AutóAddikt Hírek Szárnyalnak az európai Toyota- és Lexus eladások

Szárnyalnak az európai Toyota- és Lexus eladások

A Toyota és prémium márkája, a Lexus rekord mennyiségű, 578.400 új autót értékesített Európában az idei év első félévében, amelynek több, mint 50%-át a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellek tették ki.

A hibrid hajtású modellek eladásának 18%-os erősödése komoly hajtóerőt jelentett abban, hogy a Toyota a gyengülő piacon is 5,3% százalékra tudta növelni európai részesedését. A piacra valósággal berobbanó vadonatúj Toyota Corolla és RAV4 valamint a vadonatúj Lexus UX modellek vásárlóinak túlnyomó többsége a hibrid hajtást választotta, míg a Toyota Camry és a Lexus ES esetében a modellek kizárólag ezzel a hajtással érhetőek el az EU-ban (jóllehet más, a régióhoz tartozó piacokon benzines hajtással is rendelhetőek).

A Lexus prémium márkával együtt mára Európában mintegy 20 környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellt kínáló Toyota az idei év első felében 578.400 autót értékesített a régióban, ami 3,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, és 5,3 százalékra növelte a Toyota piaci részesedését a csökkenő piacon.

“Az első félév izgalmasan alakult számukra, hiszen nem kevesebb, mint 6 új modellt (3 Toyota: RAV4, Corolla, Camry és 3 Lexus: ES, RC és UX) mutattunk be ebben az időszakban. És bár az európai piac gyengélkedett, a hibrid autóink iránti erős keresletnek köszönhetően a Toyota/Lexus értékesítése növekedett.” – mutat rá Matt Harrison, a TME ügyvezető alelnöke. “Biztosak voltunk abban, hogy a növekedés idén is folytatódik, de a kereslet túlszárnyalta a várakozásainkat. A második félévben ugyanilyen jó eredményre számítunk, és hibrid modelljeink megrendelései láttán elmondhatjuk: jó úton haladunk afelé, hogy túllépjük a Toyota és a Lexus 2019-re kitűzött 1.065.000 darabos értékesítési célját.”

A vásárlók nagyon jól reagáltak az új Corolla Hatchback és Touring Sports bevezetésére, amelyek a Toyota kettős hibrid stratégiájának megfelelően immár kétféle (1.8 122 LE és 2.0 180 LE) hibrid hajtással is kaphatók. A kombinált hibrid mix értéke 83%. A Corolla Sedan most először rendelhető meg hibrid hajtással, és az új modell eladásaiból ez a változat mintegy 50%-ot tesz ki. Erős kereslet mutatkozik az új RAV4 és az új prémium crossover, a Lexus UX iránt is: ezek esetében a hibrid mix 72%, illetve 92%. Az új Toyota Camry sikeresen kezdte az évet Nyugat-Európában, ahol kizárólag hibrid hajtáslánccal kapható. Más Toyota modellek (például a Toyota C-HR Hybrid és a Yaris Hybrid) is rekord eladásokat könyvelhettek el, hozzájárulva a az öntöltő hibrid elektromos autók kimagasló értékesítési eredményéhez.A Lexus ES és az új Lexus UX jó teljesítményének köszönhetően a Lexus eladásai 5% növekedtek a tavalyi évhez képest.

Ebben az időszakban a így a Toyota és a Lexus együttes európai hibrid-értékesítési aránya 52 százalék volt a teljes európai piacon, Nyugat-Európában (ideértve Magyarországot is) pedig elérte a 62%-ot is.
A 2019-es év következő nagy Toyota eseménye a legendás Supra legújabb generációjának megérkezése lesz. A rajongók nagy örömére a kultikus GR Supra 17 évnyi távollét után újra visszatért, és a lelkes fogadtatást jól érzékelteti a tény, hogy a 2019-es rendelési állomány már az autó márciusi hivatalos bemutatója előtt elfogyott.

Európai Toyota és Lexus eredmények 2019 első félévében:

• Összesített értékesítés: 578.400 (+3,3% a tavalyi első félévhez képest)
• Piaci részesedés: 5,3% (+0.4 százalékpont a tavalyi első félévhez képest)
• Összesített hibrid értékesítés: 303.400 (+18% a tavalyi első félévhez képest)
• Hibrid mix: Nyugat-Európa: 62% – Kelet-Európa*: 23% – összesen: 52%

Európai Toyota eredmények 2019 első félévében:

• Toyota értékesítés: 538.000 (+3,2% a tavalyi első félévhez képest)
• Legkelendőbb: Yaris család (131,000); Toyota C-HR család (79,000); RAV4 család (72,800)
• Legnagyobb növekedés: Mirai (+65%); Camry család (+32%); RAV4 (+25%)
• Legkelendőbb hibridek: Toyota C-HR Hybrid (70,300); Yaris Hybrid (66,400); Corolla H/B & Touring Sports (57,700)
• Összesített hibrid értékesítés: 275,300 (+18% a tavalyi első félévhez képest)
• Hybrid mix: Nyugat-Európa: 60% – Kelet-Európa*: 24% – összesen: 51%

Európai Lexus eredmények 2019 első félévében:

• Lexus értékesítés: 40,450 (+4,9% a tavalyi első félévhez képest)
• Legkelendőbb: NX család (11,700); UX család (8.500); RX család (8,400)
• Legnagyobb növekedés: UX család (új); ES (+387%)
• Legkelendőbb hibridek: NX Hybrid (8,700); UX Hybrid (7.800); RX Hybrid (3,800)
• Összesített hibrid értékesítés: 28,000 (+17% a tavalyi első félévhez képest)
• Hybrid mix: Nyugat-Európa: 99% – Kelet-Európa*: 8% – összesen: 69%

HIRDETÉS
Előző cikk1997 Mercedes-Benz W140 S420: jobb oldali oldaltükör burkolatának cseréje
Következő cikkA Bosch megnöveli az elektromos gépjárművek akkumulátorának élettartamát