AutóAddikt Autóteszt Suzuki Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ – érdekes kettősség

[TESZT] Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ – érdekes kettősség

Nem egy ízben mutattuk már be a Suzuki Swift modellverzióit olvasóinknak. Most egy egészen érdekesbe hajló, vegyes érzéseket kiváltó variánsról értekezünk itt, az Autóaddikt hasábjain. Előre jelezzük: a kettősség nem negatív értelemben leledzik jelen tesztautó “háza táján”. Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ teszt.

Mivel számtalanszor megtettük, most nem vesződünk a 2021-es modellévű Swift dizájnrészketeinek taglalásával, mert a forma, a fazon ugyanaz. Kedveljük, mert kompakt, lényegre törő, szimpla, praktikus, uniszex. Kell ennél több egy városi kisautóhoz? Aligha. Ráadásul nem is annyira városi, mint elsőre hinnénk.

Jelen tesztünk célja elsősorban az volt, hogy kicsit kiszakítsuk a Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+-t sztereotip környezetéből. 5 személyes, 4 személlyel optimálisan élhető, és nem csak a hipermarketbe rohangálni jó. De nem ám, picit elnagyolva azt is kijelenthetjük, hogy perfekt utazóautó tud lenni. Igaz, nem ezerkilométeres távolságokra.

Nem csak rövidtávra

Korábban is nekiindultunk egy Swift-tel, egészen Bajáig mentünk vele egyhúzamban. Ez nem nagy kunszt, a táv esetünkben háztól-házig alig 200 kilométer, viszont remek útviszonyok, vezetési környezetek váltják egymást. Budai alsó rakpart, aztán M6, majd 51. Van minden, lehet viszonyítani és méricskélni.

Most egy rövidebb távot futottunk a tesztalany Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+-szal. Lokáció: Velence, Agárd. Ismét meg akartunk arról bizonyosodni, hogy a lágy hibrid 1.2-es remekül bírja a hosszabb távot, mind rugalmasság, mind pedig fogyasztás terén.

38 literes tankja ellenére a Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ optimális range-et ad, kiváltképp, ha országúti-pálya környezetről van szó. A CVT-t szokni kell, ez tény, amolyan kisrobogós a feeling kigyorsatásoknál – fix RPM, komótos gyorsulás. Ez ne tévesszen meg senkit, ettől még nincs különösebb baj a dinamikával, kicsit idegen lehet mondjuk egy klasszikus manuális váltós autóból történő átülés után.

Autópályán is ottonosan érzi magát

Fix 130-as tempónál is visszafogott marad a fordulatszám, 3000 környéke a reális; ez nyilván függ a vezetési körülményektől, terepviszonyoktól. Kraft még így is akad a Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+-ban, ha előzni szeretnénk, komolyabb erőlködés nélkül végzi el a manővert.

Jók a légellenállási értékek is, hiszen autópályatempónál is még egész élhető a csend, amit az utastérben érzékelünk. A futóműzaj más kérdés, nyilván nagyban a téli gumiabroncsoknak köszönhetően hallatszik a surlódás masszívan bizonyos sebességtartományokban.

Kemény a Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ futóműve egyértelműen, kisebb úthibáknál még alig, de közepestől felfelé már keményebben üt, okoz rezonaniciát az enteriőrben. Főként ez hátul érezhető, de szokható. Viszont a keménység kompenzál a kanyarokban, ugyanis a Swift hihetetlen stabilitással képes venni minden hirtelen fordulást, még magasabb sebességnél is. Majdnem sportfutómű ez már, kíváncsiak vagyunk a hamarosan érkező Swift Sport megoldásaira e téren.

Mi is az az érdekes kettősség?

Semmi komoly, mindössze a konfiguráltság ellentmondásos kissé, főként, ha a megszokottat állítjuk párhuzamba. Automataváltó-bőr kombó? Már nem annyira egyértelmű, nem velejárója egyik a másiknak. Közepesnél kicsit jobb felszereltség – erre utal a GL+, de mégis hátul kurblisak az ablakok? Nem rossz ez, kicsit lehet nosztalgiázni legalább, és legalább kihúzhatunk az esetleges hibalistákról egyet a hátsó ablakemelő motorok tekintetében.

Ár

A tesztben szereplő Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ 6 140 000 forintos listaárral várja a vásárlókat, azonban most 5 410 000 forintos kedvezményes összegért is hazavihető az autó a márkakereskedésekből.

2021 Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GL+ specifikációk

Motor

Motortípus: soros 4 hengeres benzinmotor + 12V hibrid rendszer

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes eCVT

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3840 mm

Szélesség: 1735 mm

Magasság: 1495 mm

Tengelytáv: 2450 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 890 kg

Megengedett össztömeg: 1355 kg

Csomagtartó mérete: 265 liter, 947 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 3.9-4.9 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.5 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 6.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 98 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: HuaweiAcer Hungary

Utómunka hardver: Acer

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
91 %
Kialakítás
90 %
Komfort
85 %
Teljesítmény
90 %
Anyagminőség
89 %
Ár-érték arány
89 %
Előző cikkÍme a vadonatúj, magyarországi gyártású Suzuki S-CROSS
Következő cikkVáltakozó terepkörülmények közt vezettük a Ford Ranger négyféle Special Edition változatát