Főoldal Blog Oldal: 465

Hamarosan itt az új MINI Connected alkalmazás

A MINI Connected applikáció vadonatúj verziója immáron az alább felsorolt, innovatív funkciókból áll.

mini_connected_applikacio_autoaddikt

Nézzük a részleteket:

  • MINI Streetwise
  • Állapot, Alkalmazások és Profil alapfunkciók
  • Online keresés
  • Sportműszerek és erőmérő
  • Naptár

MINI Streetwise: a MINI Connected applikáció vadonatúj, központi funkciója

A MINI Connected applikáció vadonatúj alkalmazása, a MINI Streetwise névre keresztelt intelligens navigációs opció már az utazás megkezdése előtt megjeleníti a felhasználó okostelefonján az opcionális desztinációkhoz vezető legjobb útvonalakat. Az alkalmazás ehhez folyamatosan figyeli a felhasználó személyes vezetési adatait és múltbéli úti céljait, amelyeket később a felkínált útvonalak becsült időtartamával és üzemanyag-fogyasztásával párhuzamosan ajánl fel. Az alkalmazás érzékeli a felhasználó helyzetét, ahonnan indulva a közelmúltban kiválasztott úti célokhoz vezető legjobb opciókat kínálja fel az okostelefonon. Amennyiben egy adott úti célhoz többféle útvonalat is regisztrált korábban, a MINI Streetwise a kívánt szempontok szerinti legjobb megoldást ajánlja fel a felhasználónak. A kiválasztott úti cél ikonjára kattintva az alkalmazás azonnal megjeleníti az utazás időtartamát, az érkezés becsült idejét és az útvonal mentén található alternatív útvonalakat, valamint az olyan adatokat is, mint az úti cél távolsága és az utazásra vetített üzemanyag-fogyasztás. A felhasználók listába rendezve és térképen is megjeleníttethetik az egyes úti célokat. Amint a felhasználó csatlakoztatja a MINI-hez okostelefonját, a MINI Streetwise adatai és információi a kisautó központi kijelzőjén is megjelennek. A MINI tulajdonosai így mindig friss információkat és javaslatokat kapnak arról, miként juthatnak el a leghatékonyabban A-ból B-be.

A MINI Connected alkalmazás egyéb menüpontjainak összefoglalója

A jármű helyzete, üzemanyag-szintje, becsült hatótávolsága és legutóbbi rögzített utazásának adatai az „Állapot” menüpont alatt találhatók. A jármű helyzetét jelölő ikonra kattintva az applikáció egy térképen mutatja meg a leparkolt autót és a hozzá vezető legrövidebb utat. Az elérhető és már telepített alkalmazások listája az „Alkalmazások” menüpont alatt található, egyértelmű és átlátható rendszerben kínálva fel a MINI Connected által támogatott alkalmazásokat, külön listába sorolva az App Store okostelefonokhoz készített és a MINI-vel is összekapcsolható applikációit. A „Profil” menüpontban mindezeken felül a felhasználók személyre szabhatják kedvenc autójuk intelligens rendszerét: nevet adhatnak a MINI-nek, fényképeket tölthetnek fel a profilhoz és itt kereshetik ki személyes vezetési adataikból összeállított statisztikáikat is, úgy mint az abszolút megtett távolság, a teljes vezetési idő vagy az átlagos üzemanyag-fogyasztás. Végezetül, a felhasználók az „Információk” menüpont alatt kaphatnak segítséget a MINI Connected egyes funkcióihoz és információkat a kiválasztott alkalmazásokról.

Sportműszerek és erőmérő a vadonatúj MINI Connected alkalmazás teljesítmény-orientált applikációi között

A sportműszereket és az erőmérőt mutató applikációt közvetlenül a MINI központi kijelzőjéről hívhatják elő a felhasználók. A sportműszerek a motor aktuális teljesítményleadását jelenítik meg a központi kijelzőn, virtuális mérőműszerek képében, így a fordulatszámot, a nyomatékot, a motorhőmérsékletet és a teljesítményt is. Az erőmérő applikáció eközben az autóra menet közben ható erőhatásokat szimulálja, egy virtuális MINI modellt ábrázolva a kijelzőn, amely körül szektorokra bontva mutatja az autóra aktuálisan ható gyorsulási, lassulási, illetve hossz- és keresztirányú erőket, grafikus formában.

Online keresés és naptár egészíti ki a MINI Connected alkalmazás okos funkcióit

Az online keresés funkcióval könnyedén és gyorsan kereshetik ki a felhasználók a kívánt helyeket és címeket, amelyeket ezt követően az opcionális MINI navigációs rendszer útvonaltervezésének úti céljaként is beállíthatnak. Az online keresés funkción keresztül a kikeresett telefonszámok is könnyedén felhívhatók, például egy asztalfoglalás esetén. A MINI Connected ezen felül lehetővé teszi, hogy a felhasználó áttöltse a MINI intelligens rendszerébe az autóhoz csatlakoztatott okostelefon naptári bejegyzéseit, amelyeket a tennivalók listájával és az olyan kiegészítő részletekkel együtt, mint a kontaktok, telefonszámok és címek, a központi kijelzőn jelenít meg. A felhasználók az okostelefonban tárolt címeket a navigációs rendszer úti céljaként is beállíthatják, a telefonszámokat pedig a MINI közvetlen, beszédvezérlésű funkciójával is tárcsázhatják.

Lexus RC 200t: ez a modell is megkapja a 2 literes benzines turbómotort

Az új Lexus RC 200t a negyedik olyan modell a Lexus kínálatában, amely a vállalat 2 literes benzines turbómotorjának kifinomult menetképességeit élvezheti.

lexus_rc_200t_autoaddikt

A nyolcfokozatú Sport Direct Shift (SPDS) sebességváltóhoz csatlakozó turbómotor számos kifinomult technológiát alkalmazva kínálja a finom járás, a turbólyuk-mentes gázreakciók és az üzemanyag-takarékosság magával ragadó kombinációját.

Az új RC 200t kiemelkedő menetdinamikai adottságai tovább javíthatók az F SPORT modellváltozat révén, amelyet Torsen részlegesen önzáró differenciálművel szereltek fel.

A már korábban beharangozott RC 300h modellel együtt az új RC 200t az év végétől lesz megvásárolható Európában.

2 literes benzines turbómotor nyolcfokozatú SPDS sebességváltóval

A rendkívül könnyű (mindössze 160 kg) és kompakt, kétliteres, turbófeltöltéses benzinmotor a fejlett ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency Combustion – takarékos üzem a kiemelkedő termikus hatásfokú égés révén) motortechnológiák egyedi kombinációját alkalmazva jobb hatásfokú égést, ezzel kedvezőbb termikus hatásfokot ér el.

Az alkalmazott technológiák között megtalálható a D-4ST (közvetlen befecskendezéses, négyütemű Superior benzinmotor turbófeltöltéssel) üzemanyag-befecskendezési rendszer, a kettős megfúvású turbófeltöltő, a vízhűtésű hengerfejjel egybeépített kipufogó leömlő, valamint a VVTi-W (intelligens, széles tartományban változó szelepvezérlés) technológia.

A villámgyors gázreakciókat és az alacsony fordulatszámon is tekintélyes forgatónyomatékot kiemelkedően csekély üzemanyag-fogyasztással párosító erőforrás legnagyobb teljesítménye 245 DIN LE/180 kW, maximális forgatónyomatéka 350 Nm. Ennek köszönhetően az RC 200t álló helyzetből 7.5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 230 km/óra; átlagos üzemanyag-fogyasztása 7.2 l/100 km, CO2-kibocsátása akár 166 g/km.

A D-4ST rendszer a nagynyomású, közvetlen befecskendezést kisnyomású szívócső-befecskendezéssel kombinálja.  Ez optimális, egységes égést eredményez akár a legnagyobb terhelés mellett, illetve alacsony hőmérsékleten is.

Ez a fejlett üzemanyag-befecskendezési rendszer a turbófeltöltővel párosítva teljes mértékű kompatibilitást szavatol az optimalizált geometriájú szívótorkok révén elért, fokozott örvénylés, valamint a turbónyomás-szabályozás között.

A kipufogógázok a vízhűtéses hengerfejjel egybeépített, négy-a-kettőbe kialakítású leömlőn keresztül távoznak. A leömlőn szívási, illetve sűrítési ütemük szerint párosítva osztozik a négy henger. A kiemelkedő hatásfokú, kettős megfúvású  (twin-scroll) turbófeltöltővel összhangban működő, innovatív leömlő megelőzi az egyes hengerekből kiáramló kipufogógázok interferenciáját; így a lehető legszélesebb fordulatszám-tartományban biztosít kiemelkedő forgatónyomatékot.

A közvetlenül a motorblokkra szerelt, levegő-víz rendszerű köztes töltőlevegőhűtő jelentős mértékben csökkenti a turbófeltöltő után a motorba szívott levegő térfogatát, ami minimális turbólyukat, és ezáltal fokozott gázreakciót eredményez.

A 2,0 literes turbómotor működését változó szelepvezérlési rendszer is segíti: a kipufogó oldali szelepeken VVT-i, a szívó oldaliakon pedig VVT-iW rendszert alkalmazva. Ez amellett, hogy a fojtószelep teljes nyitását engedélyezve a teljes fordulatszámtartományban optimális nyomatékleadást biztosít, azt is lehetővé teszi, hogy az Otto-ciklus szerint beindított motor a takarékosabb Atkinson-ciklus szerint üzemeljen.

A motor nyolcfokozatú SPDS (Sport Direct Shift) sebességváltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. Az eredetileg a nagyteljesítményű RC F modell részére kifejlesztett váltómű kormányra szerelt váltófülekkel is rendelkezik, amelyeken keresztül a vezető beavatkozhat a váltási folyamatba; a sebességváltó a fellépő gyorsulási (g-) erők függvényében módosítja a fokozatválasztási sémát. A sebességváltó a kanyarvételt megelőző, intenzív lassítás során visszakapcsol, a teljes íven tartja az alacsonyabb fokozatot, majd a kanyar kijáratánál az aktuálisan optimális fokozatba váltva biztosítja a lehető legjobb gázreakciót.

Kiemelkedő menetdinamika

Az új RC 200t modell menetdinamikai adottságai tökéletesen tükrözik a Lexus azon célkitűzését, hogy modelljei rugózását és vezethetőségét optimalizálva sportosabb, magával ragadóbb vezetési élményt kínáljon ügyfeleinek.

Az RC kupé dinamizmusának, pontos kormányreakcióinak és fokozott tapadásának alapja a rendkívül merev karosszéria-szerkezet, amelynek szilárdságát számos különleges Lexus gyártási eljárás fokozza, a szerkezeti ragasztók alkalmazásától kezdve a lézer-csavarhegesztésen át a többpontos hegesztési varratokig.

Az RC kupé kettős-keresztlengőkaros első és többlengőkaros hátsó felfüggesztése az új 200t esetében egyedi hangolást kapott, amely a kiegyensúlyozott, dinamikus vezethetőséget kiváló egyenesfutással és rugózási komforttal kombinálja.

Az RC 200t modellt Drive Mode Select üzemmódváltó rendszerrel szerelték fel, amely Havas, Eco, Normál és Sport (továbbá az F SPORT modell esetén SPORT S) üzemmódokat kínál.

RC 200t F SPORT: továbbfejlesztett vezethetőség

Az új RC 200t F SPORT modellváltozat számottevően továbbfejlesztett vezethetőséget kínál, változatlanul kiemelkedő rugózási komfort mellett. Az F SPORT variáns egyedi hangolású első és hátsó felfüggesztést, Torsen részlegesen önzáró differenciálművet, valamint adaptív, változó felfüggesztést (AVS) kínál.

Az AVS rendszer automatikusan aktiválja az adaptív csillapítású lengéscsillapítókat, ezáltal a négy keréknél egyenként szabályozza a felfüggesztés jellemzőit, ami révén az egyenesfutási rugózási komfort és az ívmeneti stabilitás optimális kombinációját kínálja.

Amikor a vezető aktiválja a kizárólag az RC F SPORT modellnél kínált SPORT S+ üzemmódot, a rendszer kanyarban megnöveli az ívbelső és ívkülső kerekek csillapítása közötti különbséget, ezáltal tovább csökkentve a karosszéria oldaldőlését.

Elegáns kupés formaterv, vezetőcentrikus cockpit

A lenyűgöző, kétajtós RC 200t kupé külső formatervét a kompakt utastér, az agresszív kialakítású első kerékdobok, valamint a lendületes vonalakkal határolt karosszéria egysége határozza meg. Az így kapott, erőteljes, háromdimenziós forma minden irányból más és más arcát mutatja, amint körbejárjuk az autót; így akárhonnan szemléljük, megjelenése lenyűgöző és magával ragadó.

A kupé különleges formatervéhez illő módon az F SPORT modellváltozat ‘F’ rácsozatú orsós hűtőmaszkja a legszélesebb és legmélyebb, amelyet Lexus modellen valaha alkalmaztak, kihangsúlyozva az RC széles, határozott kiállását és mély tömegközéppontját. A formát és a funkciót maradéktalanul egységbe foglaló hűtőrácsban kaptak helyet a ködfényszórók, valamint a fékeket hűtő levegő bevezetésére szolgáló nyílások.

Az RC 200t kilencküllős, 17 colos vagy ötküllős 18 colos vagy tízküllős 19 colos alumínium ötvözet keréktárcsákkal választható. Az F SPORT kiadás az egyedi típusjelzés mellett különleges, 19 colos F SPORT könnyűfém keréktárcsát kapott.

A kupé sportos eleganciáját kihangsúlyozva az RC 200t prémium minőségű utasterében a tervezők messzemenőkig kihasználták a kontrasztos színekben, anyagokban és világításban rejlő lehetőségeket; utóbbi esetében a szokásos lefelé irányuló hangulatvilágítás helyett különleges, felfelé irányuló környezeti megvilágítást alkalmaztak.

Az exkluzív, ‘integrált szivacstöltésű’ sportülések rendkívül jó megtámasztást biztosítanak, a testhez álló, fókuszált és kiemelkedően ergonomikus vezetői környezetet pedig kezelő- és kijelző zónákra osztották, ami biztosítja a Lexus fejlett fedélzeti technológiáinak optimális hatásfokú használhatóságát.

A felső, kijelző zónában kapott helyet a műszeregység, valamint a 7 colos multi-információs monitor, míg az alsó, kezelő zónában található, réteges felépítésű középkonzolon foglal helyet a Lexus második generációs Remote Touch Interface (RTI) kezelőfelülete.

Az F SPORT modellváltozat az LFA szupersportkocsinál alkalmazott innovatív, mozgó központi gyűrűs menetdinamikai mérőműszer leszármazottját kapta meg. Az F SPORT belterét perforált bőrrel borított kormánykerék és váltókar, alumínium pedálok és küszöbbetétek, valamint háromdimenziós felületkialakítású Wedge Metal dekoráció teszi egyedivé.

Műszaki adatok

Legfontosabb méretek és tömegek

Teljes méretek (menetkész állapotban)

hosszúság

mm

4695

szélesség

tükrök nélkül

mm

1840

tükrökkel

mm

2069

magasság *1

mm

1395
Tengelytáv (menetkész állapotban)

mm

2730
Nyomtáv (menetkész állapotban)

elöl

mm

1580

hátul

mm

1600 *2 / 1570 *3
Szállítható személyek száma

db

4
Túlnyúlás (menetkész állapotban)

elöl

mm

930

hátul

mm

1035
Közegellenállási együttható

0,285 *4
Minimális szabad hasmagasság

mm

135
Menetkész tömeg

elöl

Min. – max. (EC/ECE)

kg

895-925

hátul

Min. – max. (EC/ECE)

kg

780-800

összesen

Min. – max. (EC/ECE)

kg

1675-1725
Megengedett legnagyobb össztömeg

kg

2170
Csomagtartó mérete *5

liter

423
Üzemanyag-tartály kapacitása

térfogat

liter

66
Motor

Motor típusa

8AR-FTS
Hengerek száma és elrendezése

soros, négyhengeres
Szelepvezérlés

16 szelepes DOHC, VVT-iW (szívó), VVT-i (kipufogó)
Furat x  löket

mm

86,0 x 86,0
Lökettérfogat

cm3

1998
Sűrítési viszony

10,0
Üzemanyag-befecskendezési rendszer

ER, D-4 ST
Szívórendszer

turbófeltöltő, köztes töltőlevegő-hűtő
Károsanyag-kibocsátási besorolás

Euro6
Üzemanyag típusa

benzin
Javasolt oktánszám

ron

95 vagy magasabb
Max. teljesítmény

eec

kW/perc

180/5800
Max. forgatónyomaték

eec

Nm/perc

350/1650-4400
Üzemanyag-fogyasztás

városi

l/100km

WVTA 18 col: 9,5

WVTA 19 col: 9,6

Oroszország: 11,2

országúti

l/100km

WVTA 18 col: 5,8

WVTA 19 col: 5,9

Oroszország: 6,1

vegyes

l/100km

WVTA 18 col: 7,2

WVTA 19 col: 7,2

Oroszország: 8,0

CO2-kibocsátás

városi

g/km

WVTA 18 col: 220

WVTA 19 col: 221

Oroszország: 260

országúti

g/km

WVTA 18 col: 135

WVTA 19 col: 137

Oroszország: 143

vegyes

g/km

WVTA 18 col: 166

WVTA 19 col: 168

Oroszország: 185

Menetteljesítmények

Legnagyobb sebesség *6

km/óra

230
Legnagyobb utazósebesség

km/óra

184
Gyorsulás *6

0-100 km/óra

mp

7,5

80-120 km/óra

mp

6,0

0-400 m

mp

15,9
Futómű

Erőátvitel

típusa

automata
Hajtáslánc elrendezés

orrmotor, hátsókerék-hajtás
Felfüggesztés típusa

elöl

kettős keresztlengőkaros

hátul

többlengőkaros

*1: Terheletlen jármű esetén

*2: 17 és 18 colos keréktárcsával felszerelt modellek esetén

*3: 19 colos keréktárcsával felszerelt modellek esetén

*4 17 colos keréktárcsával felszerelt modellek esetén

*5 Egy személlyel a fedélzeten

*6 Toyota saját mérések eredményei

Györke Orsolya lett a Ford Közép és Kelet-Európai Kft. új PR és kommunikációs igazgatója

Augusztus 3-tól Györke Orsolya veszi át a vállalati kommunikáció vezetését a Ford Közép és Kelet-Európai Kft.-nél Varga Zsombortól.

gyorke_orsolya_ford_autoaddikt

Az ICT szektorból átigazolt szakember pályáját az autóiparban, a Porsche Hungarianal a SEAT márka marketing managereként kezdte, később a General Motors CEE regionális központjában volt felelős a GM-Daewoo majd a Chevrolet márka közép kelet-európai bevezetéséért és kommunikációjáért. Györke Orsolya az elmúlt 10 évben az Axeleronál és T-Online-nál, végül a Magyar Telekomnál töltött be különböző PR, márkamanagement, CSR, és marketing kommunikációs vezetői pozíciókat.

Új feladatkörében a Ford  magyarországi vállalati kommunikációjáért és sajtókapcsolataiért lesz felelős. „Inspiráló kihívás, hogy a Magyarországon hosszú évek óta piacvezető, nemzetközi szinten modelljeivel és forradalmi technológiáival az elmúlt években rangos szakmai elismerések és díjak egész sorát begyűtő Fordnál folytathatom szakmai pályafutásomat. Megtiszteltetés számomra, hogy a vállalat egy kiemelten fontos területén kaptam lehetőséget a  bizonyításra, ahol jövőben mind az autóiparban, mind  digitális technológia terén szerzett tapasztalataimat hasznosítva új értéket teremthetek.”  fogalmaz Györke Orsolya.

Orsi házas, 3 kislány édesanyja, szabadidejében a Bátor Tábor munkáját segíti és az Élménykülönítmény büszke tagja.

Varga Zsombor a Ford európai működésének és a márkakereskedői hálózat támogatásának megreformálásán dolgozik a jövőben.

Európa elektromos autóval is megtehető útvonalait térképezte fel a Nissan

Idén nyáron több mint 1,14 milliárd ember indul belföldi nyaralásra – többek között 42 ezer olyan európai is, akik a Nissan elektromos járműveit vezetik.

nissan_leaf_europa_nyaralas_autoaddikt

A Nissan az idei nyaraláshoz feltérképezte Európa öt legszebb, elektromos autóval megtehető útját a 100%-ban elektromos LEAF-fel (a világ legkeresettebb elektromos autójával) és a szintén 100%-ban elektromos e-NV200 furgonnal.

Az elektromos járművek szegmensében globális piacvezető Nissan több mint 200 km-es Európa-körüli útján bejárta a régió legszebb útvonalait, megcsodálta a lélegzetelállító látványt, és feltérképezte az útvonal mentén rendelkezésre álló töltőpontokat.

Az út során a LEAF és e-NV200 megközelítőleg 20 kg CO2 kibocsátását előzte meg, mely egy facsemete éves CO2  felvételének felel meg.

A választott útvonalakkal a Nissan kategóriaelső elektromos járműveinek hatótávolságát és kiváló vezethetőségét demonstrálta, amelyekből világszerte 184 000-nél is több, ezen belül Európában több mint 42 000 talált gazdára.

Az elektromos járművek konvoja emlékezetes utakat tett Olaszország, Spanyolország, Svédország, Dánia, az Egyesült Királyság és Franciaország festői tájain.

„Tulajdonosai szerint a LEAF egyértelműen nem csak ingázásra alkalmas” mondta el Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe elektromos autókért felelős igazgatója. „Reméljük, hogy az elektromos autók tulajdonosait megihletik ezek a lenyűgöző tájak, és a nyári hétvégéken a zéró-emissziós autók által biztosított nyugalmat ők is hasonlóan szép vidékeken élvezik majd.”

A nagy utazás az Olaszország földrajzi középpontjában elhelyezkedő Rietiből indult, amelyet gyakran „Olaszország köldökeként” (Ombelico d’Italia) is emlegetnek. A Rómában tett villámlátogatás után az első LEAF a Lago del Turano körül elterülő, lenyűgöző szépségű falvakon utazott át, melynek során útba ejtette a középkorban épült Toffiát is.

A következő szakaszt Barcelona vidékén az e-NV200 teljesítette. A Nissan úttörő 100%-ban elektromos furgonja ezzel visszatért oda, ahol története 12 hónappal ezelőtt elkezdődött. Ezt megelőzően azonban meglátogatta a Barcelonától 35 kilométerre délnyugatra fekvő gyönyörű tengerparti kisvárost, Sitgest, amely karneváljáról és filmfesztiváljáról híres. Barcelonába érve az elektromos furgon belevetette magát az Óváros forgatagába. Barcelonát a legtöbben a neves építész, Gaudí munkásságáról ismerik, azt azonban már jóval kevesebben tudják, hogy a városban kiterjedt, több mint 130 töltőpontot számláló elektromos töltőhálózat is működik. Az utazás spanyol szakaszának befejezéseképpen az e-NV200 a Földközi-tengerre és Garraf Massif hegyvonulatra kilátást nyújtó C-31-es autópályán hajtott végig.

Az elektromos autókkal kapcsolatos tévhiteket eloszlatandó, az utazás harmadik szakaszán a Nissan LEAF két skandináv országot is átszelt. **A LEAF már jelenleg is népszerű a régióban, ahol az elektromos hajtású LEAF-fel a svéd és norvég sofőrök évente átlagosan 17 628, illetve 16 484 km-t tesznek meg, ami jóval több, mint a hagyományos hajtású autókkal megtett évi 11 539 km-es európai átlag.

A konvoj a dél-svédországi Bunkeflostrandból folytatta útját, és az Øresund hídon átkelt Dániába. A jellegzetes, 8 km hosszúságú hídról fantasztikus kilátás nyílt a tengerre, és az átkelés így méltó lezárása volt az utazás észak-európai etapjának.

Az utazás negyedik szakaszára a Nissan LEAF gyártási helyén, az Egyesült Királyságban került sor. E szakasz fénypontja stílusosan Bristol lett, amely az idei évben Európa Zöld Fővárosa. A városban – ahol nemrégiben telepítettek 100 elektromos töltőpontot – a konvoj járművei a zseniális brit mérnök, Isambard Kingdom Brunel által 1829-ben épített Clifton függőhídon haladtak át. A dél-gloucesteri Dundry Hillt is útba ejtették, ahonnan Délnyugat-Anglia egyik legszebb kilátása nyílik.

Végül elérkezett a nagy utazás utolsó szakasza is. Az autók Versailles-ból indulva a fákkal szegélyezett hagyományos francia utakon haladva érték el a híres Rockefeller sugárutat, majd a fausses-reposes-i erdőt elhagyva a Szajna-parton haladtak tovább. A francia főváros szívében a Georges Pompidou úton haladtak végig, majd útjukat a Saint-Germain-des-Prés lépcsőinél fejezték be.

A villanyautók ellátogattak az idei ENSZ klíma konferenciának otthont adó Salon du Bourget-hez is, jelezve hogy az ENSZ 2015-ös COP21 Klíma Konferencia hivatalos autóipari támogatója a Renault-Nissan Alliance lesz. A megállapodás keretében a globálisan EV piacvezető vállalatszövetség egy 200 elektromos autóból álló flottát biztosít majd a rendezvény lebonyolítására a francia fővárosban.

A rendszerint komoly légszennyezési problémákkal küzdő Párizs üdvözli a zéró-emissziós autók  île de France-ban való elterjedését, mely a probléma megoldásának egyik fontos lépését képvis

BMW DTM: kettő pontszerző hely

Kiváló, ötödik rajtpozíciót jelentő kvalifikációja után a BMW RBM csapat brazil pilótája, Augusto Farfus végzett a Német Túraautó Bajnokság (DTM) kilencedik futamának hatodik helyezésén, ezzel megszerezve az ötödik versenyhétvége legjobb BMW-s eredményét.

bmw_dtm_2015_red_bull_ring

A Red Bull Ringen megrendezett szombati megmérettetésen a DTM-címvédő, Marco Wittmann a kilencedik helyen száguldott át a célvonalon a BMW M4 DTM versenyautóval, amely a bajor gyártó második pontszerző helyét jelentette az osztrák versenyhétvégén. A Zandvoort-i futamgyőztes, António Félix da Costa a szombati futam tizenharmadik helyezettje lett, őt követte Maxime Martin és Bruno Spengler a tizennegyedik és a tizenötödik helyen. Miközben Tom Blomqvist a tizenhetedik, Timo Glock pedig a tizenkilencedik helyre hozta be a BMW M4 DTM versenyautót, Martin Tomczyk egy  ütközéssorozat következtében feladni kényszerült a futamot.

A spielbergi Red Bull Ring vasárnapi megmérettetését a kíméletlen, viharos időjárás uralta, amelynek csúszós körülményei közepette a BMW versenyzői valósággal küzdöttek a versenyben maradásért. A BMW-pilóták csupán hajszállal maradtak le a DTM tizedik futamának pontszerző helyeiről: António Félix da Costa a tizenegyedik, Marco Wittmann a tizenkettedik, Martin Tomczyk pedig a tizenharmadik helyen végzett, Timo Glock a tizenötödik, Bruno Spengler pedig a tizenhatodik helyen követte őket. Augusto Farfus a tizenkilencedik, Maxime Martin a huszadik helyre hozta be vasárnap a BMW M4 DTM versenyautót. A DTM-újonc, Tom Blomqvist a futam leintése előtt öt perccel mechanikai problémák miatt kénytelen volt kiszállni a versenyből. A szombati megmérettetést Edoardo Mortara, a vasárnapi futamot Mattias Ekström nyerte.

2015 kilencedik DTM futamának BMW-eredményei (Spielberg, Red Bull Ring, 4,326 kilométer, 40 perc + 1 kör, 2015. augusztus 1.):

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW RBM csapat) – 6. hely

#1 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 9. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 13. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RMG csapat) – 14. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 15. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 17. hely

#16 Timo Glock (német, BMW MTEK csapat) – 19. hely

#77 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – nem ért célba

2015 tizedik DTM futamának BMW-eredményei (Spielberg, Red Bull Ring, 4,326 kilométer, 60 perc + 1 kör, 2015. augusztus 2.):

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 11. hely

#1 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 12. hely

#77 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 13. hely

#16 Timo Glock (német, BMW MTEK csapat) – 15. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 16. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW RBM csapat) – 19. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RMG csapat) – 20. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – nem ért célba

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2015-ös versenyszezonja:

2015. május 1-3.: Hockenheim (Németország)

2015. május 29-31.: Lausitzring (Németország)

2015. június 26-28.: Norisring (Németország)

2015. július 10-12.: Zandvoort (Hollandia)

2015. július 31. – augusztus 2.: Spielberg (Ausztria)

2015. augusztus 28-30.: Moszkva (Oroszország)

2015. szeptember 11-13.: Oschersleben (Németország)

2015. szeptember 25-27.: Nürburgring (Németország)

2015. október 16-18.: Hockenheim (Németország)

Újra Volkswagen-találkozó szeptemberben a Hungaroringen

Szeptember 19-én újból Volkswagen modellek ezrei lepik el a Hungaroringet az idei márkatalálkozó keretében. A számtalan izgalmas hazai autó mellett gyári különlegességek is várják az érdeklődőket, és ezúttal új típusok is képviseltetik magukat a rendezvényen.

volkswagen_talalkozo_2015_hungaroring

Négy esztendővel ezelőtt szerveztek először Golf-találkozót a Hungaroringen, a rendezvény sikerének köszönhetően pedig egy évvel később is megrendezték az eseményt. Ezt követően a többi Volkswagen modell rajongói is komoly érdeklődést mutattak a találkozó iránt, így tavaly – az érintett klubok szervezésében – már a Transporter, Bogár, Passat, Scirocco és Corrado modellek is külön-külön összejövetelt tartottak a helyszínen. Összességében tehát a negyedik márkatalálkozót szervezi a Volkswagen idén szeptember 19-én, a helyszín változatlan marad. A belépőjegy ezúttal 400 forintba kerül, és idén is lesz tombola, amin a legszerencsésebb játékos 100 forintért egy kabrió IV-es Golfot vihet haza.

A program évről-évre növekvő népszerűségnek köszönhetően újabb típusok fanatikusai is randevúznak az idei Volkswagen-találkozón: immáron a Polo, és egy csokorban a Jetta, a Bora és a Vento tulajdonosoknak is lesz külön szekciója a rendezvényterületen.

A Paddock rész ezúttal is kizárólag a Golfok generációké: az előzetesen regisztrálók közül neves szakújságírókból és autós szakemberekből álló zsűri választja ki az erre legalkalmasabb, legszebb 300 járművet. Az ide pályázók a www.golftalalkozo.hu oldalon augusztus 23-ig tudják pár képpel és rövid szöveges leírással regisztrálni autójukat, a szavazás eredményről pedig szeptember első hetében, e-mailben értesítik őket a szervezők. A Transporterrel érkezők a versenypálya területén kialakított Hippifaluban parkolhatnak, s a vállalkozó kedvű látogatók, – amennyiben előre regisztrálnak -, akár itt is tölthetik az éjszakájukat sátorban vagy saját autójuk fedélzetén.

A hagyományokhoz hűen ismét a Volkswagen-találkozó szolgál több modell bemutatójául: a vadonatúj Touran mellett az új Transportert és az új Caddyt is itt láthatja majd először a nagyközönség hazánkban, de emellett egyedi, a gyárból érkező izgalmas járművek is emelik a rendezvény fényét. Idén is számtalan program várja az érdeklődőket, így a férfiak mellett a hölgyek és a gyermekek is garantáltan jól szórakozhatnak. A kilátogatók természetesen nem csak Volkswagennel érkezhetnek a Ringre, gépkocsi márkától és típustól függetlenül a szervezők mindenkit örömmel várnak a helyszínen.

A rendezvényről bővebb információ a www.volkswagen-talalkozo.hu honlapon olvasható.

Ilyen végigszáguldani Silverstone aszfaltján egy Ford Mustang-gal

Egy új interaktív video segítségével virtuálisan beülhetünk a vadonatúj, 5.0 V8 Ford Mustang vezetőülésébe, és végigszáguldhatunk a legendás brit versenypálya, a Silverstone aszfaltján, miközben bármilyen látószögből élvezhetjük az egyedülálló kalandot. A magával ragadó filmben a Mustang kabinjában ülünk, és a kurzor mozgatásával fordíthatjuk el a tekintetünket. Ugyanakkor könnyedén átválthatunk más nézőpontokra is, ahol a helikopterre telepített vagy az első lökhárítóra szerelt kamera képét láthatjuk.

Egy új interaktív video segítségével virtuálisan beülhetünk a vadonatúj Mustang vezetőülésébe, és végigszáguldhatunk a legendás brit versenypálya, a Silverstone aszfaltján, miközben több látószögből is élvezhetjük az egyedülálló kalandot.

A Silverstone pályán felvett videóban egy 5.0 literes, V8-as motorral hajtott Mustang kabinjában ülünk, és a kurzor mozgatásával fordíthatjuk el a tekintetünket. Akárcsak egy videojátékban, itt is akadálytalanul átválthatunk más nézőpontokra, ahol a helikopterre telepített vagy az első lökhárítóra szerelt kamera képét láthatjuk, és egy aktív térképen láthatjuk a Mustang pillanatnyi helyzetét, miközben a sebességmérő és a fordulatszámmérő műszer adatai is megjelennek.

Az interaktív video itt látható: http://bit.ly/Mustang360Silverstone

“Szerettük volna, ha mindenki átélheti az élményt, amint a V8-as Mustang végigszáguld egy remek versenypályán” – nyilatkozta Mark Truby, a Ford Európa kommunikációért és PR-tevékenységekért felelős alelnöke. “Ugyanakkor a videót teljesen egyedivé teszi, hogy a néző kedve szerint forgathatja el a tekintetét. Bármerre nézhet, mintha valóban ott ülne a Mustang volánja mögött, sőt drón-nézetre is átválthat, miközben folyamatosan csekkolja a sebességet és a fordulatszámot. Ez a film hihetetlenül magával ragadó!”

A 80 másodperces film nyersanyagát egyetlen nap leforgása alatt vették fel; ehhez hat GoPro kamerát szereltek az autó utasterébe (amit a drón és az első lökhárító kamerái egészítettek ki), majd mindezt gondosan összehangolták, hogy egységes panorámaképet adjanak. A 2,6 kilométeres kört egy profi versenyző, Paul Swift futotta le a Mustanggal a Silverstone Nemzeti Versenypályán, a Formula 1 Brit Nagydíjának helyszínén.

“Eddig még sosem láttam ilyen jó minőségű 360 fokos filmet; ez tényleg olyan, mintha ott ülne az ember az autóban” – mesélte Swift. “Szívesen elmondanám, hogyan készült a video, de megeskettek, hogy nem árulom el a titkot!”

A Mustang-film online változatát azzal indíthatjuk el, ha elsőször az autó legendás lovas emblémájára, majd pedig a start gombra kattintunk. A kamerát beállíthatjuk aszerint, hogy a billentyűzet nyíl-gombjaival, az érintőpaddal vagy az egérrel szeretnénk kezelni a programot. A helikopter ikonra kattintva a kép madártávlatra vált, a Mustang elölnézetére klikkelve pedig a lökhárító-kamera képét láthatjuk.

Történetének 50 éve során a vadonatúj Ford Mustang most először kapható egész Európában, méghozzá mindjárt kétféle – Fastback és Convertible – változatban. Az 5.0 literes Mustang teljesítménye 421 lóerő, forgatónyomatéka pedig 530 Nm, míg a 2.3 literes EcoBoost változat ugyanezen adatai 317 lóerő és 432 Nm.

[TESZT] BMW X4 xDrive28i – megszokott kupéformával bizonyít ismét a márka

Ezelőtt pár héttel mutattuk be az Autóaddikt.hu és a Napimagazin.hu olvasóinak a BMW X6 városi terepjáró szinte minden földi jóval felszerelt verzióját. Most elérkezettnek láttuk az időt, hogy egyelőre kihagyva a BMW X5 modellt (teljesen más kategória, nyomokban hasonló kapcsolódási pontokkal) a bajor márka 4-es szériájának SUV-ját vegyük nagyító alá, annak rendje és módja szerint.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_001

Valamilyen oknál fogva a szívünk a BMW dízel megoldásai irányába húz, több okból kifolyólag. Említhetnénk a magas nyomaték, a gazdaságos, mégis környezetbarát kialakítás melletti érveket, azonban minden esetben, amikor a hazai importőr benzinessel szerelt tesztautót biztosít számunkra, hogy írjunk róla, megdobban a szívünk. Sorhatos, klasszikus, mégiscsak a gyökerek valahol errefelé keresendők.

El kell szomorítanunk olvasóinkat: jelen tesztalanyunk, a BMW X4 xDrive28i formabontóan négyhengeres, 2 literes erőforrással érkezett szerkesztőségünkhöz. Hiába a közel 3000 köbcentire utaló 28i felirat, ezek a puszta tények; ezzel együtt semmiben sem szenvedtünk hiányt a teljesítmény terén (és másban sem). Jöjjenek a részletek tehát.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_004

Ha egymás mellé állítjuk a BMW X4 és X6 modelleket, szinte semmi különbséget nem vél felfedezni a laikus, legalábbis első blikkre. Persze van jócskán eltérés – ezek részleteibe most ne menjünk bele, mindenki döntse el maga, ha egymás mellé kanyarít két fotót az autókról.

Ismérve a már jól megszokott küllem. Itt is visszaköszön

Elég az hozzá, hogy a BMW X4 karosszériájának hossza 4671 milliméter, így még bőven megmarad a kompakt SUV kategória határain belül méretében, ugyanakkor a megjelenés hordozza a klasszikus BMW-formatervet és az ahhoz tartozó összetéveszthetetlen megjelenést is. A hét-hét lamellát felsorakoztató BMW-vesék ismételten hangsúlyosak, az orr rész jellegzetességét jelentik, ami egyben ugyebár a BMW márkaarculat legjelentősebb pontja.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_002Csapott front kialakításával, mélyre húzott spoilerezésével a BMW x4 esetében igazán nem sikerül eldöntenünk elsőre, hogy egy megemelt, sportos aspektussal játszó hobbiautóról, vagy egy könnyedebb tereppel simán, minden gond nélkül megbirkózó robosztus, felső-középkategóriás városi terepjáróról van-e szó ténylegesen. Inkább az utóbbi mellett maradjunk, hiába a számos BMW-kilengés különféle műfajok irányába (lásd például GT), hiszen aki ilyet választ, a reprezentálás mellett nyilván a terepes magabiztosságot is előtérbe helyezi.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_006

Nehéz elmenni amellett, hogy a BMW X4 echte X6 (stílszerűen), csak valamivel összezsugorítottabb tálalással. Eme érzés talán leginkább oldalnézetben csúcsosodik, követve a tető- és övvonalakat, valamint a B oszloptól hátrafelé, a C oszlopig meredeken vágott hátsó ívet. Nos, itt keresendő elsősorban a kupés jelleg mikéntje, melyet a cikk címében is próbáltunk már pedzegetni.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_003Kell, mint egy falat kenyér, hogy a BMW X4 esetében is a prémium jelleg megmaradjon. Nyilván jelen esetben (is) a tesztautónál szinte minden lehetséges alternatíva be lett vetve ennek érdekében, mely alapvetően a belső felszereltség, valamint az opciós lista kialakításánál látszódik inkább egyértelműen. Mindezekkel együtt sok felületen találkozhatunk krómozással, ezüstös árnyalatú berakásokkal (oldalajtók alsó végződései, bal oldali dupla kipufogócsonk, és a többi).

Ízléses körítéssel vonzza a tekintetet (és a vásárlókat)

Valószínűleg nem fenyeget olyan veszély, hogy a BMW X4-et nem ismernénk fel – legalábbis a hárombetűs márkát illetően – de az biztos, hogy ha nem elölről látjuk első kézből az autót, a far sokat sejtet és elmond a részletekről, netán még akkor is, ha az X4 felirat valami miatt lemaradna a csomagtér ajtajának felső széléről.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_017A LED alapú helyzetjelző-páros szögletesbe hajló sarkokat és ehhez megfelelő íveket kapott, felhúzva a C oszlop irányába, oldalt kissé megdöntve, a lökhárító alján pedig a masszív küllemhez elengedhetetlen matt burkolat is társul, kihangsúlyozva a hasmagasságot, amely egyébként oldalról is jól kivehető; a kerékjáratok sziluettjét jól kiemelő műanyag fedőcsíkok, melyek körbefutják a BMW X4 teljes karosszériájának alsó felületeit.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_007

Ügyesen és ízlésesen lett kialakítva a BMW X4 enteriőrje, pontosan úgy, ahogyan azt a kategóriától, illetve konkrétan ettől a modelltől elvárja a vásárló. A kiváló minőségű anyaghasználat itt is jelen van, ugyanakkor találkozhatunk néhány helyen keményebb, kopogósabb műanyagokkal, mint ahogyan azt megszokhattunk. Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a BMW X4 nem egyenlő az X6-tal, kőkemény szintkülönbségek vannak a külső és belső hasonlóság ellenére is: ez pontosan így van rendjén, különben megszűnnének a márkán belüli kategóriák közti korlátok.

Biztonság és kényelem a BMW X4 modellben

A BMW X4 xDrive28i tesztautóban is mindent a kényelem köré hangoltak konfigurálásnál, kezdve a legfőképp hasznos kiegészítőktől, vezetést és utazást segítő asszisztensekig, az utasok biztonságát felkaroló segédekig, rendszerekig. Vagy a már elmaradhatatlan, kiváló precizitású, 8 sebességes ZF automataváltó jelenléte is kiemelendő, mely már annyira hozzánőtt a BMW modelljeihez, mint maga a logó, vagy x-Drive összkerékhajtás.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_015

Tulajdonképp meglepetés tehát nem érhet senkit, aki beül egy jobban felszerelt BMW X4 enteriőrjébe, főként, ha korábbi, hasonló kvalitással felvértezett BMW modelleket bemutató tesztjeink valamelyikébe már belefutott itt, az Autóaddikt.hu-n. Magasra járatott minőség, ergonómia jellemzi a kialakításokat, a kormánykerék fogása és kidolgozása újfent példamutató, a műszeregységek elrendezése – beleértve a központi kijelzőt is – makulátlan, folyamatosan sikerül azt látnunk, ami tényleg szükséges a gondtalan autózáshoz, vezetéshez.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_011

Kényelmes, jól szabott, több irányba állítható első ülések kerültek a BMW X4-be, ezek hát- és oldaltartása remek, az ülőlapok megfelelő alaphossza is tökéletesen illeszkedik szinte minden testalkathoz, a kihúzható combtámasszal nyilvánvalóan variálhatunk is egy kicsit a személyre szabhatóságon. A hátsó traktus ülőalkalmatosságai szintén jól el lettek találva, a 2810 milliméteres tengelytávolság révén a lábtér túlmutat az átlagos méreteken, ugyanúgy, mint a térdtér esetében. Viszont készüljünk fel arra, hogy a kupés jellegű karosszéria-kialakításból adódóan a fejtér enyhén korlátozott a hátul helyet foglaló utasok számára, ami hosszabb távon már felvethet esetleges kényelmi problémákat is.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_012

Szabadidőautó, túrázásokhoz? Igen, a BMW X4 minden kétséget kizáróan ebbe a szegmensbe tartozik, hamisítatlan külsejével, pozicionálásával, s az xDrive28i hajtáslánccal is (erről majd lejjebb bővebben). Noha külsejével és belső pozitívumaival is jól brillíroz az autó, közel sem mindegy, hogy mekkora férőhelyet tarthatunk számon csomagjainak. Az 500 literes tér bőséges, elegendő is egy átlagos, vagy akár azon felüli túrához is, bővítésre is adódik mód, egészen 1400 literig.

Innovatív technológiák felsorakoztatása

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_014A teljesség igénye nélkül – utalva ezzel feljebb említett márkaközpontú tesztjeink felsorolásaira – jöjjön néhány azokból az innovatív technológiákból, amelyeket alkalmaztak a tesztelt BMW X4 modellben is. Kezdenénk az iDrive rendszerrel, melynek köszönhetően hatékonyan és spórolósabban autózhatunk, ehhez persze szükséges az energiatakarékos ECO Plus fokozat kapcsolása. A sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens jól tette most is a dolgát, igaz, az úthibákkal néha nehezen birkózott meg, valamint a távolságtartó tempomat emelendő még ki: korrekt működésével és pontos becsléseivel még mindig az egyik legstabilabban működő rendszer. Ugyanakkor az ütközésvédelem néhol pontatlanságokkal tarkítva funkcionált, fals, vagy épp túl erőteljes fékezésekkel blokkolta az autót.

28i, de 2 literes. Nem sorhatos, sornégyes

245 lóerő mozgósítására képes, sornégyes, 2 literes turbótöltött benzinmotor mozgatta a BMW X4 xDrive28i-t, a maga 1745 kilogrammos tömegével, összkerék-meghajtásával egyetemben. A teljesítmény leadásának maximuma 5000 és 6500 közti tartományban van teljében, az elérhető maximális forgatónyomaték (350 Newtonméter) már 1250-től áll a sofőr rendelkezésére, egészen 4800-as percenkénti fordulatszámig.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_016

Sport módozatban a BMW X4 xDrive28i megbokrosodik a szó szoros értelmében, alacsonyabb hengerűrtartalom ide, vagy oda, és parittyaként lövi ki az autót, 6.2 másodperces nulláról százra sprinttel, három személlyel a fedélzeten. A hajtásláncba iktatott 8 fokozatú automataváltó pontos, önmagához hűen tökéletesen kapcsolgat a mechanizmus a sebességek között, melyek az X4-hez megfelelő tartományú áttétekkel rendelkeznek. Hirtelen gázreakciókra azonnali nyomatékgörbe-felépülés, vagy ha épp nem megfelelő a fokozat, vagy a fordulatszám-tartomány, villámgyors visszaváltással reagál a hajtás, éreztetve, hogy bizony nincs erőtartalék híján a 28i erőforrás.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_013Viszont ha úgy gondoljuk, hogy lagymatagabb, városias autózást választunk, máris jöhet a ECO állás, és kezdődhet a fékenergia visszatáplálása, az extra gazdaságos vezetés. Természetesen ilyen esetekben sincs híján a BMW X4 xDrive28i a komolyabb erőforrást igénylő gyorsítási műveleteknek, maximum a visszajelzések reakcióideje csökkenhet pár pillanattal. A módválasztó tárcsával azonban bármikor, bárhol rövid idő alatt válthatunk profilt, így ténylegesen testre szabható a BMW X4 xDrive28i.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_010Viszonylag magasnak mondható felépítése ellenére (1624 milliméter) a BMW X4 xDrive28i stabil tud maradni még a legszélsőségesebb kanyarvételezésekkor is. Az elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztések feszesek, néha talán jobban is, mint kellene, de ebből adódóan az autó csekély orrnehézségét és alulkormányozottságát figyelmen kívül hagyva nagyjából nincs az a hirtelen bevett kanyar, amelyből ne jönne ki diadalittasan az állandó összkerékhajtást kapott BMW X4 xDrive28i.

Árazás

A cikkben szereplő BMW X4 xDrive28i modell listaáron (bruttó) 15 278 000 forintról indul, a tesztautó nyilvánvalóan ennél többet kóstált a vaskos felszereltség miatt – nagyjából 21.5 millió környékén állt meg a konfigurátor. A belépő szinten az xDrive20i jelenti, 13 297 000 forintos induló bruttóval, míg a legmagasabb ellenértéket az xDrive35d verzióért kell a kasszánál hagynunk, konkrétan 17 163 000 forintot, mely szintén induló és bruttó összeg.

bmw_x4_xdrive28i_teszt_autoaddikt_005

2015 BMW X4 xDrive28i specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 245 LE @ 5000-6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 1250-4800 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4671 mm

Szélesség: 1881 mm

Magasság: 1624 mm

Tengelytáv: 2810 mm

Első gumik mérete: 245/50 R18

Hátsó gumik mérete: 245/50 R18

Tömeg, üresen: 1745 kg

Megengedett össztömeg: 2360 kg

Csomagtartó mérete: 500 liter, 1400 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 67 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 232 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.4 s (gyári), 6.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.9 l/100 km

Országúti: 6.4 l/100 km

Vegyes: 8.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.1 l/100km

Országúti: 6.2 l/100km

Vegyes:7.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 169 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Látványos show-t produkált will.i.am és a Lexus

A Lexus Europe bemutatott egy innovatív filmet, amelyben a világhírű zenész, will.i.am egy lélegzetelállító zenei, művészeti és technológiai bravúr keretében újraértelmezi egyik legismertebb számát, a #thatPOWER-t.

will_i_am_lexus_nx_autoaddikt

Az előadó egy használaton kívüli leszállópályán, több mint 350 kivetített, pontosan elhelyezett mozgás- és hangérzékelő lézer, illetve fénynyaláb között elhaladva, a megfelelő sebességre és ritmusra ügyelve, vezényelte és irányította három Lexus NX modellből álló ‘zenekarát’, hogy az autók pontosan a megfelelő ütemben, a sláger ritmusával tökéletes összhangban aktiválják a lézeres ‘célpontokat’.

A példa nélküli, élő műsort a múlt héten, egyetlen éjszaka alatt valósították meg. A frontemberhez három kaszkadőr csatlakozott, köztük a 2013-as sikerfilm, a Hajsza a győzelemért autóverseny jeleneteit forgató Niki Faulkner, akivel a megfelelő ritmust eltalálva sikeresen valósították meg a nem mindennapi zenei produkciót a napfelkelte előtti néhány sötét órában.

A videóval kapcsolatban will.i.am úgy fogalmazott: “Nem volt egyszerű feladat a kaszkadőrökkel úgy együtt dolgozni, hogy mindenki pont a megfelelő pillanatban, a zenével összhangban érintse a kijelölt pontokat, ám a fantasztikus végeredmény mindenért kárpótolt bennünket. A projektben a technológia, a dizájn és a zene olyan kombinációját élhettük át, amelyhez foghatóval soha nem találkozhattunk még.”

A fények és a mozgásérzékelő lézerek előkészítésén  több mint egy héten át dolgozott a hatvanöt szakemberből álló csapat; a rendszer a világhírű fényművész csapat, a Marshmellow Laser Feast (MLF) munkáját dicséri, akik korábban olyan sztárokkal dolgoztak együtt, mint a Coldplay és a U2.

Barnaby Steel, az MLF kreatív igazgatója elmondta: “A Lexus közreműködésével egy hatalmas zenei játékot készítettünk három kaszkadőr-zenésszel és will.i.ammel a karmesteri szerepben. A mozgásérzéklő fénynyalábokat pontosan a megfelelő ütemben és pillanatban érintve az autók hozzák létre a zenét.Az egész gyakorlatilag olyan, mint egy óriási lézer hárfa, amelyen ujjak helyett gépjárművekkel játszunk. Will.i.am és a sofőrök számára az volt az igazi kihívás, hogy megfelelő tempóban érintsék a fénynyalábokat, hiszen ha nem így tettek volna, és rossz ütemben szólaltatják meg a hangokat, az egész rendszert újra kellett volna indítanunk.”

Alain Uyttenhoven, a Lexus Europe vezetője elmondta: “Arra számítunk, hogy a Lexus NX az összes Lexus eladás egyharmadát teszi majd ki Európában idén, ezért indokoltnak tűnt, hogy egy ilyen merész vállalkozást valósítsunk meg will.i.am-mel, valamit, amely megtestesíti a márka filozófiánkat: Lenyűgözőt alkotunk.”

A 2014. szeptemberében bemutatott NX-szel a Lexus belépett a prémium közép kategóriás terepjárók piacára. Röviddel a bevezetését követően az autó a Lexus egyik legnépszerűbb modelljévé vált Európában.

Meggyőző üzleti eredményt ért el a Nissan a 2015-ös pénzügyi év első negyedében

A Nissan bejelentette a 2015-ös üzleti év 2015. június 30-án végződő első negyedévének pénzügyi eredményeit.

nissan_qashqai_1_6_dci_2014_006

A 2015. június 30-ig eltelt három hónap eredménye (TSE beszámoló alapján – a kínai közös vállalat tőkemódszerrel nyert eredménye alapján)1

1. negyedév

Az előző év azonos időszakához képest

Nettó árbevétel

2,9 billió jen (23,9 milliárd dollár/21,6 milliárd euró)

+17,6%

Üzemi nyereség

193,7 billió jen (1,6 milliárd dollár/1,4 milliárd euró)

+58,0%

Szokásos vállalati eredmény

215,9 billió jen (1,8milliárd dollár/1,6 milliárd euró)

+45,2%

Üzleti eredmény2

152,8 billió jen (1,3 milliárd dollár/1,1 milliárd euró)

+36,3%

121,4 JPY/USD és 134,2 JPY/EUR átlagos devizaárfolyamon számítva.

A vállalat 2,9 billió jenes nettó árbevételt tett közzé, ami 17,6%-os növekedést jelent az egy évvel ezelőtti 2,47 billió jenes árbevételhez képest. Az üzemi nyereség 58%-kal, 122,6 milliárd jenről 193,7 milliárd jenre nőtt. A nettó bevétel a tavalyi évhez képes 36,3%-kal emelkedve 112,1 milliárd jenről 152,8 milliárd jenre nőtt.

A Nissan által értékesített járművek száma az 1,5%-os bővülést mutató piacon 4,4%-kal növekedett. A piaci részesedés a tavalyi 5,7%-kal szemben mostanra 5,9%. A vállalat a szóban forgó időszakban 1 294 000 járművet értékesített.

„A Nissan jelentős pénzügyi eredményeket ért el a pénzügyi év első három hónapjában, elsősorban a legfontosabb modelljeink iránt Észak-Amerikában és Európában mutatkozó élénk kereslet hatására” – nyilatkozta Carlos Ghosn elnök-vezérigazgató. „A Nissan jól halad a teljes pénzügyi évre tervezett üzleti eredmény elérése felé folyamatos termékkampányainknak, a vállalatszövetség stratégiai előnyeinek és a folyamatosan fenntartott pénzügyi fegyelemnek köszönhetően.”

Az első negyedév során a Nissan bemutatta a vadonatúj Maxima modellt az Amerikai Egyesült Államokban, valamint kiterjesztette az NP300 Frontier forgalmazását Latin-Amerikára és a Karib-térségre. Az Insurance Institute for Highway Safety tesztjén a Murano a legbiztonságosabb autóknak járó „Top Safety Pick Plus” biztonsági besorolást kapta. A Sentra modellt pedig a J.D. Power and Associates IQS (Initial Quality Study) nevű minőségi tesztjén a legjobb kompakt autónak választották.

Az Infiniti a J.D. Power IQS tesztjén az ötödik helyet érte el – egyetlen autómárka sem lépett még egyszerre ennyit előre a rangsorban. Az Infiniti összes modellje átlag feletti eredményt ért el szegmensében, a QX70 és a QX80 pedig saját szegmensükben a legjobbak közé kerültek.

A vállalatnak továbbá kedvezett a Qashqai, a Rogue és az X-Trail modellek iránti élénk kereslet. E modellek mindegyike a Renault-Nissan vállalatszövetség keretében kifejlesztett Common Module Family platformra épül. A Nissan a negyedév végére a legkeresettebb ázsiai márkává vált Európában.

Az első negyedévben a Nissan sikeresen megőrizte vezető szerepét a zéró-emissziós járművek piacán. A 100%-ban elektromos LEAF eladásainak száma átlépte a 180 000-et, és a vállalat az e-NV200 modellel tovább bővítette részesedését az elektromos haszongépjárművek piacán.

A Nissan kínai, közös vállalkozás keretében megvalósuló tevékenységét is magába foglaló vezetőségi pro forma eredmények szerint a pénzügyi év első negyedévében a nettó árbevétel 3,12 billió jenre nőtt, amely 16%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az üzemi nyereség 41%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, ezzel elérve a 219,7 milliárd jent. Ez 7,0% működési nyereséghányadot jelent.

Előrejelzés a 2015-ös pénzügyi évre

A Nissan megerősítette a 2015-ös pénzügyi évre vonatkozó globális értékesítési előrejelzését. A vállalat számos bevezetés előtt álló modelljére – többek között az Amerikai Egyesült Államokban hamarosan bemutatkozó Titan pickupra és a kínai piacra szánt Lannia szedánra – alapozott várakozásai szerint a pénzügyi év során 5,55 millió járművet értékesít majd, mellyel várhatóan 4,4%-os növekedést és 6,5%-os globális piaci részesedést fog elérni.

A Nissan ugyancsak megerősítette a Tokyo Stock Exchange-nek 2015. májusában benyújtott pénzügyi előrejelzését. A kínai közös vállalat tőkerészesedését figyelembe véve a 2016. március 31-ével végződő pénzügyi év vonatkozásában a várható vállalati eredmények a következők:

A Nissan 2015-ös pénzügyi évre vonatkozó előrejelzése – TSE beszámoló alapján – Kínai közös vállalat tőkemódszerrel nyert eredménye alapján1

Nettó árbevétel

12,1 billió jen

(105,2 milliárd dollár/93,1 milliárd euró)

Üzemi nyereség

675,0 milliárd jen

(5,9 milliárd dollár/5,2 milliárd euró)

Szokásos vállalati eredmény

765,0 milliárd jen

(6,7 milliárd dollár/5,9 milliárd euró)

Üzleti eredmény2

485,0 milliárd jen

(4,2 milliárd dollár/3,7 milliárd euró)

115 JPY/USD és 130 JPY/EUR árfolyamon számítva

A Nissan továbbra is 42 jen részvényenkénti éves osztalékot jelez előre, mely 27%-os növekedést jelent a tavalyi értékhez képest.

1A 2013-as pénzügyi évtől kezdődően a Nissan a tőkemódszert alkalmazza a kínai Dongfenggel létesített közös vállalat könyvvezetésében. Ezért, bár az üzletieredmény-kimutatás készítése változatlan marad ennek a könyvviteli módszernek az értelmében, a Nissan törvény által előírt kötelezően benyújtandó eredmény kimutatásai már nem tükrözik a közös vállalat bevételét és üzleti eredményét.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK