours kínálatából a különlegesen szőtt Brit zászló motívummal kialakított textil-tető, de szintén a MINI sajátossága a MINI logo-t vetítő kilépőfény is. A vadonatúj Cabrio modell folytatja a 2015 őszén elindított MINI megújulást, melyet a Clubman modellel kezdtünk meg. Az elmúlt 15 évben a MINI is felnőtté vált, ma már új prémium célcsoportok felé is nyitni szeretne. A Cabrio modell talán az egyik valaha volt leginspirálóbb MINI és mint ilyen, új márka-rajongókat szerezhet Magyarországon is” – mondta el Oros Attila MINI márkavezető a Cabrio média-esemény kapcsán.

A MINI Cabrio modellek és bruttó fogyasztói áruk:

MINI Cabrio Cooper 6 909 000 Ft
MINI Cabrio Cooper S 8 172 000 Ft
MINI Cabrio John Cooper Works 9 797 000 Ft
MINI Cabrio Cooper D 7 513 000 Ft
MINI Cabrio Cooper SD  9 091 000 Ft*

(*csak automata váltóval)

A Ford Edge prémium komforttal, nagy helykínálattal és kitűnő menetdinamikával érkezik

A vadonatúj Ford Edge SUV prémium komfortot, kifinomult vezetősegítő rendszereket és kategóriaelső menetdinamikát kínál a vásárlóknak Európa legnépszerűbb járműkategóriájában, a szabadidő-autók szegmensében.

ford-edge-autoaddikt-001

A Ford kifinomult, merész stílusú új SUV-zászlóshajója meggyőző technológiákat vonultat fel:

A vadonatúj Ford Edge utastere új mércét állít a kategóriában: a kiváló minőségű anyaghasználat és a rendkívül igényes kidolgozás mellett olyan kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint a fűthető-hűthető első ülések vagy a panorámatető.

ford-edge-autoaddikt-006

Az Edge fejlesztése során a Ford arra törekedett, hogy minél nagyobb mértékben csökkentse a vezetőt érő stresszhatásokat, legyen szó akár városi közlekedésről, akár vidéki autózásról; erre szolgál például a Széles Látószögű Első Kamera, aminek segítségével az autós ‘be tud nézni’ az utcasarkok mögé, mérsékelve ezzel az ütközésveszélyt; vagy az alapáron kínált Intelligens Összkerékhajtás, ami optimális tapadást biztosít a csúszós utakon. Az erős és takarékos dízelmotorok üzemanyag-fogyasztása csupán 5,8 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig mindössze 149 g/km*, miközben az erőforrás akár 210 lóerővel és rendkívül gazdaságosan mozgatja a nagyméretű, gazdagon felszerelt SUV-t.

“A tágas és hi-tech Ford Edge kiváló választásnak ígérkezik európai vásárlóink számára” – vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Modern stílusával, tekintélyt parancsoló kiállásával és bőséges felszereltségével – amelynek a Ford Intelligens Összkerékhajtás is része – az Edge minden eddiginél elérhetőbb áron kínál fejlett technológiát és prémium minőséget az európai SUV-vásárlók egyre növekvő táborának.”

A tervek szerint a Ford idén több mint 200.000 SUV-modellt értékesít Európában, ami 200 százalékos növekedést jelent a 2013-as eredményekhez képest. A vásárlók egyre nagyobb számban választanak SUV-kat; tavaly az SUV-kategória volt az európai piac legnépszerűbb szegmense, ahol egyetlen év alatt 24 százalékkal növekedett a forgalom. A közepes méretű SUV-k szegmensében – amelyben az Edge is pályára lép – 42 százalékkal több autó kelt el, mint egy évvel korábban.**

Anyagközpontú dizájn

A harmonikus, kiváló minőségű anyagoknak és az élvonalbeli formatervezésnek köszönhetően a Ford Edge utastere már az ajtó nyitásának pillanatától kezdve prémium benyomást kelt. A funkcionális elemeket – például a kilincseket, a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket, a szellőzőnyílásokat és a pohártartókat – selyemfényű fémdíszítés keretezi, a középkonzolt pedig stílusos zongoralakk fényezés díszíti. Azokat a felületeket, amelyeket az utasok gyakran megérintenek, lágy tapintású anyagok borítják, a kartámaszok, a kormánykerék és a váltógomb burkolata pedig kiváló minőségű bőrből készül.

ford-edge-autoaddikt-007

A műszerfal és a középkonzol olyan hatást kelt, mintha az egész elem egyetlen darabból készült volna. A műszerfal vonalai és anyagai szinte megszakítás nélkül folytatódnak az első ajtók burkolatán, így a dizájn szinte körülöleli az autóban ülőket. A vásárlók hét különböző színvilágú LED hangulatvilágítást rendelhetnek az első és a hátsó lábtérhez és a tárolórekeszekhez.

Az ülések és az utastéri dekorációs elemek mind a három felszereltségi szinten (Trend, Titanium és Sport) kifejezetten mutatósak. Az egyéni ízlés kielégítésére három különböző színvilágú bőrkárpitozást is kínál a Ford: az egyik a fekete Ebony, a másik a halvány krémszínű Ceramic, a harmadik pedig a telt, barna színű Cognac.

ford-edge-autoaddikt-008

A Sport modellváltozatok ülései a bőr és a Mika®-Dinamica kombinációjával is kárpitozhatók; ez utóbbi egy újrahasznosított poliészterből gyártott, környezetbarát velúr anyag, amely hatásosan hangsúlyozza ki az ülések sportos oldalpárnázását. Az egységes hatás és a mindent átható minőségi benyomás érdekében az első és a hátsó üléssor dizájnja és anyaghasználata megegyezik. A Titanium és Sport felszereltségű autók első küszöbdíszlécét megvilágított Edge logó díszíti.

Komfort és kényelem

Az első és a hátsó ülésekhez olyan luxusszínvonalú opciók rendelhetők, mint a bőrkárpitozáshoz társítható ülésfűtés, vagy az első ülések hűtése, ami a klímaberendezés hideg levegőjét átáramoltatja a bőrkárpit perforált felületén, kellemes közérzetet biztosítva a forró nyári napokon.

Bár a hideg reggeleken praktikus segítséget kínál a fűtött kormánykerék és a szélvédőfűtés, az autósok télen gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy a Nap alacsonyabban áll. A vakító napsugarak ellen az Edge elcsúsztatható napellenzőket kínál, amelyek az oldalablakokra kifordítva meghosszabbíthatók, így sokkal nagyobb területen árnyékolnak.

ford-edge-autoaddikt-002

Ugyanakkor a Ford a napimádókra is gondolt; számukra az Edge egy hosszú panoráma üvegtetőt kínál, aminek két, nagyméretű üvegfelülete napfénnyel tölti meg az utasteret, és még levegősebbé varázsolja az egyébként is tágas kabint. Az első panel hátracsúsztatásával háromszor akkora felület tárható fel, mint egy hagyományos napfénytető esetében. Az utastér akkor is csendes marad, ha a tetőt szellőző pozícióba állítják, és a nyitott résen át még egy heves zápor során sem szivárog be a víz. A panoráma üvegtetőt motoros mozgatású árnyékoló egészíti ki, így a kabin akkor sem forrósodik fel, ha az autó a tűző napon parkol.

A formatervezők az Edge belső terének minden apró részletét úgy alakították ki, hogy a térkínálat a lehető legnagyobb legyen. A hátul utazók komfortérzetét a kategória legnagyobb hátsó fejtere (1023 mm) és válltere (1536 mm) biztosítja, vagyis az itt ülőknek tágasabb tér jut, mint az Edge nagyobb méretű vetélytársaiban, például az Audi Q7 és Volkswagen Touareg modellekben. Az első üléssor helykínálata is a kategória legjobbjai közé számít.

A hagyományos kézifékkar helyén az elektronikus rögzítőfék gombja található, így sok hely szabadult fel a középkonzolon, ahová állítható méretű pohártartók kerültek, valamint egy mély tárolódoboz, amelyben könyvek, játékok és tabletek is elférnek. A műszerfal alsó részén egy ennél is nagyobb méretű, kibillenő kesztyűtartó kapott helyet, felül pedig további tárolórekeszek találhatók.

ford-edge-autoaddikt-004

A hátsó ülések ledöntése után a csomagtér befogadó képessége 1.847 liter (ez a szegmens egyik legjobb értéke), és a mérnökök a hátsó kerékjáratok körül is tárolóhelyeket alakítottak ki. Még a pótkerék körüli teret is hasznosították; ide egy precízen illeszkedő, kiemelhető, könnyű polisztirol tálcát helyeztek, praktikusan használva ki a helyet, ami egyébként veszendőbe menne.

A legmagasabb szintű kifinomultság

Az autó tervezői három lépésben valósították meg a zaj, a vibráció és a nyersesség (NVH) minimumra szorítását, így a Ford Edge kifinomult és nyugodt utazási élményt kínál.

Először a zajok forrására összpontosítottak:

  • Merev karosszériát terveztek, ami minimumra csökkenti a csavaró erőhatásokat
  • A hajtáslánc optimalizálásával mérsékelték a dízelmotorokra jellemző ‘kopogós’ hangokat
  • A kipufogórendszer finomhangolásával csökkentették a kellemetlen zajt

A mérnökök sok munkát fektettek abba, hogy a kabinból kizárják az út- és motorzajt:

  • A légáramlás zaját nagy mértékben csökkenti az autó alsó burkolata, valamint az első lökhárító, a külső visszapillantó tükrök és a hátsó szélvédő különleges kialakítása
  • A tetőkárpit és az utastéri panelek alatt hangelnyelő anyagok találhatók
  • Akusztikus laminált üvegből készül a szélvédő, a panoráma tető, valamint a két első oldalablak
  • A szélvédő és az A-oszlop áramvonalas kialakítása mérsékli a szélzajt

Az utolsó lépés az Aktív Zajkioltás alkalmazása volt; ez a technológia a kabinban elhelyezett három mikrofonnal méri fel a belső térbe beszűrődő motorzajt, és az autó audiorendszerén keresztül ellentétes frekvenciájú hangokat sugároz, kioltva ezzel a zavaró hanghatásokat az utastérben. A megoldás akkor is működik, ha az autó audiorendszere be van kapcsolva.

“A zaj zavaró tényező, és csökkenti az autóvezető mentális frissességét, ami a figyelem lanyhulását és stresszt eredményez” – mondta el Dr John Cartwright, a Ford of Britain főorvosa. “A hajtásláncból származó nemkívánatos zajok kiküszöbölésével a Ford segít vásárlóinak, hogy csendben és nyugalomban utazhassanak”.

Fejlett technológia és biztonság

A Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer hangvezérlésével egyszerű hangutasításokkal kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A berendezés hasznos eszköznek bizonyul majd a családi kirándulások és nyaralások alkalmával, hiszen azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, és máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit.

ford-edge-autoaddikt-003

A SYNC 2 rendszer része a Vészhelyzeti Segélyhívó is, amely egy baleset után közvetlen kapcsolatot teremt az utasok és a mentőszolgálat operátora közt, méghozzá a baleset helyszínének megfelelő nyelven. Az Edge Titanium modellhez megrendelhető, az Edge Sport modellváltozatokhoz pedig alapáron jár a navigációs rendszer, plusz a Sony audiorendszere, amelynek 12 hangszórója (köztük egy mélynyomóval) kiváló hangminőséget kínál.

A Ford Edge-ben kamerák, radarok és ultrahangos eszközök működtetik a 18 modern vezetősegítő technológiát, amelyek segítségével az autós magabiztosabban uralhatja az autót.

  • A Gyalogosészlelővel Kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer érzékeli az ütközésveszélyt, valamint az úton vagy az út mellett haladó gyalogosokat, és ha a helyzetet veszélyesnek ítéli, automatikusan fékez
  • Az Adaptív LED Fényszóró technológia a Ford Adaptív Fényszórórendszerének használatával mindig a pillanatnyi forgalmi helyzetnek megfelelően állítja be a fénycsóva irányát
  • A Vakításmentes Távfény technológia nemcsak a szembejövő, hanem a távolodó járműveket is érzékeli, és az adaptív LED fényszórókat úgy állítja be, hogy azok ne vakítsák el a többi autóst, miközben maximális fényerővel világítja meg a többi területet

A vadonatúj Edge szenzor-technológiája a parkolást is megkönnyíti:

  • A Merőleges Parkolás funkció megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – hasonlóan ahhoz, ahogyan az Aktív Parkolóasszisztens segít a járdaszegéllyel párhuzamos parkolásban.
  • A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált
  • Az Oldalsó Parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül található akadályokra, és a képernyőn azok távolságát is megmutatja.
  • A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről.

A vadonatúj Edge kínálatában a Ford innovatív Széles Látószögű Első Kamerája is megtalálható, aminek segítségével az autós bepillanthat az utcasarkok mögé és a kereszteződésekbe. Az első hűtőrácsba épített, 1 megapixel felbontású kamera valós idejű, széles látószögű képe a jármű 8 colos érintőképernyőjén jelenik meg. Egy nehezen átlátható kereszteződésben a vezető könnyen észreveheti a keresztúton közeledő járműveket, kerékpárosokat és gyalogosokat. A kamerát egy különleges tervezésű, kihajló, nagy nyomású mosóberendezés tartja tisztán, ami a szélvédőmosó használatakor automatikusan aktiválódik.

ford-edge-autoaddikt-009

Az Edge technológiái között az Intelligens Sebességhatoló is megjelenik, ami beszkenneli a közlekedési táblákat, és a gázadás szabályozásával megakadályozza, hogy a vezető túllépje a megengedett sebességhatárt, és emiatt büntetést kapjon. A közlekedési táblákat a szélvédő mögé épített kamera figyeli, és ha sebességkorlátozás alacsonyabb, mint a jármű beállított sebessége, a rendszer lelassítja az autót. A korlátozás feloldása után a vezető újra gyorsíthat – mindaddig, amíg újabb sebességkorlátozás nem következik. A fedélzeti navigációs rendszerrel felszerelt járművekben az Intelligens Sebességhatároló a még pontosabb működés érdekében a digitális térképen tárolt adatokat is figyelembe veszi.

A vadonatúj Edge vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a Holttérfigyelő, a  Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer, a Sávtartó Asszisztens ás a Vezetőfigyelmeztető rendszer is. A felhasználók teljes egészében személyre is szabhatják a 3D digitális műszeregységet, így az kifejezetten az ő elvárásaiknak megfelelő információkat közvetít, miközben letisztult, elegáns hangulatot sugall.

A Ford Edge a márka első modellje, amit arra terveztek, hogy mind az utasok, mind pedig a gyalogosok biztonsága szempontjából 5 csillagos eredményt érjen el az új, 2016-os Euro NCAP teszteken. A 44 százalékban ultanagy szilárdságú acélból készült karosszéria hatékonyan nyeli és vezeti el az ütközések során ébredő erőhatásokat, s egy esetleges baleset során az energiaelnyelő ajtókárpitok és az oldallégzsákok nagy mértékben növelik az autóban ülők biztonságát.

Az előfeszítővel és erőhatárolóval kiegészített első biztonsági övek egy súlyos frontális ütközés során mérséklik az utasok testére nehezedő nyomást, és minimumra csökkentik az öv okozta sérüléseket. Az Edge emellett Felfúvódó Hátsó Biztonsági Övet is kínál, ami egy baleset során gyorsan felfúvódva a hagyományos övekhez képest ötször nagyobb területen osztja el a testet érő erőhatásokat.

Fejlett menetdinamika

A Mondeo, a Galaxy és az S-MAX modellek jól bevált padlólemezére épített Ford Edge a kategória legjobb menetdinamikájával kényezteti vezetőjét.

Az autó élvezetes, kezes és agilis irányíthatóságát még magasabb szintre emeli a kifinomult Ford Adaptív Kormányzás, ami a jármű sebességének megfelelően változtatja a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arányt. Kis sebesség mellett, például parkolás közben vagy szűk helyeken manőverezve a rendszer megkönnyíti az autó irányítását, nagy sebességnél pedig pontosabb és természetesebb kormányérzetet eredményez.

 

Sok autós igényli a sportosabb kormányérzetet, ezért a rendszer egy, a vezető által aktiválható Sport üzemmódot is kínál, ami megnöveli a kormányáttételt, vagyis az éles kanyarokban kisebb kormánymozdulat is elegendő – így az Edge a gyors, nehéz útszakaszokon is rendkívül kezesen viselkedik.

Az integral link rendszerű hátsó futómű kisebb tömegű alumínium alkatrészei, nagy teljesítményű lengéscsillapítói és bekötési pontjai minimálisra csökkentik az útzajt és a nyersességet, miközben tovább fokozzák az autó rugózási kényelmét és menetdinamikáját. A hátsó felfüggesztés egy zártszelvényes segédkerethez kapcsolódik, ami jelentősen merevebb a hagyományos U-profilú szerkezeteknél. Ez érezhetően javítja a futómű-geometriát, és precízebb irányíthatóságot biztosít.

 

“A Fordok egyébként is híresek kiemelkedően élvezetes vezethetőségükről, ám a Ford Edge-hez kifejlesztett új dinamikai csomaggal – amelynek a Ford Adaptív Kormányzás is része – mindezt új szintre emeltük a SUV-szegmensben” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési igazgatója.

Atlétikus karakter

A vadonatúj Ford Edge az európai utak merész, sportos és lenyűgöző alakja lesz. A karosszéria sarkaiba kitolt kerekek széles, agresszív kiállással ruházzák fel az autót, ráadásul ez a megoldás az utastér méretét is jelentősen növeli. A nagyobb hasmagasság fokozza a terepképességet, és közel 50 milliméterrel magasabb üléspozíciót biztosít, mint az S-MAX modellben, így a vezető még jobban átlátja a forgalmat az autó előtt.

A nagyméretű, trapéz alakú első hűtőrács hatásos látványt teremt, amit tovább erősítenek a formás fényszórók és a stílusos LED nappali menetfények. Az erősen döntött szélvédő még akkor is a mozgás érzetét kelti, ha az autó áll, a határozottan emelkedő derékvonal és az erőteljes formavilágú kerékdobok pedig egyértelmű üzenetet közvetítenek az autó teljesítményéről. Az ajtók eltakarják a padlólemezt, ezért a küszöbelem keskenyebb lett, így könnyebb a ki- és beszállás.

A LED hátsó lámpatestek az Edge hátsó frontjának teljes szélességében végigfutnak, ami modern, prémium megjelenést biztosít az autónak. Az erősen döntött szélvédő tetején látható légterelő – ez a megoldás szintén a mozgás érzetét kelti – és a krómozott kipufogó-végződések sportos, agresszív hatást keltenek.

Az Edge vásárlói 13 karosszériaszín közül választhatnak. A kínálatban egy alapszín szerepel, az Oxford White; mellette kilenc metálfény választható, a Blue Jeans, a Canyon Ridge, a White Gold, a Shadow Black, az Ingot Silver, a Magnetic, a Nautilus Blue, a Kona Blue és az Electric Spice; és ott van még három exkluzív metálfényezés, a Ruby Red, a Bronze Fire és a White Platinum.

Erős és takarékos motorok

A Ford Edge-ben a legmodernebb motortechnológia garantálja az optimális üzemanyag-fogyasztást és CO₂-kibocsátást.

Az autóhoz a kifinomult 2,0 literes TDCi dízelmotor két változata rendelhető meg. A 180 lóerős verzió 9,9 másodperc alatt gyorsítja a járművet 100 km/órás sebességre, és a végsebesség 200 km/óra; a 210 lóerős Bi-turbó változat gyorsulása 9,4 másodperc, végsebessége pedig 211 km/óra. Mindkét motorvariáns 5,8 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 149 g/km CO₂-kibocsátással működik.***

A motorokhoz alapáron járnak a következő fogyasztáscsökkentő technológiák:

  • Intelligens Visszatápláló Töltés, ami a generátor szelektív működtetésével olyankor tölti az akkumulátort, amikor a jármű egyenletesen halad vagy fékez. A rendszer azt az energiát használja fel a töltéshez, ami egyébként veszendőbe menne, így csökken a motor terhelése és az üzemanyag-fogyasztás
  • Auto-Start-Stop, ami alapjáraton automatikusan leállítja a motort, és csak akkor indítja újra, amikor az autós el akar indulni

Az Edge aerodinamikáját innovatív megoldások javítják, például az Intelligens Légfüggöny; a levegő az első lökhárító függőleges nyílásain lép be, és az első kerekek külső széleinél távozik, ami által egyfajta fal képződik a gyorsan áramló levegőből, csökkentve a kerekek forgásából eredő légellenállást.

Az Edge 2.0 literes, 180 lóerős TDCi motorjához hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, a 210 lóerős változathoz pedig hatfokozatú PowerShift automata is rendelhető, aminek fokozatai a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolhatók. Mindegyik hajtáslánchoz a Ford Intelligens Összkerékhajtása kapcsolódik, ami észrevétlenül kapcsol az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 25 szenzora folyamatosan méri a kerekek tapadását, és 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

ford-edge-autoaddikt-005

Az Intelligens Összkerékhajtás még a kerekek kipörgése előtt képes megváltoztatni a vonóerő elosztását, így az autósnak relaxált vezetési élményt, az utasoknak pedig zökkenőmentesebb utazást biztosít. Mivel a rendszer mindig csak szükség esetén, és mindig a megfelelő kerekekre irányítja át a vonóerőt, sokkal kisebb üzemanyag-fogyasztást, CO₂-kibocsátást és abroncskopást eredményez, mint az állandó összkerékhajtású rendszerek.

“Intelligens Összkerékhajtási technológiánk segítségével az Edge olyan helyeken is magabiztosan uralható, amelyekről sok ügyfelünk el sem hinné, hogy autóval is megközelíthetők,” mondta el Derek Ward, a Ford globális fejlett járműdinamikai részlegének műszaki specialistája. „Az összkerékhajtás jelenti az egyik leghatékonyabb megoldást vásárlóink biztonságos és magabiztos közlekedéséhez.”

A Ford SUV-családja

A vadonatúj Ford Edge jelenti a harmadik lépést a Ford tervében, amelynek célja a vállalat SUV-kínálatának további bővítése az európai piacon a Ford Kuga és a Ford EcoSport modellek bevezetése után.

Észak-Amerikában a prémium Ford Edge átformálta a SUV fogalmát, és megteremtette a crossover SUV-modellek szegmensét. 124.000 darabos értékesítési eredményével 2015-ben az Edge volt a szegmens legkelendőbb modellje Észak-Amerikában, 14 százalékkal szárnyalva túl a 2014-es eladásokat. Az autó Dél-Amerikában, Oroszországban és Kelet-Ázsiában – többek közt Kínában – is kapható.

“Három év alatt megháromszoroztuk SUV-értékesítési eredményünket Európában” – mondta de Waard. “Minden eddiginél több vásárlónk választotta a Kugát, és nagyon sokat várunk az EcoSport modelltől is; most pedig megjelenik a kínálatban az Edge, így végre teljes modellpalettát állíthatunk ki márkakereskedéseinkben – egy olyan modellcsaládot, amelynek mindegyik tagja élen jár a dizájn, a technológia, az intelligens megoldások és a menetdinamika tekintetében.”

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK