AutóAddikt Autó-motorsport Szalay Balázs és Bunkoczi László Opel Mokkával tér vissza a sportág bölcsőjéhez

Szalay Balázs és Bunkoczi László Opel Mokkával tér vissza a sportág bölcsőjéhez

Afrika mellett mindig Afrika szól. Az, hogy Dakar csak egy van a világon, Szenegálban, Afrikában. Csak ott annyira lenyűgözõ a táj, ott annyira gyönyörűek a hegyek, a sziklák, ott olyan hatalmas a sivatag és végeláthatatlanok a dűnék. Mindezt az Opel márkával karöltve.

szalay-bunkoczi-dakar-opel-mokka-autoaddikt

Szalay Balázs húsz évvel ezelõtt kezdett versenyezni – s mi lehetne jobb helyszín a jubileum megünneplésére, mint a klasszikus Dakarok útvonalán haladó – Marokkót, Mauritániát és Szenegált átszelõ – Africa Race?! Szalay Balázs és Bunkoczi László az Opel Mokkával visszatér a sportág bölcsőjéhez.

„Afrikáról legelõször a sivatag jut eszembe. Az, amikor az elsõ Dakar-ralin megláttam azt a rengeteg dûnét, és nem hittem, hogy ott egyetlen autó is át tud menni. Aztán valahogy mi is átjutottunk. Az évek során pedig megszerettem a dûnéket, olyannyira, hogy mostanra jobban szeretek homokon autózni, mint mondjuk köves, sziklás talajon…” – mondta Szalay, aki ezúttal is az Opel Mokkát veti be a Szaharában. Három éve versenyez ezzel az kocsival, amelyet a bemutatása óta folyamatosan fejlesztenek, hiszen egy versenyautó soha nincs kész… Az évek során a Mokka hozzám nõtt, minden rezdülését, minden csörrenését, mozgását ismerem. Ha elkezd kerregni, nagyjából tudom, mi lehet a baja. Ráadásul a mûhelyben a fiúk, akik felkészítik, nagyon profik. Így amikor beleülök, bennem pillanatnyi kétség sincs azzal kapcsolatban, hogy kibírja azt a hatalmas terhelést, aminek kiteszem, s hogy a legnagyobb árkokon is átjutok vele” – mondta Szalay, aki azt is hozzátette, az elsõ afrikai szakaszon nyilván akaratlanul is eszükbe jut majd, hogy tavaly ugyanitt mindössze tizenhárom perc jutott nekik, aztán nagy sebességnél balesetet szenvedtek, amiben Bunkoczi László megsérült.

A navigátor két gerinccsigolyája eltört, túl van két mûtéten, és a rehabilitáción. Csak néhány hete ülhetett újra versenyautóba.

„Amikor a teszten elõször elugrottunk az autóval, vártam, hogy fájjon – nem fájt. Még úgy sem, hogy az egész testem megfeszült, megmerevedett. Aztán rámentünk egy nagy kõre, ami egy kicsit fájt, de ez egyébként is fájt volna… Azután ahogy telt az idõ, egyre kevésbé kapaszkodtam, egyre kevésbé feszítettem a testemet, amit biztató eredményként értékeltem. Megfogadtam, hogy én elvégzem azt a munkát, amelyet az orvosaim elõírnak számomra, s ezt meg is tettem. És azt mondtam magamnak, ha úgy gondolják a doktorok, hogy a visszatérés nem jár extrém kockázattal, akkor belevágok. És a legutóbbi vizsgálat után azt írták a papíromra: visszatérhet az eredeti életmódjához” – mondta Bunkoczi. Amikor az esélyekrõl kérdezik õket, Szalay és Bunkoczi sem tagadja, hogy nagy tervei vannak. „Szeretnék minden szakaszt megnyerni, és a végén a versenyt is. Nekem mindig ez a célom” – mondta Szalay. „Esélyesként állunk oda a rajthoz, de ahhoz, hogy ezt valóra is tudjuk váltani, hibátlan versenyt kell teljesítenünk” – tette hozzá Bunkoczi. S hogy mit gondol minderrõl a csapatfõnök, Németh Ottó? „A párosnak van esélye rá, hogy az élmezõnyben végezzen, s némi szerencsével a dobogóra is fel tud állni. A fiúk persze nyerni mennek, és én támogatom is õket minden törekvésünkben, fõleg, mert az én titkos álmom is valamelyik dobogós hely megszerezése” – árulta el Németh Ottó. Az Opel Dakar Team párosa és versenygépe december 27-én vesz részt az adminisztratív és technikai átvételen, méghozzá az autósport egy legendás helyszínén, Monacóban, majd behajózik a mezõnnyel együtt Nadorba, ahol december 29-én elkezdõdik a 6000 kilométeres száguldás Marokk ón és Mauritánián át. A céldobogót a szokásoknak megfelelõen a Szenegálban, a Rózsaszín-tó partján állítják fel, ahová megérkezve mindenki gyõztesnek érezheti magát.

AFRICA RACE 2016 – AZ ÚTVONAL

1. szakasz (december 29.): Nador–Jorf el Hamam (össztáv: 613 km, ebbõl szelektív szakasz: 101 km) 2. szakasz (december 30.): Jorf el Hamam–Tagunit (össztáv: 476 km, ebbõl szelektív szakasz: 330 km) 3. szakasz (december 31.): Tagunit–Assza (össztáv: 559 km, ebbõl szelektív szakasz 451 km) 4. szakasz (január 1.): Assza–Remz el Quebir (össztáv: 409 km, ebbõl szelektív szakasz 409 km) 5. szakasz (január 2.): Remz el Quebir–Dahla (össztáv: 695 km, ebbõl szelektív szakasz: 453 km) Pihenõnap (január 3.): Dahla 6. szakasz (január 4.): Dahla–Sami (össztáv: 617 km, ebbõl szelektív szakasz: 174 km) 7. szakasz (január 5.): Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebbõl szelektív szakasz: 414 km) 8. szakasz (január 6.): Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebbõl szelektív szakasz: 377 km)  9. szakasz (január 7.): Amodjar–Akzsuzst (össztáv: 493 km, ebbõl szelektív szakasz: 445 km) 10. szakasz (január 8.): Akzsuzst–Akzsuzst (össztáv: 403 km, ebbõl szelektív szakasz: 327 km) 11. szakasz (január 9.): Akzsuzst–Saint-Louis (össztáv: 548 km, ebbõl szelektív szakasz: 208 km)  12. szakasz (január 10.): Saint-Louis–Dakar, Rózsaszín-tó (szelektív szakasz: 25 km)