Jó ideje lógott a levegőben az A1404408235 PTS/PDC cseréje 1997-es évjáratú Mercedes S420 projektautónkkal kapcsolatosan. A parkolóradar rendszer – első körben – feltárt hibája, a kábelköteg szakadása és elöregedése vetette fel a cserét. Ráadásul a sorban első szenzorhoz kapcsolódó aljzat nem volt megfelelelő PIN-sorrenddel ellátva, így nem csoda, hogy működésképtelen volt a PTS.
Mindösszesen egy hosszabb sípoló hang, felvillanó bal oldali kijelző – ennyit bírt reagálni a rendszer akkor, amikor a váltókulisszán lévő gombbal működésre próbáltuk bírni. Ez egyértelműen szakadást, áramkör hibát jelentett.
Jelenthetett persze olyat is, hogy valamelyik szenzor a hat közül rossz. Így hát kimértük mindegyiket, jónak bizonyultak. A régi köteget is kiméricskéltük, ott sem volt különösebb hiba, 12V+ mindegyik ágon érkezett. Viszont biztosra mentünk a cserével, és nem is bántuk meg.
Elsőként a mellső lökhárítót szereltük le. A lökhárító alsó részén a vonószemeknél kipattintottuk a burkolatokat, a vezetőoldali résznél eltávolítottuk a külső hőmérsékletet mérő szenzort. Utána a dobbetétek mögötti egy-egy csavart meglazítottuk (ezek tartják a lökhárító sarkait az A oszlopok felé), majd a fő négy csavart is meglazítottuk. Innentől kezdve kétemberes a munka, az oldalsó sínekből óvatosan kicsúsztattuk a lökhárító elemet, vigyázva arra, hogy a PTS/PDC kábel csatlakozója, vagy maga a köteg ne sérüljön. Ki tud ilyenkor szakadni simán, ha nem a kellő szakértelemmel futunk neki a feladatnak, lehet, anno így ment tönkre a régi köteg.
Mindezek után hozzáférhetővé váltak a szenzorok a lökhárító belső kialakításában. Összesen három burkolóelem védi a rendszert, ezeket könnyedén eltábolíthattuk, majd a szenzorokra rácsatlakozó kábelvégeket pattintottuk ki a helyükről. Ez különösen nehéz feladat volt a középső szenzor esetében, ugyanis a lökhárító felfüggesztő füle felé volt beirányozva a csatlakozó, így nehezen fértünk hozzá. Vékony fogóval, óvatosan közrefogva sikerült eltávolítani, bár azért beszerztünk a mutatvány során némi kézfej-sérülést. Semmi komolyat, csak az egyik éles szél által megvágtuk magunkat, felületi karcolás.
Miután kiapplikéltuk a régi A1404408235 PTS/PDC kábelköteget a helyéről, a fentebb leírtak szerint beméregettük a végződéseket, majd alapos tisztítás következett a szenzorok terén. A csatlakozóaljzatok mindegyikét WD40-nel fújtuk át, ezzel redukálva az esetleges már meglévő oxidációs folyamatok jelenlétét.
Mindent előkészítettünk tehát a vadonatúj A1404408235 PTS/PDC köteg beszereléséhez. Erről a procedúráról következő cikkünkben írunk.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
Utómunka: Acer





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)








































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


