Főoldal Blog Oldal: 459

Az új Volkswagen Tiguan Frankfurtban mutatkozott be

A Frankfurti Nemzetközi Autókiállítás (IAA) az új Tiguan bemutatójának színpadává válik. Az első generációból eladott több, mint 2.6 millió példány után a Volkswagen Csoport leleplezte az egyterű legújabb nemzedékét.

volkswagen_tiguan_2016_frankfurt_autoaddikt

A Volkswagen négy változatban mutatja be az IAA alkalmával (közönségnapok: szeptember 17-27 között) az új Tiguant: a szériaváltozatok közül a különösen sportos Tiguan R-Line-t, valamint egy klasszikus onroad modellt és egy célzottan terepre készült offroad változatot. Az eladási adatok alapján legsikeresebb SUV jövőjére ugyanakkor a Tiguan GTE enged betekintést, plug-in hibrid hajtású tanulmányautóként (a Tiguan GTE rendszerteljesítménye 160 kW/218 LE).

Az eladási rekorder második nemzedékének konstrukciója – a Volkswagen Csoport SUV modelljei közül elsőként – a jövőbe mutató MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) szerkezeten alapul. Ennek köszönhetően a Tiguan valamennyi tulajdonsága javul: karosszériájának arányai feltűnően sportosak, minden szemszögből karizmatikus és az elődhöz képest több, mint 50 kilogrammal sikerült csökkenteni a tömegét, miközben a bel- és a csomagtér helykínálata hatalmas. Az új Tiguan csomagtartója (a hátsó ülésig pakolva) 615 liternyi, amennyiben a hátsó ülések támláit is lehajtjuk, úgy 1.655 literesre bővül, ami 145 literrel több elődjénél.

A hatékonyság fokozása a motorokra is jellemző: erőforrások széles palettája áll rendelkezésre a 85 kW/115 LE és 176 kW/240 LE közötti tartományban. A motorok erősebbek, ugyanakkor akár 24%-kal takarékosabbak is az elődökhöz képest. Az új 4MOTION Active Control segítségével az összkerékhajtás egyénibben és egyszerűbben igazítható bármilyen útviszonyokhoz.  Az impresszív hajtásláncnak köszönhetően a Tiguan akár 2.500 kg-os össztömegű fékezett utánfutót képes vontatni. A vezetői segédrendszerek tökéletes kényelmet, dinamikát és biztonságot (többek között szériafelszerelés a városi vészfékező és gyalogos-felismerő funkcióval ellátott Front Assist, a Lane Assist és a másodlagos ütközésvédelem) nyújtanak.

Az online szolgáltatók új dimenziókat tárnak fel (többek között automatikus balesetbejelentés, online valós idejű közlekedési és parkolóhely információ, járműállapot jelentés), a fedélzeti elektronika az App-Connect segítségével az Apple és az Android világának valamennyi aktuális okostelefonját integrálja az Infotainment-rendszerek funkcióiba, sőt a Media Control applikáció segítségével még a táblagépek is a gépkocsi elválaszthatatlan részévé válnak.

Olyan Tiguan született, amellyel a Volkswagen a kompakt egyterű szegmenst jórészt újradefiniálja.

Frankfurti Nemzetközi Autószalon 2015: bemutatkozott a Honda Project 2&4

A Honda Project 2&4 powered by RC213V néven benyújtott pályázat diadalmaskodott a Honda által kiírt Global Design Project versenyen.

A Honda Project 2&4 pályamű a kreatív szakértelem koncepcióját ülteti át a gyakorlatba, újabb tanúbizonyságát adva, hogy az évente 28 millió autó-, motorkerékpár-, kisgép-, hajó- és repülőgépmotort gyártó Honda továbbra is az iparág éllovasa.

A legfőbb törekvés mit sem változott a cég fejlődése során: minél különlegesebb vezetési élményt nyújtani a vásárlók számára. E gondolat mentén látott napvilágot a Honda Project 2&4 is, melyben a két- és négykerekű járművek képességei fonódnak össze. Az alapot az RC213V versenymotor közúti használathoz igazított hajtóműve adja, erre épül a speciális jármű, amiben a motorkerékpárok nyújtotta szabadság és az autók manőverezhetősége talál egymásra.

A kivételes, 999 köbcentis, V4-es, négyütemű erőforrást a MotoGP versenyeken fejlesztették a Honda mérnökei, szabadjára engedve képzelőerejüket és teret adva az Álmok ereje filozófiának, ami évtizedek óta inspirálja a japán iparóriás szakembereit. A modell – 13 ezres percenkénti főtengelyfordulatnál leadott – csúcsteljesítménye meghaladja a 215 lóerőt, míg a legnagyobb forgatónyomaték 118 Nm (10 500 f./perc). A kiemelkedő erőt hatfokozatú, duplakuplungos váltó (DCT) továbbítja a hajtott kerekekre.

A Team Hondaglobális kreativitása inspirálja az alkotókat

Több mint nyolcvan formatervező és egyéb területen dolgozó szakember vett részt a Global Design Project névre keresztelt házibajnokságon, melynek legfőbb célja, hogy világszerte motiválja a Honda munkatársait. E nagy közösséget jelöli a „Team Honda” kifejezés, egyértelműen utalva rá, hogy a nagy távolságok ellenére a cég alkalmazottjai egy csapatot alkotnak és egy célért küzdenek.

Az évente esedékes, Honda formatervező-stúdiók számára kiírt viadal elősegíti, hogy a tagok megosszák egymással gondolataikat és a lehető legjobb eredményeket érjék el.

A Honda Project 2&4 remekül szemlélteti, hogy a verseny, illetve a résztvevők átgondolt munkamegosztása milyen hatással van a mérnökökre. A Honda Project 2&4-et a Honda asakai motorkerékpártervező-stúdiója és wakói autótervező-stúdiója dolgozta ki, hihetetlen érzékkel kombinálva a két- és négykerekűek előnyeit. Munkájuk gyümölcse nem csak újabb bizonyíték a Honda tervezőstúdiók egyedülálló kreativitására, hanem a jövőbeni mobilitásra is nagy hatással lehet.

Középpontban a magával ragadó vezetési élmény

Talán egy gyártó sem büszkélkedhet olyan átfogó tudással a versenysportok terén, mint a Honda, elég csak megnézni a márka eredményeit, hogy lássuk, a cég szinte minden szakágban sikerre vitte járműveit. A temérdek tapasztalat a mindenkori fejlesztések alapja, s természetesen a siker titka. Ez esetben például a legendás, 1965-ös Honda RA272 versenyautó inspirálta a karosszériát tervező, valamint a motor beépítéséről döntő szakembereket. A konstrukció alapját egy speciális váz adja, erre épülnek a különféle alkatrészek, miként azt a kompakt motorkerékpároknál megszokhattuk. A modell teljes hossza 3040 milliméter, míg szélessége 1820, magassága pedig 995 mm. A könnyed építésmódnak köszönhetően a középmotoros jármű tömege csupán 405 kilogramm, erre teszi fel a koronát a lehető legalacsonyabbra helyezett tömegközéppont és a példátlan  manőverezhetőség, illetve közvetlen viselkedés.

A pilóta számára kialakított, nyitott fülke érdekessége a speciális vezetőülés, mely olyan érzetet kelt a sofőrben, mintha az úttest felett lebegne. A lebegő ülés a lehető legközelebb viszi a vezetőt az akcióhohoz, egyszerre ajándékozva meg a motorkerékpár szabadságával és a Honda Project 2&4 extrém teljesítményével. Utóbbiról mindent elárul, hogy a fordulatszámmérő piros tartománya 14 ezernél kezdődik.

Kimagasló vezetési élményt, luxust és kényelmet ígér az új BMW 7-es sorozat

Közel négy évtizedes világraszóló sikertörténet után korszerű és iránymutató formában érkezik a BMW luxuslimuzinja, a BMW 7-es immár hatodik nemzedéke.

bmw_7_2016_autoaddikt_001

A generációváltással a BMW számos olyan innovatív technikát vonultat fel, amelyek vetélytársai körében is újdonságnak számítanak.

Formavilág: magabiztos és stílusos fellépés, dinamika és exkluzív elegancia

  • Két karosszériaváltozat normál, illetve hosszú tengelytávval
  • Hosszúsága 5098 (hosszított tengelytávú változat: 5238), szélessége 1902, magassága pedig 1478 (hosszított tengelytávú változat: 1485) milliméter, így az új BMW 7-es a márka valaha készült legnagyobb méretű sorozatgyártású modellje
  • A BMW jól ismert, jellegzetes formai nyelvezetének újszerű, igényes és autentikus megfogalmazása
  • Különösen precíz kidolgozású formai elemek; igényes anyagválasztás és minőségi megmunkálás
  • Sky Lounge panoráma üvegtető világszerte egyedülálló technikával készült fényáteresztő felülettel, amely hatféle színárnyalatra állítható be
  • Az M Sport csomag egészen egyéni stílusban hangsúlyozza ki a BMW 7-es sorozat sportos stílusát, míg a Pure Excellence és a BMW Individual Design Composition csomagok az autó luxuskarakterét emelik ki.

bmw_7_2016_autoaddikt_005

Utastér: kellemes környezet, intuitív kezelés érintőképernyővel és a BMW mozdulatvezérlési rendszere

  • Az új BMW 7-es sorozat utastere valósággal újraértelmezi a luxusszínvonalú autózás élményét; exkluzív és modern stílusú környezet, kiemelkedően bőséges térkínálat, rendkívül igényes anyagválasztás, precíz kidolgozás
  • Új tervezésű, opcióként egészen a hátsó lábtérig nyúló középkonzol
  • Elektromosan állítható komfortülések és az Executive Lounge összeállítás gondoskodik a hosszú utazások során is a lehető legmagasabb színvonalú kényelemről, valamint aktív ülésszellőztetés és masszázsfunkció a vezető és az első utas, illetve Vitality Program a hátul helyet foglalók számára
  • Heat Comfort csomag fűthető ülésekkel és kormánykerékkel, valamint fűthető ajtó-kartámaszokkal, illetve első és hátsó középső kartámasszal
  • Érintőképernyővel (Touch Display) kiegészített iDrive kezelési rendszer funkciók egész sorának intuitív vezérlésére

bmw_7_2016_autoaddikt_002

  • Világpremierjét tartja a BMW mozdulatvezérlési rendszere: a háromdimenziós érzékelők előre definiált kézmozdulatok segítségével teszik lehetővé az infotainment-rendszer intuitív és egyszerű kezelését
  • Exkluzív zenei élmények a Bowers & Wilkins Diamond high-end surround-hangrendszerrel
  • Innovatív BMW Touch Command multifunkciós kezelőegység: a hátsó középkonzol kartámaszába épített, 7 col képátlójú, kiemelhető táblagép a kényelmi berendezések, valamint az infotainment-rendszer és a kommunikációs funkciók kezelésére
  • Hangulatvilágítás az ajtók előtt Környezet-megvilágítással (Welcome Light Carpet); Ambient highlight funkció a hátsó utastérben az új BMW 7-es sorozat hosszított tengelytávú változatai számára, de az Ambient Air csomag utastér-illatosító rendszer is szerepel a kínálatban
  • Vezeték nélküli, induktív töltési lehetőség (Wireless Charging) a mobiltelefonok számára.

bmw_7_2016_autoaddikt_004

Menettulajdonságok: tovább fokozott dinamika és kényelem, kompromisszumok nélkül

  • Az új BMW 7-es piaci szegmense első modellje, amelyben ipari előállítású szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) alkot korszerű kombinációt az acéllal és az alumíniummal. Ez a vegyes anyaghasználat jóval szilárdabb utascella kialakítását tette lehetővé, az új BMW 7-es sorozat tagjai akár 130 kilogrammal is könnyebbek lehetnek elődeiknél
  • Az új BMW 7-es sorozatban mutatkozik be az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás, amely elektromechanikus állítású stabilizátoraival mérsékli hatékonyan a dinamikus kanyarvételek során a karosszéria oldalirányú dőléseit, s a rendszer az útfelület érzékelt egyenetlenségeit is tekintetbe veszi a csillapítás-szabályzás során

bmw_7_2016_autoaddikt_007

  • Már alapkivitelben automatikus szintszabályzással működő légrugózás és Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) mindkét tengelyen, az extrafelszerelésként kínált Aktív kormányzás (Integral Active Steering) immár a BMW xDrive összkerékhajtási rendszerrel együtt is rendelhető
  • Az alapkivitelhez tartozó, továbbfejlesztett „élménykapcsoló” (Driving Experience Control) immár ADAPTIVE üzemmóddal, amely a sofőr vezetési stílusa és a pillanatnyi útviszonyok szerint alakítja az autó alapvető beállításait
  • Már alapkivitelben teljes-LED fényszórók, amelynek a luxuslimuzinok piaci szegmensében egyedülálló alternatívája a BMW extrafelszerelésként kínált, vakításmentes lézervilágítása (BMW Laserlight) a BMW távfény-asszisztensével (BMW Selective Beam) és a LED-fényszórókhoz viszonyítva kétszeresére – 300-ról 600 méterre – bővült hatótávjával

Hajtásrendszer: új generáció, tovább növelt gazdaságosság

  • Új soros, hathengeres erőforrások a BMW TwinPower Turbo technikával a BMW Group legújabb motorgenerációjának tagjaiként
  • A BMW 740i és 740Li 3,0 literes benzinmotorja elődjéhez képest 5 kilowattal nagyobb, 240 kW/326 LE, míg a BMW 730d és BMW 730Ld ugyancsak 3,0 literes dízel erőforrása elődjéhez viszonyítva szintén 5 kilowattal magasabb, 195 kW/265 LE teljesítményt kínál

bmw_7_2016_autoaddikt_006

  • A piaci bevezetéskor rendelkezésre álló motorpaletta csúcsán a széles körűen továbbfejlesztett, 4,4 literes, 330 kW/450 LE teljesítményű V8-as aggregát áll, amely a jól bevált elrendezésben, vagyis a hengersorok közötti „V-térben” tartalmazza a BMW TwinPower Turbo technikát
  • Opcióként a BMW xDrive összkerékhajtása fokozhatja tovább a menetdinamikai képességeket és a biztonságot
  • Megnövelt hatásfokú, nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó továbbítja a motor teljesítményét, amely szélesebb fokozatosztási tartománnyal és a navigációs adatbázis által támogatott kapcsolási programmal működik
  • Hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellként a BMW 740e bővíti tovább a választékot, egyszerre tartalmazva belsőégésű motort és a BMW i modellek BMW eDrive technikáját; 240 kW/326 LE rendszerteljesítmény, 2,1 l/100 km üzemanyag-fogyasztás, 49 g/km szén-dioxid-kibocsátás (EU)

EfficientDynamics: a könnyűszerkezetes építés úttörője, a gazdaságos és élvezetes vezetés mércéje

  • A BMW EfficientLightweight könnyűszerkezetes technológia és a legkorszerűbb hajtásrendszer mellett a természeti erőforrásokat kímélő anyagválasztás, az új, energiatakarékos termelési folyamatok és továbbfejlesztett, környezetkímélő újrahasznosítás járulnak hozzá nagymértékben ahhoz, hogy az új BMW 7-es sorozat tagjait teljes életciklusukon át példamutatóan kedvező környezetvédelmi mérleg jellemzi

bmw_7_2016_autoaddikt_008

  • Különösen gazdaságos energiamenedzsment többek között a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration) és az Automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Auto Start Stop Function) alkalmazásával
  • Az „élménykapcsolóval” (Driving Experience Control) aktiválható ECO PRO üzemmód a vitorlázó funkció használatát is lehetővé teszi, amely 50 és 160 kilométer/óra között gázelvételkor önműködően leválasztja a hajtásláncot a motorról

BMW ConnectedDrive: új perspektívák intelligens hálózatokkal

  • Világpremier: Távirányítású parkolás (Remote Control Parking) a BMW Display Key segítségével
  • Immár teljes körű Driving Assistant csomag növeli a kényelmet és a biztonságot a Hátsó ütközésvédelem (Rear collision prevention), a Sávváltást segítő rendszer (Lane Change Warning), a Sebességkorlátozások kijelzése (Speed Limit Info) és a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Rear crossing traffic warning) funkcióival kiegészülve. A kényelmet növelő funkciókkal bővült a Driving Assistant Plus összeállítás: Kormányzás- és sáv-asszisztens (Steering and lane control assistant), Sávtartó-asszisztens aktív oldalütközés-védelemmel (Lane keeping assistant with active side collision protection), Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic jam assistant) a fél-automatizált vezetéshez, valamint Első és hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Front and rear crossing traffic warning)
  • A Surround View rendszer új generációja a Felülnézet (Top View) és Térbeli nézet (3D View) funkciókkal a Központi kijelzőn (Control Display), egyénileg választható nézetekkel és Panoráma nézettel (Panorama View) az autó melletti (elöl és hátul) forgalom felügyeletére
  • Új BMW szélvédő-kijelző (BMW Head-Up Display) 75 százalékkal megnövelt kivetítő-felülettel.

bmw_7_2016_autoaddikt_003

Piaci bevezetés: 2015. október végén

Modell Bruttó ár (Ft)
740i 28 665 000
740Li 30 049 000
750i xDrive 34 545 000
750Li xDrive 35 732 000
730d 26 640 000
730d xDrive 27 730 000
730Ld 28 072 000
730Ld xDrive 29 160 000

Nissan-újdonságok Frankfurtból

Új korszak veszi kezdetét a crossover-formatervezés, az elektromos autók és a kishaszongépjárművek minőségének területén – nézzük, mivel is készült a Nissan az idei, 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonra!

nissan_gripz_koncepcio_2015_frankfurt_autoaddikt

A Nissan Gripz koncepció új fejezetet nyit a crossoverek formatervezésében

  • A kompakt crossoverek új nemzedéke az autóvezetők új, fiatalabb generációja számára
  • Lenyűgöző formatervezési koncepciójának köszönhetően az autót az izgalom és a kaland szele járja át
  • A Nissan EV technológiáján alapuló ‘Pure Drive e-Power’ soros hibrid rendszer
  • A Nissan „érzelmi geometrián” alapuló formanyelvének első képviselője

A Nissan ismét forradalmasítja az elektromos autózást: A 2016-ban érkező 30 kWh-s LEAF hatótávolsága 250km

  • A LEAF hatótávolsága 26%-kal növekedett, így egyetlen feltöltéssel akár 250 km megtételére is alkalmas.
  • A LEAF 30kWh-s akkumulátortechnológiája újabb tanúbizonysága a Nissan úttörő innovációjának
  • Új NissanConnect EV információs és szórakoztató-rendszer bővített funkcionalitással
nissan_leaf_frankfurt_2015_autoaddikt

Új NP300 Navara: Európában debütál a Nissan crossover ihletésű pick-upja

  • Lenyűgöző új formatervezés, prémium utastér és gazdag felszereltség
  • A szegmensben újdonságnak számító technológiák, mint a 360 fokos parkolókamera-rendszer és LED-fényszórók
  • Az új 2,3 literes dCi motor nagyobb teljesítménye alacsonyabb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással párosul
  • Az új, ötlengőkaros hátsó felfüggesztés kivételes kényelmet biztosít az utazás során

nissan_np300_navara_2015_frankfurt_autoaddikt

A crossoverek és a nagyteljesítményű autók jelentik a fejlődés motorját a Nissan számára

  • Az új Qashqai gyártása rekord idő alatt érte el az 500 000 darabot
  • A Juke öt éve vezeti a kompakt crossoverek kategóriáját; Az X-Trail motorpalettája az új 1.6 DIG-T benzinmotorral bővül
  • Európában több mint félmillió Nissan járművet adtak el 2015 első nyolc hónapjában
  • Bemutatkozik a NISMO mérnökei által a tökéletes versenypálya-élmenyre hangolt GT-R Track Edition

A Nissan úttörő formatervezése és innovációja adja a 66. Frankfurti Autószalon szalagcímeit. A márka standjának kialakítása tökéletes bizonyítéka a Nissan innovatív szellemiségének és képességének, hogy az izgalom mindig újabb és magasabb szintjét kínálja. A Nissan elektromos autóiban megjelenő merész ötletek és áttörést jelentő fejlesztések ismét igazolják, hogy a Nissan egyike az iparág leginnovatívabb progresszív márkáinak.

A innováció élményét és a Nissan új formanyelvét bemutató Nissan Gripz tanulmányautó a Nissan 2015-ös Frankfurti Autószalonon való részvételének egyik főszerepljője. Az európai és japán tervezők által kidolgozott Gripz koncepció páratlan betekintést enged a crossover-formatervezés jövőjébe.

A Nissan Gripz tanulmányautó, az utak sportos harcosa, a kompakt crossoverek képességeit és praktikumát a sportautók vezetési élményével és teljesítményével ötvözi. Ez az egyedi kombináció kettős személyiséggel ruházza fel a Gripz-et: az autó tökéletes elegye a mindennapok kifinomultságának és agilitásának, valamint annak a képességnek, hogy kalandosabb területen is helytálljon, ha vezetője úgy kívánja.

A Nissan Gripz koncepció nem csupán azt illusztrálja, hogy a márka nem ismer határokat a formatervezésben, de jól mutatja a Nissan műszaki kitűnőségét is. A soros hibrid rendszerű Gripz a márka legkelendőbb elektromos modelljei számára kifejlesztett technológiákon alapuló prototípus hajtással rendelkezik, amelynek teljesítménye eléri a 80 kW-t és 254 Nm-t.

A Nissan tovább erősíti innovatív vezető szerepét az elektromos autók piacán a LEAF új 30 kWh-s verziójának bemutatásával. A megnövelt kapacítású akkumulátor hatótávolsága akár 250km, mely 26%-os hatótávolság-növekedést jelent az előző 24 kWh-s modellhez képest. Ezzel a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó 2016-os Nissan LEAF akkumulátor kapacitását tekintve egyedülálló az elektromos autók szegmensében.

A belső kémiai rendszer átalakításának és az elektródák új anyagának köszönhetően az új akkumulátor átformálja a Nissan LEAF vezetési és használati élményéről eddig alkotott képet, és megerősíti, hogy a LEAF a világ leghasználhatóbb, legpraktikusabb és legmegfizethetőbb elektromos járműve.

A Nissantól a fejlesztések során már megszokott módon az új 2016-os LEAF 30 kWh-os akkumulátor bevezetésével a modell egyetlen tulajdonsága sem gyengült. A megnövekedett kapacitás ellenére sem kisebb a helykínálat, mint a 24 kWh-os akkumulátor esetében.

A 2015-ös Frankfurti Autószalonon mutatkozik be Európában a vadonatúj fejlesztésű NP300 Navara is. A Nissan elismert crossover filozófiája alapján újratervezett NP300 Navara a Nissan pick-upok gyártása során szerzett 80 éves tapasztalatára épít, és a kategória legfejlettebb formai és műszaki megoldásait vonultatja fel. Az új technológián, karakteres formaterven és ötletes műszaki megoldásokon alapuló új NP300 Navara új mércét állít fel a kategóriában. Az újratervezett utastérnek köszönhetően jelentősen megnőtt a kényelem, míg az új, többlengőkaros hátsó felfüggesztési rendszer még komfortosabb futást tesz lehetővé.

Az NP300 Navara új, 2,3 literes dCi motorja akár 24 százalékkal hatékonyabb, és most először ikerturbó feltöltéses változatban is rendelhető. A Nissan crossover örökségének részeként az új Navarát olyan hasznos technológiákkal is felszerelték, mint például a 360 fokos parkolókamera, vagy az Automata vészfékező rendszer.

Az új NP300 Navara európai bemutatkozásával együtt a Nissan bejelentette új, a kishaszongépjárművek kategóriájában egyedülálló gyári garancia ajánlatát. A Nissan kishaszonjárműveibe vetett bizalmát mutatja, hogy benzin- és dízelüzemű teherautóira és furgonjaira öt év vagy 160 000 km gyári garanciát vállal. A tulajdonosok teljes biztonságérzete érdekében az új garancia kiterjed a Nissan eredeti alkatrészekre is.

A Nissan népeszrű crossover családja – a márka növekedésének és fejlődésének egyik fő motorja – számos kiemelkedő fejlesztést és évfordulót ünnepel idén Frankfurtban. A második generációs Qashqai gyártása az Egyesült Királyságban rekordnak számító 21 hónap alatt érte el az 500 ezres darabszámot. A Juke immár 5 éve tartja helyét Európa kedvenc kompakt crossovereként, az új X-Trail motorpalettája pedig a 163 lóerős 1.6 DIG-T benzinmotorral bővült.

A Nissan kiemelt figyelmet fordít sportautóinak folyamatos fejlesztésére. Ezt bizonyítja a Frankfurtban kiállított 2016-os GT-R és 370Z modellek. Az idei Frankfurti Autószalonon debütál a NISMO mérnökei által megalkotatt GT-R Track Edition – egy új, a versenypályák szerelmeseinek szóló felszereltség, mely a GT-R NISMO-ból már jól ismert jellemzőket és technológiákat vonultat fel. A Track Edition kötött szerkezete fokozza a karosszéria merevségét, az újrahangolt felfüggesztés dinamikusabb vezetési élményt kínál, az irányíthatóság kompromisszumok nélküli újrahangolása pedig a még direktebb kormányzást eredményez. A csomag részét képezik továbbá a 6 küllős RAYS kovácsolt alumínium könnyített kerekek, elől szélesebb felnikkel a még tökéletesebb pálya-élményért; mindez egy GT-R-be csomagolva.

nissan_gt_r_2016_frankfurt_2015_autoaddikt

A Nissan franfurti jelenlétét a márka folyamatos növekedése teszi még ünnepélyesebbé. A Nissan a rekord mennyiségű értékesítésnek és a növekvő keresletnek köszönhetően tovább növelte előnyét az elektromos járművek és a crossoverek kulcsfontosságú piacán is.

A Nissan 2014 eleje óta kilenc új modellt vezetett be; a márka új szegmensekre és nagy növekedési potenciállal rendelkező országokra összpontosító stratégiájának köszönhetően pedig az európai értékesítések töretlen növekedést mutatnak. 2015 első nyolc hónapjában a Nissan 501 150 járművet adott el, ami 9%-os növekedést jelent 2014 azonos időszakához képest.

2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon: a DS újdonságai

Az idei, 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a DS márka a DS 4 Crossback Concept kiállítási autójával, az új DS 4 és DS 4 Crossback modelljeivel és a DSV-01, Formula-E versenyautójával lendül támadásba. Új modelljeivel, és a CarPlay funkció bevezetésével még több kapcsolódási lehetőséget kínáló DS Connect ajánlatával a márka nem csupán termékoffenzívát, hanem technológiai offenzívát is indít. Ebből az alkalomból a látogatók a DS Connect új reklámszpotjainak sztárját, a BABY DS-t is megtekinthetik.

ds_4_2016_autoaddikt_001

A DS márka az eleganciát, a francia szakértelmet, a legújabb technológiákat és az avantgárd szellemiséget tükröző modelljeivel várja a 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalon látogatóit. Ebből az alkalomból világpremierként mutatja be az új DS 4 és DS 4 Crossback modelljeit, a 100 %-ban elektromos hajtású DSV-01, Formula-E versenyautóját, és a jövőbe mutató DS 4 Crossback Concept kiállítási autóját, amely kifejezetten erre a világméretű nagy eseményre készült. A különböző kapcsolódási lehetőségeket kínáló DS Connect ajánlat szintén fontos helyet kap a programban, melyre a látogatóknak tartott bemutatókkal, és a DS-család legújabb tagjáról, a BABY DS-ről készített szpotok vetítésével kívánják felhívni a nagyközönség figyelmét.

ÚJ DS 4 ÉS DS 4 CROSSBACK, EGY MODELL, KÉT KAROSSZÉRIAVÁLTOZAT

A DS 4, amely egyediségével már a 2011-es piaci bevezetésekor elnyerte a Nemzetközi Automobil Fesztivál Most Beautiful Car of the Year (Az év legszebb autója) és a Most Beautiful Interior (Az év legszebb belső tere) rangos díjait, most két egymástól különböző, egymást kiegészítő változatban kerül forgalomba. Az egyik az új DS 4, amely egy dinamikus és kifinomult prémium 5 ajtós, a másik pedig a DS 4 Crossback, amely a 30 mm-el megemelt hasmagasságának, nagyméretű fekete kerekeinek és a kifejezetten szabadidő-autós karosszériaelemeinek (kerékjárati ívek szegélyei, a hátsó ablak feletti légterelő és a tetőcsomagtartó sínek) köszönhetően elegáns szabadidő-autó külsővel rendelkezik.

Az új DS 4 és DS 4 Crossback modellek a DS autók tökéletes megtestesítői:

  • határozott egyéniség, melyet az új orr-rész még jobban kiemel (közvetlenül a Numéro 9 nevű tanulmányautótól átvett DS Wings hűtőrács és az új DS LED VISION fényszórók),
  • csúcstechnológiájú kapcsolódási lehetőségeket kínáló DS CONNECT ajánlat, amely az új DS 4 és DS 4 Crossback modelleken bevezetett CarPlayTM funkciót is tartalmazza,
  • akár 210 lóerős, nagy teljesítményű motorok, 97–138 g/km közötti CO2-kibocsátással,
  • és végül a nappabőr borítású műszerfal és ajtóbetétek, valamint az ülések fém óraszíjra emlékeztető Bracelet mintázatú, fél-anilin bőr borításának kifinomultsága, melyek mind a DS márka exkluzív stílusjegyei közé tartoznak.

Az új DS 4 és DS 4 Crossback modellekkel a DS márka offenzívát indít a prémium kompaktok szegmensében.

Új DS 4: személyre szabott megoldásaival, stílusával és dinamizmusával egy kifinomult, egyedi autó

Az új DS 4 egy egyedi felépítésű, letisztult, elegáns, művészi vonalakkal megrajzolt autó. Elegáns megjelenéshez a karosszériát díszítő krómozott elemek is hozzájárulnak (hűtőrács, első és hátsó lökhárítók, oldalsó díszcsíkok, az oldalablakok körül futó csík…). Az új magasságszintnek köszönhető határozottabb megjelenésével, melyet az autó négy sarkán elhelyezkedő széles és különleges stílusú kerekek tovább fokoznak, az új DS 4 a prémium kompaktok összes jellemzőjével rendelkezik.

ds_4_2016_autoaddikt_002

Az összes DS modellt a személyre szabott megoldások széles választéka jellemzi. A DS 3-ashoz hasonlóan, most az új DS 4-esnél is lehetőség van az egyéni igény szerinti kialakításra. A tetőhöz és a légterelőhöz választható négyféle szín (Perla Nera fekete, Whisper, Virtuel kék, Turmalin narancssárga), és a hozzá tartozó díszítések adta kombinálás lehetőségével (visszapillantó tükrök és keréktárcsa kupakok) az új DS 4 egy saját kéttónusú színvilágot teremt. A palettán szereplő tető- és karosszéria színekből (4 új szín: indigókék, Turmalin narancssárga, Artense szürke és rubinvörös) nem kevesebb, mint 38 színkombinációt lehet kialakítani. A prémium kompakt limuzinok szegmensében egyedülálló kínálatnak köszönhetően az ügyfél a saját egyéniségének és stílusának megfelelően alakíthatja ki az autóját.

DS 4 Crossback: sokoldalú és kifejező, elegáns szabadidő-autó

A tervezésének és designjának köszönhetően városi és városon kívüli használatra egyaránt alkalmas, sokoldalú DS 4 Crossback a kalandvágyó autósok részére készült. A gépkocsi elegáns szabadidő-autós jellege a határozott stíluselemekben is megmutatkozik: 30 mm-el megnövelt hasmagasság, nagyméretű fekete kerekek, a kerékjárati ívek szegélyei, fekete orr-rész és légterelő, különleges szürke színű tetőcsomagtartó sínek, a panoráma-szélvédőnek köszönhető függőleges síkban mért 45°-os kilátási szög, fekete külső visszapillantó tükrök, egyedi ajtóküszöbök, védőszőnyegek. Expresszív hatást keltő, ragyogó színeivel (Turmalin narancssárga) a DS 4 Crossback igazi alternatívát teremt a szegmens hagyományos kompaktjai mellett.

AZ ÚJ DS 4 ÉS DS 4 CROSSBACK MODELLEKEN BEVEZETETT CARPLAYTM FUNKCIÓVAL BŐVÜL A DS CONNECT KÍNÁLATA

Nagy újdonságnak számít, hogy az új DS 4 és DS 4 Crossback az első DS (és egyben a PSA-csoport első autói), melyek a legújabb Apple iPhone készülékekkel kompatibilis CarPlayTM funkcióval rendelkeznek.

A CarPlay segítségével a vezető az iPhone készüléke testre szabott felületét látja viszont a gépkocsi műszerfalán található érintőképernyőn: bonyolíthatja a telefonhívásokat, használhatja a térképeket, hallgathat zenét és hozzáférhet az üzeneteihez csupán egy szó, vagy egy érintés után. Például, a DS a hangfelismerő funkció segítségével történő SMS írás lehetőségét is felkínálja. Ennek köszönhetően az ügyfél bármikor biztonságosan használhatja okostelefonja egyes alkalmazásait.

A New Mirror Screen szolgáltatás mellett, vagyis az okostelefon (Android et iOS) képernyőjének tükrözése a műszerfal érintőképernyőjére, az új DS 4 és DS 4 Crossback modellek kínálatában is szerepel a DS Connect Box ajánlat, amely a következőket tartalmazza (országtól függően):

  • SOS & Assistance csomag: úttörőnek számító rendszer, amely baj esetén lehetővé teszi az automatikus sürgősségi hívást, a segélyhívás helyének meghatározását, és a megfelelő segélyszolgálat riasztását,
  • Monitoring csomag: virtuális szervizfüzet (a futásteljesítmény automatikus figyelése, és az esedékes karbantartásokra való figyelmeztetés), valamint a gazdaságos vezetést segítő tanácsok a gépkocsi által kijelzett műszaki információk alapján,
  • Mapping csomag: a gépkocsi tartózkodási helyének meghatározása, e-mail-ben küldött tájékoztatás egy földrajzi területre való belépéskor vagy annak elhagyásakor,
  • Tracking csomag: lopás esetén a gépkocsi földrajzi helyzetének megadása a rendőrségnek.A DS Connect, a márka különféle kapcsolódási lehetőségeket kínáló ajánlata, az iOS/Android rendszerrel rendelkező okostelefonokról elérhető MyDS mobil alkalmazást is magában foglalja, mely számos funkciót biztosít: segít visszatalálni a gépkocsi parkolóhelyére, gyalogos üzemmódban vezet végig az út utolsó méterein, egészen az úti célig, jelzi a következő karbantartási időpontokat, segítségével megtekinthető a fedélzeti dokumentáció. A cél: segítséget nyújtani az ügyfélnek a közlekedésben, és emellett intuitív és innovatív szolgáltatásokat kínálni számára.
DS 4 CROSSBACK CONCEPT, JÖVŐBE MUTATÓ, AVANTGÁRD STÍLUSÚ KIÁLLÍTÁSI AUTÓ

Annak érdekében, hogy a látogatók a DS 4 Crossback gépkocsiban rejlő összes lehetőséggel megismerkedhessenek, a DS márka úgy döntött, hogy ebből az autóból egy olyan avantgárd stílusú kiállítási autót készít, amely már a DS jövőjét vetíti előre.

ds_4_crossback_2016_autoaddikt_002

A jövő először is az autóiparban teljesen újszerű anyagok használatát jelenti, mint például a kő. A kő – vékony lemezkék formájában – található meg a DS 4 Crossback Concept autón, mégpedig a keréktárcsákon, a visszapillantó tükrök burkolatán, a tetőcsomagtartó síneken és az orr-részen. Ez a döntés a DS márka által követett, szabályokkal való szakítás tendenciáját erősíti.

A DS 4 Crossback Concept autót szintén a franciás luxuskivitel jellemzi, amely a különböző elemeken jut kifejezésre, mint például a belső térben felhasznált természetes bőr, az ülések fém óraszíjra emlékeztető Braceletmintázatú bőrborítása, vagy az autó üléseinek fonott fémszálakból készült finom díszítése.

A DS 4 Crossback Concept tervezésénél és kivitelezésénél alkalmazott innovatív és avantgárd szellemiségű munkamódszerekben is megmutatkozik a DS jövője. Ugyanis, ennek a kiállítási autónak a megalkotásánál a tervezők a parametrikus design módszerét követték, amely a divatiparban, illetve az építészetben széles körben alkalmazott tervezési módszer, az autóiparban azonban ritkán találkozhatunk vele.

A módszer előnye: a felületek és terek eltérő módon való kialakításának lehetősége. Idővel, ez a módszer az új modellezési eljárásokkal (mint például a 3D nyomtatással) társítva, olyan formák kialakítását fogja lehetővé tenni, melyek elkészítése eddig lehetetlen volt, és ezzel a személyre szabás új dimenzióját nyitja meg.

A DS márka első alkotása, a DS 4 Crossback Concept esetében úgy döntöttek, hogy csak 2 dimenzióban tervezik meg az elemeket, melyek a DS 4 Crossback formáit – íves vonalakkal művészien megrajzolt, egyedülálló karosszériáját – és pozícionálását – vagyis városi és városon kívüli használatát – is kihangsúlyozzák egyben. Ennek eredményeként született meg ez a rendkívül sokoldalú, és a városi világot türköző autó.

DSV-01, A DS VIRGIN RACING ISTÁLLÓ FORMULA-E VERSENYAUTÓJA

A DSV-01, a DS Virgin Racing istálló Formula-E versenyautója a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be első alkalommal hivatalosan, mielőtt rajthoz állna a 2015. október 24-én, Pekingben induló következő Formual-E világbajnoki szezonban.

A Virgin Racing és a DS közötti sikeres együttműködésből született meg a100 %-ban elektromos hajtású, együléses DSV-01. Ebből az alkalomból hozta létre a márka az Yves Matton vezette autósport részlegét, a DS Performance-t. A DS Performance mérnökeiből álló, néhány hete felállított csapat fejlesztette ki a DSV-01 e-motorból, sebességváltóból és vezérlésből álló teljes hajtásláncát. A versenyautó hűtőrendszerét, hátsó felfüggesztését és erőátviteli rendszerét is ez a mérnökcsapat tervezte meg. A motorvezérlő rendszert a Magnetti Marellivel közösen fejlesztették ki. A DS Performance, amely jóval több egy egyszerű kutató-fejlesztő laboratóriumnál, a DS márka technológiai szakértelmét és avantgárd szellemiségét tükrözi.

ds_4_crossback_2016_autoaddikt_001

A DS Performance az egész szezonban végigkíséri a DS Virgin Racing csapatát, hogy a versenyzők, Sam Bird és Jean-Eric Vergne, a lehető legjobbat tudják kihozni a versenyautóikból.

BABY DS, A DS CONNECT NAGYKÖVETE

A BABY DS a DS-család legújabb tagja. Ezt az autót, amely az új DS 5-ös 1:3 méretarányú kicsinyített változata, a márka Tervező Központjának munkatársai tervezték. Az 1,37 méter hosszú, együléses, indigókék ruhába öltöztetett autó, nagyobbik testvéréhez hasonlóan, az avantgárd stílus és a technológia, valamint a nemes anyagok és a kifinomultság egyedülálló ötvözete.

Az elektromotorral felszerelt BABY DS-t vezetni és távirányítani is lehet. A modell küldetése: felhívni a figyelmet a reklámszpotokban a márka különféle kapcsolódási lehetőségeket kínáló DS Connect ajánlatára.

A Frankfurti Autószalonon a DS standján vetített, és a YouTube-on is megtekinthető reklámfilm játékos formában mutatja be a DS gépkocsikhoz kínált egyik online szolgáltatást: a sürgősségi hívást: https://www.youtube.com/watch?v=Tcvh0KLXKq0&feature=youtu.be

driveDS.COM, A MÁRKA ÚJ WEBOLDALA

A Frankfurti Autószalon alkalmából megújul a márka nemzetközi weboldala: www.driveDS.com. Az új weboldal célja, hogy valódi élményt nyújtson a prémium kategóriás gépkocsik iránt érdeklődőknek.

A magazinhoz hasonlóan megtervezett weboldalon sok kép és animáció található, melyek kihangsúlyozzák a DS legjellemzőbb tulajdonságait: avantgárd stílus, kifinomultság, a legapróbb részletekre való odafigyelés, modern technológiák alkalmazása és rendkívüli utazási kényelem.

A franciás luxuskivitel stílusjegyei által ihletett digitális kirakat, a maga sajátos grafikai jegyeivel a márka különleges világát tükrözi. Ennek jegyében, a meleg fekete színű háttérből, hangsúlyosan emelkedik ki a pezsgő és kárminvörös színű kirakatkép.

A kép négy rovatból áll:

  • „Modellek” – a világszerte forgalmazott összes (Jelenlegi) modellt, a régi (Klasszikus) legendás modelleket és a tanulmányautókat (Tanulmányautó) vonultatja fel,
  • „DS márka” – a márka történeti örökségét és szakértelmét helyezi reflektorfénybe,
  • „Technológiák” – az újításokat és az online szolgáltatásokat mutatja be,
  • „DS élmény” – a híreket és az exkluzív rendezvényeket tartalmazza.Az új weboldal már azokat az új digitális DS tereket vetíti előre, melyeket hamarosan a nagyközönség is megtekinthet…
  • A driveDS.com weboldalon kívül, az internet-felhasználók a Facebook, Twitter, YouTube, Linkedin, és az Instagram közösségi hálózatokhoz csatlakozva is tarthatják a kapcsolatot és kommunikálhatnak a DS-szel.
  • A tartalom egyedülálló, varázslatos és változatos, melyet mintegy húsz videó és animáció tesz még színesebbé. A francia és angol nyelven elérhető weboldal adaptív, hogy bármilyen típusú számítógépen, tableten és mobiltelefonon zavartalan élményt biztosítson.

Frankfurtban tartja világpremierjét a Mazda Koeru

A Mazda ismét hangsúlyosan jelzi jelenlétét a 2015-ös Frankfurti Autószalonon: a hagyományokat rendre megkérdőjelező japán autógyártó a világon elsőként itt mutatja be új szabadidőjármű-koncepcióját, a Mazda Koeru tanulmányautót.

mazda_koeru_tanulmany_2015_frankfurt_autoaddikt

Ahogy a név is sugallja – a japán Koeru szó jelentése: „meghaladni”, „túllépni” -, a tanulmány a Mazda azon törekvését testesíti meg, hogy a szokásost meghaladó értékeket biztosítson ügyfeleinek. Ebben a minőségében a Koeru erőt, vitalitást és kiemelkedő mértékű kifinomultságot sugároz; merészen tolmácsolva a vállalat „KODO – A mozgás lelke” formai filozófiáját, amely a márka díjnyertes modellkínálatának stiláris alapját is megteremtette.

A nagyvonalú arányok és a mélyre húzódó utastér egyszerre kelti a sebesség és a tágasság érzetét, ami ellentmondást nem tűrő megjelenést kölcsönöz a tanulmányautónak. A KODO jellegzetes szárnymotívuma eltökéltségről tanúskodik, miközben a LED-es fénygyűrűk egy zabolázatlan vadállat csillogó, büszke tekintetét idézik fel. Az első és hátsó kerékíveket kirajzoló karaktervonalak a nagyméretű kerekek felé tartva olyan hatást ébresztenek, mintha izmos lábak kapaszkodnának a talajba. Egészében véve a szabadidő-tanulmány egy ragadozó állat erejét és mozgékonyságát – valamint büszkeségét és tökéletes kifinomultságát – tolmácsolja; lenyűgöző arányai és érdekfeszítő formavilága a japán esztétikai értékekre történő, egyértelmű utalás.

A Koeru kecses vonalvezetése egyben a kiemelkedő aerodinamikai teljesítmény záloga is, biztosítva a menetszél optimális áramlását a karosszéria felett, és elfojtva a padlólemez alatt ébredő légörvényeket – ezek a részletek még stabilabbá teszik a gépkocsit, különösen nagy sebességeknél. A tanulmányautón alkalmazott, különleges zaj- és rezgéscsillapító technológiák még finomabb, még csendesebb utazási élményről gondoskodnak.

Evolúció mozgásban

A legújabb SKYACTIV technológiákkal felvértezett Koeru azt a Jinba Ittai közvetlen vezethetőséget garantálja, amellyel a Mazda összes modelljében találkozhatunk. Olyan részletekről van szó, mint a könnyű, mégis merev karosszéria, illetve futómű; a vezető-központú felfüggesztés és kormánymű; valamint a Mazda sportautó-hagyományainak szellemében épített, innovatív, üzemanyag-takarékos erőforrások. Mindez együtt a márkára jellemző vezetési élmény garanciája.

A progresszív szellemiségű ügyfeleknek szánt, forradalmian újszerű Koeru tanulmányautó egyértelmű üzenetet közvetít a gyorsan növekvő, egyre élesebb versenylázában égő piaci szegmens résztvevői felé.

Mazda Koeru – legfontosabb méretek és jellemzők

Hosszúság x szélesség x magasság mm 4600 × 1900 x 1500
Tengelytáv mm 2700
Ülések száma   5
Abroncsméret   265/45 R21
Felszereltség (legfontosabb tételek)   i-ACTIVSENSE fejlett biztonsági technológiák

MZD Connect

Világpremierrel és sok innovációval jelentkezik a MINI a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon

A MINI egy világpremierrel és megannyi innovációval készül a világ legjelentősebb autószalonjára: Frankfurtban mutatkozik be a nagyközönség előtt a vadonatúj MINI Clubman, miközben a vállalat a MINI Connected infotainment-szolgáltatásainak újdonságait és az eredeti MINI tartozékok legfrissebb extrafelszereltségeit is kiállítja.

mini_2015_frankfurt_autoaddikt

A MINI tovább folytatja az átfogó generációváltást páratlanul egyedi modellpalettáján. A brit prémium kisautó-gyártó modellcsaládjának legújabb tagjával immáron újabb célcsoportok élhetik át a MINI vezetésének jellegzetes élményét. Megnövelt utasterének, sokoldalúságának és lenyűgöző menettulajdonságainak köszönhetően a vadonatúj MINI Clubman, amely a nagyközönség előtt a 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon ünnepli hivatalos világpremierjét, ezúttal a prémium kompakt kategóriában állít mércét a minőség, a funkcionalitás, a megbízhatóság és a hatékonyság terén. Az új MINI Clubman a legújabb modellgeneráció fejlett technológiai arzenálját kifinomult járműkarakterisztikával és olyan felszereltségi opciókkal egyesíti, amelyeket most először kínál ügyfeleinek a gyártó. A vérpezsdítő vezetési élmény, a hagyományokban gazdag, összetéveszthetetlenül egyedi dizájn és az innovatív praktikum együttese még tovább hangsúlyozza a MINI modelljeire jellemző egyediséget. Ez teszi a vadonatúj MINI Clubmant egy csapásra vonzóvá és hamisítatlanul eredetivé.

Innovatív koncepcióival és átfogó sokoldalúságával a MINI egy egészen kivételes sikertörténet főszereplőjévé vált a prémium kisautók kategóriájában. A szegmens megalapítója nem pusztán háromajtós, de ötajtós kivitelében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a világ minden táján. A 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon közönsége elé a MINI mindkét jól menő modellt kigurítja, az extrém sportos kvalitásairól elhíresült MINI John Cooper Works modell legújabb generációjával karöltve. A világ legjelentősebb autószalonján, amely szeptember 19-27. között áll majd nyitva a rajongók előtt, a brit gyártó a MINI Connected infotainment-szolgáltatásainak újdonságait és az eredeti MINI tartozékok széleskörű palettájának legfrissebb, opcionálisan elérhető extrafelszereltségeit is bemutatja, amelyekkel a vállalat ügyfelei egyéni igényeik szerint szabhatják testre kedvenceiket.

A vadonatúj MINI Clubman: hagyományokban gazdag koncepció, páratlanul egyedülálló jellemzők és még szélesebb motorválaszték

Négy oldalsó ajtajával, jellegzetesen osztott hátsó csomagtérajtajával, öt teljes értékű ülésével és ötletes megoldásokban bővelkedő, bőséges utas-, illetve csomagterével a vadonatúj MINI Clubman a XXI. század klasszikus „kombi” koncepciójának előnyeit a prémium kompakt kategória sajátosságaival egyesíti, miközben a MINI új, folyamatosan frissülő modellpalettájának immáron legnagyobb képviselője: 27 centiméterrel hosszabb és 9 centiméterrel szélesebb, mint az ötajtós MINI. A karosszéria mellett a tengelytávolság is gyarapodott: az ötajtós MINI-hez viszonyított plusz 10 centiméteres hosszról az alapesetben 360 literes, a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével azonban egészen 1250 literig bővíthető csomagtér tanúskodik. A vadonatúj MINI Clubman a MINI modellek eddigi legmagasabb szintű hétköznapi használhatóságát, hosszútávú megbízhatóságát, legátfogóbb sokoldalúságát és legkényelmesebb menetkomfortját kínálja.

A vezetési élmény, a kényelem és a biztonság még tovább fokozása érdekében a vadonatúj MINI Clubman számos technológiai újdonságot is felvonultat, amelyek most első ízben válnak elérhetővé a márka történetében. Ilyen az elektromos kézifék, az opcionális extraként elérhető – modelltől függő – nyolcsebességes Steptronic automataváltó, az elektromos ülésállítás és a többek között háttérvilágítású ajtókárpitokat is kínáló MINI Yours belső felszereltségi különlegesség. A MINI Excitement Package névre keresztelt csomag eközben LED-optikás utastéri- és külső világítást, valamint egy, a vezetőoldali aszfaltra kivetített MINI-logót tartalmaz, amely az autó kinyitásakor és lezárásakor világít. A prémium kompakt kategória újabb egyedülálló újításaként jelenik meg a vadonatúj MINI Clubman felszereltségi palettáján a Comfort Access funkció, kulcsnélküli kinyitást, indítást, leállítást és lezárást téve lehetővé.

A vadonatúj MINI Clubman 2015. október végén érkezik meg a piacra, kezdetben három erőforrással, amelyek mindegyike MINI TwinPower Turbo turbófeltöltésű technológiával dolgozik a sportos vezetési stílus és a kiemelkedő hatékonyság érdekében. A MINI Cooper S Clubman négyhengeres benzinmotorja 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítményre képes, 6,2 – 6,3 liter / 100 km kombinált üzemanyag-fogyasztás és 144 – 147 gramm / km kombinált károsanyag-kibocsátás mellett. A MINI Cooper Clubman meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor gondoskodik 100 kW / 136 lóerő teljesítménnyel (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 123 gramm / km), miközben a MINI Cooper D Clubman orrába a MINI motorcsaládjának legújabb tagja, a 100 kW / 150 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres dízelmotor kerül, amely mindössze 4,1 – 4,4 liter üzemanyagot fogyaszt átlagos 100 kilométeren, 109 – 115 grammos kilométerenkénti emisszió mellett.

A 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj MINI Clubman motorpalettájának bővítése ezt követően további változatot kínál majd. A MINI egy négyhengeres, vadonatúj fejlesztésű dízelmotort is bemutat, most először, így a MINI Cooper SD Clubman a legerőteljesebb dízelmotorral szerelt változat szerepét vállalja magára 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményével (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 119 – 122 gramm / km; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Úton a siker felé – a vérpezsdítő vezetési élménynek és a folyamatos technológiai fejlődésnek köszönhetően

Modellpalettája legfrissebb bővítésével a MINI töretlen lendülettel halad tovább a globálisan kiegyenlített, átfogó piaci növekedés felé vezető úton. Több évtized legendás hagyományaival átitatott, lélegzetelállítóan egyedi dizájn-megoldásaival, csúcstechnológiás felszereltségi tárházával, prémium anyagminőségével és elsőosztályú kivitelezésével a MINI a kisautók és a kompakt járművek kategóriájában is maradéktalanul kielégíti a célcsoportok igényeit, miközben legújabb modellgenerációjával tovább írja a hamisítatlanul eredeti kisautó sikertörténetét a prémium kisautók szegmensében. A márka varázsát a vadonatúj háromajtós és ötajtós modellek még tovább fokozzák.

A MINI Countryman eközben hatásosan bizonyítja, hogy a MINI modellekre jellemző vezetési élmény és egyedülálló stílus a kisautók szegmensén is messze túlmutat. Az első négyajtós MINI modellként, hatalmas csomagterével és öt teljes értékű ülésével eme sokoldalú egyéniség nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a márka népszerűsége és értékesítési mutatói folyamatos növekedésnek induljanak szerte a világon. Ehhez adott újabb lendületet az egyszerre sportos és avantgárd MINI Paceman, a prémium kompakt kategória első Sports Activity Coupé modelljének megjelenése is. A kifejezetten a MINI modellekhez tervezett ALL4 intelligens összkerékhajtás eközben opcióként megannyi modellhez elérhető, az olyan nagyteljesítményű sportolókhoz azonban, mint a MINI John Cooper Works Countryman vagy a MINI John Cooper Works Paceman, a gyártó szériafelszereltségként kínálja eme hajtáslánc-innovációt.

Volkswagen Golf GTI Clubsport: 265 lóerős jubileumi modell a Golf GTI 40. évfordulójára

A következő év elején ünnepli 40. évfordulóját a sportos kompakt osztály ikonikus alakja, a Golf GTI. A Volkswagen egy előremutató különkiadással emlékezik meg a történelmi mérföldkőről: bemutatkozik az új Golf GTI Clubsport. A Frankfurti Nemzetközi Autószalon (IAA) alkalmával nyerhetünk először betekintést a minden idők legerősebb szériagyártású GTI adataiba.

Der neue Volkswagen Golf GTI Clubsport

A GTI megálmodója ezzel folytatja a jubileumi modellek nagy hagyományát; hasonlóan exkluzív különkiadású modellekkel emlékeztek meg a 20., a 25., és a 35. évfordulókról is. Az évfordulós kiadást hajtó turbófeltöltős közvetlen-befecskendezésű motor 195 kW/265 LE teljesítmény leadására képes, amely 35 lóerővel több a korábbi legerősebb Golf GTI modellnél. Ez azonban nem minden. Egy rövid időre – alkalmanként körülbelül 10 másodpercre – a “boost” funkció segítségével a vezető megnövelheti a motor teljesítményét további 10 százalékkal 290 lóerőre. Ez a funkció egyszerűen a gázpedál gyors megnyomásával aktiválható.

A Golf GTI 6 másodperc alatt sprintel 100 km/h sebességre a hatfokozatú manuális sebességváltóval, míg az opcionális hatfokozatú kettős tengelykapcsolós váltóval felszerelt (DSG) változat még ennél is gyorsabban, 5,9 másodperc alatt éri el ezt a sebességet. A Golf GTI Clubsport végsebessége 250 km/h (DSG: 249 km/h). Az üzemanyag-fogyasztás adataira pillantva szembetűnő, hogy milyen hatékonyan alakítja át a sportautó a motor erejét hajtóerővé. Manuális sebességváltóval az átlagos fogyasztás 6,9 l/100 km (160 g/km CO2-kibocsátás); DSG váltóval pedig 6,7 l/100km-re (155 g/km CO2-kibocsátás) adódik a fogyasztás.

A Volkswagen nem csupán a jubileumi modell motorjának erejét növelte, hanem átfogóan átalakította a jármű dizájnját is, valamint tovább gazdagította felszereltségét és optimalizálta aerodinamikai tulajdonságait. A nagy teljesítménynek és a jelentősen megnövekedett leszorítóerőnek köszönhetően az új Golf GTI Clubsport menetdinamikája a legjobb versenysport modellekkel is felveszi a versenyt. Mindez magas sebesség melletti “betonszaggató” kezelhetőségi tulajdonságokat és lélegzetelállító fordulékonyságot eredményez.

A Golf GTI Clubsport alapszíne az ”Oryx Fehér” (más színek is elérhetőek); míg kontrasztként teteje fekete színű. A Volkswagen dizájnerei teljesen új első lökhárítót, új oldalküszöböket, hátsó diffúzort, új többrészes tetőspoilert és exkluzív könnyűfém keréktárcsákat álmodtak meg az évfordulós modell számára. Ezek a különlegességek azonnal kiemelik a ”szülinapos” modellt a már ismerős GTI modellek közül.

Stílusát tekintve a Golf GTI Clubsport oldalprofilja az eredeti Golf GTI-n alapul, amelynek karakterisztikus jegye volt az ütköző magasságában az oldalán – az első és a hátsó sárvédő között – végigfutó széles fekete dizájncsík. Ez a csík, az 1976-os Golf GTI előtt tisztelegve, megtalálható az évfordulós modell oldalán, ”Clubsport” felirattal kiegészítve. A fekete dizájncsík tovább fut a jármű eleje felé a lökhárító új légterelő elemén. Az opcionális ”Bresica” 19 colos könnyűfém keréktárcsák külön az új Golf GTI Clubsport számára készültek, ezzel is növelve az autó dinamikus összhatását. Az évfordulós modell alapfelszereltsége a 18 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa, ami szintén teljesen új. Apró részletként jelennek meg az autó oldalán a fényesfekete visszapillantó-tükör házak.

Az átalakított tetőspoiler – amelyet szélcsatornában tökéletesítettek – jóval nagyobb a jelenlegi GTI modelleken található társainál. A teljes egészében feketére fényezett tető és az arra épített szárnyszerű tetőspoiler között szűk légrés található. A fényesfekete és ”Oryx Fehér” színű tetőspoiler a tető vonalvezetése fölé emelkedik. A jármű farrésze alul is egyedi kialakítást kapott. Hátulról, oldalról nézve látható, hogy a küszöbön lévő hátsó splitter vonala tovább folytatódik a hatalmas hátsó diffúzorban, ami szintén új fejlesztés. A szín ezen a részen is fényesfekete. A duplacsöves kipufogórendszer módosított króm végcsövei elegánsan simulnak a diffúzorba, átmérőjük pedig jóval nagyobb, mint az ismert Golf GTI modelleken. A LED technikájú hátsólámpák sötét vörös-fekete összeállításban érkeznek.

Az utastérben olyan ikonikus elemek is megtalálhatók, amelyeket egyik GTI sem nélkülözhet; az egyéni ergonómikus sport ülések skótkockás kárpitozással, a piros díszvarrások, a golflabda alakú sebességváltó gomb és a fekete tetőkárpit. Ezek a sportos jellegzetességek most még egyedibbek lettek a Golf GTI Clubsportban.  Az évfordulós kiadásban például a sportülések helyett állítható kagyló versenyülések kaptak helyet. Az ülések részben Alcantara bőrborítást, a háttámlák és üléspárnák méhsejt mintázatú díszítést kaptak, a háttámlán emellett természetesen megtalálható az ikonikus GTI felirat. A biztonsági öveket vörös csíkok díszítik. A „Honeycomb 40” dizájncsomagban található dizájncsíkok (műszerfal, középkonzol és ajtók) még exkluzívabb megjelenést kölcsönöznek a belső térnek. A sportos dekorelemek között találjuk továbbá az Alcantara bőrbetétet a sebességváltón, az Alcantara borítású sportkormányt (GTI emblémával, vörös varrással és a 12 órát jelző gyűrűvel) és az egyedi, vörös szegélyű szőnyegeket. Amikor a vezető és az első utas kinyitják az ajtót, rozsdamentes acélból készült, vörös GTI felirattal ellátott oldalküszöbök fogadják őket.

[TESZT] Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD Powershift – különleges bánásmód

Nehéz volt eldönteni, hogy cikkünk az autótesztek, vagy inkább a bemutatók-menetpróbák rovatba kerüljön, ugyanis rendhagyónak aposztrofálható első közelebbi találkozásunk a Ford Mondeo Vignale-val.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_001

Rendhagyó, hiszen nem a hagyományos tesztflottából érkezett a gépkocsi, hanem egyenesen Kölnből, Németországból pár napos, amolyan újságírói ismerkedésre. Szűkös volt az idő, főként, hogy összesen három modell parkolt be a forgalmazóhoz, nagy volt az érdeklődés, folyamatos rotálással.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_009

Volt a felhozatalban hibrid változat is, az sajnos kimaradt most, viszont a nálunk járt Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift kombi, vagy ha jobban tetszik: wagon változata is bőségesen kielégített kíváncsiságunkat. Nézzük is a részleteket.

Az első találkozásunk

Alapvetően jó másfél évvel ezelőtt, a 2014-es Genfi Autószalonon már megtapogattuk a Ford Mondeo Vignale-t, az akkori Vignale koncepciót, sőt, bele is ültünk, alaposan megvizsgáltuk. Akkor még teljesen újszerűnek hatott az egész összkép, hiszen az új generációs, jelenleg is futó Ford Mondeo-k még akkor csak hírből voltak ismertek, ráadásul az akkori Vignale concept jóval eltért a mostani, már szériagyártásban lévő modelltől.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_002

Mennyi az eltérés, ha összehasonlítjuk egy jelenlegi Ford Mondeo-val? Sok is, meg nem is, inkább az utóbbi, de ne legyünk túl szélsőségesen tárgyilagosak.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_020

Alfredo Vignale hintőépítő mester volt, az ő ihletésével, illetve a torinói fémmegmunkálók és kárpitosok által képviselt klasszikus minőség szellemiségével lett átitatva a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift, valamint az összes Vignale-modell kialakítása.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_003Gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a klasszikus értelemben vett Ford Mondeo – legyen mondjuk egy Titanium S felszereltség – sokkal kifinomultabb köntösbe lett bújtatva, úgy, hogy a prémium érzet magasabb szinteket próbál pedzegetni. Ez elsősorban az anyagok ki- és eldolgozottsága tekintetében tükröződik (beltér), új megközelítésű, egyedi kárpitozással – itt egyébként vissza is köszön rögtön a hintókban alkalmazott steppelt kárpitozás jellege. Az összhatás tehát egy masszívabb, kifinomultabb környezet, a már megszokott és megismert Ford Mondeo kényelemmel társítva.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_013

A műszerfal egyedi varrott bőrfelületet kapott, amely szintén kiemeli a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift különlegességét. Amolyan igazán formabontó módon, legalábbis, ami a Ford portfóliót illeti.

No és melyek azok a bizonyos ismérvek?

Az autó külsejét tekintve is jelentős, szembetűnő részletek fedezhetőek fel: a hűtőmaszk például hatszögletű, egyedi küllemet kapott, feltűnően hangsúlyos krómozással.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_004

Egyébként a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift modellen szinte nincs olyan felület, ahol ne lenne jelen az ezüstös árnyalat valamilyen formában (kieglszítők, díszcsíkok, egyéb részletek), ami szintén megerősíti az autó különcségét.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_011

Aki pedig még több Vignale-részletre vágyik, vizsgálódjon oldal- illetve hátulnézetben: különleges Vignale feliratokkal találkozhat, ami szintén azt jelzi: nem, ez nem egy hagyományos értelemben vett Ford Mondeo, több annál.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_007Vezethetőség tekintetében a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift nem mutat sok újat a hasonló konfigurációjú Ford Mondeo-nál; a 2 literes TDCi gázolajos egység 180 lóereje, bőségesen elegendő forgatónyomaték tartaléka biztosíték a kényelmes, ugyanakkor dinamikus autózáshoz, a Powershift automataváltó pedig kifinomultan végzi dolgát. Az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift menetstabilitása is remek, esős, csúszósabb úton is jó stabilitást, vezethetőséget mutatott.

Motor, kiegészítők

A tesztelésre befogott Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift számos utazást és vezetést támogató biztonsági rendszerrel lett felszerelve, mint az adaptív, intelligens LED fényszórórendszer, a kulcs nélküli ajtónyitás és indítás lehetősége, az esőérzékelős ablaktörlők, elektronikus kézifék, egyedi My Key programozható pótkulcs, első és hátsó parkolóradar, sávtartó automatika, fűthető első ülések, start/stop automatika, navigációs rendszer, SYNC II, BLIS holttérfigyelő, adaptív tempómat.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_019

Jogosan tehetik fel olvasóink a kérdést: ennyi lenne az egész? Persze relatív „ennyi”, mivel a legtöbb átlagos modell nem hordoz ilyen opciókat, maximum a Titanium S csomaggal felvértezett Mondeo modellek esetében.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_015Nos, természetesen itt még nem ér véget a Ford Mondeo Vignale-történet, van még a tarsolyban más, a termék exkluzivitását növelő, nem elhanyagolható részlet. Ugyanis a Fordnál arra törekedtek a Vignale koncepció gyakorlati megvalósításánál, hogy minden téren többet nyújtson egy ilyen alternatíva birtoklása, mint ahogyan azt átlagesetben megszokhattuk.

Vignale koncepció

Mi is az a Vignale koncepció? Ahogyan feljebb már említettük, a Vignale a Ford márka legmagasabb szintű kifejezése a gyártó definiálása szerint.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_014Tehát a prémium szint nem csak a Mondeo-ra korlátozódik, hanem egyéb modellek is bekerülnek a közeljövőben a szórásba. És itt jön a lényeg: a Vignale nem magát a produktumot takarja a szó fizikai értelmében, hanem az autót övező szolgáltatásokat, valamint az ügyféllel való kivételes bánásmódot is tükrözik. Ezt a Ford  nemes egyszerűséggel Vignale élménynek nevezi.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_016

Három pilléren nyugszik a prémium vásárlói élmény egy Vignale felirattal fémjelzett autó esetében, ezek pedig a minőség-szakértelem kombináció, a személyre szabott odafigyelés és bánásmód a Ford szalonjában, valamint a Vignale ügyfelek értékes idejének elismerése, a velük eltöltött idő megbecsülése.

Kelendő lehet. Akár itthon is

Lehet, hangzatosak a fentiek, de tény, hogy lehet igény ilyesmire, az más kérdés persze, hogy Magyarország mennyire lesz életképes piaca mindezen irányzatoknak.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_006Az viszont bizonyos, hogy a Vignale-hez tartozüó plusz exkluzív szolgáltatások is nagyon kecsegtetőek, hiszen az ingyenes házhozszállítás lehetősége autóvásárlás esetén, a havonta egyszer lebonyolítható ingyenes külső- és belső tisztítás, a hozom-viszem szolgáltatás szervizelés esetén, az országúti segélyszolgálat, valamint a saját telefonszámmal bíró Vignale One Call mind magukért beszélnek.

A vadonatúj Ford Mondeo Vignale már rendelhető Magyarországon is. A cikkben szereplő modell 12 364 000 forintos alapáron férhető hozzá.

ford_mondeo_vignale_2_0_tdci_awd_wagon_teszt_autoaddikt_005

2015 Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD Powershift specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 180 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000-3250 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú Powershift duplakuplungos automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4867 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1482 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/45 R18

Hátsó gumik mérete: 235/45 R18

Tömeg, üresen: 1602 kg

Megengedett össztömeg: 2330 kg

Csomagtartó mérete: 525 liter, bővíthető 1630 literig

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 223 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.7 s (gyári), 8.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 6.8 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.2 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 141 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Megnéztük, milyen Lada modelleket vásárolhatunk – előreláthatólag csak jövőre

A Lada Hungary sajtótájékoztatón mutatta meg, hogy konkrétan milyen autókat várhat majd a magyar piac. Lesz Granta, Kalina és 4×4, mindhárom típusból több modell is.

lada_autoaddikt

Izgalmas és sok szempontból kielégítő a termékkínálat, családi, sport, cross, kombi és munkagép is szerepel a repertoárban.

lada_4x4_autoaddikt

Megbízható Lada motorok, tartósság és kiváló ár – ezt kínálja majd induláskor az importőr. A nyitás az óriási érdeklődés miatt az előzetes novemberi indulástól eltérően a következő évre csúszik, viszont akkor már országos lefedettséget ígér az importőr.

lada_kalina_cross_autoaddikt

 Gőzerővel zajlanak az előkészületek a Lada Hungary háza táján. Épül a szalon, kezelik az érdeklődőket, zajlik a hálózat kiépítése és ami ma a legfontosabb, megmutatták élőben is, milyen autókat várhatunk majd az induláskor.

lada_kalina_sport_autoaddikt

Alapvetően három típusban dübörög majd az 1.6 literes benzines, saját fejlesztésű Lada motor: Kalina, Granta és 4×4 érkezik.

lada_granta_liftback_2_autoaddikt

Grantából a Sedan 4 ajtós, valamint facelift-elt 5 ajtós csapott hátú Liftback változat, Kalinából rendelhetünk Cross, Sport, Combi és Hatchback verziót, a 4×4 pedig a hagyományos, már bizonyított Classic konstrukció mellé hozza az Urban változatot is, ami nagyobb kényelmi faktort és pofásabb külső elemeket ígér. Széles a repertoár, mindenki találhat autót a saját szájíze szerint.

lada_granta_liftback_1_autoaddikt

Hatalmas az érdeklődés, melyet várhatóan egyetlen budapesti szalon nem fog tudni kielégíteni. Ezért hosszas mérlegelés után a Lada Hungary az országos hálózat kiépítése mellett döntött. Így várhatóan jövő év elején nyitnak majd a Lada szalonok, de akkor országszerte.

marko_zoltan_lada_hungary_duna_auto_autoaddikt

„Tudtuk, hogy nagy lesz a visszhangja a Lada visszatérésének, de ekkora érdeklődésre legmerészebb álmainkban sem számítottunk. Nagyon örülünk a régi és új Lada rajongóknak és szeretnénk őket a lehető legmagasabb színvonalon kiszolgálni. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy már az elején országos hálózattal indulunk” – fűzte hozzá Markó Zoltán a Lada Hungary projektigazgatója.

lada_portfolio_duna_auto_zrt_autoaddikt

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK