AutóAddikt Autóteszt Opel Opel Grandland X 1.2 Turbo Innovation – agilis lendület, visszafogott költségek

[TESZT] Opel Grandland X 1.2 Turbo Innovation – agilis lendület, visszafogott költségek

Szeretjük az Opel Grandland X modellt. Hogy miért? Alapvetően azért, mert nagyautós komfortot, prémiumérzetet, és echte (stílszerűen) németes, opeles feelinget biztosít. Annak ellenére, hogy ez a modell már teljes egészében PSA fejlesztés.

Voltunk már a Grandland X 1.6-os gázolajosával Olaszországban is, erről itt lehet olvasni. Bár az ember szkeptikus a downsizingolt 3 hengeres benzinmotorok hallatán, úgy gondoltuk, bőven megér egy próbát tesztre fogni a belépő, 130 lovas benzinessel szerelt verziót. S milyen jól tettük!

Ahogyan a címből is látszik, a tesztautó komoly Innovation felszereltséget kapott, tehát bőrbelső, és mindenféle felsőkategória felé kacsintgató nyalánkságok várják a sofőrt és utasait. Egyedül az automataváltó nem tartozott az extrás listához, de az nem is baj, az igazán fogyasztásra koncentráló tesztek mindig is a manuális váltós hajtásláncokat részesítik előnyben.

Persze van kivétel, amikor már szinte édesmindegy, hogy automata-e, vagy manuális-e, de az más szegmens, más kategória.

Fontos a külcsín, fókuszban a belbecs?

Bár nyilván nem nyom a latba a teszt végeredményeit tekintve, hogy milyen színű volt az aktuális tesztalany, mi most mégis kiemeljük az Opel hazai importőre által választott bordó árnyalatot.

Kellőképp feldobja az autó karakterét ez a szín, az imázsvilágnak is jót tesz, na meg uniszex is egyben. Ez akkor nagyszerű, ha a kocsit a családon belül például a gyengébbik nem képviselői is használják, de akkor sem ciki, ha monduk a férfiember tárgyalni indul egy üzleti ügyben a Grandland X-szel.

Ez igenis fontos, főleg a mai, sajnos sok eseteben (indokolatlanul) külsőségekre építkező világunkban.

Korábbi írásunkban kifejtettük az Opel Grandland X kényelmi faktorát, ez jelen esetben sincs másképp. Az ülések megfelelően tartanak, jó szélességgel és hosszal rendelkeznek az ülő- és hátlapok tekintetében is, hátul pedig nagyszerű kényelem áll az utasok rendelkezésére. Jelen konfigurációhoz hozzátartozott a méretes panorámatető is, amit tulajdonképpen kötelezővé kellene tenni minden szabadidőautónál. Áldásásos hatása van egy kirándulásnál, még akkor is, ha vacakabb, borús az időjárás.

Kifejezetten optimális hatótáv

Ha valaki azt gondolja, hogy csak a dízelekkel lehet komoly hatótávot elérni, az téved. Vagy ha valaki azt gondolja, hogy a downsizingos 3 hengeres aprócska benzines aggregátok egekbe szökő fogyasztást prodikálnak, az is téved, és bizonyára nem vezette még az Opel Grandland X 1.2 Turbo-ját.

Túlzás nélkül állítjuk, hogy hosszú évekre visszanyúló pályafutásunk során – főként, amióta divatba jöttek a kis hengerűrtartalmú 3 hengeresek – nem találkoztunk még ennyire gazdaságos, ugyanakkor kirobbanóan dinamikus és kezes hajtáslánccal. E téren (is) lenyűgöző teljesítményt tud felmutatni az Opel Grandland X 1.2 Turbo, hiszen teletankkal a range úgy 800 kilométer körül mozog, és ami a legfontosabb: tudja is tartani a szintet.

Úgy, hogy bőségesen kiautóztuk a kocsi tulajdonságait, korlátait sok városi, elővárosi helyszínnel, de autpályáztunk is vele.

Szám szerint városi környezetben 5.2-6.1 literes, országúton 4.1-4.6 literes átlagot rögzítettünk 100 kilométerre. Autópályán sem szálltak el az adatok, 2600-as RPM-nél váltakozó terepviszonyok közt.

Lendületes és hatékony egyszerre

Ahogy a fenti részletezésből is kiderülhetett már, a tesztelt Opel Grandland X 1.2 Turbo 3 hengeres benzinmotorja kimondottan agilis, korrekt lendületet ad a könnyű, 1350 kilogramm hyári üres tömegű kocsiszekrénynek. A hengerűrtartalom 1199 köbcenti, a maximális teljesítmény pedig 130 LE (5500 RPM), ehhez 230 Newtonméteres csúcsnyomaték (1750 RPM) társul.

A tesztben bemutatott Opel Grandland X belépszintű verziója 6 és fél milliós alapárral indít, a fentebb részletezett verzió árazása megközelíti a 8 és fél millió forintot.

2018 Opel Grandland X 1.2 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 3 hengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1199 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 230 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú maunális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4477 mm

Szélesség: 1856 mm

Magasság: 1609 mm

Tengelytáv: 2675 mm

Első gumik mérete: 225/55 R18

Hátsó gumik mérete: 225/55 R18

Tömeg, üresen: 1350 kg

Megengedett össztömeg: 2005 kg

Csomagtartó mérete: 514 liter, bővíthető 1652 literig

Üzemanyagtartály mérete: 53 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 188 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.1 s (gyári), 10.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 5.7 l/100 km

Vegyes: 4.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 124 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szóljon hozzá!