A BYD elérte a 15 milliomodik legyártott „új energiás” (NEV) járművét, ami azt jelenti, hogy mindössze 13 hónap alatt lépett előre a 10 milliós szintről a mostani jubileumi darabig. Összehasonlításképp: az első egymillió villany- és hibrid autó legyártásához 13 évre volt szüksége a vállalatnak, ami jól mutatja a márka jelenlegi növekedési ütemét és piaci lendületét.
Jubileumi modell: hatüléses DENZA N8L plug-in hibrid
A 15 milliomodik NEV egy hatüléses SUV, a DENZA N8L, amely a BYD egyik mindössze három éve működő üzemében készült. A jubileumi autó egyben a típus 15 000. példánya is, plug‑in hibrid hajtáslánccal és azzal a padlólemezzel, amelyre a később Európában is megjelenő Z9GT shooting brake modell épül majd.
A világ első plug-in hibridjétől a globális NEV-óriásig
A BYD első NEV modellje a 2008-ban bemutatott F3DM volt, amely a világ első sorozatgyártású plug‑in hibridjeként vonult be az autóipar történetébe. Az azóta eltelt időszakban a márka portfóliója és gyártókapacitása robbanásszerűen bővült, aminek eredménye a mára elért 15 milliós darabszám az elektromos és hibrid hajtású járművekből.
Erős 2025-ös év, növekvő exporttal
A BYD 2025-ben kifejezetten erős évet zár: az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ami 11,3 százalékos növekedés 2024 azonos időszakához képest. Különösen látványos az exportbővülés: a Kínán kívüli értékesítés 2025 első 11 hónapjában elérte a 917 000 darabot, ami már önmagában meghaladja a 2024-es teljes éves exportvolument.
Globális terjeszkedés: 110 ország, ezer feletti európai kereskedő
A BYD jelenleg a világ 110 országában és régiójában van jelen, ami a márka gyors nemzetközi térnyerését jelzi. Európában 33 helyszínen érhetők el modelljei, több mint 1000 kereskedéssel, és cél, hogy ezt a számot 2026 végéig megduplázzák.
Masszív K+F befektetések a technológiai fölényért
Technológiai vállalatként a BYD kiemelten fókuszál a kutatás-fejlesztésre: 2025 első három negyedévében 43,75 milliárd jüant, azaz mintegy 5,3 milliárd eurót fordított K+F-re, ami 31 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának ráfordítását. A kumulált K+F-befektetés mára meghaladja a 220 milliárd jüant, azaz körülbelül 26,65 milliárd eurót, ami jól mutatja a BYD hosszú távú technológiai és piaci ambícióit az elektromos és hibrid járművek globális versenyében.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


