Főoldal Blog Oldal: 464

Az új Ford Mustang bemutatkozott Magyarországon is

Az új, európai specifikációjú Ford Mustang a modell 50 éves története során ez az első változat, amit Európa-szerte forgalmaznak; az új Mustang 2015 szeptemberében érkezik meg a magyarországi FordStore-okba.

ford_mustang_2015_magyarorszag_autoaddikt_001

A Fastback és Convertible változatban készülő új Ford Mustangot a magyar vásárlók kétféle motorral rendelhetik meg: az 5.0 literes V8-as blokk 421, míg a 2.3 literes EcoBoost erőforrás 317 lóerős teljesítményre képes.

A legmodernebb futómű világszínvonalú irányíthatóságot, precíz kormányreakciókat és remek rugózást biztosít, a modern csatlakozási lehetőségekről pedig innovatív technológia gondoskodik.

1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. A világ legtöbb Facebook-lájkját begyűjtő autó, a Mustang több ezer alkalommal szerepelt filmekben, tévés produkciókban, zenei klipekben és videojátékokban.

Az új, európai piacokra gyártott Ford Mustang Magyarországon 2015 szeptemberétől elérhető a kiemelt, exclusive kiszolgálást és vásárlási élményt nyújtó FordStore szalonokban.

A kupé és kabrió változatban készülő – és a modell 50 éves története során első, Európa-szerte forgalmazott –  Ford Mustang világszínvonalú teljesítményt és kidolgozást kínál, hűen idézve meg a világszerte legendának számító modell fél évszázados hagyományait.

“Teljesítményének és legendás hírnevének köszönhetően a Mustang óriási hírnévre tett szert; ez az autó a szabadság és az életöröm szimbólumává vált még a világ azon részeiben is, ahol sosem árusították” – nyilatkozta Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. “Az új Mustang jól példázza a Ford lendületes termékoffenzíváját: fejlett technológiájú és előremutató jármű, ám mindeközben megőrzi értékes hagyományait, amelyek generációk óta lelkesítően hatnak a Ford vásárlóira.”

1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. A világ legtöbb Facebook-lájkját begyűjtő autó, a Mustang több ezer alkalommal szerepelt filmekben, tévés produkciókban, zenei klipekben és videojátékokban.

ford_mustang_2015_magyarorszag_autoaddikt_002

Az új Ford Mustang fejlesztése során a világszínvonalú teljesítmény, menetdinamika és használhatóság volt a legfontosabb szempont – és persze az, hogy az autó rengeteg modern kényelmi és vezetősegítő technológiát kínáljon.

“Az új Ford Mustang minden idők egyik legnagyobb várakozással övezett autója, ezért számunkra is felemelő érzés, hogy végre az európai vásárlók is megismerhetik a hamisítatlan Mustang-élményt” – mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Jellegzetesen Mustang

A Ford Mustang letisztult vonalvezetésű kupé és kabrió változatai hűen tükrözik az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus Mustangot: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki.

“Csak egy esélyünk van arra, hogy kialakítsuk az első benyomást – ám erre az autóra tényleg elég egyetlen pillantást vetni, hogy azonnal és határozottan megfogalmazódjon az emberben: ez egy Ford Mustang” – magyarázta Moray Callum, a Ford formatervezésért felelős ügyvezető igazgatója.

Az új Ford Mustang legfontosabb formai elemei:

  • Alacsony tetővonal és széles kiállás
  • Karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal
  • Háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest
  • A legendás modell jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzése – új értelmezésben

A Ford Mustang kabrióhoz alapáron többrétegű szigeteléssel kialakított vászontető jár, ami nemcsak elegáns megjelenést biztosít, hanem a kellemetlen zajokat is kiszűri az utastérből. Hátrahajtott tetővel a kabrió előkelően karcsúnak tűnik.

A tágas utastér repülőgépeket idéző cockpitján az autós nagyméretű, jól átlátható műszerekről olvashatja le az adatokat, és ergonomikusan elhelyezett, kellemes tapintású kezelőszervekkel vezérelheti az autó berendezéseit. A jármű szélességének és az új hátsó futóműnek köszönhetően az utasok váll- és csípőtere igen tágas, az átgondolt formájú csomagtérben pedig két golfzsák is elfér.

A Mustang-élmény

A Ford Mustang megjelenése, mozgása és hangja egyszerűen zsigeri élmény. A Ford Mustang erőteljes motorválasztéka és remek futóműve további finomhangoláson esett át, hogy az autó tökéletesen megfeleljen az európai vásárlók menetdinamikai elvárásainak.

Az európai modellváltozat kínálatában a Ford jól ismert, több mint 421 lóerős és 530 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa mellett egy 2,3 literes EcoBoost blokk is megjelenik; a Mustangban a legmodernebb technológiákat meghonosító, vadonatúj, turbótöltésű erőforrás tekintélyes teljesítménye mellé az európai vásárlók által elvárt alacsony üzemanyag-fogyasztás és csekély CO₂-kibocsátás társul.

“Ez az EcoBoost motor pontosan azt a széles, lapos nyomatékgörbét biztosítja, amit a Mustang-rajongók annyira szeretnek, amikor magabiztosan előznek vagy a kanyargós utakon autóznak,” mondta el Dave Pericak, a Mustang főmérnöke.

A Mustang 2.3 literes EcoBoost erőforrása a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. A különleges kialakítású szívócsonk és turbótöltő alkalmazásával az európai piacon szereplő motor a Mustanghoz méltó 317 lóerős teljesítményt és 432 Nm forgatónyomatékot ad le. Azok az autósok, akik a kényelmes autózás mellett is ragaszkodnak ahhoz, hogy ők uralhassák autójukat, megrendelhetik a kormány mögötti váltófülekkel kiegészített automata sebességváltót.

Egy Mustang az autózás szerelmeseinek

Az új Mustang vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl egy új segédkeret növeli a szerkezet merevségét – miközben csökkenti a tömeget –, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz.

ford_mustang_2015_magyarorszag_autoaddikt_003

Az új, két gömbcsuklós felfüggesztésű MacPherson első rugóstagos rendszerhez nagyméretű, erős fékrendszer csatlakozik. Az európai alapfelszereltség részét képező 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött mind a 2.3 EcoBoost, mind a V8-as motorral hajtott GT Mustang modelleken nagy teljesítményű fékek lapulnak.

A vadonatúj, független hátsó felfüggesztés integral link rendszerű. A mérnökök a nagy teljesítmény figyelembe vételével alakították ki a szerkezet geometriáját, rugóit, lengéscsillapítóit és bekötési pontjait, különös tekintettel az európai úthálózat jellegére és arra, hogy a kontinensen nagyobb sebességgel halad a forgalom. Az új, alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.

Intelligens technológia

Az új Mustangban számos innovatív technológia segíti az autóvezetőket, több információt, fejlettebb vezérlést és modernebb kapcsolódási lehetőségeket kínálva számukra.

Egy kanyargós mellékúton vagy egy versenyhétvégén egyaránt jól jöhet, hogy a középkonzol billenőkapcsolóinak egyetlen érintésével beállítható a kormányzáshoz szükséges erő, a motor gázreakciója vagy a sebességváltó és a menetstabilizáló rendszer működése; az Üzemmódválasztó rendszer segítségével a vezető bármikor az adott helyzethez igazíthatja a Mustang karakterét.

Az új Mustanghoz megrendelhető a SYNC 2 fejlett fedélzeti csatlakozási rendszer, aminek nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével és a fejlett hangvezérlésével még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon.

A SYNC 2 navigációs rendszerének osztott képernyőjén megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a Michelin útikönyv, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa. A SYNC 2 rendszerbe egyszerűbb hangutasításokkal táplálható be a navigációs célállomás, és a berendezés arra is utasítható, hogy egy bizonyos előadó dalait játssza le. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy “éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.

A Mustang 50 éve

“Az új Mustang megalkotásának első naptól kezdve tisztában voltunk azzal, hogy nem hibázhatunk” – mesélte Pericak. “Vadonatúj Mustangot alkottunk; gyors, gyönyörű, kifinomult és hatékony autót, megőrizve azt az ösztönös vonzerőt, amit az emberek évtizedek óta a Mustanggal azonosítanak.”

A Ford Mustang Magyarországon

Az új, európai piacokra gyártott Ford Mustang Magyarországon 2015 szeptemberétől elérhető a kiemelt, exclusive kiszolgálást és vásárlási élményt nyújtó FordStore szalonokban.

„Bár az első sajtó tesztautók még csak most jelentek meg a hazai utakon – óriási érdeklődést és mindenhol irigy pillantásokat kiváltva – már most több mint 40 megrendelést regisztráltunk márkakereskedőinknél” – mondja büszkén Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

ford_mustang_2015_magyarorszag_autoaddikt_004

„A Mustangok tényleges beérkezését követően pedig az érdeklődés további erősödésére számítunk és reméljük, hogy messze túlszárnyaljuk az idei évre közel 70-es darabszámot, melyben az modell rendkívül attraktív, 11.909.000 Ft-os induló ára is szerepet fog játszani” – teszi hozzá a szakember.

A Mustangok a vadonatúj Vignale modellekkel együtt a Ford márkakereskedői hálózat most nyíló FordStore márkakereskedéseiben, Szentendrén, Budaörsön és Budapesten lesznek megvásárolhatók.

Frankfurtban mutatkozik be az új Nissan NP300 Navara

A kishaszonjárművek tervezésében és gyártásában 80 éves hagyománnyal rendelkező Nissan ismét magasabbra teszi a lécet a vadonatúj NP300 Navara bemutatásával. Az új pick-up hamarosan csatlakozik az UEFA Champions League hivatalos autóipari partnerének csapatához.

nissan_np300_navara_2015_frankfurt_autoaddikt

Az NP300 Navara tervezésekor egy olyan strapabíró és praktikus pick-up megalkotása volt a cél, amely bármilyen üzleti vállalkozás használati igényeinek megfelel, mindemellett pedig a Nissan innovatív crossover kínálatának előnyeit is tartalmazza. Karakteres formaterv, kifinomultság, innovatív technológia és személyautós hatékonyság jellemzik az új NP300 Navarát, mellyel új mércét állít fel az egytonnás pick-upok szegmensében.

A Nissan NP300 Navara a szeptemberben megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az európai közönségnek.

[TESZT] Harley-Davidson Night Rod Special – pillanatok alatt válhatunk az utak királyává

Az elmúlt években hihetetlen fejlődést mutatott fel a Harley-Davidson. Ez alapvetően a motorok portfóliójának kiszélesedésére, valamint a számos, eleddig újszerű megközelítés révén került képbe, majdnem minden egyes modellhez kapcsolhatóan. Pedig – mint tudjuk – a Harley-Davidson érzés alapvetően nem arról szól, hogy sok, már-már rendhagyóba forduló újítást kell alkalmazni, sokkal inkább a klasszikus tradíciók kerülnek előtérbe.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_001

Eddig – mondhatnánk. Ugyanis legfrissebb motorkerékpár-tesztünk főszereplője a Harley-Davidson Night Rod Special modell, amely véleményünk szerint az eddigi legjobban eltalált chopper formát hordozza. Nem csak a Harley Davidson vonalon, viszont mindenképp a fő párhuzam itt keresendő, házon belül, no meg azt sem hanyagolhatjuk, hogy a HD maga a megtestesült, nagybetűs stílus e téren.

Tud újat is mutatni, még mindig

Magával ragadó küllemét a Harley-Davidson Night Rod Special alapvetően a selymes árnyalatú fekete fényezésnek, valamint a szintén feketére színterezett motorblokk harmóniájának köszönheti.

Ebből (is) adódóan a Harley-Davidson Night Rod Special külleme valójában félelmetes benyomást is kelthet a szemlélőben, talán pont ettől lesz vonzó; amolyan stílusos rosszfiús ízt ad az egész tálalásnak. S hát valljuk be, pont ezt élvezzük akkor, amikor hirtelen jött pillanatok alatt válunk egyszerre az utak királyává, hirtelenjében rengeteg szimpatizánsunk lesz (jobb esetben az irígyebb, sóvárgó tekintetek másodlagos helyre szorulnak), s egyre több piros lámpánál mellénk guruló autós teszi szóvá észrevételeit.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_002

Nézzük a Harley-Davidson Night Rod Special menetkomfortját: mivel a tesztben szereplő motorkerékpár futóműve alapvetően keményre hangolt, ezért a legkisebb úthibák is intenzíven érezhetőek menet közben. Pontosan emiatt is kiemelten érdemes figyelemmel kísérni például a forgalomlassítók jelenlétét, mert kellemetlen meglepetéseket okozhat.

Kezelni könnyű, ez az egyik fő ismérve

Mindezek mellett a Harley-Davidson Night Rod Special meglepően könnyed módon kanyarodik, annak ellenére, hogy a viszonylag hosszú tengelytáv mást sejtetne első ránézésre (32 fokban és tovább a koptatóig).

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_004Az üléspad leginkább a sofőr számára kényelmes – az utasülés mérete nyitott üzenete annak, hogy a motorozás csak a sofőrről és a motorról szól. Ellenben a kormány és  lábtartó pozíciójából adódó enyhe görnyedt testtartás már nem annyira komfortos, de kit is érdekel mindez, ha a már fentebb említett Harley-Davidson Night Rod Special feeling mindenért kárpótol?

Masszív úttartás: az ABS-szel ellátott fékrendszert ügyesen rejtették el, alaphangon akkor adja tudtul létezését, ha ténylegesen szükség van a közbeavatkozásra. A gyors és sikeres megálláshoz kitűnő segítséget nyújtanak a 4 dugattyúval ellátott Brembo fékek, kellő fékerővel, jó biztosítékot jelentve a szárazon 289 kilogramm tömegű motornak.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_005Egyébként az alacsony súlypontból és a jó tömegeloszlásból adódóan fékezésnél kisebb terhelés kerül az első kerekekre,  így a hátsó fékhatás is érezhető, a fékerő jól adagolható, ezáltal szintén egy jó kezelhetőséggel jellemezhető egységes képet kapunk a Harley-Davidson Night Rod Special-nél. S bár a hátsó kerék (240 milliméter) vastagnak számít, plusz ott van még a lapos villaszög is – a jó irányíthatóság mindvégig megmarad.

Természetesen az alkalmazott gumiabroncsok kiválasztása sem utolsó szempont a masszív kezelhetőséghez. A Harley-Davidson Night Rod Special Michelin Scorcher abroncsokat kapott, jó tapadással. Száraz aszfalton teljesen optimális értékeket rögzítettünk, azonban esős, nedves útviszonyok közt íratlan szabályok szerint óvatosabbnak kell lennünk az átlagosnál, hiszen kicsúszásra hajlamosak a kerekek. Mindez még fokozottabb, ha netán az útminőség is eltér az átlagostól, itt elsősorban negatív megközelítésre gondolunk.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_013

Harley-Davidson Night Rod Special kapcsolóinak elrendezése megszokást igényel, ugyanakkor a kezelőszervek nincsenek túlbonyolítva, lényegre törőek, saját funkcióikat helyezik előtérbe. Nem véletlenül írtunk a megszokást igénylő kapcsolókról, ugyanis a tesztelésre szánt napok elején bizony előszeretettel nyomkodtuk a dudát a reflektor kapcsolója helyett.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_010

Műszerezettség szempontjából jól felszereltnek mondható a Harley-Davidson Night Rod Special: elektronikus sebességmérővel, a megtett utat mérő kettős kilométer számlálóval, üzemanyagszint-jelzővel, alacsony üzemanyagszintet jelző lámpával és visszaszámláló funkcióval, alacsony olajnyomás jelző lámpával, motordiagnosztika-leolvasással, LED világító lámpákkal és fordulatszámmérő órával lett ellátva a motorkerékpár.

Nyomatékos. Így, tömören. Kell több a jól bevált, klasszikus chopper recepthez?

A Harley-Davidson Night Rod Special 1250 köbcentiméter összlökettérfogatú folyadékhűtéses Revolution blokkal lett szerelve.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_006

A V2-es egység finom járásával, határozott forgatónyomatékával csábít a gyorsításra, határozott kormány-megmarkolást kell eszközölni, amikor az aszfaltra szabadítjuk az összesen 111 Newtonméternyi erőt. A szíjhajtásnak, a jól hangolt befecskendezésnek és a csúszó kuplungnak köszönhetően az indulásnál és visszaváltásoknál jelentkező rángatások is jól kisimulnak, rezgéseknek sincsen nyoma. A sebességváltások nem csattogósak, a kuplung, no és persze a váltó kellően finomra hangolt; a sebességfokozatokat jól veszi. Pont jó ez így, ha ennél kifinomultabb lenne a Harley-Davidson Night Rod Special, már szinte elvesztené sajátos jellegét.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_012

Kipufogórendszerét szálcsiszolt borítással és fekete végsapkával tették különlegessé a Harley-Davidson Night Rod Special-nek. A Harley-hangtompítók talán túlzottan is visszafogottá teszik az amúgy agresszív küllemű motort, talán egy kis plusz hangorkán kívánatos lenne, lett volna. De nem oszt, nem szoroz, az összképen vajmi keveset változtat. Vagy egyszerűen tegyük félre a sztereotípiákat, és örüljünk annak, hogy a Harley-Davidson Night Rod Special átlagfogyasztását (tesztelés alatt mért) sikerült 7 liter alatt tartanunk permanensen.

harley_davidson_night_rod_special_1250_teszt_autoaddikt_003

Árazás

A tesztben szereplő Harley-Davidson Night Rod Special 14 830 EUR alapáron férhető hozzá, választható szín-opcióval 15 080 EUR összegre rúgnak a költségek.

2015 Harley-Davidson Night Rod Special specifikációk

MÉRETEK

Hossz: 2440 mm

Ülésmagasság, terhelés nélkül: 7675 mm

Szabad hasmagasság: 115 mm

Méretek (fok, táv): 34

Utánfutás: 142 mm

Tengelytáv: 1702 mm

Gumiabroncs elöl 120/70ZR-19 60W

Gumiabroncs hátul 240/40R-18 79V

Üzemanyagtartály: 18.9 l

Olajtartály: 4.7 l

Száraz tömeg: 289 kg

Menetkész tömeg: 302 kg

MOTOR

Motorblokk: folyadékhűtéses, Revolution, 60° V-Twin

Furat: 105 mm

Löket: 72 mm

Hengerűrtartalom: 1247 cm³

Kompressziós arány: 11.5:1

Üzemanyag-ellátó rendszer: elektronikus szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés (ESPFI)

SEBESSÉGFOKOZATOK ÁTTÉTELE

Elsődleges áttétel: fogaskerék 64/117-es áttétellel

  1. fokozat: 10.969
  2. fokozat: 7.371
  3. fokozat: 5.9
  4. fokozat: 5.095
  5. fokozat: 4.563

VÁZ

Kipufogó rendszer: Straight shot kipufogó szálcsiszolt kettős kipufogódobokkal, fekete

végsapkákkal és kipufogó pajzzsal

Első kerék: fekete, osztott 5 küllős öntött alumínium kerék, narancssárga perem csíkokkal

Hátsó kerék: fekete, osztott 5 küllős öntött alumínium kerék, narancssárga perem csíkokkal

Fékek, dugattyúk: 4 dugattyús első és hátsó

TELJESÍTMÉNY

Motor forgatónyomaték vizsgálati módszer: EEC/95/1

Nyomaték: 3111 Nm

Fordulatszám: 7250 1/min

Dőlési szög, jobbra: 32

Dőlési szög, balra: 32

Átlagfogyasztás: 6.3 l/100 km

MŰSZEREK

Jelzőlámpák: országúti, üres fokozat, alacsony olajnyomás, irányjelzők, motordiagnosztika, biztonsági rendszer, hűtőközeg-hőmérséklet, alacsony üzemanyagszint visszajelzők, ABS

Műszerek: elektronikus sebességmérő kilométer-számlálóval, napszaki óra a kilométerszámlálón, a megtett utat mérő kettős kilométerszámláló, üzemanyagszint-jelző alacsony üzemanyagszintet jelző lámpával és visszaszámláló funkcióval, alacsony olajnyomásjelző lámpa, motordiagnosztika-leolvasás, LED világító lámpák, fordulatszámmérő

Plusz információk: Harley-Davidson magyarországi importőrének weblapja

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Piacvezető helyen Magyarországon a Ford továbbra is

A Ford továbbra is magabiztos pozíciót könyvelhet el a magyarországi személy- és haszongépjármű eladások terén. Kiugró siker a haszongépjármű kategóriában, minden negyedik idehaza gazdára találó kishaszongépjármű Ford. Töretlen a Ford Ranger sikerszériája, 41.6% piacrésszel, a versenytársak számait megduplázva magabiztosan vezeti a Pick-Up kategóriát.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_008

A júliusban Magyarországon 896 új autó értékesítésével, 10.2%-os piaci részesedéssel a hazai személyautó- és haszognépjármű piacon első helyen végző Ford az egész év első hét hónapját tekintve is rendkívül sikeresen szerepelt. A márkának idén mindössze hét hónap kellett ahhoz, hogy közel 7000 darab új autót értékesítve legközelebbi versenytársához képest 1165 darabos, azaz több, mint egy havi átlagos értékesítésének megfelelő előnyt halmozzon fel. Az autógyártó által január és július közötti időszakban így elért  12,3%-os piaci részesedés egyértelműen jelzi, hogy a vásárlók nagyon szeretik a Fordot: minden nyolcadik új autót vásárló ügyfél a technológiai fejlesztés,  a sokszorosan díjnyertes Ecoboost motorok és vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerek, valamint a dizájn és az új modellek bemutatása területén is szárnyaló márka mellett dönt.

Továbbra is különösen sikeres az autógyártó az elmúlt két évben teljesen megújult haszongépjármű portfóliója: az első hét hónapban a 2820 darab Ford haszongépjármű talált gazdára idehaza, ami példátlan 26.5%-os piaci részesedést jelent, azaz minden negyedik idehaza gazdára találó kishaszongépjármű Ford.

”A hosszú ideje kiváló haszongépjármű porftoliónk a nyáron is kiugróan teljesít. Emellett személyautó modelljeink is remekül szerepelnek: folyamatosan élénk, és egyre növekő a kereslet négy húzó személyautónk, a Focus, a Kuga és a Mondeo és az új C-Max iránt, az S-Max és Galaxy pedig piacvezető a kategóriájában. Méltán közkedvent Pick-Upunk, a Ranger toronymagasan, 41,6%-kal vezeti kategóriája eladási listáját. A nyár végén érkező, a sokak által várva várt Mustang és új Vignale kínálatunk pedig reményeink szerint tovább fogja erősíteni ezt a sikerszériát, új szegmensekben kínálva alternatívát, választási lehetőséget a magyar Ford rajongóknak” – avat be Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

„Minden elismerés a márkakereskedői hálózatunké, akik kapacitásaik maximális kihasználásával és elkötelezett munkájukkal gondoskodnak arról, hogy ez nagyszámú, rendkívül izgalmas, és a szakma által nagy lelkesedéssel fogadott modell a legmagasabb színvonalon kerüljön bemutatásra ügyfeleink számára.” – teszi hozzá az ügyvezető.

A Mazda új crossover tanulmányt mutat be a 66. Frankfurti Autószalonon

A Mazda a 66. Frankfurti Autószalonon (IAA) tartja új tanulmányautója, a Mazda KOERU világpremierjét. Az új crossover koncepció a Mazda merész megnyilatkozása a jövőbeni tervekről, s egy dinamikusan fejlődő, kompetitív szegmenst céloz.

mazda_koreu_frankfurt_2015_autoaddikt

A japán koeru szó jelentése meghaladni, felülmúlni, mely jól jellemzi a Mazda törekvését, hogy a növekvő SUV-kategóriában ismét megfeleljen az elvárásoknak és emelje a tétet a teljesítmény, illetve a hatékonyság területén.

A Mazda KOERU KODO dizájnjával egy ragadozó erejét és vitalitását testesíti meg, nagy adag méltósággal fűszerezve. A Mazda SKYACTIV technológiája pedig biztosítja a nagy teljesítményt, a hatékony működést és a biztonságot anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni; megmarad az autózás öröme.

Frankfurtban a japán gyártó idén bevezetett öt új modellje is kiállításra kerül – ezek közül is kiemelkedik a kiegészítőkkel felszerelt és különböző hajtásláncokkal bemutatott vadonatúj Mazda MX-5. A Mazda sajtótájékoztatója az első sajtónapon, 2015. szeptember 15-én 13:45-kor kerül megrendezésre a 9-es pavilon B16 standján. A Frankfurti Autószalon szeptember 17-e és 27-e között várja látogatóit.

A BMW i3 piacvezető pozícióban Magyarországon az elektromos/plug-in-hibrid kategóriában

A BMW i magyarországi szereplése az év első 7 hónapja után nagy sikert könyvelhet el. 2015 január – július időszakban már 30 db BMW i3 és 3 db BMW i8 modellt adtak át az ügyfeleknek.

bmw_i3_autoaddikt_004

A BMW i3 (tesztünk: http://www.autoaddikt.hu/teszt-bmw-i3-egy-kategoria-teljes-ujraertelmezese/) ezzel a teljesítményével magasan piacvezető az elektomos/plug-in-hibrid járművek hazai értékesítésében a vizsgált időszakot tekintve.  Az i8 plug-in-hibrid sportautó, mely számos nemzetközi díjat nyert, legutóbb a nagy presztízsű Nemzetközi Év Motorja Választás abszolút elsőségét is megszerezte, így már magyar tulajdonosainál is bizonyíthatja egyedülálló képességeit.

A hazai szép eredmények is hozzájárulnak a BMW i modellek globális piaci sikereihez, hiszen az idei év első felében több mint 12 500 db BMW i3 és i8-ast adtak el világszerte.

„A BMW i modelleket továbbra is kiemelt érdeklődéssel fogadja a magyar piac, biztató a megrendelés-állományunk és jó látni, hogy egyre többen ismerik fel az utakon is a jövőbe mutató, innovatív autóinkat. Ahhoz, hogy a BMW i3 a magyar utcakép még természetesebb részese lehessen, modelljeinkhez hasonlóan innovatív vásárlást ösztönző eszközöket dolgoztunk ki ügyfeleink részére, így a BMW i3-as már kedvező THM konstrukcióval, illetve vonzó operatív lízing ajánlatokkal is elérhető” – mondta Mala Ferenc a BMW Group Magyarország márkamenedzsere. „A BMW i új világa a magyar vásárlók számára is szimpatikus, autóink szénszál erősítésű karosszériája, a felhasznált anyagok progresszivitása a BMW Group egyéb modelljei számára is iránymutatóak” – tette hozzá a BMW i márkavezetője.

A hazai BMW i Szervizpontok újabb állomásokkal bővülnek a közeljövőben, a meglévő 4 partner mellé továbbiak csatlakoznak, támogatva az országos lefedettséget és a minél magasabb színvonalú szolgáltatási rendszert.

bmw_i3_autoaddikt_001

A BMW i almárka kisebb, mindennapi közlekedésre kialakított városi prémium autója, a BMW i3 alapáron 11 830 000 forinttól érhető el.  Az i3 kétféle verzióban választható, amelyből a teljesen elektromos kiadás 130-160 kilométer hatótávra képes a használat intenzitásának függvényében, míg a hatótáv-növelő megoldással (Range Extender) bővített verzió már összességében 300 kilométer megtételére alkalmas. A márka hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású sportautója, az i8 alapáron 43 594 000 forinttól érhető el a hazai vásárlók számára.

0% THM konstrukció:
http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/newvehicles/i/i3/2013/showroom/private_offer.html

Tartós bérlet ajánlatok:
http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/newvehicles/i/i3/2013/showroom/offer.html

Antoine Barthes a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén

Antoine Barthes hivatalos megbízása szeptember 1-től lép életbe, s a Nissan Europe rolle-i központjából érkezik, ahol korábban a termék marketingért felelős igazgató volt, mely pozícióban a teljes Datsun és Nissan modellpaletta marketing aktivitásáért felelt.

antoine_barthes_nissan_autoaddikt

A Nissanhoz való 2002-es csatlakozása óta több értékesítési és marketing vezetői pozíciót töltött be Európában és a Közel-Keleten. Korábbi pozíciói nagyban hozzájárultak, hogy felhalmozott tudásával és széleskörű tapasztalatával kiváló teljesítményre ösztönözze kollégáit az autó értékesítésben és a kereskedői hálózatok fejlesztésében. Antoine 2005-ben tagja volt az NSCEE-t felépítő csapatnak, és közreműködésének köszönhetően sikerült egy azóta is kiválóan működő üzleti modellt és szervezeti struktúrát lefektetni. 

“Nagy örömömre szolgál, hogy én lehetek a következő, aki a Nissan  sikertörténetét tovább építheti és jó hírnevét öregbítheti a közép-kelet európai régióban” mondta Antoine. “Az elmúlt 10 év kemény munkájának köszönhetően sikerült a Nissan márkát megerősíteni a régióban. Ügyfeleinknek az innováció élményét és a kompromisszumok nélküli prémium minőséget kínáljuk.”

Antoine 39 éves, francia nemzetiségű házas ember és 3 gyermek büszke édesapja. Székhelye Budapesten lesz.

A Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. 2005 júliusában került megalapításra, hogy régiós központként szolgáljon 4 ország – Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia – értékesítési képviseletére. Az így létrejött üzleti régió központja Budapest. Az NSCEE a 2014-es pénzügyi évben 21 208 db gépjárművet értékesített, ezzel elérve a 2,9%-os piaci részesedést a régióban. A 2014-es eredmények 10%-os növekedést hoztak az eladásokban, mely 0,2%-os piaci részesedést növekedést jelentett az előző pénzügyi évhez képest.

Andrey Akifiev – jelenlegi ügyvezetőnk – az orosz piac ügyvezető igazgatója lesz. Minden kulcsfontosságú pozíció – értékesítés, marketing, kereskedői hálózat fejlesztése és vevőszolgálat – az ő vezetése alá tartozik majd.

[TESZT] smart forfour 1.0 prime – tele a város izgalommal

Beleégett memóriánkba a svájci Swatch óramárka által indított smart, mint a tagadhatatlanul urbanista jármű mintaképe. Mikor is kezdődött? A kilencvenes évek végén, konkrétan 1998-ban érkezett az első eresztés a smart modelloffenzívájából, ami mindössze kettő variánsból, az akkori fortwo kupéjából (City-Coupé) és kabrió (City-Cabrio) állt.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_001

Biztosan emlékeznek kicsit idősebb olvasóink a szintén 1998-ban elindított reklámkampányra is, mekkora mérvű volt – a Mercedes-Benz által birtokolt márkába magas szintű bizodalmat fektettek; elsősorban a televíziós marketing-hadjárat hagyott nyomokat az elmében.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_003

Azóta több generációja lefutott a smart-nak, s a kettőajtós twofour koncepció mellé beférkőzött már a korai időkben a forfour, azaz a „családi” verzió is, nyilván némi túlzással, azért is kapott macskakörmözést. Jelenlegi autótesztünkben a smart forfour 2015-ös modellévű változatát vizsgáljuk, 1 literes, három hengeres benzines szívómotorral felvértezve.

Franciaországba vezető rokoni szálak

A smart forfour 2015 a Renault Twingo alapjaira építkezik, s bár ügyesen titkolja a testvériség tényét, hamarosan ráhibázik az autók elhívatottja, amint körbejárja az autót, illetve elkezdi annak vezetését, próbáját. Persze a külső stílusjegyek vajmi keveset árulnak el erről, a hangsúlyos, kissé lefelé húzó hűtőmaszk, valamint a vidámra rajzolt, alsó íven LED menetfényt hordozó fényszórók, továbbá a lökhárítóba süllyesztett ködlámpák mind ellentmondanak a francia párhuzam képviselőjének kiépítettségének. Az irányjelző csíkok a felületbe lettek integrálva, szolidan megbújtatva a lámpatestek alatt, a műanyag motorháztető (ami ugye csak a pszeudó-hatás kedvéért van jelen) pedig egyedi módon, patentokkal rögzíthető illetve nyitható.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_004

Oldalnézetből kapjuk a leginkább bohókás, stílusában jellemző megközelítést a smart forfour esetében. Máris szembetűnő jelenség a hosszúra húzott tengelytáv, relatíve hosszú a 3495 milliméteres hossz mellé a 2494 milliméter.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_00215 col átmérőjű keréktárcsáival a smart forfour igazán arányos, s mellé még illusztris is, ugyanis a színkombináció korrekt összeállításának köszönhetően a tesztautó rendkívül fiatalos, dinamikus képet sugárzott már az első pillanattól fogva.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_021

Színek tekintetében a fő motívum nyilván végig dominált az autó egyéniségét kiemelve, míg a másodlagos, sötét árnyalat a tetővonalnál indulva egészen a hátsó lezárásokig húzódott a bordó és fekete kellemes elegyével. Ha beszereznénk egy smart forfour-t, egész biztos, hogy ilyen konfigurációban kellene, legalábbis, ami az optikai részt illeti.

Könnyed. Tagadhatatlanul

Magasra pozícionált a vezetőállás, ennek megfelelően az övvonalak is háromnegyednél feljebb húzódnak, úgy, hogy az aprócska C oszlopig több fokos szögben emelkedik az egyenes. Úgy, hogy közben a hátsó oldalajtók üvegezése a már jól megszokott low-budget patentolással zárhatóak és nyithatóak, nem zavaróan: növelik a smart forfour-életérzés pozitívumait.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_007Kockalámpák LED alapokon, kitüremkedő fart formáló fókuszban lévő lökhárító-elem, valamint egy viszonylag keskeny ötödik ajtó, annál nagyobb smart emblémával és a hozzá tartozó felirattal – szűkösen összefoglalva ezek jellemzik a smart forfour hátsó részleteit, remekbeszabottan illeszkedve a stílusos összhangba. A csomagtér ajtó egyébként egy mindössze 185 literes rakodófelületet takar (alatta a háromhengeres, 1 literes benzinmotorral), de ez igény szerint akár majd’ 1 köbméteresre, azaz 975 literesre bővíthető ki a hátsó, osztható üléstámla páros előredöntésével.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_006Műanyag műanyag hátán – így jellemezhető az enteriőr a smart forfour esetében. Talán zavarba ejtő lehet a rengeteg plasztik alkalmazása, viszont az tény, hogy a tervezőmérnökök rendkívül ízlésesen oldották meg a felületek kialakítását és egybeolvasztását, főként, hogy a bicolor-szellemiség ismételten hozza a formáját. Jelen esetben a fekete és fehér összjátékának lehetünk szemtanúi, a kormánykerék, s a vele szoros párhuzamban jelenlévő cockpit vonultatja fel a sötét árnyalatokat, míg a műszerfal, a középkonzol és a hozzákapcsolt kardánalagútra helyezett ötgangos manuális kéziváltó karját körülölelő burkolatelemeké a világos tónusolás.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_012

Mindehhez a lendületes dizájn rendkívülien teszi hozzá a magáét a hatalmas, alapvetően kör-sziluetteket formázó vonalvezetéssel, így a központi műszer konzolja, a bal oldali A oszlop mögé helyezett fordulatszámmérő, valamit a négy, némi aszimmetriát is mutató légbeömlők mind körkörösek, jelentős szeletet kanyarítva a felületek tortájából.

Ha egyediséget kellene mintázni, a smart forfour lehetne az egyik legjobb példa

Csakúgy rendhagyó minden, mint az ajtók kárpitozása kapcsán. Szintén kemény ugyan az anyaghasználat, de nincs kihatással a minőségre, annál inkább vonzza a szemet, és tudatja halkan a háttérből: igen, itt vagyok, hódítok, kápráztatok, és talán addiktívvá is teszek. Nincs is ezzel semmi probléma, a smart forfour-nak ez az elsődleges küldetése, amolyan presztízs és unalomig ismételt, elcsépelt közhellyel élve: divatautó.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_017

No de miért is lenne érdemes a klasszikus fortwo helyett az akár négy átlagos testalkattal rendelkező utast is befogadni képes forfourt-t választani? Kétségkívül a méretei miatt – itt alapvetően a beltérre gondolunk. Legalábbis akkor, ha a férőhely optimalizált kialakítása az elsődleges szempont, nem szükséges térdeket és vállakat összehúzva kuporogni, de még a hátsó üléseken sem.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_014Elöl kategóriájához képest tágasak a terek, lábtér, térdtér rendben (utóbbinál a középkonzol jelenthet kompormisszumkötést), az ülések ülő-és hátlapjai megfelelően pozícionáltak, megfelelően magas a kialakítás, a felületekkel pedig semmi probléma, a körülményekhez képest jó ergonómiával rendelkeznek. Hátul jöhet a meglepetés, hiszen a nyújtott tengelytávnak és a minimális méretű csomagtartónak köszönhetően gondtalan is lehet akár az utazás rövidebb, közepesebb távolságokon, lábtérben remek, fejtérben már kicsit visszafogottabb a kiképzés.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_015

Feszes felfüggesztésének és az illesztések kifogásolható minősége miatt azonban indulás után jöhetnek az ellenérzéseket szülő pillanatok. Főként, ha úthibáktól hemzsegő aszfaltfelületekre tévedünk a smart forfour-ral, ilyen szituációkban kifejezetten felerősödnek a zörgő és kopogó hangeffektek, melyeket sajnos az integrált audiorendszer hangszóróinak teljesítménye sem tud kompenzálni.

Megfordulni apró helyen

Fordulékony, és rendkívüli módon hatékony autó a smart forfour, elsősorban városi, parkolót keresős, dugókban araszolós közlekedésnél.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_010Legalábbis itt, ilyen téren fejti ki áldásos hatását a korábbi Renault Twingo tesztünkben már felmagasztalt technológia – nevezetesen a farmotor elhelyezése végett az első felfüggesztés hathatós használata, a nagyobb szögben befordítható mellső kerekek révén. Ebből adódóan a smart forfour fordulóköre igen csekély, mindössze 8.7 méter, tehát szinte egyhelyben meg lehet fordulni az autóval. Különösképp előnyös ez, ha a szituáció megkívánja a hasonló manővereket például egy zsúfolt, budapesti mellékutcában. S ha már cikázunk a szűkös egyirányúkban, ne feledjük az 1665 milliméteres szélességet sem, mely révén szintén ideálissá válhat az ésszerű kicentizgetés, ha megköveteli a helyzet.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_018Nem is olyan parányi méretéhez képest csekély gyári önsúllyal rendelkezik a smart forfour, ehhez pedig kiválóan hangolódik a soros hengerelrendezésű, 3 hengeres benzines szívómotor, mely 999 köbcentiméteres lökettérfogatával, 71 lóerejével (6000 RPM) bőségesen elegendőnek bizonyulhat a városi-elővárosi közlekedéshez, sőt, azon is túlmutatóan persze. A csúcs-forgatónyomaték jelen esetben 91 Newtonméter, mely bőségesen elegendő ahhoz, hogy a kis méretű kocsiszekrény dinamikus mozgatása biztosított legyen.

Legyen meg a lendület

Kettő utassal számolva teljesen jók is a menettulajdonságok, közvetlen gázreakciókkal, optimális váltó-áttételezéssel, alacsony fordulatszámon fulladásra hajlamos erőforrással. A háromhengeres némi reakciókéséssel kel életre, hirtelen gázpedál lenyomásra visszatorpan, majd szépen, komótosan, viszont egyenletesen épül fel a nyomatékgörbe.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_020

A közepesen elnyújtott áttételezésnek köszönhetően a gyorsulás is visszafogott, egy személlyel közel 20 másodperc kellett ahhoz, hogy a tesztelt smart forfour elérje a bűvös 100 kilométer/órás sebességet, miközben a motorzaj is jelentősen érkezett, s folyamatosan meg is maradt. Nem meglepő, hiszen ötödik fokozatban, 100 kilométer/órás tempónál 2950 percenkénti fordulatszámot, míg autópályatempónál, 130 kilométer/óránál már 3900-as percenkénti fordulatszámot rögzítettünk.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_019

Ahhoz képest, hogy a smart forfour egy kicsiny, elsősorban városi közlekedésre javallott megoldás, az üzemanyag-fogyasztás nem volt túl meggyőző. Ugyanis pont ott, ahol elemében kellett volna lennie az autónak – jelen esetben a belváros – valamivel több, mint 6 és fél literes átlagot mértünk (6.7 liter/100 kilométer), ami magasnak számít mindenképpen. Országúti körülmények közt javult a helyzet, itt 3.9-4.6 liter/100 kilométer körüli átlagokkal találkoztunk, viszont egyértelmű, hogy az autópályázás nem a smart forfour asztala: itt 6.2-7.7 literes értékkel találkoztunk (sík, egyenes szakaszok), azonban emelkedők esetében, fix tempomattal felugrott akár 9 literig is a pillanatnyi fogyasztás értéke.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_013

A smart forfour alapáron 3 630 930 forintról indul (61 LE), míg a legvaskosabb árcédula 3 640 000 forintot mutat (90 LE). A tesztben szereplő modell felszereltségével több, mint 5 és fél millió forintba kerül.

smart_forfour_1_0_prime_teszt_autoaddikt_005

2015 smart forfour 1.0 specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 3 hengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 999 cm³

Maximális teljesítmény: 71 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 91 Nm @ 2850 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 5 fokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3495 mm

Szélesség: 1665 mm

Magasság: 1554 mm

Tengelytáv: 2494 mm

Első gumik mérete: 165/65 R15

Hátsó gumik mérete: 185/60 R15

Tömeg, üresen: 875 kg

Megengedett össztömeg: 1400 kg

Csomagtartó mérete: 185 liter, 975 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 28 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 151 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 15.9 s (gyári), 16.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.7 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.8 l/100km

Országúti: 3.8 l/100km

Vegyes:4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 98 g/km

Bővebb információ a smart hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., NikeUtómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Hőség miatt felfüggesztve a kamionstop hétvégén

A nehéz tehergépkocsik a tartós kánikula miatt, egészségvédelmi és közlekedésbiztonsági okokból 2015. augusztus 8-án és 9-én korlátozás nélkül közlekedhetnek a magyarországi utakon.

kamionstop_hoseg_autoaddikt

A kamionstop főszabály szerint szombaton 15 órától vasárnap 22 óráig lenne érvényben a következő hétvégén. Az országos tisztifőorvos azonban az érkező hőhullám miatt 2015. augusztus 10-én éjfélig 2. fokozatú hőségriasztást rendelt el. A nehéz tehergépkocsik hétvégi forgalomkorlátozását a nemzeti fejlesztési minisztérium a környezetvédelemért felelős tárca egyetértésével veszélyhelyzetben átmenetileg felfüggesztheti.

A járművezetők a vezetési és pihenőidő betartása mellett hosszabb megszakítás nélkül teljesíthetik szállítási feladatukat, nem kell a nagy hőségben a kocsijukban, parkolókban várakozniuk.  A kamionstop felfüggesztése lehetőséget ad akár arra is, hogy a nehéz tehergépjárművek az enyhébb esti, éjszakai órákban induljanak útnak.

Frankfurti Nemzetközi Autószalon 2015: a BMW Group jelenléte

A BMW Group Frankfurti Nemzetközi Autószalonon felállított hatalmas standján a BMW és a MINI mellett a luxus kategória etalonja, a Rolls-Royce is feltűnik majd, a vállalatcsoport a három márkát egymástól jól elkülöníthető blokkokban mutatja be a nagyközönségnek, egytől egyig lenyűgözően egyedülálló stílusban.

bmw_group_frankfurti_autoszalon_autoaddikt

A 2015-ös standfelépítmény legjellegzetesebb, központi eleme az immáron 400 méter hosszú pályacsík lesz, amely jelentősen hosszabb, mint a 2013-as Frankfurti Nemzetközi Autószalonon megépített vonalvezetés, így idén először a BMW és a MINI modelljei már menet közben is megvillanthatják tehetségüket. A BMW Group innovációkkal tarkított, dinamikus teljesítményt kínáló, változatos modelleket egyesítő palettája ezáltal közvetlen és hatásos módon kelhet életre a látogatók előtt.

Két szinten elterülő több mint 12 000 négyzetméteres területével az idei lesz a BMW Group fennállásának eddigi legnagyobb kiállítói standja, ahol a vállalatcsoport megannyi innovációja és legújabb modelljei mellett teljes termékcsaládját is bemutatja a média képviselőinek és a nagyközönségnek.

A hatalmas standfelépítmény 400 méter hosszú pályavezetésébe integrált grandiózus színpadokon naponta 20 alkalommal tartanak majd rövid bemutatókat a látogatók számára a BMW és a MINI technológiai innovációiról és a két márka legújabb termékeiről. A BMW színpada nem kevesebb, mint 50 méter széles lesz.

A BMW Group mindemellett egy intelligens, digitális kiegészítővel is kedveskedik majd vendégeinek: az autószalon ideje alatt a BMW egy ingyenesen letölthető alkalmazást tesz elérhetővé az okostelefonnal vagy táblagéppel érkező látogatók számára, akik így most először extra információkat és érdekességeket tudhatnak meg az egyes innovációkról és modellekről (BMW IAA App).

A látványos elemeket tartalmazó, beszélő alkalmazás használatával a látogatók egy eddig ismeretlen dimenzióban, a valóság újfajta kiterjesztésében élhetik át a vadonatúj BMW 7-es sorozat és néhány másik modell debütálását.

„Hamisítatlanul egyedi, jellegzetes modellcsaládok, kiemelkedő új járművek és izgalmas innovációk övezik a BMW ez évi frankfurti, úttörő szereplését, amely egy páratlan showélménnyel ajándékozza majd meg a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon közönségét” – mondta Steven Althaus, a BMW márkamenedzsmenti igazgatója és a BMW Group marketingszolgáltatásokért felelős részlegének vezetője.

A BMW a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a vadonatúj 7-es BMW-t állítja a középpontba, és mint ilyen, a bajor gyártó kiállítói standjának szerkezeti felépítéséhez a márka zászlóshajójának jövőbe mutató innovációi és úttörő járműtechnológiái adták az alapot. A márka standját egy exkluzív bemutatóterem stílusában alakítják majd ki, amelynek strukturális megoldásai és rendhagyó behatásai magukkal ragadják majd a látogatókat.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat a modern luxus megtestesítője, amelyet a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon kortárs művészeti alkotások képében is bemutat a gyártó, a zászlóshajó csúcstechnológiás járműmegoldásait állítva a középpontba – ezáltal megnyitva az utat a BMW többi modellje felé is.

A 400 méter hosszú pályaív mellett a BMW standjának másik központi eleme a kör alakú színpad lesz, amely lehetővé teszi, hogy a látogatók minden szögből megcsodálhassák a vadonatúj 7-es BMW-t, amelynek bemutatója a felső szinten is folytatódik majd: a „BMW 7-es sorozat galériája” átfogó betekintést enged a vadonatúj 7-es BMW úttörő technológiájába és a modern luxus világába. Esztétikus megjelenés, a részletekre való összpontosítás és kiváló mérnöki szaktudás jellemzi az új modellt, amely új szintre emeli a prémium fogalmát. Mindezt különleges, profi manufaktúrák egyedülálló járműrészletei illusztrálják majd, például a Nymphenburgi Porcelán Manufaktúra alkotásai.

A 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon BMW-standján a nagyérdemű három kiállítói teremben veheti majd részletesen szemügyre a vadonatúj 7-es BMW-t: az első teremben egy M Sport csomagos modellt, a másodikban a BMW 7-es sorozat Design Pure Excellence csomaggal felszerelt modelljét, míg a harmadikban az eDrive kivitelt, a BMW 740Le modellt állítja ki a bajor gyártó.

A járműveket mindhárom teremben kiváló minőségű, intuitív eszközök és kiállítási tárgyak egészítik majd ki, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a látogatók még inkább elmélyüljenek egy-egy technológia sajátosságaiban. Az interaktív multimédiafalnak köszönhetően például a látogatók a vadonatúj 7-es BMW-ben debütáló kézmozdulat-vezérlést is kipróbálhatják.

Innovatív, intelligens és nagyszabású standfelépítményével a BMW arra buzdítja vendégeit, hogy sétálják körbe a kiállítói teret és személyesen megszerzett élmények útján fedezzék fel a vadonatúj BMW 7-es sorozatot. A kör alakú nyílások és átjárók izgalmas perspektívákból láttatják a kiállított modelleket, ráadásul általuk sokkal inkább áttekinthetővé válik a bajor gyártó standja. A kör alakú nyílások nagyobb teret eredményeznek, miközben ízlésesen kötik össze a felső szinten található luxus szegmens képviselőit az alsó szinten pózoló prémium modellekkel.

A BMW i almárka középpontjában az innovatív töltési koncepciók és az elérhető szolgáltatások állnak majd, természetesen a BMW i3 és a BMW i8 modellek mellett.

A BMW Connected Living az innováció következő lépcsőfokaként debütál a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, ahol a BMW i olyan intelligens alkalmazásokat mutat be, amelyek messze túlmutatnak a színtiszta mobilitási megoldásokon és a felhasználó életének egyéb területein is segítséget nyújtanak. Valóban, a BMW i Frankfurtban ismét bebizonyítja innovációs erejét és kihangsúlyozza létjogosultságát: az úttörő, hosszú távon fenntartható személyes mobilitást.

A BMW i almárka tágas standja az alsó szintről a felső szintre is átterjed majd, ahol egy kiállított BMW i8 modell mellett az olyan fejlett járműtechnológiák, mint a Carbon Core karosszéria-kialakítás és a lézer fényszóró, a luxus modernkori értelmezését prezentálják.

BMW eDrive – a belsőégésű BMW TwinPower Turbo erőforrás teljesítménye egy elektromos motor hatékonyságával egyesítve: a BMW i almárka technológiai innovációit a BMW egyre több modellje örökli meg, a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a BMW eDrive technológiával szerelt BMW 2-es sorozat, BMW 3-as sorozat, BMW X5 és BMW 7-es sorozat is bemutatkozik. A látogatók egy olyan környezetben élhetik át eme jövőbe mutató újdonságok nyújtotta élményeket, amelyek a járműtechnológia információit erős érzelmi kötődéssel egyesítik.

Frankfurtban nem kevesebb, mint öt kiállított modell képviseli majd a BMW M divíziót, köztük a vadonatúj BMW M3 limuzin világpremierjével. A stand-kialakítás, a digitális technika és a fények együttesen tökéletes atmoszférát teremtenek eme nagyteljesítményű modellek hiteles bemutatásához. A vörös, tükröződő falak és a pulzáló fények dinamikus hangulatot varázsolnak majd a BMW M modellek köré, amelyek így magukkal ragadóbbak lesznek, mint valaha.

A kreativitás és a szaktudás együttesen lebilincselő műalkotásokat eredményez. Frankfurtban a BMW M divízió alá tartozó BMW Individual magas szintű szabványai, kiemelkedő anyagminőségei és tervezőmérnökeinek szaktudása kézzel készített járműkülönlegességek képében gurul ki a nagyközönség elé. Az egyedi minták széles választéka és a személyre szabható opciók négy modellben mutatkoznak be, a középpontban a BMW Individual BMW 750 Li modellen alapuló dizájntanulmányával.

A vadonatúj BMW X1 modellt ugyancsak a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be először a BMW. A világszerte több mint 730 000 példányban elkelt, osztatlan sikernek örvendő modell második generációja a BMW X modellcsalád jellegzetes felépítésével pózol majd a kamerák kereszttüzében, még több belső teret és még nagyobb funkcionalitást kínálva jövőbeni tulajdonosainak.

A bajor gyártó látványos módon illusztrálja majd frankfurti standján a robosztus Sports Activity Vehicle kompromisszumot nem ismerő képességeit: a standon egy 50 négyzetméter alapterületű, sziklás felépítmény magasodik majd mindkét szint fölé, amely így tökéletes pozícióban láttatja az új BMW X1 modellt – hiszen az épített útról letérve éppúgy otthon érzi magát, mint a nagyvárosi környezetben.

Minden idők legsikeresebb BMW-modellsorozata, a BMW 3-as sorozat a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon ünnepli évfordulóját. A modell, amely még ma is a bajor gyártó legnépszerűbb négykerekűje, 40 évvel ezelőtt került gyártásba, életre keltve az autógyártás történetének egyik új korszakát.

A BMW standján különböző formátumú portrékkal emlékeznek majd meg a legendás sportlimuzin negyven esztendős történetéről és a hat modellgeneráció sajátosságairól, kezdve az első 3-as BMW hathengeres benzinmotorjával, amely megteremtette a középkategóriájú sportlimuzin szegmensét, amely a legújabb BMW 3-as sorozattal még napjainkban is elsöprő népszerűségnek örvend.

Frankfurtban a BMW standján kap majd helyet a BMW Motorrad is, amely idén öt kétkerekűvel képviselteti magát a kiállításon: a BMW F 800, a BMW S 1000 RR, a BMW S 1000 XR és a BMW R nineT mellett a BMW egyedülálló scrambler-értelmezését, a BMW Concept Path 22 modellt is megcsodálhatja a nagyérdemű. A minimalista járműtervezés alapelvei szerint elkészített motorkerékpár-különlegesség minden formája és felülete funkcióval bír.

A márkák és modellcsaládok mellett a BMW Group Junior Campus idén is lehetőséget biztosít majd a gyerekeknek a szórakozásra, a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon mobilitási témáival. A „Hall 11 North” csarnok szabadtéri területén a 11-14 év közötti fiatalok játszva tanulhatnak a fenntarthatóságról, a mobilitásról, a technológiáról és a járműtervezésről, sőt mi több, a „Mobilitási Küldetés: Fejlesztés. Építés. Teszt.” mottó alatt gokartot is tervezhetnek majd a képzett oktatók és fejlesztők segítségével, amelyet ezután speciális tesztnek vetnek alá. A programok természetesen ingyenesek lesznek a gyerekek és a fiatalok számára, egy előzetes regisztráció azonban szükséges a bmwjuniorcampus@erlebniskontor.de e-mail címen. A jegyek az autószalon teljes időtartama alatt érvényesek.

MINI Kreatív Központ. A BMW Group márkájaként a MINI idén a vállalatcsoport jövőbe mutató innovációit és a brit gyártó folytonos megújulásának hagyományát helyezi a középpontba a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon. Ez lesz az első alkalom, amikor a MINI teljes egészében a nemrégiben megújult márkaarculattal jelenik meg.

A legendás gyártó ötletes és hamisítatlanul egyedülálló profilját a standépítési megoldások, illetve a kommunikációs stratégia és a filmanyagok is tükrözik majd. Az új márkafilozófia az átfogó járműipari kreativitást képviseli.

A figyelem középpontjába a vadonatúj MINI Clubman világpremierjét állítja a MINI. A felettébb lenyűgöző és nagysikerű MINI modell új, hatajtós változatával a brit gyártó most először egy magasabb járműkategóriába merészkedik, ahol dizájn, anyaghasználat és technológia tekintetében is új szintre emeli a prémium fogalmát.

A MINI standján a látogatók egy kilenc méter magas ablakon keresztül léphetnek majd be a vadonatúj MINI Clubman világába. A MINI a kreatív „Clubman Párbeszédek” során arra invitálja a frankfurti autószalon vendégeit, hogy fedezzék fel az új MINI Clubman természetes közegét. A MINI standján a látogatók kreatív stílusban élhetik át első közös élményeiket a vadonatúj modellel.

A MINI John Cooper Works eközben egy nyitott, gyárszerű környezetbe kalauzolja a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalon közönségét: a legendás John Cooper Works modellcsalád két képviselőjét egy hatalmas repülőgéphangár háttere előtt állítja ki a brit gyártó. A MINI védjegyéül szolgáló szabadságot, örökséget és exkluzivitást testközeli élménnyé varázsolják a szalonon.

A MINI standján a MINI Countryman is feltűnik majd, mint az autó, amely nagyvárosi környezetben és terepen is éppoly könnyedén és otthonosan mozog.

A MINI modellek egyik közös innovációja a vadonatúj MINI Connected alkalmazás, amely kellőképpen kifejezi a MINI digitális elköteleződését. Vezetést támogató rendszerek, autós szórakoztató kiegészítők, virtuális valóság – innovatív multimédia-eszközök széles tárháza nyújt majd szinte korlátlan lehetőséget a frankfurti autószalonra kilátogató közönségnek arra, hogy interaktív módon fedezzék fel az úttörő technológiák képességeit.

A stand felső szintjén kialakított MINI Connected Lounge nyugodt, kellemes környezetben kínál látványos kilátást a MINI teljes standjára és összes modelljére, miközben a MINI 360° a jövő újításaiba enged betekintést.

A MINI Yours nem kevesebbre, mint a személyre szabott exkluzivitás megtestesítésére hivatott. A brit gyártó standján a látogatók egy ideiglenes stúdióban ismerhetik meg az első osztályú tervezési megoldásokat és anyagokat, kreatív stílusban. A stúdióban egy nagyméretű kiállítói pult hirdeti majd a MINI Yours-tervezők rendkívüli szaktudásának megdöbbentő változatosságát.

A MINI kiegészítői a különféle lehetőségek felé vezető utat nyitják meg – minden formában és színben, megszámlálhatatlanul sok opciót kínálva. A MINI konfigurátor segítségével a látogatók életre hívhatják saját MINI-modelljüket is.

A MINI Lifestyle shop idén a vadonatúj MINI Gentleman Kollekciót helyezi előtérbe, amelyet a vadonatúj MINI Clubman ihletett. Az első MINI Gentleman Kollekció egy kalapból, egy pár napszemüvegből, egy pár cipőből, egy táskából, egy parfümből és egy borotválkozó készletből áll.

A Rolls-Royce vendégei: a Rolls-Royce Motorcars frankfurti standja egy modern villa képében és hangulatában ölt majd testet, amely egyszerre lesz elegáns és extravagáns. Minden korábbinál nyitottabb, látogató-csalogató kialakítása bárki számára elérhetővé teszi a luxus kategória képviselőit.

A márka ez évi bemutatkozásának vitathatatlan fénypontja a vadonatúj Rolls-Royce Dawn világpremierje lesz. Eme négyüléses, luxus kategóriájú Drophead modell a lenyűgözően elegáns külső és a fejedelmi kényelmet kínáló, kortárs Rolls-Royce megoldásokkal fűszerezett, ikonikus utastér egységét kínálja. A Dawn egy kivételesen feltűnő luxusautó, a Rolls-Royce modellpaletta eddigi leglátványosabb képviselője. A 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon két különféle konfigurációt állít majd ki belőle a gyártó.

A Gyűjtők Garázsában mindeközben különleges Rolls-Royce modellek várják majd a látogatókat: a zene által inspirált vadonatúj Wraith Inspired by Music, a Phantom Limelight és a Ghost Series II.

A Rolls-Royce standján kialakított Sir Henry Royce Lounge-ban a márka ügyfelei és az elszántabb érdeklődők közvetlenül a Rolls-Royce modelleket összeszerelő csapat tagjaival beszélgethetnek a személyes elképzelésekről, nyugodt és elegáns környezetben.

A Rolls-Royce a maximum. A „Rolls-Royce a maximum” mottó egyik sikertörténete a tervezők és az ügyfelek közötti szoros együttműködés, amely során az egyedülálló ügyféligényekkel egyfajta ujjlenyomatként ruházzák fel a kiválasztott típusokat. A Rolls-Royce standján kialakított stúdióban a gyártó ügyfelei számos legendás részlet elkészítési folyamatába nyerhetnek betekintést

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK