AutóAddikt Autóteszt BMW BMW M340d xDrive Touring – az egyik legélhetőbb családi dízel sportkombi?

[TESZT] BMW M340d xDrive Touring – az egyik legélhetőbb családi dízel sportkombi?

Tesztünkben egy olyan kombit mutatunk be, amely egyfelől lehet remek családi alternatíva, de lehet elegáns üzleti célokra szánt megoldás is. Ráadásul az összes negatív sztereotípia elfeledhető, ha ilyet birtokol az ember. A BMW M340d xDrive Touring górcső alatt.

Kezdhetnénk sokadjára ilyen meg olyan evolúcióval, de arra, hogy tájékozódjon a kedves olvasó e téren, ott a Google, lehet mazsolázni – van háttéranyag bőven. Tehát teljesen felesleges; ugyanis mindenki, aki kicsit is képben van a BMW 3 törzsfejlődésével, vagy aki csak egy kicsit is elhívatott a márka/modellsorozat tekintetében, úgyis továbbpasszolná a kérdést, nem igaz?

Mindenesetre a BMW M340d xDrive Touring remek jelenkori lemodellezése a BMW rendelkezésre álló technológiáinak, formatervének, és a huszonegyedik századi elvárásoknak. Nincs ez másképp jelen tesztautónk esetében sem. Azonban olyanok, akik mondjuk a mai napig birtokolnak egy E36 M3-at például, nem fognak nagyon párhuzamot találni az akkori nyers sportosság, erődemonstráció és tálalás terén, ami nem is baj – bár a 20d nem az a liga egyáltalán. Egyszerűen változnak a trendek és normák, manapság jellemzően minden másról szól már, mint 20-25 évvel ezelőtt.

No de vissza a realitásokhoz: a BMW M340d xDrive Touring – ugyanúgy, ahogy többi társa is – szinte teljesen új formatervet kapott, vadonatúj megközelítésekkel. Az orr-rész a mai meghatározó BMW-dizájn szerint készült, a dizájn sportosságot sugall, hangsúlyos veseidomokkal, morcosra húzott fényszóróburákkal, tekintélyes nagysággal bíró légbeömlőkkel. 

Pontosan úgy, ahogyan azt egy BMW fan elvárja, de azért a tervezés során arra is kínosan ügyeltek, hogy újabb célcsoportok igényeit is remekbeszabottan tudja kielégíteni az új hármas.

Mára már tényleges tradíciókat hordoz a 3-as széria

A BMW M340d xDrive Touring jellegzetessége a klasszikus limuzinforma, és ennek így is kell maradnia. Relatíve hosszú motorházfedél, az utaskabin rajzolata remekül olvad össze a csomagtér-résszel, úgy, hogy közben semmi ötajtós áthallás, vagy túlzott gömbölyítés. Persze ne gondoljuk, hogy téglaszerű a kaszni arculata, sőt, ellenkezőleg: kitűnő formavilág, törésvonalak, és rendkívül sok dinamizmust sugalló részelem található. Könnyed vizuális látvánnyal, igazán sportos tálalással elegyítve.

Hátulról nézve is összetébeszthetelen kombi a BMW M340d xDrive Touring. Elsősorban a lámpatestek kialakítása, azok rajzolata meghatározó, valamilyen szinten tradicionális; a kocsiszekrény formája talán itt lényegül át leginkább – vagy ha “féloldalas” nézetből vizslatjuk a végeredményt.  Ha pedig összetévesztenénk netán egyéb márkatársakkal, akkor ott a “visszafogott” M340d felirat: ez adja a szemlélődő tudtára, hogy mivek is van dolgunk voltaképp.

Bár a tetővonal kifejezetten alacsonyra lett kanyarítva a BMW M340d xDrive Touring-nak, mégsem macerás a ki- és beszállás. Annak ellenére viszont, hogy a vezető- illetve első utasoldali ülések erőteljesen kagylós jellegűek (bár a “fapadosabb”, vagy inkább hétköznapibb tálalást kapott modellekre ez nem igaz), mégis komfortos az utazás, akár hosszabb távolságokon is – főként, ha hátul foglalunk helyet. Igaz, két felnőtt az ideális ide, tehát összességében 4 felnőtt, vagy 2 felnőtt-2 gyerek kombó a kompromisszummentesség netovábbja.

Kombi-mivolta jól érzékelhető gyakorlatban is

Az első ülések ülő- és hátlapjai jól optimalizáltak, kellően testreszabhatók. Prémiummárkához méltóan a BMW M340d xDrive Touring anyaghasználata kitűnő, remek kvalitás jellemzi a bőrözést, a műanyagok nem kopogósak, a gumis hatású cockpit elemek tapintása is bársonyos, kellemes.

Dizájn tekintetében megmaradt a klasszikus és tradicionális BMW-jelleg, tehát a vezető irányába döntött középkonzol, felső részen az infotainmenttel, alatta a légbeömlőkkel szinte ugyanaz, mint eddig megszokhattuk.

Újratervezett váltókar került a BMW M340d xDrive Touring-ba, ami lényegében a formát érinti: kissé vaskosabb és egronomikusabb, ezáltal könnyebben kezelhető részegységet kapunk. Igaz, a kecsesség-faktorból vesztett ezáltal a középkonzol folytatása, de kinek mi, így talán sportosabb lett az egész aspektus.

30d motor mindenek felett

Jól ismerjük a zseniális 30d sorhatos gázolajost, nem egy ízben teljesített tesztautókban. Kijelenthető, hogy a BMW egyik legjobban sikerült motortematikája ez, nincs olyan platform, ahol ne lehetne remekül alkalmazni. Gondolunk itt elsődlegesen a hagyományos, “utcaibb” vonalra, de a sportos karakterisztikát is rendkívüli jelleggel tudja hozni.

Annak rendje és módja szerint a tesztelt BMW M340d xDrive Touring 30d motorja 2993 köbcenti hengerűrtartalommal bír, sorhat, mint említettük, és 340 lóerőt képes megmozgatni 4400-as percenkénti fordulatszámnál. Mindehhez irdatlan forgatónyomaték-leadás társul, kereken 700 Newtonméter érkezik 1750-2250 RPM közt, így nem meglepő a 4.8 másodperces gyári nulla-százas gyorsulási adat sem.

Ami pedig a legmegfogóbb a BMW M340d xDrive Touring-ban, az a fogyasztása a fenti sportautós teljesítménymutatókat figyelembe véve. Vegyes felhasználással (M0 szakaszok, elővárosi részek, dinamikusabb periódusok) 5.9-7.7 literes átlagot rögzítettünk, ECO Pro-ban nagyjából mínusz 1.5-2 literrel lehet kalkulálni.

Árazás

A tesztben szereplő BMW M340d xDrive Touring árcédulája 28.3 millió forint környékén lévő értéket hordoz, az alapár 22.8 millió forint környékén kezd (2022. márciusi adatok).

2022 BMW M340d xDrive Touring specifikációk

Motor

Motortípus: soros hathengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 340 LE @ 4400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 700 Nm @ 1750-2250 ford/perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval, S/S

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4709 mm

Szélesség: 1827 mm

Magasság: 1445 mm

Tengelytáv: 2851 mm

Tömeg, üresen: 1745 kg

Megengedett össztömeg: 2350 kg

Csomagtartó mérete: 495 liter, 1500 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 57 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.8 s (gyári), 4.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.8-5.5 l/100 km

Vegyes: 5.9-7.7 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.9 l/100km

Országúti: 5.9 l/100km

Vegyes: 6.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 153 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: HuaweiAcer Hungary

Utómunka hardver: Acer

Előző cikk[TESZT] Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-I – kisautó, egy kategóriával feljebb sorolva
Következő cikkErősebb lett és sokkal kevesebbet fogyaszt az új Nissan JUKE hibrid