AutóAddikt Autó-motorsport Versenyzésre született a Peugeot 308 Racing Cup

Versenyzésre született a Peugeot 308 Racing Cup

A Peugeot Sport mérnökei kivetették hálójukat a Peugeot 308-ra és kifejlesztették belőle a modellcsalád legradikálisabb változatát, a 308 GTi by Peugeot Sport-ot. Ám egy lépéssel még tovább akartak menni, így született meg az utcai sportos kivitelből a versenyváltozat: és íme most lehullt a lepel a Peugeot 308 Racing Cup-ról!

peugeot_308_racing_cup_autoaddikt

A márka formatervezői álmodták meg a Peugeot 308 Racing Cup nagyvonalú, á formáit, amelyek sejtetni engedik az igényes, a teljesítményre és a versenyautózásra éhes ügyfeleknek fejlesztett csúcstechnikát. A 308 Racing Cup-ba ugyanaz az 1.6 literes motor került, amit a 308 GTi by Peugeot Sport motorházfedele alatt találunk, és már az első fejlesztési fázis után 308 lóerőt ad le, 38 lóerővel többet, mint az utcai változat !

Elegáns vonalvezetés

Az orr-rész, a vonalvezetés, az aerodinamikai megoldások vérbeli versenyautó karaktert sejtetnek. Már az alapmodell, a Peugeot 308 is lenyűgöz félelmetes temperamentumával, az újonnan fejlesztett változat külseje pedig még inkább duzzad az erőtől.

A sárvédőket a nagyobb kerekekhez igazodva kiszélesítették, ami dinamikusabbá teszi a Peugeot 308 Racing Cup megjelenését. Ez például a jármű szélességében nyilvánul meg, amelyet a 308 GTi by Peugeot Sport-éhoz képest 106 mm-rel, 1910 mm-re növeltek meg.

Az autó hátuljának leszorítását garantáló spoilert közvetlenül a WTCC előírásoknak megfelelően fejlesztették ki.

Az első és hátsó lökhárítókat, valamint a splittert kifejezetten a versenyváltozathoz tervezték. Egyrészt növelik az autó aerodinamikai teljesítményét, másrészt agresszív és Sportos megjelenést kölcsönöznek.

Az egyedülálló megjelenéshez hozzájárulnak a szintén egyedi felnik, amelyekre 18’’-os slick illetve esőgumikat (27/65) feszítenek.

Új fejlesztések

Az 1,6 literes THP motort közvetlenül a 308 GTi by Peugeot Sport változatéból alakították ki. A Vélizy üzem mérnökei új fejlesztéseket hajtottak végre annak érdekében, hogy a márka eredményesen állja a versenyt az autóSportban jelentkező egyre erősebb konkurenciával szemben. A 208T16 turbófeltöltős motorjának köszönhetően a Peugeot 308 Racing Cup már most átlépte a 308 lóerős teljesítményküszöböt. A további fejlesztések újabb, még jelentősebb teljesítménynövelést hozhatnak.

A Peugeot 308 Racing Cup az út változat futóművének bizonyos elemeit, például a féltengelyeket és a hátsó kereszttartót is megörökli. Kifejezetten a versenyautóhoz fejlesztették ki viszont a fékeket és a hatdugattyús féknyergeket. A hatfokozatú sebességváltó szekvenciálisan vezérelhető a kormányon elhelyezett váltókarokkal.

A mérnökök a súlycsökkentésre is nagy hagsúlyt fektettek: a Peugeot 308 Racing Cup önsúlyát 1000 és 1050 kg közé sikerült leszorítani.

Nemzetközi karrier előtt

A Peugeot 308 Racing Cup változatot 2016 végétől rendelhetik meg az ügyfelek a világ bármely részén. Egyrészt az RCZ Racing Cup-ot hivatott felváltani a Formula bajnokságokban és az olyan túraautó versenyeken, mint a VLN (Németország), a CER (Spanyolország), a CITE (Olaszország), a BGDC (Belgium) vagy a 24 órás tartóssági versenyek.

Frankfurtban debütált, majd irány a versenypálya

A Peugeot 308 Racing Cup a szeptember 17. és 27. között megrendezett Frankfurti Szalonon mutatkozik be. A pódium fényeiből kilépve a franciaországi Paul Ricard versenypályán mutatja be először nyilvánosan dinamikus képességeit az október 24-én és 25-én sorra kerülő GT Tour döntőjének alkalmából.

Műszaki adatlap

Motor:

Típusa : a 308 GTi by Peugeot Sport-ból átvett 1,6 l THP motor / a 208 T16-ból átvett turbómotor

Teljesítménye: 308 LE

Lökettérfogata: 1.600 cm3

Legnagyobb teljesítménye: 308 LE minimum

Kipufogó átmérője: 70 mm

Üzemanyagtartály: a szériaváltozatéval megegyező

Befecskendezés: nagy nyomású közvetlen

Sebességváltó

6 fokozat / szekvenciális vezérlés a kormányon elhelyezett váltókarokkal

Alváz

Felépítés: több ponton hegesztett bukókerettek megerősített héj (FIA szabvány)

Karosszéria: első és hátsó lökhárító + speciális sárvédők

Üvegek: polikarbonátból készült oldalüvegek és hátsó szélvédő

Tömeg: min. 1000 kg – max. 1050 kg

Első/hátsó eloszlás: 63% / 37%

Méretek

Hosszúság : 4288 mm (a WTCC előírás szerinti légterelőn kívül)

Szélesség : 1910 mm

Tengelytáv : 2620 mm

Első és hátsó lökhárító + speciális sárvédők