AutóAddikt Autóteszt Opel Opel Corsa OPC Performance – kompakt versenyszellem, ami megérint

[TESZT] Opel Corsa OPC Performance – kompakt versenyszellem, ami megérint

Arra, hogy mennyire repül az idő, több ékes bizonyítékkal is tudunk szolgálni – az Opel Corsa OPC esetében is van ilyenünk: több, mint másfél éve, 2014 szeptemberében ismerkedtünk először egy statikus bemutató keretein belül az új Corsa E-vel. Ennek tényleges jelentősége, hogy jó pár hónapja koptatja a hazai flasztert is a Corsa, lassan modellciklusa felét is eléri – viszont az Opel Corsa OPC teljes pompájában tavaly érkezett.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-001

Tesztautó formájában fentiek végett még nem járt szerkesztőségünknél, ezért is örültünk, amikor kiderült, hogy végre csatasorba állíthatjuk. Főként azért is volt optimális az időzítés, mert más márkák hasonlóan „felidegesített” ferdehátúi – divatosabb nevükön hot hatchek – szerepeltek az eddigi Autóaddikt.hu tesztkínálatban.

Majdnem olyan, mint a hagyományos utcai. Csak majdnem

Mivel az Opel Corsa eddigi számos modellvariációját kiveséztük már hasábjainkon – még családi alternatívaként is vizsgáltuk – ezért az ilyenkor szokásos fejtegetés elmarad, legalábbis, ami a karosszériaformát, vagy az enteriőr anyaghasználatát illeti. Persze nem minden passzol ugyanúgy a hagyományos értelemben vett ötajtós városi rohangálós verzióhoz képest, hiszen van máris a motorháztetőn egy pszeudó beömlőnyílás, ami ugyebár nem az, aminek látszik, viszont rendkívül kellemes látványt jelent, eszközöl máris némi plusz sportosságot a megjelenéshez. Az Opel Corsa OPC pontosan az ilyen apróbb részletektől lesz komplex, a ködlámpafészkek helyére applikált rácsozatok matt króm keretekkel szintén meggyőzőek.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-002Bár az Opel Corsa OPC jelentős sportfutóművet kapott a kaszni alá, mégsem látszik ez kifejezetten, a 18 colos speciális, 2 színárnyalatú OPC alumíniumfelnik pedig igencsak vonzzák a tekintetet. Külön öröm, hogy a jelenlegi koncepció nem ötajtós, ahogyan azt mára sok márka kiemelten alkalmazza a formatervnél; lehet, konzervatív a meglátás, de egy igazi sportosra csiszolt alternatíva legyen hagyományörzően háromajtós, mint korábban is. Mondjuk az Opel egyelőre tartja a megszokottat, bár kíváncsiak leszünk, hogy a (remélhetően) hamarosan érkező Opel Astra OPC is megmarad olyannak, mint elődje volt, legalábbis a küllemet beleértve.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-004

Mi az, ami még eltérést jelent az Opel Corsa OPC esetében? Nyilvánvaló, hogy a hátsó szárny szintén megigézi a járókelőt, a leendő tulajdonost, de még azt is, aki már birtokba vette az autót. Nincs eltúlozva semmilyen arány a hátsó felületeken, valamint a dupla Remus által jegyzett sportkipufogóvég-páros is elmaradhatatlan. Ha csak szólóban tűnne fel, valószínűleg nagy lenne a hiányérzet.

Sportosan, ahogy illik

Recaro ülések dobják fel az enteriőrt, mi más is lehetne egy Opel Corsa OPC meghatározó beltéri eleme?

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-010

A székek szokásukhoz híven masszívan tartanak, ennek megfelelően kemények, az amúgy is fix kanyarstabilitás-érzetet nagyban erősítik. A kormánykerék ugyan jelen esetben nem hordozza az alulra biggyesztett OPC bilétát, mégis az alsó ív kiegyenesített, a varrott bőrbevonat kiemeli a kontrasztokat.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-009

A műszerfal és az infotainment egyező az általános értelemben vett Corsa-beltér elemekkel, a pedálok megkapták viszont az elkerülhetetlen lyukacsos fémes felületet. A hatgangos váltó gombja szintén illik környezetébe, bár a fogás kicsit lenne ergonomikusabb, valamint a varrás kissé sprődnek tűnt – utóbbi már inkább a szőrszálhasogatás kategória, lépjünk is túl rajta.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-011Családi szállításra egyértelműen korlátozottak az Opel Corsa OPC lehetőségei, de ezt felesleges is pedzegetni, hiszen aki ilyen autót vásárol, az vagy másodiknak, harmadiknak veszi, vagy egyedülálló, vagy „csak” párkapcsolatban él, gyerkőcök nélkül. Ki tudja, igazából nem lehet beskatulyázni az Opel Corsa OPC-t ilyen tekintetben sem, elég az hozzá, hogy kell jó nagy adag sportos identitás ahhoz, hogy birtokba vegyük. Vagy netán egy közeli versenypálya megléte sem hátrány.

Az Opel Corsa OPC-lényegiség

Az új Opel Corsa OPC elődjénél 15 lóerővel többet mozgósít. 192 helyett most 210 paripával gazdálkodhatunk, s ha belegondolunk, hogy a későbbiekre remélt Opel Corsa OPC Nürburgring akár Edition akár több, mint 230 lóerős is lehet, akkor már most beleborzongunk kellemesen.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-013

Elég az hozzá tehát, hogy a teszten nálunk járt Opel Corsa OPC 207 lóerős maximális teljesítmény leadására képes, mindezt 5800-as percenkénti fordulatszámon, a csúcsnyomaték 280 Newtonméter, mely érték tág, 1900-5800 RPM-nél a pilóta rendelkezésére áll.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-008Ezt gyakorlatban úgy kell elképzelni, hogy alapvetően minden sebességfokozat briliánsan kiautózható, bár a váltóval ildomos játszani annak érdekében, hogy mindig a nyomatéggörbe optimális tartományában tartsuk a fordulatszámot. Ez olyan 3500 környékén van meg, az 1.6 literes turbómotort tehát jó pörgetni, cserébe hálás teljesítményleadásra számíthatunk. A feljebb említett 245 Newtonméteres nyomaték egyébként kitolható egészen 280 Nm-ig, túltöltéssel, ilyenkor az 1223 kilogramm önsúlyú Opel Corsa OPC saját erőkorlátait meghazudtolva lő ki az ívből.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-003Már-már hiányérzetünk lett volna, ha az új Opel Corsa OPC nem mutatott volna fel legalább olyan jellegű stabilitást, mint elődje. Nem beszélve a kibillenthetetlen Nürburgring Edition-ről, ott lenyűgöző kanyarvételezés volt az ismérv – nem látszott ez másként az Opel Corsa OPC tesztautónál sem. Bár a rosszabb minőségű útburkolat nem fekszik neki annyira (lásd például az 51-es út Solt előtti szakasza), ilyenkor ki lehet hozni a sodrából, ami mindösszesen kemény, ideges pattogást jelent alapvetően a hátsó szekcióból. Ugyanakkor sima, letisztult útfelületen ennél az autónál kevés stabilabbat lehet felfedezni kategórián belül, szinte semmi alulkormányozottság nem érezhető akkor sem, ha merészebb sebességtartományban próbáljuk sikerrel bevenni a kiszemelt kanyart.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-007

Mindehhez azért nagyban hozzájárul az OPC Performance csomag megléte, amely az arányokhoz képest szolid, alig 700 ezer forintos árazással hozzácsapható a konfigurációhoz. Itt már megkapjuk a hőn áhított mechanikus többtárcsás önzáró differenciálművet is, melyet a Drexler jegyez, és rendkívül precíz. A biztos megállásról egyenként 330 milliméteres Brembo féktárcsák gondoskodnak, túl azon, hogy rendkívül látványosak, nagyban hozzájárulnak a masszív, sportosra hangolt Opel Corsa OPC vezetési élményhez.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-006

Hiányérzet? Egyedül talán a kipufogók túl komfortosra hangolása volt az, amit kifogásoltunk az Opel Corsa OPC esetében. Igaz, már megszoktuk, hogy a jelenlegi sportos aspektusú autók esetében ez újabban háttérbe szorított szempont. Nagy kár, hiszen a száz százalékos, vagy ha jobban tetszik: nagybetűs élményhez elengedhetetlen az ilyesmi.

Mennyiért?

Az Opel Corsa OPC 6 053 000 forintért vihető haza a márkakereskedésekből, a fentebb említett OPC Performance csomag kötelező választás az autóhoz, ezzel mindenképp kalkuláljunk – úgy 7 millió forint alatt is kihozható a vásárlás.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-005

2016 Opel Corsa OPC Performance specifikációk

Motor

Motortípus: turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 207 LE @ 5800 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1900 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4036 mm

Szélesség: 1736 mm

Magasság: 1479 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Első gumik mérete: 215/40 R18

Hátsó gumik mérete: 215/40 R18

Tömeg, üresen: 1223 kg

Megengedett össztömeg: 1690 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 1090 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 230 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 7.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 4.7 l/100 km

Vegyes: .6.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.9 l/100km

Országúti: 6.2 l/100km

Vegyes: 7.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 174 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.