AutóAddikt Hírek Continental Rangos abroncstechnológiai díjjal jutalmazták a Continentalt az elektromos robottaxik abroncsának koncepciójáért

Rangos abroncstechnológiai díjjal jutalmazták a Continentalt az elektromos robottaxik abroncsának koncepciójáért

A European Rubber Journal (ERJ) által kiosztott „Journey to Automation” díj zsűrije a Continentalt választotta meg hat kategóriában az összesített győztesnek, valamint a rangos abroncstechnológiai díj nyertesének is. A brit szakmai folyóirat a jövőbeni elektromos mobilitási megoldásokat megcélzó Conti C.A.R.E. gumiabroncs-koncepciót díjazta.

A Conti C.A.R.E. („Connected. Autonomous. Reliable. Electrification.”, azaz összekapcsolt autonóm megbízható elektrifikáció) egy olyan abroncskoncepció, amely felhőalapú összekapcsolhatóságával kimondottan hatékony mobilitáskezelő megoldásokat tud nyújtani a flottaüzemeltetőknek. Példa minderre az autonóm elektromos taxik flottája, amelyek kulcsszerepet játszanak a jövő környezettel kompatibilis mobilitásának számos elgondolásában.

A zsűri a Continentalt az innováció, az informatika és az ihletett mérnöki munka ötvözéséért méltatta. Továbbá a projektet dicsértben részesítették azért is, mert „proaktív megközelítést alkalmaz az OEM követelményeknek való megfelelés érdekében olyan technológiai megoldásokkal, amelyek jelentős hatással lehetnek a tágabb autóiparra” – írja az ERJ. Az elismerést a szeptember közepén tartott virtuális díjátadó ünnepségen osztották ki.

A Conti C.A.R.E. abroncsok szerkezetükbe épített és a felhőhöz csatlakoztatott érzékelőkkel rendelkeznek. Ezek az érzékelők adatokat generálnak a futófelület mélységéről, az esetleges sérülésekről, az abroncs hőmérsékletéről, valamint a gumiabroncs nyomásáról. A ContiSense nevű ellenőrző rendszer ezeket az adatokat folyamatosan értékeli, és valós időben továbbítja őket a felhőbe. Az így kapott információ révén a ContiConnect Live IT-eszköz a mobilitás hatékony kezelését teszi lehetővé a flottaüzemeltetők számára. Ugyanakkor az utasok rendkívül kényelmesen utazhatnak, mivel a Continental SilentWheel koncepciójával a kerékperem csökkenti a vezetés során keletkező vibrációt. 

A zsűri emellett elismerően nyilatkozott arról a funkcióról is, mely lehetővé teszi a gumiabroncsok nyomásának aktívan történő beállítását a kerékbe épített centrifugál szivattyúk segítségével. Amint a jármű gyorsul, a kerékben lévő centrifugális erők hatására sűrített levegőt generál a szivattyú. Ez a PressureProof nevű technológia folyamatosan az ideális tartományon belül tartja az abroncsnyomást, és eközben segít a szén-dioxid kibocsátást a fenntartható mértékre csökkenteni. A felesleges sűrített levegő egy integrált tartályban kerül eltárolásra. A PressureBoost technológia pedig ezt a levegőt használja arra, hogy a gumiabroncs nyomását gyorsan, a különböző vezetés közben előforduló szituációkhoz igazítsa. Ennek eredményeként az autonóm elektromos taxik megnövelhetik gumiabroncsaik nyomását, hogy nehezebb rakományt is elbírjanak, és a csúcsidőkön kívül teherszállítóként működjenek.