AutóAddikt Újdonságok Újraértelmezett minőséggel és új felszereltségekkel érkezik a 2022-es Mazda CX-5

Újraértelmezett minőséggel és új felszereltségekkel érkezik a 2022-es Mazda CX-5

Jelentősen változott a Mazda stílusos, tágas és dinamikus SUV-ja, a CX-5 új változata, mely jövő év januárjában lép a magyar piacra. A 2022-es Mazda CX-5-ben mutatkozik be a vezetési mód választásának lehetősége (Mi-Drive), a továbbfejlesztett menetdinamika, a három, markánsan megkülönböztethető új felszereltségi szint. Javították még a beltér környezetét, fokozták a biztonságot.

A 2022-es CX-5-be ún. Mi-Drive (Mazda intelligent Drive Select) kapcsolót építettek, mely lehetővé teszi a vezető számára, hogy egy érintéssel megválassza az autó megfelelő vezetési módját (Normál/Sport). Bizonyos felszereltségek esetén az i-Activ és négykerék-hajtással felszerelt modellekben Off-Road állás is választható, amely természetesebbé teszi a vezetést göröngyös, vagy csúszós útviszonyok között.

A Mazda következő generációs Skyactiv-Járműfelépítését a CX-5-re is alkalmazták, amely a karosszéria, felfüggesztés és ülések kapcsolatát is figyelembe veszi, ezzel javul a menetkomfort, és a vezető kevésbé fárad el. A zajterhelést is csökkentették a beltérben, ez különösen a kavicsos felületeken érezhető.

A 2022-es CX-5 új, plasztikusabb és merészebb 3D hűtőrácsot és Mazdás orr rész kialakítást kapott. Az első-hátsó fényszórók formáját is alakították, megjelent egy új szín (Zircon homok). A három új felszereltségi szint jól megkülönböztethető karaktereket ad a modellnek:

A NEWGROUND felszereltséget az aktív családoknak szánták. A lökhárítók és a küszöbök alatt ezüst csík szalad végig, a hűtőrácsot lime-színnel díszítették, kívülről fekete a visszapillantók tükörborítása. A 19 colos, feketés alufelniktől könnyed az autó megjelenése. A beltérben visszaköszön a lime-szín az ülések varrásán, és a légbeömlőkön.

A HOMURA az igazán sportos változat. Az eddig matt műanyag alsó oldalrészt leváltja a fekete fémesen csillogó felület, így a hűtőrács, az orr rész, a lökhárítók, a kerékjáratok, és az ajtók alja valamint a tükrök masszív egységet képeznek, ez feszes, atletikus kiállást ad az autónak. A 19 colos alufelnik is teljesen fekteték. Ahogy a NEWGROUND-nál a lime szín, itt a piros díszítést fedezhetjük fel a hűtőrácson és a fekete bőrülések, a kormánykerék, a váltógomb varrásain és az ajtópaneleken.

A TAKUMI PLUS az igazi luxus – az egységes, színre fújt külső adja ki talán a legjobban a Kodo formavilágát. A ragyogó metálszínek és az ezüstös, 19 colos alufelnik ékszerré teszik az autót. A belső térben Nappa-bőr, és fa erezetű felületek adják meg a kényelem érzetét.

A családi SUV belső terének újdonsága a központi konzolba tett vezeték nélküli Qi telefontöltő. A kétrészes, megfordítható csomagtér padló, ill. az alacsonyra helyezett csomagtérküszöb könnyíti a be- és kipakolást. A NEWGROUND felszereltségben a csomagtér padlónak víztaszító oldala is van a nedves és koszos dolgok számára.

A frissített CX-5 i-Activsense rendszerébe bekerült a CTS (cruising & traffic support). A CTS használatával kevésbé fárad el a vezető, mivel a rendszer segíti a gyorsítást, fékezést és kormányzást dugó esetén. Az első fényszórók (Adaptive LED Headlights) fényét pedig tovább tökéletesítették.

A Mazda CX-5 folyamatos fejlesztésével és részleteinek mind finomabb kidolgozásával a Mazda egyik legfontosabb modelljévé vált Európában, mely az éves eladások 21%-át jelenti. Magyarországon ez az érték 18%.