Főoldal Blog Oldal: 462

Tervezik a jövő töltőállomását a Nissan közreműködésével

A Nissan újabb tanúbizonyságot tett megingathatatlan elkötelezettségéről egy tisztább, biztonságosabb és praktikusabb autós világ kialakításáért. A vállalat bejelentette, hogy egy egyedi projekt keretében a jövő töltőállomását tervezik meg a Foster + Partners neves építészeivel együttműködésben.

nisan_leaf_jovo_toltoallomasa_autoaddikt

A projektben résztvevő Nissan és Foster + Partners egyaránt innovatív, merész formaterveiről és a hagyományok újragondolásáról híresek. A projekt célja, hogy izgalmas betekintést nyújtson abba, hogyan igazodnak az elektromos autók töltőállomásai a folyton változó világ kihívásaihoz.

Az elektromos autók tervezésének, mérnöki fejlesztésének és gyártásának megkérdőjelezhetetlen vezetője, a Nissan új projektjében a jövő töltőállomásáról alkotott képet forradalmasítja. A márka felismerte, hogy a jövő töltőállomásainak infrastruktúrája tökéletes lehetőséget nyújt a környezet egyéb funkcióinak innovatív integrálására, így ezek az állomások a modern közösségek számára nemcsak közlekedési, de szórakoztató központokat is jelenthetnek.

Létfontosságúvá vált egy fenntartható és innovatív töltőhálózat megalkotása, hiszen a piac is az olyan alternatív megoldások felé kezd elmozdulni, mint az elektromos hajtás.

 A koncepció egy olyan zéró-emissziós társadalomképen alapszik, melyben a közösségi kapcsolatok, az önjáró autók és az élet minden területén megjelenő összekapcsolódó hálózatok szerepe kiemelkedővé válik. A töltőállomás-tervezet bemutatja azt a számos előnyt, amelyet egy jól megtervezett elektromos járművekre épülő ökoszisztéma jelenthet – nem csupán a mobilitás terén, hanem az akkumulátorok és a járműveket a hálózattal összekötő rendszerek egyéb kedvező hatásai kapcsán is.

A Nissan a következő hónapokban szoros együttműködésben dolgozik majd a Foster + Parners-szel, hogy az év második felében bemutathassa, hogyan képzeli el a jövő töltőállomását.

David Nelson, a Foster + Partners vezető tervezője a következőket mondta: „A Nissannal való együttműködésünk célja, hogy bemutassuk, mekkora kihívást is jelent városainknak lépést tartani a folyamatos növekedéssel. A társadalmunkban jelen lévő új technológiák, az alternatív üzemanyagforrások és változó trendek hatalmas befolyással bírnak arra nézve, hogy hogyan fogunk boldogulni.”

 „Egyértelmű, hogy az elektromos autók a városi környezet elválaszthatatlan részei lesznek, s ez izgalmas lehetőséget nyújt a töltőállomások újratervezésére a jövő generációi számára, hiszen a legmodernebb technológiák felhasználásával ezen állomások sokkal integráltabb és közösségibb tereivé válhatnak városainknak. Az elektromos járművek gyártásának piacvezetője, a Nissan kulcsszerepet játszott annak megítélésben, hogy a jövő autósai hogyan használják majd az épített környezetet.”

Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe elektromos autókért felelős igazgatója elmondta: „Jelenlegi töltőállomás-hálózatunk infrastrukturális modellje elavult, mely ha nem tud gyorsan alkalmazkodni a fogyasztók folyamatosan változó igényeihez, nem lesz képes megfelelni a jövő kihívásainak. 2020-ra közel egymillió elektromos jármű lesz az utakon, így alapvető fontosságú, hogy ezt a növekedést egy erős infrastruktúra kiépítésével támogassuk.”

„Mostani kezdeményezésünk az első lépés azon az úton, amely a jövő szállítási és mobilitási világának feltárásához vezet, és felkészíti városainkat egy fenntarthatóbb jövőre.”

Az együttműködés egy merész módon újragondolt töltőállomás megtervezésére az elektromos járművek népszerűségének növekedésével párhuzamosan alakult ki. A Nissan elektromos járműveinek eladása 33%-os növekedést produkált a 2014-es évben, és a városi levegőminőség javítására tett erőfeszítéseknek megfelelően a növekedés továbbra is töretlen. Az elektromos járművek elfogadottsága fordulóponthoz közeleg, és az előrejelzések szerint a növekedési trendek gyorsulni fognak.

A Nissan úttörő szerepet tölt be a zéró-emissziós technológiák tömeggyártásának megvalósításában. 2010-ben a Nissan LEAF, az első sorozatgyártásban előállított, globális piacon elérhető elektromos jármű bemutatása forradalmasította az autózás világát. A LEAF továbbra is minden idők legkeresettebb elektromos járműve, részesedése a zéró-emissziós szegmensben pedig közel 50%.

Volvo XC90: öt csillag az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán

A vadonatúj Volvo XC90 öt csillagot ért el, és ezzel maximális teljesítménnyel zárta a 2015-ös Euro NCAP töréstesztet. A City Safety biztonsági technológiát alapfelszerelésként kínáló XC90 a legelső olyan gépkocsi, amely maximális pontszámot ért el az Euro NCAP autonóm vészfékrendszer ráfutásos vizsgálatán (AEB City és AEB Interurban).

volvo_xc90_menetproba_2015_autoaddikt_020

„Ez a nagyszerű eredmény újabb bizonyítéka annak, hogy a Volvo XC90 a világ egyik legbiztonságosabb autója. Olyannyira, hogy a biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 100 százalékos eredményt értünk el. A Volvo Cars továbbra is vezető szerepet tölt be az autóiparon belül a közlekedésbiztonsági innovációk terén, és alapfelszerelésként kínált biztonsági technológiáival messze megelőzi minden versenytársát” – mondta Dr Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységeiért felelős alelnöke.

100 százalékos eredmény a biztonsági segédrendszerek vizsgálatán

Az XC90 száz százalékosan teljesített a biztonsági segédrendszerek tesztpontban, emellett minden idők legelső olyan gépkocsija, amely maximális pontszámot ért el az autonóm vészfékrendszert felmérő mindkét tesztben: az AEB City városi, illetve AEB Interurban országúti vizsgálaton. Az XC90 emellett olyan fejlett gyalogosvédelmi funkcionalitással bír, amelyeket a független közlekedésbiztonsági ellenőrző szervezetek még nem is vizsgálnak. Ez is azt bizonyítja, hogy a svéd autógyártó továbbra is az autóipari biztonság élharcosa és első számú innovátora.

„A Volvo a legelső olyan autógyártó a világon, amely képes volt meghaladni az Euro NCAP által az AEB Interurban és AEB City tesztelési eljárásokban megállapított normákat. A City Safety napjaink egyik legfejlettebb, alapkivitelben kínált ütközésmegelőző rendszere. Adott helyzetekben képes teljesen elhárítani a gépjárművekkel, a kerékpárosokkal és a gyalogosokkal történő ütközéseket, és mindezt éjjel-nappal” – mondta Martin Magnusson, a Volvo Car Group főmérnöke.

A Volvo Cars ’Vision 2020’ jövőképében a svéd autógyártó már megfogalmazta célját, azt, hogy 2020-tól az új Volvókban senki se szenvedjen súlyos vagy ahlálos kimenetelű balesetet. Az XC90 ötcsillagos Euro NCAP eredménye egyértelműen jelzi, hogy a Volvo Cars töretlen elhivatottsággal igyekszik megvalósítani a végső célt: a gépkocsit, amely minden körülmények között elkerüli a baleseteket.

Frankfurtban mutatkozik be a Citroën Cactus M koncepcióautó

A Frankfurti Autószalonon kerül sor a legendás Citroën modell, a Méhari inspirálta új koncepcióautó, a Citroën Cactus M világpremierjére.

citroen_cactus_m_autoaddikt_2015_002

Ezzel a frissességtől és optimizmustól sugárzó tanulmánnyal a Citroën a C4 Cactus egyfajta „outdoor” újraértelmezését kínálja. Az egyedi dizájn mellett az új Citroën koncepcióban egy sajátos életstílus testesül meg, amely a szabadidős tevékenységeket állítja az autózás középpontjába. A mindenféle terepen és körülmények közt remekül boldoguló Cactus M-ben határtalan szabadság- és kalandvágy jut kifejezésre.

Nyitott Crossover. A Cactus M crossover-tanulmány stílusa még a Citroën C4 Cactusénál is nagyobb kalandvágyat sejtet, és egyértelmű rokonságot mutat az áprilisban, Sanghajban bemutatott Citroën Aircross koncepcióautóval. Sajátos kialakítású sárvédői még mokányabb és izmosabb külsőt kölcsönöznek neki; meredek állású szélvédője, megemelt alváza, nagy kerékátmérői pedig a szabadidő-autós jelleget fokozzák. A méretes műanyag ajtók könnyedséget, ugyanakkor védelmet sugallnak, s egyben a modell védjegyeinek is tekinthetők. Ez a tanulmány egyértelműen a méltán legendás Méhari örökségét viszi tovább, amely ugyanezt a „belevaló” filozófiát testesítette meg. A teljesen nyitott utasterű modell 2. üléssorába a karosszéria oldalfalát átlépve, könnyedén be lehet jutni – ezáltal megszűnnek a határok az utasok és az őket körülvevő világ között.

Jópofa, vidám, és lételeme a szórakozás. Sajátos kialakításával a Citroën Cactus M a szabadidős tevékenységeket állítja az autózás középpontjába, és ezzel egy egészen sajátos életstílust testesít meg. A belső kialakítás kitűnően példázza ezt az outdoor tevékenységekhez használatos anyagok alkalmazásával. Hogy mindenféle körülmények között használható legyen, az utastér teljes egésze vízsugárral bármikor lemosható a lábtérbe épített vízelvezetők segítségével. Az ülések szörfruhákat idéző, színes, kényelmes és vízálló neoprén bevonatot kaptak. A Citroën Cactus M további erényei között említhetjük az alakíthatóságot is; a tetőív kialakítása például lehetővé teszi minden szabadidős felszerelés (pl. wakeboard, szörfdeszka) kényelmes elhelyezését. Ebben az autóban minden a kényelmet és a lelki nyugalmat szolgálja.

citroen_cactus_m_autoaddikt_2015_001

Minden terepen otthon érzi magát. A Citroën Cactus M kalandokra, felfedezésekre, ismeretlen terepek meghódítására termett. Bármilyen tevékenység céljából, bármilyen időjárási vagy útviszonyok közepette használják is, minden porcikája az utasok biztonságérzetét növeli. A Grip Control mindenféle terepen optimális tapadási feltételeket biztosít, így bátran le lehet térni vele a járt utakról. A nagyszerűen variálható utasterével a Cactus M a korlátlan szabadság szinonimája: pillanatok alatt kényelmes hálóhely alakítható ki benne, és védelmező tető húzható fölé. A leleményes módon sátorrá is alakítható tető hatékony védelmet nyújt eső esetén is. A Citroën Cactus M a fedélzeti technológiák terén sem hagy maga után kívánnivalót: megtalálható benne minden, ami a C4 Cactusban hasznosnak bizonyult (érintőképernyő, Easypush váltóvezérlő stb.).

A Cactus M tanulmányautó egyfajta új értelmezése mindazon értékeknek – kényelem, kellemes közérzet és aktív pihenés – amelyek a Méhari születéséhez vezettek, s amelyeket a Citroën mindig is a legfontosabbnak tartott. A C4 Cactus, valamint az Aircross koncepcióautó mellett kiállított Cactus M megmutatja, milyen vitalitás és következetesség jellemzi a Citroën márkát

NYITOTT CROSSOVER

Egy évvel a C4 Cactus bemutatkozása után a Citroën a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be az innovatív modell még „izmosabb”, teljes egészében nyitott változatát.

A C4 Cactus még kalandvágyóbb újraértelmezése

A Cactus M tanulmányautó tervezői különféle stíluseszközökkel és speciális elemekkel erősítik a C4 Cactusban is felfedezhető SUV-jelleget.

Oldalsó vonalait elöl és hátul is úgy alakították, hogy kifejezetten izmossá tegyék a sziluettet. A Tall&Narrow gumik viszonylag nagy átmérőjéhez nem társul óriási szélesség, mégis magasabbra emelik a karosszériát. Ezt a benyomást erősítik a különleges kerékjárati ívek is. A 60 fokban döntött, széles szélvédő is jelentősen hozzájárul a Cactus M masszív karakteréhez.

Az első és hátsó lökhárítók alsó része, valamint a visszapillantó tükrök háza a Citroën Aircross tanulmányautóból lehet ismerős. Az erős fémből készült vonószem, a testes visszapillantó tükrök is olyan apróságok, melyek a biztonság és a minőség érzetét erősítik, és egyértelműen a SUV-ok kategóriájában helyezik el – a márka másik tanulmányautójával tagadhatatlan rokonságot mutató – Cactus M-et.

Nyitottan a külvilágra – a legendás Méhari szellemiségében

Csakúgy, mint annak idején a Méhari, a Cactus M tanulmányautó is a nyitottság jegyében fogant. Minden részletét úgy dolgozták ki, hogy a benne utazók közel maradhassanak környezetükhöz.

citroen_cactus_m_autoaddikt_2015_004

A Citroën Cactus M két hosszú ajtaja kiemeli a modell kompakt jellegét. Az ajtók egyetlen műanyag elemből készültek, így rendkívül könnyen kezelhetők, és nagyban hozzájárulnak az autó alacsony össztömegéhez. Anyaguk kifejezetten ellenálló, ami a TPU bevonatnak köszönhető. A karosszéria „második bőrének” is nevezhető anyag – amely a lökhárítón is megtalálható – remekül ellenáll a kisebb ütéseknek, karcolásoknak, a sós víznek, a homoknak, és általában mindennek, ami csak a hétköznapokban a felhőtlen szórakozás és a mobilitás útjában állhat. A koncepció szerves részeként az ajtókra látványos zsanérok kerültek – ez a részlet a szintén ABS műanyagból készült Méharit idézi.

A szörfözés világa is jelentős hatással volt a Citroën Cactus M tervezőire: az autónak nincs teteje és első tetőoszlopa, hanem teljes egészében nyitott. A fabetétek, amelyeket a hátsó tetőíven és a szélvédő keretén láthatunk, a szörfdeszka-gyártók dekorációs megoldásaira emlékeztetnek, a kifejezetten vidám, derűs mintázatú keréktárcsákon pedig a szörfruhák virágos motívumai köszönnek vissza. A tetőíven jelenik meg a modell emblémája – akár egy Citroën „Freestyle” kollekció logója is lehetne.

JÓPOFA, VIDÁM, ÉS LÉTELEME A SZÓRAKOZÁS

Strand, homok, só, víz – ezeket mind a hagyományos autók ellenségeiként tartjuk számon. A Cactus M-nek azonban egyikük sem jelent problémát. Jelmondata: éljük meg a szabadidőnket intenzíven, kompromisszumok nélkül. Az autó formái, színei, a benne fellelhető anyagok és technológiák egyaránt azt szolgálják, hogy utasai mindenfajta stressz és aggodalom nélkül, teljesen felszabadultan tölthessék el szabadidejüket.

Az utastér hajókabinra emlékeztet: íves, hullámzó vonalak mindenhol, tökéletes összhangban a külső dizájnnal. Látványos kék fényezés került kívülre és belülre is, erősítve azt a benyomást, hogy egy egyetlen darabból készült, egységes autóban utazunk. Minden részlet derűt sugároz, és a modell joviális, kedves karakterét hangsúlyozza.

A külcsín mellett a belbecs is méltó egy hajókabin szellemiségéhez: minden anyag kiválasztásánál, illetve kezelésénél az volt a fő szempont, hogy alkalmazkodjon, ellenálljon, kibírjon. A Citroën Cactus M ideális partner mindenféle kalandhoz. Az utasok egy kellemes tengeri strandolás után akár zuhanyozás és szárítkozás nélkül is beülhetnek az autóba, hiszen az ülésekről lecsorgó vizet a padlón perforált „lefolyók” vezetik el, az üléskárpitokat sótűrő neoprén bevonat védi, az utasteret pedig egyszerűen, egy slaggal átmoshatják!

A Cactus M belső tere egyszerre esztétikus és funkcionális. A kárpitok, a műszerfal borítása, a szörfruhák inspirálta motívumokkal díszített neoprén üléskárpit élénk színvilága kellemes, „fun” hangulatot teremt. A neoprén víztaszító tulajdonsága révén a nedves ülések sokkal gyorsabban száradnak.

A Cactus M tanulmányautó természetesen gyakorlati előnyöket is tartogat: a hátsó oldallemezek egészen alacsonyak, így a hátul utazók úgy jutnak be az ülésekre, hogy egyszerűen átlépik az oldalfalat. Egyszerre praktikus és kellemes megoldás: nem kell az első üléseket előrehajtani ahhoz, hogy az utasok beszállhassanak. Az utastér tárolórekeszei könnyen elérhetőek és ergonomikusak, az ajtókban hálóval záródó méretes tárolókat találunk, a csomagtérajtó kívülről nyitható, a tetőíven pedig egy speciális rögzítőszerkezet segítségével akár két szörfdeszka is biztonságsan szállítható. A választást megkönnyítendő, a Citroën dizájnerei már terveztek is két, az autó színeivel harmonizáló deszkát a bemutatóra.

A Cactus M egészen sajátos karaktere az 1968-as, ikonikus Méhari vérvonalát viszi tovább, felelevenítve a korszak különleges hangulatát, a tengerparti üdülővárosok, a gondtalan nyaralások világát. Az ajtónyitó megoldás és a középen elhelyezett szóló ablaktörlő is e korszak autóit idézik. A fejtámlák pedig mintha a hajók kikötésénél használt fenderek (ütköző ballonok) rokonai lennének.

MINDEN TEREPEN OTTHON ÉRZI MAGÁT

A Cactus M arra született, hogy a kalandvágyók, a végtelen távlatok kedvelőinek álmait megvalósítsa. Olyan újító technológiai megoldásokat kínál, amelyek tágra nyitják a felfedezhető világ időjárás, útviszonyok és logisztikai nehézségek szabta határait.

A Grip Control és a Tall & Narrow gumiabroncsok együttműködése révén az autó a legkellemetlenebb terepekkel és emelkedőkkel is megbirkózik. A speciális kipörgésgátló minden helyzetben a legmegfelelőbb beállítást választja, így mindig optimális meghajtást biztosít.

A Cactus M ugyan szabadtéri használatra készült, de ez nem jelenti azt, hogy ne találná fel magát extrémebb időjárási körülmények közepette is. A csomagtér dupla padlójában ugyanis egy elképesztően elmés tetőszerkezet bújik meg, amelyet kézzel kell a karosszéria köré rögzíteni, majd egy speciális felfújó szerkezettel „sátrat” lehet varázsolni belőle. A tetőt ugyanis három, levegővel töltött „cső” tartja a helyén. A levegőt az autó hátsó részében elhelyezett kompresszor biztosítja.

citroen_cactus_m_autoaddikt_2015_003

A beltér könnyen variálható, az említett megoldással pedig tető is kerülhet az autó fölé: a Citroën Cactus M valóban lebontja a logisztika eddig kötelezőnek hitt szabályait, és teret enged az improvizációnak, a szabadságnak. Az autó igazi kétszemélyes sátorrá alakítható, hiszen a hátsó üléspadot és a csomagtér padlóját egy ügyes mechanizmus segítségével könnyedén összeilleszthetjük, így a csomagtartót kinyitva, két személy számára kényelmes fekvőhely keletkezik. Alhatunk a szabad ég alatt, illetve a felfújható oszlopok tartotta tetősátor védelmében is. Semmi sem szabhat határt a felfedezés vágyának…

A tető és a sátor kidolgozásában a Citroën két olyan céggel működött együtt, amelyek e különleges terület igazi szakértői. A sátor szerkezetét és biztonsági elemeit az extrém körülmények között is helytálló felfújható eszközök gyártására szakosodott ATIC szállítja, míg a sátor anyagát az extrém sportokban használatos speciális textíliákat gyártó Jonathan & Fletcher készíti.

Azon túl, hogy hihetetlenül innovatív megoldásokat kínál, a Citroën Cactus M a hétköznapokban is optimális megoldás, hiszen mindaz a kényelem és technológiai szolgáltatás megtalálható benne, amelyeket a C4 Cactusban már megismerhettünk. Az egy esztendővel ezelőtt bemutatkozott szériamodell mellett a vadonatúj tanulmányautó remekül illusztrálja a C4 Cactusban rejlő lehetőségeket. Mint ahogyan azt is, hogy a Citroën hogyan tudja átültetni stílusát különféle karosszériaformákra.

[TESZT] Suzuki Address 110 – irány a város

Közhely, nem közhely: a városi közlekedés leginkább kivitelezhető módja az, ha kerékpárral, vagy motorkerékpárral próbálkozunk meg eljutni A pontból B pontba.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_006

Sarkalatos kérdés lehet ugyanakkor, hogy melyik alternatívát válasszuk (nagy a valószínűsége, hogy nem is áll rendelkezésre az összes kategóriából egy-egy jármű), mivel egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora a ténylegesen megtett út, mekkora a hely kapacitása, mekkora a forgalom, és a többi.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_007

Bizton állítható, hogy a kerékpár már első körben kiesik (sajnos), ha hosszabb, több 10 kilométernyi út megtétele áll előttünk, főként, ha forgalmasabb, zsúfoltabb közúti részek is tarkítják a programot. A nagymotor is sanszos a kiesésre, ugyanis a termetesebb felépítésnek és nagyobb helyigénynek köszönhetően nem lesz kifejezetten manőverezhető.

Igazi céleszköz a forgalmas hétköznapokhoz

Mi marad? Természetesen a robogó-kategória! Gyors, hatékony, célratörő, pénztárcabarát. Minden előnyével és hátulütőjével együtt – nézzük, hogy a Suzuki Address 110 robogója miként teljesített klasszikusan városi-elővárosi környezetben.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_012

Annak ellenére, hogy a Suzuki brosúrájában nem csupán városi ingázós robogónak definiálják a Suzuki Address 110-et, egyértelmű, hogy a fő profil kifejezetten ez: önmagában a méretek szűk keresztmetszete, a kialakítás mind erre utal. Az persze más kérdés, hogy a bátrabbak kimerészkedhetnek vele jóval messzebb is, nagyobb távolságokra, garantáltan kellemes lesz így is az élmény.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_004A Suzuki Address 110 különösen komfortos üléssel rendelkezik, akár két személlyel is használható gyakorlatban hosszabb, de inkább rövidebb távokon. Az újragondolt és egyben át is dolgozott kialakításnál prioritást élvezett a vezető kényelme, ennek megfelelően az ülés tömöttsége is megfelelően kemény, de nem hajlik lágyba erősen. A lábtér, a kialakítás helye megfelelően nagy, így a legkülönbözőbb testalkattal bíró pilóták is megtalálják a számukra leginkább alkalmas elhelyezkedést.

Praktikum

Fontos kérdés, hogy azt a minimális kiegészítőt, amelyet magunkkal viszünk az útra, hogyan helyezzük el a legegyszerűbb módon.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_011A Suzuki Address 110 e téren is praktikus, ugyanis a az ülőnyereg alatt fellelhető nem kevesebb, mint 20.6 liter befogadóképességű raktér gond nélkül elnyelte tesztelőnk bukósisakját, kézitáskáját, és egyéb holmijait is. Mindez elegendőnek bizonyult egy hosszabb kiruccanáshoz is, bár a tervezőmérnökök tovább fokozva a pakolhatóságot kialakítottak a Suzuki Address 110 első idomzatán a gyújtáskapcsoló alatt további kettő nyitott tárolórekeszt, amely szintén ideális apróbb tárgyak befogadására (telefon tokban, kulcs, egyebek).

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_008

Ha már megemlítettük feljebb a gyújtáskapcsolót, ki kell térnünk a Suzuki Address 110 biztonságára is. Korrekt megoldás, hogy a fedett rész masszívan ellenáll a feszegetésnek, ezáltal csökkentve a kellemetlen eltulajdonítás eshetőségét, viszont még egy plusz kulcsmozdulattal az ülés is innen nyitható fel, a megszokottól (ülésnél kulcs) eltérően.

Ahhoz, hogy mini-túramotort varázsoljunk a Suzuki Address 110-ből, opcióként rendelhetünk kiegészítő hátsó csomagtartó konzolt, valamint értelemszerűen hozzá túradobozt is. Ilyen kiegészítővel a tesztelt Suzuki Address 110-et is felvértezte az importőr, így az utazás ténylegesen jól kiegészülhetett egyéb hasznos funkciókkal is.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_010

A Suzuki Address 110 menetstabilitása jónak bizonyult a teszt során, erőteljesebb kanyarvételezésnél is optimális tapadást, valamint úttartást tapasztaltunk. Hirtelen kormánymozdulatokra visszafogottabban egyenlít, viszont a kerekek átmérője (14 col) révén a kisebb úthibák jól simítottak, nagyobb kátyúknál azonban természetesen fokozott elővigyázatosság szükségeltetik.

9 lóerő mi mindenre elég?

A Suzuki Address 110 hajtáslánca origójában egy négyütemű, egyhengeres, léghűtéses SOHC motor található, 113 köbcentiméter összlökettérfogattal. Az egység 9 lóerő leadására képes 8000-es percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 8.6 Newtonméter, mely már 6500 RPM-től rendelkezésre áll.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_009Egy személlyel az adatoknak megfelelően masszív gyorsulásérzet hozható,  50-60 kilométer/óráig kitart a sprint, onnantól fogy az elán, és nagyjából 110 kilométer/óra környékén tilt a rendszer. A szekunderhajtásért egy fokozatmentes CVT automata váltómű felel, a kialakításnak köszönhetően zökkenőmentes, folyamatos erőátvitel érkezik a hátsó hajtott kerékre, a nyomatékgörbe szintén kilengés nélkül, fokozatosan épül fel – a 6000-es tartomány felett kicsivel már érezhető is a nyomaték érkezése.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_014A kiemelkedően jó hatótávért elsősorban az alig 2 literes átlagfogyasztás a felelős (mért érték vegyes körülmények közt: 1.98 liter/100 kilométer), de az 5.2 literes üzemanyagtank-kapacitás is magáért beszél. Országúton, 70-80 kilométer/órával hozható alacsonyabb pillanatnyi érték is az átlagnál, de ez elhanyagolható.

A Suzuki Address 110 rendelkezik elektronikus önindítóval és berúgókarral is – utóbbi nagy segítség, ha netán meghibásodna a kulcsos-gombos rendszer.

Összegezve

Kiknek szánja Suzuki Address 110 robogóját tehát a márka? Egyértelműen mindazoknak, akik költséghatékonyan szeretnék napi teendőiket végezni, úgy, hogy közben egy cseppnyi stílust is csempésznek egyéniségük mellé. Persze nincs probléma a fiatalos küllemmel sem, ami nem hátrány egyetlen korosztály esetében sem.

suzuki_address_110_teszt_techaddikt_001

2015 Suzuki Address specifikációk

ERŐFORRÁS
Motorkonstrukció Léghűtésű, négyütemű, egyhengeres, SOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat 113 cm3
Furat x löket 51 mm x 55,2 mm
Sűrítési arány 9,4:1
Teljesítmény 9 LE (6,7 kW)/8000 f./perc
Forgatónyomaték 8,6 Nm/6500 f./perc
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER
Keverékképzés Elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály kapacitása 5,2 liter
ELEKTROMOS RENDSZER
Indítórendszer Elektronikus önindító és berúgókar
ERŐÁTVITEL
Szekunderhajtás CVT automatikus váltómű
VÁZ
Váz típusa
Méretek (H´Sz´M) 1845 x 665 x 1095 mm
Tengelytáv 1260 mm
Villaszög 25,75° (25°45’)
Utánfutás 97 mm
Ülésmagasság 755 mm
Szabad hasmagasság 120 mm
Sajáttömeg 97 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl Hagyományos teleszkópvilla spirálrugóval
Hátul Lengőkar
KERÉKABRONCS
Elöl Ötküllős, présöntött, alumínium
Hátul Ötküllős, présöntött, alumínium
Gumiabroncs mérete elöl 80/90 14 M/C 40P
Gumiabroncs mérete hátul 90/90 14 M/C 46P
FÉKRENDSZER
Elöl Szimpla tárcsafék egydugattyús féknyereggel
Hátul Dobfék

 

Plusz információk: a Suzuki magyar képviseletének honlapján.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 7D fényképezővel készítettük.

Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

[TESZT] Ford Tourneo Custom SWB 2.2 TDCi Titanium – közel háromezer kilométer távlatában

Rendhagyó jelleggel autótesztünk középpontjában az a teszthét alatt megtett bő 3000 kilométer áll majd, amely elegendő volt bőségesen ahhoz, hogy a nagyszerű és remek Ford Tourneo Custom-jét górcső alá vehessük. Nem titkolt szándékkal azt vizsgálva: vajon ténylegesen beváltja-e a hozzá fűzött bizodalmat, főként, ha család- és túrabarát megoldást keresünk.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_001

Rögtön az elején kijelenthetjük, lelőve a slusszpoént: igen. Messzemenően. Bár nyilván akadnak hátulütők, de alapvetően olyan megoldás nem létezik, amely minden igényünket, beleértve a velünk utazókét is – lefedné.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_010

Tesztünkhöz a Ford Tourneo Custom rövidebb tengelytávval bíró verzióját választottuk ki, tehát az SWB rangsorolással bírót. Korábban, még amikor a Napimagazin.hu-n futottak autós tesztjeink, kiveséztük már az LWB hosszú tengelytávos variánsát, úgyhogy a bőséges külső és belső részletekkel most nem szaporítjuk a szót. Ugyanis a két autó teljesen megegyezett felszereltség (Titanium) tekintetében, mindössze méretbeli különbségek adódtak a hosszt értve: míg az LWB 5339 milliméter hosszú, az SWB „csak” 4972 milliméteres.

Kiváló tulajdonságokkal rendelkezik személyszállítás téren

Mindezek tekintetében is kijelenthető, hogy pazar a helykínálat, az első ülések közti tér például a könyöktámaszok felhajtása után itt is lehetővé teszi, hogy álló helyzetben akár a középső üléssor felé tendáljunk valamilyen okból kifolyólag. Ebből tehát máris látszik az, hogy a második, három személyt kényelmesen, egymástól elkülönítetten utaztatni tudó ülőalkalmatossághoz hatalmas lábtér tartozik, még akkor is megkapjuk, az első sofőr- és utasülést masszívan hátratoljuk, ütközésig. Igaz, kihasználatlan lenne.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_009

Nagytesztünk úticéljának Svájcot jelöltük meg, konkrétan Zürich-et. Persze addig is el kell(ett) jutni valahogyan, így az osztrák és német szakaszok egyértelműen bejátszottak már a tervezés során; mégsem volt kifejezetten kedvünk megállni és kiegészítő kirándulásokat tenni. Ez ugyanakkor nem jelentette azt gyakorlatban, hogy ne álltunk volna meg az első nagyjából 2 óra megtétele után Bécsben, mivel a navigációnk hirtelen a belvárosba irányított az autópályás elkerülő körgyűrű helyett – össze is kötöttük a kellemest a hasznossal, bő háromnegyed órát nézelődtük helyben.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_004Miután visszakanyarodtunk a pályára, a korábban tartott fix 120 kilométer/órás tempót megfejeltük plusz 10 kilométer/órával, így a klasszikusnak vélt 130-as tempót tartva autóztuk le a közel 300 kilométeres osztrák szakaszt, 7.5 literes átlagfogyasztással 100 kilométerre átlagolva. Véleményünk szerint ez egy rendkívül optimális érték, még ha azt is vesszük, hogy mindössze 2 személlyel, néhány pár kilogrammot nyomó csomaggal bonyolítottuk a kifelé utat. Hazafelé már csatlakozott plusz 1 fő, jóval súlyosabb pakkokkal, mint amelyekkel mi operáltunk – így sem történt számottevő változás, 2 tized literrel kúszott feljebb az átlag. Gyors fejszámolásunk eredményeképp kiötlöttük, hogy 6 fővel, csomagokkal sem lenne magasabb 8.5-9 liternél az átlagérték, ami szintén kecsegtető lehet egy több személy szállítására megvásárolt jármű esetében.

Tényleges végsebesség: 167 kilométer/óra

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_005Ausztriából Németországba csöppenve ismét megmozdult a kisördög bennünk, konkrétan a cikk írójában: feszegessük egy kicsit a Ford Tourneo Custom tesztmodell végsebességének határait! A gyárilag megadott 157 kilométer/órát kereken 10 kilométer/órával sikerült felülmúlnunk egyenes, szélcsendes útszakaszon, itt éreztük, hogy kifogyott a szufla, vége, nincs tovább. Az átlagfogyasztás is ijesztő 10.7 literes csúcsokig szökött, úgyhogy körülbelül 20 kilométer megtétele után visszahangolódtunk a nyugalmasabb 130 kilométer/órára.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_002

Mire felocsúdtunk, már ismét az osztrák határnál jártunk – furamód így találta a leginkább gyorsnak, környezetbarátnak és mellé rövidnek is az ASUS ZenFone 2 készüléken futtatott navigációs szoftver. Itt jegyezzük meg, hogy a korábbi 35 EUR ellenértékű svájci éves autópályamatrica díja 40 EUR összegre emelkedett, melyet a sváci frank-euró árfolyamának párhuzamos nagyjából együtt mozgása indokolt – úgyhogy aki most készülne Svájcba, ezzel számoljon, annak ellenére, hogy az összes e téren megosztott infóval rendelkező portál még a 35 eurós verziónál tart.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_013

Autópályázáshoz egyébként ideális a Ford Tourneo Custom. vél Annak ellenére, hogy szinte az első tengely felett ül a sofőr és utasa, kellemes komfortot kapunk, nyoma sincs a haszonjárműs jellegnek, pattogós úthiba-simításoknak. Sokkal inkább a lágy, kicsit bólogatós érzetet elősegítő ringást produkálja az autó, a 2185 kilogrammos önsúly szinte nem is észrevehető (de ez inkább majd a teljesítmény és a menettulajdonságok résznél lesz releváns).

Hegymenet

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_007Egyértelmű, hogy a leginkább illusztris környezetet nem Zürich és környéke, hanem a Walensee, s a tavat körülölelő hegyek biztosították a Ford Tourneo Custom nagyteszt lefolytatása során. Ki is jelenthető, hogy a legideálisabb háttér egy autóteszthez, ugyanis a keskeny-szűk, kanyargós mellékutaktól kezdve az autópályákon, alagutakon keresztül az irdatlan magasságokba vezető szerpentinekig mindent megtalálhatunk itt.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_012

Fentieknek megfelelően vágtunk neki a Walensee-től délre fekvő Flumserberg lankáinak. Bár a „lanka” kifejezés nem helyénvaló, ugyanis 2000 méter felett található a legmagasabb pont itt – neki is indultunk a Ford Tourneo Custom-mel, bátran, elszántan.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_011

Ilyenkor az ember óhatatlanul a magasságra figyel – nem árt tehát, ha van nálunk valamilyen műszer, ami segít a tájékozódásban. Magunkkal hoztuk tehát a Casio Pro Trek PRW-6000-1ER típusú karóráját (teszt a Napimagazin.hu-n), így percre kész friss információkkal lettünk ellátva folyamatos jelleggel a külső-belső hőfokot, az időjárást, az útirányt, valamint a magasság értékét illetően.

Ereje teljében a nyomaték

A Ford Toureno Custom 2.2 literes, soros négyhengeres dízel erőforrása 155 lóerő leadására képes 3600-as percenkénti fordulatszámon, maximális forgatónyomatékként pedig 350 Newtonmétert jelöl meg a gyártó.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_008Míg a tényleges végsebességet rögzítettük a német autópályán, a nyomatékgörbét is szinten tudtuk tartani végig a Flumserberg-re felkapaszkodás során, hiszen az 1600-as fordulatszámtartományban, vagy afelett teljesített az aggregát. Sűrű visszaváltásokkal, néha az egyest is megjátszottuk kettesből, netán hármasból vissza, köszönhetően az abszurd útviszonyoknak, melyeket olyan játszi könnyedséggel vették a négytengelyes teherautókat vezető helyi sofőrök, hogy az embernek leesett az álla. Így is számtalan esetben kellett manővereznünk szédítő magasságok felett, megfordulnunk alig 6 méter széles útszakaszokon. Nagy segítséget nyújtott az opcionálisan rendelhető, ám a tesztautóban szereplő belső tükörbe integrált tolatókamera tiszta és pontos képe – bár a radarok érzékelői sok esetben túlgondolták az elővigyázatosságot. A kitűnő ülés- és kormánypozíció pedig még magasabb szintre emelte a könnyed vezethetőséget – még extrémebbnek mondható körülmények között is.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_019

Egyenesbe érve – a Maschengamm-hoz vezető drótkötélpálya alatti szakaszon ismét magára talált az amúgy is ereje teljében lévő hajtáslánc, rövidebb kifutású váltások következtek, érezhetően nagyot szippantott a Ford Tourneo Custom a hegyi levegőből. Abból a levegőből, amely 1400 méteren úgy 18 fokos volt, jelentős eltéréssel a lent tapasztalhatóhoz – ami a Casio Pro Trek PRW-6000-1ER szerint egyszer sem kúszott 500 méteres tengerszint feletti magasság alá.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_021Itt jött el a pillanat, hogy ki kellett szállnunk kis időre a Ford Tourneo Courier-ből, tovább nem lehetett menni (vagy csak engedéllyel) felfelé. Ugyanakkor eltökélt szándékunk volt, hogy a Maschengamm 2020 méteres csúcsát meglátogassuk, beruháztunk hát egy zárt drótkötélvasút-fülkére, és beirányoztuk a magaslatot. Zord, téli időjárás, köd, felhő, szitáló havaseső és egyéb nyalánkságok fogadták fenn csapatunkat, úgy, hogy minden további nélkül nyári gúnyában érkeztünk a helyszínre gyanútlanul, előre nem gondolkodva. De hát mi is lett volna ez, ha nem kihívás?

Megfelelően tágas. Még így, a rövidebb tengelytávval is

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_023Ahogy írtuk, a későbbiekben kibővült kétszemélyes csapatunk plusz egy emberrel és csomagokkal. E téren is derék módon vizsgázott a Ford Tourneo Custom, ugyanis a hatalmas csomagtér elnyelt szinte mindent. Csalóka pedig, de ha belevesszük az átlag feletti belmagasságot, egyéb szélességet és hosszt, máris megvan – pluszban még optimális bővítési lehetőségek adódnak az ülések állításával, esetleges kiiktatásukkal, bár utóbbi eléggé idő- és erőigényes feladat: a hátsó második üléssor 2 tagból, míg a harmadik egy tagból áll; rendkívül súlyosak ezek, két embert igénylő feladat a hatékony átalakításhoz.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_024Hazafelé Magyarországra már nehezebben teltek a kilométerek, érthető módon – akkor már bőven 2000 kilométernyi megtett úttal a hátunk mögött. Egy nap alatt azért így is megvolt a közel 1000 a hazai végállomásig, de egy centiméterét sem bántuk a megtett távnak. S mindehhez tökéletes társként tekintettünk a Ford Tourneo Custom-ra, egy olyan megoldásra, amely nem túlzó méreteit tekintve, kezelhetősége nem sokkal tér el egy nagyobb kasznival rendelkező személyautótól, s az üzemeltetése sem égbekiáltóan magas: 80 literes üzemanyagtank-kapacitással, 120-130 kilométer/óra átlagsebességgel. több ízben városi kitérőkkel, majd’ 1100 kilométernyi távot tudtunk megtenni egyetlen tankolással. Úgy, hogy nem vizslatta tekintetünk folyamatosan az üzemanyagszint visszajelzőjét.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_006

Jól vizsgázott tehát a Ford Tourneo Custom a családi túrázás során, ténylegesen szélsőséges körülmények közt is nagyszerűen teljesített. Hosszabb utazáshoz, akár 8 személlyel is helyt áll, bő csomagtérrel, kedvező fogyasztással, kiváló kényelemmel, kevés kompromisszummal. Ajánlott hosszabb és rövidebb távokra egyaránt, univerzális használatra – kíváncsian várjuk az újragondolt utódot, mely a remények szerint hamarosan felfedi magát és érkezik a kereskedésekbe.

ford_tourneo_custom_2_2_tdci_swb_teszt_autoaddikt_014

2015 Ford Tourneo Custom SWB 2.2 TDCi specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2179 cm³

Maximális teljesítmény: 155 LE @ 3600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 385 Nm @ 1600 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4972 mm

Szélesség: 1986 mm

Magasság: 1927 mm

Tengelytáv: 2933 mm

Első gumik mérete: 215/65 R16 C

Hátsó gumik mérete: 215/65 R16 C

Tömeg, üresen: 2185 kg

Megengedett össztömeg: 3000 kg

Csomagtartó mérete: 510 liter

Üzemanyagtartály mérete: 80 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 157 km/h (gyári), 167 km/h mért

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.2 s (gyári), 10.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.8 l/100 km

Országúti: 6.4 l/100 km

Vegyes: 7.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.3 l/100km

Országúti: 6.1 l/100km

Vegyes: 6.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 172 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon 1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., NikeUtómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

A BMW speciálisan felkészített járműflottájának szerepe az FIA Forma-E 2015/2016-os szezonjában

Miként a kizárólag elektromos meghajtású formaautókat rajtrácsra állító FIA Forma-E versenysorozat debütáló, 2014/2015-ös szezonja során, úgy a 2015. október 17-én kezdődő második, 2015/2016-os szezonban is a BMW lesz az új keletű versenyszéria hivatalos biztonsági járműflottát szállító partnere.

bmw_formula_e_szezon_i3_i8_autoaddikt

Amíg a jövőbe mutató BMW i8 plug-in hibrid sportautó idén is biztonsági autóként teljesít szolgálatot a sorozat tizenegy futamán (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 gramm / km), addig a teljesen elektromos (és mint ilyen, teljes mértékben emisszió-mentes) BMW i3 ezúttal is orvosi autóként dolgozik majd, akárcsak a sorozat tavalyi, bemutatkozó szezonja során (kombinált energiafogyasztás: 12,9 kWh; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km). Idén a járműflotta két-két darab, speciálisan felkészített BMW i modellje mellé egy pár BMW C evolution elektromos robogó és egy BMW X5 xDrive40e plug-in hibrid négykerekű is csatlakozik (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 3,3 – 3,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 77-78 gramm / km; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek), utóbbi Forma-E debütálásával pedig újabb taggal bővül a BMW i autók alkotta eDrive járműcsalád.

„A BMW i és a Forma-E tökéletesen kiegészítik egymást” – mondta Jörg Reimann, a BMW szerepvállalását koordináló BMW Brand Experience alelnöke. „A világ motorsport-nagyhatalma, az FIA egy vadonatúj, elképesztően izgalmas irányt nyitott meg az FIA Forma-E versenysorozat létrehozásával, amelynek mi már egészen a kezdetektől részesei vagyunk. Tisztán elektromos meghajtású formaautóival, a legnagyobb metropoliszok belvárosában megrendezett futamaival és a rajongók közösségi médián keresztüli elérésével a sorozat szédületes rajtot vett már az első évben, a BMW pedig mindennek kulcsfontosságú alkotóeleme. A hivatalos biztonsági járműflottát szállító partnerként a széria biztonsági autója a BMW i8, orvosi autója pedig a BMW i3. Eme nagyszabású elköteleződés újabb lehetőséget biztosít a BMW-nek arra, hogy demonstrálja az elektromos mobilitás terén elfoglalt vezető szerepét. Mi több, az újfajta versenysorozatnak köszönhetően a világ nagyvárosaiban rajongók milliói élhetik át testközelből a vezetés azonfajta lebilincselő élményét, amelyről a BMW modelljei világszerte ismertek. Összefogásunk a Forma-E sorozattal óriási lendületet vett: miután 2014-ben és 2015-ben lefektettük a sikeres partnerség alapjait, a 2015/2016-os szezonban már kizárólagos biztonsági járműflotta-szállítóként dolgozunk együtt” – fogalmazott Jörg Reimann.

A Forma-E második felvonását immáron nyílt versenyként rendezik meg a szervezők: amíg a tavalyi, debütáló szezonban mindegyik versenyautó műszakilag azonos volt, addig idén a tíz csapatból nyolc már saját fejlesztésű járműtechnológiával áll rajthoz. A műszaki eltérések elsősorban a hajtásláncra – azon belül is az elektromos motorra, a feszültség-átalakító inverterre, a váltóra és a hűtőrendszerre – koncentrálódnak, amitől a versenyautók más-más végsebességre lesznek képesek, eltérő lesz a hangjuk, és mindenekelőtt a hatékonyságuk is megváltozik.

A 2014/2015-ös FIA Forma-E versenysorozat három kontinens tíz országába látogatott el, összesen tizenegy futammal, amelyeken tíz csapat két-két pilótája versenyzett, műszakilag teljesen azonos formaautókkal. Az idény legutolsó, londoni versenyén Nelson Piquet Jr. emelhette magasba az abszolút győzelmet jelentő serleget, amellyel ő lett a versenysorozat történetének első bajnoka. A második szezon 2015. október 17-én rajtol Pekingben, az idei tizenegy futam ezúttal is tíz különböző országba viszi el az elektromos formaautók összecsapásának izgalmát.

Az FIA Forma-E versenysorozat 2015/2016-os szezonjának hivatalos biztonsági járműflotta-szállítójaként a BMW új modellekkel bővíti vadonatúj, BMW eDrive technológiával dolgozó járműflottáját

A BMW i modellek 2013-ban bemutatott eDrive technológiáját a BMW egyre több modellsorozata örökli meg. Mindez az FIA Forma-E versenysorozat biztonsági járműflottájában is tetten érhető, a következő modellek képében.

BMW C evolution

A BMW Motorrad két darab BMW C evolution elektromos robogóval támogatja az FIA Forma-E versenysorozat 2015/2016-os idényét. A robogók teljesen emisszió-mentes közlekedést nyújtanak, a következő paraméterek mellett:

  • Hétköznapi használat mellett a folyamatosan töltődő akkumulátorról táplálkozó állandómágneses szinkronmotor elektromos meghajtása 100 kilométeres hatótávolságra képes (EU-tesztkörön mért érték)
  • Maximum teljesítmény: 35 kW (48 lóerő)
  • Csúcsnyomaték: 72 Nm
  • Végsebesség: 120 km/óra (elektronikusan szabályzott)
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,2 másodperc; gyorsulás 0-50 km/óra: 2,7 másodperc
  • Járműtechnológiai innovációk: tolatási segédlet, nyomaték-szabályozás, négy menetprogram, ABS, hibrid felépítés, színes TFT kijelző, LED-optikás nappali menetfény és oldalfény, személyautó-szabványnak megfelelő elektromos biztonság

BMW X5 xDrive40e

A 2015 őszétől elérhető BMW X5 xDrive40e plug-in hibrid modell speciálisan felkészített műszaki mentő járműként dolgozik majd az FIA Forma-E versenysorozat futamain. A technológiai innovációkat felvonultató autó minden tekintetben megfelel az FIA által előírt biztonsági követelményeknek.

  • Tisztán elektromos meghajtással a modell több mint 31 kilométer megtételére képes (EU-tesztkörön mért érték)
  • Abszolút hatótávolság: több mint 800 kilométer
  • Rendszerteljesítmény: 313 lóerő
  • A rendszer csúcsnyomatéka: 450 Nm
  • Végsebesség: 210 km/óra (csak elektromos meghajtással 120 km/óra)
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,8 másodperc

Az FIA Forma-E biztonsági követelményei érdekében végzett módosítások:

  • LED-optikás fénycsíkok és stroboszkóp
  • FIA által homologizált rádióberendezés és transzponder a jármű elektromos rendszerébe építve

BMW i3

Az FIA Forma-E versenysorozat futamainak orvosi autója idén is a folyamatosan töltődő akkumulátorról táplálkozó, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modell lesz. Az elektromos formaautók versenyein két BMW i3 áll majd készenlétben.

  • Tisztán elektromos meghajtással a modell több mint 160 kilométer megtételére képes (EU-tesztkörön mért érték)
  • Maximum teljesítmény: 170 lóerő
  • Csúcsnyomaték: 250 Nm
  • Végsebesség: 150 km/óra (elektronikusan szabályzott)
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,2 másodperc

Az FIA Forma-E biztonsági követelményei érdekében végzett módosítások:

  • LED-optikás fénycsíkok, tűzoltó készülék, speciális fényezés és matricák
  • FIA által homologizált rádióberendezés és transzponder a jármű elektromos rendszerébe építve
  • Utólagos rögzítési pontok az orvosi felszereléseknek

BMW i8

A BMW i8 napjaink legprogresszívabb sportautója, amely azáltal, hogy egy vérbeli sportautó teljesítményét és kiállását egy kisautó üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeivel egyesíti, megteremtette a hosszú távon fenntartható sportautók vadonatúj szegmensét. A BMW i8 plug-in hibrid sportautó az innovatív eDrive technológiának köszönhetően városban teljesen emisszió-mentes közlekedést, miközben városon kívül erőteljes, sportautós menetteljesítményt kínál, ahol már a kiemelkedően hatékony, BMW TwinPower Turbo turbófeltöltésű technológiával dolgozó, 1.5 liter hengerűrtartalmú benzinmotor is bekapcsolódik a hajtásba.

Forradalmi járműkoncepciójával – amely egy modellbe sűríti a szénszálas utascella, az alumínium alváz és a 0,26-os alaktényezőjű légellenállás előnyeit – a BMW i8 a vállalatcsoport aktuális csúcstechnológiájának megtestesítője.

Az FIA Forma-E versenysorozat 2015/2016-os szezonjának futamain a BMW i8 vállalta el a Qualcomm biztonsági autó szerepét. A két biztonsági autó részletekbe menő változtatásai messze túlmutatnak a teljesítmény-orientált módosításokon, hiszen az FIA Forma-E versenysorozat 2015. október 17-én, Pekingben kezdődő második szezonjának biztonsági előírásait is maradéktalanul teljesítenie kell.

Az új BMW i8 biztonsági autó a világ első járműve, amelyet a Qualcomm Halo™ induktív, 7,2 kilowatt töltési energiájú technológiai prototípussal szereltek fel. A rendszer körülbelül egy óra alatt képes teljesen feltölteni a BMW i8 elektromos meghajtását biztosító nagyfeszültségű akkumulátort.

  • Tisztán elektromos meghajtással a modell több mint 37 kilométer megtételére képes (EU-tesztkörön mért érték)
  • Abszolút hatótávolság: több mint 600 kilométer
  • Az FIA Forma-E biztonsági autó rendszerteljesítménye: körülbelül 380 lóerő
  • A rendszer csúcsnyomatéka: több mint 570 Nm
  • Végsebesség: 250 km/óra (csak elektromos meghajtással 120 km/óra)
  • Gyorsulás 0-100 km/óra: kevesebb, mint 4,4 másodperc; gyorsulás 80-120 km/óra: 2,6 másodperc

Az FIA Forma-E biztonsági követelményei érdekében végzett módosítások:

  • Homologizált biztonsági cella szabadalmazott csőszerkezettel, a járműszerkezet teherbíró elemeihez csavarozva és hegesztve
  • Új LED-optikás fénycsíkok és stroboszkóp
  • FIA által homologizált rádióberendezés és transzponder a jármű elektromos rendszerébe építve
  • Plusz két 12V-os foglalat 25A biztosítékkal
  • Szénszálas kagylóülések
  • Szénszálas középkonzol
  • Hatpontos biztonsági övek
  • Eltávolított belső kárpitozás és kivett légzsákok
  • A biztonsági cella miatt módosított belső kialakítás
  • Új helyre került biztonsági övek
  • Hivatalos matricák

Az új BMW i8 biztonsági autó műszaki módosításai a sorozatgyártott modellekhez képest:

Alváz

  • Módosított felfogatási pontok és felsőbb keresztlengőkarok
  • Speciálisan a modellre szabott Bilstein rugók és lengéscsillapítók
  • 15 milliméterrel alacsonyabb hasmagasság

Keréktárcsák és gumiabroncsok

  • 20” méretű, fekete, homokfújt ATS versenyfelnik
  • Michelin Pilot Super Sport sport gumiabroncsok elöl 245/35 R20, hátul 285/30 R20 méretben

Fékrendszer

  • BMW M3 GT4 féktárcsák és elöl hatdugattyús, hátul négydugattyús féknyergek
  • Az első féktárcsák nagyobb szellőzése és jobb hűtése a módosított első lökhárító és a légterelő lemezek okozta közvetlen légáramlat-bevezetésnek köszönhetően
  • További légbeömlőket és légterelőket helyeztek el a karosszéria aljának hátsó részén, amely a légterelő lemezek segítségével, egy légszívó csatornán keresztül nagyobb légáramlattal hűti a hátsó féktárcsákat

Légellenállás

  • Felére kisebbített hűtőrács-lamellák és módosított első légáramlat-szabályzás
  • 850 wattos első ventilátor nagyobb lapátokkal
  • Módosított légbeömlő a motorháztetőn
  • Átdolgozott légterelő elemek
  • Új légáramlat-elvezetés és új légterelő lemezek a karosszéria alján
  • Légkivezető nyílással ellátott hátsó plexilemez a hátsó ablak helyén
  • Eltávolított hangszigetelés és motorburkolat
  • Plusz két hűtő ventilátor a motortérben
  • Eltávolított légkivezetés a C-oszlopnál
  • Eltávolított alsó motorhang-szigetelés
  • Új stabilizátorrúd-csapágyak
  • Nagyobb diffúzor a belsőégésű erőforrás alatt (75 milliméter)
  • Hőszigetelés a kipufogórendszerhez
  • További szénszálas légterelő lapok a karosszéria hátsó részén
  • További diffúzorok az autó alján (elöl és hátul egyaránt)

Nagyfeszültségű akkumulátor

  • Tesztelési célok szerint módosított akkumulátorcella, körülbelül 10 kW-tal megnövelt elektromos teljesítménnyel

Módosított bukókeret

  • Folytonosan megtervezett csőszerkezet
  • Deformálódási tűrőképesség: 640 Nm/mm²
  • Szakítószilárdság: 695 Nm/mm²
  • Megedzett és összehegesztett csavarok
  • Bukókeret önsúlya: 48 kilogramm
  • Az első FIA által homologizált BMW i8 bukókeret

Vadonatúj induktív töltési prototípus (Qualcomm Halo™)

  • A BMW i8 FIA Forma-E Qualcomm biztonsági autó a világ első járműve, amelyet a Qualcomm Halo™ induktív, 7,2 kilowatt töltési energiájú technológiai prototípussal szereltek
  • A rendszert extrém éghajlati és időjárási körülmények között tesztelték, majd az EMC Corporation multinacionális technológiai vállalat is jóváhagyta

Népszerűek a Ford új fejlesztésű, vezetést segítő innovációi

Bár az önállóan közlekedő járművek megjelenése egyelőre a jövő zenéje, az európai autósok körében egyre népszerűbbek azok a félig automatizált technológiák, amelyek a jövő autóinak építőelemei lehetnek majd – állapítja meg a Ford Motor Company új, az európai autóvásárlási trendeket elemző tanulmánya.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_008

Ez azonban csupán egy a 2015-ös Ford Autóvásárlási Trendek című kutatás eredményei közül, amely Európa 22 országában mérte fel az új autók vásárlóinak szokásait, rávilágítva a regionális trendekre és az egyes nemzeti piacok különbségeire. A tanulmány szerint jelentős mértékben nőtt az olyan technológiák népszerűsége, amelyek segítenek a parkolásban, megelőzik az ütközéseket, valamint egyenletes sebességet és követési távolságot tartanak.

“Miközben az autógyártók, így a Ford is kitartóan dolgoznak az önállóan közlekedő járművek kifejlesztésén, vásárlóink körében máris népszerűvé vált számos intelligens technológiánk, amelyek egyszerűbbé és biztonságosabb teszik az autózást és a parkolást” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Azt tapasztaljuk, hogy egyre nő az igény az olyan megoldások iránt, amelyek mérséklik a közlekedéssel járó stresszt, és élvezetesebbé varázsolják a vezetést; jó példa erre, hogy az emberek milyen gyorsan elfogadták azt a rendszert, ami segít a megfelelő méretű parkolóhely megtalálásában, sőt be is tolat oda.”

A 2015-ös Ford Autóvásárlási Trendekből az is kiderül, hogy Európában a 2014-ben értékesített több mint 1.000.000 autó vásárlóinak körében a fehér fényezés volt a legnépszerűbb, megelőzve a feketét, az ezüstöt, a szürkét és a kéket; egyébként ez utóbbi árnyalat népszerűsége növekszik a leggyorsabb ütemben a Ford színválasztékában.

Lendületben a fejlett technológiák

A Ford az év elején ismertette a Ford Intelligens Mobilitás tervet, aminek célja, hogy innovatív megoldásai és technológiái révén a márka új szintre lépjen a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan közlekedő autók, a vásárlóknak nyújtott élmény és a ‘big data’ adatfeldolgozás területein.

Az USA-ban jelenleg is folyik a teljesen önálló közlekedésre képes Ford Fusion Hybrid kísérleti autókból álló flotta fejlesztése. Ezek az autók ugyanazokkal az érzékelőkkel és számítógépes programokkal működnek, mint a ma kapható Fordok, s a tesztelési folyamat a korábbi kísérleti szakaszból mára a fejlett tervezés fázisába lépett.

Az Aktív Parkolóasszisztens érzékelők segítségével és a jármű kormányművének használatával segít a megfelelő méretű parkolóhely megtalálásában, és be is kormányozza oda az autót. Európában minden harmadik Fordhoz (34 százalék) rendeltek parkolás segítő technológiát; ez az érték tavaly még csupán 28 százalék volt. Svájcban ez az arány majdnem eléri a háromnegyededet (72 százalék), de Hollandiában (62 százalék) és Spanyolországban (61 százalék) is kiugróan magas volt.

Az Active City Stop automatikus fékezéssel mérsékli a ráfutásos balesetek súlyosságát, ha a vezető nem reagál időben a forgalom megtorpanására. 2014-ben a vásárlók több mint egynyolcada (13 százalék) rendelte meg a rendszert; ez az érték 2013-ban még csupán 7 százalék volt. A technológia Svédországban (59 százalék), Norvégiában (58 százalék) és Svájcban (41 százalék) volt a legnépszerűbb.

Az Adaptív Sebességtartó Automatika tartja a beállított követési távolságot, még akkor is, ha az elöl haladó jármű lassít. 2014-ban az európai Ford-vásárlók több mint fele rendelt valamilyen sebességtartó technológiát, a korábbi 48-ról 52 százalékra növelve az ezzel felszerelt autók arányát. A listát Törökország vezeti 86 százalékkal, szorosan mögötte pedig Finnország (84 százalék) és Svédország (80 százalék) áll.

A Sávtartó Asszisztens érzékeli az akaratlan sávelhagyást, és finom vibrációval figyelmezteti az autóst a kisodródás veszélyére. 2014-ben a Svédországban értékesített autók 51 százalékához rendeltek ilyen berendezést; a lista második helyezettje Norvégia (28 százalékkal), a harmadik pedig Svájc (21 százalék). A teljes európai piacon 20 százalékkal nőtt a Sávtartó Asszisztenssel felszerelt új Fordok száma.

Hallgat ránk

A Ford 2012-ben mutatta be Európában hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszerét, ami idővel a márka legtöbb új modelljében megjelent. Tavaly a Fordok 78 százalékát szerelték fel SYNC rendszerrel, ami 10 százalékos növekedést jelent a 2013-as év adataihoz képest.

A SYNC 2 segítségével az autós kényelmesen, egyszerű hangutasításokkal kezelheti a mobiltelefont, a fedélzeti szórakoztató rendszert, a klímaberendezést és a navigációt; a berendezés azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, és máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit.

Egyre divatosabb a kék szín

Az európai vásárlók körében a fehér (23 százalék), a fekete (19 százalék) és az ezüst (16 százalék) volt a legnépszerűbb fényezés; ez utóbbi egyébként a szürke árnyalattól hódította el a harmadik helyezést.

A leglátványosabb mértékben azonban a kék szín népszerűsége növekedett, amit 2014-ben 63 százalékkal több vásárló (a vevők egy nyolcada) választott, s ezzel a lista ötödik helyére lépett elő.

Törökországban már korábban is a fehér volt az uralkodó szín; ott a Fordok közel háromnegyede ilyen fényezéssel talált gazdára, míg 2013-ban csupán az autók felét rendelték fehér színben. A színek népszerűségi listáját minden országban három árnyalat valamelyike vezette (fehér, fekete vagy ezüst), s ez alól csupán a Cseh Köztársaság és az Egyesült Királyság jelentett kivételt, ahol a kék szín állt az élen.

A fekete autók Portugáliában (31 százalék), Norvégiában (28 százalék) és Hollandiában (26 százalék) voltak a legkeresettebbek, míg Írországban (28 százalék), Portugáliában (25 százalék), Magyarországon és Lengyelországban (21 százalék) volt rá a legnagyobb esély, hogy a vásárlók ezüstszínű fényezéssel rendelik meg járművüket. Magyarországon a barna szín is kiemelkedően vonzónak bizonyult (15 százalék).

Változatos formák, változatos trendek

2014-ben a legtöbb vevő az 5 ajtós karosszériaformát választotta (52 százalék). A második helyen a kombi állt (37 százalék), s a 4 ajtós modellváltozatok 11 százalékkal részesedtek az eladásokból.

A Mondeo és a Focus praktikus kombi kivitele különösen kelendő volt Dániában (84 százalék), Németországban (81 százalék) és Hollandiában (78 százalék). Ugyanezen modellek 5 ajtós változatai Görögországban (96 százalék), Spanyolországban (87 százalék) és Nagy-Britanniában (83 százalék) fogytak a legnagyobb arányban, a 4 ajtós verziók pedig Törökországban (87 százalék) bizonyultak a legnépszerűbbnek.

Az erő velünk van

A vásárlók ma már minden eddiginél szélesebb motorkínálatból választhatnak. A 2013-as évhez képest tavaly kétszer annyian rendelték meg a Ford elektromos hajtású járműveit, bár a vevők túlnyomó többsége (98 százalék) még mindig a benzin- és dízelmotorok mellett tette le a voksát.

Az európaiak 56 százaléka választott benzinmotoros modellt, ám az ilyen változatok aránya sehol nem volt olyan magas, mint Oroszországban, ahol a vásárlók 96 százaléka rendelte meg autóját ilyen erőforrással, bár a benzinmotorok Hollandiában (87 százalék) és a Cseh Köztársaságban (83 százalék) is rendkívül kelendőek voltak.

Tavaly Írországban kelt el a legtöbb dízelmotoros autó (70 százalék), de ezek a motorváltozatok Törökországban és Romániában is népszerűnek bizonyultak (mindkét piacon 65 százalék).

A manuális és automata sebességváltók aránya alig változott a 2013-as évhez képest. Az európai vásárlók még mindig a kézi kapcsolású váltóműveket részesítik előnyben. Az autók 86 százaléka kelt el ilyen sebességváltóval; Hollandiában és Írországban 96 százalék, Görögországban és Lengyelországban pedig 95 százalék volt az arányuk. A manuális sebességváltók még Oroszországban is népszerűbbek voltak, pedig ott kiemelkedően magas (48 százalék) az automata váltóval értékesített autók száma.

“Az autóvásárlók ízlése néhány tekintetben évek óta változatlan, amellett azonban sok dolog változik” – mondta de Waard. “Ezeket a – néha meglepő – változásokat gondosan tanulmányozzuk, hogy még magasabb szinten szolgálhassuk ki európai vásárlóinkat.”

Nyolcmillió eladott Toyota hybrid gépjármű

Takeshi Uchiyamada, a Toyota elnöke szívesen mesél arról, hogy munkatársaival 49 napon át képtelenek voltak mozgásra bírni az első Prius prototípusát.

toyota_logo

„Fogalmunk sem volt, hogy mi lehet a probléma; ezért minden nap késő éjszakáig dolgoztunk, hogy rájöjjünk a hiba okára. Végül karácsony körül elindult az autó, ám 500 méter után ismét megállt!”

Mindez még 1995-ben történt, amikor a hybridek kísérleti járműveknek számítottak, és igen bizonytalan jövő előtt álltak. Most, húsz évvel később a Toyota büszkén jelentette be, hogy több mint nyolcmillió darab hybrid gépkocsit adott el1. Az újabb milliós mérföldkövet mindössze tíz hónap leforgása alatt érte el a Toyota.

Nehéz felmérni, pontosan mit is jelent ez a nyolcmilliós szám a környezet, illetve a hybrid gépkocsik tulajdonosai számára. Hogy a számadat jelentőségét érzékeltessük: a Toyota számításai szerint idén július 31-el bezárólag a márka hybrid gépjárművei összesen mintegy 58 millió tonnával2 kevesebb CO2-t bocsátottak ki3, mint amekkora a hasonló méretű, hasonló menettulajdonságokkal bíró, hagyományos belső égésű motorral szerelt gépkocsik széndioxid-emissziója lett volna. A Toyota becslése szerint hybrid járművei az évek során mintegy 22 millió kiloliterrel (1kiloliter: 1000 liter) kevesebb benzint fogyasztottak, mint amennyire a hasonló méretű benzinüzemű gépkocsiknak szüksége lett volna.

Az üzenet egyértelmű: a világ minden pontján otthonra lelt hybridek immár megkerülhetetlen szereplői az autóiparnak. A Prius 1997-es bevezetése óta a Toyota fokozatosan és folyamatosan vezette be a Hybrid technológiát teljes modellkínálatában, a Yaris Hybrid városi kisautótól a közelmúltban bejelentett RAV4 Hybrid szabadidőjárműig. 2015. augusztusában a Toyota összesen 30 különböző hybrid, valamint egy hálózatról tölthető (plug-in) hybrid modellt forgalmaz a világ több mint 90 piacán.

Az elmúlt egy év során a Toyota számos új hybrid autó forgalmazását kezdte meg a világpiacokon: ilyen az Esquire Hybrid (csak Japánban kapható), a Lexus RC300h, valamint a közelmúltban bevezetett Sienta Hybrid. Hamarosan további hybrid újdonságok érkeznek, például a Corolla Hybrid és a Levin Hybrid (csak Kínában), valamint a RAV4 Hybrid. A Toyota a jövőben is folyamatosan bővíti modellkínálatát új hybrid típusokkal, amelyeket minden eddiginél több nemzetközi piacon fognak forgalmazni.

A környezetbarát gépkocsik fejlesztéséhez szükséges technológiákat felölelő, a legkülönfélébb üzemanyag-kombinációk felhasználását lehetővé tevő hybrid technológiákat a Toyota a XXI. század alapvető környezetvédelmi technológiái közé sorolja. Ezen technológiákat a nem hybrid gépkocsijainak továbbfejlesztésére is felhasználja. A Toyota teljes termékpalettájára vonatkozóan a teljesítmény növelésére, a költségek csökkentésére, és a modellkínálat szélesítésére törekszik, beleértve a nem hybrid gépkocsikat is

Toyota hybrid gépjármű eladások   

(Toyota adatok alapján)

Globális

Összesen

Európa

Japán

Észak-Amerika

Egyéb

1997

300

300

300

1998

17 600

17 600

18 000

1999

15 200

15 200

33 200

2000

700

12 500

5 800

19 000

52 300

2001

300

18 500

16 000

200

36 900

89 200

2002

800

20 000

20 300

200

41 300

130 500

2003

900

27 200

24 900

400

53 300

183 800

2004

8 100

68 700

55 900

1 900

134 700

318 500

2005

23 400

58 500

150 000

3 100

234 900

553 500

2006

36 000

72 400

197 600

6 500

312 500

866 000

2007

49 000

82 000

287 800

10 700

429 400

1 295 400

2008

57 800

104 400

255 000

12 600

429 700

1 725 100

2009

54 700

251 100

205 300

19 000

530 100

2 255 200

2010

70 200

392 200

195 900

31 900

690 200

2 945 400

2011

82 800

316 400

185 100

44 700

629 000

3 574 400

2012

106 900

678 000

344 700

89 500

1 219 100

4 793 500

2013

152 900

679 100

358 200

89 000

1 279 200

6 072 700

2014

171 800

684 200

323 600

86 500

1 266 000

7 338 700

2015. jan-júl

111 800

389 300

163 200

45 300

709 600

8 048 400

Összesen

930 100

3 887 800

2 789 100

441 400

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Toyota hybrid személygépjármű összesített eladások (2015. július)                 

 

Globális

Európa

Japán

Észak-Amerika

Egyéb

Prius

279 400

1 553 400

1 595 700

98 700

3 527 100

Prius α/Prius v/Prius +

32 800

401 600

142 700

5 300

582 400

Aqua/Prius c

901 500

150 800

29 000

1 081 200

Camry

49 400

356 900

122 100

528 300

Alphard*2

56 400

1 900

58 300

Auris

231 100

9 000

240 100

Yaris

172 200

4 000

176 200

Avalon

41 100

100

41 200

Highlander/Kluger *3

3 400

141 100

1 800

146 300

Vellfire

28 400

28 400

Sai

92 800

92 800

Estima

114 000

33

114 000

Harrier

55 900

55 900

Crown Hybrid

123 700

123 700

Crown Mild Hybrid*4

6 500

6 500

Crown Majesta (csak hybrid)

10 500

10 500

Corolla Axio

36 300

36 300

Corolla Fielder

90 400

90 400

Voxy

57 200

57 200

Noah

43 600

43 600

Esquire

31 500

31 500

Sienta

3 100

3 100

Lexus LS 600h/LS 600hL

4 700

27 100

3 000

5 100

39 800

Lexus GS 450h/GS 300h

15 500

19 600

7 100

7 300

49 500

Lexus RX 400h/RX 450h

93 600

31 400

159 200

33 400

317 600

Lexus HS 250h

43 600

22 300

100

66 000

Lexus CT 200h

57 000

49 800

78 800

56 200

241 900

Lexus ES 300h

500

46 300

50 900

97 700

Lexus IS 300h

19 300

18 400

6 800

44 500

Lexus NX 300h

14 400

9 900

2 000

9 700

36 000

Lexus RC 300h

2 400

2 400

Prius PHV

9 900

21 700

42 000

100

73 600

  

*1 2015 júliusáig bezárólag regisztrált adatok, a Toyota belső nyilvántartása alapján;

*2 A Kluger Hybrid (japán belpiacos modell) gyártása 2007-ben megszűnt; *3 A Crown Royal modell gyártása 2003-ban megszűnt, a Crown Sedan modell gyártása 2008-ban megszűnt;

 

Toyota Hybrid kronológia

 

Év Hónap Mérföldkő
1995 október A Toyota a Tokiói Autószalonon kiállítja a Prius tanulmányautót
november Megépül az első Prius prototípus
1997 március Bemutatják a Toyota Hybrid System (THS) hibrid rendszert
1997

2000

augusztus Coaster Hybrid EV piaci bevezetése (csak Japánban)
október Bemutatják a Prius-t (piaci bevezetés decemberben)
november A Prius globális eladásai meghaladják az 50 000 darabot
2001 június Estima Hybrid piaci bevezetése (csak Japánban)
2001

2002

augusztus Crown Royal modellcsalád Mild Hybrid System hibrid hajtáslánccal, piaci bevezetés (csak Japánban)
március A hibrid járművek globális eladásai meghaladják a 100 000 darabot
2002

2003

augusztus A Prius globális eladásai meghaladják a 100 000 darabot
október Crown Sedan Mild Hybrid System hibrid hajtáslánccal, piaci bevezetés (csak Japánban)
április Bemutatják a Toyota Hybrid System II (THS II) hibrid rendszert
2003

2005

július Alphard Hybrid piaci bevezetése (csak Japánban)
szeptember Teljesen átdolgozott, második generációs Prius modell piaci bevezetése
szeptember

március

Bemutatják a Dyna Hybrid és Toyoace Hybrid modelleket (piaci bevezetés novemberben; csak Japánban)
Harrier Hybrid (Lexus RX 400h) és Kluger Hybrid (Highlander Hybrid) piaci bevezetése
2005

2006

október A hibrid járművek globális eladásai meghaladják az 500 000 darabot
december A második generációs Prius gyártásának elkezdése az SFTM Changchun-i üzemében, Kínában
március Lexus GS 450h piaci bevezetése
2006

2007

április A Prius globális eladásai meghaladják az 500 000 darabot
május Camry Hybrid piaci bevezetése (Japánon kívüli értékesítés)
június Teljesen átdolgozott Estima Hybrid piaci bevezetése (csak Japánban)
október Camry Hybrid gyártásának elkezdése a Toyota Kentucky üzemében, az Egyesült Államokban; Quick Delivery 200 piaci bevezetése (csak Japánban)
május A hibrid járművek globális eladásai meghaladják az 1 millió darabot; Lexus LS 600h/LS 600hL piaci bevezetése
2008 február Bemutatják a Crown Hybrid modellt (piaci bevezetés májusban; csak Japánban)
2008

2009

április A Prius globális eladásai meghaladják az 1 millió darabot
január Bemutatják a Lexus RX 450h modellt (piaci bevezetés áprilisban)
2009

2010

május Teljesen átdolgozott harmadik generációs Prius piaci bevezetése
július A Camry Hybrid gyártás kezdete a TMT Gateway-i üzemében, Thaiföldön; HS 250h piaci bevezetése
augusztus A hibrid járművek globális eladásai meghaladták a 2 milliós darabszámot
október Bemutatják a Sai modellt (piaci bevezetés decemberben, csak Japánban)
december A Camry Hybrid gyártás kezdés a TMCA altonai üzemében, Ausztráliában
április A Camry Hybrid gyártás indulás a GTMC kínai üzemében
2010

2011

június Az Auris Hybrid gyártásának kezdése a TMUK burnastoni üzemében, az Egyesült Királyságban; Auris Hybrid piaci bevezetése (Japánon kívüli értékesítés)
július A hybrid modellek eladásai a japán piacon meghaladják az 1 millió darabot
szeptember A Prius globális eladásai meghaladják a 2 millió darabot
november A harmadik generációs Prius gyártásának kezdése a TMT Gateway-i üzemében, Thaiföldön
január 2010-ben 315 669 darab Prius modellt adtak el Japánban, ez minden idők legjobb éves értékesítési eredménye. Lexus CT 200h piaci bevezetése
2011

2012

február A hibrid járművek globális eladásai meghaladják a 3 millió darabot
május Prius α piaci bevezetése
augusztus A Prius eladások Japánban meghaladják az 1 millió darabot
szeptember Teljesen átdolgozott Camry Hybrid piaci bevezetése Japánban; bemutatták az Alphard Hybrid és Vellfire Hybrid modelleket (piaci bevezetés novemberben, csak Japánban)
október Lerakják a kínai TMEC alapkövét; bejelentik, hogy a kínai FAW csoporttal és a GTMC-vel közösen 2015-től megkezdődik a hybrid rendszerrel felszerelt gépjárművek kínai gyártása és forgalmazása
november Bemutatják a Prius PHV modellt (piaci bevezetés Japánban 2012. januárjában, az USA-ban 2012. márciusában, Európában 2012. nyarán)
december Megkezdődik a harmadik generációs Prius gyártása az SFTM Changchun-i üzemében, Kínában; Aqua piaci bevezetése
január Bemutatják a teljesen átdolgozott Lexus GS 450h modellt (piaci bevezetés márciusban)
2012 február Elindítják Highlander Hybrid gyártását az Indiana-i üzemben, az Egyesült Államokban.
február

április

A Camry Hybrid gyártása és értékesítése kezdetét vette a Kuozui Motor Kuanying-i üzemében, Tajvanban
A hibrid járművek globális eladásai meghaladták a 4 milliós darabszámot
május Yaris Hybrid piaci bevezetése (Japánon kívüli értékesítés)
július A Toyota bejelenti, hogy a Lexus RX 450h gyártása 2014. elejétől elkezdődiki a TMMC Cambridge-i üzemében; Lexus ES 300h piaci bevezetése (Japánon kívüli értékesítés)
október A hibrid eladások a japán piacon meghaladják a 2 millió darabot
október

november

A hibrid járművek globális eladásai 2012. januárja és októbere között meghaladták az 1 milliós darabszámot
Teljesen átdolgozott Auris Hybrid piaci bevezetése (csak Japánban)
december Bemutatják a teljesen átdolgozott Crown Hybrid modellt (piaci bevezetés 2013. januárjában; csak Japánban); Avalon Hybrid piaci bevezetése (Japánon kívüli értékesítés)

 

 

Év Hónap Mérföldkő
2013 március A hibrid járművek globális eladásai meghaladják az 5 millió darabot
május Lexus IS 300h piaci bevezetése
június A Prius globális eladásai meghaladják a 3 millió darabot
augusztus Corolla Axio Hybrid és Corolla Fielder Hybrid piaci bevezetése (csak Japánban)
szeptember Crown Majesta (csak hybrid kivitelben létezik) piaci bevezetése (csak Japánban)
október Lexus GS 300h piaci bevezetése
november Bemutatják a teljesen átdolgozott Harrier Hybrid modellt (piaci bevezetés 2014. januárjában)
december A hibrid járművek globális eladásai meghaladják a 6 millió darabot
2014 január Voxy Hybrid és Noah Hybrid piaci bevezetése (csak Japánban)
február A Highlander Hybrid gyártásindulása az indianai üzemben, az Egyesült Államokban
március Elkezdik gyártani a Lexus RX 450h-t a TMMC Cambridge-i üzemében, az Egyesült Államokban
A hibrid eladások a japán piacon meghaladják a 3 millió darabot
április A Pekingi Autószalonon bejelentik, hogy a Toyota 2015-től megkezdi a Kínában gyártott hybrid fődarabokkal szerelt Corolla és Levin modellek értékesítését
július Megnyitó ünnepség a Toyota Motor (Changshu) Auto Parts Co., Ltd.  kínai üzemében; 2015-től elkezdődik a hybrid hajtásláncok gyártása
Lexus NX 300h piaci bevezetése Japánban (a Japánon kívüli értékesítés októbertől)
szeptember A hibrid járművek globális eladásai meghaladják a 7 millió darabot
október Lexus RC300h piaci bevezetése

Esquire Hybrid piaci bevezetése (csak Japánban)

2015 január Teljesen átdolgozott Alphard Hybrid és Vellfire Hybrid modellek piaci bevezetése
április A Toyota a New York -i Autószalonon bejelenti a RAV4 Hybrid modell érkezését
július Sienta Hybrid piaci bevezetése

A hibrid járművek globális eladásai meghaladták a 8 milliós darabszámot

 

DS Virgin Racing: bemutatták a Formula E versenyautó festését

Néhány héttel a FIA Formula-E bajnokság második szezonjának kezdete előtt a DS Virgin Racing csapata felfedte a DSV-01 versenyautó festését. Sam Bird és Jean-Eric Vergne pilóták a 2015. augusztus 24-25-ei záróteszteken, a Donington Park pályán mutatkoznak először ezekben a színekben.

ds_virgin_racing_2015_001

Az új festés dinamikusan és elegánsan ötvözi a DS és a Virgin márkák stílusjegyeit. Az alapokat a krómozott és a vörös felületek adják, amelyek az első szezon fő dekorációs jegyei is voltak. A DS logók fekete alapon jelennek meg a karosszéria oldalán Az akkumulátort borító karosszériaelem továbbra is lila fényezést kap.

A Formula-E első szezonjához hasonlóan a Sam Bird és Jean-Eric Vergne pilóták által vezetett versenyautók a Holly és a Bellie Branson nevet viselik majd. Most is feltűnik rajtuk a « flying lady » alak, amelyet a Virgin hagyományosan a technológiai projektjeinek illusztrálására használ.

Az új festés bemutatásának alkalmából a DS Virgin Racing egy videót is készített a Donington Park versenypályán, amelyben Sam Bird brit pilóta segítségével mutatja be az istálló festésének változásait az új szezonban.

“Már az első szezonban is a miénk volt a mezőny legszebb autója és fantasztikus érzés ismét egy gyönyörű autót bemutatni” – magyarázta Sam Bird. “A Formula-E autók kiváló alapokkal rendelkeznek, de az új színekkel most a látvány is nagyot fejlődött . Már nagyon várom a pekingi versenyt, hogy végre a nézők is láthassák új dizájnunkat.”

“A DS jelentős tradíciókkal bír a vonzó megjelenésű prémium autók tervezésében. A DS Virgin Racing festése is ezt a megszokott színvonalat tükrözi” – jegyezte meg Jean-Eric Vergne. “Nagy izgalommal várom a következő szezont ennek a fantasztikus autónak a volánja mögött.”

ds_virgin_racing_2015_002

Yves Bonnefont a DS ügyvezetője hozzátette: “Nagy örömünkre szolgál, hogy részt vehetünk a FIA Formula-E bajnokságában. A DS és a Virgin stíluselemeinek találkozása egy gyönyörű autót eredményezett.”

Bemutatjuk a Harey-Davidson 2016-os modelljeit

Két új harcias Dark Custom modell, a vállalat történetének eddigi legerőteljesebb cirkálócsaládja, valamint a teljesítménybeli és a stílusbeli újítások széles skálája jellemzik a Harley-Davidson erőteljes új, 2016-os modelljeinek sorát.

harley_davidson_2016_autoaddikt

2016-os Harley-Davidson motorkerékpárok

  • Az új Iron 883 és a Forty-Eight modellek a Harley-Davidson Dark Custom vezető pozícióját olyan motorkerékpárok révén érvényesíti, amelyeket a múlt lázadó szelleme ihletett és amelyeket modern formatervezéssel és új felfüggesztésekkel tettek korszerűvé, hogy egy picivel még több lágyságot vigyenek a Harley-Davidson lelkületébe.
  • Az S-sorozat korlátozott példányszámú cirkálói nagy teljesítményt és élvonalbeli stílussal bírnak. A Fat Boy S és a Softail Slim S gazdag fényezést és a lenyűgöző Screamin’ Eagle Twin Cam 110 motorblokkot vonultatja fel, amelyekkel a stílus és a teljesítmény egy észveszejtő egységét hozza létre.
  • Az eddig csak a Harley-Davidson Touring motorokkal kapható nagy teljesítményű Twin Can 103™ motorblokk valamennyi Softail modell teljesítményét megemeli, így ezzel a Harley-Davidson történetében a legerőteljesebb cirkálócsalád született meg.
  • A Road Glide Ultra motorkerékpár visszatértével a RUSHMORE projekt touring-forradalma ismét kiszélesedik.

„Ez ismét egy történelmi jelentőségű év a Harley-Davidson számára”, mondta Mark-Hans Richer, a Harley-Davidson rangidős elnökhelyettese és vezető marketingigazgatója. „Történetünk legerőteljesebb cirkálócsaládját vezetjük be a piacra, például a legújabb S-sorozatot is. A Dark Custom motorok körében megemeljük a lécet az új Iron 883-as és a Forty-Eight modellek révén, amelyek a 2008-ban elindított formatervezési mozgalom legtisztább képviselői. Ezen felül a Road Glide Ultra visszatérésével és a népszerű Heritage Softail Classic újratervezésével ismét megerősítettük a vezető szerepünket a touring piacon.”

harley_davidson_s_autoaddikt

Dark Custom érzés

Az új Iron 883 szánt szándékkal durva és nyers kidolgozású a kontúroknál, a garázsban összerakott bobberrek múltjából és jelenéből táplálkozó modern formatervezéssel. A teljesen új orr, az állítható hátsó felfüggesztés, a könnyebb magnézium kerekek és a tökéletesített ülés mind növelik a kényelmet és a motor feletti irányítást, amellyel minden út tökéletesen motorozhatóvá válik.

harley_davidson_iron_883_autoaddikt

Az új Forty-Eight fenyegető kiállását testes első kerekével, új magnézium kerekekkel és 49 mm-es villákkal ellátott masszív első futóművel éri el, valamint tökéletesen beállítható hátsó felfüggesztéssel és üléssel rendelkezik. A retro stílusú fényezés és a fekete, a színezett és a króm részek tökéletes egyensúlya a motort merész megjelenésűvé varázsolja.

harley_davidson_forty_eight_autoaddikt

A durva és hepehupás városi utakat ezen a cingár és mozgékony Harley-Davidson Street 750 modellen szelve a motorosok nagyon fogják élvezni az első és hátsó fékrendszer nyújtotta még nagyobb magabiztosságot.

A valaha volt legerőteljesebb cirkálócsalád

A hátsó kerekek kegyelemért fognak könyörögni a Harley-Davidson történetének legerőteljesebb cirkáló modellcsaládjában. A Screamin’ Eagle Twin Cam 110 motorblokk által meghajtott új Fat Boy S és a Softail Slim S cirkálók azt az erőt és teljesítményt nyújtják, amelyet annak idején csak a Custom Vehicle Operations (CVO) modellek számára tartottunk fenn. Mindkét korlátozott példányszámú modell fenyegető sötét kinézettel bír, amely nagyon illik ahhoz az erőhöz, amely bennük rejlik.

harley_davidson_fat_boy_autoaddikt

A Softail Slim S most az új Olive Gold Denim színben is kapható military-ihletésű stílusban, amely azoknak a háború utáni custom motoroknak állít emléket, amelyek a bobber mozgalmat elindították. A Harley-Davidson még több motorosnak ad egy újabb szeletet a RUSHMORE projekt teljesítményéből azáltal, hogy a nagy teljesítményű Twin Cam 103 motorblokkot minden 2016-os Softail modell esetében alapfelszereltséggé teszi. A részleteket lásd a különálló Cruiser kiadványban.

Softail sebességtartó automatika (tempomat)

További híreink a cirkálók háza tájáról 2016-ra: most először kapható elektromos sebességtartó automatika a Harley-Davidson Softail modellekkel is. A Harley-Davidson elektronikus tempomat, amelyet az új elektronikus fojtószelep-szabályozás tesz lehetővé, a 2016-os Heritage Softail Classic, Softail Deluxe, Fat Boy S és Softail Slim S modelleken alapfelszereltség, és tartozékként minden 2016-os Softail modellhez is kapható.

Új Sportster felfüggesztés

A 2016-os Sportster modellek fél kézzel elbánnak az egyenetlen utakkal, hiszen a vadonatúj első és hátsó felfüggesztés és a tökéletesített ülések együtt olyan kényelmet és irányíthatóságot biztosítanak, mint még soha. Az új üléseknél kiváló minőségű anyagokkal dolgoztunk és formailag is átdolgoztuk, hogy még több kényelemmel járuljanak hozzá a motorozás élményéhez. Az újratervezett Sportster felfüggesztés az emulziós hátsó rugós lengéscsillapítást kombinálja az új cartridge-típusú csillapítással ellátott villákkal. A hidraulika levegősödésének ellenálló, belső szeleprendszerrel ellátott, nitrogéngázzal töltött lengéscsillapítók 36 mm-es dugattyúkkal és nagy teljesítményű villahidraulika-olajjal átlagon felüli nyomást és szabályozott kirugózás-csillapítást tesznek lehetővé, amely a kisebb zökkenőkre is gyorsan reagál, így a gumikereket még az egyenetlen útfelülettel is folyamatosan érintkezésben tartja. Progresszív rugózás előfeszítése menetes állítógalléron szabályozható az ülés alatt elrejtett kulccsal. A lengéscsillapítók kiegészítéseként a nagy igénybevételnek ellenálló villák kalibrált csillapító dugattyúval, összetett szeleprendszerrel és progresszív rugózással rendelkeznek, hogy a rugós tagok berugózási és kirugózási tartományán belül egységes érzetet biztosítsanak. A hármas karakterisztikájú rugó és a hidraulikus önzárás biztosítja, hogy a kerék vészfékezés esetén se pattogjon.

harley_davidson_softail_slim_s_autoaddikt

Road Glide Ultra

Két éves kihagyás után ismét itt az ideje, hogy a még kidolgozottabb stílussal, kiváló aerodinamikával és a motoros és utasa számára optimalizált touring ergonómiával, vagyis az ügyfelek véleménye alapján alakított RUSHMORE projekt termékfejlesztésének teljes tárházával rendelkező Road Glide Ultra ismét a Harley-Davidson Touring termékcsalád része legyen. A nagy teljesítményű Twin-Cooled Twin Cam 103 fáradhatatlan teljesítményével hajtott új Road Glide Ultra még a legigényesebb túramotorosok elvárásait is túl fogja szárnyalni. A részleteket lásd a különálló Road Glide Ultra kiadványban.

harley_davidson_softail_slim_autoaddikt

Heritage Softail Classic

A nosztalgikus stílust az egyenletes, modern Softail teljesítménnyel ötvöző Heritage Softail Classic modellt 2016-ra új stílusjegyekkel egészítjük ki, valamint a nagy teljesítményű Twin Cam 103 motorblokkal, standard elektronikus tempomattal, valamint új és tökéletesített oldaldoboz-tartó szerkezettel szereljük fel. A részleteket lásd a különálló Cruiser kiadványban.

Az új 2016-os Harley-Davidson motorkerékpárok és tartozékok pillanatokon belül megjelenik a Harley-Davidson márkakereskedésekben.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK