AutóAddikt Autóteszt Opel Opel Astra 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop Dynamic – felülmúlja az elvárásokat

[TESZT] Opel Astra 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop Dynamic – felülmúlja az elvárásokat

Több ízben cikkeztünk már az elmúlt hónapokban az új Opel Astra K-ról, több motorvariánssal is bemutattuk olvasóinknak. Hogy szinte teljes legyen a paletta, elérkezett az idő: megírjuk tapasztalatainkat a 150 lóerős Opel Astra 1.4 Turbo kapcsán. Az első élmények még tavaly, az Opel Astra K nemzetközi menetpróbáján kezdődtek.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-001

Vagy inkább még korábban, hiszen jó szokás szerint az Opel hazai képviselete még a hivatalos debütálás előtt statikus bemutatót is szervezett, itt már kívülről és belülről is fel lehetett mérni az erőviszonyokat. Már akkor látszott, amit mára unalomig ismételget minden médium: az új Opel Astra K jóval túlmutat kategóriáján, tekintve az alkalmazott technológiákat, valamint a prémium felé kacsintgató anyaghasználatot.

A formavilág az Opel Astra 1.4 Turbo esetében is meggyőző, kívül kisebb, belül tágasabb a tér a korábbi Astra J-hez képest, ami szintén nem elhanyagolandó tény. Kifejezetten impresszív az IntelliLux fényszórók jelenléte is, ezt szintén több ízben teszteltük; külföldi menetpróbán, belföldi menetpróbán, valamint 1 hetes saját teszt során is. S persze fogjuk továbbra is, hiszen még bőven van a tarsolyban a kombi, azaz SW változatok révén.

Elég az hozzá, hogy az Opel Astra K beváltotta igencsak a hozzá fűzött reményeket. Nem véletlenül kapta meg az Év Autója titulust idén, 2016-ban, ezzel (is) igen magasra került az a bizonyos léc, és nagyon valószínű, hogy hosszabb távon ott is marad pozícióját megtartva. Ugyanis konkrétan nehézkes lesz überelni ezt a vonalat úgy, hogy közben az árazás, valamint az ár-érték arány is meggyőző maradhasson.

Erőteljes és meggyőző

Az Opel Astra 1.4 Turbo lényege jelen esetben, ebben a cikkben nyilvánvalóan a motor maga. Ez pedig nem más, mint egy soros hengerelrendezésű, közvetlen befecskendezést kapott turbótöltött benzinmotor, 16 szeleppel, 10,0:1 sűrítési aránnyal.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-004

A hengerűrtartalom 1399 cm2, a teljesítmény pedig kereken 150 lóerő (110 kW). Mindez utóbbi 5000-5600 RPM közt villantja meg magát, ami azt jelenti, hogy az Opel Astra 1.4 Turbo aggregátját nem árt pörgetni, ha az erőleadásra összpontosítjuk erőforrásainkat, ugyanez igaz a forgatónyomaték-csúcs elérésének tekintetében is: 245 Newtonméter szabadítható az első hajtott kerekekre, 2000-től érezhetően jelen is lesz, majd tökéletesen építkezik 4000-ig.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-017Turbólyuk és visszatorpanás egyedül akkor érzékelhető haladás közben, ha 100 kilométer/óra környékén alacsonyabb fokozatba kapcsolunk – nos, ezt nem kultiválja kifejezetten jól a hajtáslánc. Tehát ha eltökéljük, hogy gyorsítunk, dinamikusan haladunk, akkor mindig legyen meg a 2000 környéki, vagy inkább afeletti fordulatszám-tartomány, igazán elemében egyébként a 3000-es tartományban „lakik jól” az Opel Astra 1.4 Turbo.

Sportosan is használhatjuk, a magabiztosságból marad bőven

A gyári 8.6 másodperces 0-ról 100-ra sprintet sikerült 8.3 alatt megfutni az Opel Astra 1.4 Turbo-val, 0-ról 50-re 3.1 másodperc alatt sikerült gyorsítanunk.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-002

Ebből látszik, hogy városi terepen is jó dinamizmussal tudunk haladni, viszont országúton, elérve a 80-90 kilométer/órás értéket szintén marad bőven az erőtartalékokból. Bőven, hiszen folyamatosan érezteti a sofőrrel a hajtás, hogy kihasználatlan lóerők akadnak még a háttérből, így hát autópályatempónál sincs ok a panaszra.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-003

2450-es RPM-et rögzítettünk 130 kilométer/óránál hatodik fokozatban, ha netán innen kigyorsítanánk, mondjuk Németország valamelyik korlátozásmentes pályaszakaszán, semmi gond.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-018

Egy masszív visszaváltás ötödikbe, és máris ott a varázslatos 2000-4000 fordulatszám-tartomány, turbótöltés szökken, és mehet is a móka.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-010Sokat számít az új Astra K esetében – így a tesztelt Opel Astra 1.4 Turbo-nál is – a súlycsökkentés. A tesztautó 1278 kilogrammos gyári üres tömege a korábbi hasonló felszereltségű, szintén 1.4 literes turbómotorral felvértezett verzióhoz képest majd’ 100 kilogramm mínuszt jelent, ami ebben a kategóriában nem mondható elenyészőnek. Így természetesen a fogyasztás is sokkal optimálisabbnak tekinthető, mint a korábbi, hasonló modell esetében – városi környezetben 6.7 litert rögzítettünk 100 kilométeres átlaggal (ez nagyjából 2-2.5 literrel jobb, mint korábban), országúton 4.2 liter jött ki (itt kereken 1 literes különbség érezhető), illetve autópályán sem ment 6.3 liter fölé az átlagérték.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-013

Árazás

Az új, 5 ajtós Opel Astra K legolcsóbb variánsa 4 850 000 forintért vihető haza, 1.4 ECOTEC benzinessel, 100 lóerővel, 5 gangos manuális váltóval, Selection csomaggal.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-007

A csúcsot a Dynamic felszereltséggel büszkélkedő, 1.6 literes BiTurbo CDTI ECITEC verzió jelenti, Start/Stop automatikával, 160 lóerővel, 6 sebességes manuálissal (7 020 000 forint), de van 100 ezer forinttal többért 136 lovas 1.6 CDTI ECOTEC 6 fokozatú automataváltóval (7 120 000 forint). A cikkben szereplő példány 6 600 000 forintba kerül, Dynamic felszereltséggel.

opel-astra-1-4-turbo-teszt-005

2016 Opel Astra 1.4 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzines turbómotor

Lökettérfogat: 1399 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000-5600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 245 Nm @ 2000-4000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4370 mm

Szélesség: 1809 mm

Magasság: 1485 mm

Tengelytáv: 2662 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 255/45 R17

Tömeg, üresen: 1278 kg

Megengedett össztömeg: 1820 kg

Csomagtartó mérete: 370 liter, 1210 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 48 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 215 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.5 s (gyári), 8.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 12.9 l/100 km

Országúti: 6.4 l/100 km

Vegyes: 8.4 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 117 g/km

Még több információ az Opel magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte