Főoldal Blog Oldal: 458

Nyílt napon mutatkoztak be a Harley-Davidson 2016-os modelljei

Harcias Dark Custom modellek, az újonnan visszatért Road King, a Rushmore projekt által életre hívott Road Glide Special, teljesítménybeli és stílusbeli újításokkal gazdagított Harley-Davidson motorkerékpárok – szeptember 19-én a Harley-Davidson Budapest Bázisán Nyílt Nap keretén belül mutatták be a nagyközönségnek a legendás amerikai márka 2016-os modelljeit.

harley_davidson_nyilt_nap_2015_autoaddikt_001

A látogatók, köztük a sajtó képviselői először találkozhattak élőben a megújult Harley-Davidson modellekkel, köztük a Dark Custom mozgalom képviselőivel, az új Iron 883 és Forty-Eight modellekkel, az Európában újra forgalomba állított nagy klasszikussal, a Road King-gel, de közelebbről is megcsodálhatták az egyik legkiválóbb teljesítménnyel rendelkező túramodellt, a Road Glide Special-t.

harlye_davidson_iron_883_autoaddikt

A sajtótájékoztatót Dobai Attila nyitotta meg, elmondta, hogy a 2016-os, egy történelmi jelentőségű év a Harley-Davidson számára. A megújult Dark Custom motorokkal és a bevezetésre kerülő legújabb S-sorozattal, ezen felül a Road Glide Ultra visszatérésével és a népszerű Heritage Softail Classic újratervezésével a márka minden eddiginél erőteljesebb modellpalettával lép a piacra.

A korlátozott példányszámban kapható Fat Boy S és Softail Slim S gazdag fényezést és a lenyűgöző Screamin’ Eagle Twin Cam 110 motorblokkot vonultatja fel, amelyekkel a stílus és a teljesítmény egy észveszejtő egységét hozza létre. Az eddig csak a Touring modelleknél kapható nagy teljesítményű Twin Can 103 motorblokk valamennyi Softail® modell teljesítményét megemeli, így ezzel a Harley-Davidson történetében a legerőteljesebb cirkálócsalád született meg. A Harley-Davidson elektronikus tempomat a 2016-os Heritage Softail Classic, Softail® Deluxe, Fat Boy S és Softail Slim S modelleken alapfelszereltség, és tartozékként minden 2016-os Softail modellhez is kapható lesz.

harley_davidson_nyilt_nap_2015_autoaddikt_004

A Road Glide Ultra motorkerékpár visszatértével a RUSHMORE projekt touring-forradalma ismét kiszélesedik.

Dobai Dániel a Dark Custom modell két képviselőjét az új Iron 883 és Forty-Eight modelleket mutatta be. Az új Iron 883 modell, a garázsban összerakott bobberek múltjából és jelenéből merítve levágott és átfúrt, szándékosan enyhén nyers motor. Koromfekete hajtáslánc és kipufogó, drag-típusú kormány és egyszemélyes bordázott üléshuzat a puszta öklű utcai stílust idézi. A motort 883 cm3-s Evolution® V-Twin motor hajtja, amelyet úgy állítottak be, hogy csökkentse a piros lámpák erejét és meggyőző teljesítményt adjon le. A motorozhatóságot és a kezelhetőséget tovább fokozzák a cartridge-típusú villák és az új emulziós hátsó lengéscsillapítók, a 2016-os Sportster® modellek fél kézzel elbánnak az egyenetlen utakkal, hiszen a vadonatúj első és hátsó felfüggesztés és a tökéletesített ülések együtt olyan kényelmet és irányíthatóságot biztosítanak, mint még soha.

harley_davidson_forty_eight_autoaddikt

Az új Forty-Eight motorkerékpár erőteljes beállítottságú. A megtermett 130 mm-es első gumiabroncs 49 mm-es villákhoz csatlakozik, amelyet masszív kovácsolt alumínium alsó-felső villahidak és egy alumínium villamerevítő tesz biztonságossá. A klasszikus 8 literes mogyoró alakú benzintartály keskeny atléta csípőt kölcsönöz a motornak. A levágott sárvédők hagyják a kerékgumit felsejleni. A fekete, a színezett és a króm részek tökéletes egyensúlya a motort merész megjelenésűvé varázsolja.

harley_davidson_dark_custom_autoaddikt

„Egyszer egy életben” verseny, ahol a fődíj egy Dark Custom motorkerékpár és egy mesés amerikai utazás. A versenyre jelentkezőknek nem kell mást tenniük, mint kiválasztani álmaik Dark Custom Harley-ját, tesztvezetésre jelentkezni és máris beneveztek a játékba. A szerencsés nyertes megkapja a választott Dark Custom motort, amelyet Dais Nagao-val, a Harley-Davidson designerével közösen tervezhet meg, alakíthat a saját stílusa szerint.

harley_davidson_nyilt_nap_2015_autoaddikt_005

Az új Harley-Davidson vasparipák megérkeztek és csak arra várnak, hogy a szenvedélyes motorosok kipróbálják őket, a verseny elkezdődött, nyereményjáték október 31-ig tart.

Jelentkezni itt lehet: https://testride.harley-davidson.com/hu_HU/

Hangzásélménnyel teljesedik ki a Peugeot i-Cockpit a Peugeot Fractal-ban

A 2010-ben az SR1 tanulmányban mutatta be a márka a Peugeot i-Cockpit vezetőhelyet, amely már több mint 1,8 millió ügyfél tetszését nyerte el 2012 óta, amikor a Peugeot kereskedelmi forgalomba hozta a 208 modellcsaládban. Az ergonómia tekintetében újító szellemű vezetőhely ösztönössé és még élvezetesebbé teszi a vezetést.

peugeot_fractal_2016_autoaddikt_001

A Peugeot Fractal elektromos városi kupé egy jövőbe mutató Peugeot i-Cocpkit tanulmány, amely eggyel több érzékszervünket kényezteti. Míg a magasra helyezett kijelző a szemnek nyújt különleges élményt, és a tapintás a kompakt kormány és az érintőképernyő kezelésében lelheti örömét, mostantól a fülnek is különleges élvezet lesz az autózás. Az információk hangérzékelésével tovább gazdagodik a vezetés élménye.

A Peugeot Fractal egyedülálló hangzásélményét, melyet Amon Tobin hangdizájner alakított ki, már akkor érzékeli a vezető, amikor okosórájáról kinyitja az autója ajtaját. Az elektromos kupé vezetése egyedülálló és érzékekben gazdag élményt nyújt.

A 8-as sorozat és a Peugeot i-Cockpit® egyidejű bevezetése új lökést adott a márkának. A Peugeot i-Cockpit® mára a márka autóinak egyedi védjegyévé vált. Ösztönössebbé és élményszerűbbé teszi a vezetést.

Maxime Picat,a Peugeot ügyvezető igazgatója

A Peugeot i-Cockpit® magával ragadja az ügyfeleket. A használat során a vezetés új örömét fedezik fel. A Peugeot Fractal új lehetőségeket aknáz ki a hangzás dimenziójának hozzáadásával, amellyel  élményszerűvé válnak a közlekedési információk és ezzel még örömtelibb lesz a vezetés.

Jérôme Micheron, a Peugeot stratégiai igazgatója

A Peugeot Fractal-ról dióhéjban

A Peugeot Fractal városi elektromos kupé a jövő Peugeot i-Cocpkit®-ját előrevetítő tanulmány, amely még erőteljesebben hat az érzékszerveinkre: a látás és a tapintás mellett immár a hallást is bevonja a vezetés élményébe, és páratlan élményt nyújt.

A StelLab[1], a PSA Peugeot Citroën csoport kutatórészlege létrehozott egy innovatív 9.1.2. hangrendszert, amely a csúcsminőségű 9.1 rendszert egészíti ki az üléstámlákba épített mélynyomókkal.

A 9.1.2 rendszer a hangalapú információközvetítéssel intuitívabb vezetést eredményez. A Peugeot i-Cockpit® újítását dinamikusabb hangzás és nagyszerű térhangzás jellemzi.

A Peugeot Fractal az első modell, melynek egyedi külső és belső hangzását egy hangdizájner, a brazil származású Amon Tobin bevonásával tervezték meg, aminek köszönhetően az autó a környezetével teljes összhangban suhan a városi utakon.

A Peugeot Fractal a HD holografikus kijelzésű digitális csempét egy 45 fokban döntött polikarbonát lappal kombinálja, amin a vezető tetszése szerint kezelheti a funkciókat. A döntött polikarbonát lapon háromdimenziós látvánnyal jelennek meg a kiegészítő információk.

A Peugeot Fractal valóságos ötletlaboratórium, amely új gyártási és tervezési eljárásokkal kísérletez. Az utastér felületének több mint 80 százaléka 3D nyomtatással készült. A hangelnyelő felületeket generatív tervezéssel hozták létre, amelynek során a dizájnerek elképzelése a legújabb tervezőprogramok tudásával párosul.

peugeot_fractal_2016_autoaddikt_003

Az első és hátsó futóműbe épített, 150kW / 204 LE összteljesítményű elektromos motorok energiaellátásáról 40 kWh-os lítium-ion akkumulátor gondoskodik. A jármű hatótávja vegyes használatban eléri a 450 km-t.

A hasmagasság mindig az adott terephez igazodik. Autópályán a 7 cm-re beállított legalacsonyabb állásban az aerodinamika ideális, amivel számottevően megnövelhető az autó hatótávja. Városban viszont akár 11 cm-re is emelhető, hogy könnyedén át tudjon haladni a fekvőrendőrökön vagy a parkolóházak szintemelkedésein.

Peugeot Fractal : városi elektromos kupé

A Peugeot Fractal könnyedén, a környezetével összhangot alkotva mozog a városban. A rendkívül kompakt, 3,81 m hosszú és 1,77 m széles karosszéria a legnagyobb biztonsággal cikázik a forgalomban. A manőverezést megkönnyítik az autó legszélesebb pontjaira szerelt 19 colos Tall&Narrow abroncsok; az első és hátsó túlnyúlás mindössze 0,52 m.

Természetes egyensúly jellemzi a Peugeot Fractal teljesen új felépítését, amely kihasználja az elektromos hajtáslánc alkalmazásából adódó előnyöket. Minden egyes elem helyét a maximális hatékonyság jegyében tervezték meg. Ennek megfelelően a lítium-ion akkumulátorok a középső alagútban kaptak helyet, az alacsonyabb súlypont és a legkedvezőbb tömegeloszlás érdekében. Az ötletesen elrejtett energiaforrások az első és hátsó futóműben elhelyezett két elektromos motort táplálják, amelyek egyenként 75kW / 102 LE maximális teljesítményt adnak le. Az elektromos hajtáslánc a jármű aerodinamikájára is jó hatással van. Az orr-részre a szokásosnál lényegesen kisebb légbeömlő nyílások kerültek, hiszen kevesebb levegő szükséges a motorok és az akkumulátorok hűtéséhez.

A városban közlekedés könnyedségét sugallják a Peugeot Fractal vonalai. A karosszériát letisztult, nyújtott, dinamikus vonalakkal rajzolták meg. Az ütős, fekete-fehér színkombináció még energikusabbá teszi a tanulmány megjelenését. Az lehúzható tető segítségével a kupét egy szempillantás alatt kabrióvá alakíthatjuk.

Hátul a diffúzor felett található fénydiódasor az akkumulátor indukciós töltéséről tájékoztat egy equalizerre emlékeztető látványelemmel. A LED-sor ezzel együtt kettős funkciójú, menet közben a hátsó lámpa szerepét tölti be. Elöl a LED-es fénycsík, amely a hűtőrács aljától indulva a fényszórók felett fut végig, nappali menetfényként szolgál.

A Peugeot Fractal természetes közege a város. Az elektromos motornak köszönhetően egyébként is rendkívül csendes autó a keskeny Tall&Narrow abroncsokon zaj nélkül suhan. A maximális akusztikai komfortot szolgálják a speciális keréktárcsák légterelőként funkcionáló V alakú küllői, amelyek minimálisra csökkentik a gördülési zajt. A visszhangmentes kamrák elvét követő küllőszerkezetben a légterelők átadják egymásnak a hanghullámokat, amelyek intenzitása, azaz hanghatása ezzel nagymértékben csökken. A speciális keréktárcsák hagyományos módszerrel nem állíthatók elő, csak 3D nyomtatással.

A Peugeot Fractal egyedi hangjelzéssel figyelmezteti a gyalogosokat és a kerékpárosokat az autó közeledtére, így nem fordulhat elő, hogy az a gyalogos, aki körülnézés nélkül szándékozik átkelni az úttesten, ne vegye észre a közeledő Peugeot Fractal-t.

A mindennapi használat megkönnyítésére a tanulmányt egy internetkapcsolattal rendelkező Samsung Gear S okosórával párosították, amely folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az akkumulátor töltöttségi állapotáról, a töltési folyamat előrehaladásáról, az utastér hőmérsékletéről, valamint a jármű GPS alapú helyzetmeghatározásáról. Az óra egyszerű megnyomására kinyílnak az ajtók, az utastér pedig a légkondicionáló és a hifirendszer egyéni paramétereinek beállításával « felkészül » az indulásra.

Peugeot i-Cockpit, felerősített érzékelés felsőfokon

A Peugeot i-Cockpit® az intuitív ergonómia és az egyedülálló hangulat ötvözésével páratlan élményt nyújt. Az anyagokat a koncerttermek és a hangstúdiók ihlették. Fekete tölgyfaborítást kaptak az ajtópanelek, a műszerfal és a kagylóülések. Az audio csatlakozásokat idéző réz betétek futják körbe az utasteret, az akusztikai komfortot a 3D nyomtatású hangelnyelő motívumok fokozzák. Az üléseket 3D textillel ötvözött fehér bőr borítja.

A vezetőülés kinesztetikus érzetet nyújt: a vezető minden pillanatban érzékeli a Peugeot Fractal viselkedését. Keze ösztönösen rátalál a kompakt kormányra, melynek mindkét küllőbe érintőpadot integráltak. A hüvelykujjal vezérelhető padokról kezelhetők a Peugeot Fractal főbb funkciói és berendezései.

A vezető előtt, szemmagasságban található a holografikus kijelzéssel ellátott digitális csempe, 45 fokos szögben döntött polikarbonát kijelzővel. A vezető tetszése szerint rendezheti el a nagyfelbontású, 12,3 colos felületen a számára legfontosabb funkciókat. A döntött polikarbonát kijelző 3D mélységhatással tükrözi vissza a 7,7 colos AMOLED képernyőn vetített kiegészítő információkat.

A kormány két oldalán, közvetlenül a vezető keze ügyében találhatók az ívekre helyezett billenőkapcsolók. A jobb oldali íven található az autó indítógombja is. A középkonzolba épített 7,7 colos AMOLED érintőképernyőn keresztül vezérelhető a Peugeot Fractal valamennyi funkciója, a hátsó utasok kényelmét pedig külön érintőképernyő szolgálja.

A Peugeot Fractal valóságos ötletlabor, amely bátran használja a 3D nyomtatást olyan formák esetében, amelyek semmilyen más technikával nem állíthatók elő. Az így létrehozott elemek alkotják az utastér felületének több mint 80 százalékát, és az új stílust nagyfokú funkcionalitással ötvözik. Az érintőpadokkal felszerelt kormányküllők észrevétlenül belesimulnak kormánykerékbe.

A több mint 15 négyzetméternyi hangelnyelő felület mintázatát generatív tervezéssel alakították ki. Napjaink számítógépeinek számítási teljesítménye lehetővé teszi az összes lehetséges forma és felépítés kialakítását egy adott darabra vonatkozóan. A generatív tervezés algoritmusok alkalmazásán keresztül jut el a legmegfelelőbb formákig, az ideális darabig. A Peugeot Fractal éppen csak a szükséges mennyiségű anyagot használja fel, és az akusztikai hatékonyságra is ügyel.

Ez az első tanulmány, amelyben kiemelt szerepet kap a hangzás. A Peugeot Fractal másik újítása, hogy az ONYX-ban bemutatott anyagokat egy B-szegmensbeli járműben alkalmazza. A 3D hatás és a generatív tervezés alkalmazása a végletekig fokozza a hatékonyságot.

Matthias Hossann, a Peugeot tanulmányautóinak felelőse

A hangra irányított figyelem : újabb lépés az ösztönösebb vezetés felé

A jövő Peugeot i-Cockpit vezetőhelyét megtestesítő tanulmány méltó helyet enged a hallásnak a látás és a tapintás mellett. Az ember ugyanis e három érzékszervére hagyatkozva tájékozódik a közlekedésben. A Peugeot Fractal a 9.1.2 hangrendszer és a hangdizájn alkalmazásával hoz áttörést.

Az autó egyre több információt nyújt a vezetőnek, és ez egyre nagyobb figyelmet követel a vezetőtől. A hangergonómia intenzívebbé teszi az egymásrahatást a Peugeot i-Cockpit® és a vezető között, és felszabadít a vizuális figyelem alól. A térhangzáson keresztül a vezető jobban érzékeli és megérti az információkat, kisebb erőfeszítés árán.

Vincent Roussarie,az Új hangzásélmény szakértője a PSA Tudományos Igazgatóságán

A fantasztikus hangélményről a csoport kutatórészlege, a StelLab által létrehozott 9.1.2 hangrendszer és a hozzá tartozó program gondoskodik. A hangélmény az ülések háttámlájába beépített mélyhangszórókkal válik egyedülállóvá. Az egyéb fedélzeti funkciók is speciális hangzást kaptak, az irányjelzéstől a motorindításon át a vészvillogókig. A navigációs utasítások mintha messze a kocsi elől hangoznának el, majd ahogy közeledünk a soron következő fordulópontig, egyre közelebb sodródik a hang, miközben arra az oldalra tolódik, amerre majd fordulnunk kell. Amikor az útkereszteződéshez ér az autó, az utasítás közvetlenül a vezető mellett szólal meg és figyelmezteti, ha irányt kell váltania.

A térhangzás másik nagyszerű tulajdonsága, hogy az autó alakjához és haladási sebességéhez igazodik. A StelLab által kialakított hangrendszer automatikusan módosítja az akusztikát abban az esetben is, ha a Peugeot Fractal kupé kabrióvá alakul.

A rendszerben rejlő lehetőségek maximális kiaknázása érdekében a 9.1.2 hangrendszer a következő egységekből áll: egy 9.1 rendszerből, amely elöl három középmagassugárzót, két magassugárzót, két mélysugárzót és egy mélynyomót, míg hátul két középsugárzót, két magassugárzót és egy mélysugárzót foglal magában, valamint az üléstámlákba épített kiegészítő mélynyomókból. A hangzáshűség érdekében a FOCAL, a csúcskategóriás hifiberendezések gyártásának elismert francia specialistája lenrostból készítette a hangszórók membránját.

peugeot_fractal_2016_autoaddikt_002

A Peugeot Fractal az első autó a világon, amely az üléstámlákba épített kétcsatornás mélynyomót kínál. Ez a forradalmi újítás magyarázza a 9.1.2. hangrendszer kódjának végén a kettes számot.

Az amerikai start up cég, a SUBPAC által kifejlesztett mélynyomó az érzékelés új élményét nyújtja. A basszushangok nem a levegőben, hanem szilárd közegben terjednek, ezáltal a hanghullámok közvetlenül az emberi testen keresztül jutnak a belső fülbe, így az ülések utasai egyénileg élvezhetik a mély hangok felcsendülésének magával ragadó élményét, anélkül, hogy ez a környezetüket zavarná.

A Peugeot Fractal akusztikai dimenziójának részeként külön hangélményeket alakítottak ki az elektromos hajtáslánc számára, amelyet egy világ választ el a szívómotorokhoz kapcsolódó fogalmainktól. A márka a brazil hangdizájnert, Amon Tobint bízta meg ezzel a feladattal. A külső hangjelzések megkomponálásánál fő szempont volt, hogy a tanulmány tökéletesen illeszkedjen a városi környezethez, és figyelmeztesse az amúgy csendesen suhanó autó közeledtére a gyalogosokat és a kerékpárosokat. A tanulmány külső hangjelzéseit úgy alakították ki, hogy a tanulmány a többi közlekedővel összhangban legyen: a gyalogosokat és a kerékpárosokat különböző hangjelzés figyelmezteti az autó közeledtére attól függően, hogy az gyorsít, lassít vagy egyenletes sebességgel halad.

Az utastérben a márka sajátossága az egyedi tervezésű audio rendszerben nyilvánul meg, amely « hangot ad » a gyújtáskapcsolásnak, az irányjelzőknek és a vészvillogónak, a világításnak és a különböző navigációs funkcióknak.

A Peugeot Fractal a kifejezés új területein kísérletező művészek találkozásának gyümölcse. Többféle inspirációt vegyítettünk a dizájnerek bevonásával. A stílust a hang határozza meg, az én alkotásomat a Peugeot Fractal vonalai és anyagai ihlették.

Amon Tobin, zeneművész, hangdizájner

Amon Tobi akusztikai alkotása egyértelműen megmutatja, hogy egy kifinomult audio rendszer nagymértékben növeli a vezetés örömét. A Peugeot Fractal a hangdizájner és a Peugeot formatervezői csapata közötti párbeszéd egyedülálló eredménye.

Hatékony elektromos hajtáslánc

Az elektromos hajtáslánc nemcsak az aerodinamika tekintetében hoz újítást a szegmensbe. A Peugeot Fractal felépítésének egyensúlyát biztosítja, hogy a lítium-ion akkumulátort a középalagútba építették be. Ez kiegyensúlyozott súlyelosztást és alacsonyabb súlypontot eredményezett.

Az első és hátsó futóműbe épített két, egyenként 75kW / 102 LE teljesítményű elektromos motor táplálásáról 40 kWh teljesítményű akkumulátor gondoskodik, amely vegyes ciklusban akár 450 km hatótávot biztosít a tanulmánynak.

A rendszer mindig a vezetési körülményekhez igazítja a teljesítményt. A 150kW / 204 LE a tapadás függvényében oszlik el a nagyobb vonóerő és a hatékony energia-visszanyerés érdekében. A mindenkori optimális tapadás érdekében a négy kereket meghajtó két villanymotor különböző teljesítményt adhat le. Amikor az autó 0-ról 100 km/órára gyorsít, először a hátsó kerekeket meghajtó villanymotor lép működésbe, ami fokozatosan kiegészül az első kerekeket meghajtó villanymotor teljesítményével a tapadás és a gyorsítás függvényében.

A városi használat hatékonysága és a nagy sebesség megtartása érdekében az elektromos hajtás mind a négy kereket hajthatja. Az automatikusan vagy a vezető által beállított pneumatikus rugókkal 7 és 11 cm között változtatható a Peugeot Fractal hasmagassága. Országúton vagy autópályán a legalacsonyabb hasmagassággal haladva legjobb az aerodinamika, amivel a hatótáv számottevően növelhető. Városban a legmagasabb állásban nehézség nélkül jut át a fekvőrendőrökön és könnyűszerrel hajt be a parkolókba.

A mindössze 1000 kg önsúlynak köszönhetően a Peugeot Fractal 6,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára az innovatív hangzáskörnyezetben, és 28,8 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 1000 métert megtegyen.

A Peugeot Fractal a jövő Peugeot i-Cockpit® vezetőhelyét vetíti előre, amelyben még ösztönösebb, még örömtelibb lesz a vezetés. A szem gyönyörködtetése és a tapintás kellemessége után most az egyedi hangzáson keresztül az auditív érzék bevonásával nyújt a városi elektromos kupé-tanulmány még felfokozottabb élményt.

[1] A 2010-ben létrehozott StelLab (Science Technologies Exploratory Lean Laboratory) egy tudományos együttműködési irányító szervezet, amely a PSA Peugeot Citroën és a világ számos egyetemének (Franciaország, Svájc, Lengyelország, Spanyolország, Brazília, Egyesült Államok, Kína) szakembergárdáit tömöríti egybe. Küldetése, hogy új műszaki megoldásokat és innovációkat fejlesszen ki a jövő autója számára.

Bemutatjuk az új BMW M6 Coupé Competition Edition-t

A Competition Edition névre keresztelt exkluzív felszereltségi csomagot kizárólag a legerősebb BMW M6 Coupé-khoz rendelhetik meg a márka ügyfelei. A Competition Package letaglózó, 600 lóerős teljesítményét egyedülálló fényezés és megannyi szénszálas kiegészítő nyomatékosítja.

bmw_m6_coupe_competition_edition_autoaddikt

A BMW M GmbH a nagyközönség előtt szeptember 19-27. között nyitva álló 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be a vadonatúj BMW M6 Coupé Competition Edition modellt, amely minden korábbinál magasabb szintre emeli eme nagyteljesítményű sportkupé egyedi megjelenését. Az exkluzív fényezéseknek, a szénszálból készült kiegészítőknek, a kontrasztos öltésekkel varrott bőrözéseknek és egy sor rendkívüli részletnek köszönhetően a Competition Edition névre keresztelt felszereltségi csomag páratlanul egyedülálló személyre szabhatósági opciókat kínál, kizárólag a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M6 Coupé modellekhez. A Competition Package teljesítménynövelő csomag 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítményt és 700 Nm csúcs forgatónyomatékot présel ki az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorból, amely az opcionálisan elérhető M Driver’s Package kiegészítő csomaggal egészen 305 km/órás végsebességig gyorsítja fel a BMW M6 Coupé-t (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 9,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 231 gramm / km; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függhetnek).

A Competition Edition kivitel kétféle külső fényezéssel rendelhető meg: a káprázatos Alpine White alpesi fehér és a ragyogó Austin Yellow aranysárga-metál színben. Az Alpine White alpesi fehér fényezéshez látványos, BMW M-színekben pompázó versenycsíkokat is kínál a gyártó, amely a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatkozó BMW M6 GT3 versenyautó színösszeállítását és motívumait idézi. Mindkét fényezéssel vonzó kontrasztot alkotnak a 343 M kódjelű, duplaküllős M könnyűfém keréktárcsák, amelyek 20 collos méretben, matt feketére fényezve hangsúlyozzák tovább a Competition Edition kiemelkedően atletikus vonásait. A különleges kivitel erőtől duzzadó énjét mindemellett olyan apró kiegészítők is alátámasztják, mint a feketére krómozott hűtőrács-keret és lamellák, ajtókilincsek és oldalsó kopoltyúk, vagy a szénszálas visszapillantó-házak. Az ugyancsak szénszálból készült hátsó légterelő szárny és diffúzor a légellenállás csökkentését és a leszorítóerő növelését szolgálja.

Az utastérben a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitja emeli a modell sportos kisugárzását, fekete színben, az Alpine White alpesi fehér külső fényezés esetén opál fehér, az Austin Yellow aranysárga metál külső fényezés esetén pedig citromsárga kontrasztos varrással. A Competition Edition kivitelt „M6 Competition” felirat nyomatékosítja a küszöbökön, az oldalsó kopoltyúkon és a pohártartó fedelén is, miközben a verseny hangulatot a szénszálas váltókar, illetve műszerfal- és középkonzol-betétek fokozzák. Az egyszerre elegáns és sportos, szintén szénszálas M sportkormányt finom Alcantara huzattal vonták be.

A Competition Edition felszereltségi csomag része a multifunkciós vezető- és utasülés, valamint a BMW Head-Up kijelző is. A szédületes hangélményt a Harman Kardon surround rendszer és a Bang & Olufsen csúcskategóriás, kifejezetten a BMW M6 Coupé akusztikájára megtervezett hangrendszere garantálja, utóbbi nem kevesebb, mint 16 hangszóróval és 1200 Watt teljesítménnyel.

A Competition Edition felszereltségi csomag már rendelhető a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M6 Coupé modellekhez, 17 700 eurós induló ártól.

BMW M6 Coupé Competition Edition specifikációk

BMW M6 Coupé
Competition Edition
Karosszéria
Ajtók száma / üléshelyek 2/4
Hosszúság / szélesség / magasság (üresen) mm 4898 / 1899 / 1375
Tengelytáv mm 2851
Nyomtáv elöl / hátul mm 1631 / 1612
Szabadmagasság mm 109
Fordulókör-átmérő m 12,1
Üzemanyagtartály térfogata kb. l 80
Hűtőrendszer fűtéssel l 18,5
Motorolaj 1) l 8,5
Saját tömeg (DIN/EU) kg 1850 / 1925
Terhelhetőség (DIN) kg 500
Megengedett legnagyobb össztömeg kg 2350
Megengedett legnagyobb tengelyterhelés elöl / hátul kg 1180 / 1220
Vontatható tömeg, kg — / —
fékezett (12%) / fék nélküli
Megengedett tetőterhelés / megeng. függ. vonóhorog-terhelés kg — / —
Csomagtér térfogata l 460
Légellenállás cd  x A 0,32 x 2,29
Motor
Építési mód / hengerszám / szelepszám hengerenként V / 8 / 4
Motortechnika BMW M TwinPower Turbo technológia változó belépőgeometriájú, kettős leömlésű (Twin Scroll) biturbo feltöltéssel, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezés, dupla VANOS vezérműtengely-állítás, VALVETRONIC változó szelepvezérlés
Összlökettérfogat cm³ 4395
Löket/furat mm 88,3 / 89,0
Sűrítési arány :1 10
Üzemanyag RON 95 – 98
Max. teljesítmény kW / LE 441 / 600
fordulatszámnál min-1 6250
Max. forgatónyomaték Nm 700 / 516
fordulatszámnál min-1 1500 – 6000
Elektromos rendszer
Akkumulátor / beépítés Ah / – 105 / csomagtér
Generátor A / W 209 / 2926
Menetdinamika és biztonság
Első kerékfelfüggesztés Kettős ágyazású lengőkar, rugóstag, M-specifikus elasztokinematikai hangolással, kis negatív kormánylegördülési sugár, fékezéskor bólintómozgás-kiegyenlítés
Hátsó kerékfelfüggesztés Integral V térbeli konstrukció M-specifikus elasztokinematikai hangolással, fékezéskor bólintómozgás-, gyorsításkor hátradőlés-kiegyenlítés, légrugózás automatikus szintszabályzással
Fékek elöl Belső szellőzésű tárcsafékek hatdugattyús, rögzített úszónyereggel
Fékek hátul Belső szellőzésű tárcsafékek egydugattyús úszónyereggel
Menetstabilizáló rendszerek Szériakivitelben: Dinamikus Menetstabilizáló (DSC) Blokkolásgátlóval (ABS), Automata Menetstabilizálóval (ASC) és M Dynamic Mode funkcióval, Kanyarodás közbeni fékerő-szabályzás (CBC), fékrásegítő (DBC), a féktárcsák rendszeres szárazra fékezése (Dry Braking), Féknyomás-kiegyenlítés (Fading Compensation), Emelkedő-asszisztens (Start-Off Assistant), M Dinamikus Csillapítás-szabályzás, Aktív M Differenciálmű, Integrált Futómű-menedzsment hálózat (ICM)
Biztonsági felszereltség Szériakivitelben: vezető- és utasoldali első légzsák, első oldallégzsákok, elöl és hátul fejlégzsákok (Coupé és Gran Coupé esetében), ütközésre aktiválódó biztonsági fejtámlák elöl, minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági öv elöl erőhatárolóval és előfeszítővel, ütközés-érzékelők, gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezés
Kormányberendezés Hidraulikus fogasléces szervokormány M-specifikus Servotronic funkcióval
Kormánymű összáttétele :1 12,7
Gumiabroncsok elöl / hátul 265/35 ZR20 99Y / 295/30 ZR20 101Y
Keréktárcsák elöl / hátul 9,5J x 20 könnyűfém / 10,5J x 20 könnyűfém
Sebességváltó
Sebességváltó típusa Hétsebességes M duplakuplungos automataváltó Drivelogic-kal
Fokozatok áttételei I :1 4,806
II :1 2,593
III :1 1,701
IV :1 1,277
V :1 1
VI :1 0,844
VII :1 0,671
R :1 4,172
Végáttétel :1 3,154
Menetteljesítmény
Teljesítmény-tömeg arány (DIN) kg / kW 4,2
Literteljesítmény kW / l 100,3
Gyorsulás 0–100 km/h s 3,9
5. fokozatban 80–120 km/h s 4,4
Végsebesség km / h 250 (305) 2)
BMW EfficientDynamics
BMW EfficientDynamics műszaki megoldások szériafelszerelésként Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az Automatikus motorleállítás és –indítás rendszere (Automatic Start/Stop function), intelligens könnyűszerkezetes járműépítés, igény szerinti szabályzású segédberendezések, csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsok
Üzemanyag-fogyasztás 3) (EU-ciklus)
Széria gumiabroncsokkal:
város l / 100 km 13,9
városon kívül l / 100 km 7,6
kombinált l / 100 km 9,9
Károsanyag-kibocsátás g / km 231
Emissziós besorolás EU6

Márquez és Barreda az elsők között próbálhatta ki az új Honda Africa Twint

A HRC Dakar csapat pilótája Joan Barreda és a kétszeres MotoGP-bajnok Marc Márquez is az elsők között próbálhatta ki élesben a Honda új kalandmotorját, a CRF1000L Africa Twint.

A világklasszis versenyzők Spanyolországban vették kezelésbe a visszatérő legendát, közös motorozásukról pedig több kisfilm is készült.

Kihasználva a lehetőséget, a lábbal kapcsolható és duplakuplungos automatikus váltóval (DCT) felszerelt kivitelt egyaránt próbára tették, s miként a felvételeken látszik, bizony igen jól érezték magukat.

A Volvo XC90 a legbiztonságosabb autó – IIHS minősítés: Top Safety Pick+

A Volvo XC90 minden vizsgálati típusban (ütközésvédelem és balesetmegelőzés) maximális pontszámot ért el, megelőző és a passzív biztonsági teljesítménye egyaránt kimagasló volt.

volvo_xc90_menetproba_2015_autoaddikt_017

Az XC90 szintén maximális eredménnyel zárta a közelmúltban az Euro NCAP vizsgálatát, amely még inkább megerősíti, hogy az XC90 a jelenleg kapható egyik legbiztonságosabb gépkocsi a világon.

„Az IIHS független tesztjén elért eredmények újfent rávilágítottak azokra a kivételes erőfeszítésekre, amelyekkel a Volvo Cars munkatársai autóik biztonságát vadonatúj szintre kívánják emelni. Az ultra nagy szakítószilárdságú acélból készült biztonsági utascella, a szabadalmaztatott orrszerkezet, a fejlett biztonságiöv- és légzsák-rendszerek, valamint az alapfelszerelésként kínált autonóm vészfékezési rendszer, a City Safety együttesen utolérhetetlen védelmi színvonalat biztosítanak.” – mondta Cecilia Larsson, a Volvo Cars göteborgi biztonsági központjának igazgatója.

Alapfelszerelés a biztonság

Az IIHS ütközésvédelmi vizsgálati kategóriájába olyan tesztek tartoznak bele, mind a kis és részleges átfedéses ütköztetés, az oldalirányú ütközés, a tetőszerkezet stabilitását mérő vizsgálat, vagy a fejtámlák és ülések utasvédelmi kompetenciáját ellenőrző tesztek. A Volvo mindezen teszteken maximális pontszámot ért el, míg a frontális ütközések elkerülése terén teljesítményét kiemelkedőnek ítélték meg, hála a minden új Volvo gépkocsinál az alapfelszerelés részét képező City Safety technológiának. A frontális ütközésvédelem ‘kiemelkedő’ besorolásának köszönhetően az új XC90 alapkivitelű változata a legelsők között szerezhette meg az IIHS 2015. évi ‘Top Safety Pick+’ (Legbiztonságosabb autó +) ajánlását.

volvo_xc90_menetproba_2015_autoaddikt_020

„A Volvo változatlanul arra törekszik, hogy jövőképét megvalósítva 2020-ra nullára csökkentse az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő személyek számát. A Volvo Cars munkatársai számára meghatározó jelentőséggel bír, hogy a valós biztonsági problémákra valós válaszokat találjanak. A közelmúltban végzett kutatások fényesen igazolták autonóm vészfékezési rendszerünk hatékonyságát. Maximális pontszámot értünk el minden olyan független biztonsági vizsgálaton, amelyen részt vettünk. Kétség sem férhet hozzá, hogy az XC90 új mércét állított fel az autóipari biztonság terén.” – mondta Cecilia Larsson.

A Volvo Cars a legkülönfélébb (észak-amerikai, svéd és házon belüli) forrásokból származó, valós baleseteken és biztosítási statisztikákon alapuló adatokat felhasználva fejleszti ki és tökéletesíti számos biztonsági újítását.

volvo_xc90_menetproba_2015_autoaddikt_010

A City Safety a svéd vállalat fejlett ütközés-elkerülő funkcióinak átfogó elnevezése. A szélvédőnél elhelyezett, fejlett radar és kamera alapú érzékelő technológiát alkalmazó City Safety rendszer fejlett, járművek közötti ütközést megelőző funkcióval bír, és a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes a közlekedés egyéb, védtelen résztvevőit – gyalogosokat vagy kerékpárosokat – is megvédeni.

[TESZT] BMW 220d xDrive Gran Tourer – 7 üléses családi megoldás

Megszokhattuk már, hogy a BMW háza táján mindig alakul valami újszerű, már-már formabontónak tekinthető történés. Elég arra összpontosítanunk, amikor is bejelentésre került a downsizing szellemiségében fogant négy- illetve háromhengeres motorcsalád, valamint az elsőkerékhajtás – utóbbi konkrétan a kettes szériánál.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_001

Az is bizonyos, hogy a BMW nagy fába vágta akkor a fejszéjét, amikor arra az elhatározásra jutott, hogy a szabadidő-szegmens irányát is illenék becélozni, mondván, az egyik legfőbb konkurens már bizony jóval előbbre jár – ekkor került véglegesítésre a koncepció, melynek folyományaként megszületett többek közt a hasábjainkon is már korábban bemutatott BMW 2-es Active Tourer modell.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_005

Nyilvánvaló, hogy az alapvető tulajdonságokkal felvértezett Active Tourer nem tudta száz százalékosan teljesíteni azt a normatívát, amellyel igazándiból (nagy) családos megoldássá válhatott volna. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem remek autó a BMW 2-es Active Tourer-je, mindösszesen tovább járatható a csúcsra a praktikum, a pakolhatóság, a helykihasználás. Kiegészítő megoldás tehát: legyen a márkának Gran Tourer-je a szériában.

A több jelen esetben nem kevesebb

Lett is, jött is szerkesztőségünkhöz tesztre, méghozzá egy BMW 220d xDrive Gran Tourer személyében. Már első blikkre szimpatikus arculatát mutatta az autó, köszönhetően az ismét az importőr korrekt tesztautó-konfigurálásának, mely első ízben a tetszetős színárnyalat-választásnak volt betudható, nem beszélve az egyébként vaskos árcédulával bíró felextrázás mikéntjének is.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_003Nincs olyan érzetünk, ha vizsgáljuk a BMW 220d xDrive Gran Tourer formavilágát, hogy bármit is elnagyoltak volna a tervezők, sőt, az sem ötlik fel a leghangsúlyosabb rész – jelen esetben a far – körbejárásánál, hogy holmi kontármunkával toldották volna oda azt a hosszt kiegészítő pluszt, melynek következtében választhatunk tekintélyes méretű csomagtér, vagy plusz 2 ülés felhajtása mellett.

Természetesen a BMW 220d xDrive Gran Tourer hordoz minden olyan, jelenlegi BMW-portfólióra jellemző külső és belső tulajdonságot, amely meghatározó és mutatja a márkaarculat minden atomi részét, a front egyenként 12 lamellával felvértezett veséi, valamint a morcos tekintetet felvonultató duplalámpás fényforrások is elmaradhatatlanok. Már itt jól érződik az 1800 milliméteres szélesség, tehát a kaszni befogadóképessége sem kérdőjelezhető meg; ez nyilván az oldalnézet 4556 millimétere is alátámasztja, nem beszélve a 2780 milliméteres tengelytávolságról.

Le sem tagadhatná

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_002Hosszított karosszériának megfelelően az oldalajtók méretezése is illik arányaiban a megjelenéshez, hátrafelé, inkább a tető felé ívelő övvonalakkal, nagy üvegfelületekkel, a C oszlop előtt még kis kémlelőablakkal virít a BMW 220d xDrive Gran Tourer – minden megalapozott tehát a komfortos, akár hosszabb távra húzott utazásokhoz, természetesen családi megközelítéssel.

Mi kellhet még? Egyértelműen a tágas, variálható csomagtér, melynek hatalmas záróajtaja könnyedén nyitható és zárható, alaphangon 5 ülés használata mellett 645 literes helyet biztosít. A praktikusság már itt kezdődik, hiszen számtalan olyan rekesz, mélyedés található itt, amelyek jelentősen megkönnyítik a használatot, célratörően, jól irányzottan.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_010

Egyértelmű, hogy a BMW 220d xDrive Gran Tourer enteriőrje is a szabadiőautózás szellemiségében került kialakításra. Ugyan a konfiguráció – mint ahogyan már feljebb is említettük – elragadó volt ismét, nem biztos, hogy gyakorlatban is jó szolgálatot tesz a teljes Dakota perforált bőrbelső, főként, ha gyerkőcök is színesítik a csapatot egy-egy kirándulás alkalmával.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_011

A felület magától értetődően szennyeződésre hajlamos, főként, ha világosabb árnyalattal találkozunk, viszont a prémium-érzet egyik alap meghatározója ez, így nehéz lenne lemondanunk róla. Győzzön a racionalitás és a szépérzék, de az tény, hogy nem egyszerű a választás.

Minőség: így kell egy családi autóban is. Reprezentáljunk pluszban

Bársonyos, kellemes tapintású anyagok, kitűnően eldolgozott felületek jellemzik a BMW 220d xDrive Gran Tourer utaskabinjának tálalását, így egyből számottevő prémiumhatás érkezik.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_006Minden a megszokott, legalábbis annak, aki a BMW modelljeit behatóbban ismeri: a műszeregység elrendezése, a kissé sofőrirányba befordított középkonzol (itt is takálunk az infotainment és a keringetésért felelős panel közt tárolórekeszt), valamint a 8 sebességes automataváltó és a körülötte lévő kialakítás (funkció választó tárcsa, kézifék működtető gomb) mind a helyükön vannak. Ergonómia tekintetében sincs ok a panaszra, minden kézre esik, jól elérhető, működtethető. Nem is érdemes ragozni, közhely lenne csak, főként egy BMW modell esetében.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_007

Az első sofőr- és utasülések jól testre szabhatóak, gerinctámasz és combtámasz is szerepelt a felhozatalban. A szélesség és hossz egyaránt megfelelőek, a legkülönbözőbb testalkatokhoz is jól idomulnak az ülőpadok és háttámlák, kifejezetten hosszabb távokra tervezve, optimális kényelemmel.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_012A hátsó hármas üléssor jól variálható, egyenként is állítható, mindegyik rendelkezik ISOFIX kiegészítéssel is, úgyhogy a sokoldalúság ismét kap egy piros pontot. Mindhárom, egymástól jól elkülönülő szék sínen mozgatható, így alapállásban a csomagtér mérete bővíthető, vagy épp csökkenthető, 7 ülés esetében viszont a láb- és térdterekkel lehet variálni. Hátra, a harmadik sorba a régi recept szerint két fő épphogy befér, kiváltképp, ha felnőtt, átlagos testalkattal bíró egyénekkel tervezünk – ideális ez a kettes férőhely inkább gyerekek számára, figyelembe véve a korlátozott láb, térd és fejteret. Ráadásként jöjjön a szűkössé váló csomagtartó: 7 személlyel minimális pakolhatóságra kell számítanunk, ahogyan az lenni szokott.

Minden, mi szemnek s szájnak ingere

Rengeteg hasznos vezetés- és biztonságtechnikai asszisztenssel lett felszerelve a teszten nálunk járt BMW 220d xDrive Gran Tourer.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_018

Sávtartásra figyelmeztető asszisztencia, adaptív tempomat, head-up display táblafelismerővel, valamint a navigáció alapopciói kivetítésével, forgalomfigyelő rendszer egyaránt megtalálható volt, igaz, mindennek, és az egyéb felszereltség kiegészítőknek masszív árazást kanyarít az importőr – a tesztautó ugyanis közel 18 millió forintot kóstált. Igaz, a belépő szint árazása 11.2 millió forinttól indul, tehát viszonylag széles skálán mozoghatnak elképzeléseink az árkalkulátor használatánál.

Bizonyított, most is azt tette: kevés a kompromisszum

Soros elrendezésű, 4 hengeres gázolajos aggregátot kapott a BMW 220d xDrive Gran Tourer – a 20d motort több ízben bemutattuk már olvasóinknak különböző BMW modellekben.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_020

A turbótöltött, 2 literes egység 190 lóerő leadására képes kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon, 400 Newtonméteres forgatónyomaték csúcsát pedig 1750-nél éri el. A hajtásláncba iktatott 8 fokozattal rendelkező automataváltó remekül teljesít, a fel- és visszaváltások szigorúan mindig időben érkeznek, pontosan akkor, amikor elvárnánk, nincsenek idegesítő felpörgések, kicsapongó karakterisztika. Ennek megfelelően a sebességfokozatok minden esetben jól kiautózhatók, ötödiktől felfelé a takarékosság a fő szempont, főként, ha ECO PRO-ba állítjuk a profilválasztót.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_015

Így akár 5 literes átlagfogyasztást is kaphatunk városi-elővárosi-autópálya-országút szakaszokon, lebontva ez városban 6.1 litert, országúton 4.4 litert jelent 100 kilométerre átlagolva méréseink szerint.

bmw_220d_xdrivegran_tourer_teszt_autoaddikt_019A BMW 220d xDrive Gran Tourer magasabb sebességnél kissé zajos futóműve azzal együtt, hogy próbál viszonylag lágy maradni szélsőségesebb útviszonyok közt, inkább a pattogósabb, keményebb arculat a jellemző. Autópályán, országúton kisimul teljesen, viszont a magasabb BMW kategóriák által prezentált utaskabinban tapasztalható csend jelen esetben csak mérsékelten van jelen.

Érdemes tehát elgondolkodnunk azon, hogy beruházzunk-e egy BMW 2-es Gran Tourer-re; a BMW 220d xDrive Gran Tourer kifejezetten jó választás lehet összkerékhajtásával, a szeretett 20d erőforrással, valamint7 ülésével (ami inkább 5+2). Ne feledjük, jelenleg ez az egyetlen olyan BMW modell, amely 7 ülésessé alakítható.

A cikkben szereplő modell árazása az összes extrával együtt könnyedén elérte a 17 millió forintos határt, ugyanakkor a belépő szintet jelentő 216i már eélvihető 7 730 000 forintos bruttó listaáron.

2015 BMW 220d xDrive Gran Tourer specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4556 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1608 mm

Tengelytáv: 2780 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1540 kg

Megengedett össztömeg: 2210 kg

Csomagtartó mérete: 645 liter, bővíthető 1905 literig

Üzemanyagtartály mérete: 61 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 218 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.6 s (gyári), 7.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.5 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 128 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Volkswagen-találkozó 2015: változatos programok, rengeteg VW modell, hazai premierek

Tegnap igazi Volkswagen ünnepet tartott a magyarországi importőr a Hungaroringen: a szeptember 19-i, hétvégi Volkswagen-találkozón a márka szinte mindegyik típusa képviseltette magát.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_015

Rengeteg különlegesség és izgalmas programok várták az érdeklődőket, valamint idén is megvásárolható volt az a százforintos tombola, amely révén a szerencsés nyertes ezúttal egy Volkswagen Golf IV Cabriolet modellt vihetett haza.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_009

Eljött tehát az a hétvége, amit (nem csak) minden Volkswagen rajongó vár: Golf, Transporter, Bogár, Passat, Scirocco, Corrado, Polo, Jetta, Bora és Vento – mára már ez a tíz típus tartott összejövetelt szombaton a Hungaroringen, a Volkswagen-találkozó keretein belül.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_010

A Hungaroring különböző területein a feljebb felsorolt típusok külön-külön kiállítva voltak megtekinthetőek; a központi paddockban parkoló Golfokat ezúttal is egy 12 főből álló szakmai zsűri választotta ki. Egyébként a paddock egyik boxában pedig a wolfsburgi gyárból érkező újdonság, a Volkswagen Golf R400 volt megtekinthető a közönség számára.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_006

Idén is volt Hippifalu. A Volkswagen Transporterrel és Bogárral érkezők itt, a külön erre a célra kialakított Hippifaluban randevúztak, s a szervezők elmondása szerint itt igazi flower-power hangulat szárnyalt – mi is így éreztük, amikor körbejártuk a sajtótájékoztató után – volt még hippi dj, esti-éjszakai tábortűz, valamint bográcsozás is színesítette a programot.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_007

Jött kuriózum is, egyenesen Wolfsburgból: a gyári vendég ezúttal a szervezőknek köszönhetően a Volkswagen T1-es generáció Westfalia kempingautója volt, körbejárhatóan, megtekinthetően (belülről is). Miután a rendezvény véget ért, 18 órától megnyíltak a falu kapui, s a bevállalósabbak típustól függetlenül akár itt is tölthették az éjszakájukat sátorban, vagy akár saját autójuk enteriőrjében.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_017

Volt hatalmas programkavalkád napközben: rengeteg lehetőség közül válogathattak az érdeklődők. A Continental jóvoltából például fejleszthették a kíváncsibbak vezetési technikájukat, Volkswagen Amarok és Touareg modellekben, de Tiguanok volánja mögött off-roadozhattak a nagyközönség számára alapvetően ismeretlen, a Hungaroring területén található 30 hektáros erdő hegy-völgyes útjain.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_002

Ugyanakkor szintén ez a szakasz volt bejárható utasként is a Forest taxikkal, két T3 Syncro vitte a vendégeket a nehéz terepen. Különleges élményt tartogatott a Volkswagen Driving Experience szereplése is – a gyári csapat pilótája a nap folyamán kétszer is bemutatót tartott a versenypálya célegyenesében, napközben pedig 2 másik kollégájának segítségével 2 Passat modellen volt tesztelhető az Év Autójának is megválasztott gépkocsi számos asszisztensrendszere.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_003

4 újdonság is leleplezésre került a nap folyamán, vagy inkább az első felében: itt mutatkozott be az új hibrid Volkswagen Passat GTE, a Touran, a Transporter és a Caddy legújabb példánya is.

Ami konkrét újdonság volt az idei Volkswagen-találkozón, az a Das WeltAuto és Használtautó.hu által szervezett használtautó piac, mely keretein belül eladó VW modellek közül lehetett válogatni a helyszínen.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_013

Ne gondoljuk, hogy csak az erősebbik nem találhatta meg számításait az idei, 2015-ös Volkswagen-találkozón: a hölgyekre, illetve a gyerekekre is gondoltak a szervezők. Bőrdiagnosztika, ápolási tanácsok, smink-igazítás, tanácsadás, masszázs, kézápolás várta a nőket, a gyerekek egész nap színezhettek, rajzolhattak, festhettek, és emellett több gyártó vadonatúj játékával is megismerkedhettek.

volkswagen_talalkozo_2015_autoaddikt_012

A korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is egy gyönyörű Volkswagen Golfot vihetett haza a százforintos tombola nyertese – a fődíj egy 1999-es 1.6 Trendline Golf Cabriolet került kisorsolásra.

Néhány szóban a nyereményautóról

Az első tulajdonos még a Porsche Inter Auto Kft. egyik budapesti telephelyén vásárolta az 1.6-os motorral szerelt, Trendline felszereltségű kabriót, mely többször visszakerült a Porsche Hungaria hálózatának rendszerébe. Néhány évnyi használat után a nagykanizsai Das WeltAuto kínálatában tűnt fel a gépkocsi, amit akkor egy fogorvos vásárolt meg. A doktor második autóként használta a zöld színű járművet, és rendszeresen karbantartotta szeretett vászontetős négykerekűjét. A Golf később ismét ebbe a kereskedésbe került vissza, s innen már egyenes út vezetett a Das WeltAuto XIII. kerületi központjába, ahol a Das WeltAuto a Porsche Hungaria Parts Center és a Porsche Inter Auto segítségével felújította azt. Eredeti Volkswagen Classic Parts alkatrészek beépítésével (melyek szinte hiánytalanul hozzáférhetők a rég nem gyártott típushoz) cserélték a szükséges kopó alkatrészeket, az autó egy alapos nagyszervizt kapott, és kijavították a fényezés hibáit.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Continental: a jövő autóülése kényelmes, biztonságos, memorizál és masszíroz

A sofőrök és utasok leginkább az ülésen keresztül érintkeznek a járművel, ezért meghatározó szerepet játszanak abban, hogy miként ítéli meg a felhasználó az autót. A kifinomult elektronikus és pneumatikus rendszereknek köszönhetően a mai modern autóülések a kényelmi és biztonsági funkciók széles skáláját nyújtják.

continental_ulesrendszer_2016_frankfurt_autoaddikt

Ezek közül egyre több funkció válik nem csak a prémium kategóriás, hanem a gazdaságosabb osztályokba tartozó autók alaptartozékává. A jövőben az autók egy embert és gépet összekapcsoló univerzális felületen keresztül kommunikálnak majd a sofőrökkel a kulcsfontosságú információk átadása érdekében. A frankfurti Nemzetközi Autó Kiállításon (IAA) a nemzetközi autóipari beszállító Continental bemutatja, hogy hol tartanak a mai modern autóülés technológiák.

„A Continental kiemelt célja, hogy a vezetést biztonságosabbá és kényelmesebbé tegye. Ehhez az autóülések már most jelentősen hozzájárulnak. Az elektronikus és pneumatikus rendszereink segítségével a vezetés kényelmessé, pihentetővé és biztonságossá válik” – mondja Andreas Wolf, a Continental Váz & Biztonság részlegének vezetője. A cégcsoport olyan autósülés szabályozó elektronikai egységet gyárt, amellyel az egyén személyre szabottan beállíthatja magának az ülést. A memória funkció segítségével az üléspozíciók menthetők, így bármikor vissza lehet a beállításokat hívni. Az ülésmelegítő-, hűtő és szellőztető funkciók szintén a jármű belső klímájának megfelelőségét hivatottak szolgálni. Ezen kívül egyre több olyan biztonsági funkciót is beépítenek, melyek képesek például az üléspozíciók biztonságos beállítására olyan esetekben, amikor fennáll a baleset kockázata.

Masszázzsal és melegítéssel a jó közérzetért

Mindezeken felül masszázs funkciók széles választéka áll rendelkezésre, biztosítva ezzel az ülésben elhelyezkedők kényelmét. A Continental a pneumatikus ülések gyártása terén szerzett szakértelmével járul hozzá ennek kivitelezéséhez. A vezetés során aktiválható dinamikus ülés-masszázs nem csak a közérzetre, hanem az egészségre is pozitív hatással van. „Lehetőség van az ülésben helyet foglaló személy számára testreszabott masszázs programokat beállítani. Összességében elmondható tehát, hogy az autón belüli egészség-megőrzésnek egyre nagyobb szerepe lesz a jövőben” – tette hozzá Andreas Wolf. A Continental mindennek a technológiai alapját egy olyan rendszer kifejlesztésével fektette le, amelyben a masszázsmatrac cellái gyors légmozgásra képesek, így nyújtanak felfrissítő érzést, mely kellemes hatást tovább fokozhatják az ülésmelegítők.

Jelenleg ezek a kifinomult, kényelem-fokozó funkciók csak a prémium kategóriás járművekben érhetőek el. A komfort azonban egyre inkább döntő tényezőnek számít a közép-kategóriás és kisméretű autók vásárlóinak körében. A nagyrészt moduláris felépítésű rendszereinek, és intelligens, alaposan megtervezett megoldásainak köszönhetően a Continental képes gazdasági szempontból is optimális megoldást kínálni minden kategória számára. Ahhoz, hogy az ülés például automatikusan beállítható legyen, pontosan ismerni kell az adott pozíciót. Az ehhez szükséges érzékelők viszont költségesek. A Continental ezt a költséget azonban egy kifinomult szoftveres megoldás segítségével gyakorlatilag kikerüli. Wolf elmondása szerint „a személyre szabott üléskomfort ezentúl nem csak a prémium kategóriás járművek kiváltsága lesz.”

Az autóülések ennél sokkal többre képesek

Andreas Wolf elmondta: „Ma az ülésbeállításokat vagy a jármű, vagy a slusszkulcs segítségével tároljuk, ami így leszűkíti a potenciális felhasználók számát. Ma viszont az autó-megosztások korát élve, és a mobilitásról alkotott koncepció újra értelmezésével szükségünk van további, még jobban személyre szabható megoldásokra, például olyanokra, melyeket a mindenhol jelenlévő barátunk, az okostelefon összekapcsolásával valósíthatunk meg.”

Az ülések ezen kívül jelentős szerepet játszhatnak az automata vezetésben is. Megoldást kell találni arra a problémára, hogy garantálva legyen a sofőrök gyors és biztonságos „visszarázódása” a vezetés feladatába egy hosszabb automata vezetési szakasz után. Ez a szokásos információs csatornákon keresztül megvalósítva kockázatos lenne. A hangjelek például nem hatásosak a hallássérültek esetében, amíg a vizuális jelek elterelnék a sofőr figyelmét az útról. A megoldást az ülésbe elhelyezett jelzés nyújthatja – hiszen a sofőrök folyamatosan érintkeznek az üléssel. A sofőrt tehát bizonyos helyzetekben az ülés rezgésével figyelmeztethetné a rendszer. Ez a terület óriási fejlődési lehetőséget tár az ülések jövője elé. A felületi anyagok specialistájaként a Continental leányvállalata, a Benecke-Kaliko szállítja be az ülések huzatát.

Üléskomfort a kényelemért és biztonságért

Ülésklíma

  • Több ülés vagy ülésrész (fokozatos) fűtése, egy elektronikai egységen keresztül
  • Különböző hőmérsékletek az ülőrész és háttámla részére
  • Az ülések szellőztetése a nedvesség eltávolításának érdekében
  • Aktív hűtés

Ülés beállítások

  • 12 szögben állítható ülés
  • A memóriának köszönhetően a beállított üléspozíciók menthetők és visszahívhatók
  • Kulcsfüggő mentése a vezető ülőpozíciójának
  • Automatikus ülésbeállítás (pl. amikor a jármű nyitva van)
  • Becsípődés-gátló funkció a kiválasztott dőlésszögekhez
  • Könnyű ki/beszállás
  • Előre beállítható fejtámla
  • Az ülés pozíciójának automatikusan biztonságosra állítása ütközés előtt

Pneumatikus ülésrendszer

  • Több vonalon igazodó ülésfunkciók az adott személy pozíciójának pontos felvétele érdekében
  • Derék-támogatás
  • Masszázs funkció
  • Dinamikus oldalsó támogatás (dinamikus ülés) kanyarodás közben

Még sportosabb külsővel tér vissza a Volkswagen Golf Cabriolet

A Volkswagen Golf Cabriolet egyike a legsikeresebb nyitott tetős modelleknek Németországban és szegmensének egyik legnépszerűbb darabja Európában. A Frankfurti Nemzetközi Autószalon (IAA) alkalmával a látogatók is meggyőződhetnek a Volkswagen legkeresettebb négyüléses vászontetős modelljének különleges újdonságairól.

Volkswagen Golf Cabriolet

A modellt érintő változások elsőre tetten érhetőek a határozottan sportosabb első lökhárítókon, a látványos oldalsó küszöbökön és a hátsó lökhárító sportos részletein is. Ezen felül a nyitható tetejű modell az új modellévben minden eddiginél jobban egyénre szabható. Az új modellévtől hat új színből választhatnak az ügyfelek, a tetőválaszték is egy további árnyalattal gazdagodott, továbbá hat új tervezésű könnyűfém keréktárcsa is szerepel a kínálatban. A belső térben is történtek változások, új generációs kormánykerék, új dekorbetétek kerültek az autóba, emellett megújult az elérhető szövet és bőr kárpitok kínálata is.

A 2016-os modellévben az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelően újul meg a Volkswagen Golf Cabriolet motorkínálata. A négy benzines (TSI) és két dízel (TDI) erőforrás mindegyike közvetlen befecskendezésű turbófeltöltős motor, amely bőséges nyomatékot biztosít az autó használójának. Szintén újdonság a Golf Cabriolet kínálatában a Composition Colour és a Composition Media rádió és infotainment rendszer, utóbbihoz kiegészítésképpen elérhető a Discover Media navigációs rendszer is. Az új infotainment rendszereken keresztül a Car-Net és az okostelefon integrációt biztosító App Connect funkciók is rendelkezésre állnak. A Guide & Inform online szolgáltatásai olyan funkciókat nyújtanak emellett, mint például az aktuális torlódási jelentések, hírek, a jármű állapotáról készült jelentések vagy az időjárás előrejelzés. Ezen felül a jármű vezetője információt kaphat a számára ismeretlen környék éttermeiről, múzeumjairól vagy mozijairól illetve a környező parkolóházak szabad helyeinek számáról, amely információkat közvetlenül beemelhet a navigációs rendszer útvonaltervezőjébe.

Számos új Alfa Romeo modellel találkozhatunk Frankfurtban

Az Alfa Romeo vadonatúj kiállítási területtel tért vissza a Frankfurti Autószalonra, hogy látványos megjelenéssel és megkérdőjelezhetetlenül prémium karakterrel nyűgözze le a látogatókat.

alfa_romeo_frankfurt_2015_autoaddikt_001

A stand főszereplője az új Giulia legendás Quadrifoglio emblémát viselő csúcsváltozata, amely az Alfa Romeo új filozófiájának és a „la meccanica delle emozioni” koncepció tökéletes érvényre juttatásának az ideális szintézisét képviseli.

Szintén a reflektorfénybe kívánkozik a lenyűgöző Alfa Romeo 4C, amely kupé és Spider kivitelben testesíti meg a minden Alfa Romeóban ott rejlő versenygéneket. A modern ikon a kiemelkedő teljesítmény és a tökéletes mérnöki mestermunka találkozásából a létező legintenzívebb vezetési élményt kínálja, ellenállhatatlan megjelenéssel. Mellettük pedig ott lesz egy veterán, 1964-es Giulia T.I. Super, a legendás négylevelű lóhere emblémával, amely 1923 óta jelöli a legnagyobb teljesítményre képes Alfa Romeo modelleket.

A németországi autókiállítás tökéletes alkalmat kínál arra, hogy megünnepeljük az Alfa Romeo 105. évfordulóját: a világon talán csak egy maroknyi autógyártó büszkélkedhet ilyen régi, patinás múlttal. Ez a szám pedig még kisebb lesz, ha azokat a piaci és versenysikereket is figyelembe vesszük, amelynek a márka az évtizedek során világszerte örvendett. Az Alfa Romeo típusai több mint egy évszázadon át szólították meg azokat, akik számára az automobil több praktikus közlekedési eszköznél, és sokkal inkább valós érzelmek forrásaként tekintenek négykerekűjükre.

Az Alfa Romeo új frankfurti standját a „Navone e Associati” építész iroda tervezte és kivitelezte. A kiállítási terület azon „jelképek” köré épült fel, amelyek meghatározták az évszázados márka pályafutását, és az Arese-i történelmi gyárépületre emlékeztetnek. A kiállítási terület fölé egy gigantikus, több mint 80 méteres LED képernyő tornyosul. Ezen a monitoron ölt testet a márka innovációs szellemisége; a kijelző kerete pedig a versenypálya koncepcióját követi. Nem véletlenül, hiszen a múlt és jelen Alfa Romeóinak képességeit leginkább itt, a körpályák aszfaltján lehet legteljesebb mértékben próbára tenni.

Az új stand jellegzetes eleme a falakon és a padlón végigfutó rácsmintázat, amely szintén az autóversenyzés koncepcióját erősíti, nem mellékesen szerkezetileg is fontos eleme a padozatnak.

A laminált oszlopok és az üveggel kombinált falak az Alfa Romeo génjeit ugyancsak meghatározó, kiváló minőséget hirdetik.

A márka új stratégiai iránya tökéletesen nyilvánul meg a megújult Alfa Romeo logóban, amely a kiállítási terület fölé magasodik. A kívülről a Robilant Associati által aktualizált embléma jellegzetes, világszerte ismert és elismert formája és stíluselemei érintetlenül maradtak. Nem véletlenül: kizárólag az nőhet fel a jövő kihívásaihoz, aki nagyszerű múlttal rendelkezik.

Ezen túlmenően az új Giulia leginnovatívabb részleteinek alapos megismerésére egy kiterjesztett valóság állomás szolgál, míg egy másik sarokban a látogatók a Magneti Marelli tolmácsolásában ismerkedhetnek meg az autó új infotainment rendszerének, kapcsolódási lehetőségeinek, navigációs és hangvezérlési funkcióinak, médialejátszójának, valamint a szórakoztató és fedélzeti rendszer beállítására szolgáló, műszerfalba integrált, innovatív 8,8 colos TFT monitornak a képességeivel.

Az Autószalon látogatói az Alfa Romeo standján megtapasztalhatják a Harman Kardon audiorendszer kimagasló hangzási minőségét. A Harman egy sor, otthoni és fedélzeti felhasználásra tervezett berendezést mutat be. A látogatókat felkészült szakemberek tájékoztatják az új Alfa Romeo Giulia fedélzetén megtalálható Harman Kardon audiorendszer képességeiről.

A stand egy erre kijelölt területén különféle Alfa Romeo tartozékok és ajándéktárgyak tekinthetők meg. Ezeket a Moparral, az FCA csoport autómárkáinak szerviz- és ügyfélszolgálati szolgáltatásait, valamint eredeti alkatrészeit és tartozékait biztosító társvállalattal közösen fejlesztették ki.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Az Alfa Romeo Giulia négyféle kivitelben tekinthető meg a Frankfurti Autószalonon – mindegyik a Quadrifoglio emblémát viseli. Prémium személyiségüket összesen ötféle fényezés (Competizione piros, Trofeo fehér, Vulcano fekete, Vesuvio szürke és Montecarlo kék) – hirdeti, bőr és Alcantara belsőkkel kombinálva.

A kiállított autókat egytől egyig a nagyteljesítményű, 510 lóerős, hathengeres, 2,9 literes benzines turbómotorral szerelték fel, amelyek a Ferrari technológiáját és szakértelmét segítségül hívva alkottak meg a márka mérnökei, és amely mostantól a márka új mértékadó motorjának számít. A rendkívüli képességű motor lélegzetelállító menettulajdonságokkal ruházza fel a Giulia Quadrifoglio modellt: 307 km/óra végsebesség, 3,9 másodperces gyorsulás álló helyzetből 100 km/órára; a motor legnagyobb forgatónyomatéka 600 Nm. Kiemelkedő teljesítmény, a megszokott környezetbarát kiadásban: a Giulia a károsanyag-kibocsátás terén is kategóriája legjobb képviselője (198 g/km CO2.) A Giulia fejlesztése során az Alfa Romeo mérnökei különösen nagy gondot fordítottak a biztonsági jellemzőkre: az autó kevesebb, mint 32 méteren képes megállni 100 km/óra sebességről.

alfa_romeo_frankfurt_2015_autoaddikt_003

Az eredeti Alfa Romeo teljesítményt mesteri öltözékben tálalja a Giulia: jellegzetes formaterve érzékletesen fejezi ki az olasz dizájn három alapvető jellemzőjét: a remek arányérzéket, az egyszerűséget, és a kiváló minőségű kidolgozást. Az „alkotás” középpontjában a vezető áll, valamint a lélegzetelállító vezetési élmény ígérete, amelyet érzékeny kormányzás, azonnali gyorsítóképesség, gyors váltás és késlekedés nélküli fékek támasztanak alá. Emellett a hátsó- vagy összkerékhajtás több mint egyszerű tisztelgés az Alfa Romeo legendájának leghitelesebb gyökerei előtt: olyan műszaki megoldás, amely kimagasló menettulajdonságokat és magával ragadó vezetési élményt biztosít.

A modell további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, tökéletes (50/50 százalékos) tömegelosztást, a kifinomult felfüggesztést (újabb exkluzív Alfa Romeo konstrukció), és a piac legközvetlenebb kormányművét. Az egyedi műszaki megoldások között nyomatékvektor szabályozás biztosít kiemelkedő menetstabilitást, az integrált fékrendszer számottevően csökkenti a féktávolságot, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél biztosít optimális, szabályozható leszorítóerőt.

Végezetül az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) révén tökéletes (< 3) tömeg/teljesítmény aránnyal büszkélkedhet; a modell száraz tömege mindössze 1524 kg.

Az új Giulia, amely most először vesz részt nemzetközi autószalonon, június 24-én (a márka 105. születésnapján), egy globális előpremier keretében mutatkozott be, Andrea Bocelli magával ragadó előadása kíséretében. Keresve sem találhattak volna méltóbb helyszínt erre a nagyszerű eseményre, mint az új Alfa Romeo múzeum Aresében. A márka megújult otthona június 30. óta ismét tárt kapukkal várja a nagyközönséget. A megújult létesítményben az Alfa Romeo leghíresebb, leginnovatívabb alkotásai kaptak helyet. Annak idején az autóipar legfontosabb lapjait írták ezek a járművek, amelyekre a mai napig ihletadóként tekintenek az Alfa Romeo ifjú tervezői és mérnökei.

Az Alfa Romeót öt dolog tette a világ egyik legkívánatosabb autómárkájává: ezek a jellegzetes olasz formatervezés, az ultramodern, innovatív motorok, a tökéletes, 50/50 arányú tömegelosztás, valamint a lehető legtökéletesebb tömeg/teljesítmény arány. Ezek az Alfa Romeo elengedhetetlen alkotóelemei, amelyek együttesen megteremtik az érzelmek mechanikáját (avagy olaszul: „meccanica delle emozioni”). Ez a jellegzetes üzenet világszerte olasz nyelven hangzik el, tisztelegve az Alfa Romeo szülőföldje előtt, ahol az Alfa Romeo több mint egy évszázaddal ezelőtt meglátta a napvilágot. A márka a mai napig büszkén hirdeti az olasz ipar kiválóságát a világ közútjain, a legkiválóbb versenypályákon és rajongók millióinak szívében.

Jellegzetes olasz formatervezés

Az Alfa Romeo a hagyományok, a sebesség és a szépség tökéletes egyensúlyából született meg; nem véletlenül vált az olasz stílus legmagasabb szintű kifejezési formájává az autóiparban. Ez alól az új Giulia sem kivétel, hiszen az olasz dizájn három különleges jellegzetességét ragadja meg: a remek arányérzéket, az egyszerűséget, és a gondos kidolgozást. Ez az a külső takaró, amellyel az Alfa Romeo dizájnerei aprólékos műgonddal beburkolták a Giulia műszaki alkotóelemeit.

A kivételesen kiegyensúlyozott arányok a jármű alapvető műszaki jellegzetességéből fakadnak: az Alfa Romeo ragaszkodott az 50/50 arányú tömegelosztáshoz, valamint a hátsókerék-hajtáshoz. A tökéletesen kiegyensúlyozott tömegelosztás érdekében a két tengely között kapott helyet a motor és minden mechanikus fődarab. Ezért is olyan rövidek a Giulia túlnyúlásai, és ezért olyan hosszú a motorház és az első kerékdobok, míg az utastér hátra húzva helyezkedik el, azokra a hajtott kerekekre ‘nehezedve’, amelyek optikailag is kijelölik azt a pontot, ahol a motor forgatónyomatéka átjut az útra.

Mindez igen tekintélyes – a kategóriában rekordnak számító – tengelytávot eredményez, miközben a karosszéria a méretosztály legkisebbjei közé tartozik. Ezek az arányok felülnézetből dinamikus ellipszist rajzolnak ki. A lekerekített szögek és az utasteret körül ölelő tetőoszlopok vízcsepp alakú profilt, és ezáltal lendületet kölcsönöznek az autónak: a Giulia körvonala emlékeztet az egykori  Giulietta Sprintre, minden idők egyik leggyönyörűbb automobiljára.

Az olasz stílus második pillére az egyszerűség, amely mögött valójában a létező legösszetettebb ipari kreatív folyamat: az autótervezés rejlik. A stílus, a dizájn az, amely ezt a hosszú, komplex folyamatot egyetlen egyszerű, természetes ív mögé rejti, kihangsúlyozva az elegáns idomokat és a kifinomult olasz ízlést. Ez a megközelítés, amely letisztult, feszes vonalakban nyilvánul meg, az Alfa Romeo történetének minden állomásánál tetten érhető. Az új Alfa Romeo erőteljes személyiségét ezért fejezi ki mindössze néhány egyszerű vonal: az oldalfalon végigfutó ív, amely kijelöli az ajtókat és a kilincseket, aztán ott a háromlevelű orrkialakítás, az autóipar történetének talán legjellegzetesebb, leghíresebb arca.

Végezetül az olasz stílus jellegzetessége az a kiváló minőségű felületkidolgozás, amelynek köszönhetően a karosszéria idomain erőteljesen, harmonikusan csillan meg a napfény. A végeredmény: az új Giulia, amelynek plasztikusan megformált idomai egy ugrásra kész nagymacskát idéznek. Ugyanezzel az ihletett szemlélettel találkozunk a beltér kialakításában. Minden letisztult, lényegre törő, és minden a vezetőt helyezi a középpontban, beleértve a vezetési stílushoz alkalmazkodni képes, kis átmérőjű kormánykereket, vagy az azon elhelyezett kezelőszerveket. És ez még nem minden. A vezető üléshelyzetét úgy alakították ki, mintha átlósan futó anyagszerkezetű szövetből vágták volna ki, a finoman hullámzó műszerfaltól az átgondolt elrendezést követő műszerekig az egész környezet egyedi szabású, kézzel varrott öltönyként illik a felhasználóhoz. Ezt az érzést erősíti a nemes anyagok használata: szénszálas kompozitok, fa és első osztályú szövetek teremtenek a szemnek és a kéznek egyaránt kellemes felületeket; elrendezésük gondos kézi munkáról tanúskodik.

 Ultramodern, innovatív erőforrások

Az ultramodern, innovatív erőforrások ugyancsak az Alfa Romeo elmaradhatatlan jellegzetességei közé tartoznak. Éppen ezért a Quadrifoglio modellváltozat számára egy olyan, műszaki jellemzői és menetteljesítményei szempontjából egyaránt egyedülálló erőforrást alkottak, amely új etalont teremt a márka számára.

alfa_romeo_frankfurt_2015_autoaddikt_002

A hathengeres, benzines turbómotort a Ferrari mérnökei hangolták tökélyre; legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, menetteljesítményei pedig túlzás nélkül lélegzetelállítóak: álló helyzetből mindössze 3.9 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A szenzációs teljesítmény és forgatónyomaték ellenére az új motor meglepően takarékos, nem utolsó sorban az elektronikusan vezérelt hengerlekapcsolási rendszernek köszönhetően. Természetesen, mint minden új generációs benzin- és dízelmotor, ez a hathengeres erőforrás is teljes egészében alumíniumból készült, ami csökkenti az első tengelyre jutó terhelést, miközben biztosítja a jellegzetes, hamisítatlan Alfás motorhangot.

Tökéletes tömegelosztás

Az új Giulia jellegzetessége, hogy a mérnökök úgy osztották el a szerkezeti tömegeket, és úgy alkalmazták a felhasznált anyagokat, hogy a jármű tömege tökéletesen egyenletesen, 50/50 arányban terhelje a két tengelyt. Ez alapvető feltétele az Alfa Romeókra jellemző vezetési élménynek; megvalósításához pedig mérnökeink úgy módosították a komponensek elrendezését, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb tudják elhelyezni.

A felfüggesztés nemcsak az optimális rugózás és stabilitás szempontjából meghatározó, de a tömegelosztásban is alapvető szerepet játszik. A hátsó felfüggesztésnél a maximális menetteljesítményeket, vezetési élményt és komfortot biztosító multilink szerkezet mellett döntöttünk. Elöl újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaztunk, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányozhatóságot biztosít. A kizárólag az Alfa Romeo által alkalmazott megoldás ívmenetben is változatlan utánfutást biztosít, és mivel a sebességtől és menetkörülményektől függetlenül, folyamatosan optimális érintkezést biztosít az útfelület és az abroncs között, igen nagyfokú oldalirányú gyorsulást tesz lehetővé. így a piaci szegmens legközvetlenebb kormányáttételével rendelkező Alfa Romeo Giulia természetesen és ösztönösen vezethető.

Innovatív, exkluzív műszaki megoldások

Az Alfa Romeo műszaki kultúrájának újabb megnyilvánulási formájaként a futómű és a felfüggesztés konstrukcióját, anyagválasztását és kidolgozását tekintve minden esetben tökéletes. Ennek következtében mérnökeink úgy döntöttek, hogy az elektronikus segédrendszereket csupán arra használjuk, hogy még élvezetesebbé tegyük a kiemelkedő mechanikus alapok által meghatározott vezetési élményt.

Ez nyilvánul meg az új modell olyan, exkluzív műszaki megoldásaiban, mint a dupla kuplungot alkalmazó nyomatékvektor-szabályozó rendszer, amely révén a hátsó differenciálmű eltérő mértékű hajtónyomatékot juttathat a két hátsó kerékre. Ezáltal rossz tapadási viszonyok mellett is javult az erő átvitele az aszfaltra. Az autó így biztonságosan és élvezetesen vezethető, anélkül, hogy zavaróan közbeavatkoznának a menetdinamikai szabályozó rendszerek. Az új Alfa Romeo fedélzetén mutatkozik be az integrált fékrendszer, ez az innovatív, elektromechanikus rendszer, amely a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervó funkcionalitásával kombinálva nem csupán a szokásos terhelésfüggő fékerőelosztásról gondoskodik, hanem késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot.

A kiváló légellenállási tényező, az ívmenetben jelentkező, tökéletesen kiegyensúlyozott erőhatások, illetve leszorítóerő mellett az új modell aktív első légterelővel is rendelkezik, amely a leszorítóerőt aktívan szabályozva még nagy sebességnél is fokozott teljesítményt és jobb tapadást eredményez. Ezeket az ultramodern rendszereket a Chassis Domain Control (CDC) vezérli: a fedélzeti elektronikai rendszerek agya, amely az egyes funkciók között megosztja az optimális menetteljesítmények és a maximális vezetési élmény eléréshez szükséges feladatokat.

Az új Alfa Romeo Giulia esetében a jármű menetdinamikai jellemzőit a vezető igényei szerint módosító Alfa DNA rendszer is megújult: a lehetőség sorában megtalálható a dinamikus, a normál, a takarékos (az Alfa Romeo történetében először alkalmazott, környezettudatos beállítás), valamint természetesen a verseny beállítás (a nagyteljesítményű változat esetében):

Az új modell utastere minőség, biztonság, felszereltség és kényelem szempontjából a legmagasabb szintet képviseli, miközben megvalósítja az Alfa Romeo jellegzetességét: a vezetőközpontú kialakítást.  Egyáltalán nem véletlen, hogy az összes elsődleges funkció kezelőszerve a kormánykeréken kapott helyet, akárcsak a Forma 1-es autóknál. Az ember-gép interfész két egyszerű, felhasználóbarát tekerőgombból ál, amelyekkel az Alfa DNS funkciók, illetve az infotainment rendszer beállításai módosíthatók.

A legjobb tömeg/teljesítmény arány

A kimagasló (3-nál alacsonyabb) tömeg/teljesítmény arány megvalósítása érdekében az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítményt az ultra könnyű anyagok széleskörű alkalmazásával kombinálja. Szénszálas kompozit anyagból készült például a kardántengely, a motorházfedél és a tetőlemez, míg a motor, a fékek, a felfüggesztés (beleértve az első rugótornyot  és az első és hátsó segédkereteket), valamint számos karosszériaelem, például az ajtók vagy a kerékdobok gyártásához alumíniumot használtak fel. A hátsó kereszttartó alumínium kompozitból és műanyagból készült.

Az össztömeg csökkentése érdekében a fékrendszerben alumínium komponenseket és karbon-kerámia féktárcsákat alkalmaztunk, míg az ülések váza szintén szénszálas szerkezetű. Mindezen tömegcsökkentés ellenére a jármű kategóriájának legkedvezőbb szerkezeti szilárdságával bír, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartósságot, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK