AutóAddikt Autóteszt BMW BMW 420d xDrive Gran Coupé – értéket képviselő megvalósítások

[TESZT] BMW 420d xDrive Gran Coupé – értéket képviselő megvalósítások

Amióta a BMW M3 kétajtós kupéként már az eggyel feljebb pozícionált 4-es vonal berkeiben létezik (M4), viszont négyajtósként még mindig M3 – nem meglepő, ha valamilyen szinten azért egybemosódik a méltán népszerű és magas presztízst befutott hármas sorozat modelljeivel.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-001

Ugyan méretezésben találhatunk némi eltérést a BMW 4 javára, főként a kupé fazon részleteiből adódóan – a kategória mikéntje szinte egyező. Mégis van némi pátosz a BMW 4-es szériájában, tökélyre csiszolt az átmenet a 3-as és az 5-ös variációk közt, s nem ritkán az utóbbi, 5-ös palettát – minőség, felszereltség, egyebek szintjén – jócskán meg is közelíti.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-006

Kiváltképp, ha a tesztben is szereplő BMW 420d xDrive Gran Coupé-ról esik szó, méghozzá a legkifinomultabb, Indivitual felszereltséggel, nyakon öntve egy kevés Luxury Line-nal. Sokak szerint egyébként simán kiválthatja az feljebbi kategóriát, megfelelően felvértezve, hasonló árazással.

Majdnem 3-as, majdnem 5-ös

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-002Innentől persze ízlés dolga, ki mit választ. Az tény, hogy a tesztelt BMW 420d xDrive Gran Coupé ideális átmenetet rajzol a kupé-4 ajtós irányok közé. Ha Gran Coupé, akkor 4 ajtós, szedán, vagy ha jobban tetszik: limuzin jellegű forma, jelentős kupés letisztultsággal, kicsit túlnyúló orr-kialakítással, egyenként 11 lamellát hordozó BMW-vesékkel. Visszafogott, de megfelelő arányú krómozással, a hűtőmaszk hangsúlyos sziluettjeit és az oldalvezetés ablakvonalait beleértve, valamint a far lezárásaként megjelenő lökhárító alsó részén található viszonylag vastag csíkot.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-003Minden megvan tehát, hogy amolyan igazán BMW-s prémiumérzetet kapjunk, ha a BMW 420d xDrive Gran Coupé-t vuzslatjuk behatóbban. Talán a 18 col átlóval megspékelt kerekek lehettek volna egy számmal nagyobbak a sportosabb, kupésabb hatás kedvéért, de vigasztaljon a tény, hogy a magasabb járdaszegélyek, padkák által fenyegető felni-károsodások némileg jobban kiküszöbölhetők így, nem beszélve az utazási komfortról (úthibák elnyelése, menetzaj).

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-004

Pontosan azért, hogy a BMW 420d xDrive Gran Coupé kupé maradhasson, megfelelően lapos a kaszni kialakítása, egész pontosan 1404 milliméter. Nyilván a BMW masszív válasza a 4-es Coupé és Gran Coupé a konkurencia felhozatalára, de talán a hagyományos prémium márkatrióból a BMW 4 Coupé-ja és Gran Coupé-ja a leginkább praktikus (már ha lehet ilyesmit állítani száz százalékosan egy ilyen kategóriában helyet foglaló termékről).

Limuzin, vagy kupé jelleg? Ha lehet, mindkettő.

Némi kompromisszumot azért kell kötni. Már az elején is, amikor a BMW 420d xDrive Gran Coupé utaskabinjába ülünk be, az átlagosnál alacsonyabb üléspozíció, a visszafogott méretezésű ajtónyílás redukál a komfortfaktorból. Viszont a lágyan nyíló ajtók könnyedsége, a keret nélküli oldalablakok, valamint a BMW 420d xDrive Gran Coupé Individual felszereltsége mindent feledtet, csakúgy, mint a jellegzetes BMW bőr illata az enteriőrben.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-009

Mindez nem szentimentalizmus, csupán a tények. Lehet, felesleges is szót ejteni a már több ízben is taglalt-részletezett kvalitásról, amelyet a BMW modelljeiben mind, kivétel nélkül érezhetően fellelünk tesztről teszre; az illesztések, a varrott cockpit, valamint a bőrözés kialakítása minden alkalommal képes elkápráztatni. Tehát nincs szó elfogultságról, csak jó összehasonlítási alapról, amely tökéletesen helyt áll a szegmensben, magasra téve a lécet.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-012Még itt is, a 4-es sorozat esetében. Pedig ez „mindössze” egy 4-es BMW, mely bátran felveheti a versenyt, akár a kettővel feljebbi 6-os Gran Coupé szintjével. Az első ülőlapok átlagosak, legalábbis nagyságukat tekintve, jól tartanak, beleértve a háttámlákat is. Sajnos a bőrös ülésekhez az ülésfűtés nem jár szériatartozékként, bizonyos felszereltségi szinthez lehet csak konfigurálni valamivel több, mint 100 ezer forintos áron. Főként a téli időszakban nem is kérdés az ülésfűtés fontossága, a cikkben szereplő BMW 420d xDrive Gran Coupé is természetesen fel volt szerelve ilyen funkcióval.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-013Örömmel sikerült konstatálnunk, hogy reggeli hidegindítás után pár perccel már bőségesen átmelegítette az elöl helyet foglalókat, vastagabb ruházaton át is – szintúgy a hátsó traktus esetében. Ami ugyebár alaphangon 2 fő befogadását és utaztatását garantálja 100 százalékon, azzal együtt, hogy a 6-os Gran Coupé-val szemben itt nincs korlátozás a kardánalagút feletti felületeken. Bár a BMW 420d xDrive Gran Coupé megfelelő szélessége (1825 milliméter), illetve tengelytávolsága (2810 milliméter) is valamilyen szinten garancia arra, hogy a hosszabb távú, akár külföldre tervezett utak megfelelően kényelemes módon legyenek kivitelezve, a fejtér látszott szűkösnek hátul a tesztek során. Betudható mindez a csapott, kupé-szedán kialakításnak.

Remek külső és belső kialakítás, példás stabilitás

A BMW 420d xDrive Gran Coupé utastere rendkívül jó hangszigetelést kapott, ennek megfelelően a menetzaj még magasabb tartományokban is minimális, akár a szélzajt, akár a futóműzajt vesszük figyelembe. A kifinomult felfüggesztésnek és kormányozhatóságnak köszönhetően a sebességérzet is kifejezetten alacsony, a headup display-t ildomos figyelgetni folyamatosan, ellenőrizve, hogy ténylegesen mennyivel haladunk éppen.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-017

BMW xDrive: Magyarország legnépszerűbb összkerékhajtása – hirdeti úton-útfélen a reklám. Ez igaz is, bár egyelőre még nem futottunk bele olyan nem mesterséges szituációba, amely masszívan éreztette volna az xDrive jelenlétét. Viszont a magasabb sebességtartományokban is érezhető menetstabilitás, kanyarvételezés, s maga az észrevétlen suhanás kizárólagossága egyértelműen a BMW modelljeit illeti. Így nem meglepő, hogy a BMW 420d xDrive Gran Coupé esetében sem éreztünk kivételt ez alól.

A 20d-re most sem volt panasz

Négyhengeres, 1995 köbcentiméter hengerűrtartalmú gázolajos erőforrás került a BMW 420d xDrive Gran Coupé tesztautó orrába, az a motor, amely már sok esetben kitűnően bizonyított.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-018

Az egység maximális teljesítményét 190 lóerőben határozta meg a gyártó, mely kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, a nyomatékcsúcs 380 Newtonméter, s 1700 RPM-nél már rendelkezésre is áll. A nyolcfokozatú automata rezzenéstelenül teszi dolgát, a fel- és visszaváltások precízek, nincsenek felesleges, magas fordulatszám-tartományig húzatott fokozatok, vagy megtorpanó, visszarántó fokozat keresgélések.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-008

Az 1615 kilogramm saját tömeggel rendelkező BMW 420d xDrive Gran Coupé annak ellenére, hogy a külső méretekhez képest relatíve soknak tűnhet ez az érték – kellő dinamizmussal képes haladni a legkülönbözőbb szituációkban: legyen szó lépésben haladásról, intenzív gyorsításról, vagy akár erőtartalék-igényes autópályázásról.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-015

Meglehetősen kellemes fogyasztást produkált a BMW 420d xDrive Gran Coupé a tesztek során. Városi-elővárosi körülmények közt 6.1, konkrétan városban 6.6-7.2 litert rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva, míg országúton, 80-90 kilométer/órás tempónál 3.7-4.2 literes átlag jött ki. Mindezt 4 személlyel kivitelezve – ugye, hogy jó végeredmény?

Kiknek ajánlott?

Remekbeszabott választás mindazoknak a BMW 420d xDrive Gran Coupé, akik idegenkednek a nagyobb, 5-ös, vagy 6-os kategóriától, viszont egy exkluzív megjelenésű, reprezentálásra is igen alkalmas alternatívát keresnek. A tesztben szereplő modell megközelítőleg 20 millió forintos felextrázott vételára nem túl alacsony, mint ahogyan a felszereltségi szintje sem az; a 4-es széria belépőszintje 11.1 millió forinttól érhető el.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-005

2015 BMW 420d Gran Coupé xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 184 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 380 Nm @ 1750-2750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4638 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1404 mm

Tengelytáv: 2810 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1615 kg

Megengedett össztömeg: 2175 kg

Csomagtartó mérete: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 57 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 229 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 s (gyári), 7.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.2 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 128 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte