Főoldal Blog Oldal: 442

A BMW Group októberi értékesítési mutatója ismét rekordot döntött

Minden korábbinál magasabb értékesítési eredménnyel zárta az év tizedik hónapját a BMW Group, amellyel a vállalatcsoport története eddigi legsikeresebb első tíz hónapját könyvelhette el.

bmw-640d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-008

Világszerte 191 651 BMW, MINI és Rolls-Royce modell kelt el októberben, ami kereken 4,0 százalékos emelkedésnek felel meg az előző év októberéhez viszonyítva. 2015 első tíz hónapjában a BMW Group 7,1 százalékos értékesítési fejlődést ért el, világszerte összesen 1 836 464 átadott modellel.

„Folyamatosan növekvő rekord eredményeket érünk el mindegyik főbb értékesítési régiónkban, az egyes piacokon tapasztalható nehéz gazdasági körülmények ellenére is” – fogalmazott Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és -marketingért felelős tagja. „Kategória- és divatteremtő BMW X modelljeink kiválóan teljesítenek a rendkívül erős szegmensekben, a BMW X1 iránti kereslet pedig csúcsokat döntöget. A szalonokba épphogy megérkező, vadonatúj BMW 7-es sorozat lenyűgöző fogadtatásban részesült világszerte, így az év végéig folyamatosan növekvő vásárlói érdeklődésre számítunk“ – tette hozzá.

Októberben összesen 164 915 BMW modell talált gazdára világszerte, amely 6,3 százalékos növekedésnek felel meg, miközben az 5,8 százalékos javulást eredményező, 1 560 697 darab világszerte átadott jármű a márka történetének eddigi legeredményesebb első tíz hónapját jelenti.

A töretlen népszerűségnek örvendő BMW 2-es sorozatból 15 615 darab kelt el októberben. A sorozat legkelendőbb képviselője a 2-es Active Tourer, amelyből összesen 7 915 modell kulcsát vehették át az ügyfelek az év tizedik hónapjában. A 4-es sorozatból 11 575 példányt értékesített októberben a bajor gyártó (6,3 százalékos emelkedés), miközben a kategóriateremtő BMW X modellcsalád népszerű képviselőinek októberi adatai ugyancsak kiemelkedőek: amíg a BMW X3-ból 11 915 (7,3 százalékos javulás), a BMW X4-ből pedig 4 428 modell (5,0 százalékos gyarapodás), addig a BMW X5-ből 13 541 darab (9,1 százalékos emelkedés) kelt el világszerte. A BMW X6 szinte megháromszorozta népszerűségét az ügyfelek körében, összesen 4 335 átadott járművel.

2015 tizedik hónapjában a jövőbe mutató BMW i autókból 2 553 példány talált gazdára, ami 6,2 százalékkal haladja meg az előző év októberében regisztrált értéket. Az év első tíz hónapjában a BMW i almárka összesen 23 133 BMW i3 és BMW i8 modellt adott át ügyfeleinek világszerte, amivel a gyártó 78,6 százalékos emelkedést könyvelhet el.

A MINI márka jelentős gyarapodása idén októberben még tovább folytatódott, a világszerte 272 819 darab kisautó értékesítése 15,4 százalékos javulást eredményezett a januártól októberig tartó időszakban. 2015 első tíz hónapjában összesen 105 072 háromajtós MINI modellt értékesített világszerte a brit gyártó, ami kereken 8,0 százalékkal több, mint 2014 hasonló időszakában. Az új ötajtós MINI-ből ez idő alatt 75 562 példány kelt el. Az ötajtós újdonság tavaly szeptemberi piaci bevezetése óta rendkívül népszerűnek bizonyul: idén októberben 7 601 modellt értékesített belőle a brit gyártó, ami az egy évvel ezelőtti érték közel négyszerese. Ráadásul október végén debütált a kerekedésekben a vadonatúj MINI Clubman, amely várhatóan további lendületet ad majd a MINI iránti globális keresletnek.

A BMW Group globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport világszerte mindegyik régióban értékesítési növekedést könyvelhetett el, októberben és az év első tíz hónapjában egyaránt.

Európában a BMW Group modelljei iránti kereslet évről évre folyamatosan nő, a főbb piacokon rendre kétszámjegyű gyarapodást eredményezve. A BMW és MINI modellek értékesítése az idén januártól októberig tartó időszakban 10,1 százalékkal nőtt, összesen 816 220 eladott járművel. Nagy-Britanniában – amely a BMW Group negyedik legnagyobb piaca – összesen 189 967 BMW és MINI modellt értékesített a vállalatcsoport, amely jelentős, 14,5 százalékos növekedés a 2014-es adatokhoz képest. Kiemelkedően jelentős, kétszámjegyű előrelépést hozott az idei év első tíz hónapja Dél-Európában is: Olaszországban és Portugáliában például 57 889, illetve 12 130 darab BMW és MINI modell kelt el január és október között, ami előbbi esetében 12,1 százalékos, míg utóbbi esetében 25,5 százalékos fejlődés.

Az amerikai kontinensen az év első tíz hónapjában összesen 402 276 ügyfél vette át vadonatúj BMW és MINI modellje kulcsait, amely 5,6 százalékkal több, mint a 2014 első tíz hónapjában regisztrált érték. Továbbra is Észak-Amerika számít a kontinens legeredményesebb régiójának, január és október között ugyanis csak az Egyesült Államokban összesen 328 456 (5,4 százalékos emelkedés), Kanadában pedig 34 937 (10,0 százalékos javulás) darab négykerekűt értékesített a vállalatcsoport. A Mexikóban idén eddig eladott 14 148 modell 18,7 százalékos javulásnak felel meg.

Ázsiában a januártól októberig tartó időszakra vetítve 4,4 százalékos javulást ért el a BMW Group (2014 első tíz hónapjához viszonyítva), összesen 561 124 eladott BMW és MINI modellel, amely a vállalatcsoport eddigi legeredményesebb teljesítménye a régióban. Csak Kínában 384 176 modell kelt el eddig 2015-ben (2,3 százalékos gyarapodás), Dél-Koreában és Japánban pedig 44 567, illetve 55 416 darab, amely 17,5, valamint 9,7 százalékos fejlődést jelent.

A BMW Motorrad összesen 9 211 motorkerékpárt és robogót értékesített világszerte 2015 tizedik hónapjában, ami 4,3 százalékkal több, mint a 2014 októberében elért eredmény. Az első tíz hónapban összesen 11,5 százalékkal több, immáron 121 622 kétkerekű kelt el világszerte.

A BMW Group értékesítési eredményei 2015 októberében és az év első tíz hónapjában

  2015 októberében 2014 októberéhez képest 2015 első tíz hónapjában 2014 első tíz hónapjához képest
BMW Group autók 191 651 + 4,0% 1 836 464 +7,1%
BMW 164 915 +6,3% 1 560 697 +5,8%
MINI 26 392 -8,5% 272 819 +15,4%
BMW Motorrad 9 211 +4,3% 121 622 +11,5%

[TESZT] Citroën C4 BlueHDi 120 Shine – hozott újat a ráncfelvarrás

Valószínűleg első hallásra és látásra is furcsa, de a Citroën C4 a francia gyártó modellpalettáján 2004 óta, azaz 11 éve szerepel, s töretlenül menetel előre.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-003

Azóta persze történt egy s más, némi ráncfelvarrás (a jelenleg piacon lévő alternatíva is pont ennek jegyében mutat fel érdekességeket), nem beszélve arról, hogy a C4 maga szinte önálló kategóriává nőtte ki magát az évek során.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-005

Gondoljunk csak arra, mi minden épül a Citroën C4 alapjaira! Van ugyebár Citroën C4 Cactus-unk, Citroën C4 Picasso és Grand Picasso egyaránt; a DS irányvonalat pedig külön kategóriaként emlegethetjük (DS4). Egyszóval: a Citroën semmit sem bízott a véletlenre ezalatt a több, mint 1 évtized alatt. S lám, megérkezett a ráncfelvarrás, ami inkább a második nagy faceliftes széria kicsinosítgatása nyomokban: a tesztben is szereplő Citroën C4 alapjaiban véve formabontó és rendhagyó újdonságokat nem hordoz, viszont annál inkább fel lett vértezve mindenféle innovatív földi jósággal.

Vizsgáljuk meg: mekkora a különbség?

Fentiek értelmében a külalakban nem is szükséges keresnünk számottevő nóvumot, hiszen a tervezőmérnökök még visszafogottan sem nyúltak a már korábban bejáratott részletekhez. Nézzük, mi és mennyiben változott az előző megközelítésekhez képest!

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-004Az új Citroën C4 eddig színárnyalat-felhozatala kibővült, ennek értelmében számos eddig nem látott tónust választhatunk az autóhoz. Szintén a külalakot dobják fel az új formavilággal felruházott könnyűfémfelnik, így a konfigurálás során ténylegesebben egyedibb és testre szabhatóbb variációk jöhetnek létre. Fontos ez, hiszen a Citroën, konkrétan a Citroën C4 egyedisége mindig is a többitől különbözni vágyásban testesült meg, tetszetős, hogy folyamatosan követi a márka ezt a már jól bevált tendenciát.

Új lámpatesteket kapott a Citroën C4: a front rész buráinak rajzolata markánsabb lett, míg a far zárófényei a manapság egyre divatosabb 3D LED alapú rendszert kapták, amit egyébként az összes 2015-ös (2016-os) modell egységesen visel.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-007Az előzőekben leírtak alapján jól látszik, hogy a Citroën C4 ha száz, vagy akár nyolcvan százalékban nem is, de jelentősen újult, vagy még inkább frissült – nem titkoltan azzal a céllal, hogy az idáig becélzott közönség netán kibővülhessen, fókuszban a fiatalabb vásárlóréteggel. Nem mintha eddig nem ez lett volna az alap, de az tény, hogy a Citroën C4 jelenlegi üdesége sokat javított az összhatáson.

Érezhető a beltér technológiai és minőségbéli fejlődése

Folytassuk tovább a Citroën C4 enteriőrjével. Itt a leginkább számottevő újítás a középkonzol LCD kijelzője, mely mostantól 7 col képátlóval örvendezteti a sofőrt és az utasokat, úgy, hogy teljesen új karakterisztikájú környezetet kapott újragondolt, egységesebb gombsorokkal. Ráadásként az egész rendszer architektúrája is modernebb, kiforrottabb lett, melynek köszönhetően növekedett a stabilitás, az alkalmazott OS gyorsabb, míg az integrált navigációs szoftver pontosabb lett.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-014

Emlékszünk a Citroën modellek legendás kényelmére? Nos, az új Citroën C4 valamilyen szinten hordozza a tradíciót, bár véleményünk szerint az újkori Citroënek közül egyedül a C5-nek sikerült visszaadnia a nagybetűs, klasszikus légrugós élményt gyakorlatban is (sajnos a hidropneumatikus felfüggesztés-technológia már a múlté lett közben).

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-017

Ennek ellenére a futómű és felfüggesztés lágy, néha túlontúl is, mely következtében a kanyarstabilitás hagy némi kívánnivalót maga után. Főként, ha lendületesen érkezünk egy élesebbnek mondható kanyarba, négy fővel: a kocsiszekrény ilyenkor kifejezetten hajlamos a dőlésre, számottevő instabilitást érezhetünk, és masszívabb kormányzásra lesz szükség ahhoz, hogy a Citroën C4 megmaradjon a kívánt és előirányzott nyomvonalon.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-016

A Citroën C4 ülései kényelemre hangoltak, az első székek el vannak látva a magasabb felszereltséghez szorosan kapcsolódó komfort funkciókkal (például több állásos masszázs). Az ülő- és hátlapok megfelelő felülettel bírnak, közepes keménységűek, míg a hátsó hármas pad optimálisan szállít kettő átlagos testalkattal bíró felnőtt utast.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-020Kategóriáján belül is kellemes méretűnek számító, alaphangon 408 literes csomagterével a Citroën C4-nek nincs szégyenkeznivalója, hiszen egy hétköznapi kiruccanáshoz, kisebb-nagyobb utazásokhoz bőségesen elegendő kapacitást jelent az itteni férőhely. A pakolás szimpla, bár a peremek viszonylag magasak, ennek ellenére akadálymentesnek tűnt a közepes méretű csomagok be- és kihelyezése.

Még mindig meggyőző hatással bír az 1.6-os gázolajos

Ódákat lehet zengeni a Citroën C4, valamint a PSA modellekbe előszeretettel applikált 1.6 literes HDi dízelekről, főként, ha a takarékosság kerül előtérbe.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-019

Jelen esetben sincs ez másképp, hiszen talán a legideálisabb és legésszerűbb választást jelentheti az erősebb, 120 lóerős verzió, ugyanis sem felára, sem pedig az üzemeltetési költségek esetleges többlete nem szól ellene. Az öngyulladós aggregát maximális teljesítményét 3500-as percenkénti fordulatszámon adja le, míg a 300 Newtonméteres csúcsnyomaték már 1750-től érezhetően rendelkezésre áll, és jelen is van 2500-ig folyamatosan. Ennek megfelelően a menetdinamika teljesen rendben van, a gázreakciók közvetlenek, főként ebben a fordulatszám-tartományban, azonban 3000 felé haladva indokolt a magasabb fokozatba történő felváltás.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-011Üzemanyag-fogyasztás tekintetében a tesztelt Citroën C4 120 lóerős BlueHDi motorja ismételten illusztris eredményeket produkált. Országúti körülmények között, változóan 80-90 kilométer/órás sebességgel, nagyban egyenes, emelkedőktől mentes útszakaszon 3.4 liter/100 kilométeres átlagot rögzítettünk 16 kilométer megtétele után, többszöri resettel. Városi környezetben, de nem zsúfolt utakon közlekedve, kevés lámpával az átlagfogyasztás mértéke nem haladta meg a 4.5 liter/100 kilométert, úgyhogy a vegyes, többnyire városi használat is mindössze 4.3 literes fogyasztást eredményezett átlagolva, szintén 100 kilométerre. Mindezt fele arányban 2, illetve 4 felnőtt személlyel.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-012

Ár-érték viszonylatban is racionális választás a Citroën C4, azzal együtt, hogy akad konkurencia, hasonló árfekvésben, hasonló felszereltséggel, teljesítménnyel és műszaki mutatókkal. Viszont ha számít a még mindig jelenlévő Citroën-féle egyediség, a franciás mivolt, valamint a legendásan aszkéta és jól összerakott dízel hajtáslánc, akkor mindenféleképp érdemes elgondolkodni a Citroën C4 beszerzésének lehetőségén.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-001

2015 Citroën C4 BlueHDi 120 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1560 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4329 mm

Szélesség: 1789 mm

Magasság: 1489 mm

Tengelytáv: 2608 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1280 kg

Megengedett össztömeg: 1860 kg

Csomagtartó mérete: 408 liter, 1183 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 197 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.6 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.3 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.4 l/100km

Országúti: 3.5 l/100km

Vegyes: 3.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 100 g/km

Bővebb információ a Citroën hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az új Opel Astra K Arany Kormánykerék díjat nyert

A győztes az Opel Astra! Az Opel új kompakt sztárját ismerték el tegnap este Berlinben az autóipar Oscarjával, amikor odaítélték a kategória Arany Kormánykerék díját. Az Astra még csak október közepén jelent meg a márkakereskedőknél, de máris megszerezte a fontos kitüntetést.

opel-astra-k-arany-kormanykerek-dij-2015-autoaddikt

Az Opel Group elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann és marketing-vezetője, Tina Müller volt jelen az átadási ünnepségen az Axel-Springer székházában, hogy átvegyék a díjat Marion Horn (Bild am Sonntag) és Bernd Wieland (Auto Bild) főszerkesztők kezéből. Az „Arany Kormánykerék” díjat közösen adja ki ez a két médium. Az olvasókból, szakértőkből és a raliversenyző-legenda Walter Röhrlhöz hasonló ismert személyiségekből álló zsűri alapos gyakorlati tesztelés után választja ki az év legjobb új autótípusát.

“A legfontosabb díj a valaha épített legjobb Opelnek, amely egyben a termékválasztékunk legfontosabb autója. Mi az Opelnél rendkívül büszkék vagyunk az „Arany Kormánykerékre. Bizonyítja, hogy erőfeszítéseink kifizetődtek. Az új Astra egyet jelent a könnyű építéssel, a rendkívül hatékony motorokkal, a jobb térkihasználással, a luxusosztályból származó felszereltséggel, a trendformáló kapcsolódással és a példás minőséggel” – fogalmazott a boldogságtól sugárzó Dr. Neumann az átadási ceremónián.

Az Opel marketing-vezetője, Tina Müller hozzátette: “Új Astránk minden tekintetben győztes típus, ahogy a kvantumugrás-videónkon is látható. Máris több mint negyvenezer megrendelés futott be rá, most pedig elnyertük ezt a fontos díjat. Mindannyian el vagyunk ragadtatva. Az Opel ismét rangos márkának számít – és vezérlő csillaga az Astra!”

Az Opel és az „Arany Kormánykerék”: a rüsselsheimi győztesek

Szép hagyományt folytat az új Opel Astra a nagyra becsült 2015-ös „Arany Kormánykerék” díj megnyerésével, hiszen ebben a versengésben az Opel Senator A-val, 1978-ban, két évvel a díj alapítása után győzött először a rüsselsheimi központú márka, és azóta öt évtized alatt 16-szor ismételte meg a bravúrt.

1978 – Opel Senator A: az első “Arany Kormánykerék”

A Villámosok 1978-ban nyerték el először az „Arany Kormánykereket” az Opel Senatorral. Az 1977-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Senator a legendás Kapitän, Admiral és Diplomat utódaként 1993-ig maradt a márka zászlóshajója. Az 1978-as Senator háromféle motorral készült: a 2.8 literes teljesítménye 103 kW/140 LE volt, a 3.0 literesé 110 kW/150 LE, a 3.0 literes csúcs-motoré pedig 132 kW/180 LE.

1979 – Opel Kadett D: a helykihasználás díjnyertese

Egy évvel később újra dobogóra állhatott az Opel. Az 1979-es Kadett D volt az első fronthajtású kompaktautója, és ez nyerte a márka második „Arany Kormánykerekét”. Keresztben álló motorjának és a kardántengely hiányának köszönhetően bőséges férőhelyet kínált utasainak és poggyászuknak, holott 126 milliméterrel rövidebb volt az elődjénél. A Kadettel vezették be az új, felülvezérelt motorokat. A négyhengeres, 1.3 literes teljesítménye 44kW/60 LE vagy 55 kW/75 LE volt. Az 1425 litert elérő csomagterű kombi mellett két különböző ötajtós is volt a programban. 1983 januárjában a sportos Kadett GTE következett, 187 km/órás csúcssebességgel és 1.8-as, 115 lóerős, négyhengeres motorral.

1981 – Opel Ascona C: három jó kocsi

1981-ben az Opel Ascona C vitte haza a díjat Rüsselsheimbe. Ez volt az első középkategóriájú, fronthajtású Opel, amelyből gyártottak négyajtóst és kombit is. Az Ascona C hajtóerejét 1.3 – 1.6 literes benzinmotorok mellett egy 1.6-os dízel adta.

1982 – Opel Corsa A: kis autó, nagy hatással

Alig 12 hónappal később, 1982-ben, a vadonatúj Corsa A szerezte meg gyors rohammal az „Arany Kormánykereket”. Az Opel első, csupán 3,62 méteres, de arányos formájú kiskocsija markáns, a raliautókéra emlékeztető kerékívekkel és kategória-rekordot sejtető 0.36-os légellenállási alaktényezővel főképp a hölgyek szívét hódította meg. A csúcsot a 72 kW/98 LE teljesítményű Corsa GSi képviselte. A kétajtós lejtős- és lépcsőshátút 1985-ben egészítette ki a népszerű ötajtós. A Corsa A bestseller lett, 3.1 millió darabbal.

1984 – Opel Kadett E: egy újabb kompakt kategória-győztes

Öt évvel az első „Arany Kormánykerék” elnyerését követően ismét a Kadett futott be, az 1984-es második generációval. A szintén fronthajtású Kadett 1984-től 1991-ig készült, és abszolút győztesként 1984-ben “Év Autója” lett. Ugyanakkor az aerodinamika bajnokaként a sportos GSi 0.30-as alaktényezővel lepte meg a szakembereket, de még a normál ötajtós is szenzációs 0.32-t ért el. Összesen 3.779.289 darab talált gazdára.

1987 – Opel Senator B: bársonyosan sima járás

Az Opel Senator B megismételte elődje sikerét. A hátsókerék-hajtású Opel Omegán alapuló zászlóshajót főképp soros hathengeres motorok hajtották, köztük a sima járású, háromliteressel (115 kW/156 LE). A motoron élére állított pénzérme nem dőlt el beindítás után! Később vezették be a négyszelepes verziót, variálható Dual-Ram szívórendszerrel és 150 kW/204 LE teljesítménnyel.

1990 – Opel Calibra: az élatléta

Vérbeli bajnok nyerte el az 1990-es „Arany Kormánykereket”: egy lélegzetelállító kupé, 0,26-os rekord-alaktényezővel! A Calibra négyféle motorral volt kapható, 85 kW/115 LE és 150 kW/204 LE között. Az összkerékhajtású, és nulláról 100 km/órára mindössze 6,8 másodperc alatt gyorsuló Opel Calibra Turbo volt a hab a tortán. 125 kW/170 LE teljesítményű V6-os motor tette teljessé a kínálatot. Autósport-babért 1996-ban aratott a Calibra V6, a Nemzetközi Túraautó Bajnokság megnyerésével.

1994 – Opel Omega B: „aranyos” nagykocsi

Az Omega második kiadása mély benyomást tett a zsűritagokra, szíven találta őket a dinamikus design, a bőséges tér, és az új, alumínium-hengerfejű V6-os motor 155 kW/210 LE-ig terjedő teljesítménye. Új légzsákrendszer gondoskodott az utasok maximális biztonságáról. A hatalmas rakterű kombi a családok és iparosok ideális járműve lett, míg a négyajtós kivitel az üzletemberek reprezentatív limuzinjaként futott be.

1995 – Opel Vectra B: tükröm, tükröm…

Az Opel Vectra legszembetűnőbb részlete az ajtóval harmonikus egységet képező, áramvonalas külső tükör lett. Ennek az „Arany Kormánykerék” ítészei sem tudtak ellenállni! Ám a Vectra győzelmében szerepet játszottak az 1.6 és 2.6 liter közötti hatékony benzinmotorok is, 55 kW/75 LE – 125 kW/170 LE teljesítménnyel, ezenkívül vele mutatkoztak be az 1.7 – 2.2 literes, közvetlen befecskendezésű dízelek.

1999 – Opel Zafira A: hétüléses átváltozó-művész

Ki találta fel? Az Opel! Igen, Rüsselsheimben született a kompakt egyterű, amely pillanatok alatt (15 másodperc), úgy alakul át hétszemélyes autóból 1700 liternyi poggyászterű szállítójárművé, hogy nem kell kivenni az üléseket, mert elsüllyednek a padlóban. Titka a Flex7, ezzel nyerte el a Zafira az 1999-es „Arany Kormánykereket”. Nem maradt hatástalan a kocsi kompakt külső mérete és kimagasló menetdinamikája sem.

2002 – Opel Vectra C: itt az elektronika

A Vectra harmadik nemzedéke ismét aranyat nyert, akárcsak az előző kettő. Vele jött el a középkategóriában az elektronika kora, rendszereit kábelköteg helyett CAN-busz (Controller Area Network) kötötte össze, szervokormánya elektrohidraulikus. Az 1.6 – 3.2 literes benzin- és dízelmotorok teljesítménye 74 kW/100 LE – 206 kW/280 LE. 2004-ben vezették be a Vectrában az aktív IDS Plus futóművet, folytonos csillapítás-szabályozással (Continuous Damping Control – CDC), amely a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően állítja be a lengéscsillapítókat.

2005 – Opel Zafira B: megvan a tucatnyi arany

A Zafira második generációja még magasabbra tette a Flex7 ülésrendszer mércéjét, ami újabb „Arany Kormánykereket” ért. Sőt, ez lett a földkerekség leggyorsabb egyterűje, hiszen a 177 kW/240 LE teljesítményű OPC kivitel 8:54:38 perc alatt tett meg egy kört a Nürburgring Nordschleifén. E rekordhoz persze kiváló menettulajdonságok is kellettek.

2009 – Opel Astra J: a kompakt design-autó

2009-ben az Astra J, ez az igazi design-autó lépett a tágas Kadett D, illetve az áramvonalas Kadett E helyébe, megszerezve az Opel harmadik „Arany Kormánykerekét” a kompakt osztályban. Az Astra már a márka „szoborszerű szépség, németes precizitással” filozófiájának jegyében született, olyan modern asszisztensekkel, mint az Opel Eye, vagy a kanyarba bevilágító AFL+ fényszórórendszer. A pillanatnyi menethelyzethez adaptív FlexRide technikával alkalmazkodott, és első utasai AGR-minősítésű (Egészséges Hát Munkacsoport) ülésekben foglalhattak helyet.

2010 – Opel Meriva B: ügyes, kompakt, aranyat ér

Újabb Opel-egyterű kapott aranyat 2012-ben, a Meriva B. A zsűri tetszését a variálható FlexSpace hátsó ülés és az innovatív, hátrafelé nyíló hátsó ajtó nyerte el. A FlexDoors megkönnyíti a kisgyerekek beszállítását, de a magas emberekét is. Turbófeltöltés vitte fel a motorok teljesítményét (55 kW/75 LE – 103 kW/140 LE), illetve le a méretüket.

2012 – Opel Zafira Tourer: guruló klubszoba

A Zafira mellé prémium-társ sorakozott fel a Zafira Tourerrel, amely azonnal nyert is egy újabb „Arany Kormánykereket”. Flexibilis belső tere mellett klubszobaszerű komfortjával és panoráma-üvegtetejével szerzett jó pontokat, meg olyan innovációkkal, mint a radaralapú sebességszabályozó és az empatikus frontális ütközésveszély-figyelmeztetés. A hosszú távokat kiválóan bíró, de annál kevesebbet fogyasztó 2.0 CDTI dízel teljesítménye 121 kW/165 LE. A később megjelent 1.6 CNG turbo ecoFLEX (110kW/150 LE) pedig három éven át zsinórban nyerte el a környezetet legjobban kímélő egyterű autó címét (2013 – 2015).

2015 – Opel Astra K: új minőség

A győztes az Opel Astra! Az új Astra teljesen új, könnyű felépítésű, kizárólag a legújabb generációjú motorokkal, és ultra-modern kapcsolódást tesz lehetővé az okostelefon integrálásával, illetve az úttörő személyes asszisztenssel, az Opel OnStarral. A márka hagyományainak megfelelően olyan felszereléseket hoz le a kompakt szegmensbe, amelyek korábban csak magasabb kategóriákban fordultak elő. Ezek eredményezték a 2015-ös „Arany Kormánykereket”.

A Fiat Fullback pick-upnak a 2015-ös Dubai Autószalonon lesz a világpremierje

A Fullback, a Fiat Professional új platós haszonjárműve a 2015. évi Dubai Autószalonon, a Közel-Kelet és Észak-Afrika legfontosabb autóipari eseményén tartja világpremierjét. A modell 2016 májusától a teljes európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) piacokon lesz kapható.

fiat-fullback-2016-autoaddikt

A több mint százéves történelmi múltra visszatekintő, a 3,5 tonna alatti haszonjárművek piacának meghatározó szereplője a Fiat Professional, amely a Fullback bevezetésével egy újabb fontos mérföldkőhöz ér és válik teljessé a márka jelenleg is széles termékportfóliója.

A Fullback bevezetésével a Fiat Professional márka magabiztosan lép be a számára új  pick-up szegmensbe, amelyben az EMEA térségben 675 000 darab gépjárművet (a 3,5 tonna alatti haszonjármű összeladások 23 százalékát) értékesítettek 2014 során. Az arány még kedvezőbb a Közel-Keleten (58%) és Afrikában (52%).

Az új modellbevezetés stratégiai jelentőséggel bír: a Fullback minden bizonnyal vezető szerephez jut kategóriájában, köszönhetően élvonalbeli tulajdonságainak, a robusztus felépítésének és a megbízhatóságának. A Fiat Professional újdonsága az üzleti felhasználói igények és szükségletek figyelmebevételével valósult meg, amely ugyanakkor sokoldalúságának köszönhetően alkalmas a mindennapi és szabadidős tevékenységek tejlesítésére is.

Röviden: az új Fullback nem ismer lehetetlent – innen is kapta a nevét. A fullback a rögbi egyik meghatározó pozíciója: ő a védősor utolsó játékosa, de egyben támadó szerepet is betölt – egy olyan játékos, aki minden helyzetben megállja a helyét és képes szinte bármit megoldani.

A kategória legjobbjaival egyenértékű konfigurációknak, méreteknek és hajtásláncoknak köszönhetően a Fiat Professional vadonatúj pick-up modellje hiánytalan modellkínálattal lép színre, amelyek mindegyike megfelel az EMEA piacok egyedi elvárásainak.

A Fullback kínálat összesen négyféle kivitelből (szimpla kabin, nyújtott kabin, dupla kabin, alvázas), valamint háromféle felszereltségi szintből áll.

A Fullback minden kivitele 1780 mm maximális magassággal bír, legnagyobb szélessége elérheti az 1815 mm-t, tengelytávja 3000 mm. A jármű hossza a konfigurációtól függően: 5155 mm (szimpla kabin), 5275 mm (nyújtott kabin), vagy 5285 mm (dupla kabin). A plató hosszúsága is változik: a szimpla kabin esetében 2265 mm, a nyújtott kabin változatnál 1850 mm, míg a dupla kabin kivitelnél 1520 mm. A megengedett legnagyobb hasznos teherbírás konfigurációtól függően akár 1100 kg is lehet.

 

A Közel-Keleten és Afrikában a Fullback kétféle motorral lesz elérhető: a 2,5 literes dízelmotor teljesítménye 81kW (110 LE), illetve 131kW (178 LE), míg a 2,4 literes benzinmotor 97kW (132 LE) teljesítményt ad le. A modellt ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelik. A motorkínálat a legerősebb versenytársakéhoz igazodik, és az egyes piacok eltérő elvárásaitól függően kézi vagy automata sebességváltóval egyaránt társítható – mindkét váltó ötfokozatú.

Az európai piacon, így hazánkban is, a Fullback a 2,4 literes, alumínium szerkezetű turbódízel erőforrással rendelhető, kétféle teljesítményszint mellett (113kW / 150 LE vagy 133kW / 180 LE), új hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy ötfokozatú, sport üzemmóddal szerelt automata sebességváltóval társítva.

A Fullback az EMEA térségben hátsó- vagy összkerékhajtással lesz elérhető.

A 2015. évi Dubai Autószalon látogatói nem csupán a világon elsőként találkozhatnak a Fiat Professional új platós járművével, de a Fullback néhány Mopar-kiegészítőkkel felszerelt példánya is megtekinthető. A Mopar (az FCA vállalat ügyfélszolgáltatásokért, eredeti tartozékokért és alkatrészekért felelős ágazata) számos egyedi tartozékot és kiegészítőket kínál az új modellhez, amelyek harmonikusan illeszkednek a jármű műszaki tartalmához és formai megoldásaihoz.

 

 

 

Vészhelyzet kezelés, emisszió-mentesen: e téren is bevált a BMW i3

Erőteljes, fürge, hálózatba kapcsolt és teljes mértékben emisszió-mentes: ezen kiemelkedő tulajdonságainak köszönhetően a tisztán elektromos BMW i3 immáron számos országban veszélyhelyzet-kezelési járműként is szolgálatot teljesít, a rendőrség, a mentőszolgálat és a tűzoltóság kötelékében.

bmw-i3-penzszallito-lengyelorszag-autoaddikt

A forradalmian innovatív BMW i3 modellel a bajor gyártó a világ első, már a kezdetektől elektromos mobilitásra tervezett prémium kisautóját kínálja, amely a veszélyhelyzet-kezelés speciális követelményei szerint kialakított extrafelszereltségekkel és kiegészítő berendezésekkel új távlatokat nyit meg a nagyvárosi segítségnyújtásban, teljesen környezetbarát módon. A vadonatúj BMW i3 modellt Bajorország, Milánó, Los Angeles és London kormányzati szervei is hadra fogták már, miközben a jövőbe mutató kisautó Lengyelország fővárosában pénzszállító mobilbankként dolgozik.

A BMW i3 járműstruktúráját már a kezdetektől az elektromos mobilitás, illetve a plug-in hibrid hajtáslánc karakterisztikája szerint tervezték meg a mérnökök: a könnyűszerkezetes LifeDrive karosszériaváz-felépítés kulcspontja a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascella (Life modul), valamint a hajtáslánc- és futómű-alkatrészeket tartalmazó alumínium alváz (Drive modul) kettőse. Eme merőben újfajta felépítés nem csupán a négy méter hosszú, ötajtós kisautó feltűnően tágas, okos megoldásokban bővelkedő utastér-kialakításához, de rendkívül kicsi fordulókör-átmérőjéhez, agilitásához és biztonságos kezelhetőségéhez is nagymértékben hozzájárult. A magas üléspozíció és a minden irányba optimális kiláthatóság együttesen a nagyvárosi közlekedés tökéletes előfeltételeit teremtik meg. A 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motornak köszönhetően a BMW i3 mindössze 7,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben a modell nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel 160 kilométeres hatótávolságot garantál a hétköznapokban (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 12,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km).

A BMW i3 speciális mentőfelszereltségeinek alapját a bajor gyártó veszélyhelyzet-kezelési járművek fejlesztése terén megszerzett több mint ötvenéves szakértői tapasztalata biztosítja. Mint ilyen, a BMW az egyetlen autógyártó a világon, aki az eltérő szakterületek igényei szerint gyárilag felkészített autókat kínál a rendőrség, a mentőszolgálat és a tűzoltóság számára. A bevetésre szánt modelleket a felhasználási terület egyedi fóliájával, illetve fényhíddal látják el. A különlegesen felkészített autókon speciális jelzőrendszer, első és hátsó villogók, valamint beépített hangtölcsér garantálja, hogy a forgalom résztvevői időben észlelik a riasztáshoz vonuló BMW i3 modelleket. A sajátos mentőfelszereltségek listája az EDR-rádiók (Egységes Digitális Rádiótávközlő Rendszer) digitális előkészítését is tartalmazza.

Mi több, a járműbe integrált állandó SIM-kártyának köszönhetően a veszélyhelyzet-kezelésben résztvevő BMW i3 folyamatos hálózati kapcsolatban áll a mentésirányító központtal, megkönnyítve ezzel a beavatkozó állomány munkáját és minden korábbinál hatékonyabbá emelve a mentést. A BMW ConnectedDrive technológiai alapjain működő ConnectedRescue rendszer riasztás esetén azonnal a BMW i3 központi kijelzőjére küldi a mentésirányító központba érkező legfontosabb információkat, így többek között az esemény pontos címét, a riasztási fokozatot és a bejelentő személy elérhetőségét is. Az intelligens rendszer a riasztás címét automatikusan a navigációs rendszer leggyorsabb úti céljaként állítja be, így nincs szükség többé manuális rögzítésre, és a hibalehetőségek kockázata is megszűnik. A riasztáshoz vonuló jármű sofőrje ezáltal maximálisan a forgalomra koncentrálhat, miközben a mentésben résztvevő egység felkészülhet a beavatkozásra. A ConnectedRescue nem csupán biztonságosabbá, de hatékonyabbá is teszi a veszélyhelyzet-kezelést ellátó egység munkáját.

Az innovatív BMW i3 mindemellett rendkívül szokatlan feladatkörökben is helyt áll. Kiváló példa erre a lengyel Idea Bank gépjárműflottájában alkalmazott BMW i3 mobilbank, amely Varsó területén kínál a pénzintézet ügyfeleinek egyedülálló pénzszállítási lehetőséget. A lengyel fővárosban dolgozó vállalkozók egy okosalkalmazáson keresztül házhoz hívhatják a pénzszállító biztonsági autó műszaki alapjaira épített BMW i3 modellt, hogy általa kényelmesen betehessék a bankba aznapi bevételüket, közvetlenül az ajtóban.

A BMW biztonsági járműveiről

A BMW az országos és nemzetközi hatóságokkal szorosan együttműködve immáron több mint ötvenéves szakmai tapasztalatra tett szert a csúcstechnológiás biztonsági járművek fejlesztése és gyártása terén. Az adott ország helyi szabályozásaihoz és irányelveihez maximálisan igazodva a BMW biztonsági járművei tökéletes biztonságot, hatékonyságot és innovatív technológiát garantálnak. A speciális mentőfelszereltségek műszaki előkészítési követelményeit már a jármű fejlesztési fázisában számításba veszik a tervezők, majd a sorozatgyártott modellekkel párhuzamosan, a gyártáskor maradéktalanul végre is hajtják azokat. A ConnectedRescue rendszer egyelőre csupán Németországban működik.

A BMW i divízióról

BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival, a hosszú távú fenntarthatóságra való összpontosításával és számos kiegészítő szolgáltatásával a BMW i újraértelmezi az egyéni mobilitás fogalmát. A BMW i divízió világszerte a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellel, a kisautók üzemanyag-fogyasztását reprodukáló BMW i8 plug-in hibrid sportautóval és megannyi, az elektromos mobilitás és az összehangolt nagyvárosi tömegközlekedés területére kiterjedő mobilitási szolgáltatás képében érhető el.

5 csillagos minősítést kapott az új Audi A4 az Euro NCAP törésteszten

Az Audi A4 elnyerte az Euro NCAP advanced elismerést is, amelyet az alapfelszereltség részét képező másodlagos ütközésvédelemnek és az extraként rendelhető Audi pre sense basic rendszernek köszönhetően érdemelt ki.

audi-a4-2016-autoaddikt

A másodlagos ütközésvédelem automatikus fékezéssel csökkenti a megcsúszás és az újabb ütközés veszélyét a balesetet követően. Az Audi pre sense basic a balesetveszélyes helyzetekben automatikusan megfeszíti a biztonsági öveket, felhúzza az oldalablakokat és becsukja a tolótetőt.

 

Az Audi A4 „integrált biztonságának” központi építőeleme az alapfelszereltség részét képező Audi pre sense city vezetéstámogató rendszer, amely nemcsak előre figyelmezteti a vezetőt, hanem vészfékezést is végrehajt. A rendszer 85 kilométer/óra sebességig figyeli, hogy van-e a jármű előtt másik gépjármű vagy gyalogos. Ha ütközés veszélye áll fenn, a rendszer több lépcsőben figyelmezteti a vezetőt: először hang- és fényjelzéssel figyelmeztetést ad, majd enyhe figyelmeztető fékezés következik és végül szükség esetén az automatikus vészfékezés.

A még nagyobb biztonság érdekében számos további vezetéstámogató endszerrel szerelték fel az Audi A4 típust. Ezek közé tartozik a vészhelyzetben kitérő manővert támogató rendszer (Collision Avoidance Assist), a balra kanyarodásban segítő rendszer (Turn Assist) és a kiszállás-figyelmeztető rendszer (Exit Warning). Amíg az első rendszer segíti a vezetőt az akadály kikerülésében, addig a második figyeli a szembejövő forgalmat kis sebességű balra kanyarodás során. Veszélyes helyzetben a rendszer automatikusan álló helyzetig fékezi az A4 típust, így megakadályozza a bekanyarodást.

A kiszállás-figyelmeztető rendszer minimalizálja a sérülésveszélyt  az ajtók kinyitásakor. Amikor hátulról közeledő járművet érzékel a rendszer, felvillanó piros LED-ek segítségével figyelmezteti az utasokat az ajtó kinyitása előtt.

Az 1997-ben alapított NCAP (New Car Assessment Program) az újonnan piacra kerülő autók biztonsági tulajdonságait vizsgálja. A szervezet 2015-ben a frontális és az oldalirányú ütközési tesztek követelményeit jelentősen szigorította annak érdekében, hogy a valós baleseti körülményeket még pontosabban szimulálják.

[TESZT] Mennyire lehet jó családi utazóautót faragni egy Opel Corsa 1.4 Turbo-ból?

Bár korábban már részletesen és alaposan kiveséztük a címben is szereplő Opel Corsa 1.4 literes turbómotorral szerelt verzióját, most mégis pár bekezdés erejéig visszatérünk a gyökerekhez.

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-003

Mint olvasóink megszokhatták már, folyamatosan publikálunk külföldi lokációjú nagyteszteket, melyek lényege, hogy a kiválasztott autókat nem néhány száz, hanem több ezer kilométeres szakaszokon, távokon vetjük be.

Rövidebb távon, de azért viszonylag messzire

Rendhagyó módon viszont most nem egy szokásosnak mondható, Budapest-Ausztria-Németország-Svájc viszonylatű nagyteszt következik, hanem „mindössze” egy Budapest-Ausztria gyorsteszt-verzió. Abból is egy visszafogottabb, ugyanis Lutzmannsburg-ig autóztunk, nagyjából 300 méternyire a magyar-osztrák határtól.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_008

Opel Corsa 1.4 Turbo nagytesztünk alapvető célja az volt, hogy megvizsgáljuk: relatíve rövidebb távolság leküzdésére alkalmas lehet-e kicsiny családi autóként beállítva a tesztmodell. Kettő felnőttel, s mondjuk egy gyerekkel a hátsó szekcióban.

Célállomásként tehát Lutzmannsburg-ot irányoztuk be tehát, egy igazán családbarát üdülőhelyet konkrétan, Sonnetherme és Hotel Sonnepark létesítményt. Nézzük is, mennyire lehet családközpontú megoldás egy háromajtós Opel Corsa 1.4 Turbo!

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-006Visszafogott utazást terveztünk, a kivitelezésnél figyeltünk arra, hogy a tesztelt Opel Corsa 1.4 Turbo határai végesek. A 285 liter befogadóképességű csomagtér bővítési lehetőségét elvetettük, mondván, ha a hátsó ülőpadon helyet foglal egy gyerkőc, úgy egészen biztos, hogy szüksége lesz némi mozgástérre, korlátozások nélkül. Egyébként ha kettő fővel számolunk a háromajtós Opel Corsa 1.4 Turbo esetében, úgy nyugodt szívvel előre is dönthetjük a hátsó üléssor hátlapjait, s máris nyerünk vele – konkrétan 1 köbméter körüli rakfelületet.

A kényelem adott még közepesen hosszabb távokon is

Ahhoz, hogy a néhányszáz kilométeres utat egy szuszra letudjuk, jó üléspozíciók szükségeltetnek. Mindezzel az első traktusban nem is adódott gond, viszonylag tág intervallumban sikerül a székek hosszirányú mozgatása. Persze ügyelnünk kell arra, hogy a hátul amúgy is szűkösen szabott lábteret ne redukáljuk le még inkább; gyerek-utasok tehát előnyben.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_010

Mivel nem kifejezetten utazóautó az Opel Corsa 1.4 Turbo, valamint nem siettünk nagyon a végcél eléréséhez, ezért kizártuk az autópályázást most, és fő- valamint mellékutakat választottunk.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_011Alapvetően az 1-es úton, majd később, Győr után letérve a 85-ösön irányoztuk be Lutzmannsburg-ot, Zsirán át, az aprócska hatérmenti falun keresztül.
Próbáltuk megtalálni az ideális utazótempót, ami ugyebár az országúti közlekedés szabályai szerint 90 kilométer/óra maximum, illetve a permanensen egymást követő falvak, kis- és nagyobb városok belterületi útszakaszai végett 30-70 kilométer/órás részeket jelentettek. Túl azon, hogy a hozzávetőlegesen mindennel együtt 300 kilométeres egyben megtett útszakasz teljesítése 4 órás lett, egész kényelmes és szórakoztató útiélménnyel gazdagodtunk. Ez nagyban betudható a változatos környéknek, illetve nem utolsó sorban az Opel Corsa 1.4 Turbo meglepően jó, még hosszabb távon is élvezhető komfortjának.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_012

Elöl a visszafogott térdterek ellenére komfortos tud maradni az utazás, a sofőrnek pedig egyenesen jó dolga van. Ugyanis a számos vezetést könnyítő asszisztencia rengeteget nyom a latba, az egyik legfontosabb a táblafelismerő rendszer, amely maradéktalanul jó szolgálatot tett a folyamatosan váltakozó sebességkorlátozások végett. Egyetlen apró nüansz, amelyről egyetlen táblafelismerő sem tehet: mivel a korlátozást jelző táblák a legtöbb esetben nem kapnak feloldást, ezért sokszor fals információ jelenik meg a műszerfalon – bőven 90 kilométer/órára predesztinált szakaszokon is sok esetben 40, vagy 60 kilométer/óra a megengedett a kijelző szerint. Erre figyelni kell tehát, megtévesztő lehet első nekifutásokra.

Visszafogott zajszint

Remek a kilátás az Opel Corsa 1.4 Turbo-ból, köszönhetően a jól beállítható üléspozícióknak, a vékony A és C oszlopoknak, azonban az oldaltükrök kis felületei miatt korlátozott a visszapillantók által közvetített infó. Igaz, ez aprólékos beállítással jól személyre szabható.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_013

OPC Line csomag ide, vagy oda, a tesztelt Opel Corsa 1.4 Turbo futóműve közepesen feszes hangolást kapott, így az utazási komfort e téren sem veszít értékéből. 90 kilométer/óra környékén a beltér csendes marad még, persze nagyban függ az útminőségtől és egyéb útviszonyoktól mindez.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_004

Bár a Opel Corsa 1.4 Turbo kereken 100 lóerős benzines erőforrása önmagában véve is takarékosnak mondható, kisebb odafigyeléssel és visszafogott gázpedál-kezeléssel illusztris értékek csalogathatók elő. Többnyire országúti-város-előváros használattal tesztünk során 4.8-5.3 literes átlagokat rögzítettünk 100 kilométerenként. Ezek jó értékeknek számítanak, figyelembe véve a többszöri megállást piros jelzéseknél, sebességkorlátozásoknál a visszaváltásokat, alacsonyabb tartományokból gyorsításokat és egyebeket.

Jó vele, benne az utazás

Mennyire alkalmas utazásra az Opel Corsa 1.4 Turbo? Közepes távolságokra nagyszerűen, kiváltképp, ha maximum 3, legfeljebb 4 személyről van szó (2 felnőtt, plusz 1 vagy 2 gyerek). Fontos továbbá, hogy a csomagok mennyisége se szökjön az egekig, hiszen a 300 liter alatti raktér kapacitás sem kifejezetten támogatja a nagyobb kirándulásokat. Ugyanakkor ha Opel Corsa 1.4 Turbo-t vásárolunk, ráadásul sportos, háromajtós kivitelben, kevesebb kompromisszumot kell kötnünk, mint első ránézésre gondolnánk.

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-005

2015 Opel Corsa 1.4 Turbo OPC Line specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1364 cm³

Maximális teljesítmény: 100 LE @ 3500-6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 130 Nm @ 4000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4021 mm

Szélesség: 1736 mm

Magasság: 1479 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Első gumik mérete: 185/65 R15

Hátsó gumik mérete: 185/65 R15

Tömeg, üresen: 1120 kg

Megengedett össztömeg: 1575 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 1090 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 185 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.0 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.3 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Íme, az új Audi RS 6 Avant performance és Audi RS 8 Sportback performance modellek

Még nagyobb teljesítmény kiemelkedő gazdaságossággal – ezt fémjelzi mostantól az Audi új modellmegjelölése, a performance.

audi-rs-6-avant-performance-2016-autoaddikt

Az új Audi RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance modellek tovább erősítik a márka sportos profilját. A 4.0 TFSI motorjuk immár 445 kilowatt (605 lóerő) és akár 750 newtonméter leadására képes, így a sprintidőt (3,7 másodperc) a szupersportautók szintje közelébe csökkenti. Az üzemanyag-fogyasztás változatlanul 9,6, illetve 9,5 liter száz kilométerenként, ami kilométerenként 223, illetve 221 gramm szén-dioxid kibocsátását eredményezi. Ezek a kategória legjobb értékei.

Minden korábbinál nagyobb teljesítményt nyújtanak az új Audi RS 6 Avant performance és az új RS 7 Sportback performance modellek. A 4.0 TFSI erőforrás teljesítménye immár 445 kilowatt (605 lóerő), az egység legnagyobb forgatónyomatéka 700 newtonméter. Az aggregát kiemelkedő különlegessége, hogy túltöltéssel rövid ideig akár 750 newtonmétert is képes a vezető rendelkezésére bocsátani.

Akárcsak egy szupersportautó, a két csúcsteljesítményű RS modell mindössze 3,7 másodperc alatt sprintel álló helyzetből száz kilométer/óra sebességre – ez az alapul szolgáló RS változatokhoz képest 0,2 másodperces javulást jelent. A 0–200 km/h közötti gyorsulás csupán 12,1 másodpercet igényel, vagyis az RS alapkiviteleknél 1,2 másodperccel kevesebbet. Az opcionális dinamikacsomagokkal a legnagyobb sebesség 250-ről 280, illetve 305 kilométer/órára emelhető. A 33 kilowattos (45 lóerő) teljesítménynövekedés ellenére a zengő hangú V8-Biturbo motor az ENSZ-EGB által meghatározott ciklus szerint mindössze 9,6, illetve 9,5 liter üzemanyagot igényel száz kilométerenként, ami 223, illetve 221 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.

Az Audi és a quattro GmbH műszaki szaktudása teszi lehetővé az erő és a gazdaságosság e csúcsértékeit. Mérnöki szakértelem és a csúcsteljesítményű RS modellekkel szerzett sokéves tapasztalat segítette a 4.0 TFSI további optimalizálását – a fordulatszámot és a töltőnyomást megemelő speciális motorvezérléstől a részterheléses üzemben a nyolcból csak négy hengert aktiváló Audi cylinder on demand (COD) technikáig tart a változások sora.

Mind az új Audi RS 6 Avant performance, mind az új RS 7 Sportback performance modellek esetében rendkívül sportos a szériafelszereltségként kínált nyolcfokozatú tiptronic automatikus sebességváltó hangolása. A vezető választhat a D és az S menetprogramok közül vagy akár saját maga is válthat a váltókart előre, illetve hátra megbillentve vagy a bőrbevonatú multifunkciós RS sportkormány sebességváltó-kapcsolóbillentyűivel. A váltókart manuálisan működtetve felvillanó váltásra figyelmeztető fény jelzi a fordulatszámhatárt a vezetőinformációs rendszerben vagy az opcionális Head-up kijelzőn.

A megnövelt erőt quattro állandó összkerékhajtás juttatja az útra, a rendszer az erőforrás forgatónyomatékát az aktuális igényeknek megfelelően váltózó mértékben osztja el a középső differenciálmű segítségével a két tengely között. Alaphelyzetben a vonóerő 40 százaléka kerül előre és 60 százalék jut a hátsó tengelyre. Kívánságra az Audi a quattro rendszert sport-differenciálművel egészíti ki, amely a hátsó tengelyen az ívbelső és az ívkülső kerék közötti aktív nyomatékelosztást végzi.

A szériafelszereltség részét képező adaptív RS sport-légrugózás dinamizmust szolgáló kialakítása az új Audi RS 6 Avant performance és az új RS 7 Sportback performance modelleket 20 milliméterrel közelebb engedi a talajhoz. A beépített lengéscsillapítás-szabályzás a munkája során az útfelület állapotát, a vezetési stílust és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével kiválasztott üzemmódot is figyelembe veszi. Alternatívaként az Audi kérésre a karosszéria keresztirányú dőlését és hosszirányú bólintását csökkentő Dynamic Ride Control (DRC) rendszert is tartalmazó, még feszesebb RS sportfutómű plusz opcióval szereli fel az új modellváltozatokat. További opcióként pedig a dinamikus kormánymű is elérhető, amely fokozatmentesen változó kormányáttételezést kínál.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel a vezető a fontos részegységek működési módját vezérelheti – segítségével többek között a kormányzás, a motor- és a hangvezérlés, a tiptronic automatikus váltó és az opcionális sport-differenciálmű beállításait szabályozhatja gombnyomásra. Újdonság a performance modellek esetében, hogy az Audi R8 nagy teljesítményű sportautóhoz hasonlóan a bőrbevonatú multifunkciós RS sportkormány külön gombjával válthat a vezető az auto, comfort, dynamic és comfort üzemmódok között – anélkül, hogy ehhez tekintetét akár csak egyetlen pillanatra is le kellene vennie az útról.

Az új RS performance modellek alapkivitelben exkluzív alumíniumöntvény keréktárcsákon gördülnek, a 21 col peremátmérőjű kerekeken az RS 6 Avant performance esetében 285/30 méretjelzésű gumiabroncsok, míg az RS 7 Sportback performance esetében 275/30 méretű gumiabroncsok feszülnek. A négy belső szellőzésű féktárcsa tömegcsökkentő Wave-dizájnnal készül, opcionálisan az Audi kerámiafékeket is kínál. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer sportmóddal is rendelkezik, sőt kívánságra akár ki is kapcsolható.

Markáns dizájnelemek erősítik a két RS performance modell kiemelkedő pozícióját: ezek közé tartoznak a sportos rajzolatú lökhárítók, amelyeket elöl nagy felületű légbeömlők, míg hátul határozottan kiformált diffúzorbetétek jellemeznek, valamint az RS modellek sajátosságának számító magasfényű fekete méhsejt-mintázatú hűtőrács és a kiszélesített küszöbök. Az RS performance modellek megjelenését az teszi igazán különlegessé, hogy a külső kiegészítő elemek és a „quattro” feliratot hordozó első, alsó légbeömlő matt titánoptikájú kivitelben készülnek. Kívánságra az Audi a járműveket az új, exkluzív Ascarikék metálfényezéssel szállítja.

Az új Audi RS 6 Avant performance és az új RS 7 Sportback performance modellek sportosan elegáns utasterében már alapáron a határozottan kiformált oldalpárnájú és integrált fejtámlájú RS sportüléseket találjuk. Kérésre az Audi ezeket az RS performance dizájncsomag részeként fekete és kék színösszeállításban építi be. E csomag tartalmazza még az új, méhsejt-mintázatú Alcantara/bőr kombinációjú üléskárpitokat, amelyekhez színben illeszkedő, kontrasztárnyalatú díszvarrást találunk a kartámaszokon, a kezelőelemeken és a lábszőnyegeken. Ezt a belsőtér kombinációt Alcantara térdtámaszok és a kék, köper-mintájú Carbon dekorbetétek egészítik ki. Utóbbi különlegessége, hogy az igényes és exkluzív karbon anyagba kék szálat szőnek. A kerek műszerek fekete számlapokat, fehér skálázást és vörös mutatókat kapnak.

Az új Audi RS 6 Avant performance modell Magyarországon 36 230 000 Forintba kerül, míg az új RS 7 Sportback performance alapára 38 939 500 Forint. Mindkét újdonság novembertől rendelhető a márkakereskedésekben.

Off-road dizájnnal mutatkozott be az új Volkswagen Caddy Alltrack

A 2015. szeptember 15-e és szeptember 27-e között megrendezett Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatta be először a Volkswagen Haszonjárművek a bestseller Caddy legújabb off-road stílusú verzióját.

volkswagen-caddy-alltrack-2016-autoaddikt

A Cross Caddy utódját ezúttal Caddy Alltrack-nek nevezik és egyaránt elérhető személygépjárműként és kisáruszállítóként is. Az új Alltrack az exkluzív „Quito” 17 colos könnyűfém keréktárcsáknak, az új „Mojave-bézs” metálfényezésnek és a választható 4MOTION összkerékhajtásnak köszönhetően városi kisáruszállítóként és családi autóként is egyértelműen kitűnik a többi Caddy modell közül.

Hegyen-völgyön át a hétköznapokban is. Az egyedi külső elemek vagy a matt ezüstszínű – Alltrack felirattal díszített – belső küszöbborítás egyértelművé teszik, hogy a negyedik generációs Caddy robusztus stílusú változatát látjuk.

A sárvédőívek fekete műanyagburkolata, a külső küszöbburkolatok és a lökhárítók alsó fekete elemei mind a masszív felépítést hangsúlyozzák. Az autó színére fényezett lökhárítókkal, oldalsó díszlécekkel és külső kilincsekkel kontrasztot képeznek a matt fekete elemek és erősítik az új Alltrack off-road dizájnját. A fekete alsó dizájnelem ezüstszínű díszbetétet kapott.

Az Alltrack-hez tervezett, fényezett hűtőrács, amelyet három krómcsík díszít, továbbá a külső tükrök ezüstszínűre fényezett háza, a H7 dupla halogénfényszórók, a ködfényszórók, a sötétített hátsó lámpák, a hűtőrácsot és a csomagtérajtót díszítő Alltrack emblémák és az ezüstszínű tetőlécek, további különlegességek a Caddy új off-road testvérének külső megjelenésében.

Az Alltrack személygépjármű változatának belső terét a „7Summits” kárpitozás és az első ülések hátulján lévő lehajtható kisasztalok teszik egyedivé. A kisáruszállító üléseit pedig a strapabíró „Pilion” kárpit borítja. Mindkét verzió megkapta a szerecsendió árnyalatú (muskat) cérnával varrott bőrcsomagot (tartalma: kormány, kézifékkar, sebességváltókar-szoknya). A személyautó változat esetében ezt a felszereltséget egészítik ki olyan attraktív elemek, mint az állítható könyöktámasz, króm-csomag (fényszórókapcsoló, motoros külsőtükör-állító gombok, elektromos ablakok kapcsolói, kézifékkar kioldó gombja), alumínium pedálburkolatok, „Muskat” színű cérnával varrt Alltrack lábtér szőnyegek és „Carbon Square Dark” dekorbetétek a műszerfalban.

Nem csak a külsőségekben, hanem a belső értékeivel is lenyűgöz a Caddy Alltrack. A magas színvonalú Comfortline felszereltséghez hasonlóan sok funkciót kínál a legújabb Caddy amely megrendelhető az összes motor/sebességváltó kombinációval. Jelenleg ez négyféle TDI dízelmotort jelent 75-től egészen 150 lóerőig. Emellett háromféle, alacsony károsanyag-kibocsátású TSI benzines erőforrás van a kínálatban 84-től 125 lóerős teljesítményig, 1,0, 1,2 és 1,4 literes hengerűrtartalommal. A takarékos, 1,4 literes, TGI földgázüzemű motor 110 lóerős teljesítménnyel kapható. Az erőforrásokhoz, teljesítménytől függően öt- vagy hatfokozatú kézi kapcsolású, illetve hat- vagy hétfokozatú DSG kettős-tengelykapcsolós sebességváltó társítható. A 4MOTION összkerékhajtás is megrendelhető az új Caddy Alltrack modellhez.

Az alapfelszereltséghez tartozó, emelkedőn elindulást segítő rendszer (Hill Hold function) mellett a Caddy Alltrack személygépjármű változatában a manuális légkondicionálót, a „Lights & Vision” világítási és láthatósági csomagot (Ennek tartalma: automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör, automatikus világításkapcsolás, nappali menetfény, Coming Home (Hazakísérő) és Leaving Home (üdvözlő) világítás valamint esőérzékelős ablaktörlő-vezérlés), sebességhatárolót és a „Composite Colour” 5 colos képátlójú érintőképernyős autórádiót is megtaláljuk.

Az új Caddy Alltrack indulóára Németországban a 84 lóerő teljesítményű TSI alapmotorral kisáruszállító kivitelben nettó 16 485 euró (bruttó 19 617,15 euró), személyautó változatban nettó 20 470 euró (bruttó 24 359,30 euró). A Volkswagen Caddy Alltrack modellek piaci bevezetése az európai piacon előreláthatóan 2015. év végén kezdődik.

Bővül a MAN termékkínálata a Volkswagen alapú MAN TGE kisáruszállítóval

Nagy méretű kisáruszállítóval bővíti termékkínálatát az MAN Truck&Bus, s ezzel a 3-44 tonna közötti kategóriákat lefedő, teljes haszonjármű-palettát kínáló márkává válik.

man-logo-autoaddikt

Az új MAN TGE típusjelzésű kisáruszállítót a Volkswagen Haszonjárművek márka fejlesztette ki és az azonos műszaki felépítésű Volkswagen Crafter modellekkel együtt a lengyelországi Września városában újonnan épített gyárban készül majd. Az együttműködés kapcsán mindkét márka stratégiai előnyökre számít az új ügyfélcsoportok megszólítása révén. Az MAN TGE az IAA 2016 szakkiállításon ünnepli majd premierjét és 2017-től lesz elérhető.

Joachim Drees, az MAN Truck & Bus igazgatótanácsának elnöke az MAN számos ügyfelénél találkozott az e kategória járművei iránti igénnyel: „Az új MAN kisáruszállítóval, amelyet az MAN TGL közepes haszonjárművünk alá pozícionáltunk, egy új üzleti területre lépünk. Számos ügyfelünknek, akiknek flottájában alapvetően nehéz haszonjárműveket találunk, szüksége lenne kisáruszállítókra is. Éppen ezért intelligens módon bővíthetjük a meglévő járműkínálatunkat az MAN TGE típussal. Igen mélyrehatóan ismerjük az ügyfeleink igényeit és iparágaikat, így működésükhöz tökéletesen illeszkedő járműmegoldásokat és felépítményeket kínálunk majd. A haszonjárműveink kapcsán megszokott professzionális javítás és karbantartás, valamint az átfogó szolgáltatások új mércéket állítanak majd ebben a szegmensben, és az kisáruszállítós ügyfeleinket is lenyűgözik majd.”

Ezzel az MAN ügyfelei a jövőben az összes értékesítési és karbantartási szolgáltatást egyetlen kézből megkaphatják a kisáruszállítóktól egészen a nehéz kategóriás teherautókig. Mivel az MAN a klasszikus zárt áruszállító kivitelek mellett különleges felépítményeket is kínál majd, például építési területekre vagy kommunális feladatokra szánt járművek vagy éppen tűzoltójárművek számára, az új típussal a márka a felépítményezőkkel folytatott, s hosszú évek óta erősödő és nagyra becsült üzleti kapcsolatot tovább építi.

LEGFRISSEBB

Mobil online kaszinó alkalmazások összehasonlítása: melyiket érdemes letölteni?

0
Biztos te is hallottál már az online szerencsejátékról, sőt, lehet, hogy már akár te magad is szerencsét próbáltál valamilyen online kaszinó oldalon. Az okostelefonos...

TESZTJEINK