AutóAddikt Autóteszt Toyota Toyota Proace City 1.5 D-4D – minél egyszerűbb, annál jobb

[TESZT] Toyota Proace City 1.5 D-4D – minél egyszerűbb, annál jobb

Mint tudjuk, a PSA konszern számos modellváltozattal van jelen különböző márkáknál. A kishaszonjármű-szegmensben a Toyota is masszívan kivette részét a jóból: a Toyota Proace City 1.5 D-4D ízig-vérig Peugeot, de tényleg; maximum az emblémák nem azok. Jó, kis változtatások azért belefértek. Persze ez nem jelenti azt, hogy jelen tesztalany nem teljesítene jól az elvárásoknak megfelelően – viszont hiányzik a “toyotás” aspektus. Teszt.

Minden esetben már-már követelmény ebben a kategóriában az, hogy minél puritánabb, visszafogottabb és lényegretörőbb legyen egy kistehertautó. E kritériumoknak a Toyota Proace City 1.5 D-4D messzemenően megfelel, hiszen semmi nincs esetében túlbonyolítva, ugyanakkor tudja hozni a szegmensen belüli magas minőséget. Igen, itt máris látszik a Toyota-jelenlét, nem mintha egy Peugeot vagy Opel verzió nem hozná, amit kell – nem is beszélve a garanciával kapcsolatos vonalról, ami a Toyotánál más, kiterjedtebb. Érdemes fellapozni a Toyota honlapját, és bogarászni keveset ebben a témában is.

Tehát a Toyota Proace City 1.5 D-4D külleme máris sokat elárul azn autó rendeltetéséről, tükrözve a lényegretörő megvalósítást. Egy ilyen kisárúszállító szigorúan fehér legyen, strapabíró (ez nagyban köszönhető az oldalakra biggyesztett műanyag védőlemezeknek is), acélfelnis. Viszont legyen azért stílusa is, valahogyan tűnjön ki a tömegből.

Tipikus kisáruszállító, megtartva a Toyota jellegzetességeit

A Toyota Proace City 1.5 D-4D követi a PSA-féle kishaszon-megvalósításokat: az orr-rész kiugró, személyautós jellegű, a Toyota-jellegzetességek máris feltűnnek. Kissé morcosra rajzolt front lámpabúrák, egybefolyva a hűtőmaszk-csíkkal, hangsúlyos emblémával, mindezek alatt vékony, második légbeömlő. Műanyag burkolat véd itt is, a lökhárító alsó peremein, ami szintén hasznos lehet kavicsfelverődések, magasabb padkák esetében is.

Oldalnézetből látszik elsőként, hogy a Toyota Proace City 1.5 D-4D bizony nem rövid: 4.7 méter. A hosszt javarészt a raktér jelenti, az utaskabin 2 személyes. Oldalajtó is van, toló-mechanizmussal, a tesztautón az utasoldali, tehát a jobb részen volt kialakítva.

Nyilván a puritánság jellemzi a Toyota Proace City 1.5 D-4D belterét is. Az anyaghasználat kemény, kopogós műanyagokból tevődik ki nagyrészt, a kormánykerék bevonata szintén (egy visszafogottabb bőrözést, vagy puhább anyaghasználatot azért elbírt volna), a fogás viszont tökéletes. Maga a dashboard lényegre törően szimpla, analóg alapú, a középső konzol infotainmentje a lényeges és szükséges információkat megfelelően közvetíti. A manuális váltókar kézre esik, könyöklőn pihentetett karral/kézzel is remekül kezelhető.

Fapados feeling, ahogyan kell

Az üléspozíciók állítása finoman szólva visszafogott, hosszas próbálkozásokkal sem sikerült komfortosra behangolni sem a vezető, sem pedig az utasoldali részen. A korlátozottan rendelkezésre álló hely miatt a háttámlák csak részben dönthetők hátrafelé, az ülések hosszirányú állítása is kompromisszumokat hordoz.

Pakolni jó!

Összesen 3.9 köbméter (3900 liter) hasznos rakodófelülettel rendelkezik a Toyota Proace City 1.5 D-4D. A tesztautó a hosszú tengelytávos verzió – ahogy feljebb említettük is – így nem meglepő a kapacitás nagysága. A rakfelület maximális szélessége 1630 milliméter (belső kerékdobok közti szélesség: 1229 mm); míg maga a raktér-hossz 2167 milliméter, a magasság pedig 1270 milliméter. Pakolhatóság szempontjából nem mindegy a raktérnyílás (ajtók) magassága, ez 1196 milliméteres.

Hajtáslánc

A tesztelt Toyota Proace City 1.5 D-4D Euro 6d szabványú 1499 köbcentiméter hengerűrtartalmú sornégyes dízelt (Toyota D-4D) kapott, mely 132 lóerőt képes leadni 3750-es percenkénti fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték pedig kereken 300 Newtonméter. A hajtáslánchoz társított 6 sebességes manuális kéziváltó jól hangolt fokozatokkal rendelkezik, kitűnő nyomatékeloszlással, így teljes terhelésnél is nyilvánvalóan dinamikus tud maradni az autó.

Fogyasztás tekintetében a PSA által fejlesztett 1.5-ös gázolajos jó mutatókkal domborított, a gyári 5.5 literes átlagot sikerült alulmúlnunk: 5-5.2 literes érték született vegyes felhasználással.

Mennyit kóstál mindez?

A cikkben szereplő Toyota Proace City 1.5 D-4D 6.3 millió forintba kerül, a belépő ár 5 millió környékén áll jelenleg.

2020 Toyota Proace City Van 1.5 D-4D specifikációk

Motor

Motortípus: soros elerendezésű 4 hengeres dízelmotor turbóval

Lökettérfogat: 4949 ccm

Maximális teljesítmény: 132 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4753 mm

Szélesség: 1848 mm

Magasság: 1812 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Első gumik mérete: 205/60 R16

Hátsó gumik mérete: 205/60 R16

Tömeg, üresen: N/A

Terhelhetőség, össztömeg: 800 kilogramm / N/A

Csomagtartó mérete: 3900 liter

Üzemanyagtartály mérete: 61 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 185 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.8 másodperc (gyári), 9.7 (mért)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.3 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.8 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 144 g/km

Bővebb információ a Toyota hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Facebook: ITT

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer