AutóAddikt Újdonságok Range Rover Evoque: a 2016-os modell az eddigi legtakarékosabb

Range Rover Evoque: a 2016-os modell az eddigi legtakarékosabb

Egyértelmű: a Land Rover még különlegesebbé tette legkeresettebb modelljét, a Range Rover Evoque-ot. A kompakt luxus-szabadidőjármű olyan, átfogó formai és technológiai módosításokon esett át, amelyek megerősítik piacvezető pozícióját.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_004

A Range Rover Evoque élvonalbeli külső formatervét még látványosabbá tették a gondosan megválogatott módosítások. A tervezők átrajzolták az első lökhárítót, két új hűtőmaszk-dizájnt vezettek be, teljes LED-es lámpákat építettek be; a kínálatban megjelent három vadonatúj keréktárcsa. Ezen módosítások révén a továbbfejlesztett Evoque még szélesebb ügyfélkör tetszését nyerheti el.

A beltérben is átfogó változásokkal találkozunk. Megújultak az ülések és az ajtópanelek, új a 8 collos érintőképernyőn keresztül kezelhető infotainment rendszer, valamint új színeket és anyagokat vezettek be (Lunar Ice, Vintage Tanen vagy a csak az Autobiography modellekhez kínált Dark Cherry), amelyek tökéletesen kiegészítik az Evoque merész formavilágát.

Szintén a megújult Evoque modellen lép először színre a Land Rover fejlett dízelmotorja. Az Euro6-kompatibilis, négyhengeres Ingenium erőforrás a teljesítmény, a kifinomultság és a takarékosság kategóriaelső kombinációját kínálja. Az élvonalbeli motor, amelyet Nagy-Britanniában terveztek, fejlesztettek és gyártanak, akár 180 LE teljesítményre, 4,2 l/100km üzemanyag-fogyasztásra és akár 109 g/km CO2-kibocsátásra képes. Ezzel a kategóriaelső Evoque minden idők legtakarékosabb Land Rover modelljévé vált, amely piactól függően, három éves távlatban akár 5000 euró megtakarítást is hozhat az ügyfeleknek.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_002

„A Range Rover Evoque először megteremtette, és azóta is uralja a kompakt luxus-szabadidőjárművek szegmensét, világszerte egyre nagyobb elismerést és piaci sikereket érve el. Nem kisebb kihívás várt ránk, mint hogy az Evoque formatervét anélkül tegyük még tökéletesebbé, hogy gyengítenénk jellegzetes karakterét.” – mondta Gerry McGovern, a Land Rover formatervezési igazgatója és kreatív vezérigazgatója.

Külső formaterv

Az Evoque rendkívül kívánatos formaterve a fényűző kompakt szabadidő-jármű védjegyévé vált. A lökhárító megjelenését keskeny LED ködfényszórók, valamint az észrevehetően szélesebb vonószem-fedél teszi még karakteresebbé. A megnövelt méretű hűtőnyílások sportosságot sugallnak, és még határozottabb kiállást kölcsönöznek az autónak.

A hűtőrács kétféle új rajzolatban választható, mindkettőt többféle, prémium kidolgozásban kínálják. Az Evoque alapkivitelű hűtőmaszkja két markáns, vízszintes sávból, és egy új, sűrű szövésű rácsozatból áll. A dinamikusabb kivitelek méhsejt-szerkezetű rácsot kapnak – a nagyobb rácsozott felület határozottan sportos, nagyteljesítményű karakterrel ruházza fel a modellt.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_003

A 2016. modellévi Evoque a Jaguar Land Rover csoport első olyan típusa, amelyet teljes LED-es, adaptív fényszórókkal szereltek fel. Az éjjel is kimagasló látási viszonyokat teremtő, fejlett technológia tette lehetővé az Evoque első és hátsó lámpatestének jellegzetes grafikai megoldásait; összhangban a modell formatervével. A fokozott biztonságot és a még lenyűgözőbb megjelenést szolgálja az Evoque karakteres, immár a lámpatest teljes szélességében húzódó nappali világításába integrált irányjelző funkció. Az energiatakarékos LED technológia járulékos előnye, hogy működtetése kevésbé terheli meg az Evoque elektromos rendszerét.

A további változások között feltétlenül említést érdemelnek a motorházfedél jellegzetes hűtőnyílásai, amelyek eddig a kupé kivitel kiváltságai voltak, ám mostantól az ötajtós HSE Dynamic és Autobiography felszereltségi szintekhez is járnak, így a kupé sportos karaktere a sokoldalúbb változatokon is megjelenik.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_007

A csomagtérfedélen elhelyezett, új légterelővel tökéletes egységet alkot az eddiginél szélesebb, laposabb LED-es féklámpa; a tetőn elhelyezkedő, látványos uszonyok (új opció) beépített 3G antennával biztosítanak erősebb mobiltelefon vételt a fedélzeten.

A kétféle kivitelben rendelhető, három vadonatúj rajzolatú könnyűfém keréktárcsával, a dinamikus vagy alap kidolgozású karosszériával, valamint a választható fényezések széles választékával (választható kontrasztos tetőfényezésekkel) együtt szinte végtelen a lehetőségek száma azoknak, akik személyre szabott Evoque-re vágynak.

Belső kialakítás

Az új ülések és ajtóborítások, valamint a módosított rajzolatú műszeregység kifinomult megjelenést kölcsönöz az utastér egészének. Az új, puha tapintású, prémium anyagok fokozott minőségérzetet ébresztenek, a kiviteli lehetőségek kínálata gazdagabb, mint valaha.

Az alapkivitel ébenfa textil üléskárpitot és hatirányú motoros ülésállítást kínál, míg a csúcsmodellek a kategóriában egyedülálló, első masszázsülésekkel kényeztetnek (opció), 14 irányú elektromos állítással. Nem kevesebb, mint 13 különböző színharmónia közül lehet választani, ebből kettő (Lunar Ice, Vintage Tan) vadonatúj, míg az ügyfelek által konfigurálható belső világítás még drámaibbá teszi az utastér megjelenését.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_006

Új erőforrások

Az új, alumínium szerkezetű Ingenium dízelmotor a kategória legtisztább üzemű tagjává, egyben minden idők legtakarékosabb Land Rover modelljévé teszi a 2016. modellévi Range Rover Evoque-ot. Az új motorok a cég 500 millió angol font beruházással létrehozott, új motorfejlesztő központjában, West Midlands megyében készülnek.

A teljesen alumínium szerkezetű Ingenium TD4 erőforrás 2           0-30 kilogrammal könnyebb elődjénél. A merev blokkjának és elszigetelt befecskendezőinek köszönhetően alacsony rezgés- és zajszinten üzemelő erőforrás két teljesítményszinten elérhető: a 150 lóerős verzió átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,2 liter/100km*, kategóriaelső 109g/km* CO2-kibocsátással, míg a nagyobb teljesítményű, 180 lóerős modell 4,8 l/100km* és akár 125g/km* CO2-kibocsátást kínál. A 150 lóerős változat 18 százalékkal gazdaságosabb, mint az Evoque előző dízelmotorjai.

Az Ingenium erőforrások egy sor fejlett jellemzőnek köszönhetik kiemelkedő környezeti teljesítményüket, a változó szelepvezérléstől a súrlódáscsökkentő technológiákig. A szelektív katalizátor és az új, alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezető számottevően csökkenti a NOx-kibocsátást.

A motor szervizintervalluma a korábbi 25 ezer helyett 33 ezer** kilométer, ami tovább csökkenti az új, kistömegű erőforrás üzemeltetési költségeit.

A 2016. modellévi Evoque emellett a Land Rover fejlett, 240 lóerős Si4 benzinmotorjával is megrendelhető. A nagyteljesítményű Si4 változatok mindössze 7,6 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára, végsebességük 217km/óra. A motor átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100km*, a CO2-kibocsátás 181g/km.

Gazdaságos és ütőképes

A 2016. modellévi Range Rover Evoque az első olyan Land Rover típus, amelyet ‘E-Capability’ modellként mutatnak be. A legtakarékosabb változatok – az eD4 109g/km (kupé) és 113g/km (ötajtós), elsőkerék-hajtású változatok, valamint a 125g/km CO2-kibocsátású összkerékhajtású variáns – kék ‘Evoque’ emblémát kapnak, hirdetve, hogy a Land Rover legtakarékosabb típusairól van szó.

Fejlett, ügyfélbarát technológia

A 2016. modellévi Range Rover Evoque modellben alkalmazott, fejlett megoldások között egy sor kényelmi újdonságot is találunk. Ilyen a vadonatúj, 8 collos InControlTM Touch érintőképernyős infotainment rendszer, amely az eddiginél ösztönösebben kezelhető.

Az InControl Touch alapfelszerelésként elérhető a Pure és SE kivitelű Evoque modelleken. A rendszer könnyen navigálható menüket alkalmaz, a felhasználók a képernyő csúsztatásával léptethetnek a funkciók között, akárcsak az okostelefonokon.

Ezen felül a hathangszórós sztereó rendszer kibővíthető SD-kártya alapú műholdas navigációs rendszerrel, valamint DAB, Sirius és HD rádióval (amennyiben ezek a szolgáltatások a vásárlás területén elérhetők).

Az InControl Touch Plus rendszer (szériatartozék a HSE, HSE Dynamic és Autobiography kivitelű modelleken) merevlemezes navigációs rendszert, két darab 8 collos képernyővel és vezeték nélküli fejhallgatókkal felszerelt, hátsó üléssori szórakoztató rendszert, valamint 11 vagy 17 hangszórós Meridian audiorendszert tartalmaz.

range_rover_evoque_2016_autoaddikt_005

Az Evoque tulajdonosok életét mostantól az innovatív, kéz nélkül nyitható csomagtérfedél teszi még egyszerűbbé és kényelmesebbé. A rendszer lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy lábfejét a lökhárító alatt megmozgatva automatikusan nyissa, illetve zárja a hátfalat. A rendszer a véletlen nyitás ellen védve van. A praktikus megoldás még a vonóhoroggal is kompatibilis, és nagy mértékben leegyszerűsíti a hozzáférést a csomagtartóhoz, amikor mindkét kezünk tele van szatyrokkal, dobozokkal.

Kategóriaelső terepalkalmasság

A 2016. modellévi Range Rover Evoque kategóriaelső terepalkalmasságát a Land Rover innovatív All-Terrain Progress Control (ATPC) rendszerének bevezetése fokozta.

Az első ízben a Range Rover és Range Rover Sport modelleken alkalmazott technológia jóval pihentetőbbé, egyszerűbbé teszi a terepen történő vezetést azáltal, hogy előre- vagy hátramenetben, előre meghatározott (1,8 – 30 km/óra közötti) sebességet tart, így a vezetőnek nincs más dolga, mint irányítani az autót. Az ATPC technológia minden eddiginél könnyebben használhatóvá és élvezetesebbé teszi az európai kivitelű Evoque kategóriaelső terepalkalmasságát.

Biztonsági jellemzők

A 2016. modellévi Evoque teljes körű biztonsági felszereltségét újszerű szolgáltatások teszik még gazdagabbá. A sávban tartó rendszer sztereó kamera rendszer segítségével figyeli az útfelfestéseket, és megakadályozza a nem kívánatos sávváltásokat. Amennyiben a jármű anélkül kezd el átsodródni a szomszédos sávba, hogy a vezető irányjelzést alkalmazna, a sávban tartó rendszer a kormánykerékre gyakorolt korrekciós nyomaték segítségével tartja bent az eredeti sávban a járművet.

Az automata vészfékrendszer (AEB) megakadályozza az ütközést, vagy csökkenti annak súlyosságát, amennyiben a vezető elmulasztja megtenni a szükséges óvintézkedéseket.

Az előre tekintő, fejlett sztereó kamerát alkalmazó rendszer képes előre azonosítani a várható veszélyhelyzeteket. Amennyiben ütközés kockázatát észleli, fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Ha a vezető nem tesz lépéseket az ütközés elkerülésére, a rendszer 50km/óra alatt képes elkerülni azt, illetve 80km/óra sebességig képes nagymértékben mérsékelni a baleset súlyosságát.

A 2016. modellévi Evoque új, fejlett biztonsági rendszereinek sorában a fáradtságérzékelő rendszer is megtalálható. A berendezés a kormányparancsokat felügyelve észleli, ha a vezető készül elaludni a volánnál; ilyenkor fény- és hangjelzésekkel riasztja a sofőrt.

Evoque: a legkívánatosabb kompakt luxus-szabadidőjármű

A 2016. modellévi Evoque felszereltségi szintjeit a Range Rover Sport modelléhez igazították, így az ügyfelek összesen ötféle, igen kívánatos kivitel (Pure, SE, HSE, HSE Dynamic és Autobiography) közül választhatnak; emellett 15 különböző, vonzó felszereltségi csomag is a rendelkezésükre áll.

A modell 2011-es bevezetése óta több mint 400 000 darab Evoque készült; ezzel a prémium kompakt szabadidő-jármű minden idők legkívánatosabb Land Rover modellje. 2014 volt az Evoque legsikeresebb éve; világszerte összesen 125 364 példányban talált gazdára.

Az értékesítési sikert szakmai elismerések kísérték: az Evoque bevezetése óta több mint 165 nemzetközi díjat nyert el. A rendkívül sikeres modell hamarosan kategóriájának leggazdaságosabb tagja is lesz, amint 2015 augusztusában több mint 170 piacon megkezdődik a megújult modell forgalmazása.

A modell piaconkénti árképzéséről a piaci bevezetést megelőzően állnak rendelkezésre információk. A 2016. modellévi Range Rover Evoque ára hozzávetőlegesen hasonló lesz a jelenlegi modelléhez.