Főoldal Blog Oldal: 495

Dakar 2015: MINI-győzelem, mellé második helyezés

A MINI ALL4 Racing a legkeményebb körülmények közepette ismét bizonyította kiváló vezethetőségét és megbízhatóságát: Nasser Al-Attiyah (katari) és navigátora, Mathieu Baumel (francia) újabb etapot nyert meg a 2015-ös Dakar Ralin.

mini_all_4_racing_dakar_2015
A duó az argentin Chilecito-tól a chilei Copiapo-ig vezető negyedik szakaszon ismét a leggyorsabbnak bizonyult, ezzel 8:15 percre növelve előnyét az összetettben.

Joan „Nani” Roma (spanyol) és navigátora, Michel Périn (francia) a második helyre hozta be a MINI ALL4 Racing versenyautót a negyedik etapban, ezzel megszerezve a MINI első kettős szakasz-győzelmét az idei Dakaron. A rendkívül tapasztalt versenyzőpáros, amely a tavalyi Dakar Rali abszolút győztese lett, remek versenyzéssel érkezett be a második helyre, ezzel tizenegy helyet javítva jelenleg a 44. helyen állnak az összetettben.

A negyedik etap az Andok hegységben, 3000 méteres tengerszint feletti magasságban rajtolt el, ahol a csapatoknak sűrűn kanyargó és rendkívül nehéz hegyi útszakaszokkal kellett megküzdeniük, mielőtt átlépték a chilei határt.

A határátkelőt követő, Copiapo-ig vezető downhill hegyi szakasz körülbelül 1000 méteres tengerszint feletti magasságban állította újabb kemény kihívás elé a résztvevőket. Az etap utolsó szakaszában a versenyzőknek a Copiapo környéki magas dűnékkel is meg kellett küzdeniük, amelyekben számos pilóta elakadt járművével, értékes időt veszítve ezzel.

A MINI ALL4 Racing versenyautóval induló Orlando Terranova / Bernardo Graue (argentin / argentin) páros elsőként vágott neki a negyedik etapnak, sajnos azonban már az első ellenőrző pont után egy sziklának ütköztek, amellyel rengeteg időt veszítettek. De ettől függetlenül még továbbra is versenyben vannak. Az Erik van Loon / Wouter Rosegaar (holland / holland) versenyzőpáros a tízedik helyen végzett, amivel jelenleg az összetett rangsor hatodik helyén áll. Krzysztof Holowczyc (lengyel) és Xavier Panseri (francia) a tizenkettedik helyen fejezte be a futamot, így a kiváló ötödik helyen állnak az összetettben.

Csütörtökön a Dakar mezőnye újabb kőkemény kihívással néz szembe. A csapatoknak Copiapo-ból indulva egészen Antofagasta-ig keresztül kell vágniuk az Atacama-sivatagon, amely bolygónk egyik legszárazabb része. A 458 kilométer hosszú szakaszt főként rendkívül finomszemcsés homok (amit a helyiek csak „fesh fesh” néven emlegetnek), kavics és számtalan, masszív sziklával borított terület jellemzi.

A Dakar negyedik napja vegyesen telt a Peugeot-Total csapat számára

A negyedik napja jót is, rosszat is tartogatott a Peugeot csapatának. Stéphane Peterhansel megmutatta, mire képes az autó: a 315 km-es szakaszon a mezőny élére került.

peugeot_total_dakar_2015

Sajnos azonban az utolsó időmérő pontot elhagyva hátrébb csúszott. A gyorsasági szakaszon végül az ötödik helyen végzett, folytatva eddigi előretörését összetettben. Csapattársai, Carlos Sainz és Cyril Despres azonban sajnos a szakasz elején technikai problémába ütköztek, és így időt veszítettek.

A negyedik napon a versenyzők 4800 méter magasba felkapaszkodva, az Andok hegyláncain át Chile felé vették az irányt. Egy 594 km hosszú összekötő szakaszt követően a napi gyorsasági etap során a versenyzők az Atacama-sivatag kellős közepén, a világ legszárazabb területén találták magukat. A bányavidék útjain való bemelegítés után a pilóták a verseny első komolyabb dűnéinek vágtak neki, ami minden Dakar-rali kihagyhatatlan erőpróbája.

Stéphane Peterhansel (n°302) azonnal rátalált a jó ritmusra ezen a nehezen kiszámítható terepen. A számos csapdát rejtő dűnék tökéletesen megfelelő terepet jelentettek a könnyed és fürge kétkerékmeghajtású Peugeot 2008 DKR számára. Peterhansel vezetési stílusának köszönhetően a mezőny élén haladt egészen az utolsó időmérő pontig, amelyet elhagyva kis hátrányt szerzett. A negyedik gyorsasági szakasztól mutatott jó teljesítményének köszönhetően Peterhansel a 16. helyről a 12. helyre lépett előre összesítettben.

„Az autó tényleg nagyon jó – összegezte a francia pilóta. – A rajt után 20 kilométerrel azonban egy kanyart levágva 2-3 méter magasba ugrattam, amitől az autó orr-része kissé megsérült. Az útvonal végén, amikor a terep kezdett nagyon buckás lenni, az autó eleje jobban mozgott a kelleténél, és egy defektet is elszenvedtünk. Emiatt vesztettük el az előnyünket.”

Ami Carlost (n°304) és Cyril Desprest (n°322) illeti, a nap nekik nehezebbnek mutatkozott. A tegnapi etap végi összesítésben ragyogó teljesítménnyel megszerzett 4. hely után Sainz a turbó meghibásodása miatt kénytelen volt megállni a gyorsasági szakasz 32. kilométerénél.

A Dakar egyes szakaszain a szervizkamionok az autókétól eltérő útvonalon közlekednek, ami miatt a pilóták nem számíthatnak azonnali segítségre. Éppen ez történt ma. Cyril Despres is ezzel a problémával szembesült. Az egykori motoros 9 km megtétele után kuplung probléma miatt veszített a lendületéből. Végül sikerült elérnie a tábort segítség nélkül, Sainz azonban a szervizkamion segítségére szorult, végül saját erőből teljesítette a gyorsasági szakaszt.

A Peugeot-Total csapat igazgatója mindezek ellenére konstruktív módon közelíti meg a helyzetet: „Egyáltalán nem tekintjük rossznak a mai napot. Stéphane nem technikai probléma miatt nem nyerte meg a gyorsasági szakaszt. Ami a másik két autónkkal történt, mindkét esetben olyan nehézségek miatt fordult elő, amire a Dakaron számítani lehet. Azért vagyunk itt, hogy a felmerülő problémákat felismerjük és megoldjuk.”

 

A 4. szakasz eredményei:

  1. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (F) Qatar Rally Team 3:09:18
  2. Nani Roma (E)/Michel Perin (F) Mini 3:11:58
  3. Giniel de Villiers (RSA)/Dirk von Zitzewitz (D) Toyota 3:12:15
  4. Yazeed Al-Rahji (SAU)/Timo Gottschalk (D) Toyota 3:12:43
  5. Stéphane Peterhansel (F)/J-P Cottret (F) Peugeot 2008 DKR 3:15:06

A 4. szakasz utáni összesített eredmények:

  1. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (F) Qatar Rally Team 12:30:44
  2. Giniel de Villiers (RSA)/Dirk von Zitzewitz (D) Toyota All Speed 00:08:15
  3. Yazeed Al-Rahji (SAU)/Timo Gottschalk (D) Toyota 00:23:33
  4. Bernhard Ten Brinke (NL)/Tom Colsoul (B) Toyota 00:42:32
  5. Krzysztof Holowczyc (PL)/Xavier Panseri (F) Mini 00:43:30
  6. Stéphane Peterhansel (F)/J-P Cottret (F) Peugeot 2008 DKR 01:18:37

Detroitban mutatkozik be az új Volvo S60 Cross Country

1997-ben, mikor a Volvo a prémium márkák közül elsőként mutatta be sikeres kombijának emelt hasmagasságú változatát, senki nem tudta megjósolni a crossover koncepció jövőbeli sikerét.

volvo_s60_cross_country

Manapság a crossover modellek már a legtöbb márka választékában megjelennek. Most a Volvo ismét merész lépésre szánta el magát: az S60 Cross Country az első szedán változatú prémium modell, mely ugyanazokkal a képességekkel és robosztus dizájnelemekkel rendelkezik, mint a kombi Cross Country modellek.

„A piac újabb területeit szeretnénk meghódítani a Cross Country változatokkal. Megtettük ezt a lépést 1997-ben a V70 Cross Country modellel és ezzel egy új szegmenst teremtettünk. A Cross Country modellek minden képességét és előnyét belesűrítettük ebbe a vadonatúj modellbe, miközben a kaland jellegzetesen sportos és stílusos elemei is megtalálhatóak benne,” – mondta Lex Kerssemakers, a Volvo Cars termékstratégiájáért és modellcsaládokért felelős alelnöke.

Stabil alap

Hasonlóan a közelmúltban bemutatott V60 Cross Country modellhez, az S60 Cross Country is 65 milliméterrel emelt hasmagassággal, és ugyanazzal a hatékony összkerékhajtással érhető el, mint a „testvére”. Ezáltal válik minden eshetőségre alkalmas, stílusos összkerékhajtású modellé. Az S60 Cross Country Európában és egyes piacokon elérhető lesz elsőkerék meghajtással is.

„Az S60 Cross Country az egyetlen modell a crossover szedánok szegmensében. Az S60 Cross Country olyanok számára lesz vonzó, akik egy izgalmas, praktikus szedánt keresnek, de szeretnék élvezni egy crossover előnyeit” – mondja Alain Vissair, a Volvo Cars marketingért, értékesítésért és ügyfélszolgálatért felelős alelnöke.

A Volvo természet iránti szeretetére és skandináv örökségére reflektálva az S60 Cross Country 18” és 19” colos, magas profilú abroncsokkal lesz elérhető, amelyek biztosítják a kényelmet és a terepjáró képességeket is, de csökkentik a menetzajt. A közvetlen vezetési élmény robosztus, dinamikus dizájnnal kiegészítve sportos, szokatlan és kalandos változata a szedán formának.

Hajtáslánc

Az S60 Cross Country három motorral lesz elérhető. Az öszkerékmeghajtású T5 benzines erőforrás – amely több mint 254 lóerős nyomatékot ad le – elérhető lesz Európában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Oroszországban. Az elsőkerék- és összkerékhajtásban is elérhető D4 dízel erőforrás 190 LE maximális teljesítményű. Mindkét dízel erőforrás a Volvo szegmensvezető Drive-E motorcsaládjából kerül ki, osztályelső keverékét adva a hatékonyságnak és a teljesítménynek. Az S60 Cross Country tavasztól lesz rendelhető.

5 csillagos Euro NCAP minősítés az új Ford Mondeo-nak

Ahogyan az várható is volt, a vadonatúj Ford Mondeo a legmagasabb elérhető értékelést kapta az Euro NCAP biztonsági tesztjén.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_autoaddikt_007

A Mondeo az első Ford a világon, amely Gyalogosérzékelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztenst kínál: ez a berendezés automatikusan fékez, ha az autó előtti útszakaszon embert észlel. Emellett a vadonatúj Mondeo az első európai Ford, amihez megrendelhető a szegmens legelső Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öve: az autóban – a vezetőoldali térdlégzsákkal együtt – kilenc légzsák óvja az utasok testi épségét. A nagy szakítószilárdságú acél és az intelligens kialakítás egyedülálló kombinációja tévén a karosszériaszerkezet jobban véd a frontális és az oldalirányú ütközések során.

A vadonatúj Ford Mondeo maximális, 5 csillagos értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP vizsgálatán. Az európai piacokra most bevezetett új Mondeo a világ első Fordja, amelyben Gyalogosérzékelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztens működik. A technológia feladata, hogy felderítse az autó előtti útszakaszon feltűnő – vagy az autó útját keresztezni készülő – embereket, és automatikusan fékezzen, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésekre. Az Európában forgalmazott Fordok közül ebben a modellben jelenik meg először a vállalat Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öv technológiája, ami a szegmensben elsőként a Mondeóhoz rendelhető meg. Egy baleset során az újfajta öv ötször nagyobb területen osztja el a test felületén az ütközéskor ébredő erőket, mint a hagyományos biztonsági övek.

“Az új Mondeo a legfejlettebb technológiájú Ford, ami valaha megjelent az európai márkakereskedésekben. A Gyalogosészlelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztens és a Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öv mind a vezető, mind pedig az utasok és a gyalogosok számára kiemelkedő biztonságot jelent.” – mutat rá Ulrich Koesters, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója.

A vadonatúj Mondeóban emellett a következő technológiák is megtalálhatók:

Dinamikus LED fényszórók, amelyekben a Ford Adaptív Fényszórórendszerével kombinált teljes LED fényszórók a természetes nappali fényhez hasonló színskálájú fénycsóvával világítják be az utat

Ford MyKey, ami lehetővé teszi, hogy az autó tulajdonosa beprogramozza az indítókulcsot (jellemzően a fiatal autóvezetők számára), korlátozva ezzel a bejövő telefonhívásokat és a végsebességét

Active City Stop, ami segít elkerülni a kis sebességű ütközéseket

Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített SYNC 2, egy hangvezérlésű technológia, ami segít, hogy a vezető a tekintetét mindvégig az úton, kezét pedig a kormánykeréken tartsa, egy baleset után pedig közvetlen kapcsolatot teremt a jármű utasai és a helyi vészhelyzeti segélyhívó operátora között“.

Az Euro NCAP ötcsillagos értékelését egyébként egyre nehezebb elérni: az autóknak ma már a kimagasló utasbiztonság mellett kifinomult vezetősegítő rendszereket kell felmutatniuk ahhoz, hogy ezt a besorolást megkaphassák. A Mondeo mindkét elvárásnak megfelelt, sőt elsőként kínál gyalogosészlelő technológiát.” – hívja fel a figyelmet Michiel von Ratingen, az Euro NCAP főtitkára. “Arra biztatjuk az autóvásárlókat, hogy a legteljesebb mértékben használják ki a biztonsági opciók nyújtotta előnyöket, és inkább ezeket az extrákat rendeljék meg a többi opció helyett.” A vadonatúj Mondeo karosszériaszerkezete 61 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból épül fel, s az autó első ajtóoszlopai és tetősínjei az iparágban elsőként hidroformázott, nagy szakítószilárdságú acélból készülnek, így a karosszéria 64 mm-rel kisebb mértékben torzul az oldalirányú ütközések során. Tovább növeli a szerkezet szilárdságát, hogy a különleges kialakítású stabilizátorrúd frontális ütközésnél kevésbé mozdul el, minimumra csökkentve a kormánymű fogaslécének elmozdulását, a küszöbök pedig martenzites bóracélból készülnek, így jobban ellenállnak az oldalirányú ütközés erőhatásainak. A négyajtós, ötajtós és kombi karosszériával gyártott vadonatúj Mondeo, valamint a négyajtós Mondeo Hybrid – a Ford első, Európában gyártott és forgalmazott hibridje – már kapható a márkakereskedésekben.

A Volkswagen és Robbie Williams különleges reklámkampányt indított

Tavaly, a karácsony előtti napon a Volkswagen egész Németországban nagy feltűnést keltett. Televízióban sugárzott sajtótájékoztató keretében Európa legnagyobb autógyártója a nemzetközi zenei élet egyik szupersztárját mutatta be új marketingvezetőjeként.

volkswagen_wie_gut_klingt_das_denn_robbie_williams_autoaddikt

Robbie Williams az új „CLUB & LOUNGE” többcsatornás reklámkampányának főszereplője, ezeket a modelleket az énekes világújdonságként be is mutatta a nyilvánosságnak.

A sajtótájékoztató, amely egy időben szinte minden tévécsatornán, valamint számos online portálon és közösségi média csatornán látható volt, a „CLUB & LOUNGE” elnevezésű, egyedi felszereltségű modellek reklámozására indított kampány nyitánya. A vállalat első ízben vonja be egy kampányába a zenei adatfolyamokat szolgáltató Spotify platformot.

A „Wie gut klingt das denn.” („Mennyire jól hangzik ez?!”) mottóval reklámozza a Volkswagen az új „CLUB & LOUNGE” név alatt futó különleges autóit . Az up!-tól a Golf-családon át egészen a Beetle-ig és a Tiguanig – összesen kilenc modellből választhatnak az ügyfelek. Az előértékesítés már december 18-án megkezdődött, s 2015 januárjától a modellek a márkakereskedésekben is megtekinthetők. Az interneten a www.klingt-gut.de honlap az összes modellt, valamint vonzó felszereltségüket és opcionális extráikat részletesen bemutatja. A kampány keretében minden kommunikációs csatornát és platformot figyelembe vettek: a márkakereskedésekben az értékesítés helyén hatékony aktivitásokra kerül sor, leveleket intéznek az ügyfelekhez, TV-, valamint rádióreklámok indulnak, a www.klingt-gut.de microsite mellett különböző csatornák indultak a közösségi médiában, illetve számos kültéri reklám révén próbálják a vásárlókat elérni.

Robbie Williams új feladatára nemrégiben már célozgatott, láthatóan lenyűgözte az új lehetőség: „Marketingvezető a Volkswagennél – mennyire jól hangzik ez?! Számomra ez egy nagy változás, ezzel a lépéssel a pop világából egy valódi állásba kerültem” – így nyilatkozott Robbie a Volkswagennél betöltött új pozíciójáról.

A Spotify szolgáltatóval indított együttműködés keretében a Volkswagen ügyfelei és a márka iránt érdeklődők számára elérhető az exkluzív „Say it with a Playlist” (mondja el egy zenelistával) funkció. Ez a szolgáltatás személyre szabott lejátszási listát generál személyes üzenetek alapján, amelyeket a felhasználó a Facebook használatával vagy e-mailen küldhet el. Ezenkívül minden egyes „CLUB & LOUNGE” különlegességhez előre összeállított lejátszási listák is választhatók, ezek kötik össze a Spotify szolgáltatást a www.klingt-gut.de oldallal.

A „CLUB & LOUNGE” különlegességekről átfogó információkat, a reklámkampány videóit és még sokkal többet megtudhat a www.klingt-gut.de honlapon.

Még több vezetési élményt ígér a BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány

A 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (CES) a BMW újfent bebizonyítja, hogy világelső az innovatív lézerfény-technológia fejlesztésében.
bmw_m4_concept_iconic_lights_ces_2015_autoaddikt
Azután, hogy a közelmúltban már át is adta ügyfeleinek a lézerfény-technológiát alkalmazó, szériagyártott modellek első példányait, a bajor gyártó most újabb lézerfunkciókat mutat be a jövő járművei számára. A lézerfény-technológia egészen lenyűgöző, akár 600 méter hosszú bevilágított fényszóró-tartományra is képes az elvakítás-mentes távolsági fényszóró-asszisztenssel (anti-dazzle High-Beam Assistant) kiegészített BMW szelektív fényszóró funkcióval (BMW Selective Beam function). A Las Vegas-i CES kiállításon a BMW leleplezi a lézerfény további előremutató alkalmazási lehetőségeit, amelyek átfogóan integrálva a vezetést támogató rendszerekhez és a jármű érzékelőihez, új intelligens világítási funkciókat tesznek lehetővé, fokozva a biztonságot és a komfortot. Eszerint például képes együttműködni a navigációs rendszerrel és jó előre bevilágítani a közelgő kereszteződések beláthatatlan sarkaiba, miközben a lézer-alapú Dinamikus Megvilágítás (Dynamic Light Spot) funkció akár 100 méteres távolságból is képes figyelmeztetni a jármű vezetőjét az út mentén tartózkodó emberekre és állatokra egyaránt.

Az új világítás-technológia kitágítja a tervezési határokat

A Cool White jégfehér metálfényezést viselő BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány modell új megvilágításba helyezi a BMW-fényszórók jellegzetes ikergyűrű-szimbólumait. A lézerfény-technológiát alkalmazó fényszórók mozgás közben az egységben látható elegáns kék csíkokról egyértelműen felismerhetők. Mindeközben a BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány hátsó lámpatestei OLED-technológiát (OLED – organic light-emitting diodes, szerves fénykibocsátó diódák) alkalmaznak, amelyek egyes szerves anyagok papírvékony félvezető rétegein keresztül alkotják meg a fényt. Most először a hátsó lámpatestek és a hátsó irányjelzők egyaránt OLED-technológiát alkalmaznak. A hátsó egységek megvilágított felületeit úgy alakították ki a tervezők, hogy működés közben azok háromdimenziós hatást keltsenek. Az OLED mindeközben vékony kialakítása okán kevesebb helyet is foglal.

Az innovatív technológia ragyogó példája: elvakítás-mentes lézerfény-technológia és lézerfény-kivetítés

A BMW lézerfény a bevilágított fényszóró-tartomány és a fényesség terén egyaránt új mércét állít fel, amely a lézer-fényszóró belsejében az „összefüggő” egyszínű kék lézerfényt kellemes fehér fénnyé alakítja át. A nagyteljesítményű diódák által kibocsátott fénysugarakat a speciális optikai rendszer egy foszfor lemezre irányítja a fényszóró belsejében, amely ezeket a sugarakat rendkívül fényes fehér fénnyé alakítja át, amely nagyon hasonlít a természetes nappali fényre és kifejezetten kellemes a szemnek. Annak ellenére, hogy 30 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, a párhuzamos fénycsóvák tízszer erősebbek, mint az autóiparban jelenleg használt halogén, xenon vagy LED fényforrások. A BMW lézerfény bevilágított fényszóró-tartománya eközben eléri a 600 métert, amely a hagyományos fényszóró-tartományok több mint kétszerese, növelve a vezetés biztonságát a sötétben. A kamera-alapú, dinamikus vezérlésű BMW szelektív fényszóró funkció (BMW Selective Beam function) megelőzi a szemből érkező és az utolért járművek elvakítását, ezáltal lehetővé teszi a lézer-fényszórók mindenkori folyamatos működését.

Nagyobb biztonság a folyamatos kapcsolatnak köszönhetően

Az innovatív lézerfény-technológia széleskörű alkalmazása az egyéb vezetést támogató rendszerekkel együttműködve különféle intelligens világítási funkciók megvalósítását segíti. Egyesítése a navigációs rendszerrel például lehetővé teszi, hogy az adaptív fényszórók proaktív vezérlő rendszere már azelőtt bevilágítson a közelgő kereszteződések beláthatatlan sarkaiba, hogy a vezető elfordítaná a kormányt. A lézerfény-technológia eközben új dimenzióba emeli a Night Vision rendszer Dinamikus Megvilágítás (Dynamic Light Spot) funkcióját. Koromsötétben a rendszer infravörös kamerája már akár 100 méteres távolságból is érzékeli az út menti embereket és állatokat, a lézerfény-alapú Dinamikus Megvilágítás funkcióval pedig időben, jól láthatóan megvilágítja őket. Sőt, amennyiben a jármű az előtte álló útszakasz szűkülését érzékeli, a lézer-fényszórók által bevilágított tartomány automatikusan a jármű pontos szélességét mutató „keskeny tartományra” vált át, így segítve a vezetőt, hogy biztonságban át tudja manőverezni az autót a keskeny útszakaszon. A BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány ezen felül egy újabb „jövőbe mutató“ rendszert is bemutat Las Vegasban: a nagyteljesítményű lézer diódákat. A rendszer a vezetést támogató információkat közvetlenül a jármű előtti útszakaszra vetíti ki, lehetővé téve, hogy a sofőr még teljes sötétségben is maximálisan az útra koncentrálhasson.

OLED-technológiás hátsó lámpatestek háromdimenziós hatással

A BMW szerves világítási rendszerének (BMW Organic Light system) alapját az innovatív, hatékony és fenntartható OLED fényforrás adja, amely alacsony energiafogyasztásával elősegíti a jármű károsanyag-kibocsátásának további csökkentését. Újabb fenntarthatósági tényező, hogy eme technológia előállításához nincs szükség drága, ritkaságszámba menő nyersfémekre. A hagyományos, pontokból álló LED fényforrásokkal ellentétben az OLED-technológia a teljes felületén egyenletesen alkotja meg a fényt. Az OLED-elemek rendkívül vékonyak, vastagságuk mindössze 1,4 milliméter. Az egyes elemek ráadásul egymástól függetlenül, külön-külön is működtethetők, amely új lehetőségeket teremt a hátsó lámpatestek eltérő világítási hatásainak megalkotásában.

Eltérő világítási hatások a különböző vezetési módok szerint

A múltban a jármű világítási funkcióinak korlátozott számával, szigorú jogi követelmények szerint szabályozták a járművek fényességét, amely lehetővé tette az OLED-technológia megjelenését. A BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány modell a hátsó lámpatest és a hátsó irányjelzők esetében is a BMW szerves világítási rendszerét használja. Az OLED-elemek egyenkénti működtetésével a hátsó lámpák eltérő világítási hatásokra képesek a különböző vezetési módok szerint. Miközben alapesetben a hátsó lámpatest „L-alakú” fénye széles tartományban, egyenletesen világít, Sport módban ez változó alakú világítási mintává változtatható néhány OLED-részlet aktiválásával. A hátsó lámpa fénye ekkor egy keskeny, összpontosított és élesen határolt „fénysávnak” látszik.

Az új technológiák új tervezési opciókat teremtenek

A világítás a modern járművek fontos dizájn alkotóeleme. Szemből nézve a BMW-fényszórók jellegzetes ikergyűrű-szimbólumai és a márka által fémjelzett vese alakú hűtőrács azonnal felismerhetővé teszik a BMW összes modelljét. Éjszaka a négy ragyogó gyűrű a márka jellegzetes védjegye. A BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány modell az ikergyűrű-szimbólum újfajta értelmezését mutatja be. A tanulmány lézerfény-technológiás fényszóróit mozgás közben az elegáns kék LED-csíkok emelik ki. Az új lézerfény-technológia sajátosságainak köszönhetően az innovatív fényszórók lapos és éles dizájn szerint készülhettek el.

Stílus tekintetében az „L-alakú” hátsó lámpatestek éppoly jellegzetesek, mint az első fényszórók. Az „L” alak egy sajátos dizájn-védjegy, amely a jármű hátsó részének szélességét hangsúlyozza, miközben tovább fokozza a jármű markáns és erőteljes kiállását, amely minden esetben kiemelkedik a tömegből – éjjel és nappal egyaránt. A jelenlegi BMW-modellek esetében a LED-technológiás hátsó fénycsíkok és az egyéb világítási elemek éjszaka az „L-alakot” hangsúlyozzák, sötétben is könnyedén felismerhetővé téve a márka modelljeit. A BMW az OLED-elemeket alkalmazó hátsó lámpatestet először a Vision Future Luxury tanulmány modellen mutatta be, amely tanulmány 2014 áprilisában, Pekingben tartotta világpremierjét. A BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány ezúttal a technológia sajátos verzióját mutatja be a CES kiállításon. Az OLED-technológiás hátsó lámpatestek M-stílusú alkalmazása a jellegzetes BMW „L-alakú” világítási dizájn új evolúcióját jelöli. Az OLED-technológia lehetővé teszi az új, háromdimenziós hatású és éles dizájn szerint kialakított fényszóró-megjelenést. A BMW M GmbH a közeljövőben beindítja az OLED-technológiát alkalmazó modell sorozatgyártását.

Rekordot döntött a Mazda hazai piaci részesedése

A Mazda Magyarországon 2.88%-os decemberi személyautó piaci részesedéssel zárta az elmúlt évet, mely rekordmértékűnek számít a márka hazai, 22 éves történetében.

mazda3_autoaddikt

Az eladási számok már második éve több mint 70%-os növekedést mutatnak az előző évihez képest. A Mazda az évi 1000 darabnál többet értékesítő gyártók közül a legnagyobb mértékű eladás-növekedést könyvelhette el.

A Mazda sikeréhez elsősorban a 2013-ban bemutatott Mazda6 és új Mazda3 járult hozzá. Előbbi stabil, 9% feletti piaci részesedést mondhat magáénak a felső-közép kategóriában, egyből a nagy flotta modellek után. A Mazda3 is gyors eredményeket ért el a kompaktok között: értékesítésének első évében majd 500 darab talált gazdára.

A Mazda 2015-ben is folytatja termékpalettájának megújítását és kiegészítését. Februárban, a közönségszavazat kategóriában nemrég Arany Kormánykerék díjat nyert, új Mazda2 lép a magyar piacra, tavasszal érkezik a 2015-ös Mazda6 és CX-5, melyek megkapják a Mazda új kommunikációs, szórakoztatási és navigációs rendszerét, nyár elején találkozhatunk az új SUV-val, a CX-3-mal, mellyel a dinamikus életstílusú, dizájn-orientált vásárlókat szólítja meg a márka, nyár végén pedig hazánkba is megérkezik a várva-várt új MX-5.

BMW-innovációk a CES 2015 keretein belül

A január 6-a és 9-e között megrendezésre kerülő 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (CES – Consumer Electronics Show) a BMW i a 360° ELECTRIC portfólió újabb innovatív termékét leplezi le: a BMW i otthoni töltési hálózatot (BMW i Home Charging Services).

bmw_i_solar_carport_koncepcio_ces_2015

Ez az elektromos és plug-in hibrid BMW modellek otthoni töltésére szolgáló úttörő megoldás a BMW által 2014 tavaszán már bemutatott okos otthoni töltőrendszer, a BMW i Wallbox Pro alapjaira épül.

Az intelligens otthoni töltési hálózat működése

A BMW i innovatív otthoni töltési hálózatát használva a rendszer a csatlakoztatott járművet a háztartási napenergia-hasznosító rendszeren keresztül, napenergiával tölti, amennyiben lehetséges. Ha nem áll rendelkezésére elegendő napenergia, vagy a háztartásban nincs napenergia-hasznosító rendszer, a járművet automatikusan a legolcsóbb, csúcsidőn kívüli időszakban tölti fel, ezzel lehetővé téve, hogy a rendszer kihasználja a napszak függvényében változó, rugalmas villamosenergia-árakban rejlő előnyöket. Az Egyesült Államokban ez évente mintegy 800 dollár megtakarítást eredményezhet. Eme teljesen automatizált töltési hálózattal a BMW egy könnyedén működtethető rendszert kínál ügyfeleinek, amely a háztartási villamosenergia-hálózatra csatlakoztatott intelligens járműtöltést az internet-alapú adatrendszerek előnyeivel egyesíti.

„Az intelligens otthoni töltési hálózat bemutatásával a BMW az első autógyártó, aki ennyire széleskörű, okos járműtöltési megoldást kínál ügyfeleinek” – mondta Julian Lienich, a BMW projektmenedzsere. „Célunk, hogy a mobilitást ügyfeleink számára annyira olcsóvá tegyük, amennyire csak lehetséges, egyúttal biztosítsuk számukra a zöld energia maximális kihasználhatóságát – anélkül, hogy részükről ez bármiféle szervezést igényelne” – tette hozzá.

Las Vegasban a BMW élő bemutatót tart majd a BMW i otthoni töltési hálózat működéséről, amelyet a bajor gyártó a Beegy energiaszolgáltatóval közösen fejlesztett ki. A bemutató alkalmával egy napenergiát hasznosító gépkocsibeálló látja majd el energiával a BMW i Wallbox rendszert, amely így közvetlenül napenergia felhasználásával tölti majd a csatlakoztatott járművet. A rendszer a töltéssel párhuzamosan valós idejű napenergia-adatokat és háztartási villamosenergia-adatokat alkalmaz a Solarwatt és a Kiwigrid által. A CES kiállításon bemutatott rendszer-kijelző valós idejű időjárási adatokat és napenergia-előrejelzést is megjelenít majd, látványos módon szemléltetve a látogatóknak, hogy miként optimalizálja a BMW az előrejelzések alapján a járműtöltést. Ha épp nem süt a nap, a Genability által szállított valós idejű villamosenergia-árak elemzése alapján a rendszer a legolcsóbb időszakban tölti fel energiával a járművet.

Az intelligens otthoni töltési hálózat Las Vegas-i bemutatója lehetőséget ad a BMW-nek arra, hogy egy friss termékkoncepcióba is bepillantást engedjen: az elektromos BMW i modellek által használt nagyteljesítményű akkumulátorok újraalkalmazásával kifejlesztett fix energiatároló rendszerbe. Az úttörő tanulmány eltárolja az energiát – napsütés esetén például a háztartási napenergia-hasznosító rendszerből -, amelyet később a csatlakoztatott jármű töltésére vagy a háztartási energiaszükséglet biztosítására használ. Azáltal, hogy a rendszer ily módon képes a napenergia napszaktól független felhasználására, nagyban elősegíti a háztartások magasabb szintű energia-önállóságát, egyben minimalizálja a növekvő energiaárakból következő hatásokat.

Optimalizált költségek, intelligens energia-felhasználás és egyszerű működés

Összefoglalva: a BMW i intelligens töltési hálózatainak célja, hogy optimalizálják a töltési költségeket és – amennyiben az ügyfél rendelkezik otthoni napenergia-hasznosító rendszerrel – azt a lehető leghatékonyabb módon használhassa. Azzal, hogy a BMW i otthoni töltési hálózata a háztartási energiaellátó rendszerbe integrálva működik, további költségmegtakarítások érhetőek el.

A napenergiát hasznosító gépkocsibeálló a 25 négyzetméteres, vagy még nagyobb tetőfelületnek köszönhetően 32 000 kilométernyi, tisztán elektromos vezetéshez elegendő energiát állíthat elő évente (globális átlag). A napenergia eme intelligens felhasználása a jövőben teljesen önálló járműtöltési megoldást kínál a BMW i ügyfeleinek.

Ez az első ilyen típusú, intelligens járműtöltési megoldás a világon, amely 2016-tól válik elérhetővé a BMW ügyfelei számára.

Az Opel 2014-ben is első helyen végzett a személyautó-eladások piacán

„Örülünk annak, hogy végre érzékelhető növekedés volt a magyar autópiacon, de még jobban örülünk annak, hogy az Opel több, mint 50 százalékkal növelte eladásait. Ezzel az Opel a leggyorsabban növekvő márka volt a piacon, összeladásai pedig – a válság óta először –  tízezer fölé emelkedtek” – így foglalta össze  a 2014-es esztendőt kereskedelmi szempontból Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_autoaddikt

Az Opel a tavalyi évben összesen 10.195 gépkocsit értékesített szemben a 2013-as 6.730-cal. Ez 51.5%-os eladási, illetve 2.26 százalékos piaci rész növekedésnek felel meg.  A teljes piac is növekedett 23.4 százalékkal – ezt több mint kétszeresen múlta felül az Opel.  Személyautó eladásokban az Opel sorozatban immár a negyedik évben az első helyen zárt, ez számokban 9.051 eladott autót és 13.41 százalékos piaci részesedést jelent. A márka ugyancsak első a privát ügyfeleknek történő eladásokban.

Az Opel modellek toplistáját az Astra vezeti (2.422 eladás), a szegmens első Corsa (1.752) és a az előző évi  eladásait több mint megduplázó Mokka előtt (1.259). A másik Opel szabadidő autó, az Antara is jól teljesített (795), ami azt jelenti, hogy a két SUV a teljes hazai Opel értékesítés több, mint 20 százalékát tette ki. Még egy érdekesség: a búcsúzó első generációs Zafira közel 900 darabos értékesítéssel első volt tavaly a szegmensében.

„Az idei évben az a célunk, hogy megőrizzük elsőségünket a személyautó piacon és a reményeink szerint tovább növekvő piacon az átlagnál jobban tudjunk növekedni” – mondta Koncz Gábor. Az Opel Magyarország ügyvezető igazgatójának várakozásai szerint „a további Opel sikerekhez hozzá fog járulni a bővülő, megújuló modellpaletta. A kisautók között az új Corsa és a prémium kisautó ADAM mellé érkezik az ötajtós, praktikus és elérhető áru kistestvér a KARL – ezzel az Opel minden idők legszélesebb kisautó kínálatával fog rendelkezni. Az év vége előtt várjuk az új Astrát és a modellújdonságok mellett, illetve részben azokkal együtt folytatódik a motorpaletta megújulása is.”

Az új motoroknál kitüntetett szerepe van a szentgotthárdi Opel motorgyárnak. Az ott készülő 1.6-os dízel már tavasszal megjelenik a Mokkában, később az év folyamán az Insigniában is. Az Insignia egyébként már mostantól rendelhető az új kétliteres dízellel, amely 170 lóerőt és 400 Newtonméter nyomatékot tud. És várhatóak újdonságok az új Astra motorterébe is. A felsorolt újdonságok részei annak az Opel termékoffenzívának, amelynek keretében 2018-ig 27 új modell és 17 új motor kerül – illetve részben már került – a piacra.

Új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott a 2015-ös Honda CR-V

A 2015-ös év kifejezetten komoly mérföldkő a Honda CR-V pályafutásában, a modell ugyanis felfrissített formavilággal, átdolgozott motorválasztékkal és új fedélzeti kiegészítőkkel menetel tovább, hogy még magasabb szinten szolgálhassa ki az európai vásárlóközönség igényeit.

honda_cr_v_2015

A tavasszal érkező CR-V jóval sportosabb lett elődjénél, ugyanakkor a finoman rajzolt formai elemek még inkább tekintélyt parancsolóvá teszik, amellett, hogy a Hondás stílusjegyek is megmaradtak. Leginkább az orr-részt érintő változások szembetűnőek, kezdve az új, markáns fényszórókkal, melyek szinte összefolynak a jellegzetes, sportos hűtőráccsal. Az összhatást az új első lökhárító és a védelmező haspáncél teszi teljessé, hiszen szélesebbnek és alacsonyabbnak láttatják az autót, egyértelműen utalva a CR-V-re jellemző kiváló úttartásra. Persze a finomítások nem merültek ki ennyiben, a hátsó traktus szintén nagyot lépett előre esztétikai szempontból. A megújulás hozadékaként új, háromdimenziós (hatást keltő), fénydiódás lámpatestek foglalják keretbe a CR-V ötödik ajtaját, különleges, modern formavilággal és kiváló láthatósággal megörvendeztetve a jövőbeni tulajdonosokat.

A modell tervezésénél a belső térre is nagy hangsúlyt fektettek a Honda mérnökei, arra törekedve, hogy még stílusosabb és funkcionálisabb környezet fogadja a vezetőt és utasait. Ennek jegyében új, krómozott betét szalad végig a műszerfalon, a felhasznált anyagok minősége pedig még magasabb színvonalat képvisel. Az első ülések között elhelyezett kartámasz 60 milliméteres tartományban állítható, így nem csak kényelem, hanem variálhatóság szempontjából is tökéletesen illik a CR-V koncepciójához.

Új, hatékonyabb motorok

Az összkerékhajtású CR-V-hez ezentúl még erőteljesebb dízelmotort és vadonatúj, rendkívül hatékony, kilencfokozatú automatikus váltót kínálunk.

Az új 1.6 i-DTEC dízelmotor az Earth Dreams Technology motorcsalád tagja, s jelentősen erősebb, mint elődje. Csúcsteljesítménye nem kevesebb, mint 160 lóerő, s forgatónyomatéka is kiemelkedő, 350 Nm.

Ehhez az erőforráshoz kétféle váltó társítható. Alapesetben hatfokozatú manuális erőátvitellel készül, amellyel mindössze 130 g/km a károsanyag-kibocsátás, de rendelhető hozzá kilencfokozatú automatikus váltó is, ami még könnyebbé teszi az autó kezelését. Ez a különleges egység 20 százalékkal alacsonyabb CO2-kibocsátást tesz lehetővé a korábbi, ötfokozatú automatikus váltóhoz viszonyítva, így a kilencfokozatú erőátvitellel társított motort csupán 135 g/km-es érték jellemzi.

A kétkerékhajtású CR-V a kifutó modell hajtásláncát örökli, azaz továbbra is hatfokozatú, manuális váltóval kerül a szalonokba, mozgatásáról pedig 120 lóerős 1.6 i-DTEC motor gondoskodik, melynek szén-dioxid-kibocsátása csupán 115 g/km*. Marad a palettán a kétliteres, 155 lóerős 2.0 i-VTEC is, annyi különbséggel, hogy károsanyag-kibocsátása immáron az EURO6-os környezetvédelmi előírásoknak is megfelel.

Vadonatúj szórakoztatóelektronikai és információs rendszer

A 2015-ös Honda CR-V európai vásárlói már élvezhetik a márka új szórakoztatóelektronikai és információs rendszerének előnyeit.

A Honda Connect névre keresztelt, alkalmazásalapú kiegészítő alapfelszereltségként jár minden modellváltozathoz, s hétcolos, érintőképernyős kijelzőjének köszönhetően menet közben is kényelmesen és biztonságosan kezelhető. Segítségével a vezető és a mellette ülő utas egyaránt villámgyorsan hozzájuthat a szükséges információkhoz, beleértve a jármű adatait, a tolatókamera képét és persze a zeneszámokat is. Emellett a rendszer Bluetooth és MirrorLink kompatibilis, így használható kihangosítóként, s képes megjeleníteni a telefon képernyőjén látható ikonokat, illetve alkalmazásokat.

Az eszköz számos előre telepített alkalmazást (pl. Honda App Center) kínál a felhasználó számára, és internetböngészésre, okostelefon kezelésére, valamint AM/FM/DAB, illetve internetrádió hallgatására is alkalmas, sőt különálló extraként Garmin műholdas navigációs rendszerrel is bővíthető. Ráadásként segédvonalakkal és nyilakkal egészíti ki a tolatókamera képét, s a menetadatokról is tájékoztat, beleértve a napi kilométer-számlálót, a fogyasztásmérőt és az utazás időtartamát.

LEGFRISSEBB

Megújult külsővel és új színben folytatja a Toyota Yaris a rali...

0
Új fejezethez érkezett a Toyota GR Yaris Rally1 a rali világbajnokságon, hiszen a japán gyártó szakított a megszokott piros-fehér-fekete színkombinációval, és a szezon közepén...

TESZTJEINK