AutóAddikt Autóteszt Ford Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale – nyerő egységek kombinációja

[TESZT] Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale – nyerő egységek kombinációja

A harmadik generációs Ford Kuga modell, amelyet nemrégiben teszteltünk – lenyűgöző egységét a csúcskategóriás Vignale felszereltség adta. Ettől lett egyértelműen más, mint amit megszokhattunk eddig Kuga-téren.

A motorháztető alatti technológia egy akkumulátoros villanymotort és egy 2,5 literes benzinmotort kombinál, így a kombinált teljesítmény 225 lóerő. A középkonzolon található gomb segítségével négyféle üzemmód közül választhat: a teljesen elektromos EV Now, a benzinüzemű EV Later, az EV Auto, amely mindkettőt zökkenőmentesen használja, és az EV Charge, amely a motorral tölti fel a hibrid akkumulátort vezetés közben.

Sokoldalúság a hajtásban

Az első kerekeket meghajtó rendszer egy nagyon hatékony, nyolcfokozatú CVT automata sebességváltóhoz csatlakozik, amelyet egy igényesnek tűnő forgótárcsa működtet. Egy másik kapcsoló viszont öt vezetési módot kínál – normál, sport, eco, csúszós és mély hó/homok -, amelyek a gyorsítás, a kormányzás és a kezelőrendszerek megváltoztatásával biztosítják az optimális irányíthatóságot.

Nagyon élveztem egy hétvégi utat Glasgowból Dumfriesbe és vissza, hogy összejöjjek néhány haverommal, akiket lenyűgözött a Vignale minősége. Úgy találtuk, hogy a Kuga remekül viselkedik hagyományos prszáguti környezetben, akár városi közlekedésnél, akár az autópályán ECO módban, akár a mellékutakon sportos beállításban. Teljes a sokoldalúság.

A kormányzás kellemesen kiegyensúlyozottnak tűnt, a fékezés egyenletes és hatékony volt, és az autó szilárdan állt a talajon, még a göröngyös felületeken is – a padló alatti akkumulátorcsomag valószínűleg segítette a stabilitás érzését. Ez a PHEV akár 50+ kilométert is képes megtenni pusztán elektromos árammal, legfeljebb 85 km/órás sebességgel, míg az erőforrás végsebessége 125 km/óra, a 0-100 km/órás sebesség elérése 9,2 másodperc.

Egy teljes feltöltés körülbelül 3,5 órát vesz igénybe telepített Ford fali töltőből és hat órát egy szimpla konnektorból

Tetszett továbbá az új Kuga kevésbé szögletes megjelenése, amely a kisebb Puma testvérére hasonlít, mély hűtőrácsával és lekerekített fényszóróival. Ugyanakkor a Vignale karosszériaformázó készletnek köszönhetően rengeteg feltűnő vonása van. Ezek közé tartozik a lendületes krómozott részletek nagyszerű alkalmazása, a 19 colos fényes nikkelszínű könnyűfém felnik, a tetősíkban elhelyezett, tetőtéri hátsó spoiler és a két nagy, fényes kipufogóvég.

A belső tér ugyanilyen igényes, kiváló minőségű, perforált bőrülésekkel, amelyek szilárdan tartják Önt a helyén – elöl és hátul is fűthetőek. Nagyra értékeltük a műbőr kormánykereket és a műszerfalat, valamint az utastérben körös-körül látható, fahatású felületet is.

Belül bőséges hely áll rendelkezésre négy vagy akár öt felnőtt számára, és a hátsó tologatható üléseknek köszönhetően a gyerekek és a nyaralási csomagok is viszonylag könnyen elférnek. Nagy rajongója vagyok a Ford SYNC 3 infotainment rendszernek iA könnyen kezelhető, háromfelé osztott, nyolc hüvelykes színes érintőképernyő, a teljes okostelefon-integráció és a világos, intelligens navigációs rendszer remekül funkcionált. Emellett akár 10 eszközhöz is használható wi-fi csatlakoztathatóságot, prémium B&O hangrendszert és teljesen digitális, testre szabható 12,3 colos műszeregységet is tartalmaz.

Kényelem egyenlő komfort?

A kényelmi funkciók közé tartozik a kulcs nélküli be- és indítás, a kéz nélküli motoros hátsó ajtó, az automatikus világítás (beleértve a távolsági fényt) és az ablaktörlők, a kétzónás automata légkondicionáló és a vezeték nélküli telefontöltő pad.

Az egyéb segédberendezések közé tartozik az automatikus rögzítés, a sebességtartó automatika sebességkorlátozóval, a sávtartó asszisztens, az ütközésgátló rendszer, az első és hátsó parkolószenzorok, valamint a tolatókamera.

Tesztelt Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale modellünk 22 millió forintos vételár környékén szerezhető be a márkakereskedésekben.

2023 Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale specifikációk

Motor

Motortípus: Atkinson-ciklusú soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor +2 db elektromotor

Lökettérfogat: 2488 cm³

Maximális teljesítmény: 225 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes e-CVT váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4614 mm

Szélesség: 1883 mm

Magasság: 1661 mm

Tengelytáv: 2710 mm

Első gumik mérete: 245/45 R20

Hátsó gumik mérete: 245/45 R20

Tömeg, üresen: 1844 kg

Megengedett össztömeg: 2240 kg

Csomagtartó mérete: 408 liter, 1423 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.2 s (gyári), 9.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 1.8-3.8 l/100 km

Országúti: 2.2-4.3 l/100 km

Vegyes: 2.8-6.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100 km

Országúti: N/A l/100 km

Vegyes: 5.3 l/100 km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.huFacebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu