Megbízható sajtóértesülések szerint már e hónapban, szeptemberben bemutatkozik a Toyota új, sportos almárkája.
A Yaris GRMN csak a kezdet? Nagyon úgy tűnik: a világ legrangosabb autóipari szaklapja, az Automotive News arról számolt be, hogy a Toyota heteken belül útjára indítja saját sportrészlegét, amely a tömeggyártású modellek dinamikusabb, nagyobb teljesítményű változatait hivatott fejleszteni.
A Lexus F divíziójának megfelelő részleg elnevezéséről és felépítéséről egyelőre még nincs hír, ahogy arról sem, hogy ki adhatná a hátteret. Szóba kerülhet a Yaris GRMN sportmodellt is fejlesztő, a Toyota WRC és WEC programjait is támogató Gazoo Racing, a Japánban és az Egyesült Államokban aktív TRD (Toyota Racing Development) házon belüli tuningműhely vagy a Toyota ügyfél-versenyprogramjait támogató Toyota Motorsport GmbH is, de nem kizárt egy vadonatúj szervezet felállítása sem, bár erre valamivel kisebb az esély.
Jelöltekből tehát nincs hiány, ahogy előzményekből sem: a 2000-es évek elején a Toyota Yaris T-Sport és a Toyota Corolla T-Sport révén a márka aktívan és sikeresen képviseltette magát az Európában oly népszerű „hot hatch” szegmensben. A Yaris TS első generációja 2001-től négy éven át volt a piacon, 1.5 literes, változó szelepvezérlésű szívómotorja 105 lóerős volt. A második generációs modell alapjaira épülő utódja (2007-2009) már 133 lóerővel gazdálkodott. Ez ugyanúgy 1.8 literes motort kapott, mint a Corolla T-Sport, ám utóbbi más konstrukció volt, változó szelepemeléssel: szívó kivitelében 189, kompresszorral 217 lóerőt adott le.
A Toyota sportautó-palettája jelenleg a 210 lóerőnél is erősebb Yaris GRMN városi sportautóból, valamint a 200 lóerős, boxermotoros GT86 sportkupéból áll. Hamarosan érkezik azonban a rég várt Supra kupé, a márka új sportos zászlóshajója is.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


