Főoldal Blog Oldal: 489

A Ford a jövő utasterén dolgozik

Új kutatást indít a Ford, amelyben high-tech eszközöket – köztük szemkövető berendezést is – használ, hogy értékes vásárlói benyomásokat gyűjtsön.

ford_gt_enterior

Pontosan ugyanez a gondolkodásmód határozta meg a vadonatúj Ford GT szuperautó utastéri dizájnjának kialakítását, amit három alapelv vezérelt: letisztult céltudatosság, innováció és konnektivitás. A Ford GT utastéri dizájnja túllép az autóiparban szokásos megoldásokon; a Ford globális formatervező stúdiója az autókon kívül más tárgyakat is alkotott, például egy versenyvitorlást, ami április 14-19. között a világ leghíresebb bútorkiállításán, a milánói Salone del Mobile rendezvényen is látható lesz.

A Ford új kutatási és mérési módszerek, valamint high-tech eszközök kialakításán dolgozik, amelyekkel összegyűjthetők a vásárlók érzelmi és logikai reakció, és megtudható, hogyan fogadják be a vevők egy-egy autó látványvilágát. Az új technológiák közt a szemkövető berendezés is szerepel, ami megmutatja, hol időzik hosszabban az emberek tekintete.

“Az autó történetének legutóbbi éveiben az utasterek változtak a legnagyobb mértékben.” – mutat rá Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Autóinkat nem csupán azzal tettük vonzóvá, hogy új, hasznos technológiákat honosítottunk meg bennük, hanem azzal is, hogy a kabinban még jobb anyagokat, még frissebb dizájnt és még értékesebb funkciókat alkalmaztunk – méghozzá az alapkategóriától kezdve egészen a legdrágább modellekig, Egyre nagyobb hangsúlyt kap az utastér dizájnja, hiszen ez jelentős szerepet játszik a vásárlóknak nyújtott élmény kialakításában.”

A kutatások szerint a jól eltalált utastér-kialakítás nagy hatással van a vevőkre – ám ha a dizájn átgondolatlan, és nem felel meg a sokrétű vásárlói elvárásoknak, akkor maga az autó is kevésbé lesz vonzó. A Ford kísérleti kutatásai során gyűjtött adatok értékes segítséget jelentenek a Ford formatervezői csapata számára a lehető legjobb vásárlói benyomás kialakításához.

A vadonatúj Ford GT utastéri dizájnja

A Ford ugyanilyen tudatos megközelítéssel látott neki a vadonatúj Ford GT belső terének kialakításához. A márka kétajtós szupersportkocsija egyébként is a modern megoldások tárháza, hiszen ebben a járműben jelenik meg először a csúcsteljesítményű EcoBoost motor, az innovatív aerodinamika és a kis tömegű, szénszálas építési mód.

A tervezők először a Ford GT kabinjának legfőbb komponenseit vázolták fel, és csak ezután léptek tovább, hogy az új alapelvek és innovatív dizájn-megoldások alapján formálják meg az utasteret.

“Az elmúlt néhány év során formaterveink hihetetlen lendülettel töltődtek fel.” – véli Moray Callum, a Ford formatervezési alelnöke. “A jövőben erre kell támaszkodnunk, s emellett további izgalmas és friss megoldásokat kell kidolgoznunk. A Ford GT jó példa erre, hiszen az utastér dizájnja a márka jól ismert génállományát hordozza, ugyanakkor tovább is fejleszti azt.”

A Ford GT utastéri dizájnját három alapelv határozta meg:

– Letisztult céltudatosság: a funkcionális területek kihangsúlyozása

– Innováció: újszerű dizájn kifejlesztése a határok kitolásával és a világ változásainak folyamatos figyelembe vételével

– Konnektivitás: kompaktabb és ösztönösebben használható technológiák a vezető és a külvilág, illetve a vezető és az autó közti kapcsolat megteremtésére

A Ford GT utasterében ezek az alapelvek a dizájn-megoldások segítségével öltöttek testet, a következő vizuális üzenetekkel:

– Célszerű: a különféle technológiák kezelőszervei jól elkülönített területeken, logikus ergonómia szerint csoportosulnak. Minden lényeges funkció könnyen, nagyobb kézmozdulatok nélkül elérhető

– Letisztult és könnyed – a hosszan elnyúló műszerfal kétlépcsős kialakítású, és a mélyedéseket is hatásosan kihasználja, miközben látványosan kihangsúlyozza az éles, sarkos formavilágot. A végeredmény: tágas térérzet

– Érezhető hatékonyság – a lágy tapintású anyagok és a kemény technológia ideális egyensúlya. A megérinthető felületek lágy burkolatot kaptak, a technológia vezérlőszervei viszont kemények, a műszeregység pedig lézerpontossággal olvasható le

Túl az autók világán

“A Ford GT utasterének kialakításához meghatározott alapelvek rengeteg különféle megoldáshoz vezethetnek – az autóiparon belül, és azon kívül is.” – teszi hozzá Callum. “Csapatunkat izgalmas kihívás elé állítottuk azzal, hogy terjesszenek elő javaslatokat a Milánói kiállításhoz – és az eredmény minden várakozásunkat felülmúlta. Éppen ezért nem is volt könnyű kiválasztanunk a legjobb alkotásokat, amelyeket bemutatunk majd a kiállításon.”

A Ford globális stúdióinak tervezői az új szemléletmód alapján sok más, nem autóipari tárgyat is alkottak, többek közt versenyvitorlást, hangszereket, sőt egy futball-asztalt is. Akárcsak a járműtervek esetében, a vezetőség ezeket az elképzeléseket is vállalat alapelvei, a megvalósíthatóság és a források gazdaságos felhasználásának szempontjai szerint bírálta el.

Ford GT utastéri dizájnja túllép az autóiparban szokásos megoldásokon; ez adta az inspirációt a Ford idei kiállításához a Salone del Mobile területén. A világ leghíresebb nemzetközi bútor- és dizájn-rendezvénye április 14-19. között várja a látogatókat Milánóban.

Új, 190 lóerős, 1.6 literes DIG-T motort és sportos formatervet kap a Nissan Pulsar

A Nissan az új Pulsar választékát egy sportos új belépővel toldja meg: bemutatkozik a harmadik erőforrás, a 190 lóerős turbótöltött 1.6 DIG-T benzinmotor.

nissan_pulsar_190_loero_nismo_autoaddikt

A 2015 tavaszától elérhető 1.6 DIG-T Pulsar tovább bővíti a jelenleg 1.2 literes benzinmotorral és 1,5 literes dízelmotorral elérhető kínálatot. A modellt emellett számos formatervi újítás is jellemzi, amelyek kiemelik a Pulsar sportos karakterét.

Az eddigi legerősebb és legsportosabb Pulsar tovább növeli a Nissan vonzerejét a népszerű családi csapotthátú autók piacán. A DIG-T 190 változatban ugyanazok a tervezői és mérnöki megközelítések érhetők tetten, amelyek a Nissant a crossover autók piacának élére emelték, ugyanakkor a DIG-T 190 kiemeli a Nissan szenvedélyes elkötelezettségét a vezetési élményt fokozó fejlett technológiák és egyedi formaterv mellett.

A 1.6 DIG-T motor a kategória egyik legfejlettebb erőforrása: maximális nyomatéka 2000-es fordulatszámon 240 Nm, 5200-as fordulatszámon pedig 190 LE-s teljesítményre képes. A motort úgy tervezték, hogy alacsony fordulatszámon is kiemelkedő rugalmasságot nyújtson, hatsebességes váltójával pedig versenytársait messze megelőző teljesítményt biztosít.

Bár az 1.6 DIG-T motor teljesítményét sok nagyobb motor is megirigyelhetné, fogyasztása és károsanyag-kibocsátása a Nissan méretcsökkentési filozófiájának egyik jelentős előnyeként mégis egy jóval kisebb motorénak felel meg. A Nissan évek óta arra törekszik, hogy nagyobb teljesítményt érjen el kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. E törekvés egyik látványos eredménye a Pulsar DIG-T 190 is. Figyelemre méltó teljesítménye mindössze 5,9 l/100 km*-es fogyasztással és a 134 g/km-es** CO2-kibocsátással párosul. A motor megfelel az új Eueo6 szabványnak, innovatív megoldásai között pedig megtalálhatók az alacsonyabb súrlódást eredményező technológiák és a hűtött kipufogógáz-visszavezetés használata is.

A Pulsar DIG-T 190 modellt nem csupán teljesítménye teszi egyedülállóvá. A Nissan az új változatot a sportos karaktert hangsúlyozó stílusjegyekkel is ellátta. Az Acenta és a Tekna felszereltségi szinttel megvásárolható DIG-T 190 alapfelszereltségként több továbbfejlesztett kiegészítőt is tartalmaz. Ilyenek például a kifejezetten ehhez a változathoz készült kéttónusú, gyémántcsiszolt fekete-ezüst könnyűfém keréktárcsák (alapfelszereltségként az Acenta változaton 17 colos, a Tekna változaton pedig 18 colos kerekeket láthatunk), valamint a különleges sportos fényszórók, amelyek keretének fekete festése jobban kiemeli a króm reflektorfelületet. Az autó hátulján krómozott kipufogóvég erősíti a sportos karaktert és hatást.

Az 1.6 DIG-T modellek utastere különleges belső kialakítást kapott, amelyet az egész műszerfalon végigfutó szénszálas mintázat, jellegzetes fehér varrással díszített háromküllős kormány és bőrülések (csak a Tekna modellekben) jellemeznek.

A Nissan Pulsar DIG-T 190 2015. márciusától elérhető a magyarországi márkakereskedésekben, 6 130 000 Ft-os kedvezményes induló áron.

Ha Mission: Impossible, akkor BMW

A BMW újból a Paramount Pictures legendás akciófilm-sorozatának kizárólagos autóipari partnere.
bmw_mission_impossible_2015_1
Az ötödik, Rogue Nation alcímet viselő Mission: Impossible felvonásban a bajor gyártó immáron második alkalommal vállalta el a küldetést: a negyedik, 2011-ben bemutatott Ghost Protocol című filmben a BMW X5 és a BMW 6-os Cabrio mellett a BMW Vision EfficientDynamics tanulmányautó is feltűnt. A Mission: Impossible – Rogue Nation világszerte 2015. július 31-én debütál a mozikban.
A nagyszabású hollywoodi alkotás hivatalos előzetese a tegnapi nap folyamán került fel az internetre, amelyben a rajongók első ízben kapnak ízelítőt az olyan lendületes és adrenalinnal töltött akciójelenetekből, amelyekre csak Ethan Hunt (Tom Cruise) és az IMF (Impossible Mission Force) képes – a vadonatúj BMW M3 társaságában. Kiváló menettulajdonságainak köszönhetően a legendás BMW M3 sportautó ötödik generációja tökéletes választásnak bizonyult az olyan elképesztő autós jelenetekhez, amelyekhez hasonlót még nem láttak a nézők.

A BMW M divízió filozófiáját és modelljeinek dinamikus karakterét hűen tükrözik a vadonatúj M3 motorsportos génjei, miközben a tegnap bemutatott előzetesben a BMW Motorrad abszolút sportmodellje, a két keréken nyújtott maximális teljesítmény megtestesítője, az S 1000 RR is feltűnik. A BMW ConnectedDrive, amely a piacon egyedülálló módon tart fent állandó kapcsolatot a sofőr, a jármű és a külvilág között, az IMF akcióit is nem egyszer segíti világkörüli kalandjuk során. A BMW ConnectedDrive innovatív funkciói a valós életben egyaránt növelik a biztonságot és fokozzák a kényelmet, amelyben kiemelt szerepet játszik a BMW modellekbe szerelt kamera és a megannyi vezetést támogató rendszer.

bmw_mission_impossible_2015_2

„Nagy örömünkre szolgál, hogy újfent a világ egyik legizgalmasabb akciófilm-sorozatának részesei lehetünk” – nyilatkozta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és – marketingért felelős tagja. „A kiemelkedő teljesítmény és a BMW ConnectedDrive szolgáltatásai együttesen felülmúlhatatlan partnerekké emelik a BMW modelleket Ethan Hunt és csapata számára, akik a járművek úttörő funkcióit és élvonalbeli technológiáit a világ megmentésének szolgálatába állítják. A BMW M3 az autóversenyzői géneket és a hétköznapi praktikusságot egy érzelmekkel teli, erőteljes koncepcióban egyesíti, amelyhez fogható eleddig nem készült” – tette hozzá Ian Robertson.

A Mission: Impossible – Rogue Nation a film főszereplője, Tom Cruise mellett ismét összehozza a Mission: Impossible – Ghost Protocol sztárjait, így Jeremy Renner-t, Simon Pegg-et, valamint Ving Rhames-t. Az ötödik epizódban Alec Baldwin, Rebecca Ferguson és Sean Harris is játszik.

A filmet a Paramount Pictures és a Skydance Productions közös projektként, Tom Cruise / Bad Robot produkcióban készítette el. Az ötödik részt Christopher McQuarrie rendezte, a produceri feladatokat Tom Cruise, J.J. Abrams és Bryan Burk vállalta el. A Mission: Impossible – Rogue Nation executive producerei David Ellison, Dana Goldberg és Don Granger a Skydance Productions-től, illetve Jake Myers voltak. A forgatókönyvet Drew Pearce, Christopher McQuarrie, Will Staples, Laeta Kalogridis és Patrick Lussier, valamint Dylan Kussman írták, Bruce Geller televíziós sorozata alapján.

bmw_mission_impossible_2015_3

 

[TESZT] Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 120 CVT GLX – kellemesen töltött szabadidő

Ha Suzuki SX4, akkor egy kissé növelt belterű, magasabb üléspozíciójú, akár összekerekesben is kapható, közepes paraméterekkel rendelkező családi autóra asszociálunk. Viszont ha SX4 S-Cross, akkor máris elfelejthetjük a kiinduló modell – vagy inkább csak névadó – mikéntjét és kategóriáját, ugyanis egy ténylegesen a kívánalmaknak megfelelő crossovert kapunk.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_001

A Suzuki SX4 S-Cross még 2012 decemberében mutatkozott be Párizsban, s már akkor azt rebesgették, hogy tulajdonképp a SX4 utódjaként érkezik a palettára a teljes egészében újragondolt koncepció. Aztán később, a találgatások ellenére már jól körvonalazódott, hogy a Suzuki SX4 S-Cross önállóan megállja a helyét úgy, hogy közben az előd sem kell, hogy háttérbe szoruljon, egyszerűen más szegmensek lefedése lett a fő kitűzött cél. S nagy valószínűséggel sikerült is mindezt megvalósítania a Suzuki-nak, hiszen a gyártás (Esztergom) megkezdése óta nemzetközileg is optimális fogadtatást kap, és kapott az autó.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_006

Számtalan variációja létezik a Suzuki SX4 S-Cross modellnek, ez alapvetően a hajtáslánc különböző megközelítéseiből fakad. Az Autóaddikt.hu autóteszt rovatában folyamatosan mutatjuk majd be a crossover válfajait, most vizsgálódjunk az 1.6 literes szívó benzinmotorral és 5 sebességes CVT automataváltóval szerelt delikvens kapcsán!

Ismerős, de vajon honnan? Sok példány fut az utakon, nyilván azért

Tulajdonképpen már mindenki számára jól ismert a Suzuki SX4 S-Cross formavilága, hiszen úton-útfélen szembeköszön egy-egy példány az utakon, mégsem mondható el egyelőre, hogy a korábbi Swift-ekhez hasonló népautóvá vált volna a kettő- illetve összkerékhajtással is megvásárolható autó.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_002Semmiféle hasonlóság nincsen tehát a front részleteinek kialakítását szemügyre véve a hagyományos értelemben vett SX4 modellel, az enyhén csapott palackorr-jelleg a domináns, lefelé ívelő fényszóró rajzolattal, kissé alulra helyezett hűtőmaszk-beömlő kialakítással, nyomokban prémium jelleget felvonultató ezüstös berakásokkal, matt, az offroad jelleget megszellőztető részelemekkel megspékelve. Jellegzetesen Suzukis a jelleg tehát, ezt támasztja alá a hangsúlyos Suzuki logó is a maszkon, mely talán jóval nagyobbra sikerült arányaiban véve az elődökétől, vagy a párhuzamosan futó modellekétől.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_003Mivel kifejezetten nagy a crossover modellkínálat, ezért talán nem is meglepő, hogy az oldalnézet ébreszthet leginkább déja vu érzetet a szemlélődőben, hiszen a számítógépek szoftverei által leginkább kedvezőnek tartott cw értékeket szem előtt tartva kerülnek ki a végső skiccek a tervezőasztalra. Egy crossover esetében, főként, ha az alsó-közép, illetve a középkategória határmezsgyéjén brillíroz, ilyen lesz a végeredmény, mint a Suzuki SX4 S-Cross esetében; tudnánk még párhuzamot vonni egyéb japán márkákkal, de véleményünk szerint nem kell túl nagy fantázia és képzelőerő ahhoz, hogy mindezt ki-ki maga tegye meg.

Követi a klasszikust, a jót, azt, amit mindenki elvár, ha ilyen autót szeretne vásárolni

Felfelé húzódó övvonalak, lekeskenyített hátsó ablaküveg-felületek, leheletvékony C oszlop a jó vezethetőség mellett, valamint emelt hasmagasság, robosztusnak ható jelleg a bizonyítéka annak, hogy a Suzuki SX4 S-Cross a már jól bevált recept szerint lett megálmodva. Ennek folyományaként a modell tulajdonképpen nem is mutat túl sok újat és formabontót a dizájnt tekintve – globálisan értve, a Suzuki palettáján mindezidáig, azaz a gyártás és forgalmazás megkezdéséig hasonló, két kategória közti áthidaló megoldás (erre is utal ugyebár a crossover kifejezés) nem volt.

 

suzuki_sx4_s_cross_cvt_005

17 col átmérőjű keréktárcsákon gurul a Suzuki SX4 S-Cross, a kaszi 4300 milliméteres hosszához, valamint 1575 milliméteres magasságához remekül passzolnak a méretarányok, a 2600 milliméteres tengelytáv talán ezáltal még jobban kihangsúlyozott, még szélesebbnek tűnik.

Amikor nemrégiben Esztergomban jártunk, az új Suzuki Vitara gyártásának ünnepélyes megkezdésén, már akkor konstatáltuk: van rokoni szál a Suzuki SX4 S-Cross és a Vitara közt, legalábbis, ami a fart, és annak összetevőit illeti. Konkrétan a helyzetjelzőkre gondolunk: jó, jó, nem észveszejtő a párhuzam, viszont az tény, hogy hasonló rajzolatot, ívelést vonultat fel ez a részlet – de vissza a gyökerekhez, Vitara tesztek majd később születnek. A hátsó lámpaburák tehát szorosan az ötödik ajtó üvegfelülete alatt foglalnak helyet, követve a vonalvezetést, valamint a front csapott mivolta itt pont az ellenkezőjére fordul a megvalósítás tekintetében. A lökhárítóelem itt is matt, tömör műanyaggal erősít, csakúgy, mint az autó körkörös kialakítása a küszöböknél például, nem nélkülözve a fémes hatású egységek használatát sem.

Szokás szerint visszafogott

suzuki_sx4_s_cross_cvt_007A beltér is jellegzetesen hordozza a japán letisztultságot, azon belül a Suzuki-ra jellemző komplex környezetet kapjuk. A kormánykerék már ismert lehet más Suzuki modellekből, tehát a háromküllős, jól és átláthatóan elrendezett kezelőszervekkel számolhatunk a bal és jobb hüvelykujjunknál vezetés közben. Jó tapintással, érezhetően kellemes minőségű anyagokból felépítve domborít tehát az enteriőr, korrekt elrendezésű központi műszeregységgel, nem túlbonyolított középkonzollal és felhasználóbarát kezelőszerv-elrendezéssel kiegészítve.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_008Ellenállónak és strapabírónak ígérkező kárpitozást kaptak a GL felszereltségű tesztautóban az ülések, melyek elöl kényelmesek, remekbeszabottan állíthatók és hangolhatók a leginkább testreszabott vezetési élményhez. Mivel a Suzuki SX4 S-Cross felépítése magasabb, ebből adódóan az ülések pozicionálása is kicsivel átlag feletti, úgyhogy a kilátás tökély, a vékonyra húzott A és C oszlopok miatt a körben kilátás is nagyszerű.

Tágas hátsó helykínálattal bír a Suzuki SX4 S-Cross, ami gyakorlatban annyit jelent, hogy három közepes testalkatú felnőtt akár hosszabb távon is kényelmesen utazhat. Relatív persze a hosszabb táv, tesztjeink során huzamosabban 50-60 kilométert mentünk egy-egy ki-és beszállással, úgyhogy keményebb, 5-600 kilométeres túrák utáni konzekvenciát nem tudunk levonni egyelőre. Később viszont egész biztos, ugyanis a Suzuki SX4 S-Cross-t is tervezzük alávetni szokásos, hamarosan újra induló, 2 havonta jelentkező külföldi nagyteszt-sorozatunknak.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_009

430 liter alaphangon sem kevés – ekkora raktérkapacitása van a Suzuki SX4 S-Cross-nak. Mindez a 40:60 arányban dönthető hátsó üléssornak köszönhetően 1269 literre bővíthető, tehát két utassal majd’ másfél köbméter hasznos pakolóhellyel számolhatunk.

Öt sebességfokozat CVT megközelítésben

Sajnos a Suzuki-nál a hatsebességes váltók hiánya az, ami alapvetően visszafoghatja az autók értékelését, megítélését. Ugyanakkor szó nincs arról, hogy az ötgangos manuális, vagy akár automata (utóbbi – esetünkben is) visszafogná a teljesítményt, vagy negatív hatással lenne arra, viszont mindenképp egy faceliftnél a portfólió összes résztvevőjére ráférne egy ilyen irányú upgrade.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_010

Tesztelt Suzuki SX4 S-Cross modellünkben is ilyen, azaz 5 sebességes váltómű dolgozott, méghozzá a CVT fajtából. Egy kis gyorstalpaló: a hiedelmekkel ellentétben a CVT nem fokozatmentes gyakorlatban, mivel a fel- illetve visszaváltások folyamatosan, bár szinte észrevétlenül történnek, ugyanakkor a fokozatok száma tulajdonképp végtelen, ugyanis mindig a motor pillanatnyi fordulatszámához igazodva, folyamatosan változó áttételezést biztosít a haladáshoz, valamint a fordulatszám-tartományok optimális kihasználásához.

suzuki_sx4_s_cross_cvt_011

Talán fentiek tekintetében nem is annyira furcsa, hogy a Suzuki SX4 S-Cross 120 lóerős (6000-es percenkénti fordulatszám) szívó benzineséhez társított CVT automata visszafogottabb teljesítményt közvetít, legalábbis, ami az érzékeinkre hat. Gyorsítás közben az az érzésünk támadhat, hogy csúszik a kuplung, elszáll az energia nagy része, melyet a hajtás közvetít – pedig ez valójában nem így van, mindössze a nyomatékgörbe máshogy épül fel, mint egy hagyományos manuális kézi- vagy automataváltó esetében. Ha nagyon morbidok akarunk lenni, a robogók automataváltójához hasonlíthatjuk leginkább a rendszer felépítését, joggal ugyanakkor, hiszen ott is hasonló struktúrával találkozhatunk.

Visszafogottnak tűnik – kárpótol a kényelmes hajtáslánc

Viszonylag alacsony, 156 Newtonméteres forgatónyomatékcsúcs érkezik gyorsításnál, 4400 percenkénti fordulatszámnál, pontosan az elváltások határvonalánál. Természetesen bele tudunk avatkozni a folyamatba manuálisan is, ám a leszabályozás csak egy bizonyos tartományban engedélyezi, hogy kapcsoljunk (ez a felfelé váltásokra értendő).

suzuki_sx4_s_cross_cvt_012

Hatékony még mindig az 1.6-os blokk, az automataváltós hajtáslánc ellenére sem tűnt iszákosnak a Suzuki SX4 S-Cross. Városi araszolgatással, némi gyorsabb forgalmú úton történő haladással, valamint elővárosi szakaszokon való közlekedéssel az átlagfogyasztás mindössze 5.1 liter/100 kilométer lett, ebből a konkrét városi üzemanyag-felhasználás 6.3, míg az országúti 4.4 liter lett 100 kilométerre átlagolva. Mindezt elsőkerék-hajtással (számításaink szerint összkerekesen 1-1.2 literrel lehet magasabb az érték, hasonló opciókkal).

suzuki_sx4_s_cross_cvt_004

2015 Suzuki SX4 S-Cross 1.6 GLX specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1586 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 156 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú CVT váltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4300 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1575 mm

Tengelytáv: 2600 mm

Első gumik mérete: 205/60 R16

Hátsó gumik mérete: 205/60 R16

Tömeg, üresen: 1100 kg

Megengedett össztömeg: 1730 kg

Csomagtartó mérete: 430 liter, 1269 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:10.0 s (gyári), 10.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.3 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.8 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 124 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az új Ford Mustang nagy esélyese a 2015-ös Világ Év Autója elismerésnek

Az új Ford Mustang egyike a Világ Év Autója díj három döntősének: megkezdődött a visszaszámlálás a New York-i Nemzetközi Autókiállításig, ahol a Bridgestone Corporation és az Autoneum április 2-i közös sajtótájékoztatóján kiderül, melyik autó nyeri el a 2015-ös Világ Év Autója díjat, amelynek a Ford legendás sportautója az egyik nagy esélyese.

ford_mustang

A New Yorki-i Nemzetközi Autókiállításon a 2015-ös Év Világautója díj mellett kiosztásra kerülnek majd a Világ Legjobb Luxusautója, a Világ Legjobb Izomautója, a Világ Legjobb Környezettudatos Autója és a Világ Legjobb Autódizájnja díjak is, amelyeket a 75 közismert autós újságíróból álló nemzetközi zsűri tagjai titkos szavazással, személyes tapasztalatukra alapozva ítélnek oda. Az öt versenykategória döntősei:

2015 Világautója

  • Ford Mustang
  • Mercedes-Benz C-Class
  • Volkswagen Passat

A Világ Legjobb Luxusautója:

  • BMW i8
  • Mercedes-Benz S Coupe
  • Range Rover Autobiography Black LWB

A Világ Legjobb Izomautója:

  • BMW M4 Coupe/M3 Sedan
  • Jaguar F-TYPE R Coupe
  • Mercedes-Benz AMG GT

A Világ Legjobb Környezettudatos Autója:

  • BMW i8
  • Mercedes-Benz S 500 Plug-In Hybrid
  • Volkswagen Golf GTE

A Világ Legjobb Autódizájnja:

  • Citroën C4 Cactus
  • Mercedes-Benz C-Class
  • Volvo XC90

A címekre jelölt autók világkörüli útja október 2-án vette kezdetét Párizsban, majd novemberben újabb állomás következett Los Angelesben, ahol az észak-amerikai tesztelők is kipróbálhatták a díjra jelölt modelleket, utána pedig a Genfi Autószalonon tűntek fel az autók, ahol minden kategóriában kihirdették a döntősöket.

Az utazás 2015. április 2-án ér véget a New York-i Nemzetközi Autókiállításon, ahol megtudhatjuk, kik nyerték az idei díjakat. A Prime Research és az Autoneum által közösen készített Globális Trend Jelentés ugyanezen a napon, közvetlenül az eredményhirdetés előtt kerül nyilvánosságra New York-ban. Az Autoneum elnök-vezérigazgatója, Martin Hirzel elmondta: “Az autóiparban most az intelligens hatékonyság a legfontosabb trend. Az Autoneum könnyű és multifunkcionális akusztikai és hővezérlő járműrendszerei, valamint intelligens innovációi jelentős mértékben járulnak hozzá az automobilizmus jövőjéhez.”

Íme, az új BMW 6-os sorozat

Mámorítóan sportos teljesítménnyel, fenséges menetkényelemmel, fényűző hangulatú utastérrel és innovatív felszerelésekkel tűnnek ki a BMW 6-os sorozatának képviselői.

bmw_6_2015_autoaddikt_001

Az új BMW 6-os Cabrio, az új BMW 6-os Coupé és az új BMW 6-os Gran Coupé a sportos luxusautókkal szemben támasztott legmagasabb igényeknek is megfelelnek a menetdinamika, a kényelem, a fejlett technológiák és az impozáns elegancia terén. Figyelemre méltó részletek és rendkívül precíz finomítások emelik ki karosszériájuk formatervének esztétikumát és utasterük exkluzív hangulatát. Az új Design Pure Experience és a Design Pure Excellence felszereltségi csomagokkal az ügyfelek vonzó lehetőséget kapnak arra, hogy ezeket a különleges autókat még sportosabb, vagy még fényűzőbb aurával ruházzák fel.

A sportos vezetési élmény áll mindannak a középpontjában, amit az új BMW 6-os Cabrio, az új BMW 6-os Coupé és az új BMW 6-os Gran Coupé képvisel. A legfejlettebb BMW TwinPower Turbo technikával büszkélkedő erőforrásaik teljesítőképességét még jobban kiemeli a benzines modellek esetében immár szériafelszerelésnek számító sport-kipufogórendszer. A BMW 6-os sorozat rendkívüli dinamikájának bizonyítékai azok a nagy teljesítményű sportautók, amelyek e modellcsaládból születtek: a BMW M6 Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,3 l/100 km, átlagos CO2-kibocsátás: 239 g/km), a BMW M6 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 l/100 km, átlagos CO2-kibocsátás: 232 g/km) és a BMW M6 Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 l/100 km, átlagos CO2-kibocsátás: 232 g/km). Egyik különlegességük a 412 kilowatt (560 lóerő) teljesítményű V8-as motor, s a lenyűgöző triumvirátusnak speciális futóműtechnika biztosít versenypályához is méltó menetteljesítményeket.

bmw_6_2015_autoaddikt_004

Sportos teljesítmény és luxus – gazdag hagyományokkal rendelkező kombináció

Az új BMW 6-os sorozat a legendás BMW álomautók immár több mint 75 éves hagyományát folytatja. A BMW 327 Sports Coupé a márka kínálatának legexkluzívabb modelljeként mutatkozott be 1937-ben. Azután következett a BMW 503 Coupé és a BMW 507 Roadster, amelyeket a világ első nyolchengeres, alumínium motorja hajtotta – és az ötvenes évek stílusikonjaiként a mai napig elbűvölnek mindenkit. Később, 1968-ban a BMW 2800 CS a sportos teljesítmény és a luxus egészen újszerű kombinációjával a luxusautók új korszakát nyitotta meg. A BMW 3.0 CS, a BMW 3.0 CSi és a BMW 3.0 CSL mind a 2800 CS által kitaposott utat követte 1973-ig. A motorsportra tervezett modellek több éven keresztül domináltak a versenypályákon, s eközben az utakon stílus-iránymutatóként szolgáltak, valamint a kiemelkedő teljesítményben lelt örömet fejezték ki.

bmw_6_2015_autoaddikt_007

Ezeket az összetéveszthetetlen jellegzetességeket 1976 óta a BMW kínálatában a 6-os típusjelzés fogja össze. A BMW 6-os sorozatának első generációja nemcsak a kimagasló menetdinamikai jellemzőivel, hanem a legkorszerűbb kényelmi és biztonsági technológiákkal is kitűnt a mezőnyből. Utódja, amelyet 2003-ban mutattak be, minden ízében haladó szellemiséget sugárzott, dinamikus megjelenését innovációk egész sora egészítette ki. A 6-os sorozat új változatai is új utakat nyitottak – és alapvetően gazdagították a luxuskategóriában a vezetés élményét. A BMW 6-os Cabrio 2004-es bemutatkozásakor első ízben forrt egybe egy exkluzív sportautóban a vezetés élménye, a fejlett technológia öröme és a nyitott tetős autózás élvezete. A BMW 635d Coupé és BMW 635d Cabrio modellekben 2007-ben jelent meg a világ legsportosabb hathengeres dízelmotorja, s ezzel újabb vonzó aspektussal bővítették az e szegmensben kínált vezetési élményt: lenyűgöző vonóerő és rendkívüli gazdaságosság fémjelezték.

Egy modellcsalád, három különböző karakter

A BMW 6-os sorozat legújabb generációja új szintre emeli az e modellek által kínált dinamikát, esztétikumot, luxust és innovációt. Sőt, a modellcsalád három karosszériaváltozatra bővítése lehetővé tette, hogy a fényűző BMW-k által nyújtott vezetési élmény még több különböző módon megtapasztalhatóvá váljon. A BMW 6-os Cabrio, a BMW 6-os Coupé és a BMW 6-os Gran Coupé jóvoltából az ügyfelek három eltérő karakter közül választhatnak, a márka első négyajtós kupéjának bemutatása új lendületet adott a BMW 6-os sorozat népszerűségének. Mára a BMW 6-os sorozat újonnan forgalomba helyezett példányainak majdnem fele Gran Coupé. Világszerte összesen közel 80 ezer kelt el a BMW 6-os sorozatának aktuális generációjából a Cabrio 2011 márciusi piaci bevezetése óta.

bmw_6_2015_autoaddikt_005

Az új BMW 6-os Cabrio az exkluzív nyitott tetős autózás élményéről szól, receptje egyenlő részben tartalmaz fenséges menetkényelmet és igazán magával ragadó teljesítményt. A négyüléses extrovertált karizmájának fontos eleme a karosszéria és az utastér közötti átmenet, amelyet úgy terveztek, hogy egy hajó fedélzetére emlékeztessen – ahogy az a BMW kabrióira jellemző – nyitott tetővel. A 6-os Cabrio igényes vászontetejének különlegessége az „uszonyos” kialakítás, nem hiányzik róla a külön nyitható üveg hátsó szélvédő, s korlátozásoktól mentes négy évszakos használhatóságot és páratlan akusztikai komfortot kínál.

bmw_6_2015_autoaddikt_002

Az új BMW 6-os Coupé az exkluzív sportautó klasszikus karakterét testesíti meg. Kétajtós karosszériája atletikus és elegáns megjelenésű, s modern hangulatú utasterében négy személy élheti át a dinamikus autózás élményét. A formai és a hajtásláncot érintő legújabb fejlesztések még tovább fokozzák a kétajtós izmos megjelenését és sportos potenciálját.

A BMW 6-os Gran Coupé a dinamikus kiválóság, elegancia és fényűzés új egyensúlyát teremti meg. A BMW 6-os sorozatának legfiatalabb tagja a sportos teljesítményt és a kupék esztétikumát egy négyajtós autó nyújtotta nagyobb funkcionalitással ötvözi. Jellegzetes arányai és hosszabb tengelytávolsága fokozzák formájának ellenállhatatlan kisugárzását. A BMW 6-os Gran Coupé utastere fényűző komfortot nyújt a hosszú távú utazásokon is a vezető és utasai számára négy teljes méretű ülésben, s egy harmadik ülőhelyet is kínál hátul, amely rövidebb utakra megfelelő. A finomított részletek egyszerre emelik ki a karosszéria formájának eleganciáját és az utastér exkluzív hangulatát.

bmw_6_2015_autoaddikt_003

Fiat 500X: praktikus crossover és divatautó

Megérkezett a hazai kereskedésekbe is a Fiat 500X, a modell crossover verziója. A hazai, menetpróbával egybeolvasztott bemutató több részre tagolódott, egyebek mellett a Project X pályázat kapcsán is bőséges információkat kaptunk – e témában bővebben később, a Szépségnapló.hu-n.

fiat_500x_autoaddikt_001

Elég az hozzá, hogy a Fiat 500X modellek érkezését nagy érdeklődés övezte már jó ideje – ez nyilván a küllemre összpontosított már akkor, hiszen a 500-as széria legfőbb erénye és érdeme a vizualitás, a néhol formabontó megközelítések tárháza. Természetesen az új Fiat 500X esetében sincsen ez másképpen, hiszen az első nekifutásra az 500L-re hajazó karosszéria-kialakítás (hossz, magasság, ötajtós karakterisztika) egyöntetűen megfelel a célréteg elvárásainak.

Mindehhez hozzácsapódik az emelt hasmagasság, a sárvédőívek, valamint a küszöbszegélyek, lökhárítóvonalak matt műanyaggal húzott berakása: máris kész a recept ahhoz, hogy egyfajta allroad szellemiségűnek tűnő (és valójában az) járművet kapjunk készre szerelve.

fiat_500x_autoaddikt_002

Mit is jelent az X jelen esetben? Asszociálhatunk az összkerékhajtásra elsőre – jogosan, ugyanis a Fiat 500X rendelhető 4×4, valamint elsőkerékhajtással is. Ugyanakkor a gyártó szerint az X leginkább arra utal, hogy az új koncepció révén stílusok találkoznak össze úgy, hogy az leginkább emészthető elegyet alkosson, miközben megmarad a trendi stílus, s persze érkezik tömérdek praktikum mellé.

A Fiat 500X-et a világ nem kevesebb, mint 100 országában forgalmazzák mostantól, hasonlóan az 500, 500C és egyéb modellekhez, az Egyesült Államokban is megvásárolható az autó.

fiat_500x_autoaddikt_004

Kettő fajta megközelítésben lehet konfigurálni a Fiat 500X-et: City Look és Off Road Look külsőkkel; értelemszerűen a városi küllem visszafogottabb, családszállítós jelleget adományoz az autónak, míg a terepes magától értetődően karakteresebb, maszkulinabb befolyással hat az érzékekre.

Az új Fiat 500X kívülről talán nem tűnik arányaiban akkorának, mint belülről: a kompakt méretekhez képest az enteriőr tágas, szellős, minőségi anyaghasználattal, divatos részletekkel, kedvelhető testreszabhatósággal rendelkezik.

fiat_500x_autoaddikt_005

Nem beszélve a 12 különböző színvilágról, melyet választhatunk a Fiat 500X-hez: mindehhez 8 féle dizájn, valamint 16, 17 és 18 colos kerekek válogathatók, pontosan azért, hogy a kreativitás érzete végtelennek tűnjön, ha az autót konfiguráljuk.

4.2 méteres hosszával a Fiat 500X valóban kilépett a kisautós megközelítésből, ez tény, viszont a méret még mindig remekül lehetővé teszi, hogy gondtalanul intézhessük dolgainkat a zsúfolt belváros szűk utcácskáin, de arra is lehetőséget ad a külső-belső méretezésnek köszönhetően, hogy akár hosszabb távolságokra is (akár öt átlagos testalkatú felnőtttel) elmerészkedjünk. Sok rekesze, tárolórésze mellett a csomagtér alaphangon 350 literes, ami a kategóriában teljesen korrekt érték.

fiat_500x_autoaddikt_006

Több fajta felszereltséggel választható a Fiat 500X. Konkrétan Pop, PopStar, Longue, Cross és Cross Plus módozatok érhetők el, így még inkább kibővül a testre szabhatóság mikéntje. Akár hat légzsákkal, ESP-vel, távirányítós központi zárral, első és hátsó elektromos ablakokkal, fűthető oldaltükrökkel, négy irányban állítható kormányoszloppal, tempomattal, osztottan dönthető hátsó üléstámlákkal, valamint állítható magasságú vezetőülés-pozícióval domborít az autó.

fiat_500x_autoaddikt_007

Akár kilencfokozatú automataváltóval is rendelhető a Fiat 500X. Egyébként kifejezetten tág a hajtásláncok tartománya a modellnél, Magyarországon a bevezetést követően 140 lóerős 1.4 literes Turbo MultiAir II benzinessel, elsőkerékhajtással, 6 fokozatú manuális váltóval, 110 lóerős, 1.6 literes E-Torq benzinessel, elsőkerékhajtással, 5 fokozatú manuális váltóval, valamint 120 lóerős 1.6 MultiJet II dízellel, elsőkerékhajtással, 6 fokozatú manuális váltóval) és 2 literes, 140 lovas MultiJet II gázolajossal, összkerékhajtással, 6 fokozatú manuális, vagy 9 fokozatú automataváltóval érhető el az olasz crossover.

fiat_500x_autoaddikt_003

Fiat 500X aktuális árlista: IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Régi-új autóban Balogh János 2015-ben

A tavalyi utolsó felvonás, a Szilveszter Rally óta csendes készülődés jellemezte a hazai rally csapatokat, így most felpörögnek az események Balogh János körül is.

balogh_janos_egertest_2015_mitsubishi

A 2014-es versenyek nagy részét a jól megszokott EVO 9-essel teljesítette a Balogh János-Holczer Dániel kettős. A Mecsek Ralin volt egy kitekintés ahol egy Fabia S2000-sel álltak rajthoz, ami egy teljesen új helyzet volt a sokévi EVO-zás után. Most úgy tűnik, minden marad a régiben.

Vagy mégsem?

Balogh János: Az Eger Rally nevezési listáján tisztán látható így már nem titok, hogy egy N-es Mitsubishivel állunk rajthoz az idén. Kategóriát váltunk, de típust nem. Pénteken gyakorlatban is megindult az idei évünk, hiszen egy egész napos tesztet tartottunk, ahol szerettük volna a R4-s tapasztalatokat átültetni az N-es autóba, esetleg valami előnyt találni. Két részből állt a napunk. Elsősorban magával az autó beállításaival foglalkoztunk, másodsorban pedig kifejezetten a gumikérdésre helyeztük a hangsúlyt. Szinte az egész napot a versenyautóban töltöttük.

A próbák alatt kezdett körvonalazódni a két specifikáció közötti különbség, de a végső cél a közel azonos teljesítmény megközelítése volt.

Balogh János: „Jók a tapasztalatok. Sok olyan dolog van, amit mindkét autóval ugyan úgy meg lehet csinálni. A korlátok és a határok kicsit szűkebbek, annyira nem lehet feszegetni. Ezzel az autóval is lehet gyorsan menni, azonban sokkal jobban be kell osztani. Összességében véve nagyon jól éreztük magunkat és maga a teszt jól sikerült.”

A jövő heti Eger Raliig a csapat nem pihen, hiszen a vasárnap megrendezésre kerülő parasznyai rallysprinten is rajthoz állnak.

Balogh János: „Nagyon jó lehetőség, hogy bukósisakban, overálban és időméréssel próbálhatjuk ki magunkat az éles bevetés előtt, de itt is a beállításokra fogunk jobban odafigyelni. Kicsit így mozgalmas ez a hétvégénk és a jövő hét, hiszen ez a pár nap csak az autóversenyzésről fog szólni. Ez nagyon hasznos így fejben teljesen rá tudunk hangolódni a szezonnyitóra.”

A Ford F-650 és F-750 is csendes V8-as dízelmotorokatt kapott

Az amerikai piacra szánt 2016-os Ford F-650/F-750 teherautókban a Ford által tervezett és gyártott 6.7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor 96 km/órás tempó mellett 25 százalékkal kevesebb zajt kelt a kabinban, mint az előző modellsorozat erőforrása.

ford_f650_autoaddikt

A 2016-os Ford F-650/F-750 teherautóhoz rendelhető 6,7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor alapjárati zajszintje a kabinban 45 százalékkal, a hűtőrács előtt mérve pedig 35 százalékkal alacsonyabb. A Ford Ohio Összeszerelő Üzemben készülő vadonatúj F-650/F-750 forgalmazása idén nyáron kezdődik.

A Ford jelentősen csökkentette a vadonatúj F-650/F-750 zajszintjét (ez a széria minden idők legkeményebb, legintelligensebb és legjobb ár-érték arányú F-650/F-750 közepesen nehéz teherautója), s ezzel kívül-belül komfortosabb munkakörülményeket teremtett vásárlói és az autók sofőrjei számára. A Ford által tervezett és épített 6,7 literes Power Stroke V8 dízelmotornak köszönhetően a teherautó működési zaja mind kívülről, mind a kabinban mérve érezhetően csökkent az előző F-650/F-750 modellsorozat dízel erőforrásáéhoz képest.

„Vadonatúj F-650/F-750 közepesen nehéz teherautóinkat arra terveztük, hogy keményen dolgozó ügyfeleink a teljes kapacitásukat kihasználhassák.” – fogalmaz John Ruppert, a Ford haszonjárművek értékesítéséért és marketingjéért felelős igazgatója. „Az autót strapabíróbbá, használóinak életét pedig kellemesebbé tettük. A kabinban és az autón kívül mérhető zajszint csökkentésével nemcsak a vezető komfortja javult, hanem azoké is, akik a jármű környezetében dolgoznak.”

A 2016-os Ford F-650/F-750 teherautókban a Ford által tervezett és gyártott 6,7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor 96 km/órás tempó mellett 25 százalékkal kevesebb zajt kelt a kabinban, mint az előző modellsorozat erőforrása: az erőforrás zaja 74-ről 68 decibelre csökkent. Az előző modellhez képest a kabin zajszintje alapjáraton több mint 45 százalékkal alacsonyabb lett (63 helyett 48 decibel). A decibel a hang erősségének mértékegysége. Minden 10 egység tízszeres hangerőt jelent, vagyis egy 10 decibeles hang tízszer erősebb egy 0 decibelesnél, míg a 20 decibeles hangerő a 0 decibeles hang százszorosának felel meg.

Fejlett és csendes dízelmotor

A 2016-os Ford F-650/F-750 teherautóhoz rendelhető 6,7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor alapjárati zajszintje a hűtőrács előtt mérve 35 százalékkal alacsonyabb, mint az előző modell esetében volt. A közepes méretű teherautók amerikai mezőnyében a Ford az egyetlen gyártó, amely saját dízelmotor-sebességváltó párosával építi haszongépjárműveit; ez azért fontos, mert ez a megoldás garantálja a hajtáslánc a futómű tökéletesen összehangolt működését. A Power Stroke gyújtásrendszerének tökéletesítése, a kompaktabb kialakítású, grafitos öntöttvasból készült blokk szerkezeti egységének javítása és a turbótöltő elhelyezése a motorblokk felső részén pozitív hatással volt az erőforrás NVH (zaj, vibráció és nyersesség) értékeire. A mérnökök emellett az üzemanyag-befecskendező rendszert is áttervezték, így a korábbi egyszeri befecskendezés helyett kétlépcsős megoldást alkalmaztak, tovább finomítva ezzel az erős és hirtelen gyújtási zajt. A 6,7 literes motor előbefecskendezése már a fő gyújtási szakasz előtt megkezdi a sűrítést, így a gyújtási folyamat simábban, kevesebb dízeles csattogással megy végbe, ami a teherautón kívül és a kabinban is jobb zajkomfortot eredményez. Alapjáraton a motor két előbefecskendezést végez, hogy az égés még egyenletesebb legyen – így az erőforrás csendesebben működik. A befecskendezők ketyegését különleges motorburkolat szűri ki. A turbótöltő a két hengersor közti „völgyben” kapott helyet, s ez a megoldás tovább csökkenti az NVH-értékeket.

„Az intelligens tervezésnek és különleges Power Stroke motorkonstrukciónknak köszönhetően vásárlóink számára erős és csendes dízelmotort kínálhatunk,” mutatott rá John Davis, a Ford haszongépjármű-részlegének főmérnöke.

A 2016-os Ford F-650/F-750 dízelmotorja háromféle változatban rendelhető:

  • A kategória legjobb alapmotorja: 270 LE / 915 Nm
  • 300 LE / 949 Nm
  • 330 LE / 982 Nm

A többféle motorváltozat révén a vásárlók könnyen kiválaszthatják a feladathoz leginkább illő erőforrást.. A Ford a szegmens egyetlen olyan szereplője, amely a Power Stroke dízel mellett benzines erőforrást is kínál. A 6,8 literes V10-es blokk teljesítménye 360 LE, forgatónyomatéka pedig 623 Nm, s a benzinmotorhoz az F-650 és az F-750 vásárlói hatfokozatú TorqShift HD automata sebességváltót is rendelhetnek. A 6,8 literes V10-es gyári opciói között szerepel, hogy a költséghatékonyabb üzemeltetés érdekében sűrített fölgázra és folyékony propángázra is átállítható.

További információk a vadonatúj F-650/F-750 modellsorozatról

A Ford F-650/F-750 sorozat a Ford amerikai haszongépjármű-családjának egyik alapmodellje; a márka kínálatában minden felhasználói igényhez kapható haszongépjármű, legyen az a Ford Transit Connect áruszállító, vagy a Ford F-750 nyerges vontató. A Regular Cab, SuperCab és Crew Cab kivitelekben gyártott, önjáró alváz, platós vagy nyerges vontató változatban megrendelhető 2016-os F-650/F-750 modellek kívül-belül merész dizájnt kínálnak. A 2016-os F-650/F-750 teherautók hűtőrácsát a Ford jellegzetes orrlyuk-kivágásai díszítik, amelyek nemcsak a látványt, hanem a motor hűtését is javítják. Az autó új elemei még az éles metszésű sárvédők, az áramvonalas fényszórók és a “Bold Leadership” betűtípussal szedett domború F-650/F-750 emblémák is. Az autóhoz nagyméretű tükörből és kisebb holttérfigyelő tükörből összeállított PowerScope® utánfutó-vontató visszapillantó is rendelhető, méghozzá a szegmensben egyedülálló motoros ki-és behajtás funkcióval. A kabin mögötti rész áttervezésével minden felépítmény (billenőplató, mentőautó-doboz vagy nyerges vontatmány) hozzáférhetőbbé vált. A 2016-os Ford F-650/F-750 haszongépjármű-sorozat idén nyártól jelenik meg az amerikai márkakereskedésekben; az autók a Ford Ohio Összeszerelő Üzemben készülnek majd.

Lexus RX bemutatkozás és világpremier New York-ban

Amikor a Lexus RX modellt bemutatták 17 évvel ezelőtt, elmondható, hogy egyfajta új luxusautó kategóriát teremtett.

lexus_rx_2015

Azóta is világszerte domináns szerepet játszott a közepes méretű, prémium szabadidő autók piacán.

A negyedik generációs Lexus RX bemutatója sajtótájékoztató keretében lesz, melynek helyszíne a  Galleria Jacob Javits Kiállítási központban, időpontja pedig 2015.április 1., szerda 9:10 (15:10 közép-európai idő szerint).

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK