Főoldal Blog Oldal: 403

Dupla dobogó, hét pontszerző hely: a BMW kitűnően indította a DTM 2016-os szezonját

Lélegzetelállítóan izgalmas rajttal vette kezdetét 2016. május 6-8. között a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei versenyszezonja, a Hockenheimringen megrendezett két szezonnyitó megmérettetésen pedig a BMW két dobogós helyezéssel és további hét pontszerző hellyel biztosította be az erőteljes idénykezdést.

bmw-dtm-2016-kezdes-autoaddikt

A pénteki szabadedzést követően 2016. május 7-én, szombaton végre elrajtolt a Hockenheimringen a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei versenyszezonja, a huszonnégy pilóta pedig lélegzetelállítóan eseménydús futamokkal szórakoztatta a dübörgő motorokra és csikorgó gumikra éhes rajongókat. A látványos csatákkal, előzési manőverekkel és ütközésekkel tarkított szombati megmérettetésen három BMW M4 DTM versenyautó végzett a pontot érő első tíz helyezés egyikén, vasárnap azonban a dupla BMW-dobogó mellett a bajor gyártó nem kevesebb, mint négy pilótája lépett előre az egyéni pontverseny összetett tabelláján.

A szombati szezonnyitó futam legeredményesebb BMW-pilótája Bruno Spengler lett, aki a rajtrács tizenharmadik helyéről indulva a hatodik helyre hozta be a BMW Bank M4 DTM versenyautót. A kanadai pilótát António Félix da Costa (BMW M4 DTM) és Maxime Martin (SAMSUNG BMW M4 DTM) követte a hetedik, illetve a nyolcadik helyen. A portugál versenyző a huszadik, míg belga társa a huszonegyedik helyről vágtázott fel az értékes pontszerző helyre.

Martin Tomczyk (BMW M Performance Parts M4 DTM), Tom Blomqvist (Ice-Watch BMW M4 DTM) és Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) a tizenkettedik, a tizenharmadik és a tizennegyedik helyen ért célba. A brit és a brazil pilóta a rajtot követő eseménydús kavarodásban csúszott vissza a mezőny második felébe, a német pilótát pedig egy elkerülhetetlen hármas ütközés lassította le, éppen azután, hogy felküzdötte magát a legjobb tíz közé.

A 2016-os DTM-szezonnyitó legjobb BMW-pozíciójából a Red Bull BMW M4 DTM versenyautó német pilótája, Marco Wittmann rajtolhatott, egy versenybaleset azonban a mezőny végére taszította, a 2014-es bajnok így mindössze a tizenhatodik helyen érkezett célba. Timo Glock versenyautóját az egyik ellenfél már rögtön a harmadik körben az aszfaltcsík menti kavicságyba lökte, a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM német pilótájának így idő előtt fel kellett adnia a futamot.

A szezonnyitó versenyhétvége második, vasárnapi megmérettetése a bajor gyártó kereken 50. futama volt azóta, hogy 2012-ben visszatért a sorozatba, és a BMW pilótái méltó emléket is állítottak eme kerek jubileumnak: Timo Glock a hatodik helyről indulva a dobogó második helyére hozta be a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót, a második rajtkockából induló Augusto Farfus pedig bronzérmesként száguldott át a célvonalon a Shell BMW M4 DTM géppel. A bajor gyártó így dupla dobogóval indította a Német Túraautó Bajnokság 2016-os szezonját.

Szombati nyolcadik helyezése után Maxime Martin vasárnap csupán egy hajszállal maradt le a dobogóról: a SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó belga pilótája a negyedik helyen végzett. Tom Blomqvist a hetedik, Marco Wittmann a kilencedik, Martin Tomczyk pedig a tízedik helyen ért célba a BMW M4 DTM versenyautóval, amely azt jelenti, hogy a dupla dobogón felül négy BMW-pilóta érkezett be a vasárnapi futam pontszerző helyeinek egyikére.

Bruno Spengler röviddel a rajt után egy szerencsétlen balesetbe keveredett, amelyet követően idejekorán fel kellett adnia a versenyt. Azt követően pedig, hogy a szezonnyitó megmérettetésen hetedikként ért célba, António Félix da Costa vasárnap nem tudta befejezni a futamot, miután egy balesetben megsérült az autója. A szombati megmérettetést az Audi olasz pilótája, Edoardo Mortara nyerte, vasárnap pedig a Mercedes-Benz brit versenyzője, Paul di Resta állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

2016 első DTM futamának BMW-eredményei (Hockenheimring, 4,574 kilométer, 40 perc + 1 kör, 2016. május 7.):

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 6. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 7. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 8. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 12. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 13. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – 14. hely

#11 Marco Wittmann (brit, BMW RMG csapat) – 16. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – nem ért célba

2016 második DTM futamának BMW-eredményei (Hockenheimring, 4,574 kilométer, 60 perc + 1 kör, 2016. május 8.):

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – 2. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – 3. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 4. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 7. hely

#11 Marco Wittmann (brit, BMW RMG csapat) – 9. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 10. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – nem ért célba

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – nem ért célba

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

A BMW DTM-pilótáinak áttekintő táblázata

Pilóta WIT GLO SPE FAR BLO MAR DAC TOM
Nemzetiség német német kanadai brazil brit belga portugál német
Rajtszám 11 16 7 18 31 36 13 100
DTM debütálás 2013 2013 2005 2012 2015 2014 2014 2001
Csapat RMG RMG MTEK MTEK RBM RBM Schnitzer Schnitzer
Versenyek 40 40 123 50 20 30 30 161
Győzelmek 5 2 14 4 1 2 1 7
Dobogók 9 5 44 12 1 4 3 28
Pole pozíciók 5 1 17 5 2 1 8
Leggyorsabb körök 5 2 14 1 1 1 1 8
Pontok 319 147 715 316 65 157 91 477

A pilóták közötti pontverseny állása

1. Paul di Resta (37 pont), 2. Robert Wickens (26), 3. Edoardo Mortara (25), 4. Nico Müller (19), 5. Timo Glock (18), 6. Maxime Martin (16), 7. Augusto Farfus (15), 8. Gary Paffett (10), 9. Christian Vietoris (10), 10. Bruno Spengler (8), 11. Tom Blomqvist (6), 12. António Félix da Costa (6), 13. Marco Wittmann (2), 14. Mattias Ekström (2), 15. Martin Tomczyk (1), 16. Miguel Molina (1), 17. Mike Rockenfeller (0), 18. Maximilian Götz (0), 19. Adrien Tambay (0), 20. Jamie Green (0), 21. Lucas Auer (0), 22. Daniel Juncadella (0), 23. Esteban Ocon (0), 24. Timo Scheider (0)

A csapatok közötti pontverseny állása

1. Mercedes-AMG (37 pont), 2. Audi Sport Team Abt Sportsline (27), 3. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG (26), 4. BMW Team MTEK (23), 5. BMW Team RBM (422), 6. BMW Team RMG (20), 7. Audi Sport Team Abt (20), 8. BWT Mercedes-AMG (10), 9. EURONICS/FREEMEN`SWORLD Mercedes-AMG (10), 10. BMW Team Schnitzer (7)

A gyártók közötti pontverseny állása

1. Mercedes-Benz (83 pont), 2. BMW (72), 3. Audi (47)

A drivingcamp Hungary baleset-megelőzési programot indít

A drivingcamp Hungary vezetéstechnikai és rendezvényközpont kezdeményezésére átfogó közlekedésbiztonsági programsorozat indul drivingcamp Innovációs Napok néven.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-3

A szemléletformáló program keretében megvalósuló egyes rendezvények célja a modern vezetésbiztonsági eszközök baleset-megelőzésben játszott szerepének tudatosítása.

A zsámbéki drivingcamp Hungary széles tematikát felölelő baleset-megelőzési célú programsorozatot indít drivingcamp Innovációs Napok néven, jelentette be Dr. Reinhard Platzer, a létesítmény elnök- vezérigazgatója hat vezető autómárka (Audi, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Suzuki, Tesla) képviselőjével tartott közös sajtótájékoztatóján.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-2

A program egyes eseményeinek célja, hogy a részben az Európai Unió és a magyar állam finanszírozásával létrejött, világszínvonalú műszaki megoldásokat felvonultató létesítmény lehetőséget teremtsen a vezetésbiztonságot elősegítő eszközök széles spektrumának tematikus bemutatására, és a baleset-megelőzésben való szerepük köztudatban történő tudatosítására.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-4

Annak ellenére, hogy a statisztikák szerint az EU országokban a biztonsági öv, a légzsák, és az ABS rendszerek terjedésével fokozatosan nő a közúti biztonság, a kontinens útjain évente közel 27,000 ember válik közúti baleset áldozatává és kétszázezren szenvednek maradandó károsodást okozó sérülést. Mivel a közúti balesetek 95%-át emberi hiba okozza, a gépjárművekbe épített biztonsági eszközök megvédhetik a balesetet elszenvedő alanyokat, de a megelőzésben sokkal nagyobb szerep jut az olyan rendszereknek, mint az adaptív sebességszabályozók, az elektronikus menetstabilizálók, vagy a holttér-figyelő rendszerek” – mondta Dr. Reinhard Platzer.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-5

A regionális szinten is egyedülálló program Vezetésbiztonságot támogató rendszerek című bemutatkozó rendezvénye az első olyan esemény volt Magyarországon, amelyen keresztül a résztvevők átfogó képet kaphattak a különböző gyártók adaptív rendszereinek aktuális állapotáról, és a járműipari kutatás-fejlesztés vezetésbiztonságra gyakorolt hatásáról.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-7

Az eseményen a résztvevő újságírók egyidejűleg 6 vezető autómárka (Audi, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Suzuki, Tesla)  9 kereskedelmi forgalomban elérhető modelljének 11 adaptív rendszerével ismerkedhettek meg.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-6

A program egyes rendezvényeinek a közel 122.000 négyzetméter alapterületű, legkorszerűbb műszaki megoldásokat felvonultató vezetéstechnikai tanpályája, és hi-tech fogadóépület szolgál majd helyszínéül. A pálya adottságai, valamint a beépített elemek nagyfokú variálhatósága a közúti közlekedés során előforduló vészhelyzetek tetszőleges kombinációjának életszerű előidézését teszi lehetővé.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-1

A Ford áprilisban is előkelő helyet szerzett a hazai értékesítés terén

Kimagaslóan magas értékesítési elérve rendkívül sikeresen zárta az áprilist hazánkban a Ford: a múlt hónapban Magyarországon gazdára találó 1237 új Ford 12%-os piaci részesedést jelent a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, ami ismét a képzeletbeli dobogó legfelső fokára repítette a márkát – áll az importőr közleményében.

ford-focus-st-2-0-tdci-kombi-teszt-autoaddikt-007

A Ford idén könyvelhette el legjobb összesített első négy hónapos járműértékesítését 2010 óta; legjobb személygépkocsi-értékesítését 2010 óta; valamint legjobb haszongépjármű-értékesítését 1997 óta. A Ford magyarországi sikere elsősorban a haszongépjárműveknek, köztük az új Rangernek köszönhető.

A Ford összesen 4380 járművet értékesített az első négy hónapban, vagyis 9,1 százalékkal többet, mint 2015 első négy hónapjában; a Ford piaci részesedése a személyautó piacon 9,25 százalék, a haszonjármű szegmensben 26 százalék.

Áprilisban a Ford márkakereskedők 1237 gépjárművet értékesítettek és ezzel 15 százalékkal múlták felül a tavaly áprilisi teljesítményüket. A Ford továbbra is Magyarország első számú autómárkája.

“Magyarországon egyre erősebb érdeklődés tapasztalható a Ford iránt, ami többek közt a pick-up kategóriát torony magasan vezető Rangernek, a megbízhatóan teljesítő Focus és Mondeo modellek mellett a Mustang és Focus RS iránt tapasztalható fokozódó keresletnek tudható be. Az értékesítési versenyt ismét megnyerő haszongépjárműveink sikeressége a széles kínálat mellett még mindig a kedvező NHP konstrukciónak köszönhető” – nyilatkozta Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “Egyre bővülő modellpalettánkkal több ügyfelet érünk el, és az is fontos tényező, hogy egyre nagyobb hányaduk kerül ki a kiskereskedelmi vásárlók közül, akiknek mind nagyobb hányada választ kedvező finanszírozási ajánlataink közül”

Áprilisi értékesítés

Magyarországon a Ford összesen 1237 darab járművet értékesített, ezzel 15,3 százalékkal múlva felül az egy évvel korábbi eredményét

Haszongépjárművek

Áprilisban és az év első négy hónapjában a Ford volt Magyarország és Európa első számú haszongépjármű-márkája. 1993 óta ez volt a Ford legjobb első négy hónapos haszongépjármű-értékesítési eredménye. Márciusban 25 százalékkal több, azaz 537 Ford haszongépjármű kelt el, az első negyedévben pedig 1863 darab (9 százalékos növekedés), ami jól tükrözi a kibővített Transit modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti egyre növekvő keresletet. Ezzel az eredménnyel áprilisban és az első négy hónapban a Ford haszongépjárművei piacvezetőnek bizonyultak.

Nagy teljesítményű autók

A Ford nagy teljesítményű modelljeinek (vagyis a Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel, a Focus RS és a Mustang) összesített értékesítési eredménye az első negyedévben több mint kétszeresére nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. Az új Focus RS bemutatásával a Ford tavaly szeptember óta több, mint 40 megrendelést regisztrált itthon, s a vállalat idén rekordszintű eladásokra számít a nagy teljesítményű autók európai piacán is

2015 harmadik negyedéve, vagyis a Mustang bemutatása óta a modell lekörözte versenytársait, és Magyarország és Németország legkelendőbb sportkocsija volt.

Megújul a Citroën C4 Picasso és Grand C4 Picasso

A 2013-ban bevezetett második generációs Citroën C4 Picasso igazi sikertörténet: különleges dizájnjával és kimagasló kényelmével már több mint 300 000 vásárlót sikerült meghódítania.

citroen_grand_c4_picasso_1_6_e_hdi_020

2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében. Még dinamikusabb és kifinomultabb megjelenést hoz az új orr-rész és az eltérő tetőszín, továbbá a négyféle belső kialakításnak köszönhetően a személyre szabási lehetőségek köre is bővül. A kivételes  utazási élményről a mindennapokat megkönnyítő, felhasználóbarát új technológiák (pl. a szabad kezes csomagtérajtó), a Citroën Connect Nav révén elérhető új internetalapú szolgáltatások és egy új motor, a PureTech 130 S&S EAT6 gondoskodnak. Az új Citroën C4 Picasso a Citroën Advanced Comfort program szellemében átfogó módon közelíti meg a testi-lelki „jóllét” kérdését.

A Citroën szaktudásának és kreativitásának legjavát kamatoztató új C4 Picasso egy korszerű, innovatív egyterű, amely karakteres és kifejező dizájnjával, dinamikus vonalvezetésével és elöl-hátul egyedi világításával tűnik ki a többi autó közül. Arányai is optimálisak: a kompakt külső tágas utasteret és példásan nagy csomagtartót rejt. A minőségi anyagokat használó, loft stílusban kialakított, letisztult és világos utastérből csak úgy sugárzik az igényesség és a jólét. A komfortérzetet tovább fokozza az a dinamikus egyensúly, amit a tökéletesített EMP2 platform jóvoltából sikerült elérni: az új C4 Picasso kifogástalan úttartást és a Citroënnél megszokott nagyfokú kényelmet garantál minden utasa számára.

A C4 Picassóban kezdettől olyan innovatív megoldások szolgálták a vezető és az utasok kényelmét, mint a 100%-ban érintőtechnológiás vezérlőfelület, a 12” nagy felbontású panoráma-képernyő, vagy a vezetést megkönnyítő 360°-os kamerarendszer, a Park Assist rendszer, illetve az adaptív sebességszabályozó. Az új Citroën C4 Picasso tovább kamatoztatja ezeket az előnyöket, és sikeresen egyesíti magában az egyterűek legjobb tulajdonságait:

– Feszes vonalak és modern formavilág jellemezte vonzó és meggyőző dizájn, melyet még karakteresebbé és dinamikusabbá varázsol a két karosszériaváltozatnál azonos, új orr-rész, a szériafelszereltség részét képező 3D hatású új hátsó lámpák, a 17” új könnyűfém keréktárcsák, a C4 Picassóhoz kínált kétszínű tető, a Grand C4 Picasso kínálatát gazdagító ezüstszínű tetőív és a 3 új karosszériaárnyalat;

– Minden utasnak kijár a kényelem, melyet bőséges helykínálat, nagyfokú variálhatóság és kiváló dinamikus tulajdonságok fémjeleznek, és amelyet tovább növelnek az alábbi lehetőségek:

  • 4 új utastér-kialakítás, amely életstílusunknak megfelelően személyre szabható;
  • a mindennapi életet megkönnyítő technológiák, köztük az új internetes navigációt lehetővé tevő 3D Citroën Connect Nav és a 7” új érintőképernyő, amely rövidebb reakcióidejű, és új internetalapú szolgáltatásokat kínál. Az új rendszerrel a 12” nagy felbontású képernyő is jobban kihasználható: rugalmasabb használat és könnyebb olvashatóság jellemzi. Egy másik praktikus megoldás a szabad kezes csomagtérajtó, melynek köszönhetően egy egyszerű lábmozdulattal is ki lehet nyitni a csomagtartót;
  • a vezetést segítő és a biztonságot szolgáló technológiák: sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással, adaptív sebességszabályozó Stop funkcióval, sávtartó asszisztens, Active Safety Brake, fáradtságfigyelő rendszer és aktív holttérfigyelő;
  • új PureTech 130 S&S EAT6 motor, mely a nagy teljesítményű és alacsony fogyasztású Euro6-os PureTech és BlueHDi motorokból álló széles választék legújabb tagja.

Az új Citroën C4 Picasso számunkra egyfajta kirakat, amely tudásunk legjavát reprezentálja. A sajátosan modern és dinamikus dizájn mellett egyedülálló kényelem jellemzi. Felépítésének és az EMP2 platformnak köszönhetően a helykínálat, a variálhatóság és a dinamikus tulajdonságok kiváló szintézisét valósítja meg, amelyből minden utas egyformán profitál. A modell kínálata most újabb hasznos technológiákkal bővül, melyek még inkább megkönnyítik a mindennapi életet és tovább növelik a biztonságot. Az új C4 Picassónak minden adottsága megvan ahhoz, hogy az európai piac vezető modellje legyen” – nyilatkozta Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója.

[TESZT] Maserati Ghibli Diesel 3.0 V6 RWD – észrevétlen hasonlóság

Vajon a Maserati Ghibli Diesel mennyire hozza az elvárásokat? Megadja-e azt az igazi, már-már ferraris élményt, amit a márka benzines szívómotorral ellátott modelljei nyújtanak? Minden kiderül a tesztből, fussunk is neki szépen, lépésről-lépésre.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-001

Napjainkban egyre inkább divattá válik az, hogy alapvetően prémiummárkák korábban kiemelkedően domborító modelljeit újraélesszék, és formabontónak ható megoldásokat alkalmazzanak az autón. Mindezt úgy, hogy a korábbról elvárt presztízs és körítés mellé kellőképp megmaradhasson, szigorúan megfelelve huszonegyedik századunk minden igényének és kihívásának. Az olaszországi magas presztízsű Maserati konszern kiváltképp beerősített, kisebbfajta modelloffenzívát indított az elmúlt évben: több új, illetve megújult modell koncepcióval érkezett a piacra, nem utolsó sorban azzal a szándékkal, hogy régi-új szegmenseket is lefedhessen kínálatának egy részével.

Némi visszatekintő

A Ghibli viszonylag nagy múlttal rendelkezik a Maserati kronológiáját vizsgálva, ugyanis már 1967-ben megjelent a modell a nemzetközi piacon, s hat éven keresztül volt jelen. Itt közel húsz évnyi kihagyás következett, míg bejelentették a teljesen megújult formavilágot képviselő Ghibli II-t, mely valóban levetkőzte az addig ismert kupéfazon jelleget – itt már leginkább a személyautós részelemek köszöntek vissza: szögletesebb felépítés, két ajtó, szedán érzet. 1997-ig tartott a gyártás, itt újabb szünet következett, mígnem tavaly, azaz 2013-ban debütált a legújabb generációs Maserati Ghibli, mely utolsó csavarjáig teljesen új elgondolások szerint fogant.

Stílusjegyek, dizájn és egyebek: olaszos, sportos és elegáns

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-002Első ránézésre máris feltűnik a Quattroporte-val egyező hasonlóság, hiszen a kocsiszekrény formavilága, a dizájnelemek, a rajzolatok mind-mind az összetéveszthetetlen déli temperamentumot erősítik. Az orr rész morcos, szunnyadó erőt sugárzó mivolta elsődleges meghatározója az új, 2013-as Ghibli-nek, a keskeny, döntött sziluettű és egyben lefelé ívelő lámpatokozás tökéletesre gondolt harmóniát alkot a hangsúlyos, még a terjedelmes, 1945 milliméteres szélesség ellenére is nagynak tűnő hűtőmaszk beömlőrácsozatával.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-003Itt természetesen az elmaradhatatlan szigonyt formázó cégér is kiemelt szerepet kap, szigorúan krómmal ágyazva, mely stílusjegy az egész kialakítás küllemét meghatározza. Erőteljes lendületet sugall az első lökhárító aljába, két oldalra helyezett döntött beömlőnyílások kiképzése, továbbá a motorháztető rajza is, mely utóbbi mellső határvonala jó pár centiméterrel a hűtőmaszk kezdeténél ér véget. Arra persze itt is figyeltek, amolyan hamisítatlan olasz jelleggel, hogy a kettő közé kerülhessen még egy aprócska márkajelzés. Nagyszerű, mondanunk sem kell.

Régebben számos itáliai nagyvadra leginkább az élces vonalakkal telespékelt, letisztult látványvilág volt a jellemző. A letisztultság megmaradt mára is a Maserati esetében, ám a gömbölyded formák, számos fénytöréssel játszó ívek igencsak előtérbe kerültek. Kifejezetten jól látszik mindez, ha a Ghibli oldalnézete kerül előtérbe, ugyanis az első kerekeket közrefogó sárvédiővek pontosan ezt az irányvonalat követik, jellegében magas szintű karakterisztikát hirdetve; az A oszlop alatt, de még az első ajtók kezdeténél előbbre helyezett, a márkánál megszokott oldalsó hármas felosztású beömlőt formázó díszcsíkok is jelenlétükkel kifejezetten feldobják az amúgy sem monoton összhatást.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-004

Igazi limuzonos jelleg: a Maserati Ghibli Diesel két milliméter híján 3 méteres tengelytávval büszkélkedhet, ez egyben méltó velejárója a majd’ 5 méteres hossznak. Impozáns méretek ezek, de alapvetően a szegmens, melyet a Ghibli képvisel, nyilvánvalóan megköveteli e paraméterek meglétét, nagyon is helyesen. Mindezek mellé már csak hab a tortán a 18 colos keréktárcsák alkalmazása, melyek bár nem a jelenlegi legnagyobb átmérővel bíró prémium kiegészítők, mégis hatalmasnak tűnnek a minden részletében lapos hatást nyújtó, 1461 milliméter magas kasznihoz rendelve. Az oldalajtók szintén hordoznak törésvonalakat, itt a fényhatás rendkívül látványos, több árnyalatot is produkál beállítástól és szemszögtől függően.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-008Minden kétséget kizáróan a fart a dupla csövű, krómozott kipufogóvégek határozzák meg, a sportosra hangolt profilt kellőképp kihangsúlyozzák, s nem csak látványban persze. A tompább, ám mégis domború formavilágban remekbeszabott főszerepet játszanak az első lámpatestek felépítéséhez hasonlatos rajzolattal játszó helyzetjelzők, szolid fehér csíkokkal, párhuzammal a csomagtérfedél nyitópereme felett húzódó krómcsíkkal, és a hozzá tartozó Maserati zsinorírott felirattal. A jobb alsó szegélynél elhelyezkedő Ghibli feliraton kívül nincsen más szöveges rész, mondjuk a dízelüzemre utaló jelzés – mondjuk lehet, jobb is, mert akár még illúzióromboló is lehetne, ha nem lennénk kellőképp felvilágosultak a feladathoz.

Letisztultság a jellemző. A beltérben is, de úgy, hogy a luxus érzete azért megmaradjon

Korrekt a Ghibli, mivel nem túlzó. Semmiben sem. Az enteriőr például ékes bizonyítéka mindezeknek, hiszen a sajátságos, félreismerhetetlen márkamotívumok felvonultatása mellett nem találkozunk semmiféle felesleges sallanggal, oda nem illő kiegészítővel. Csak és pusztán az elegancia, sportos mivolttal ötvözve, na meg a kényelemfaktor jelenlétével, mely folyamatosan jelen van.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-011

Miért is ne lenne? Mint már megannyiszor emlegettük, most sem győzzük elégszer hangsúlyozni: a Ghibli prémiumkategóriás autó, azzal együtt, hogy például az árazása mindezt – bizonyos megközelítésekbe helyezve – rácáfol, hiszen nincs szó itt sem túlzásokról, sőt, jelentős előremutatás érzékelhető a Maserati márka masszivitását figyelembe véve.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-012Természetesen az anyaghasználat túlnyomó részt magas minőségű, finom kidolgozású, a mérnönkök ügyeltek arra, hogy az illesztések a legkevésbé sem legyenek hézagosak, a kopogós és kemény műanyagok gyakorlati mellőzése mellett. A velúrbőrrel futtatott belső ajtókárpitok, szolid fa hatású intarziákkal, a puha fogású, megfelelő méretekkel bíró, multifunkciós, de nem agyonbonyolított kormánykerék, a fő műszeregységek elhelyezkedése, a kategórián belül is gigászinak számító érintőképernyős információs-navigációs LCD középkonzol, illetve a nyolc sebességes automataváltó matt ezüstkeretbe ágyazott karja, a középkonzol és egyben könyökmagasságban futó kardánalagút szélessége mind és mind a Ghibli sportos, olaszos, mértékkel adagolt luxusát hívatottak alátámasztani. Mert van luxus, de még azt is lehetne mondani, hogy hivalkodás, kivagyiság, de mértékkel, egészségesen. Pontosan úgy, ahogy a nagykönyvben megírták azt, példaértékkel.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-016

Tulajdonképpen négy személyesnek aposztrofálható a 2013-as modellévű, harmadik szériás Maserati Ghibli, ugyanis a hátsó üléssor kiképzésénél a két szélső fotel alakzatú ülőhely tekinthető teljes értékűnek.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-013A kialakítás itt is pontosan ugyanazt a forma- és stílusvilágot követi, mint amelyek az első traktust jellemzik, a kényelmi szint mindegyik esetben teljes értékű. Elöl az ülő- és hátlapok megfelelően hangoltak, hossz- és szélesség téren nincs kívánnivaló több, az oldaltartások is tökélyre hangoltak, a bőrfelületek kellő tapadást garantálnak. Hátul – ahogyan azt említettük is – két személy utazhat tényleges komfortban, a fejtér szűkül a far irányába, a lábtér viszont kimagaslónak tűnik még akkor is, ha netán termetesebb, vagy az átlagosnál hosszabb lábbal megáldott személyek utaznak az első szekcióban. Ha pedig többedmagunkkal kirándulást tervezünk-szervezünk, nem kell aggodalmaskodni, hiszen az 500 literes csomagtér könnyedén pakolható (keskeny peremek), a hátsó üléssor ugyanakkor nem dönthető.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-009

Megjelenése, prémium sugallata, sportossága és minden egyéb erénye mellett az új Maserati Ghibli rendkívül biztonságos autó is egyben. Az Euro NCAP töréstesztjein sikerült 5 csillagot, illetve 86 pontot a 100-ból bezsebelnie (Európa), ezzel elérve azt, hogy az egyik jelentős célország, az Egyesült Államok piacán is elsőszámú választást jelenthessen. Ugyebár azért, mert ott kifejezetten adnak az ilyesmire sok egyéb mellett, mint például a „külföldi” presztízs, mely igencsak előtérbe helyeződött az évtizedek során.

A Maserati történetében elsőként, dízellel

Sokak oldalát furdalhatja a kíváncsiság – vajon mit tudhat egy dízel Maserati? Vajon nem visszarettentő az, hogy egy klasszikus, belevaló mediterrán brand modellje gázolajjal megy, kerreg, csörög, zörög esetleg?

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-017

Nos, az egyértelmű válasz mindhárom kérdésre: nem. Azaz csak az utolsó kettőre, az elsőre pedig az, hogy konkrétan hasonló karakterisztikát vonultat fel, mint benzines alapmotoros testvére. A V6-os (60 fokban) hengerelrendezésű, turbótöltött aggregát hengerűrtartalma 2987 köbcentiméter, maximális teljesítménye 275 lóerő, 4000-es percenkénti fordulatszámon. A maximális forgatónyomaték 570 Newtonméter, mely érték már 2000-nél meg is érkezik, és egészen 2600-ig jelen van; miközben túltöltéssel akár 600 Newtonméternyi forgatónyomatékot is mozgósítani tudunk.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-010

A hajtásláncba iktatott nyolcgangos automataváltó jelenléte szinte észrevétlen, a sebességfokozatok jól hangoltan érkeznek, mindig a megfelelő fordulatszámtartományban történik a fel- illetve visszaváltogatás, a turbóval lélegeztetett motor pedig szinte nulla erőkifejtéssel mozgatja az 1745 kilogramm száraz tömegű kasznit. A gázreakciók közvetlenek, főként, ha Sport módban tesszük próbára a Ghibli-t, ilyenkor szinte nyoma vész a dízeles arculatnak, a Quattroporte-hez hasonlóan a váltások közvetettebbeké válnak, a kormányzás megkeményedik, a kipufogórendszer pedig megmutatja igazán sportos énjét: a márka által alkalmazott technológia lényege, hogy a kipufogórendszerben megnyílnak plusz szelepek, szám szerint kettő darab, s ezek segítik a kipufogógázok teltebb áramlását. Így nem csak a teljesítmény, de a hangerő is növekedik.

Nyolc sebesség, precizitás, pontosság, sportos attitűd

Bár az automata ZF váltó igen pontos, mi mégis manuális módban próbáltuk először a Ghibli Diesel gyorsulását 0-ról 100-ra. Gyors, és eltalált felváltásokkal a gyárilag megadott 6.3 másodperces értéket 3 tizeddel felülmúltuk, így 6.6 másodperces értéket rögzítettünk, ami kifejezetten sokatmondó. Automata fokozatban – nyilván a precízebb, gyári hangolásnak és számos automatikának köszönhetően 6.4 másodperc alatt röppent 100 kilométer/órás sebességre az autó, ez 1 tizeddel kevesebb, mint a gyárilag megadott adat.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-014Mivel a dízel Ghibli elsősorban a márka emberközelibbé tétele végett került bevezetésre, ezért nyilván szempont lehet a vásárláskor a fogyasztás, a gazdaságos üzemeltetés. E tekintetben is domborít az autó, hiszen nyugodt, hétköznapi stílusú vezetéssel országúti körülmények közt elérhető a 4.7 liter/100 kilométeres fogyasztás is (!), de a városi környezet sincs negatív befolyással az üzemanyagfelhasználásra: 8.3 liter/100 kilométer átlagot mértünk.

Ha komfortosan, kényelemcentrikusan szeretnénk a Ghibli Diesel üléseiben közlekedni, nyilván nem óhajtunk Sport fokozatba kapcsolni – ezzel együtt a keményebbre hangolt aspektus megmarad így is, a keményebb úthibákat megérzi a futómű. Nincs jelentősebb pattogás, keményebb reakció, de a hátsó ülésen utazók néhol érezhetik a szélsőséges, gyenge minőségű aszfalt hiányosságait.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-006

Az úttartás sportautókat idézően masszív, stabil, a tesztautóra szerelt gumik tapadása megfelelőnek bizonyult, dőlés szinte nem volt érezhető erőteljesebben bevett kanyaroknál, az orrnehéz felépítés miatt azonban némi alulkormányozottság jelentkezett először, míg a kanyar belső ívét követve, abból kifelé haladva érkezett az ilyenkor szokásos felülkormányozottság, betudhatóan a hátsókerékhajtásnak. Nem kezdjük részletezni a megszámlálhatatlan automatika jelenlétét, hiszen már unalomig ismételtük nem egy esetben hasonló kategóriába tartozó autóknál, elég az hozzá, hogy az asszisztensek, biztonsági kiegészítők és a vezetés élményét elősegítő és azt szinten tartó elektronikák csendesen dolgoznak a háttérben, pontosan úgy, hogy a nyers Maserati érzet – nyakonöntve elegáns sportossággal – megmaradjon, reális alapokon.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-005

2016 Maserati Ghibli Diesel specifikációk

Motor

Motortípus: V6-os elrendezésű turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2987 cm³

Maximális teljesítmény: 275 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 570 (600) Nm @ 2000-2600 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 8 fokozatú automata ZF váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4971 mm

Szélesség: 1945 mm

Magasság: 1461 mm

Tengelytáv: 2998 mm

Első gumik mérete: 245/40 R20

Hátsó gumik mérete: 285/35 R20

Tömeg, üresen: 1745 kg

Megengedett össztömeg: 2150 kg

Csomagtartó mérete: 500 liter

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:6.3 s (gyári), 6.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 4.7 l/100 km

Vegyes: .6.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.8 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 6.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 158 g/km

Bővebb információ a Maserati hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

Hegyek, völgyek, Ford Ranger: hazai menetpróba

Nagyjából 1 éve várjuk az új Ford Ranger bemutatkozását. Valahogy a menetpróba elmaradt mindezidáig, úgy, hogy közben a márkakereskedésekben már pár hónapja megjelentek az első darabok, mi több, az utakon is találkozhatunk különféle felszereltségekkel bíró példányokkal, büszke tulajokkal a volán mögött.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-001

A Ford magyarországi képviselete fentiek értelmében tehát nem a rendkívüli újdonságra helyezte a hangsúlyt és a tematikát a menetpróba kapcsán, hanem sokkal inkább – érthető okokból kifolyólag – a terepes tulajdonságok kerültek előtérbe az egész napos program során.

Rövid eligazítás után mindenki megkapta a maga motorháztető nagyságú térképét, mellé a vaskos itinert, és kezdődhetett is a móka. Fel lett adva a lecke: Dunakeszi, Göd, Veresegyház, Mogyoród és a térséghez tartozó kisebb települések, falvak közt húzódó erdős-mezős szakaszok felderítése, geocaching jelleggel, a térképen meghatározott ellenőrzési pontokkal. Úgy jó 100 helyszínnel, 2 részletre osztva. Megoldható volt? Persze, mindenképp, főleg, ha rendkívüli tájékozódóképességgel bírt a csapat. Legalábbis a navigátor, jobb 1-ben, igaz, a térkép kezelése okozhatott némi fejtörést az imént már említett méretezés miatt. Viszont feltaltáltuk magunkat, sikeresen kezeltük a helyzetet. Mert bizony helyzet az akadt bőven az egész napos program végett.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-005

Elég az hozzá, hogy a szervezők remek és aprólékos munkát végeztek azzal, hogy a számtalan eldugott, alapvetően erdei és járható, aszfaltozott közútaktól igen messze eső ellenőrzési pontot kanyarítottak a térképre. Olyanokat, amelyeket ténylegesen meg lehetett így, vagy úgy, néha kilinccsel előre közelíteni.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-speedlight-018

Persze nem volt elegendő annyi, hogy a delikvens csapat megtalált egy pontot, hiszen az adott helyszínhez mindig kapcsolódott valamiféle kiegészítő követelmény – például „keresd meg a nagyfeszültségű villanyoszlopot, és nézd meg, hány fa áll a közvetlen szomszédságában”. Nyilván nem ezt, szó szerint, hanem hasonlót, csak érzékeltetni akarjuk, hogy nézett ki egy szimplább feladvány. Volt keményebb is, nem részletezzük, elég az hozzá, hogy mindenki túlélte a megmérettetést.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-007

Ugyanakkor a feladatok szorosan kapcsolódtak az új Ford Ranger képességeinek kivesézéséhez. Volt tehát igen nagy terepszög, az optimális hasmagasságot fókuszba helyezve, tesztelhettük az ideális gázlómélységet úgy, hogy a tesztautó orra szélvédőig eltűnt a vÍzfelszín alatt, kihegyezett dőlésszögek, homok (felezőt is kapcsolhattunk), és még sorolhatnánk.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-008

Csapatunk egy Limited felszereltségű, 2.2 literes TDCi motorral hajtott példánnyal csapatott, társított 6 sebességes automataváltóval. Az aggregát 160 lóerő leadását garantálta, kapcsolható összkerékhajtással.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-speedlight-019

Nyomatékban nem szenvedtünk hiányt, Drive-ba kapcsolva gyors gázreakciókkal indult meg a majd’ 2 tonnás monstrum. Országúti környezetben, alapvetően gyorsításnál – valószínűleg az automataváltónak köszönhetően – néhol túl tágnak tűntek a tartományok, állandó, lassan emelkedő fordulatszámmal. A nyomaték itt elveszni látszott, legalábbis 50 kilométer/órától felfelé, ugyanakkor élcesen épült fel a görbe, amire észbekaptunk, már 100 környékén járt a mutató.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-speedlight-021

Szigorúan hátsókerékhajtással, aszfalton a 4×4-nek semmi értelme, ráadásul még kanyarodni sem tud rendesen a Ford Ranger, de minek is, ez nem ilyen környezetbe lett fejlesztve. Menetkomfort tekintetében sem szabad csodákat várni, ez egy teherautó, hátsó merev felfüggesztéssel, laprugókkal, ennek megfelelően sima úton is megvan a klasszikus imbolygás, pattogós viselkedés. Megoldás lehet, ha az egyébként akár 1200 kilogramm teherbírású platót megpakoljuk némi rakománnyal, így kordában tarthatjuk a hátsó traktust.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-015

Utazni tehát nem feltétlenül a Ford Ranger-rel a legkényelmesebb, viszont az tény, hogy a tervezők próbáltak mindent bevetni annak érdekében, hogy a haszonjárműves érzet minél inkább a háttérbe szoruljon. A beltér kialakítása kellemes, személyautós duplakabinnal, a tesztautó konfigurálásánál bőrbelső és egyéb prémium jellegű részletek is bekerültek a képbe.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-016

Az üléspozíció magas, nem ismételjük magunkat, hogy teherautós (pedig az), ennek megfelelően rendkívül jó vezetési élményt kapunk, optimális kilátással előre, jobbra, balra és hátra is, a közel 5 méteres hossz szinte nem is érezhető.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-speedlight-020

Terepen érzi jól magát – ez így is van rendjén. Menetpróbánk során nem akadt olyan, rossz, köves, hepehupás útszakasz, ahol bármi szó szerinti fennakadás történt volna, a göröngyöket úgy simított ki a Ford Ranger futóműve, mintha azok ott sem lettek volna. Aszfaltról földútra úgy vált, hogy észrevehetetlen szinte, még akkor is, ha nagyobb sebességtartományban közelítünk, merészebben, de akkor is elemében marad, ha hevesebb kanyarvételezésbe kezdünk – mondjuk  poros, süppedős, homokos útfelületen.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-014

Nagy segítséget jelentett a menetpróbához az, hogy a flottába állított Ford Ranger modellek mindegyike a célnak megfelelő Good Year All Terrain gumiabroncsokat kapott. Ennek köszönhetően a tapadás, a kapaszkodóképesség jelentősen növekedett, dícséretes, hogy a Ford hazai csapata erre is gondolt, s nem hagyományos utcai gumikkal küldték az újságírókat terepre.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-009

Hamarosan részletes teszttel jelentkezünk az új Ford Ranger kapcsán, mely során 1 hetünk lesz arra, hogy A-tól Z-ig kivesézzük a terepes képességeket, valamint megvizsgáljuk a tényleges (vagy azt közelítő) terhelési részleteket.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-speedlight-017

A Ford Ranger – ahogy említettük – már kapható az itthoni Ford márkakereskedésekben is, az induló ár 8 147 000 forint bruttóban, ezért XL felszereltséggel, 2.2-es TDCi dízellel (130 LE), 6 sebességes manuális váltóval szerelt verziót vihetünk haza. 11 398 250 forint a bruttó listaára a WildTrak 3.2 TDCi 200 lóerős változatának, 6 sebességes automataváltóval.

ford-ranger-magyarorszagi-bemutato-autoaddikt-006

Az eseményen a Sencor külső akciókameráit (3CAM 5200W) és belső nézetes fedélzeti kameráit (SCR 2100) használtuk – nagy megelégedettségünkre. Az akciókamerák remekül állták a sarat, szó szerint, ráadásul a rögzített stream (720p-ben, de tud a termék 1080p-is) teljesen stabil és megfelelően színtelt volt. Mint megtudtuk, a 3CAM 5200W-nek időközben megérkezett utódja, a 3CAM 2000, mely ugyan számozásában alulmarad az elődétől, azonban funkcionalitást tekintve többet nyújt majd. Hamarosan tesztet is közlünk a Techaddikt.hu-n, érdemes figyelni.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Hazai menetpróbán bizonyított az új Opel Astra Sports Tourer

Néhány hete már Magyarországon is kapható az új, Opel Astra Sports Tourer K széria. Itt volt az ideje, hogy hazai vizeken evezve is kipróbáljuk a nagybetűs családi megoldást.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-005

Az új Opel Astra sikert sikerre halmoz, népszerűsége nem véletlen: a 2016-os Év Autója díjat is simán bezsebelte, igaz, akkor még a hagyományos 5 ajtós kivitel tudott gyakorlatban domborítani. Persze jól érezhehtő, hogy az Opel Astra Sports Tourer is rendelkezik minden olyan adottsággal, amely további elismerésekre tarthat számot, nem beszélve arról, hogy a kombi szegmens mindig is sarkalatos, egyben közkedvelt téma az alapvetően családos autóvásárlók körében.

Remek programot szervezett az Opel Southeast Europe csapata annak érdekében, hogy az új Opel Astra Sports Tourer minden porcikáját jól megismerhessük, kívül s belül is egyaránt. Ami a legjobb: nem kaptunk túlbonyolított ütemtervet, átláthatatlan itinert, volt viszont másfél száz kilométeres táv, rá elegendő idő, Mátra széli célállomással.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-007

1.6 literes CDTI Biturbo gázolajossal szerelt motort kapott német rendszámú tesztautónk – egyébként az egész rendelkezésre álló flotta szinte ilyen modellekből épült fel, ami szintén jóféle választásnak bizonyult, hiszen már előre éreztük, hogy a leginkább élhető alternatívát jelenti ez a hajtáslánc a palettán. Nem viccből van a dupla tubótöltés felapplikálva, ugyanis a maximális 160 lóerős teljesítmény már-már élményautós környezetet ad hozzá az Opel Astra Sports Tourer-hez, közvetlen, masszív gázreakciókkal, gyönyörűen épülő nyomatékgörbével, bőségesen elegendő erőtartalékkal. A társított hatgangos manuális váltó áttételezése is kitűnő, ugyanakkor kíváncsian várjuk az automataváltós példányt (a manuális mellett) nagytesztre.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-006

Budaörsi indulásunk után visszakanyarodtunk Zsámbék irányába, majd végig, egészen Pilisvörösvárig vezetett útunk. Ez a szekció remekül demonstrálta az Opel Astra Sports Tourer már-már szélőséges viszonyok közt felmutatott tulajdonságait, értve ezalatt a keskeny, kacskaringós és szerpentinekkel tűzdelt hegyi útakat, emelkedőket; ráadásul némi eső is esett párhuzamosan, így még nedvesebb útfelületekkel is szembesülni voltunk kénytelenek. E téren sem tapasztaltunk negatívumot, az Opel Astra Sports Tourer futóműve hozta a megszokottat stabilitás terén, precíz kormányzással, a szerelt gumiabronbcsok tökéletes tapadásával viszonylag nagyobb sebességgel vételezett kanyarodásnál sem lehetett kizökkenteni ritmusából.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-003

Azt, hogy az Opelek futóműve és felfüggesztése messzemenően stabil, tudjuk már régóta, legalábbis a teljesen más kategóriát képviselő legendás Corsa OPC Nürburgring Edition bizonyított kőkeményen – megtaláljuk ezt a kiemelt pozitívumot szinte mindegyik modellnél, ADAM-tól a Vivaro-ig. Nyilván a Vivaro kisbusszal nem fogunk eltúlzott driftelésbe bocsátkozni, de ott is minden a helyén van tagadhatatlanul.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-009

Egészen Ürömig haladva a régi 1-es úton elértük a 11-est, majd a Megyeri hídat, így kanyarodtunk rá az M0-s autóútra, majd az M3-as pályaszakaszra. Itt ismételten jól kiegészült az útiterv, hiszen a kezdeti rövid autópályaút (Budaörs-Zsámbék) után itt végeredményben körülbelül 40 kilométeren keresztül vizsgálhattuk az Opel Astra Sports Tourer menettulajdonságait. 130 kilométer/órára szempillantás alatt szökken a mutató, úgy, hogy nyoma sincs erőlködésnek, a hatodikat bőven elég itt kapcsolni, úgy, hogy nem is túlozzuk el a fordulatszám-tartományok maximális kiaknázását. Turbólyuk szinte nincs, ha kényelmesebbek vagyunk, még váltogatni sem fontos sokat, alsó tartományokban is tökélyre csiszoltan megmarad az elegendő nyomatékosság. Viszont ha úgy döntünk, kell egy kis dinamika 120 környékén, nosza, rajta, mehet a visszaváltás: úgy indul meg a kaszni, mint a villám.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-010

Tehát nagyon eltalálta az Opel ezt a CDTI aggregátot, és egész biztos, az elkövetkezendőkben érkező modellpaletta egyik remekbeszabott alternatívája lesz. Bőségesen elegendő erő és lendület, néha már soknak is tűnő, de mindenképpen elvárt a biztonságos, magabiztos autózáshoz.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-002

Az M3-asról lekanyarodva beirányoztuk úticélunkat, Pásztót. Itt Dömsödi Gábor, volt autós újságíró, televíziós kolléga várta a csapatot a település polgármestereként – prezentációnak beillő tálalásban mesélt korábbi és jelenlegi életének jelentős részleteiről.

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-011

Délután lerövidítettebb útszakaszon tértünk vissza az Opel budaörsi központjába, de az úton ismét volt lehetőség arra, hogy alaposan eggyé váljunk az Opel Astra Sports Tourer minden pontjával. Most inkább a beltér lényegisége volt az, ami előtérbe került – az ülések kényelme, a műszerek rendezettsége, valamint az utazás komfortja volt a vizsgálódás tárgya. Miután az Opel Astra Sports Tourer ténylegesen jó utazóautónak tűnik, ezért nem kérdés, hogy szokásos Németországba vezényelt nagytesztjeink résztvevője lesz az autó, lehetőség szerint különféle motorvariánsokkal, de mindenképp ezzel a dupla turbós erőforrással, automata- és manuális váltókkal egyaránt. A külső méretezéshez képest kifejezetten nagy fej, láb, váll- és térdterek a hátsó traktusban is, kellemes rakodási-pakolási lehetőségek a hatalmas puttonyban (ezt nem tudtuk gyakorlatban próbálni csomagok híján, de azért volt mit szállítani).

opel-astra-k-sports-tourer-menetproba-autoaddikt-004

Az Opel Astra Sports Tourer vételára 5 320 000 forintról indul Selection felszereltséggel, 100 lóerős 1.4 literes ECOTEC benzinessel, 5 sebességes manuális kéziváltóval.

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

A Lexus LC bejárja Európát hat hónap leforgása alatt

Az idei Detroiti és Genfi Autószalonokon elsöprő sikert aratott Lexus LC, a márka új luxuskupéja a következő hat hónap során körbe utazza Európát, hogy teljes valójában megmutathassa magát az autórajongó közönségnek és a potenciális ügyfeleknek, előkészítve a modell 2017 tavaszán induló forgalmazását.

lexus_lc_mar_saura_eleccion_autoaddikt

A program keretében Európa több mint huszonöt városában különböző programokon és eseményeken vesz részt, és ennek során több mint tízezer kilométert tesz meg az autó.

A Lexus sportkupé turnéjának első állomása Madrid, ahol az LC a mai napon egy exkluzív VIP rendezvény meghívott vendégei előtt demonstrálja V8-as motorjának akusztikai képességeit. Az autó május 1-től a Madridi Autószalonon vesz részt, majd tovább utazik Amszterdamba, ahol a május 18-án a #CreatingAmazing programon váratlan meglepetésben és programokban részesítik az illusztris vendégeket.

Az autó május végén, Németországban részt vesz a nevezetes Nürburgringi 24 órás verseny prológján, majd az ország nevezetes látványosságait felkeresve benevez egy fotópályázatra.

Június közepétől Nagy-Britanniában lesz a Lexus LC, és számos izgalmas rendezvényt keres fel, mindenekelőtt a legendás Gooodwood-i Sebességfesztivált, ahol többször is indul a hegyi felfutón.

A Lexus sportos zászlóshajója, a Lexus LC kupé 2017 tavaszán kétféle hajtáslánccal kerül forgalomba. A 3,5 literes V6-os benzinmotorral szerelt full hybrid LC 500h a vadonatúj Multi Stage Hybrid rendszernek köszönhetően minden eddiginél közvetlenebb gázreakciókkal örvendezteti vezetőjét. Az LC 500 modell 5.0 V8 benzinmotorja a luxuskategóriában világújdonságnak számító, frissen kifejlesztett, tízfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozik. Az LC a legelső olyan Lexus modell, amely a közvetlenebb, egyszersmind kifinomultabb vezetési élményt kínáló, vadonatúj GA-L platformra épül.

V6 turbódízelt kap a Volkswagen Amarok

A pick-up kategória B szegmensébe sorolt prémium Volkswagen Amarok nagyobb szívet kap és megmutatja a benne rejlő potenciált: a legújabb motorgeneráció hathengeres V henger-elrendezésű tagját kapja meg.

volkswagen-amarok-v6-dizel-2016-autoaddikt

Az új háromliteres motorral a jövőben egy literrel nagyobb hengerűrtartalom áll az Amarok vezetői szolgálatában. A pick-up a rendelkezésre álló 550 Nm forgatónyomatékkal és 165 kW (224 LE) teljesítménnyel a kiépített utakon és azokon túl is otthonosan érzi magát.

A Robusztus és megbízható: Az Amarok új, agilis V6-os dízelmotorja teljesíti a vásárlók azon igényét, hogy alacsony fordulatszám-tartományban is tekintélyes vonóerő álljon rendelkezésre. Az erőteljes hathengeres maximális forgatónyomatékát már percenkénti 1500-as fordulatszámtól leadja. Az 550 Nm maximális forgatónyomaték 130 Nm-rel több, mint az elődmodellnél, így minden vezetési helyzetben elegendő vonóerőt és teljesítményt kínál az Amarok.

A kézi kapcsolású váltó és a nyolcfokozatú automataváltó utolsó fokozatai hosszú áttételezésének köszönhetően állandó, nagysebességű haladás közben is alacsony fordulaton üzemel az erőforrás. Ennek köszönhető a mérsékelt üzemanyag-fogyasztás, az alacsony szén-dioxid-kibocsátás, valamint a kis menetzaj. Az Amarok 165 kW (224 LE) teljesítményű változata a nyolcfokozatú automataváltóval 7,6 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren az új európai mérésciklus (NEDC) szerint mérve.*  A szén-dioxid-kibocsátás mindössze 199 gramm/kilométerre adódik.

A motorcsalád tervezésekor a robusztus felépítés és a hosszú élettartam voltak  a vezérelvek. A 2967 köbcentiméteres 3.0 TDI motor három verzióban kerül a kínálatba 120 kW (163 LE), 150 kW (204 LE) és 165 kW (224 LE) teljesítménnyel. Mindhárom változat teljesíti az Euro 6  károsanyag-kibocsátási norma előírásait. 2016. szeptember végén elsőként a legerősebb változat lép a piacra, így teszi lehetővé a Volkswagen Haszonjárművek, hogy a vásárlók a legattraktívabb belépővel érkezhessenek a hathengeres motorok világába.

A motorteljesítményhez igazodva három különböző hajtásrendszer áll rendelkezésre: klasszikus hátsókerék-hajtás, vagy hátsókerék-hajtás 4MOTION kapcsolható összkerékhajtással és kézi sebességváltóval, illetve harmadik verzióként állandó összkerékhajtás, Torsen-differenciállal és nyolcfokozatú automataváltóval. A Servotronic sebességfüggő rásegítésű kormánymű először kerül az Amarok sorozatba és az alapfelszereltség része lesz az európai piacon. Ez a rendszer fontos eleme az Amarok precíz irányíthatóságának. A 165 kW (224 LE) teljesítményű verzió esetében az első tengelyen 17 colos, míg a hátsó tengelyen 16 colos féktárcsák biztosítják, hogy a nagy teljesítményű pick-up biztonságosan és gyorsan tudjon megállni is.  Szintén az alapfelszereltség része a sokszorosan díjazott Multi-collision másodlagos ütközésvédelmi rendszer is.

Az erőteljes Amarok látványt a sportos orrész és a teljes egészében újratervezett műszerfal hangsúlyozzák. Az új ergonomikus ülésekkel együtt az egész autó értékes és prémium benyomást kelt, miközben a Volkswagen aktuális stílusjegyeit hordozza. Az 5,25 méteres hosszával és 2,23 méteres szélességével (külső visszapillantó tükrökkel együtt), az Amarok teljesít mindent, ami egy igazi pick-uptól stílusban és koncepcióban egyaránt elvárható.

Az utastér mögé a jármű színére fényezett sportos bukókeret kerülhet, amely Európában az Amarok Aventura néven elsőként megjelenő V6 modellel jelenik meg. Ez az új kiegészítő optikailag megnyújtja hátrafelé a dupla utasfülkét és egyúttal részben lefedi az Amarok 2,52 négyzetméter nagyságú rakodófelületét. Ezen kívül az Amarok rakodó részéhez kiegészítőként szerepelnek még a kínálatban a különböző stílusú bukókeretek, platófedelek, valamint platóbélések és felépítmények is.

A négyajtós Amarok változat rakodófelülete képes a szabvány EURO raklapot keresztben befogadni, felszereltségtől függően akár egy tonnánál is nagyobb hasznos teherrel. Mindezen felül egyes Amarok változatok akár 3,5 tonnás utánfutót is vontathatnak majd.

Az egyes felszereltségi szintekhez tartozó keréktárcsák méretei megnőttek, ezzel is tovább hangsúlyozva az Amarok sportos és erőteljes karakterét. Az Amarok Aventura megjelenését 20 colos könnyűfém keréktárcsák, tolatókamerával kiegészített Park Distance Control parkolást segítő rendszer, Bi-Xenon fényszórók, LED technikájú nappali menetfény és rendszámtábla világítás, valamint LED megvilágítású oldalsó küszöbök varázsolják tökéletessé.

Intelligens Mobilitás Tanácsadó Bizottság alakult a Nissan közreműködésével

A Nissan bejelentette közlekedéssel kapcsolatos jövőképének részeként egy intelligens közlekedési rendszereket vizsgáló szakmai tanácsadó bizottság (Intelligent Motoring Advisory Board) felállítását.

intelligens-tanacsado-mobilitas-bizottsag-nissan-autoaddikt

A Nissan bejelentette egy szakértői tanácsadó bizottság létrehozását, melynek feladata, hogy az úgynevezett intelligens mobilitásról szóló párbeszédet az európai autóipar körein kívülre is kiterjessze. A bizottság alakuló ülését a fenntarthatósági mutatók tekintetében a világ legjobbjai közé sorolt londoni „The Crystal” kiállítási- és konferenciaközpontban tartotta. Itt az iparág széles keresztmetszetét képviselő vezetők korunk egyik legalapvetőbb kérdésére próbáltak válaszokat találni: milyen lesz a jövő közlekedése, és az „okosabb”, tisztább életmód?

A bizottság felállítását a Nissan elektromos járművekért felelős európai igazgatója, Gareth Dunsmore vezette, míg a bizottság független elnöke Stephen Pritchard, az elismert tudományos-technológiai szakíró lett. A tizenkét tagú bizottság, amelyben olyan szervezetek és cégek képviselői vannak jelen mint az Európai Klíma Alapítvány (ECF), a Frost & Sullivan tanácsadó cég vagy az Ecotricity energiavállalat, évente kétszer ül majd össze az aktuális partnerségi megállapodás és cselekvési terv keretein belül.

A bizottság felállításával kapcsolatban Gareth Dunsmore a következőket mondta:„A Nissan nem elégszik meg azzal, hogy a háttérből figyelje, ahogy a városok egyre komplexebbé, zsúfoltabbá és telítettebbé válnak. Az autóeladás ma már nem csupán egy egyszeri tranzakció. A városok, illetve a városokban lakók életét az autók alapvető mértékben befolyásolják. A új technológiák és a hajtásrendszerekben megjelenő innovációk olyan közlekedési fejlesztésekhez vezethetnek, melyek „okosabbá”, összekapcsoltabbá teszik az emberek életét. Ezért is jelent számunkra nagy örömet a Nissan intelligens mobilitással foglalkozó tanácsadó bizottság (IMAB) létrehozása. Egyúttal reméljük, hogy a most megkezdett munka során további partnerekre találunk majd az iparágon belül.”

A bizottság 2016. április 27-én tartott alakuló ülésén elsősorban az „okos” közlekedéssel és városokkal kapcsolatos problémák kerültek napirendre. A tanácsadó bizottságot ugyan a Nissan hívta össze, ám az a későbbiekben is független szakértői bizottságként működik majd. A bizottság célja, hogy teret nyújtson egy-egy iparág vezető képviselőinek arra, hogy megosszák a jövő közlekedési megoldásaival kapcsolatos olyan elképzeléseiket, amelyek mindannyiunk életére kihatással lehetnek. Ez ma még az elektromos autókat jelentheti, de a bizottság más fejlesztési irányokat is vizsgál majd a jövőben.

A Nissan továbbra is vezető szerepet tölt be a tömeggyártású elektromos autók piacán a Nissan LEAF személyautóval és az e-NV200 kishaszongépjárművel. A Nissan már több mint 220 000 elektromos autót értékesített világszerte. Ezek közé tartozik a Nissan LEAF új, 30 kWh-s változata, amely immár kibővített, akár 250 km-es hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel. A vállalat emellett az energetikai ágazatban működő cégekkel együtt kutatja a következő generációs akkumulátortechnológiákat, hogy az elektromos járművek hatékonyabb, tisztább és olcsóbb energiatárolási megoldásokat nyújthassanak.

Gareth Dunsmore hozzátette: „Mobilitási igényeink minden eddiginél nagyobbak lettek, ami hatalmas terhet jelent a jövő városai és úthálózata számára. A Nissan ezt már öt évvel ezelőtt felismerte, amikor megjelent a piacon a 100%-ban elektromos Nissan LEAF-fel. A zéró emissziós autózás nem vágyálom. Ma már nagyon is valóságos megoldást jelent egy nagyon is valóságos problémára. Reméljük, hogy a most felállított tanácsadó bizottság irányt mutat majd számunkra ebben a hatalmas átalakulási folyamatban.”

Sarwant Singh megatrendszakértő, a Frost & Sullivan szenior partnere elmondta: „Hatalmas változások figyelhetők meg a személyi közlekedésben a digitális technológiák terjedése, a fokozódó urbanizáció és az úgynevezett Y generáció fogyasztói magatartásának eredményeképpen. Ezért is jó látni, hogy a Nissanhoz hasonló vezető iparági szereplők azon dolgoznak, hogy a közlekedés jövőjét iránymutató gondolkodók segítségével alakítsák.”

Pete Harrison, az Európai Klíma Alapítvány (ECF) programigazgatója hozzátette: „A Párizsban nemrégiben aláírt klímamegállapodás azt mutatja, hogy az akarat megvan a klímaváltozás jelentette fenyegetések kezelésére, a jövőben ugyanakkor nem lesz elég a haladás jelenlegi üteme. Az elektromos alapú, hálózatba kapcsolódó új közlekedési koncepciók magukban hordozzák annak lehetőségét, hogy ismét magára találjon az iparág az alacsony karbonkibocsátású közlekedés paradigmája felé való elmozdulással. Ez olyan előnyökkel is járna, mint a levegőminőség javulása, a zajszennyezés csökkenése, illetve az energiabiztonság és a gazdasági ellenállóképesség erősödése.”

Jorn Madslien, a Green.TV videócsatorna vezető munkatársa elmondta: „A mai autók a technika csodái, az autóipar pedig az egyik leginkább csúcstechnológiára épülő iparág, így a politikusoknak és a közvéleménynek is érdemes figyelembe venni, hogy az ágazat képes lehet működő megoldásokat kínálni a legégetőbb globális problémák némelyikére. Az iparág képviselői egyértelműen kinyilvánították, hogy hajlandók kivenni részüket az erőfeszítésekből és együttműködni más ágazatokkal, valamint kormányzatokkal és civil szervezetekkel a valódi változás érdekében.”

A tanácsadó bizottság következő ülésére 2016. októberben kerül majd sor.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK