A Los Angeles-i Petersen Automotive Museum különleges kiállítása, a People’s Champ: The Impact of Ken Block izgalmas bepillantást enged a motorsport és az autókultúra egyik legikonikusabb járművébe: a 1965-ös Ford Mustang RTR „Hoonicorn”-ba. Ez a páratlan, egyedi építésű autó Ken Block motorsport- és médiaóriás nevéhez fűződik, aki újraértelmezte, mit jelent egy Mustang, és örökre beírta a nevét az autótörténelembe.
Technikai bravúrok – Hoonicorn V1 & V2
A „Hoonicorn” eredetileg a 2014-es Gymkhana SEVEN videóhoz készült, és már első ránézésre világossá teszi, hogy ez nem egy hétköznapi Mustang. Az autó főbb technikai jellemzői:
- Motor: Roush Yates 410 köbinches (6,7 literes) V8-as
- Teljesítmény (V1): 845 lóerő, szívómotorral
- Teljesítmény (V2): 1 400 lóerő, két Garret GTX turbóval és metanolos üzemanyaggal
- Nyomaték: 1 250 lb-ft
- Hajtás: Összkerékhajtás (AWD), ami úttörő volt a Mustangok történetében
- Sebességváltó: Sadev SC90-24 hatfokozatú, rally-versenyekhez fejlesztett váltó
- Futómű: F1-stílusú tolórudas kialakítás, teljesen egyedi gyártás
- Karosszéria: Eredeti Mustang acél pillérek, tető és ajtók megtartásával, de karbon karosszéria elemekkel, nagy sárvédőívekkel
Dizájn és funkcionalitás
A Hoonicorn megjelenése is megreformálta a drift- és rallyautók világát: a szaténfekete és ezüst csíkos fényezés, valamint a markáns, kiemelkedő sárvédők, szpoiler és masszív 18 colos Fifteen52 Tarmac felnik egyaránt az agresszív stílust emelik ki. Nemcsak látvány, hanem célszerűség is vezette a tervezőket; minden elem a maximális tapadás, kezelhetőség és látványos vezetési élmény szolgálatában áll.




A motorsport úttörője
Az autót Ken Block nemcsak a Gymkhana SEVEN és a Top Gear ikonikus londoni drift szegmensében használta, hanem a Climbkhana című filmben is, amikor 1 400 lóerős formájában meghódította a pikes peaki hegycsúcsot. Az AWD hajtásrendszer, az extrém teljesítmény és a Block páratlan tehetsége együtt tették világhírűvé a Hoonicorn-t.





A kiállítás jelentősége
A Petersen Automotive Museum People’s Champ kiállítása méltó emléket állít ennek az egyedülálló járműnek és alkotójának. A tárlaton nemcsak a Hoonicorn, hanem Ken Block többi legendás autója, személyes ereklyéi, pályafutásának főbb pillanatait megidéző ruhák, bukósisakok, és egyedi tárgyak is megtekinthetők. A Hoonicorn jelenléte a kiállítás csúcspontja – élőben meggyőződhetünk arról, hogyan vált egy 60 éves izomautó a modern motorsport és autókultúra halhatatlan ikonjává.





Miért kihagyhatatlan?
A Hoonicorn nem csupán egy showcar vagy egy drift sztár szereplője: technológiai mérnöki csoda, vizuális műremek, valamint Ken Block kreativitásának, bátorságának és vezetési szenvedélyének megtestesítője. A kiállítás 2025. október 5-ig látogatható, így minden autó- és motorsport-rajongónak kötelező program.
A cikkben szereplő adatok, leírások és történeti háttér a Petersen Automotive Museum információin, Ken Block hivatalos forrásain és felhasználói élményeken, valamint szakmai portálok elemzésein alapulnak.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)




































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


