Újabb szinteltérés-problémát oldottunk meg a 97-es évjáratú Mercedes-Benz W140 S420 projektautón. Ezúttal az irányjelző (index) búráját pozícionáltuk a helyére.
Korábban a W140-es ajtó-illesztéseit raktuk rendbe, most újabb nekifutással a vezetőoldali indexbúrát állítottuk be rendesen a helyére. Ugyanis – mint utóbb kiderült – nem volt rendesen, száz százalékosan a helyére pattintva.
Az irányjelző búrákat rendkívül egyszerű kivenni a helyükről. Ez akkor fontos például, ha izzót kell cserélni, vagy netán teljesen új barát kell beszerelni egy karambol vagy egy nem kívánt repedés után.
A motortértet felnyitása után kipattintottuk a helyéről a fényszóró-takaró műanyag fedelet, s az üreges kialakításban kitapogattuk (lámpa segítségével) az indexbúra dupla kapcsát. Dupla, mivel két füle van a végződésnek, egy rövidebb, valamint egy hosszabb. A metódus szimpla szintén: a két fület egymás felé nyomva enyhe kattanás után elengedi a lámpabúra a felfogatást, eééentartással óvatosan kiemelhető. Vigyázni kell ugyanakkor, hogy a kábelezés ne sérüljön, szakadjon, ezért szükséges a másik kezünkkel tartani az alkatrészt.
Konkrétan nálunk – ahogy fentebb is leírtuk – az irányjelző órája nem volt pontosan a helyére pattintva. Nyilván a gumitömítés és ellensúlyoz, tehát kell némi erőkifejtés ahhoz, hogy szimmetrikusan, saját szögében a helyére kerüljön a búra; ráadásul arra sem árt figyelni, hogy a hűtőmaszk felé eső részeken – kettő illesztő-toldás – megfelelően a sínekbe illeszkedjenek.
Miután visszacsúsztattuk a helyére az indexburát, enyhe kattanás jelezte, hogy ténylegesen a helyére került, immár véglegesen, Egyértelmű, egy a kábelezésre nagyon kellett vigyázni a visszahelyezésnél, ugyanis egy felgyűrődés, repedés, szakadás vagy épp törés végzetes lehet az elektromos rendszer, valamint a világításrendszerűnk tekintetében.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)











































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


