AutóAddikt Autóteszt Opel Opel Corsa F 1.2 Turbo – testben-lélekben őszinte

[TESZT] Opel Corsa F 1.2 Turbo – testben-lélekben őszinte

A jelenleg futó Opel Corsa F széria 2019-ben debütált, majd 2023 májusában megkapta a többi, márkán belüli modellhez hasonlóan a külső-belső fachliftet is. Nagyon jót tett neki, így az egész Opel-márkaarculat egységes stílusirányzatot hordoz, rengeteg különleges megoldással. Teszten az 1.2 literes, turbós, benzinmotoros változat.

Átfogóan nagy változáson ment keresztül az Opel Sorsa, még akkor is, ha nem az ősidőkre emlékszünk vissza, hanem mondjuk a 2000-es évek elején debütált C szériára. S bár a jelenlegi F széria teljes mértékben a PSA releváns platformjára épül majd’ az utolsó csavarig, mégis nagyon elkülöníthető bármiféle áthallás a párhuzamos modellekkel kapcsolatosan.

Mindent a megújulásért

Az új design elemek kimondottan jót tettek a Corsa-nak, s ez máris szembetűnően mutatkozik a front részen: a homlokfal morcosra húzott fényszóró-sziluettjei remek tálalással fogják közre a hűtőmaszkot, rajta a hangsúlyos Opel-emblémával, úgy, hogy az minden kétséget kizáróan sportos hatást keltsen. Ehhez nagyban hozzájárul a színrefűjt, fényes műanyagból gyártott homológ rostély felülete, s az egységes fekete színbe tökélyre hangoltan olvad bele, úgy, hogy szinte észre sem vesszük.

Megmaradt szinte minden klasszikus Corsa-elem; oldalnézetben ez remekül létszik is – a tervezők gondosan ügyeltek arra, hogy minden tradicionálisnak ható részletet (tetőív, övvonalak például) meghagyjanak olyannak, mint amilyennek elvárható 2023-tól. Viszont az is látszik jól, hogy a Corsa F jóval nagyobb, testesebb és karakteresebb az ős-elődöknél, akkori, 90-es évek tekintetében inkább az Astra méretezésének felel meg teljes mértékben.

Talán ami leginkább szembetűnik az Opel Corsa 1.2 Turbo hátulsó részét vizsgálva, az a hatalmas Blitz-embléma, hangsúlyosan terebélyes felületet foglal el a csomagtérajtón; harmonikusan közrefogva a két oldali, C oszlopokra visszafogottan felkúszó lámpabúrákat, sok törésvonallal, erőt és dinamizmust sugárzó felületi megvalósítással. Némi sportosság azért ide is becsempészésre került, ennek ékes eleme a krómozott kipufogóvég: igaz, nem dupla, igaz, nem kétoldali, de legalább tradicionálisan lett kialakítva.

Alapvetően az egész Corsa F koncepcióra jellemzőek az új designvonal elemei, így remekül beleillik a palettába, nincs egyhangúság-érzet és áthallás sem például az Astra-val párhuzamosan. Annyi mindösszesen, ami egészségesen jellemző lehet egy-egy széria kapcsán.

A tervezésnél azért ügyeltek arra, hogy a korábbi megszokott tálalás meglegyen az Opel Corsa-nál

Mondjuk azért akad némi déja vu az enteriőr tekintetében, ugyanis az Opel Corsa 1.2 Turbo bash- illetve cockpit elrendezése és kialakítása teljes mértékben hasonlatos az előző nagyjából 3 szériáéval. Nyilván a jelen trendeknek és elvárásoknak megfelelően a lekerekített élek és sarkok jellemzők, a kormánykerék alsó íve annak rendje s módja szerint kiegyenesített, ami könnyíti ugyan a be- és kiszállást az autóból, de legalább ugyanakkora esztétikai célzata is van. Az ülések teljes mértékben sportos aspektussal bírnak, mind kinézet, mind kényelem tekintetében, a kárpitozás durbbilis, az ülő- és hátlapok kialakítása átlagos hosszakkal és szélekkel rendelkezik.

Férőhely bőven van az autóban, egy Corsa C-hez képest zongorázni lehet a különbséget, elöl főként, de hátul is van bőven rendelkezésre álló tér az utasoknak. Érdekes az. hogy bár a Corsa F nettó csomagtere nagyobb, mint az előbb említett Corsa C-nek, ugyanakkor a pakolhatósága visszafogottabb, köszönhetően a több generáción át jócskán vastagodott peremeknek – EURO NCAP, ugyebár.

Remek, minőségi anyaghasználat jellemzi az Opel Corsa 1.2 Turbo belső kialakítását, nincs „fapad” érzetünk sem vezetés, sem pedig utazás közben. Mindezek együttese remekbeszabottan megadják a teljes komfortérzetet, legalábbis annak a szintnek a maximumát, amelyet ebben a szegmensben elvárhatunk, és el is várunk 2024-ben.

Agilis és dinamikus az 1.2-es 3 hengeres

Mint ismeretes, az Opel Corsa 1.2 Turbo teljes egészében a Peugeot 208 platformra és alapjaira épül, műszakilag és kialakításra szinte csavarra megegyezik minden. Így nem meglepő, hogy az 1.2 literes, 3 hengeres turbómotor hasonlóan produkál, mint a párhuzamos alternatívák esetén. A kereken 100 lóerő 5500-as percenkénti fordulatszámon kerül leadásra, és már 1750-től mozgósításra kerül a 205 Newtonméter nyomaték.

Az Opel Corsa 1.2 Turbo annyira agilis és dinamikus, hogy szinte nem volt tesztjeink során olyan forgalmi helyzet, amelyben ne szerepelt volna perfektül, s ahhoz képest, hogy három hengerrel kellett megelégednünk, nem igazán éreztük a plusz 1 henger hiányát sem karakterisztika, sem pedig teljesítmény hiányában. Turbólyuk jellemzően nem volt .rezhető, és maga a tudat, hogy hatgangos manuális váltóval kellett vezetnünk, maga volt az örömmámor (főként a mai megszokott trendek közepette).

Jó fogyasztási mutatókkal dicsekedhet

Városi-elővárosi környezetben az Opel Corsa 1.2 Turbo 5.1-5.9 liter üzemanyagot kért jellemzően 100 kilométeres átlaggal, országúton viszont 4 liter könyékére le lehetett tornászni az értékeket – 4.2-4.6 liter 100 kilomérre átlagolva.

2024 Opel Corsa F 1.2 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű háromhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1199 cm³

Maximális teljesítmény: 100 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 205 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4061 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1435 mm

Tengelytáv: 2538 mm

Gumiabroncsok elöl: 195/55 R16

Gumiabroncsok hátul: 195/55 R16

Tömeg, üresen: 1175 kg

Megengedett össztömeg: 1620 kg

Csomagtartó mérete: 309 liter, N/A literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával

Üzemanyagtartály mérete: 44 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 194 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.4 s (gyári), 9.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.1-5.9 l/100 km

Országúti: 4.2-4.6 l/100 km

Vegyes: 4.1-5.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.2 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 123 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu