AutóAddikt Autóteszt Volkswagen Volkswagen Multivan T6 Bulli70 TDI DSG 4Motion – hagyományőrzés felsőfokon?

[TESZT] Volkswagen Multivan T6 Bulli70 TDI DSG 4Motion – hagyományőrzés felsőfokon?

Ha jók az emlékeink, még egy korábbi Volkswagen Találkozón (anno Golf-találkozó) ismerkedtünk az akkor még viszonylag kezdeti koncepció-szinten leledző Volkswagen Multivan “Bulli”-val. Azóta a tanulmányból valós, kézzel fogható modell lett, mely egyik jeles példánya szerkesztőségünknél járt teszten.

A Volkswagen Multivan Bulli70 a mára legendává lett T1 Transporter 70 éves jubileumát ünnepli, egyfajta limitált szériás modellként. Gyűjtők, fanatikusok előnyben: igazán látszik, és egyben elmondható, hogy a jelenség rendkívül egyedi, és egyben hatásvadász is – persze szigorúan jó értelemben.

Miben is különbözik első blikkre a Volkswagen Multivan a hagyományosan konfigurálható Multivanektől? Elsősorban a színösszetétel (fehér-arany, illetve fehér-piros – az utóbbiak, arany és piros árnyalatok ténylegesen egyedi keverésből születtek), valamint a retró, tükrös felnik terén. A küllem nagyjából ennyi pluszt és különbözést hordoz, no meg persze az elmaradhatatlan Bulli70 plakettet az A oszlop alá, az első sárvédőívek fölé helyezve; egyedi matricázással nyakonöntve a hátsó, felnyíló csomagtérajtó szélvédőjén.

Így máris megvan a recept ahhoz, hogy a Volkswagen Multivan Bulli70 rendkívül egyedinek hasson, kitűnjön a tömegből: forgalomban előzékenyen be is engedik, megadják neki az előnyt, a járdákról elismerő pillantásokat kapunk a gyalogosok irányából. Sajnos oldtimer T1 vagy T2 tulajokkal nem találkoztunk a rövid tesztidőszak alatt, pedig biuztosra vesszük, hogy a siker e téren sem maradt volna el.

Minden megvan tehát ahhoz, hogy a Volkswagen Multivan Bulli70 hódítson? Alighanem, bár véleményünk szerint a külsőt picit fel lehetett volna még dobni további, belevaló retrós hangsúlyt kapó részletmegoldásokkal.

Ezzel együtt, ha körbesétáljuk az 5006 milliméter hosszú kasznit, elégedettségünknek alapvetően semmi sem szabhat gátat, maximum a magasra húzott árazás (erről majd a cikk végén ejtünk szót bővebben).

Megkapjuk a luxust minden területen

Beltér tekintetében (is) pazar a Volkswagen Multivan Bulli70. Bár aki vezetett már Multivant, illetve ült ilyenben, tudja, mire számíthat, ami a minőség- és komfortérzetet jelenti.

Tulajdonképp egy teljes értékű tárgyalószobát kapunk a vezetőállás mögé integrálva, kettő 360 fokban forgatható, és horizontálisan széles távon mozgatható fotellel, valamint egy háromszemélyes fix rögzítésű ülésegyüttessel. Mindehhez egy szintén hosszirányban tologatható, tetszőleges magasságra beállítható kompakt összecsukható körasztalkát is kapunk, amely alapállapotban úgy néz ki, mint egy gaming PC háza (meg is jegyeztük egymás közt viccesen, hogy a 2018-as modellévű Multibvanekben már ilyesmi opció is létezhetne).

Kényelmes, komfortos az utazás a Volkswagen Multivan Bulli70 hátsó traktusában, a vezető- és utasülésével áttellenben befordított két fotel minden állásban stablian és fixen tart, a menetiránnyal ellentétes utazás sem von le az élményfaktorból. A kompakt kisasztal is viszonylag stabilan áll menet közben, felülete kicsit csúszós, de például egy laptopot simán képes megtartani (nem árt azonban kiemelt figyelemet szentelni rá, nehogy mégis baj történjen).

Elöl szintén fejedelmi kényelmet kapunk, kevéske haszonjárműs áthallással. Érezhető, hogy a Volkswagen Multivan Bulli70 futóműve teljesen személyautósra lett hangolva, de a kialakítás miatt elengedhetetlen, hogy ne találkozzunk erőteljesebb visszaütésekkel az első kerekek irányából, ha például kátyus útszakaszokon autózunk.

Emellett a Volkswagen Multivan Bulli70 vezethetősége remekbeszabott, a kilátás pazar, a kormánymű kiemelten precíz. Így nem meglepő, hogy a menettulajdonságok vezetés közben a csúcsra járódnak, meglepően jó fordulékonysággal és manőverezhetőséggel.

204 lóerő leadására képes, soros TDI motort kapott a tesztelt Volkswagen Multivan Bulli70. A maximális teljesítmény 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, hozzá 450 Newtonméteres csúcsnyomaték társul, 1400-2400 RPM tartományban. A hajtáslánchoz társított hétfokozatú duplakuplungos DSG automataváltó kitűnően teszi dolgát, gondolkodás nélkül rakosgatja szorgosan a fokozatokat mindig az aktuális menetviszonyok függvényében. Tehát nincs megtorpanás, késlekedés, a fokozatok tartománya mindig megfelelőnek tűnt.

Ebből adódóan a motorkarakterisztika is visszafogott, ha kell, megjön az erőtartalék, és kirobbanó erővel mozdul előre az egyébként 2.195 tonnás önsúllyal bíró kocsiszekrény.

Fogyasztás terén sem szálltak el az értékek, ami szintén a meglepetés erejével hatott: városi környezetben 8.1, országúton 5.9 literes átlagokat rögzítettünk 100 kilométerre.

Mindez mennyiért vihető haza?

Elsőre nem tűnhet túl csalogatónak a Volkswagen Multivan Bulli70 árcédulája, ugyanis a tesztelt modell pár tízezer forint híján súrolta a 30 milliós értéket. Azonban ha úgy közelítünk, hogy a Bulli70 egy teljes értékű, limitáltnak definiálható gyűjtői, egyben megismételhetetlen darab, akkor máris eloszlanak az ellenérzések: vannak, voltak és lesznek legendák – ez a kisbusz pedig masszívan erősíti ezt a vonulatot.

2018 Volkswagen Multivan T6 Bulli70 TDI DSG 4MOTION specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1968 cm³

Maximális teljesítmény: 204 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 1400-2400 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, hétfokozatú DSG automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5006 mm

Szélesség: 1904 mm

Magasság: 1970 mm

Tengelytáv: 2650 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 2195 kg

Megengedett össztömeg: 3090 kg

Csomagtartó mérete: 610 liter, 5800 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 199 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.1 s (gyári), 10.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.5 l/100km

Országúti: 6,1 l/100km

Vegyes: 6.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 172 g/km

Bővebb információ a Volkswagen magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. 
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szóljon hozzá!