Főoldal Blog Oldal: 496

Megérkezett Magyarországra is az új Land Rover Discovery Sport

A budapesti Városligeti Műjégpálya illusztris helyszíne adott otthont tegnap a vadonatúj Land Rover Discovery Sport bemutatkozásának. Bár a zártkörű, alapvetően partner- és családi délutánra hajazó statikus esemény fő attrakciójaként leplezték le a klasszikus vérvonalú luxusterepjáró-újdonságot, a tematika és a rendezvény profilja révén nem állt módunkban kipróbálni az újdonságot.

land_rover_discovery_sport_2015_budapest_001

A bátrabbak viszont megmérethették tudásukat a műjégpálya mellé felhalmozott hórengetegben, ugyanis a Land Rover Discovery Sport debütálásával párhuzamosan nyugdíjazták az immáron 65 éve színen lévő, kisebb-nagyobb változtatásokat megért Land Rover Defender-t, az örök klasszikust. Platós, illetve hagyományos utasfülkés verzióval is meg lehetett tapasztalni a 4×4 hajtás élményét, a vezetés és manőverezés élményét szakavatott instruktőrök segítették.

land_rover_defender_2015_budapest_001

Nem sokkal a program hivatalos kezdete után elstartolt a show, melynek központjában az a méretes, több téglából felépített jégfal volt, ami mögé a leleplezendő új, 2015-ös Land Rover Discovery Sport-ot rejtették a szervezők. Míg Ördög Ibolya, a British Automotive Hungary Kft. kommunikációs vezetője vázolta a terveket a Discovery Sport kapcsán, addig a lelkes jégszobrászok különféle mintákat varázsoltak a jeges tömbök túloldalára, majd masszív AC/DC muzsikára megkezdődött a láncfűrészes darabolás. Persze nyilván ez a jégtömböket érintette gyakorlatban, majd egy jó tíz perc után felfedte magát az egybegyűltek előtt – csak részben, már amennyire a színpadon maradt jégtörmelék engedte – az új Land Rover Discovery Sport.

land_rover_discovery_sport_2015_budapest_006

A Land Rover Discovery Sport egyértelműen hordozza a Land Rover tradicionális stílusjegyeit, részleteit, áramvonalas sziluettel, kecses megjelenéssel. A terepalkalmasságról felesleges szót ejteni (nem is tudnánk érdemben), de egy bizonyos, hogy hordozza a jól bizonyított géneket az autó, továbbá rugalmasan alakítható belterének köszönhetően igazi, ízig-vérig családbarát megközelítést jelent. A hátsó üléssor például hosszirányban eltolható, a Range Rover modellekben tapasztalt arányú láb- és fejterekkel.

land_rover_discovery_sport_2015_budapest_004

Természetesen a Land Rover Discovery Sport esetében is kiemelt hangsúlyt kellett fektetni a biztonságra, így nem meglepő, hogy az új modell megkapta az innovatív gyalogoslégzsákot, valamint az integrált, önálló vészfékezezési rendszert, mely utóbbi ténylegesen képes beavatkozni akkor, amikor a rendszer által észlelt szituáció azt megkívánja. Mindezek összességeként a Land Rover Discovery Sport megkapta az Euro NCAP ötcsillagos minősítését is.

land_rover_discovery_sport_2015_budapest_002

Mindent a vezetés élményéért és a biztonságért – foglalhatnánk össze tömören: előbbihez egyértelműen hozzátartozik a letisztult formatervvel készült, optimális áttekinthetőséget garantáló műszerfal-kialakítás is, élvonalbeli technológiák segítségével készült kezelőszervekkel. A manapság már ténylegesen elmaradhatatlan infotainment rendszer is jelen kell, hogy legyen, 8 col képátlós kapacitív érintésérzékeny LED alapú kijelző személyében a középkonzolon, kifinomult interakciót és kezelhetőséget garantálva. Mindezt szintén a leginkább modern technológiák felsorakoztatásával.

land_rover_discovery_sport_2015_budapest_003

A Land Rover Discovery Sport jelenleg kettő motorvariánssal érhető el a kereskedésekben, 2.2 literes dízellel és 2 literes benzinessel, hatfokozatú manuális, illetve kilencfokozatű automataváltókkal. Rendelhető első- és összkerékhajtással is, az eD4 és TD4 (elsőkerékhajtás, összkerékhajtás – 11 199 000 forintos alapár) a gázolajos 150 lóerős, az SD4 (összkerékhajtás – 11 999 forintos alapár) 190, míg az Si4 benzines (összkerékhajtás – 12 699 000 forintos alapár) 240 lóerő leadására képes.

Bővebb információ a Land Rover magyarországi képviseletének honlapján.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Egyedi rendszerszintű megoldást fejlesztett a Volvo

A Volvo Cars egy olyan teljesen egyedi rendszert alkotó megoldást dolgozott ki, amelynek segítségével az önjáró (autonóm) gépkocsik fenntartások nélkül vehetnek részt a hétköznapi forgalomban – átlagemberekkel a volánjuk mögött.

volvo_cars_biztonsag

„Az autonóm mobilitás teljes mértékben feltérképezetlen területnek számít.” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke. „A mai napig egyetlen autógyártó sem vállalkozott arra, hogy hétköznapi forgalomban, közutakon, átlagembereket ültessen az önálló közlekedésre képes gépkocsik volánja mögé; a Volvo azonban pontosan ezzel a célkitűzéssel indította útjára izgalmas mintaprojektjét.”

A Drive Me projekt második évébe lépve a Volvo Cars hatalmas lépésekkel közeledik azon céljához, hogy 2017-re száz darab autonóm gépkocsit adhasson át ügyfeleinek, akik Göteborg környékén, meghatározott útvonalakon közlekedhetnek majd azokkal. A jogalkotók, a közlekedési hatóságok, egy nagyváros és egy autógyártó közötti – előzmények nélküli – együttműködés keretében létrehozott mintaprojekt fontos oszlopa a Volvo Cars fenntartható mobilitás és balesetmentes közlekedés felé mutató célkitűzéseinek.

Elvesztegetett idő helyett hasznosan töltött idő

A lehetséges műszaki hibák kiterjedt elemzését követően a Volvo Cars egy teljes körű, sorozatgyártásra alkalmas, autonóm közlekedési rendszert tervezett. Az előzmények nélküli hatalmas ugrás megvalósításának kulcsa az érzékelőkből, felhő alapú helymeghatározó rendszerekből, valamint intelligens fék- és kormánymű-technológiákból álló összetett hálózat.
„Az autonóm közlekedés alapjaiban fogja megváltoztatni az emberiség autózásról alkotott elképzelését. A jövőben szabadon választhatunk az aktív és autonóm vezetés között.” – mondta Dr. Mertens. „Jelenleg elvesztegetett időként tekintünk az ingázásra, ám a jövőben hasznosan tölthetjük az utazás idejét, ami a munkavégzés és a szabadidős tevékenységek terén egyaránt új távlatokat nyit meg.”

A demonstráción túl

A Volvo Cars Autopilot rendszerét úgy tervezték meg, hogy kellően megbízható legyen ahhoz, hogy autonóm üzemmódban a gépjárművezetés minden aspektusát nyugodtan átengedhessük neki. Ez a technológia egy igen fontos lépéssel haladja meg az eddig megismert autóipari rendszerek képességeit, amennyiben hibatűrő rendszereket alkalmaz.

„Viszonylag egyszerű megépíteni egy autonóm koncepciójárművet, majd demonstrálni annak üzemképességét, ám ha valós eredményeket szeretnénk elérni, olyan, teljes körű rendszert kell terveznünk és létrehoznunk, amelyek biztonságosak, tartósak és az átlagember számára is megfizethetőek.” – mondta Dr. Erik Coelingh, a Volvo Cars műszaki szakembere.

A legnagyobb kihívás az volt, hogy olyan Autopilot rendszert tervezzenek, amely egyformán tartósan viseli a közlekedési helyzeteket, illetve az esetleg előforduló műszaki meghibásodásokat. Nem várható el a vezetőtől, hogy készenlétben várja, mikor kell hirtelen beavatkoznia egy kritikus helyzetben. Kezdetben az autók csak megfelelő körülmények (például szembejövő forgalomtól, kerékpárosoktól és gyalogosoktól mentes útszakasz) teljesülése esetén, bizonyos kijelölt utakon fognak önállóan közlekedni.

Tartalék rendszerek

„Ezt az összetett rendszert nem elegendő 99 százalékos megbízhatóságra terveznünk. Jóval közelebb kell kerülnünk a 100 százalékhoz, mielőtt megengedhetjük, hogy az önjáró gépkocsik részt vegyenek a forgalomban, és a hagyományos járművekkel osztozzanak az utakon.” – mondta Erik Coelingh.

„Ebből a szempontból hasonlóképpen állunk a kérdéshez, mint a légiipar szereplői. Hibabiztos üzemű rendszerünk tartalékban olyan biztonsági elemeket tartalmaz, amelyek révén az Autopilot akkor is tökéletes biztonsággal üzemelhet tovább, ha a rendszer egyes elemei működésképtelenné válnak.”

Rendkívül csekély például annak a veszélyre, hogy meghibásodik a fékrendszer. Mégis, az autonóm gépkocsikat fel kell szerelni egy másodlagos, független fékrendszerrel, amely képes megállítani a gépkocsit. Arra ugyanis nem számíthatunk, hogy majd a vezető készen áll a fékezésre.

Képes a bonyolult helyzetek megoldására

A közúton a teljes technológiának képesnek kell lennie akár a legbonyolultabb helyzetek megnyugtató megoldására, a zökkenőmentes ingázásról a sűrű csúcsforgalmon át a vészhelyzetekig.

„Akárcsak egy jó vezetőnek, az autonóm gépkocsinak is ésszerű óvatossággal kell megközelítenie a potenciálisan veszélyes helyzeteket. Valós vészhelyzet esetén azonban az autó gyorsabban reagál, mint a legtöbb ember.” – mondta Erik Coelingh.

Abban az esetben, ha az autonóm közlekedés nem lehetséges – például szélsőséges időjárási viszonyok vagy műszaki meghibásodás miatt, vagy csak azért, mert a gépkocsi elérte az engedélyezett útvonal végét – a rendszer felszólítja a vezetőt, hogy vegye át a gépkocsi irányítását. Amennyiben a vezető erre bármely okból kifolyólag nem képes, és megfelelő időn belül nem veszi át a vezetést, a gépkocsi arra alkalmas helyen biztonságosan megáll.

Fogyasztói és társadalmi előnyök

Azon túl, hogy leegyszerűsítik az emberek életét, és a mindennapos ingázást időpazarló tevékenységből hasznosan kihasználható idővé alakítják át, az autonóm gépkocsik környezeti előnyöket is hordoznak.

A Volvo Cars várakozásai szerint az autonóm közlekedés bevezetésével csökkenhet az emberiség üzemanyag-felhasználása. A technológia emellett a forgalom ütemét is javíthatja, továbbá új távlatokat nyithat meg a várostervezés, illetve a költséghatékonyabb infrastrukturális beruházások terén.

„Az önjáró gépkocsik átfogó műszaki keretmegoldásának megteremtése hatalmas lépés. Amint a nyilvános mintaprojekt üzembe lép, értékes információkkal láthat el bennünket az autonóm gépkocsik forgalomban történő részvételéről, és segítségünkre lehet abban, hogy felmérjük, a technológia hogyan járulhat hozzá a fenntartható mobilitáshoz. Intelligens járműveink részei a megoldást jelentő képletnek, ám ahhoz, hogy a jövőben fenntartható személyes mobilitást biztosíthassunk, széles társadalmi bázisú megközelítésre van szükség. Ez az egyedi, kereszt-funkcionális együttműködés a kulcsa az autonóm gépkocsik sikeres bevezetésének.” – mondta Erik Coelingh.

A Drive Me rendszerszintű megoldás fontosabb alkotóelemeinek áttekintése:

Érzékelő technológiák

A Volvo Cars olyan, holisztikus megoldás létrehozásán dolgozik, amely pontosan meghatározza a gépkocsi helyzetét, valamint 360 fokos képet ad annak környezetéről. Ehhez számos radar, kamera és lézeres érzékelő együttes alkalmazására van szükség. Az információt redundáns hálózatba kötött számítógépek dolgozzák fel, létrehozva a közelben mozgó, illetve mozdulatlan tárgyak valós idejű térképét.

A pontos helymeghatározáshoz a fentiekben ismertetett környezeti információkon túl GPS adatokat, valamint nagy részletességű, valós idejű adatokkal folyamatosan frissülő, 3D digitális térképet használ a rendszer. A rendszer elég megbízható ahhoz, hogy a vezető felügyelete vagy beavatkozása nélkül üzemeljen.

Kombinált radar és kamera

A 76 GHz frekvencia-modulált folytonos hullám alapú radarból, valamint a szélvédőn elhelyezett kamerából álló rendszer megegyezik a vadonatúj XC90 modellben alkalmazott berendezéssel. A rendszer képes a közlekedési jelzőtáblák beolvasására, valamint az út nyomvonalának a felismerésére, és képes az úttesten felismerni a közlekedés egyéb résztvevőit vagy más tárgyakat.

Körkörös radarok

Az első és hátsó lökhárítók mögött, a jármű sarkain elhelyezett, négy darab radar minden irányban képes beazonosítani a környező tárgyak helyzetét. A balra és jobbra egyaránt pásztázó rendszer a jelzőtáblákról, oszlopokról vagy az alagutak faláról visszaverődő hullámok segítségével az autó környezetét 360 fokos tartományban képes felügyelni.

360° körkörös kamerarendszer

A jármű közvetlen környezetét négy darab kamera felügyeli. Ebből kettő a külső visszapillantó tükrök alatt kapott helyett, egy a hátsó lökhárítóban, egy pedig a hűtőrácsban található. Ez a rendszer nem csak a rövid távú akadályfelismerésre alkalmas, hanem a forgalmi sávok határát jelző felfestések felügyeletére is.

A kamerák nagy dinamikatartományuknak köszönhetően könnyedén alkalmazkodnak a fényviszonyok hirtelen változásához, például amikor alagútba hajtunk be.

Többnyalábos lézeres szkenner

Ez a szenzorrendszer a gépkocsi orrában, a légbeömlő alatt helyezkedik el. A nagy szögfelbontású szkenner képes a jármű előtt található tárgyak, akadályok azonosítására, illetve egymástól való megkülönböztetésére. Az egyedi lézeres szenzor akár 150 méterről képes észlelni a járműveket, szögtartománya 140 fok.

Trifokális kamera

A fenti rendszereken túl a szélvédő felső részénél elhelyezett trifokális kamera valójában három kamera egyben: a berendezés egyszerre képes széles, 140 fokos szögtartományban, 45 fokos szögtartományban, valamint kiváló mélységészlelést, valamint távoli tárgyak érzékelését lehetővé tevő, hosszú távú, de szűk, 34 fokos szögtartományban rögzíteni a képet. A kamera képes a hirtelen feltűnő gyalogosok és egyéb, váratlanul megjelenő útakadályok észlelésére.

Hosszú távú radarok

A hátsó lökhárítóban elhelyezett, két darab hosszú távú radar tökéletes hátralátást engedélyez a rendszernek. Ez a technológia különösen hasznos sávváltás esetén, mivel képes a messze hátulról érkező, nagy sebességgel közeledő járművek azonosítására.

Ultrahangos érzékelők

A járművön körös-körül elhelyezett, összesen tizenkét darab ultrahangos szenzor a jármű közelében elhelyezkedő akadályok beazonosítására szolgál; ez a rendszer támogatja a kissebességű autonóm közlekedést.

Az érzékelők ugyanazt a technológiát alkalmazzák, amelyeket jelenleg a parkolástámogató rendszerek, kiegészítve egy fejlett jelfeldolgozó funkcióval. Ez a technológia különösen hasznos lehet váratlan helyzetek – például a járműhöz közel tartózkodó gyalogosok vagy veszélyforrások – felismerésére.

Nagyfelbontású 3D digitális térkép

A nagyfelbontású 3D digitális térkép látja el a gépkocsit a mindenkori környezetére vonatkozó információkkal, a tengerszint feletti magasságtól az út ívén át a forgalmi sávok számáig; az alagutak rajzolatától a szalagkorlátokon át a jelzőtáblákig, kijáratokig, stb. A helymeghatározás geometriája sok esetben centiméteres pontosságú.

Nagyteljesítményű helymeghatározás

A helymeghatározó egység része a nagyteljesítményű GPS berendezés. Az egységet olyan technológiák támogatják, mint a fejlett GPS, vagy a három szabadsági fokú gyorsulásmérő, illetve giroszkóp. A szenzorok sokasága által összeállított 360 fokos képet ezután a térkép rajzolatával összevetve a gépkocsi képes környezetéhez viszonyítva megállapítani saját helyzetét.

A különböző érzékelőktől, illetve a térképtől érkezett adatok kombinálásra révén a Drive Me gépkocsi képes valós időben kijelölni a számára legkedvezőbb útvonalat, figyelembe véve az olyan tényezőket is, mint az útkanyarulat íve, a sebességhatár, az átmenetileg kihelyezett táblák vagy a forgalom egyéb szereplői.

Felhő alapú szolgáltatások

A felhő alapú szolgáltatás a közlekedési hatóságok vezérlőközpontjával áll összeköttetésben, így biztosítva a mindenkori legfrissebb közlekedési információk rendelkezésre állását. Szükség esetén a vezérlőközpont diszpécserei is képesek arra felkérni a vezetőt, hogy kapcsolja ki az autonóm üzemmódot.

Új Toyota Avensis a 85. Genfi Autószalonon

Az idei, sorban 85-ik Genfi Autó kiállításon, mely március 3-15-ig tart, a Toyota bemutatja az új Avensis-t, D szegmensbeli legújabb versenyzőjét.

toyota_avensis_2015

Az új Toyota Avensis formatervét a Toyota franciaországi Dizájn stúdiójában, az ED2-ben álmodták meg, a műszaki fejlesztést a cég belgiumi R&D központjában végezték, a gyártás pedig az angliai gyárban történik.

Az innovatív kényelmi és biztonsági berendezéseivel és új dinamikus és hatékony motorválasztékával az Avensis-t úgy tervezték, hogy megfeleljen mind a flotta, mind a magán vásárlók igényeinek.

Magyarországra az új Avensis szeptemberben érkezik, a jelenlegi modell kivezető kampánya már megkezdődött.

 

Az új Škoda Superb egy új korszak kezdetét jelenti

Egyértelmű, hogy a név kötelez – egy Škoda Superb csakis különleges lehet? Nyilván. E mottó szellemében fejlesztették a Škoda dizájnerei és konstruktőrei formavilágában és technikájában egyaránt immár új szintre az új Škoda Superb sorozatot.

skoda_superb_2015_003

Ennek megfelelően az új Škoda Superb a márka megújult, modern és érzelmekben gazdag arculatával érkezik. Átlag feletti térkínálata még tovább növekedett, konstrukciója pedig a Volkswagen Csoport innovatív moduláris keresztmotoros platformjának (MQB) műszaki alapjaira épül. Kiemelkedő térkínálat, a biztonság, a környezetvédelem és a kényelem terén egyaránt innovatív vezetői segédrendszerek, Euro 6 minősítésű motorok, valamint a Škoda modelljeire oly jellemző „Simply Clever” megoldások pozícionálják egyértelműen a márka új zászlóshajóját a középkategória felső régiójába. Röviden: az új Superb minden idők legjobb Škoda modelljeként jelenti a vállalat legjelentősebb termékoffenzívájának csúcspontját.

A Superb nevet még egy Škoda modellnek is ki kell érdemelnie. Még sohasem övezték ekkora elvárások egy születő Škoda formavilágát, még sohasem került bele ennyi új technika és új „Simply Clever” megoldás és még sohasem kínáltak a Škoda mérnökei ilyen tágas helyet a vezető, az utasok és a csomagok számára. A nagyobb járműkategóriákból érkezett, új vezetői segédrendszerek egész sora gondoskodik a magas fokú biztonságról, a környezet hatékony védelméről és a színvonalas kényelemről. A Superb harmadik nemzedéke új, minden eddiginél nagyobb teljesítményű és Euro 6 minősítésű motorokkal érkezik, amelyek akár 30 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik.

Új szintet képviselnek a connectivity-szolgáltatások is: az új Škoda Superb legújabb generációs infotainment-rendszere a SmartLink technikával kapcsolódik az okostelefon rendszerére, amely a MirrorLinkTM, az Apple CarPlay és az Android Auto rendszereit fogja össze. Az új megoldás segítségével az okostelefon egyes alkalmazásai az autó infotainment-rendszerének képernyőjén is megjeleníthetők. Az új SmartGate szolgáltatással a jármű bizonyos adatai az okostelefonra is lehívhatók, tárolhatók és a megfelelő alkalmazást futtatva felhasználhatók. Emellett nagysebességű internetkapcsolat avatja az új Superbet az első „gördülő hotspotként” kínált Škoda modellé. Az új Škoda Superb természetesen a Škoda megújult és modern formavilágával érkezik.

„Új Škoda Superb sorozatával, annak formai és műszaki kvalitásaival, illetve verhetetlen térkínálatával igazolja látványosan a Škoda kiemelkedő igényességét a középkategóriában” – emelte ki Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke. „A harmadik modellgenerációban a Škoda közel 120 esztendőnyi járműgyártási tapasztalata és szenvedélye öltött testet. Az új Škoda Superb a márkánk mögött álló mérnöki és formatervezői tudás mély benyomást keltő bizonyítéka” – folytatta Winfried Vahland. „Növekedési stratégiánk egyik nagy jelentőségű pilléreként az új Škoda Superb immár a márka jövőjét képviselve új magán- és céges vásárlók sokaságát hódíthatja majd el a Škoda számára. E modellel új korszak kezdődik a Škoda történetében” – hangsúlyozta Prof. Dr. Vahland.

A Škoda Superb 2001. óta áll a Škoda modellpalettájának csúcsán. Napjainkig (2015. január 31.) összesen több mint 700 ezer első és második generációs Škoda Superb talált gazdára, ezzel a középkategória egyik legnépszerűbb modellsorozatává lépett elő.

skoda_superb_2015_002

Ez idő alatt az ügyfelek mindvégig nagyra értékelték e modell kvalitásait: kiemelkedő térkínálatát, időtlenül elegáns megjelenését, modern, ám jól bevált technikáit, csúcsszínvonalú kényelmét, a lehető legmagasabb fokú biztonságát, sokoldalú funkcionalitását és rendkívül kedvező ár-érték arányát.

Harmadik nemzedéke szintén óriási népszerűséggel írhatja tovább a Škoda Superb sikertörténetét. „Új Škoda Superb modellünk formájában olyan autót fejlesztettünk, amely ügyfeleinket is bizonyosan meggyőzi majd” – húzta alá Dr. Frank Welsch, a Škoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Kifejező és érzelmekben gazdag formavilágával, még tágasabb térkínálatával és még színvonalasabb kényelmével, innovatív biztonsági berendezéseivel, kiváló üzemanyag-fogyasztási értékeivel, kiváló menetdinamikai képességeivel és igényes kidolgozásával az új Škoda Superb immár új szintre emeli a Škoda jól ismert erényeit” – folytatta Dr. Welsch.

Dinamikus és elegáns dizájn-forradalom

Az új Škoda Superb új dizájnja a márka ébresztette intenzív érzelmekre irányítja a figyelmet. A Škoda modelljei mindig is elsősorban kiemelkedő funkcionalitásukkal és megbízhatóságukkal, illetve rendkívül kedvező ár-érték arányukkal hódítottak. Új Superb sorozatával a Škoda most modern, kifejező és érzelmekben gazdag formavilággal emeli ki ezen erényeit, az új Škoda formai nyelvezetét egyéni, dinamikus elegancia, kiegyensúlyozott arányok és Škoda VisionC tanulmány immár a sorozatgyártásban is megjelenő, markáns stílusjegyei jellemzik.

„A Škoda Superb teljes egészében új fejlesztésű harmadik nemzedéke abszolút egyéni és szenvedélyes stílusú limuzin. Fellépése erőteljes, egyedi és intenzív érzelmeket kelt. Tengelytávja 80 milliméterrel hosszabb, miközben karosszériája első túlnyúlása 61 milliméterrel rövidült. Új architektúrája kifejezett eleganciával és dinamikával ruházza fel” – magyarázta Jozef Kabaň, a Škoda vezető formatervezője. „Az új Superb megjelenését elejétől egészen faráig, nagyméretű kerekeitől lágyan ereszkedő tetőívéig letisztult geometriai formák, markánsan körvonalazott felületek, plasztikusan kiformált alakzatok, puritán pontosság és elegáns vonalvezetés jellemzi” – fejtette ki Kabaň. A csiszolt kristályüvegeket idéző formai elemek egyfajta vizuális vezérfonalként határozzák meg külső és belső dizájnját, miközben az új Superb továbbfejlesztett funkcionalitással és még tágasabb térkínálattal érkezik – a forma és a funkció harmonikus egységeként.

skoda_superb_2015_004

Eleje már az első pillantásra erőt és magabiztosságot áraszt. Széles hűtőrácsa, ugyancsak szélesen húzódó, határozott metszésű fényszórói és az egyértelműen tagolt, mélyre húzott lökhárító révén vizuálisan még szélesebbnek hat. A markáns hűtőrács és a motorházfedél peremén centrálisan elhelyezett márkaembléma eközben erőteljesen az orr közepére irányítja a figyelmet. A motorházfedelet szintén karakteres formák jellemzik, amelyek erőteljes hatását két kívülről befelé futó vonala emeli ki.

Hasonlóképpen dinamikus eleganciát sugároz az új Superb oldalnézete. Élesen kiemelt, magasan futó tornádóvonala vizuálisan megnyújtja az autót, miközben a további fénytörési élekkel látványos fény-árnyék játékot űz. Az alatta ívelő Wing Line tovább erősíti a tornádóvonal hatását. A karcsú oszlopok, az oldalablakok precíz és határozott rajzolata, valamint a méretes hátsó szélvédőhöz elegánsan csatlakozó, lágyan ereszkedő tetővonal már-már a kupékat idéző, rendívül igényes összhatást kölcsönöz a karosszéria számára. Az exkluzív megjelenést nagy kerekek és markáns kerékjáratok teszik teljessé.

Nemkülönben erőteljes és karakteres a Škoda Superb hátulja, ahol szintén a vízszintes vonalaké a főszerep, feszes és letisztult hatást keltő felületek mentén. A széles és karcsú, kétrészes kialakítású hátsó lámpák már alapkivitelben LED-technikájúak, s még karakteresebben jelenítik meg a Škoda modellekre jellemző C-alakú világítási képet. A hátsó lámpatesteket a csiszolt kristályüvegeket idéző részleteik teszik még ragyogóbbá és igényesebbé. A far egyéni stílusjegye a csomagtérajtó határozottan kiformált, vízszintesen húzódó lépcsőmotívuma.
Az új Škoda Superb teljes egészében új fejlesztésű utasterében harmonikus folytatásra lel külseje meghatározó stílusa. Ennek része a vízszintes vonalak hangsúlya, amely nyomán az eleve tágas beltér még nagyobb és levegősebb benyomást kelt. Letisztult formák, precíz kidolgozási minőség és új, még nemesebb anyagok használata kölcsönöz újszerű igényességet az utastér számára.

Fejlődés – a kényelem és a térkínálat új dimenziója

Már a kezdetektől a Škoda Superb legfőbb erényei között szerepelt bőséges térkínálata és színvonalas kényelme. Harmadik nemzedéke e tekintetben is új mércét állít kategóriájában.

Az új Superb térkínálata – már eleve meglehetősen tágas elődjéhez képest is – bővült. Ennek hátterében elsősorban a Volkswagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjának (MQB) alkalmazása áll, amely hosszabb tengelytávot és szélesebb nyomtávokat, s ezzel optimális belső méreteket tett lehetővé.

Az eredmény pedig egyértelműen nagyobb hely, elöl és hátul egyaránt. A vezető és az első utas könyökmagasságban 39 milliméterrel megnövelt szélességet, valamint ugyancsak nagyobb fejteret élvezhet. Valóságos „fejedelmi” kényelem várja a hátul utazókat, például 157 milliméteres térdmagasságban mért lábtérrel, ami közel kétszerese a Superbet követő vetélytársáénak. A hátsó fejtér a piaci szegmens minden tagját felülmúlva 980 milliméter, míg a könyökmagasságban mérhető hátsó szélesség 69 milliméterrel nőtt. Ugyancsak a szegmens legjobbja a 625 literes csomagtartó, amely 30 literrel múlja felül a Superb második generációjáét.

Számos teljesen új kényelmi megoldással felel meg a Škoda új zászlóshajója a legkomolyabb igényeknek is. A márka első modelljeként kínál az új Škoda Superb a menetdinamikai asszisztensrendszer (Driving Mode Select) választható üzemmódjaival kiegészített adaptív lengéscsillapító-szabályzást (Dynamic Chassis Control; DCC). Szintén új fejlesztésű légkondicionáló berendezések – köztük az elsőként kínált háromzónás automatikus csúcsváltozattal – gondoskodnak optimális hőmérsékletről és légminőségről az utastérben. Kívánságra az új Škoda Superb elektromos mozgatású panorámatetővelszolgálja a bennülők még színvonalasabb kényelmét és kellemes közérzetét. A hideg hónapokra állóhelyzeti fűtés, elöl és hátul ülésfűtés, illetve huzalozás nélküli fűthető első szélvédő és fűthető ablakmosó fúvókák állnak rendelkezésre. A fény- és esőérzékelő az ablaktörlők szükség szerinti működtetését biztosítja, valamint a környezeti fényviszonyok szerint önműködően vált a nappali menetfény és a tompított világítás között.

A Škoda tervezői az ajtókban elhelyezett esernyők szolgáltatását is bővítették. A bal hátsó ajtó egyetlen esernyője helyett immár mindkét első ajtóban található egy-egy. Különösen kényelmes az új, elektromos mozgatású csomagtérajtó, amely úgynevezett virtuális pedállal is kiegészíthető. Ekkor a hátsó lökhárító alatti megfelelő lábmozdulat hatására automatikusan tárul fel a csomagtér. Az elektromos mozgatású csomagtérajtó és a virtuális pedál egyaránt a kulcs nélküli indítással és nyitással (Keyless Entry Start and Exit System; KESSY) együtt rendelhető.

A parkolás szintén különösen kényelmes lehet a Škoda Superb volánja mögött, amelyben a parkoló-asszisztens (Park Assist) legújabb generációja az automatikus be- és kiállást is lehetővé teszi. Továbbra is szerepel a Škoda zászlóshajójának kínálatában a tolatókamera (Rear View Camera). A hagyományos kézifékkart az új Superb széria felszereltségét bővítő elektromos rögzítőfék váltja fel.

Fejlett hálózatok

Harmadik nemzedékében fejlett connectivity-szolgáltatásokat is kínál a Škoda Superb, a Volkswagen Csoport moduláris infotainment-konepciója (MIB) alapjain mindjárt négy, teljes egészében új fejlesztésű rendszer is rendelkezésre áll. E berendezések jóval gyorsabbak a korábbiaknál, nagyfelbontású érintőképernyővel vezérelhetők, miközben több funkciót és csatlakozót kínálnak.

A csúcsot a Columbus rendszer képviseli, amely kívánságra – első ízben a Škoda kínálatában – az LTE-szabvány szerinti különösen nagy sebességű internet-kapcsolattal is rendelhető.

Először kapcsolható össze a Škoda Superb az okostelefonnal, amelynek bizonyos alkalmazásai immár az autó infotainment-rendszerének képernyőjén is megjeleníthetők. Az ehhez szükséges SmartLink technika a MirrorLinkTM, az Apple CarPlay és az Android Auto rendszereit fogja össze.

A Škoda által kifejlesztett SmartGate révén a jármű bizonyos adatai az okostelefonra is lehívhatók, tárolhatók és a megfelelő alkalmazást futtatva felhasználhatók.

Az új Škoda Media Command App segítségével első alkalommal kezelhető az autó infotainment-rendszere a hátsó ülésről is. A Škoda új alkalmazása és a Columbus infotainment-rendszerbe integrált Wi-Fi Hotspot révén táblagépeikkel már a hátul utazók is hozzáférhetnek az egyes funkciókhoz.

skoda_superb_2015_005

A Canton Sound System összesen 12 hangszórójával és 610 watt kimenő teljesítményével valóságos „gördülő koncertteremmé” avatja a Škoda Superb utasterét.

„Simply Clever” új dimenzióban

Az új Škoda Superb minden idők legpraktikusabb Škoda modellje, amelyben összesen 29 „Simply Clever” megoldás könnyíti a vezető és utasai mindennapjait. Ezek közül 23 először tűnik fel a Superb kínálatában, 10 pedig a Škoda palettáján is újdonság.

Az első ajtókban elhelyezett esernyők, valamint az új kényelmi szolgáltatások mellett további rendkívül praktikus ötletek is szerepelnek a „Simply Clever” megoldások között. Ilyen például a mechanikusan behajtható vonóhorog, a táblagép-tartó hátul, az első Jumbo Box szintén tabletek számára kialakított rekesze, a hátsó USB- és 230 voltos csatlakozó, a 0,5 literes italospalackok egykezes nyitója, vagy a láthatósági mellények mind a négy ajtóban megtalálható tartója. Az ajtózsebekben egy-egy 1,5 literes palack is elhelyezhető. A beltér variálhatóságát az immár a csomagtér felől is kireteszelhető, lehajtható üléstámlák, valamint a lehajtható első utasülés növeli. A csomagtér új rögzítőelemekkel egészíthető ki. A Superb alapkivitele tanksapka-fedélbe rögzített jégkaparót is tartalmaz. Mindezt az első üléstámlák belső oldalának rakodóhálói, a LED-technikájú és kivehető csomagtér-világítás, valamint a téves üzemanyag tankolása elleni védelem egészíti ki.

A legmagasabb fokú gazdaságosság

Az új Škoda Superb szintén új motorjait akár 30 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás jellemzi. A Škoda Superb GreenLine átlagosan mindössze 3,7 literrel is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként csupán 95 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. E kiváló fogyasztási értékekhez az innovatív motortechnika mellett az akár 75 kilogrammal kisebb saját tömeg és az alacsonyabb légellenállás is hozzájárul.

Az akár 20 százalékkal magasabb teljesítményszint, a kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok és a mérsékelt saját tömeg együttese jól érzékelhetően dinamikusabb menettulajdonságokban is megnyilvánul.

Az új Škoda Superb palettáján az MQB platformra épülő, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű erőforrások sorakoznak. Az öt benzines (TSI) és a három dízelmotor (TDI) egyaránt kielégíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait és már alapkivitelében tartalmazza a Start-Stop rendszert illetve a fékenergia-visszanyerő funkciót. A benzines motorok a 92 kW/125 LE és a 206 kW/280 LE, míg az új dízeleké a 88 kW/120 LE és 140 kW/190 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel.

Sebességváltóként – a benzines belépőmotor kivételével – korszerű DSG automataváltók állnak rendelkezésre. Négy motor (1,4 TSI 110 kW/150 LE, 2,0 TSI 206 kW/280 LE, 2,0 TDI 110 kW/150 LE és 2,0 TDI 140 kW/190 LE) a Haldex-5 tengelykapcsolóval működő, legkorszerűbb összkerékhajtással is szerepel a választékban.

Kompromisszumot nem tűrő biztonság

Az új Škoda Superb olyan biztonsági színvonallal győzheti meg vásárlóit, amely eddig egyáltalán nem számított magától értetődőnek e piaci szegmensben. Az új Superb már alapkivitelében elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (Electronic Stability Control) készül, amely a másodlagos ütközés elleni védelem funkcióját is tartalmazza. Az Európai Unió országaiban a követező biztonsági berendezések is a szériafelszereltséghez tartoznak: a városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assist, az elektronikus gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszer, hét légzsák, öt hárompontos automata biztonsági öv becsatolás-jelzővel és biztonsági fejtámlák. A hátsó oldallégzsákok extrafelszerelésként rendelhetők. Ugyancsak az alapkivitel része az elektronikus differenciálzárbővített változata (XDS+), az Ambition felszereltségi szinttől pedig a Speedlimiter is.

Mindez extrafelszerelésként kínált, innovatív vezetői segédrendszerekkel egészíthető ki. Az adaptív tempomat (Adaptive Cruise Control; ACC) a megadott sebesség mellett a biztonságos követési távolságra is figyel. A bővített Crew Protect Assist rendszere balesetveszély esetén készíti fel a vezetőt és az első utast az ütközésre. Autópályán és országúton a sávtartó asszisztens (Lane Assist)segít az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartásában. Első alkalommal tűnik fel a márka kínálatában a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), amely a dugókban és az araszoló (Stop & Go) forgalomban növeli hatékonyan a biztonságot. Az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) szükség esetén egészen megállásig fékezheti az autót.

skoda_superb_2015_001

Az ugyancsak teljes egészében új fejlesztésű holttér-figyelő rendszer (Blind Spot Detect) a visszapillantó tükrök holtterében érkező járművekre figyelmeztetve segíti a biztonságos sávváltást. E rendszer eleme a Škoda által most első ízben kínált hátsó kiállás-asszisztens (Rear Traffic Alert). A fáradtságérzékelő funkció (Driver Alert) a vezető figyelmének veszélyes csökkenését előzi meg figyelmeztető jelzésével. A Škoda Superb palettáján első alkalommal szereplő, a közlekedési táblákat is felismerő Traveller Assistant a pillanatnyi forgalmi helyzetről is tájékoztatjaa vezetőt.

Jelentősen növelik az éjszakai vezetés biztonságát az innovatív világítási rendszerek. A fényszórók halogén kivitelben vagy az ASF funkciójával és LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített Bi-Xenon technikával készülhetnek. A távfény elektronikus változtatásáról kívánságra a távfény-asszisztens (Light Assist) vagy a bővített távfény-szabályzás (Smart Light Assist) gondoskodik. Az új Superb hátsó lámpái már alapkivitelben LED-technikájúak, a hátsó lökhárító pedig jobb és bal oldalán fényvisszaverőket tartalmaz.

A Superb komplex menethelyzetek során is legmagasabb fokú stabilitásáról az elől MacPherson-, hátul többkaros kerékfelfüggesztésekkel készülő, teljes egészében új fejlesztésű futómű gondoskodik.

Merész formatervvel debütál Genfben az új Hyundai Tucson

Kezdjük rögtön egy gondolattal: „A Hyundai Motor komoly reményeket táplál a márka európai jelenlétével kapcsolatban. A merész, vadonatúj Tucson a Hyundai nagyköveteként életre kelti szlogenünket: ’új gondolatok, új lehetőségek’. Nagyszerű formatervével és a benne alkalmazott, fejlett technológiákkal a Tucson újabb mérföldkő a Hyundai európai jelenlétének történetében, gépjárműként pedig várakozásokon felüli ár-érték arányt képvisel.” – mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke.

hyundai_tucson_2015_3

Új szabadidő-jármű a sikeres elődök nyomában

Azóta, hogy az első Santa Fe 2001-ben megjelent Európában, a Hyundai Motor több mint egymillió szabadidő-járművet adott el az európai vásárlóknak, ezzel is megerősítve a

márka hiteles jelenlétét az egyre növekvő európai szabadidő-jármű piacon. A vadonatúj Tucson különös jelentőséggel bír a Hyundai európai jelenléte szempontjából, hiszen a kompakt szabadidőjárművek szegmense tette ki a vállalat 2014-es eladásainak 22 százalékát.

A merész, és sportos formaterv egyedülálló szabadidő-jármű megjelenést eredményez

„A Hyundai progresszív szellemiségét és szenvedélyét jelképező formaterv teljesen átalakítja a márkát. A vadonatúj Tucson a kifinomult, lendületes felületeknek, a merész arányoknak, az éles törésvonalaknak és mindenekelőtt a Hyundai jelképének számító, hatszögletű hűtőmaszk legújabb kiadásának köszönheti merész, sportos kiállását.” – mondta Peter Schreyer, a Hyundai Motor Group elnöke és formatervezésért felelős igazgatója.

A vadonatúj Tucson erőteljes arányai és profilja hamisítatlan szabadidő-járművet idéz; a formaterv kecses és agilis jármű benyomását kelti.

hyundai_tucson_2015_2

A vadonatúj Tucson orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja; a LED-es fényszórókkal egységet alkotó maszk markáns karakterrel ruházza fel az autót. A szintén LED-es nappali menetfénnyel felszerelt első lökhárító szárnyszerű megjelenése egyedi stílust kölcsönöz a járműnek, ugyanakkor kihangsúlyozza annak széles nyomtávját.

A formatervezők hátrébb költöztették a szélvédőoszlopokat, amelyek így optikailag elválnak a hosszú motorházfedéltől, kihangsúlyozva az autó kecses profilját. A kerékívek aszimmetrikus kialakítása álló helyzetben is dinamikus megjelenést kölcsönöz a járműnek. A hátsó kerékív fölötti, kifejező ’Z’ karaktervonal plasztikus oldalprofilt rajzol, egyben erőteljes kiállással ruházza fel az autót. A far letisztult dizájnját a hátsó kerékívektől kiinduló, vízszintes vonalak uralják, melyek hatását a keskeny zárófények erősítik.

A kifinomult belső tér egyszerre elegáns és ergonomikus

A belső felületekhez új, puha tapintású, kiváló minőségű anyagokat használtak fel. Emellett az utastér tervezése során messzemenőkig tesztelték a környezet ergonómiáját, biztosítva az egyszerű kezelhetőséget és a kellemes, érzéki élményt. A középkonzol modern egyszerűségét kiemeli annak vízszintes elhelyezkedése, a kifinomult belső környezetet opciós, borvörös színű bőrkárpit teszi még kifinomultabbá.

Tágas utastér, köszönhetően a nagyszerű helykihasználásnak

A vadonatúj Tucson teljes mértékben új fejlesztésű padlólemeze tágas helykínálattal vértezi fel a kompakt szabadidő-járművet. Az átgondolt helykihasználásnak köszönhetően a modell külső méretéhez viszonyítva különösen bőséges a belső tér, így a Tucson optimális helyet kínál az utasok és csomagjaik szállítására. A tágas és kényelmes modell csomagtere alaphelyzetben 513 liternyi rakományt képes elnyelni.

Praktikum és kapcsolódás az ügyfél igényei szerint

A vadonatúj Tucson olyan új kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint a fűthető és szellőztethető első ülések, amelyek hosszabb ülőlapjuknak köszönhetően kényelmesebbek és a comboknak jobb alátámasztást biztosítanak. Az intelligens csomagtérfedél magától felnyílik, ha a kulccsal a zsebünkben megállunk az autó mögött; míg az intelligens parkolástámogató rendszer (SPAS) párhuzamos és merőleges parkolási funkciói révén fokozza a mindennapos használhatóságot.

hyundai_tucson_2015_4

Az új generációs navigációs rendszer több mint háromszor olyan gyors, mint a Hyundai típusaiba korábban beépített előző generációs berendezés; a készülékhez alapáron hét éves, ingyenes előfizetés jár a TomTom LIVE szolgáltatásokra.

Teljes körű aktív és passzív biztonsági technológiák

Az alkalmazott új technológiáknak köszönhetően a vadonatúj Tucson kategóriájának egyik legjobban felszerelt képviselője, ami a biztonsági berendezéseket illeti. Ezek között megtalálható a három üzemmóddal (gyalogos, városi és országúti) rendelkező automatikus vészfékrendszer, amely önállóan működésbe hozza a fékberendezést, amint úgy ítéli meg, hogy túlságosan gyors ütemben csökken a távolság a Tucson és az előtte haladó jármű vagy gyalogos között. A rendszer kis és nagy sebességeknél egyaránt működőképes.

A sávtartó rendszer megelőző kormánykorrekció révén segít elkerülni, hogy a gépkocsi a vezető szándéka ellenére elhagyja a forgalmi sávot. A hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkciójú radar 180 fokos tartományban figyeli a Tucson mögötti területet, és figyelmezteti a vezetőt, ha bármely irányból jármű keresztezné az útját. Mindezen felül a holttérfigyelő rendszer a Tucson körüli forgalmat ellenőrzi, a sebességkorlátozásról tájékoztató funkció pedig az út fölött, illetve mellett elhelyezett jelzőtáblákat leolvasva és felismerve figyelmezteti a vezetőt az aktuális sebességhatárra. Az aktív motorházfedél ütközés esetén megemeli a motorházfedelet, így mérsékelve a balesetet szenvedett kerékpáros vagy gyalogos sérüléseit.

Takarékos erőforrások széles választéka

A vadonatúj Tucson kategóriájának egyik legszélesebb motorkínálatával lép piacra. Kétféle benzinmotor (a 135 lóerős 1.6 GDI és a 176 lóerős 1.6 T-GDI) mellett három különböző dízel: a 115 lóerős 1,7 literes erőforrás, valamint a kétféle teljesítményszinttel (136, illetve 184 LE) kínált 2,0 literes motor áll a vásárlók rendelkezésére. Az új, benzines turbómotor (1.6 T-GDI, 176 LE) hatfokozatú kézi sebességváltóval, vagy az új fejlesztésű, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) társítható.

hyundai_tucson_2015_1

Az összes erőforrást kiemelten jó vezethetőségre és takarékos üzemre hangolták; mindegyik teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát.

Minden európai piacra szánt Tucson Európában készül

A Hyundai Motor az európai piacokon értékesített, új Tucson modelleket egytől egyig a Cseh Köztársaságban működő üzemében gyártja. A csehországi létesítmény kulcsfontosságú eleme annak a hosszú távú elkötelezettségnek, amellyel a Hyundai az európai jelenlétét szemléli. A Hyundai oly mértékben meg van győződve az európai gyártás kiemelkedő minőségéről, hogy a vadonatúj Tucson is megkapja a vállalat öt éves időtartamú, kilométer-korlátozás nélküli, utolérhetetlen újautó-garanciáját.

A 2015. évi Genfi Autószalonon esedékes világpremierjét követően a vadonatúj Tucson európai forgalmazása 2015 második felétől veszi kezdetét.

Előzetes műszaki adatok

Külső méretek (mm)

Vadonatúj Tucson
Hosszúság 4475
Szélesség* 1850
Magasság 1645
Tengelytáv 2670
Túlnyúlás (elöl) 910
Túlnyúlás (hátul) 895

* külső visszapillantó tükrök nélkül

Motorok és sebességváltók

Benzines Teljesítmény Sebességváltó
1,6 liter GDI 135 LE 6MT
1,6 liter T-GDI 176 LE 6MT / 7DCT
Dízel
1,7 liter 115 LE 6MT
2,0 liter Standard Power 136 LE 6MT / 6AT
2,0 liter High Power 184 LE 6MT / 6AT

 

 

 

Megérkezett a Peugeot 308 GT

Megjelenése óta nagy népszerűségnek örvend a Peugeot 308 és 308 SW: a két modellből összesen 146 ezer példányt rendeltek augusztus végéig. Ez a siker alapvetően a formatervnek, az érzékelhető minőségnek, az innovatív i-Cockpitnak, valamint a takarékos és tiszta motoroknak köszönhető.

peugeot_308_gt_002

A 308 5 ajtós és SW kínálata most két új változattal bővül. Mindkettő az exkluzívabb modellkínálat kialakítására irányuló törekvést illusztrálja, amit az Év autója 2014 cím elérése is bizonyít.

Az új GT 205 változatot stop-start rendszerű 1.6 literes THP motorral és hatfokozatú manuális váltóval, míg a GT 180-at 2.0 literes BlueHDi 180 motorral és EAT6 automata váltóval szerelik fel. Bármelyiket is választja az ügyfél, örömét leli majd a határozott stílussal és nagyszerű teljesítményekkel felruházott modellekben, és nemcsak a páratlan vezetési élmény nyűgözi majd le, hanem a mértéktartó fogyasztás is.

A 308 GT lázba hozza az autózás szerelmeseit kétségtelenül.

Az új Peugeot 308 technikai és minőségi ugrást jelent, amelyet a rangos Év autója 2014 cím odaítélésével is elismertek. A 308 kínálat most további dinamikus változatokkal bővül. A 308 GT dízel- és benzines motorral egyaránt áttörést hoz a piacon a vezetési komfort terén.” – érvel Maxime Picat, a Peugeot ügyvezető igazgatója.

peugeot_308_gt_003

A Peugeot 308 egy remekül sikerült szintézis. A 308 GT-vel sikerült még tovább mennünk. A GT 205 és a GT 180 kifejezetten sportos, mindennapos használatra tökéletesen alkalmas modell. Fantasztikus autó!” – mondja Jean-Philippe Lamy, a 308 GT projektigazgatója.

Határozottan sportos stílus

A Peugeot 308 GT kertelés nélkül megmutatja egyediségét. A hódító magabiztosságával, mágnesként vonzza a tekintetünket. Az orr-rész jellegzetes eleme a három vízszintes, karomszerű lécből álló hűtőrács, amely magába foglalja a márkaembléma oroszlánját. A világításról kizárólag fénydiódák gondoskodnak. A 62 fénydiódából álló, high-tech fényszórók minden körülmények között kiváló láthatóságot biztosítanak.

A 308 GT irányjelzői különlegesek. A ledek belülről kifelé haladó, egymást követő, dinamikus felvillanása felerősíti a modell modern karakterét. Az irányjelzők a kiegészítő levegőbeömlő nyílások felett helyezkednek el.

A 308 GT áramvonalas formavilága és stílusa teljesen letisztult. A feketére lakkozott visszapillantók eggyé olvadnak a hátul sötétre színezett oldalablakokkal. A küszöb vonalával együttfutó díszlécek miatt szélesebbnek tűnik az autó. A 308 GT sportos lelkületét erősítik a Michelin Pilot Sport 3 típusú, 18’’-os gyémánthatású kerekek. A GT-hez tervezett, kettős árnyalatú felnik a vésett, bordázott küllőknek köszönhetik egyedi megjelenésüket.

Egyedi a modell hátsó megjelenése is, amelyet elsősorban a fekete lakkozott diffúzor és a sportos dupla kipufogóvég határoz meg. A GT feliratot a hűtőrácson, a csomagtérajtón és az első sárvédőkön találjuk meg.

peugeot_308_gt_005

A 308 GT színpalettáján visszaköszön a francia versenyautók világából hagyományosan ismert Bleu Magnetic, amely remekül illik az autó lendületes, dinamikus vonalaihoz, és még jobban kiemeli az elöl 7 mm-rel, hátul 10 mm-rel alacsonyabbra ültetett modell sportosságát.

“A 308 GT felvonultatja a 308 erényeit, egyedi stíluselemei mégis markánsan megkülönböztetik az alapmodelltől. Olyan igényes autórajongóknak készült, akik vonzódnak a különleges és dinamikus autókhoz.” – mutat rá Philippe Houy, a Peugeot 308 termékfelelőse.

Sportos hangulat uralkodik az utastérben is, ahol megtalálhatók mindazok a jellegzetes vonások, amelyek sportossá teszik egy autó utasterét. A tetőkárpit és a felső ablak kárpitja antracit fekete, míg a szériában TEP / alcantara kombinációjú, opcióként pedig Club Nappa bőr üléshuzatok vörös díszvarrással készülnek. Ez a szegélyvarrás a műszerfalon, az ajtóbetéteken, a váltószoknyán és a felsőkategóriás szőnyegeken is visszaköszön. A versenysportot idézik az alumínium pedálok és a rozsdamentes acélból készült ajtóküszöb.

Egy sportos autó elképzelhetetlen ideális vezetési pozíció nélkül – ez a Peugeot i-Cockpit ergonomikus kialakításával maradéktalanul megvalósul. Az ideális helyzet beállításához sokat segít a magasságban és mélységben állítható, perforált bőrrel bevont, kompakt kormány, amelyre szintén felkerült a GT embléma. A versenysportból jól ismert kockás zászló a számlappal ellátott műszeregységen köszön vissza, amelyet a vezető tekintetének tengelyében helyeztek el, így az információk leolvasásához le sem kell vennie tekintetét az útról. A gyújtás ráadásakor az autó egyedi fogadóüzenettel üdvözli a vezetőt. Ezzel összhangban a nagyméretű érintőképernyőn az új, Redline nevű piros-fekete színösszeállítás jelenik meg.

peugeot_308_gt_004

Nagyszerű dinamikai teljesítmények

A maximális vezetési élményt szolgálják a GT futóművének speciális beállításai és az Euro 6 előírásait már most teljesítő, hatékony motorok. A mérnökök a márka minden tudását latba vetették a bámulatos tömeg/teljesítmény arány eléréséhez: a benzines 308 GT esetén ez az érték mindössze 5,85 kg/LE, ami páratlan vezetési élményt és kezes viselkedést garantál.

A menetteljesítmények önmagukért beszélnek. A 308 GT benzines változatának mindössze 7,5 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/h-ra gyorsuljon.

“A 308 GT benzines és dízel motorjai a rugalmas és a sportos vezetési stílust egyaránt lehetővé teszik, miközben CO2-kibocsátásuk lenyűgöző: 103 g/km a 2.0 literes BlueHDi 180, illetve 130 g/km az 1.6 literes THP 205 stop-start változat esetén.” – fogalmaz Bernard Phulpin, a GMP műszaki vezetője.

A négyhengeres, benzines 1.6 literes THP 205 stop-start változat hatfokozatú, manuális váltóval készül, ami maximálisan kihasználhatóvá teszi az 1750 és 4500/perc között rendelkezésre álló 285 Nm-es nyomatékot. A magas teljesítményszint mértéktartó CO2-kibocsátással és fogyasztással párosul: ez a változat mindössze 130 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként és 5,6 litert fogyaszt 100 kilométerenként.

A négyhengeres, 1598 köbcentis motor kiváló teljesítményszintjeit az alábbiak garantálják:

  • Twin-Scroll típusú turbófeltöltő, amely már az alacsony fordulatszám-tartományokban is kitűnő teljesítményt és reakciókészséget biztosít ;
  • közvetlen benzinbefecskendezés, amely az optimális égéshez szükséges;
  • változó szelepemelés a szívóoldalon, a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérléssel egybekötve (Vti technika: Variable valve and Timing injection) ;
  • stop-start rendszer, amely hozzájárul a fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentéséhez, és növeli a vezetési komfortot a városi vezetésbenA négyhengeres, 2.0 literes BlueHDi 180 kiváló teljesítményeket nyújt. Maximális, 180 lóerős nyomatékát 3750/perc fordulatszámon adja le, míg 400 Nm-es nyomatékát 2000/percnél. A mindössze 7,3 kg/LE tömeg/teljesítmény arányával ez a motor mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsítja az autót 80-ról 120 km/h-ra az utolsó előtti fokozatban.
  • Lökettérfogata 1997 cm3, CO2-kibocsátása meglepően kicsi, mindössze 103 g, ami 4.0 literes fogyasztásnak felel meg 100 km-ként a következőknek köszönhetően:
  • harmadik generációs közös nyomócső, amelyben a nyomás a 2000 bart is elérheti ;
  • új égéstér, amelybe optimalizálva, egy hétlyukú fúvókán keresztül jut a levegő és az üzemanyag keveréke;
  • 16,7 :1-re növelt sűrítési arány, amely javítja a motor általános hatásfokát,
  • rendkívül alacsony viszkozitású, 0W15 típusú motorolaj.A részleteken végrehajtott fejlesztések eredményeként 7 kilogrammot sikerült lefaragni a motor súlyából. Vékonyabb lett a karter fala, és a kiegészítő berendezések irányított vezérlésével szintén súlycsökkenést sikerült elérni.Az EAT6 automataváltó hatásfoka szinte megegyezik a mechanikus váltóéval, ez egyrészt a belső súrlódások csökkentésének, másrészt olyan nyomaték átalakítók alkalmazásának köszönhető, amelyek a csúszások elkerülése érdekében, szükség szerint automatikusan záródnak. 
  • Az eredmény: a manuális váltókéhoz fogható CO2-kibocsátás és fogyasztás.
  • Ehhez a dízelmotorhoz az AISIN AW vállalattal közösen tervezett és kifejlesztett automatikus EAT6 automataváltó kapcsolódik, amely Quickshift technikával készül. Az új váltó gyorsabban vált, és lehetővé teszi akár több fokozat automatikus átugrását.

“A motorok és a futóművek tökéletes összehangolása érdekében a GT-ben tovább finomítottuk a beállításokat. Ennek köszönhetően az ügyfél egy rendkívül kifejező, ugyanakkor sokoldalú és kényelmes autó előnyeit élvezheti.” – teszi hozzá Nicolas Pincet, a Peugeot 308 dinamikai jellemzőinek felelőse.

A futóművek (elöl Mc Pherson, hátul deformálódó kereszttartó) a kínálatban szereplő motorokhoz és az autó sportos karakteréhez méltó, speciális beállításokat kaptak. A sportos futómű és a kitűnő karosszéria-stabilitás mellett a Peugeot-tól megszokott és elvárt nagyfokú kényelemről se kell lemondanunk.

A mérnökök úgy állították be a különböző paramétereket, hogy bármilyen minőségű úton precíz vezetést, biztos viselkedést biztosítsanak, hirtelen alul- vagy túlkormányozottság nélkül. A feszesebbre hangolt futóművel a passzív lengéscsillapítók azonnal alkalmazkodnak az adott vezetési stílushoz. A menetzajok csökkentése érdekében hidraulikus tartóbakokra helyezett lengécsillapítókat alkalmaztak. A rendkívül érzékeny, késleltetés nélküli viselkedés érdekében az első és hátsó futómű merevsége egyes változatokban 10-20 százalékkal megnő.

peugeot_308_gt_006

Az elektromos, változó kormányrásegítés lehetővé teszi a remek tapadású Michelin Pilot Sport 3 gumiabroncsok tudásának maximális kihasználását.

A megnövelt motor teljesítmény hatékony fékrendszert követel meg, amelynek legfontosabb jellemzői a kimagasló és precízen adagolható fékerő, valamint a fokozott hőterheléssel szembeni nagy ellenállás. A GT fékrendszerének lelke a Bosch 9CE központi egység, amely a négy kerék közötti megfelelő fékerőelosztásért felel. Elöl a 330 mm átmérőjű és 30 mm széles tárcsák 60 mm-es dugattyúval ellátott úszónyergekkel vannak szerelve. Hátul a 308 GT-ben 268 mm-es, a 308 GT SW-ben 290 mm-es tárcsákat találunk.

Mindkét motorhoz alapfelszerelés a kikapcsolható ESP.

A GT kínálatot az alábbi modellek alkotják:

  • A GT 205 az 1.6 literes THP 205 stop-start motorral és hatfokozatú manuális váltóval: az 5 ajtós változat CO2-kibocsátása 30 g/km, fogyasztása 5,6 l/100 km, míg az SW 134 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, fogyasztása pedig 5,8 l/100 km
  • A GT 180 a 2.0 literes BlueHDi 180 motorral és EAT6 váltóval: az 5 ajtós változat CO2-kibocsátása 103 g/km, fogyasztása 4,0 l/100km, az SW 107 g CO2-t bocsát ki, fogyasztása pedig 4,1 l/100kmFokozott vezetési élmény
  • Páratlan vezetési élményt sugall a vezetőnek a Peugeot i-Cockpit, a körülölelő sportülés, a kisméretű, kompakt kormány és a magasra helyezett műszeregység. A vezetés örömét fokozza a mindkét motorizáció esetén alapfelszerelésként beépített Driver Sport Pack. Ez a sportcsomag a következőkön keresztül bűvöli el a dinamikus vezetés szerelmeseinek érzékeit :
  • felerősített, sportos motorhang;
  • piros kijelzős műszeregység ;
  • leadott teljesítmény és nyomaték, a turbónyomás, a hosszanti és keresztirányú gyorsulások megjelenítése a műszeregységen;
  • határozott és érzékeny szervokormány;
  • érzékeny gázpedál karakterisztika ;
  • gyorsváltású EAT6 automata sebességváltó ;
  • kormányról vezérelhető sebességváltás EAT6 sebességváltó esetén. A Driver Assistance Pack három funkcióból áll, amelyek az autó elejébe épített radar segítségével működnek:
  • Az új GT számos vezetést segítő berendezést kínál, amelyekkel maximálisan kiaknázható az autó sportos karaktere.
  • Ha a vezető a sportos helyett inkább a kényelmes vezetést szeretné élvezni, a középkonzolon található gomb megnyomásával kikapcsolhatja, és készenléti üzemmódba helyezheti a Driver Sport funkciót. Visszakapcsolni ugyanúgy, a gomb megnyomásával lehet.
  • aktív tempomat: a távolságtartó tempomat megtartja és automatikusan az előttünk haladó jármű sebességéhez igazítja az autó sebességét. A funkciót a vezető ki is kapcsolhatja.
  • ütközés veszélyére figyelmeztető jelzés: a vezetőt a felvillanó kijelző és hangjelzés figyelmezteti arra, hogy az ütközés elkerülése érdekében fékezzen.
  • automatikus vészfék: amikor a radar az előttünk haladó járművel való ütközés kockázatát érzékeli, a rendszer fékezéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy elkerülhető legyen az ütközés, illetve mérsékelje annak súlyosságát.A Park Assist parkolás segítő rendszerrel a párhuzamos és a merőleges parkolás egyaránt gyerekjáték. A Peugeot Connect Apps új élménnyel gazdagítja azokat az autósokat, akik vezetés közben is kapcsolatban szeretnének lenni a külvilággal. A 3G Plug&Play kulcs segítségével valós időben tájékoztatja a vezetőt a hasznos információkról: szabad parkolóhelyek, üzemanyagárak, a Michelin útikalauz turisztikai információi, meteorológiai információk, vagy a közlekedési viszonyok a Coyote alkalmazással. (Magyarországon ez a szolgáltatás egyelőre nem érhető el.)
  •  
  • A fokozott biztonság érdekében a vezető mobiljával is összehangolható a riasztó berendezés.
  • A holttérfigyelő rendszer a visszapillantó tükörbe épített fénydióda felvillanásával figyelmezteti a vezetőt az autó holtterében megjelenő járműre.

peugeot_308_gt_001

“A 308 GT megőrzi az alapváltozat erényeit. Sőt, a maximumot hozza ki belőlük a modern motoroknak és szerkezeti elemeknek köszönhetően. Ez az ügyfélkör a legjobb minőséget követeli meg. A 308 GT-vel nemcsak ez valósul meg, hanem a teljesítmények és a kényelem közötti arany középút is.” – mutat rá Sébastien Bernard, Peugeot 308 ügyfélfelelős.

150 Suzuki Swiftet adott át a Magyar Suzuki Zrt. az ORFK-nak

150 darab Suzuki Swiftet adott át az Országos Rendőr-főkapitányságnak a Magyar Suzuki Zrt.

suzuki_swift_orfk_atadas_2015_4

Az eseményre 2015. február 16-án került sor a budaörsi Suzuki Világ kereskedésben. Az átadáson a Rendőr-főkapitányság részéről jelen volt Kovács István r. dandártábornok, valamint Takayuki Iguchi a Magyar Suzuki Zrt. kereskedelmi operatív igazgatója.

Az idei egyébként már nem az első együttműködés a Suzuki és az Országos Rendőr-főkapitányság között, a korábbiakban a szervezet Grand Vitarákat és régebbi típusú Swifteket is nagy megelégedettség mellett használt már. Idén az átadott 1,2 literes, benzines Suzuki Swift GL modellek feleltek meg legjobban az ORFK által kiírt tender feltételeinek. A modellbe szerelt 1,2 literes benzinmotor egyszerre pörgős és környezetbarát, miközben a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás rendkívül alacsony.

suzuki_swift_orfk_atadas_2015_1

„A hazai gyártású Swiftet választottuk az Országos Rendőr-főkapitányság ügyintézői autóinak, mert azon túl, hogy magyar termék, kimagasló ár-érték aránya rendkívül versenyképessé teszi. A nagyon alacsony meghibásodási ráta is a Swiftek mellett szól, különösen egy rendőrautó esetében, hiszen azt nem engedhetjük meg, hogy autóhiányban szenvedjen a szervezet a szervizben álló autók miatt” – mondta Kovács István r. dandártábornok.

suzuki_swift_orfk_atadas_2015_3

Takayuki Iguchi a Magyar Suzuki Zrt. kereskedelmi operatív igazgatója kiemelte, büszke arra, hogy egy olyan jelentős szervezet, mint az Országos Rendőr-főkapitányság a Suzuki Swiftet választotta. “Számunkra ez is azt bizonyítja, hogy a Swift amellett, hogy gazdaságilag ésszerű döntés, kiemelkedő biztonsági felszerelésének köszönhetően megbízható és tökéletes választás flottaautónak is.”

suzuki_swift_orfk_atadas_2015_2

A most átadott Swifteket ügyintézői autónak fogják használni az ORFK megyei kapitányságai, a készenléti rendőrség és a rendőrség egyéb szervezetei.

A Magyar Suzuki Zrt. a Merkantil Bérlet Kft.-vel konzorciumban nyerte el a 150 darab Suzuki Swiftre vonatkozó tendert. Az autók szervizelését 5 év/200000 kilométeren belül a Merkantil Bérlet Kft. biztosítja.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

[TESZT] BMW 218i Active Tourer – ahol a prémium és praktikum találkozik

Nem férhet hozzá kétség: a BMW-nél is kiegészültek a nézetek, ebből adódóan kibővült a portfólió. Tény, hogy a bajor konszernnél is felismerték a potenciált a downsizing adta lehetőségekben, annak minden előnyével és hátrányával megbarátkozva, valamint a családbarát felhasználhatóság és a praktikum fő ismérveit figyelembe véve kellett maradandót alkotnia a tervezőmérnököknek.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_001

Alapvetően adott volt már korábban is egy jól bejáratott 2-es széria által kínált minden olyan lehetőség, amely elérhetővé tette az alsó-középkategória szintű elgondolások foganatosítását, valamint a szabadidőautós jelleg – igaz, kupé ls kabrió formátumban – jelen volt már, valamint a jelenlegi termékpaletta szerves része.

MPV, közepes méretben. Újragondolva a műfaj?

Tehát racionálisan megfontolt alapokkal kezdődött meg a BMW 2-es sorozat (F45) Active Tourer, azaz MPV egyterű kasznival felvértezése, tavaly, azaz 2014-ben. Sokak szerint formabontó irányvonalat pedzeget ezzel a BMW, pedig tulajdonképp ezzel semmi probléma, hiszen a kor igényeit és követelményeit szem előtt tartva történik az amúgy is stílusos modellpaletta bővítése, vagy ha jobban tetszik: kiegészítése.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_004

Ne várjunk unalomig mantrázott megközelítéseket a külső kialakítás tekintetében, ugyanis a BMW 2 Active Tourer megpróbál elrugaszkodni a megszokottan konzervatív sablonoktól, kliséktől. Persze a vizuális összhatás nyilvánvalóan nem hagyományos értelemben vett sportkombira hajaz (bár vonható azért némi párhuzam), érzékelhető az alaphangon megnövelt beltér és helykihasználás végett érzékelhető méretkülönbség – például a magasságnál, mely 1555 milliméter; igaz, ez a paraméter még mindig nem tekinthető túl szélsőségesnek, ám a házon belüli, némileg eltérő kategóriáktól azonban igen.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_002Az orr rész formaterve követi a tradíciót, tehát a szélesre húzott, jól elkülönített kettős hűtőmaszk-beömlők határozzák meg a tényleges arculatot, a lámpatestek felfelé ívelő vonalakkal, kissé feljebb elhelyezve a megszokottól vonzzák a tekintet. A körkörösen integrált LED alapú fényszórók nappali menetfénye is illusztris, a lámpaburák vonalvezetésével párhuzamos ködlámpafészkek az alsó frontszoknyára helyezett trapéz alakzatú bordázat által lettek körülhatárolva.

Minden részletében BMW

Így, összességében tehát borítékolható máris a BMW 218i Active Tourer markáns megjelenése, viszont ha az előbb már említett oldalvonalakat vizsgáljuk, feltűnhet, hogy a kifejezetten kocka-alakzatot messze mellőzi a kialakítás: annak érdekében, hogy megmaradjon a BMW által sugallt masszív dinamizmusra utaló lendület érzete, különböző törésvonalak lettek integrálva az oldalfelületekre. Az övvonal alatt pár centiméterrel máris felfedezhető két párhuzamos sík, továbbá a küszöb felett nem sokkal szintén, valamint a köztes terület esetleges egyhangúságát is megtöri egy átló. Mindezt úgy – bár ez nyilván erőteljesen tónusfüggő – hogy a fény-árnyék hatások remekbeszabottan érvényesüljenek, még akkor is, ha szimplább színválasztást eszközölünk a konfigurálásnál.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_003Megfelelően terjedelmes üvegfelületekkel találkozunk a BMW 2 Active Tourer-nél, ez szükséges is, hiszen az autót egyöntetűen a (hosszabb) utazásokra, praktikumot előtérbe helyező felhasználásra tervezték. A szélvédő is ennek megfelelően nagy látószöget fed le, viszont az A oszlopoknál kialakított keskeny háromszög nem enged elegendő kitekintést, itt viszonylag nagy a holttér, erre fokozottan ügyelni kell vezetés közben. Ezzel viszont ki is merül a korrekt manőverezést esetlegesen gátló tények tárháza, a vékonyra húzott B és C oszlopok viszont perfekt kitekintést biztosítanak akár menet közben, akár tolatásnál is – utóbbi révén néhány apró mozdulattal kormányozható be a BMW 2 Active Tourer két autó közé farral parkolásnál.

Bár összességében a sportosság jellemezte a BMW 218i Active Tourer tesztautót, mégis visszafogták az összhatást a 16 col átmérővel felvértezett felnik. Lényegében viszont a gyakorlati felhasználás mellett voksoltunk most amúgy is a teszt elkészítésénél, melyhez viszont tökéletesen passzolt ez az alternatíva.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_007

Hátulról szemlélve a BMW 2 Active Tourer-t az az érzésünk támadhat, hogy a méretek gigászibbak a valósnál. Pedig nem, hiszen a hozzávetőlegesen 1800 milliméteres szélesség meghatározó itt is, fókuszba a helyzetjelzők tokozása, valamint a törésvonalak kerülnek. Az ötödik ajtó 468 literes, felhajtható padlójú, rendkívül jól kihasználható csomagteret rejt, ez a 40:20:40 arányban harmadolt hátsó ülések hétlapjának döntésével akár 1510 literesre is növelhető.

Kényelemre és praktikumra szabva – persze érezhetően kiváló minőségben

Az enteriőrbe pattanva elsőként – mondhatni, természetesen – a prémium jelleg, a minőségi anyagválasztás dominál. A központi műszeregység elrendezése korrekt, az analóg számlapok erős ellen- és oldalfényben is jól olvashatók, a funkcionalitás szintén testreszabott, az elhelyezkedés minden visszajelző tekintetében – beleértve a külön egységként elkülönülő infotainmentet is – abszolút könnyen emészthető, a helyzetük, valamint kezelésük pillanatok alatt megszokható és elsajátítható. A multifunkciós kormánykerék fogása kellemes, kényelmes, a vajbőr bevonat tapintása kicsit talán ércesebbnek tűnt – ne feledjük, egy majdhogynem belépő szintű kategóriáról szól a fáma a BMW portfólióját figyelembe véve! S mindezek ellenére – ár-érték tekintetében is (erről majd a teszt végén olvashatnak) – valójában olyan, mintha egy kategóriával feljebb elhelyezkedő autóban foglalnánk helyet.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_012

Hatsebességes manuális kéziváltó került a BMW 218i Active Tourer-be. A kar járása viszonylag jól hangolt, bár bizonytalankodás érzékelhető, kiváltképp, ha elindulásnál megszokásból akarunk egyes fokozatba kapcsolni. Ugyanis a hátramenet párhuzamos a egyessel, s miután nem áll rendelkezésre semmi, ami a két állást radikálisan elkülönítené (nincs mutató- és középső ujjal felhúzható kallantyú például), könnyedén kapcsolhatunk fals állásba. Szerencsére ez is szokás kérdése, hamar kiküszöbölhető és áthidalható, tehát nem jelent kardinális problémát használat közben.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_013Kitűnő az utaskabin szigetelése, akár a motor magasabb fordulatszámtartományait, akár a szélsőségesebb útviszonyokat tekintve. Sem motorzaj, sem az egyébként közepesen keményre hangolt, ennek megfelelően élesebben vett kanyarokban is stabilan tartó, elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztésű futómű zaja sem szűrődik be számottevően, ugyanakkor 90 kilométer/óra felett már szélzaj érzékelhető, de 130 kilométer/órás autópályatempó esetében sem lép túl az átlagosság fogalmán. Még eggyel több pont tehát, ami jó utazóautóvá teszi a BMW 218i Active Tourer-t.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_014No és mi a helyzet a kényelemmel, az utaskabin kihasználhatóságával? Hiszen ugyebár ez az egyik, ha nem a legfontosabb ismérve egy belevaló családi egyterűnek. A tartósnak és strapabírónak tűnő kárpitozással ellátott első ülések fotel kényelmet garantálnak túlzás nélkül, ez ismét túlmutat a kategórián. Nagyon jó állíthatósággal, testre szabhatósággal variálhatunk, csakúgy, mint a hátsó, szintén majd’ minden erőpróbát kiálló minőséggel felruházott traktusban. Talán épp ezért nem is meglepő, hogy a hátsó üléssor ténylegesen elbírja három felnőtt, átlagos testalkatú utas szállítását, fej, váll, és lábtér is elegendő mértékben áll rendelkezésre. Igaz, az lapok kidolgozása kettő kifejezett ülőrészt hordoz, ennek ellenére a középen helyet foglaló delikvensnek sem lehet oka panaszra, több száz megtett kilométer után sem. A tervezésnél arra is szigorúan ügyeltek, hogy a hátul ülők kényelme és komfortérzete maximálisan ki legyen szolgálva, ennek megfelelően az első ülőtámlák hátsó burkolatába integrált hálózsebek, a kardánalagút lezárásánál rekesz áll rendelkezésre.

Mindent a vezetés élményéért, de a biztonság sem másodlagos

Számos hasznos, vezetőt és biztonságot segítő funkció rendelhető (valamint tartozik az alapfelszereltséghez is – lásd a BMW hazai honlapját) a BMW 218i Active Tourer-hez.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_008

A Torlódásasszisztens 60 kilométer/óráig felvállalja, hogy fix sebességen tartsa az autót araszolgatásnál, illetve korrigálja a sebességet, akár a teljes megállásig is, elkerülve a vészfékezést. A teljes színspektrummal operáló head-up display tökélyre hangoltan búvik meg a vezető látómezejében, kijelezve minden releváns információt. A Driving Assistant Plus csomag része a koccanásra figyelmeztető asszisztencia, csakúgy, mint a gázolásveszélyre figyelmeztetés, valamit a sávtartó automatika egyebek mellett. Tolatókamera nem, viszont Parkolóasszisztens-csomag volt telepítve a BMW 218i Active Tourer tesztautóban; a PDC parkolássegítő végeredményben radarok összessége, melyek közvetítenek az infotainment kijelzőjére grafikusan, ténylegesen egyszerűbbé téve a parkolás procedúráját.

Háromhengeres turbós benzinessel és elsőkerék-hajtással

Nem véletlenül említettük a bevezetőben, hogy a BMW a márkától eltérően formabontót alkotott az 2-es Active Tourer-rel. A 218i motorterében egy sorhármas, benzines, turbótöltött, 1499 köbcentiméter hengerűrtartalmú dolgozott, 136 lóerővel (4500-6000 fordulat/perc), tekintélyes, 220 Newtonméteres (1250 percenkénti fordulatszámtól) forgatónyomatékkal.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_016

Önmagában már ez is szinte kuriózum, hiszen a soros hathengeres megoldások képezték tulajdonképpen az alsóbb szintet korábban, s azzal, hogy a hengerszámot felére redukálták a klasszikus képlethez képest, máris figyelemfelkeltő lett a BMW tevékenysége e téren. Ráadásul az elengedhetetlen hátsókerék-hajtást fronthajtásra cserélték, így ténylegesen felzárkózott a BMW 2-es Active Tourer modelljével a mainstreamhez.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_011Mindez mit jelent gyakorlatban? Meglepő, de semmiféle visszafordulást, leminősülést. Sőt, ellenkezőleg! A hatékonyság a tapasztalttól eltérően itt tényleges, a háromhengeres egység nyomatékgörbéje masszívan épül fel alacsony, 1200 feletti fordulatszám-tartománytól, jól kiautózhatóvá téve a hajtásláncot, a hozzá kapcsolt, kiváló áttételezésű sebességfokozatokat. Persze mint minden háromhengeres, a BMW 1.5 literese is hajlamosabb a fulladásra alacsony fordulaton, mint a kiegyensúlyozottabb, páros hengerszámmal (4, vagy afelett) bíró modellek, viszont a megfelelő tartományokba érve el is feledhetjük a downsizingolt motor jelenlétét.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_015Mivel a BMW 218i Active Tourer gyári száraz tömege mindössze 1325 kilogramm, ezért tán nem is meglepő, hogy a háromhengeres aggregát megfelelő dinamizmussal és lendülettel mozgatja a karosszériát. Gyári adatok szerint a 0-ról 100 kilométer/órára történő sprint 9.3 másodperc alatt valósul meg, mi 2 tizeddel kevesebbet, 9.1 másodpercet mértünk (1 személlyel), viszont 10.2 másodperc lett a végeredmény öt személlyel terhelve.

Gazdaságosság és az árképzés

A BMW 218i Active Tourer 61 literes üzemanyagtank-kapacitásának, és az optimális fogyasztásnak köszönhetően a hatótáv is jó, tesztünk során (a méréseket két fő terheléssel végeztük) városban, sok lépésben haladással, még több piros lámpánál várakozással, némi elővárosi haladással 6.9 liter/100 kilométeres átlagot rögzítettünk. Országúti viszonyok közt igazán jól érezte magát a BMW 218i Active Tourer, itt mindössze 4.1-4.4 liter/100 kilométeres átlagok születtek, így végül a vegyes fogyasztást 5.8 liter/100 kilométerben állapítottuk meg.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_010

 

A BMW 2 Active Tourer jelenleg 3 féle benzines (136 LE – 218i, 192 LE – 220i, 231 LE – 225i, illetve 3 féle gázolajos motorral kapható (116 LE – 216d, 150 LE – 218d, 190 LE – 220d), valamint kétféle hajtáslánc is rendelhető (első, vagy xDrive összkerékhajtás). A belépő szintet a 218i Active Tourer jelenti, tehát az a modell, ami a tesztünkben is szerepel, 7 364 000 forint bruttó kiskereskedelmi árral. 11 010 000 forint bruttó kiskeráron szerezhető be a 225i Active Tourer, míg a legolcsóbb, 216d belépőszintű dízel 8 220 000 forintról indul. A legvaskosabb árú öngyulladós, a 220d xDrive Active Tourer esetében az induló árcédula 10 630 000 forintot tesz ki. A tesztben szereplő BMW 218i Active Tourer modell felszereltségi szintjével és opciós kiegészítőivel hozzávetőlegesen 9.5 millió forintot kóstál.

bmw_218i_active_tourer_autoaddikt_005

2014 BMW 218i Active Tourer specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1499 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 4500-6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1250 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4342 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1555 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 205/60 R16

Hátsó gumik mérete: 205/60 R16

Tömeg, üresen: 1325 kg

Megengedett össztömeg: 1840 kg

Csomagtartó mérete: 468 liter, 1510 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 61 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.3 s (gyári), 9.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.1 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 115 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 1D X fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Nissan GT Academy: PS3 a kezdet, P1 a kiteljesedés

A Chicagói Autószalonon mutatták be a Nissan LM P1 csapatának új tagját, a GP3 győztes Jann Mardenboroug-t.

michael_krumm_ps3_p1_nissan_gt_academy

Mindeközben Jokohamában bejelentették, hogy Mardenborough mellett a szintén GT Academy nyertes Lucas Ordonez és Michael Krumm, tapasztalt NISMO pilóta is lehetőséget kapnak, hogy a Nissan GT-R LM NISMO volánja mögött bizonyítsanak.

Három évvel ezelőtt a 23 éves Mardenborough még csak egy évhalasztó diák volt, aki azon tűnődött, mihez kezd majd az életével. Ideje nagy részében hőse, Lewis Hamilton F1-versenyeit kísérte figyelemmel, és PlayStation játékát nyüstölte.  Aztán jelentkezett a Nissan GT Academy pályázatára; élete pedig örökre megváltozott, amikor megkapta álommunkáját.

2015-ben Jannt futamgyőztesként már ott találjuk a F1 előszobájának számító GP3 versenysorozaton, ahol az együléses versenyautók legnagyobb tehetségeivel versenyzett.  A tavalyi Le Mans-i 24 órás versenyen nyújtott teljesítménye felkeltette a szakma érdeklődését a fiatal, cardiffi illetőségű angol férfi iránt, aki – fittyet hányva a versenyzéshez vezető hagyományos útnak – játékosból egyenesen versenyzővé avanzsált. 2015-ben Jann a Nissan csapatával versenyez majd a teljes FIA World Endurance Championship szezonban.

Mardenborough édesapjától, Steve-től örökölte a versenyzés iránti szeretetet, aki korábban profi focistaként építette karrierjét.  Nem szeret veszíteni, és ez a versenyszellem lendítette a sportautós világ ranglétrájának legfelső fokára a Nissan csapatával.

„A Le Mans-i verseny megnyerésével be akarom bizonyítani, hogy a többéves és pénztárcát nem kímélő gokartozás mellett más út is vezet a motorsport csúcsára” – nyilatkozta Mardenborough. „Megtiszteltetés számomra, hogy a Nissan csapat tagjaként versenyezhetek az LM P1 kategóriában.  Két Le Mans-i versenyen vettem már részt az LM P2 kategóriában, így testközelből kísérhettem figyelemmel az új LM P1 autók teljesítményét a pályán. Különösen izgalmas számomra, hogy idén egy ilyen modellel versenyezhetek.  A Nissan GT-R LM NISMO hamarosan egy legendává válhat, és most számomra is megadatik a lehetőség, hogy vezethessem!”

Lucas Ordonez a GT Academy legelső nyertese, a Nissan „from virtual to reality” történetének úttörője.  Ő volt az első GT Academy győztes, aki a Le Mans-i pályán versenyezhetett, és a címoldalakra került, miután a dobogón zárta a komoly megmérettetést.  Ennek fényében szinte természetes, hogy Lucas a Nissan GT-R LM NISMO volánja mögött rajthoz áll a Le Mans-i versenyen.

A spanyol pilóta a Nissan Super GT versenyző, Tsugio Matsuda mellé kerül a harmadik GT-R-ben, mely júniusban csatlakozik a Le Mans-i küzdelemhez.  Le Mans-i szereplése előtt azonban a Nissan egy új kihívással bízta meg őt.  A japán Super GT GT300 Bajnokságban töltött első szezonját követően a Nissan azzal fejezte ki Ordonez tehetségébe vetett hitét, hogy a Super GT legfelső kategóriájába helyezte őt, ahol a Nissan GT-R NISMO GT500 modellel versenyez majd.

„Amikor felhívtak, hogy a Nissan GT-R LM NISMO és a Nissan GT-R NISMO GT500 modellekkel versenyezhetek, úgy éreztem magam, mint amikor megnyertem a GT Academy versenyét” – mondta Ordonez. „A tavalyi év hihetetlen volt, hiszen versenyezhettem Japánban, ahol mindent megtudtam az ottani sajátos versenyzési kultúráról. Most pedig már a japán felső kategóriában versenyezhetek, és a Le Mans-i versenyen az egyedülálló GT-R modellt vezethetem!  Tudom, hogy közhelyesen hangzik, de ahogy az én példám is jól mutatja a GT Academy tényleg valóra váltja az ember álmait, és valódi esélyt ad, hogy valaki megtalálja álmai hivatását. Tény, hogy keményen kell dolgozni, de akkor a jutalom sem marad el.  Sosem voltam még ilyen izgatott egy új szezon előtt.”

A Nissan LM P1 csapatának részeként Michael Krumm, a NISMO rendszeres versenyzője csatlakozik Mardenborough-hoz és Ordonezhez. Az autófejlesztési képességeiről méltán ismert Krumm komoly tapasztalatokat hoz a csapatba. A kilenc pilótából álló végső csapat tökéletesen ötvözi majd a fiatalságot és tapasztalatot, amikor a Nissan belép az LM P1 kategória arénájába.

„Jann és Lucas újra és újra bizonyítják rátermettségüket profi versenyzőként; elég ha csak Le Mans-i dobogós helyezéseiket említjük” – nyilatkozta Darren Cox, a NISMO globális márkáért, marketingért és értékesítésért felelős vezetője.  „Hirtelen jött sikernek tűnhet, de több év hihetetlenül kemény munkája áll e mögött mind Jann és Lucas, mind pedig  a Nissan NISMO csapat részéről, akiknek a GT Academy összes győztesét köszönhetjük.  Ezek a srácok az élő bizonyíték, hogy ha nagyon akarsz valamit, és felkészültél arra, hogy mindent beleadj, akkor sikerülni fog.  Ugyanez a szellemiség vezérel minket az LM P1 program során.  Krumm és a hozzá hasonló pilóták pedig az ilyen programok során létfontosságú tapasztalatot hozzák magukkal.”

„Azért vagyunk itt, hogy a legmagasabb szinten versenyezzünk, és nem azért, hogy egyszerűen csak növeljük a létszámot” – folytatta. „Nem véletlen, hogy Mark Webber és más hasonló kaliberű pilóták is részt vesznek a Le Mans-i versenyen. Itt van a legnagyobb versengés az egész világon.  Kemény verseny elé nézünk, de már alig várjuk, hogy elinduljon az küzdelem.”

Kihívásokkal kezdte az évet Volkswagen

A Volkswagen Személyautók márka az év első hónapjában világszerte 507.100 autót szállított ki ügyfeleinek, amely 2,8 %-kal kevesebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában átadott autók száma (2014. január: 521.600 darab).

christian_klinger_volkswagen

„A Volkswagen Személyautók márka kiszállításait látva kijelenthetjük, hogy küzdelmes év elé nézünk. Az egyes régiókban tapasztalt bizonytalan helyzet, amely az idei évet is meghatározza, hatással volt a Volkswagen eredményeire.” – nyilatkozta Christian Klingler, a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.

A kiszállítások alakulása az év első hónapjában világszerte eltérő képet mutat. A Volkswagen Személyautók márka januárban összesen 124.900 kiszállítást teljesített az európai piacokon (2014. január: 126.100 darab, -1%). A nyugat-európai országokat vizsgálva (Németország kivételével) összesen 66.100 autót adtak át új tulajdonosaiknak, míg ez a szám tavaly januárban 66.200 darab volt (-0,1%). A Volkswagen Személyautók márka 42.900 autót szállított ki Németországban, ami 3,4 százalékos növekedés a tavaly januári 41.400 darabhoz képest. Közép- és Kelet-Európában 15.900 új Volkswagen tulajdonos vehette át autóját (2014. január: 18.500 darab, -14,2%), közülük 6.200 Oroszországban talált gazdára (2014. január: 8.600 darab, -28,3%).

Az ázsiai és csendes óceáni térségben január hónapban 282.000 kiszállítást teljesített a márka (2014. január: 285.300 darab, -1,2 százalék), amelyből 265.900 autó Kínában (és Hong Kongban) talált gazdára (2014. január: 267.800 darab, -0,7 százalék). Ezzel szemben az észak-amerikai régióban a kiszállítások 41.800 darabra emelkedtek (2014. január: 39.700 darab, +5,3 százalék). Az Egyesült Államok piacán a Volkswagen 23.500 autót adott át ügyfeleinek, amely megfelel a tavalyi év hasonló időszakában regisztrált kiszállításoknak. A Volkswagen Személyautók márka 45.200 kiszállítást teljesített a dél-amerikai régióban (2014. január: 55.200 darab, -18,1 százalék), ebből 34.200 autót (2014. január: 40.300 darab, -15,2 százalék) Brazíliában vehettek át tulajdonosaik.

LEGFRISSEBB

1000 kilowattos villámtöltőt vizionál Európába a BYD

0
A kínai BYD szenzációs innovációval állt elő a müncheni autókiállításon, bemutatva az európai piacra szánt, lenyűgöző teljesítményű, 1000 kilowattos villámtöltőjét. Ez a technológia jelenleg...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK